Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První elektromobil Škody má v Británii problém. Ale jiný než většina ostatních

44 komentářů

Šimpanz
Je sice pravda, že nyní výroba stojí, takže není co objednávat, ale důvody budou úplně jinde. Především stojí výroba i ostatních modelů se spalovacími motory a tím, že Škodovka narvala prodej EV a PHEV hned na první měsíce roku a všechno co si naplánovala aby jí vyšly emise také obratem ruky prodala, tak nyní má daleko dopředu splněný limit 95 g/km daný evropskou komisí. A tudíž nemá žádnou motivaci prodávat tyto iV modely. A i když výroba třeba někdy v létě znovu naběhne, tak výpadek ve spalovácích bude tak velký, že nebudou do konce roku žádné důvody pro výrobu iV.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - lyon667
lyon667
"To se nám to hoduje, když nám lidi dotujou."

Prodávat to za tržní cenu, udají sotva zlomek.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Desítky let dotujeme naftu = až to v Evropě pokřivilo trh na úroveň že polovina osobních aut byla na naftu

Tohle je proti těm stovkám miliard = nula nula prd
KIaudius
Ty si fakt somár. To sa už inak napísať nedá.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Klaudie, neurážej to nebohé užitečné zvíře z řádu lichokopytníků a čeledi koňovitých. 😉 😉 😉
Jak k tomu chudák oslík přide, aby byl srovnáván s čímsi tak zbytečným a hloupým, jako je hamuňa
Avatar - lyon667
lyon667
Nafta nikdy dotovaná nebyla.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - praptak
praptak
Daňově zvýhodněná je doposud.
Cenduro
No já nevím. V tom článku není o dotaci ani slovo. Celé to je jen o zdanění v různých státech.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano a TOMU se řiká dotace = viz já 13:51

Dotace není jen to co krade slovenskej estébák a jemu podobní na svý Čapí hnízda = za dobu co je ve vládách ČR si poslal přes 9 miliard = dotace je zvýhodnění = v tomhle případě stovkama miliard pokřivení tržní ceny v neprospěch benzínu = umělý zvýhodnění nafty

Není náhoda že šéf VW používá stejnou formulaci co já = je docela překvapivý kolik lidi s ni tady má už měsíce furt pryč problémy
Avatar - Anonym
Anonym
Ted už se ale prodávaj víc benzíny než nafta 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj Dieselgate zafungoval 😁

Přestaň zvýhodňovat naftu do osobních aut = a uvidíš co to je PROPAD prodejů dieslů :-!
Avatar - praptak
praptak
Nikdo nic nedotuje, pokud mu to zároveň umožní ušetřit na emisní pokutě.
Avatar - Emel
Emel
Máš k tomu nějaká čísla? Nedávné zdražení ukazuje, že nějaká potřeba kompenzovat vysoké emise výkonnějších verzí tu pořád je... a úplně se mi nezdá, že by třeba v UK 400 prodaných EV za rok nějak zásadně zachránilo značku, která za březen prodala 10.000 aut...
Avatar - lyon667
lyon667
Tím zdražením ostatních modelů ale pomáhají dotovat prodeje EV. Viz článek, co dávala Hamuna výše.
Avatar - Emel
Emel
No ne, ta myšlenka je jiná. Ty za auto s emisema třeba 200g (což má třeba moje Insignie) zaplatíš emisní pokutu (200-95)*95€, což je by voko 10.000€ = 250.000Kč (řádově, za kus... nějak hraje roli hmotnost a Euro je víc než 25... jasný).
Když prodáš jedno EV auto s emisema 0 a jedno auto s emisema 190, tak neplatíš pokutu žádnou, protože tvůj průměr je 95g. Nebo třeba tři auta se 126g a jedno EV, to je totéž.
Takže to není úplně tak, že by spalováky dotovaly EV, ale EV pomáhají automobilce vyhnout se pokutě za spalováky a proto se vyplatí je prodávat pod náklady... tak dlouho, dokud je automobilka svým průměrem nad těmi 95g a potřebuje ty emise snižovat.
No a teď je otázka, jestli Škodovka potřebuje snižovat emise nebo ne... a to je jádro toho, co jsem psal Šimpanzovi - nezdá se mi, že by doteď prodané množství Citigo stačilo na to, aby Škodovka neplatila žádné pokuty, snad dokonce za celý rok. Jasně, většina prodaných spalováků od Škody bude jen mírně nad limitem a tak jedno Cígo bude kompenzovat třeba 10 Octavií... pořád si ale myslím, že se jich zatím prodalo málo na to, aby Škodovka byla bez pokut.
Avatar - lyon667
lyon667
Ta pointa je ale v tom, že Škodovka eCitigo prodává cca 200k,- pod náklady, ztráty z jejího prodeje jdou tedy nutně na vrub ostatním modelům.
Avatar - Emel
Emel
Znovu - prodejem jednoho CitiGo ušetří Škoda řádově 95g*95€/g*26,91Kč/€=242862,8Kč na emisních pokutách, což (asi s rezervou) tu ztrátu kompenzuje. Jasné?
Niemand
Zabudol si vynasobit dvoma, lebo tento rok sa kazde EV pocita za dve.
Avatar - speedfred
speedfred
To čo sú už za počty? To už nie sú zelené mozgy ale vyhnilé hlavy vo vedení EU.
Šimpanz
Čísla jsou ty kvóty pro jednotlivé země, ty určitě nenechali vymyslet vrátného v Bolce ani Povšíka, ale spočítali si kolik elektrik musí prodat aby jim to nějak vyšlo. No a počítali to v době, kdy jednak nevěděli jak se elektriky budou prodávat a druhak netušili, že v průběhu března zavřou výrobu. No a protože prodeje splnili hned v prvním Q a spalováky budou mít jasný výpadek, tak mi z toho vychází, že mají problém prodávat cigo za dumpingové ceny a na každém prodělávat 200tczk, když spalováky, které ty EV měly "kompenzovat" se nevyrábí ani neprodávají..
martin.blader
Z hlediska pokut je úplně jedno, v které zemi EU se to prodá. Kdyby veškerou výrobu udali v ČR, tak můžou vše prodat v ČR a vyjde to nastejno.
Popravdě nevím, jestli prodeje v UK se toho vůbec ještě počítají, když oficiálně už v EU nejsou.
KIaudius
Myslíš si, že splnenie si aktuálnej povinnosti voči EÚ musí byť jediným dôvodom pre výrobu a predaj?
Avatar - xxc
xxc
Asi jeden z hlavnych dovodov to bude.
Šimpanz
Hlavně si myslím, že je to ten nejpodstatnější důvod.
KIaudius
"Prvním elektromobilem automobilky Škoda se měl stát crossover vycházející z konceptu Vision iV. Značka ale nakonec plány přehodnotila a jako první bateriový vůz uvedla na trh Citigoe iV..." - myslím, že toto nie je celkom pravda, resp. do sveta zrejme pustili iné informáciu, než čo v skutočnosti robil, alebo plány menili priebežne. Každopádne pri zavádzaní trojičiek do výroby vo VW Bratislava bola od úplného začiatku v pláne aj elektrická verzia a linka sa pripravovala aj pre ňu. V tom čase sa im o koncepte Vision iV ešte ani nesnívalo.
Avatar - Emel
Emel
Nicméně jednu dobu se počítalo s tím, že CitiGo skončí úplně... tak je možné, že v tom spočívalo to přehodnocení plánu.
KIaudius
Je to vcelku možné. Myslel som tým len to, že Vision iV určite nebol prvým elektrickým plánom Škody. Možno mali už s vývojom elektrického pohonu Citiga problémy, tak premiéru elektropohonu posunuli na iný typ a iný čas...
Avatar - Emel
Emel
Ve třicátých letech Škodovka vyrobila dvě elektrické dodávky pro plzeňský pivovar třeba... první hybridy na základě L&K stavěl Křižík...

Taky je možný, že někdo špatně četl ty tiskovky k Vision IV, kde se psalo, že to bude první elektromobil od Škody... postavený na platformě MEB.
ericn
U téhle kategorie mini aut do města mi baterky smysl dávají, jinde ne. U Citigoe je i docela slušná cena (na elektromobil), takže v pohodě 😉
Avatar - xxc
xxc
Zase to delenie na mestske auta a ine. Ja som zatial najviac najazdil mimo mesto. A tam je to celkom schopne, aj ked urcite to nie je dialnicny kriznik. Trosku to vo vacsich rychlostiach huci, ale urcite to subjektivne menej rusivo huci ako Renault.
KIaudius
Ale ty nie si typická vzorka motoristu, podľa teba sa to riadiť nemôže. Jedine že by začali predávať autá bez späťákov a s elektrickou kolobežkou v kufri.
Avatar - xxc
xxc
To je jedna z nevýhod citiga, že mi nevojde elektrická kolobežka do kufra 😄 musím sklapat zadné sedadlo.
Avatar - Anonym
Anonym
Za půl mega je to doslova lidovka, když obdobný benzín od konkurence stojí 250 😄 😄 😄 😄
KIaudius
Nauč sa čítať.
ericn
Nauč se číst Bariku. Píšu, že na elektromobil to má slušnou cenu. S benzinovým autem se to samozřejmě srovnávat nedá, tam opravdu v pohodě seženeš auto za půlku. Nebo lépe, koupíš nějakou 3-4 letou ježděnku s nájezdem do 50tis za 150k o třídu výš a máš klid, jako jsem to předloni udělal já 😉
Avatar - xxc
xxc
Hyundai i10 s automatom stojí 12 000 €, citigo po dotácii 10 000 €. Cena tam bola fakt dobrá. Len tie dotácie sú trnistá a neistá cesta.
Avatar - speedfred
speedfred
Tak až ťa to Cígo stálo 10t € to už potom nie zlé. Nevravím že to je málo ale to sa už dá.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže on to s tím každý kdo není fanatik a počítá porizovací náklady a provoz srovnávat musí.

A než se ti vrátí rozdíl v ceně 250 000 Kč zvláště při dnešních cenách 22,50 N95 a 9,50 LPG, to abys jezdil sakra dlouho s tím elektromobilem.

Takže plky o tom nauč se číst sou naprosto irelevantní 😄 😄 😄 😄
ericn
O tom to ale není, taky umím počítat. Jde o to, že elektromobil musíš prostě chtít a mít na něj peníze. Já o elektriku nijak nestojím, moje 3 auta jsou všechny na benzin a pokud mě k tomu nikdo nedonutí, tak to i tak zůstane. Nicméně pokud bys byl nadšenec do elektriky, tak se pod 800tis v pořizovací ceně nedostaneš a Citigoe je na 500tis. To je sakra rozdíl, proto jsem psal, že na elektromobil je to slušná cena. Nic víc 😉
Avatar - xxc
xxc
Presne tak. Nie vsetko sa musi vratit. Mobil sa tiez nikdy nevrati, rovnako ako jedlo sa nevrati a kupujeme to. A taka dovolenka, tiez sa asi nevrati.
Avatar - Anonym
Anonym
Mezi autem a jídlem je trošku rozdíl 😄