Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePrvní elektromobil Škody má v Británii problém. Ale jiný než většina ostatních
44 komentářů
KIaudius
"Prvním elektromobilem automobilky Škoda se měl stát crossover vycházející z konceptu Vision iV. Značka ale nakonec plány přehodnotila a jako první bateriový vůz uvedla na trh Citigoe iV..." - myslím, že toto nie je celkom pravda, resp. do sveta zrejme pustili iné informáciu, než čo v skutočnosti robil, alebo plány menili priebežne. Každopádne pri zavádzaní trojičiek do výroby vo VW Bratislava bola od úplného začiatku v pláne aj elektrická verzia a linka sa pripravovala aj pre ňu. V tom čase sa im o koncepte Vision iV ešte ani nesnívalo.
Nicméně jednu dobu se počítalo s tím, že CitiGo skončí úplně... tak je možné, že v tom spočívalo to přehodnocení plánu.
Je to vcelku možné. Myslel som tým len to, že Vision iV určite nebol prvým elektrickým plánom Škody. Možno mali už s vývojom elektrického pohonu Citiga problémy, tak premiéru elektropohonu posunuli na iný typ a iný čas...
Ve třicátých letech Škodovka vyrobila dvě elektrické dodávky pro plzeňský pivovar třeba... první hybridy na základě L&K stavěl Křižík...
Taky je možný, že někdo špatně četl ty tiskovky k Vision IV, kde se psalo, že to bude první elektromobil od Škody... postavený na platformě MEB.
Taky je možný, že někdo špatně četl ty tiskovky k Vision IV, kde se psalo, že to bude první elektromobil od Škody... postavený na platformě MEB.
ericn
U téhle kategorie mini aut do města mi baterky smysl dávají, jinde ne. U Citigoe je i docela slušná cena (na elektromobil), takže v pohodě 😉
Zase to delenie na mestske auta a ine. Ja som zatial najviac najazdil mimo mesto. A tam je to celkom schopne, aj ked urcite to nie je dialnicny kriznik. Trosku to vo vacsich rychlostiach huci, ale urcite to subjektivne menej rusivo huci ako Renault.
Za půl mega je to doslova lidovka, když obdobný benzín od konkurence stojí 250 😄 😄 😄 😄
Nauč se číst Bariku. Píšu, že na elektromobil to má slušnou cenu. S benzinovým autem se to samozřejmě srovnávat nedá, tam opravdu v pohodě seženeš auto za půlku. Nebo lépe, koupíš nějakou 3-4 letou ježděnku s nájezdem do 50tis za 150k o třídu výš a máš klid, jako jsem to předloni udělal já 😉
Hyundai i10 s automatom stojí 12 000 €, citigo po dotácii 10 000 €. Cena tam bola fakt dobrá. Len tie dotácie sú trnistá a neistá cesta.
Tak až ťa to Cígo stálo 10t € to už potom nie zlé. Nevravím že to je málo ale to sa už dá.
Jenže on to s tím každý kdo není fanatik a počítá porizovací náklady a provoz srovnávat musí.
A než se ti vrátí rozdíl v ceně 250 000 Kč zvláště při dnešních cenách 22,50 N95 a 9,50 LPG, to abys jezdil sakra dlouho s tím elektromobilem.
Takže plky o tom nauč se číst sou naprosto irelevantní 😄 😄 😄 😄
A než se ti vrátí rozdíl v ceně 250 000 Kč zvláště při dnešních cenách 22,50 N95 a 9,50 LPG, to abys jezdil sakra dlouho s tím elektromobilem.
Takže plky o tom nauč se číst sou naprosto irelevantní 😄 😄 😄 😄
O tom to ale není, taky umím počítat. Jde o to, že elektromobil musíš prostě chtít a mít na něj peníze. Já o elektriku nijak nestojím, moje 3 auta jsou všechny na benzin a pokud mě k tomu nikdo nedonutí, tak to i tak zůstane. Nicméně pokud bys byl nadšenec do elektriky, tak se pod 800tis v pořizovací ceně nedostaneš a Citigoe je na 500tis. To je sakra rozdíl, proto jsem psal, že na elektromobil je to slušná cena. Nic víc 😉
Prodávat to za tržní cenu, udají sotva zlomek.
Tohle je proti těm stovkám miliard = nula nula prd
Jak k tomu chudák oslík přide, aby byl srovnáván s čímsi tak zbytečným a hloupým, jako je hamuňa
Dotace není jen to co krade slovenskej estébák a jemu podobní na svý Čapí hnízda = za dobu co je ve vládách ČR si poslal přes 9 miliard = dotace je zvýhodnění = v tomhle případě stovkama miliard pokřivení tržní ceny v neprospěch benzínu = umělý zvýhodnění nafty
Není náhoda že šéf VW používá stejnou formulaci co já = je docela překvapivý kolik lidi s ni tady má už měsíce furt pryč problémy
Přestaň zvýhodňovat naftu do osobních aut = a uvidíš co to je PROPAD prodejů dieslů :-!
Když prodáš jedno EV auto s emisema 0 a jedno auto s emisema 190, tak neplatíš pokutu žádnou, protože tvůj průměr je 95g. Nebo třeba tři auta se 126g a jedno EV, to je totéž.
Takže to není úplně tak, že by spalováky dotovaly EV, ale EV pomáhají automobilce vyhnout se pokutě za spalováky a proto se vyplatí je prodávat pod náklady... tak dlouho, dokud je automobilka svým průměrem nad těmi 95g a potřebuje ty emise snižovat.
No a teď je otázka, jestli Škodovka potřebuje snižovat emise nebo ne... a to je jádro toho, co jsem psal Šimpanzovi - nezdá se mi, že by doteď prodané množství Citigo stačilo na to, aby Škodovka neplatila žádné pokuty, snad dokonce za celý rok. Jasně, většina prodaných spalováků od Škody bude jen mírně nad limitem a tak jedno Cígo bude kompenzovat třeba 10 Octavií... pořád si ale myslím, že se jich zatím prodalo málo na to, aby Škodovka byla bez pokut.
Popravdě nevím, jestli prodeje v UK se toho vůbec ještě počítají, když oficiálně už v EU nejsou.