Novinky
Zpět na článek
Škoda Octavia vs. VW Golf: Prohlédněte si obě koncernové novinky vedle sebe
90 komentářů
Dixik2
Ještě u Golfu nejsou plynové vzpěry kapoty a oproti Golfu 7 také vyhřívané čelní sklo.
Verny_2013
Tak to Ti žádný redaktor nenapíše. Novodobá auta ale mají čím dál tím víc blbin které nikdo krom EU nechce a naopak řada "drobností" vypadává, nebo je za příplatek jak píšeš.S multilinkem máš taky naprostou pravdu, vliv na komfort jízdy je u VW group jednoznačný. Tam je škoda obzvlášť u Octy že to k zajímavým motorizacím 1,5 TSi a 2,0 TDI neumožní za příplatek.
Orm
Ten odskakující podovzek je docela průšvih. Měl jsem na Octa III a na hrbolaté silnici v zatáčkách fakt děs.
dr.Remorey
Ač ne fanda koncernu, vždycky jsem si dokázal představit Golfa před domem. Nejdřív R, následně třeba alltrack. Prostě dobrý, pracovitý auto.
Čumák te poslední generace mi připadá jak napůl zakrytej koncept, kterej nemá nikdo vidět. Fakt divný. Respektive pro mě vysloveně skaredy. Škoda.
Čumák te poslední generace mi připadá jak napůl zakrytej koncept, kterej nemá nikdo vidět. Fakt divný. Respektive pro mě vysloveně skaredy. Škoda.
3_diamanty
ani nova octavka ani novy golf mi nadalej nepridu ziadni krasavci... ale asi nikto tu necakal hru na city... opat to budu v prvom rade prakticke kusky... v tomto obore su to vzdy velmi silni hraci a predpokldam ze tomu nadalej nebude inak :yes:
skoda ze tam uz nie je aj novy leon..... ten je za mna najzaujimavejsi a najkrajsi z trojice tychto koncernovych mainstremovych musketierov C segmentu ... ale aspon si kazdy vyberie .... :yes:
skoda ze tam uz nie je aj novy leon..... ten je za mna najzaujimavejsi a najkrajsi z trojice tychto koncernovych mainstremovych musketierov C segmentu ... ale aspon si kazdy vyberie .... :yes:
Arese
Přesně, za tu příšerně zprzněnou ergonomii ovládacích prvků by tvůrci zasloužili jednu do zubů! Přitom doteď byly předchůdci těchto modelů naopak ergonomickým etalonem! 😒 😒 😒 😒 😒 :no: :no: :no: :no: :no:
LeonST
Souhlasím, taky mi přijde, že Seat to opět uchopil nejzajímavěji, ale v zásadě jsou odlišnosti malé. Úplně mi není jasné, proč se neustále řeší plynokapalinová vzpěra kapoty, jako by to bylo něco zásadního.
rohYpnol
S Golfem to jde z kopce už od sedmé generace včetně. A svým způsobem byla odrbaná už i G6.
rohYpnol
Octavia VI má podle mě jestli jsem viděl správně kompletní TROJITÉ těsnění dveří. Zatímco Golf má pouze dvojité...
(z fotek zde to vidět není)
Hmm?
(z fotek zde to vidět není)
Hmm?
hugino
Zdá sa mi že G VIII začal v niektorých veciach oproti G VII šetriť, z podstatných vecí napr.od 92kw vzadu viacprvok.Napr môj G VII to má a aj v najnižšej výbave ale aj napriek tomu by som si z týchto dvoch radšej vybral G VIII ako O IV lebo z boku a zo zadu sa mi G VIII páči viac akurát predok je zvláštny.Škoda má momentálne zadné partie pri všetkých nových autách/hlavne svetlá/ rovnaké/Scala,Kamiq a aj O IV/.Ale zo všetkých sa mi najviac páči nový Leon.
3_diamanty
suhlas.. navyse kolkorat rocne clovek otvara tu kapotu na dnesnych autach ( 3-4 krat? ) .. aj to len kvoli tomu aby doplnil letnu/zimnu zmes do ostrekvoacov ( zbytok sa stejne uz vsetko riesi v servise ak treba ) .... ako netvrdim ze je to zle riesenie ... ale v praxi ozaj na vzpere kvalita ani spolahlivost auta nestoji suhlas ... a mne by toto na golfiku teda fakt nevadilo ( naopak klasicka tycka je neznicitelna .. lahucka ... a naveky vekov bezudrzbova ) ... skor mi vadi ze golfik uz nema seriozny oturbeny 4 valec okolo 1,2 az 1,3 litra ako ma toyota alebo renault .. lebo ta 1,5tsi uz ozaj nebude vcelku lacny spas a 1.0tsi uz v golfiku asi kazdy tiez neprekusne .... aj ked clovek ak nema na vyber tak.. tak si zvykne to je jasne...
mne osobne by sa ale fakt najviac pacil z tejto trojice leon ( a to aj v kabine ) .. tento leon sa seatu fakt podaril akoze brutalne ..a snad aj jazdecky bude tak dobry ako vyzera ..... a aj s 1.0tsi v tom slabsom variante bez dvojhmotaku by to nakoniec slo ked sa clovek kusok uskromni a nenahana sa len za dynamikou ... na bezne jazdenie urcite aj to uz postaci ... sice bude mat len 3 valce ale co spravime... ale lepsie nadalej 3 ako ziadne za dvojnasobnu cenovku a s dojazdom 250km :yes:
mne osobne by sa ale fakt najviac pacil z tejto trojice leon ( a to aj v kabine ) .. tento leon sa seatu fakt podaril akoze brutalne ..a snad aj jazdecky bude tak dobry ako vyzera ..... a aj s 1.0tsi v tom slabsom variante bez dvojhmotaku by to nakoniec slo ked sa clovek kusok uskromni a nenahana sa len za dynamikou ... na bezne jazdenie urcite aj to uz postaci ... sice bude mat len 3 valce ale co spravime... ale lepsie nadalej 3 ako ziadne za dvojnasobnu cenovku a s dojazdom 250km :yes:
rohYpnol
Problém Octavie zezadu je v tom, že už to není Octavia, ale průnik Scaly a Superbu. Ale i tak je to vzhledově ok, jen prostě ztratila charakteristické črty Octavie.
Freddka
Na fotkach Octavia 4 OK, ale na showroomu me O4 teda dost zklamala. Zezadu je divna, zboku skoro k nerozeznani od O3 (neni divu, je to facelift), zepredu OK, interier vypada vepredu dobre, ale zas ovladani vseho se zhorsilo, takze tak.
twistedTSD
Trvalo mi, než jsem si zvykl na ten předek, ale celkově jsem s designem Octavie velmi spokojený. Za RS liftback u domu bych se nestyděl. Golf 8 řadím mezi méně zdařilé generace, nuda a šeď s Alie😜ress difuzorem, ale asi mohlo být i hůř. Nejhorší je to dotykové zvěrstvo v interiéru.
Freddka
Je to presne tak, u oktavky se asi vazne snazili odhlucnovat a je to dobre. Ale stejne je hlucnejsi nez Golf, proste jako vzdy. Skoda.
holden2
a jak to na tebe pusobi tady. na mne skodovka v tomto srovnani dela dojem zebraka https😐/www.youtube.com/watch?…
Blue Sun
se nepovedl ani u jednoho. Obě auta jsou zepředu neuvěřitelně smutná a přisedlá. O Octavie to dělá svěšená maska, u Golfu povislá světla. Jak dva starci...
Interiér na pohled odlišný a přitom ukazuje, jak málo prostoru pro odlišení tam ve skutečnosti je. Stejné pozice prvků, stejný tvar středového tunelu, stejné umístění výdechů. Na můj vkus až přílišná unifikace.
Interiér na pohled odlišný a přitom ukazuje, jak málo prostoru pro odlišení tam ve skutečnosti je. Stejné pozice prvků, stejný tvar středového tunelu, stejné umístění výdechů. Na můj vkus až přílišná unifikace.
Freddka
Nojo jako vzdy. Octavia obycejnejsi, hlucnejsi a zadna velka láce to teda neni.
Golf je golf, tedy o chlup lepe vyrobeny, cena jako vzdy. Skodovka ma nejaky chytry reseni, to se musi nechat.
Pockam si na Golf Variant (no vzhledem ke korone mozna ani nepockam) a stejne chci dobre vybaveny takze stejne skoro jiste pridam 10-15% a koupim si Passat, protoze ted ty Golfy a Oktavky proste prilis osidili a cenu napalili na nesmysl. Ani proti Superbu moc nic nemam, ale Passat mi vyhovuje vic, hlavne podvozek se narozdil od Superbu nehoupe a podle me tedka lip vypada (pred FL se mi libil vic Superb).
A jeste (a hlavne!) to ma oproti Passatu skaredy matlaci displaye a tudiz pitomy ovladani. Chces zapnout cirkulaci vzduchu v tunelu? 3 klepnuti displaye. Chces vypnout stop-start? Zase 2 nebo 3 klepnuti. A pritom Passat tam ma tlacitko a hotovo.
Podle me tato generace O4 / G8 (pardon druhy facelift tedy O3-FL2, G7-FL2) se moc nepovedla a pokud zustat ve tride, asi radsi Focus.
Osobne ale tentokrat pujdu skoro jiste o tridu vyse, protoze cenove to je maly posun a kvalitativne je velky.
Golf je golf, tedy o chlup lepe vyrobeny, cena jako vzdy. Skodovka ma nejaky chytry reseni, to se musi nechat.
Pockam si na Golf Variant (no vzhledem ke korone mozna ani nepockam) a stejne chci dobre vybaveny takze stejne skoro jiste pridam 10-15% a koupim si Passat, protoze ted ty Golfy a Oktavky proste prilis osidili a cenu napalili na nesmysl. Ani proti Superbu moc nic nemam, ale Passat mi vyhovuje vic, hlavne podvozek se narozdil od Superbu nehoupe a podle me tedka lip vypada (pred FL se mi libil vic Superb).
A jeste (a hlavne!) to ma oproti Passatu skaredy matlaci displaye a tudiz pitomy ovladani. Chces zapnout cirkulaci vzduchu v tunelu? 3 klepnuti displaye. Chces vypnout stop-start? Zase 2 nebo 3 klepnuti. A pritom Passat tam ma tlacitko a hotovo.
Podle me tato generace O4 / G8 (pardon druhy facelift tedy O3-FL2, G7-FL2) se moc nepovedla a pokud zustat ve tride, asi radsi Focus.
Osobne ale tentokrat pujdu skoro jiste o tridu vyse, protoze cenove to je maly posun a kvalitativne je velky.
3_diamanty
aj mne leon... je fakt krasny .. pre mna najkrajsie auto v nizsej strednej v sucasnosti... :yes:
lebo nielen ze je pekne a oku lahodiace ale nadalej je aj ciste a bez kdejakeho plastoveho a farebneho balastu po kasni .... pride mi ze konecne to zacina byt vizualne uz take nieco co by sa aj konecne dalo nazvat takou tou spanielskou alfou... leon :yes:
lebo nielen ze je pekne a oku lahodiace ale nadalej je aj ciste a bez kdejakeho plastoveho a farebneho balastu po kasni .... pride mi ze konecne to zacina byt vizualne uz take nieco co by sa aj konecne dalo nazvat takou tou spanielskou alfou... leon :yes:
_Karel_
Oktávka má (zejména v kombi) pěkné proporce, nicméně dost kontroverzních detailů (maska, zadní kufr..).
Přiznám se, že potkat Golfa, asi jen tak na rychlo nepoznám, jestli je to G7 nebo G8. Nicméně je (zvenku!) pořád pěkný, uhlazený a nic mě na něm nedráždí. Za mě vítěz.
Šetření mě sice taky štve, na druhou stranu automobilky musí neustále povinně přidávat bezpečnostní prvky a potýkat se s nereálnými emisními požadavky. Já tedy obecně raději oželím plynovou vzpěru kapoty nebo hezčí plast, než například řešit praskající ošizené supertenké stěny válců.
Blbá doba pro auta a pro nás, co je máme rádi 😒
Přiznám se, že potkat Golfa, asi jen tak na rychlo nepoznám, jestli je to G7 nebo G8. Nicméně je (zvenku!) pořád pěkný, uhlazený a nic mě na něm nedráždí. Za mě vítěz.
Šetření mě sice taky štve, na druhou stranu automobilky musí neustále povinně přidávat bezpečnostní prvky a potýkat se s nereálnými emisními požadavky. Já tedy obecně raději oželím plynovou vzpěru kapoty nebo hezčí plast, než například řešit praskající ošizené supertenké stěny válců.
Blbá doba pro auta a pro nás, co je máme rádi 😒
rohYpnol
Přesně tak. Hodně smutné.
Já si stojím za tím, že v téhle generaci Octavia opravdu předběhla Golf. Zatímco Octavia IV je opět o kus lepší než předchůdce, tak Golf 8 je opět o kus horší jak předchůdce.
Já si stojím za tím, že v téhle generaci Octavia opravdu předběhla Golf. Zatímco Octavia IV je opět o kus lepší než předchůdce, tak Golf 8 je opět o kus horší jak předchůdce.
Dinar
10, 15 mm je řešitelných podložkami, 25mm je strašně moc, šrouby už jsou extrémně dlouhé, a při těch silách, co na kola jdou, je zátěž podvozkových dílů výrazně větší.
Taky bych řešil spíše koly s menším ET nebo podložky, ale do 15 mm. TUV certifikát znamená, že je to z kvalitního hliníku a "kulaté" podle normy. S tím, na jaké auto je můžeš použít, to nemá co dělat. 😉
Taky bych řešil spíše koly s menším ET nebo podložky, ale do 15 mm. TUV certifikát znamená, že je to z kvalitního hliníku a "kulaté" podle normy. S tím, na jaké auto je můžeš použít, to nemá co dělat. 😉
blah..
Neboj, i ten passat o tlacitka v buducej verzii pride. Automobilky si s ludmi robia co chcu a kedze robia vsetky naraz to iste, clovek ani nemoze ujst ku konkurencii.
twistedTSD
Jsem zvědavý na novou 308. Když už z ní Golf okopíroval to, za co byla kritizována, a přidal low-cost řešení jak o dvě třídy níže, mohla by zamíchat s kartami ve třídě.
rohYpnol
Když někdo opravdu jezdí, tak dolévá do ostřikovačů docela často. Hlavně dálnice, kdy drtíš hmyz v létě nebo v zimě stíráš zasolený bordel co víří kamiony. Takže tohle neberu. Absence plynokapalinové vzpěry na kapotě u vozu, který chce konkurovat MB A nebo BMW 1 zkrátka je těžký strike.
1,0 TSI v Golfu... Mizerná kombinace. Golf navíc i s 1,0 TSI bude drahý, takže moc nedává smysl. Problémem 1,0 TSI není výkon ani tři válce, problémem je mizerný projev horší než u 4válcových TSI (ok, stačí to, ale chtít to nikdo dobrovolně nikdy nebude).
1,0 TSI v Golfu... Mizerná kombinace. Golf navíc i s 1,0 TSI bude drahý, takže moc nedává smysl. Problémem 1,0 TSI není výkon ani tři válce, problémem je mizerný projev horší než u 4válcových TSI (ok, stačí to, ale chtít to nikdo dobrovolně nikdy nebude).
rohYpnol
Masivní C-sloupek je jednou z definic Golfu. Vykašlat se na to a udělat něco jiné je nesmysl. To si opravdu můžou dovolit udělat třeba francouzi nebo japonci, kde jedinou tradicí je, že každý nový vůz vypadá úplně jinak jak předešlý. A dokonce už i u Renaultu tohle přestává platit a začíná si držet styl (nové Clio, nový Captur...).
twistedTSD
To jako Golf nemá žádnou klimatizovanou přihrádku? Ani Octavie? To by byla síla. Že o ni připravili Fabii, to ještě člověk chápe, ale tohle teda ne. Vyhřívané sklo doufám ještě přijde?
KANKUNEN
Já používám podložky už 8 let, chtěl bych vidět toho pojišťováka, který šňupe po podložkách. A 25 mm, není to moc?
rohYpnol
Je to tak, Octavia IV je extrémně vydařená. Ale to bude těšit jen do doby, než sem napíše dutohlav miromen 😁
rohYpnol
A jsou vůbec podložky legální? (homologace je jedna věc, ale budeš řešit zápis do TP??)
Efreeti
Krásné shrnuti. Měl Golf vii takže vím že né všechno sem používal.
-Klimatizovanou schranku sem nevyužil nikdy, protože krome servisni knizky tam už nic většího nevešlo
-krycí roletka u radičky byla jedina věc, ktera se mi za 7let na golfu podělala(vypadají postupně lamely ktere to zespod drží, polovina jich vypada do prihradky polovina do tunelu, kdo měl asi ví.)Takže když sem bral nové auto Dával sem si extra záležet aby tam roletka nebyla.
Ostatní samozřejmě mi připadá důležitější...pouzdro na brýle sem samozřejmě používal furt, filc v prihradkach byl dobrý, 4 repro je teda průšvih
-Klimatizovanou schranku sem nevyužil nikdy, protože krome servisni knizky tam už nic většího nevešlo
-krycí roletka u radičky byla jedina věc, ktera se mi za 7let na golfu podělala(vypadají postupně lamely ktere to zespod drží, polovina jich vypada do prihradky polovina do tunelu, kdo měl asi ví.)Takže když sem bral nové auto Dával sem si extra záležet aby tam roletka nebyla.
Ostatní samozřejmě mi připadá důležitější...pouzdro na brýle sem samozřejmě používal furt, filc v prihradkach byl dobrý, 4 repro je teda průšvih
3_diamanty
golf trpi podla mna aj na to ze silou mocou sa snazi mat ten zadny stlpik nadalej co najhrubsi zatial co predok neustale zostihluje... ono aj polo malo kedysi zadny stlpik bez bocneho okienka a casom tam supli okienko... a vadi to? rozhodne nie..... naopak kasna je vzdusnejsia....zadok neposobi zboku hmotou uz jak na aviii ... takze za mna by so mozno chcelo kusok ten golfik uz vyraznejsie zmenit a nezuzlat to iste dookola 30 rokov... u niektorych aut sa to da ale golfik je auto ktore je kazdaych par rokov uz v novej generacii a ktore predava najviac aut v europe spomedzi vsetkych.. takze tu sa to proste uz okukaju niekore tie crty a chce to uz spravit aj "krok dopredu" ... golf proste nie je a nikdy nebude ako Gecko alebo Wrangler.. tak neviem preco ho dookola zuzlaju a nespravia uz nieco fakt vyraznejsie .. ako to ukazal leon alebo corolla... 6tkova generacia v podstate vychadzala hodne este z 5kovej .... najvaci krok bol prave medzi 4kovou a 5kovou generaciu.. aj podvozkovo aj vizualne.. a kym G5 je stale relativne moderne posobiaci tak G4 je ozaj na pohlad dnes uz skoro veteran... akurat ze od G5 po sucasnot tie zemny su ozaj uz docela male a prave to zuzlanie toho isteho u 15 rokov je to na co golfik uz zacina doplacat... chce to uz proste citelnejsi posun vpred... lebo ked sa pozries aj na tento novy G8 tak zboku je opat na nerozoznanie od predchodcu... podvozok tiez nic nove... v kabine nakoneic este menej meista ako u predchodu a ako vzdy aj tu je to hra milimetrov.... taka toyota sa s tym ale n.sere a spravi vzdy "nove" auto a aj tak je svetovo najpredavanejsia .. bez toho aby jednu a tu istu crtu pouzivala 30 rokov :yes:
rohYpnol
Přední nárazník se štěrbinou pro lepší aerodynamiku kolem kol a brzd
1 : 0 pro Octavii
Těsnění dvěří - Octavia pokud jsem viděl komplet trojité, Golf pouze dvojité. Navíc Octavia má i takový detail jako přidané těsnění na hraně zadních sloupků kolem víka kufru..
2 : 0 pro Octavii
Zbytek napsal jeffjupiter v prvním příspěvku
12 : 1 pro Octavii
Abych Golfu nekřivdil, zadní dveře s ambientním osvětlením
12 : 2 pro Octavii
Ale... Octavia ambientní osvětlení při otevření dveří změní na červenou (výstražnou) barvu)
13 : 2 pro Octavii
Golf má osvětlení nástupního prostoru v zrcátkách
13 : 3 pro Octavii
Nevím, jak je to s vrstvenými (akustickými) skly, někteří uváděli že Octavia IV může mít vrstvená boční skla...
Octavia má "spací sadu", zadní boční roletky...
14 : 3 pro Octavii
Ne, Octavia zkrátka sbírá body kudy chodí. Je mi líto, ale Golf je prostě důsledkem dieselgate VW, děsivých problémů s elektronikou ID.3... Je prostě vidět, že Volkswagen je momentálně lidově řečeno "ve sra*kách" :-!
1 : 0 pro Octavii
Těsnění dvěří - Octavia pokud jsem viděl komplet trojité, Golf pouze dvojité. Navíc Octavia má i takový detail jako přidané těsnění na hraně zadních sloupků kolem víka kufru..
2 : 0 pro Octavii
Zbytek napsal jeffjupiter v prvním příspěvku
12 : 1 pro Octavii
Abych Golfu nekřivdil, zadní dveře s ambientním osvětlením
12 : 2 pro Octavii
Ale... Octavia ambientní osvětlení při otevření dveří změní na červenou (výstražnou) barvu)
13 : 2 pro Octavii
Golf má osvětlení nástupního prostoru v zrcátkách
13 : 3 pro Octavii
Nevím, jak je to s vrstvenými (akustickými) skly, někteří uváděli že Octavia IV může mít vrstvená boční skla...
Octavia má "spací sadu", zadní boční roletky...
14 : 3 pro Octavii
Ne, Octavia zkrátka sbírá body kudy chodí. Je mi líto, ale Golf je prostě důsledkem dieselgate VW, děsivých problémů s elektronikou ID.3... Je prostě vidět, že Volkswagen je momentálně lidově řečeno "ve sra*kách" :-!
Emel
Leon možná... ale jedině krátký, tam dejme tomu. Kombík se mi ale nelíbí, tam to naopak vidím jako krok zpět (na druhou stranu, s bonusem většího prostoru).
Octavia je složitější... oproti původní Octavii 3 je to krok vpřed, mnohem propracovanější design (hlavně v základu) za cenu drobné ztráty přirozené elegance (hlavně v kombíku). Když to srovnám s čtyřočkem, tak je to pro mě krok vpřed bez výhrad, protože čtyřočko nemělo ani tu přirozenou eleganci.
Octavia je složitější... oproti původní Octavii 3 je to krok vpřed, mnohem propracovanější design (hlavně v základu) za cenu drobné ztráty přirozené elegance (hlavně v kombíku). Když to srovnám s čtyřočkem, tak je to pro mě krok vpřed bez výhrad, protože čtyřočko nemělo ani tu přirozenou eleganci.
rohYpnol
Golf VII vs. Golf VI
Příspěvek od fkabl » 24.08.2017 11:05
Jou to už skoro 3 měsíce, co v rodině používáme společně Golf VII Variant Maraton Edition po FL a Golf VI Variant Highline + zimní paket (už půjde brzy do světa). Už mám nějakou zkušenost a možnost srovnání. Kromě radosti z modernějšího a novějšího auta jsou však věci, které zlepšením a posunem úplně nejsou. Alespoň podle mě. Tady jsou moje postřehy😒br />
- VI. měl zamykatelnou schránku spolujezdce X VII. ji nemá (mně to nevadí, já ji nezamykal, ale někomu to vadit může)
- VI. měl silnější (tlustější) průměr volantu a lépe se držel X VII. tenší věnec a provedení piano black, které se špiní a upatlává a není moc praktické
- VI. měl sportovní sedadla (provedení s alcantarou), která měla lepší vedení a držení v zatáčkách, celkově nebyla sedadla tak tvrdá, měla poctivější polstrování X VII. sedadla Ergoactiv s alcantarou, variabilnější, ale tvrdší, horší polstrování a držení v zatáčkách, lépe se do nich nastupuje a vystupuje. Celkově lepší než základní sedadla v GVI., ale horší než sportovní. Ve sportovních sedačkách GVII. jsem neseděl, nemohu srovnat
- VI. měl držák nápojů pro zadní sedadla výklopný ve středové opěrce – schránce předních sedadel, pod průduchy vzduchu X VII. ve výklopné opěrce rukou zadních sedadel, což je nevyužitelné, pokud někdo sedí uprostřed nebo tam vezete zavazadlo a opěrku nemůžete sklopit. A když něco vylijete, tak si polijete čalounění opěrky i sedadla, dříve jen podlahu
- VI. měl kvalitnější a lepší zvuk rádia nebo reproduktorů, částečně je to jejich kvalitou a částečně umístěním, jelikož hlavní repro pro přední sedadla bylo ve dveřích více vzadu (vedle zadku řidiče a spolujezdce) a tím dávalo více pocitu prostorovosti zvuku, zatímco v VII. jsou v přední části předních dveří u nohou řidiče a spolujezdce
- VI. měl přední 12V zásuvku podsvícenou a ve schránce pod palubní deskou (jako je v VII. USB a AUX), VII. ji podsvícenou nemá a je před středovou schránkou, což je sice kratší cesta pro kabely k zadním sedadlům (mohou ale využít zásuvku z kufru), ale delší na palubní desku a čelní sklo, navíc kolem řadící páky
- VI. měl kontrolky (svítící dílky) intenzity foukání automatické klimatizace lépe čitelné a viditelné než v VII. (ale není to nic hrozného a podstatného)
- VI. měl lepší ergonomii ovladačů oken na dveřích řidiče X VII. má dveře zase pohlednější
- VI. nešetřil na materiálech v interiéru, více měkčených plastů na palubce, zadních dveřích X VII. více tvrdých plastů
- VI. poctivé textilní čalounění po celém stropě i všech sloupcích X VII. na B a C sloupcích a kufru pouze laciné plastové imitace
- VI. měl mezi zadními sedadly a dveřmi textilní, čalouněné a měkčené přechody (vedou po nich bezp. pásy) X VII. přechody pouze celé plastové a tvrdé
- VI. měl po otevření předních dveří plastové černé krytky hlaviček šroubů X VII. šetří i na této hakéřové položce a nechává šrouby být do očí
- VI. měl jinou aretaci dveří ve 3 pevných polohách X VII. má pevné 2 (první se skoro nedá vysednout a na druhou je na parkovišti zase málo místa) a mezi nimi by dveře měly držet kdekoliv, což je pravda, ale bohužel jen na rovince, a když nefouká
- VI. měl plnohodnotnou rezervu X VII. jen dojezdové kolo
- VI. měl ve variabilní podlaze nad prostorem rezervy originál vyjímatelné praktické plato, rozdělující prostor pod podlahou na 2 úložné prostory X VII. se šetřilo a nesmyslně plato chybí (přehodil jsem ho z VI. a po drobné úpravě tam sedí)
- skutečná velikost kufru byla v VI. o chloupek větší než v VII. na ložné ploše jen cca 1 cm, ale ve výšce po zataženou roletku kufru už cca 3 cm. Zjistil jsem to proto, že jsem musel upravovat protiskluzovou gumu z podlahy kufru VI. a na výšku se mi najednou do VII. nevešel pod roletku chladící box. Papírově je však kufr VII. o více než 100 L větší, protože nově VW počítá, stejně jako už dříve Škodovka, i prostor pro rezervu atd. Takže metodika měření.
Příspěvek od fkabl » 24.08.2017 11:05
Jou to už skoro 3 měsíce, co v rodině používáme společně Golf VII Variant Maraton Edition po FL a Golf VI Variant Highline + zimní paket (už půjde brzy do světa). Už mám nějakou zkušenost a možnost srovnání. Kromě radosti z modernějšího a novějšího auta jsou však věci, které zlepšením a posunem úplně nejsou. Alespoň podle mě. Tady jsou moje postřehy😒br />
- VI. měl zamykatelnou schránku spolujezdce X VII. ji nemá (mně to nevadí, já ji nezamykal, ale někomu to vadit může)
- VI. měl silnější (tlustější) průměr volantu a lépe se držel X VII. tenší věnec a provedení piano black, které se špiní a upatlává a není moc praktické
- VI. měl sportovní sedadla (provedení s alcantarou), která měla lepší vedení a držení v zatáčkách, celkově nebyla sedadla tak tvrdá, měla poctivější polstrování X VII. sedadla Ergoactiv s alcantarou, variabilnější, ale tvrdší, horší polstrování a držení v zatáčkách, lépe se do nich nastupuje a vystupuje. Celkově lepší než základní sedadla v GVI., ale horší než sportovní. Ve sportovních sedačkách GVII. jsem neseděl, nemohu srovnat
- VI. měl držák nápojů pro zadní sedadla výklopný ve středové opěrce – schránce předních sedadel, pod průduchy vzduchu X VII. ve výklopné opěrce rukou zadních sedadel, což je nevyužitelné, pokud někdo sedí uprostřed nebo tam vezete zavazadlo a opěrku nemůžete sklopit. A když něco vylijete, tak si polijete čalounění opěrky i sedadla, dříve jen podlahu
- VI. měl kvalitnější a lepší zvuk rádia nebo reproduktorů, částečně je to jejich kvalitou a částečně umístěním, jelikož hlavní repro pro přední sedadla bylo ve dveřích více vzadu (vedle zadku řidiče a spolujezdce) a tím dávalo více pocitu prostorovosti zvuku, zatímco v VII. jsou v přední části předních dveří u nohou řidiče a spolujezdce
- VI. měl přední 12V zásuvku podsvícenou a ve schránce pod palubní deskou (jako je v VII. USB a AUX), VII. ji podsvícenou nemá a je před středovou schránkou, což je sice kratší cesta pro kabely k zadním sedadlům (mohou ale využít zásuvku z kufru), ale delší na palubní desku a čelní sklo, navíc kolem řadící páky
- VI. měl kontrolky (svítící dílky) intenzity foukání automatické klimatizace lépe čitelné a viditelné než v VII. (ale není to nic hrozného a podstatného)
- VI. měl lepší ergonomii ovladačů oken na dveřích řidiče X VII. má dveře zase pohlednější
- VI. nešetřil na materiálech v interiéru, více měkčených plastů na palubce, zadních dveřích X VII. více tvrdých plastů
- VI. poctivé textilní čalounění po celém stropě i všech sloupcích X VII. na B a C sloupcích a kufru pouze laciné plastové imitace
- VI. měl mezi zadními sedadly a dveřmi textilní, čalouněné a měkčené přechody (vedou po nich bezp. pásy) X VII. přechody pouze celé plastové a tvrdé
- VI. měl po otevření předních dveří plastové černé krytky hlaviček šroubů X VII. šetří i na této hakéřové položce a nechává šrouby být do očí
- VI. měl jinou aretaci dveří ve 3 pevných polohách X VII. má pevné 2 (první se skoro nedá vysednout a na druhou je na parkovišti zase málo místa) a mezi nimi by dveře měly držet kdekoliv, což je pravda, ale bohužel jen na rovince, a když nefouká
- VI. měl plnohodnotnou rezervu X VII. jen dojezdové kolo
- VI. měl ve variabilní podlaze nad prostorem rezervy originál vyjímatelné praktické plato, rozdělující prostor pod podlahou na 2 úložné prostory X VII. se šetřilo a nesmyslně plato chybí (přehodil jsem ho z VI. a po drobné úpravě tam sedí)
- skutečná velikost kufru byla v VI. o chloupek větší než v VII. na ložné ploše jen cca 1 cm, ale ve výšce po zataženou roletku kufru už cca 3 cm. Zjistil jsem to proto, že jsem musel upravovat protiskluzovou gumu z podlahy kufru VI. a na výšku se mi najednou do VII. nevešel pod roletku chladící box. Papírově je však kufr VII. o více než 100 L větší, protože nově VW počítá, stejně jako už dříve Škodovka, i prostor pro rezervu atd. Takže metodika měření.
rohYpnol
U mě i-cockpit je úplně v pohodě. Nic z toho mi nevadí (snad kromě otáčkoměru naopak). Ale dotekové ovládání i klimy už má i VAG, takže francouzi opět předběhli dobu 😒]
h.onzyk
Já to mám přesně naopak, u mě vídeňské srovnání vyhrál interiér Octavie, i to hloupé dotykové ovládání klimy je tam udělané o fous lépe než v Golfu. Jediné co mi v golfu vyhovovalo výrazně víc byl volant, protože ten dvojramenný ve škodovce mi do oka nepadnul ani na fotkách ani naživo, a mám dojem že už se to asi nezlepší. Třeba o čtyřoké Octavii taky spousta lidí tvrdí, že si zvykla a mně to auto přijde pořád ošklivé. Co se týče vnějšího designu jednoznačně vyhrává škodovka, mně se její nový design líbí, Golf mi silně připomíná I. gen Hyundaie I30.
_Karel_
Díky za reakci tobě i Dinarovi.
Objednávám kvalitní podložky od Eibachu, ty se přišroubují na náboj a mají v sobě zalisované matice, do kterých kolo přišroubuji stávajícími šrouby.
Mám pěkné kola 20", druhou sadu nechci, kdybych kupoval nový kola tak ET je jasným a čistým řešením, holt to vyřeším takhle. 😄
Pro zajímavost, je to řešený takhle, viz i tvůj dotaz: https😐/www.eibach24.cz/…017-B-d15716.htm?…
Objednávám kvalitní podložky od Eibachu, ty se přišroubují na náboj a mají v sobě zalisované matice, do kterých kolo přišroubuji stávajícími šrouby.
Mám pěkné kola 20", druhou sadu nechci, kdybych kupoval nový kola tak ET je jasným a čistým řešením, holt to vyřeším takhle. 😄
Pro zajímavost, je to řešený takhle, viz i tvůj dotaz: https😐/www.eibach24.cz/…017-B-d15716.htm?…
iudex
Tiež som to v dobe Focusu II chcel riešiť, nakoniec som sa na to vykašľal (z nižšie uvedeného dôvodu). Ale ako píše Dinar, nie je jednoduchšie dať disky s nižším ET a je vymaľované? Pôvodné disky hodíš na zimu a na leto kúpiš nové, vystupujúcejšie.
Samozrejme ak už obe sady máš a nechceš disky vymieňať, potom sú podložky riešením. Ako písali ostatní 25mm je dosť veľa, to asi sériové skrutky nedajú a budeš musieť kúpiť nové, dlhšie. A to pomôže len v prípade, ak dávaš skrutky do náboja, nie naopak. Pretože ak máš skrutky už na náboji, potom o dĺžku, ktorú zoberú podložky bude menší priestor na uchytenie matice. A asi nechceš, aby Ti matice držali na pár závitoch. A to bol práve problém na mojom starom Focuse, skrutky boli priamo na náboji, 10mm by nerobilo rozdiel a 20mm podložka už bola moc a nebolo dosť miesta na skrutku.
Samozrejme ak už obe sady máš a nechceš disky vymieňať, potom sú podložky riešením. Ako písali ostatní 25mm je dosť veľa, to asi sériové skrutky nedajú a budeš musieť kúpiť nové, dlhšie. A to pomôže len v prípade, ak dávaš skrutky do náboja, nie naopak. Pretože ak máš skrutky už na náboji, potom o dĺžku, ktorú zoberú podložky bude menší priestor na uchytenie matice. A asi nechceš, aby Ti matice držali na pár závitoch. A to bol práve problém na mojom starom Focuse, skrutky boli priamo na náboji, 10mm by nerobilo rozdiel a 20mm podložka už bola moc a nebolo dosť miesta na skrutku.
JirkaV8
Na VW Golf se mi líbí hezčí střed volantu a při bočním pohledu menší zadní převis. Jinak ve všem ostatním Octavia :-! Mluvím o statických dojmech z obrázků. Jak auta jezdí nebo budou kvalitní netuším. 8-s
Arese
To asi ano, ale v mých očích se moderní Peugeoty spolehlivě diskvalifují šíleným i-Cocpitem, kdy mám maličký volantík buď někde mezi koleny, nebo vůbec nevidím na budíky. Příšerné! 😒 :no:
blah..
Fakt niekto kupi auto, kde nieje mozne nic ovladat napriamo? Ani klimatiacia????
JoJoRambo
A neprijde vam to porad stejny? Nafouklej stehovak kterej odveze vsechno versus rodinny sen z reichu pro lehce sportovnejsi tatinky co obcas jeste nosi ksiltovku?
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
simon_sez
Ja som daval na FoFo2 dozadu 20mm, najazdenych na nich 50tkm a neriesil som nic na zadnej naprave. Uz pri 2cm je rozdiel markantny😒br />https😐/imgur.com/a/ff0dwkT
rohYpnol
Takhle, já jsem s oturbeným tříhrnkovým litrem, o kterém bych řekl něco jako "fajn, líbí" ještě nejel. Stačí mi ty chvalozpěvy na téma 1,0 TSI a fakt nechápu, kam dali hlavu. Ten motor je projevem ve všem horší než byly 1,2 TSI. Nejvíc mi vadí jakási "gumovost", takto to nazývám "neodborně". Jestli to je dáno nějakými setrvačníky, vyvažovacími hřídely nebo něčím jiným opravdu nevím. Faktem je, že obdobný dojem jsem měl i z HTP (ten samozřejmě navíc neměl ani ten výkon a krouťák).
rohYpnol
Také. Tím spíš že očekávám podobný přístup jako u P208/P2008, tj. možnost svobodné volby benzin - nafta - plugin. A logicky by nová 308 neměla být jakostně horší než 208.
jiras_
Schránka ne sluneční brejle a plynovka na kapotě fakt zamrzí. Ne že by to bez toho nejezdilo, ale... Možná to půjde za příplatek, ta roletka uprostřed je u O4 taky jako option (a docela mastnej na kus plastu). Ve výsledku bude záležet na akčních paketech. Maraton Edition u G7 byla prostě bomba, téměř Highline, pořádný sedačky, komplet výbava a za cenu pod O3, protože i z toho dal prodejce slevu. Škodovka s tou nabídkou Fresh byla dost mimo, resp. bylo to takové nejnutnější, klíma, okna na elektriku, tempomat, nic extra, to v dané době měla už asi i Dacia.
Co má G8 proti O4 jako velké plus je tempomat na volantu, ten je prostě to nej, s čím jsem jel. Jen nechápu, proč přesunuli SET/RES tlačítka doprostřed a krajní velké je plonkové.
Upřímně, jestli jim G8 má vydělat na elektromobily, tak tomu moc nevěřím. G7 bych to věřil, ten neměl výraznou chybu, byť se každému nemusí líbit, že je to prostě Golf, žádná divočina.
Co má G8 proti O4 jako velké plus je tempomat na volantu, ten je prostě to nej, s čím jsem jel. Jen nechápu, proč přesunuli SET/RES tlačítka doprostřed a krajní velké je plonkové.
Upřímně, jestli jim G8 má vydělat na elektromobily, tak tomu moc nevěřím. G7 bych to věřil, ten neměl výraznou chybu, byť se každému nemusí líbit, že je to prostě Golf, žádná divočina.
twistedTSD
Nezkoušel jsem sice verzi s filtrem, ale rozhodně se 1.0 TSI řadí mezi ty lepší litry. Jede a nežere.
Cena mohla být vzhledem ke konkurenci i horší. Základní Golf stojí méně než Mazda 3 (tam už by se měl vážně někdo zamyslet) a cca stejně jako Corolla ve standardním ceníku, přičemž výbava je slušná. Horší je, kolika ústupky je ta cena vykoupená...
Cena mohla být vzhledem ke konkurenci i horší. Základní Golf stojí méně než Mazda 3 (tam už by se měl vážně někdo zamyslet) a cca stejně jako Corolla ve standardním ceníku, přičemž výbava je slušná. Horší je, kolika ústupky je ta cena vykoupená...
rohYpnol
Golf přichází s technologickým pokrokem, především vzájemná komunikace mezi vozy. Podle mě je tohle spolu s emisní ekošikanou a nastupující nucenou elektrifikací a dopady dieselgate příčinou, proč nový Golf znamená etalon třídy nově v tom negativním slova smyslu.
miromen
Vim, že se tam třeba zmiňovala vykonnost ventilačni soustavy včetně zhoršene distribuce vzduchu. Ja jsem měl z popisu dojem, že někteři snad ty auta rozobirali do posledniho šroubku. Jinak jsem měl v PDF seznam změn G5 vs G6 a ten byl opravdu velice dlouhy. Tušim to bylo přimo od VW.
rohYpnol
Situace mezi GV a GVI byla asi taková, že na některých drobnostech se skutečně šetřilo u FL. Ale byly to velmi nepodstatné věci a hlavně jako celek byl Golf VI stále výrazně lepším vozem (ok, až na rozvody TSI...)
rogercz
Naživo vypadají oba vozy lépe, na autosalonu ve Vídni byly letos v lednu oba (samozřejmě plně vybavené) a Octavia působí zvenčí mnohem dospěleji a zevnitř o půl století moderněji, než OIII. Zajímavě působí dvouramenný volant i textilní potah na palubce. Auto působilo mnohem hodnotněji, než minulá generace.
Golf tam byl ve výrazné žlutozelené barvě, v níž mu to slušelo víc než v nudné šedi na fotkách, vevnitř to je na první pohled ještě více technicistní pro fanoušky moderních technologií.
Zkoumat, co je a co není ve výbavě tam prostor nebyl, ale z krátkého posezení vyšel Golf pro mě o chlup lépe, byť ani OIV se nemá podle mě za co stydět. OIII mne nikdy moc neoslovila zejména v kabině, v tomto je podle mě OIV jasný krok v před.
Golf tam byl ve výrazné žlutozelené barvě, v níž mu to slušelo víc než v nudné šedi na fotkách, vevnitř to je na první pohled ještě více technicistní pro fanoušky moderních technologií.
Zkoumat, co je a co není ve výbavě tam prostor nebyl, ale z krátkého posezení vyšel Golf pro mě o chlup lépe, byť ani OIV se nemá podle mě za co stydět. OIII mne nikdy moc neoslovila zejména v kabině, v tomto je podle mě OIV jasný krok v před.
rohYpnol
Podívej, tohle prostě neberu. Podmínky platí pro všecky a Renault dělá nejlepší vozy (se spalovacími motory) v novodobé historii. Takže u někoho to stále jde.
miromen
Ja jsem třeba nepoznal a ani se nezajimal o 5 generaci. Ale řada majitelu G5 přesedlala na G6 a na nějakem foru byl poměrně rozsahly hnidopišsky seznam pravě od majitelu, kde se ty ustupky u G6 udaly. Vesměs šlo o "neviditelne" zaležitosti. Jinak u G6 kombi nedošlo k tak rozsahlym změnam jako v připadě HB a zuslalo tam par nějakych věci z G5. Nicmeně HB u G6 docela trpěly na řadu ruznych pazvuku, skřipani atd. Určitě bych jej neoznačil za kvalitni, ale ani ne za nekvalitni. Některe necnosti se u G7 zlepšily jako poměrně dost volny což by ani tak nevadilo středovy tunel, ale ta volnost byla za doprovodu slušneho "orchestru". Ja jezdim dost zostra a tim, že noha byla permanentně v kontaktu se středovym tunelem tak jsem si ho užil poměrně často. Nebo madla ve dveřich, ktere skřipaly už od pohledu u G7 to bylo značně lepši.
Jinak ja jizdně G7 odsoudil už dopředu a měl jsem za to, že to bude "tragedie". A puvodně jsem ji ani nechtěl dat šanci, v mem zajmu byl nějaky jasny posun. Nicmeně jako prvni jsem měl v ruce prakticky to same tedy 1.2 TSI silnějši variantu a dokonce na stejně velkych kolech jako tehdy muj G6. G7 o něco tišši podvozek a aerodynamika, ale huř odhlučněny motorovy prostor. Každopadně jizdně se sice žadna "tragedie" nekonala, ale zklamani to určitě bylo. Kdyby mi někdo zavazal oči tak bych si pomyslel, že jde o nějakeho francouze. Ještě vyměklejši než G6, ale kultivovanost horši. Takova serie propadlejšich kanalu se G7 určitě tolik nelibila jako pravě G6. Libilo se mi rychlejši a přesnějši řizeni jen škoda te nepřirozenosti posilovače. No rozhodně bych raději zustal u G6.
Jinak ja jizdně G7 odsoudil už dopředu a měl jsem za to, že to bude "tragedie". A puvodně jsem ji ani nechtěl dat šanci, v mem zajmu byl nějaky jasny posun. Nicmeně jako prvni jsem měl v ruce prakticky to same tedy 1.2 TSI silnějši variantu a dokonce na stejně velkych kolech jako tehdy muj G6. G7 o něco tišši podvozek a aerodynamika, ale huř odhlučněny motorovy prostor. Každopadně jizdně se sice žadna "tragedie" nekonala, ale zklamani to určitě bylo. Kdyby mi někdo zavazal oči tak bych si pomyslel, že jde o nějakeho francouze. Ještě vyměklejši než G6, ale kultivovanost horši. Takova serie propadlejšich kanalu se G7 určitě tolik nelibila jako pravě G6. Libilo se mi rychlejši a přesnějši řizeni jen škoda te nepřirozenosti posilovače. No rozhodně bych raději zustal u G6.
Šimpanz
A přineslo to i pokles vnitřní hlučnosti, podle rámcového měření zde, čas 37:20
https😐/www.youtube.com/watch?…
je O4 tišší než Passat a Superb.
https😐/www.youtube.com/watch?…
je O4 tišší než Passat a Superb.
Freddka
Souhlasim ze od G7 se setri.
Nesouhlasim s tim, ze se setrilo na seste generaci. Mel jsem variant a nemel jsem problem, poctive auto.
S Golfem 7 jsem odjezdil cca 50 tisic (sportsvan, kratky i variant po FL) a tam vyrazne poklesla kvalita oproti predchozi generaci.
O zadni naprave nema ani smysl mluvit, ta torzka stoji za starou belu. Nastesti to slo u sportsvanu tolerovat a kratky a kombi jsem jezdil 110kW benzin s viceprvkem. Presto mel G6 lepsi a tissi podvozek nez G7.
Nesouhlasim s tim, ze se setrilo na seste generaci. Mel jsem variant a nemel jsem problem, poctive auto.
S Golfem 7 jsem odjezdil cca 50 tisic (sportsvan, kratky i variant po FL) a tam vyrazne poklesla kvalita oproti predchozi generaci.
O zadni naprave nema ani smysl mluvit, ta torzka stoji za starou belu. Nastesti to slo u sportsvanu tolerovat a kratky a kombi jsem jezdil 110kW benzin s viceprvkem. Presto mel G6 lepsi a tissi podvozek nez G7.
_Karel_
Tak vizuálně to moc není, minimálně vzadu je kolo 3cm zalezlý v podběhu. Jestli to není problém pro zavěšení, to se snažím vysondovat tady 😄
3_diamanty
novy G8 bude pre mna najlahsie rozlisitelny voci predchodcovi prave podla tych novych prednych svetiel .... tie su uz jasne ine ( chvalabohu ze aspon tie ) ... uz ale zozadu alebo zboku sa clovek moze pomylit suhlas :yes:
Freddka
Ja jsem zatim OK, muzu si dovolit vic nez jedno takove auto. Ale nechci to zakriknout, doba je drsna, stat se muze ledacos.
rohYpnol
To ano. Ale když půjdu po obvodu toho vnějšího co kolem rámu oken je semiš, tak na přední vnitřní hraně předních dveří na to navazovalo těsnění, dole byla těsnící lišta. přední hrana zadních bočních dveří těsnění bývá, kolem rámů oken opět semiš, dole lišta... Tohle tvoří celistvý obvod (ale ok, někdy ne úplně důsledně).
Zadní dveře např. viz https😐/www.autobazar.eu/pics/3082/10272530_2/zadne-dvere-lave-volkswagen-vw-golf-7-vii-5g.jpg?ptime=1543370520
Zadní dveře např. viz https😐/www.autobazar.eu/pics/3082/10272530_2/zadne-dvere-lave-volkswagen-vw-golf-7-vii-5g.jpg?ptime=1543370520
Šimpanz
Dobře, ale napsal jsi "kompletní", ta semišová těsnění na hranách pokrývají jenom dílčí segmenty, nejsou kompletní kolem dokola dveří. Já pojem kompletní těsnění chápu jako celoobvodové těsnění.
rohYpnol
Právě proto bych do toho třeba já nešel. Kvůli troše parády zbytečně riskovat, že pojišťovna odmítne plnit nebo bude krátit plnění... Ale to je každého věc.
Jinak ti s kvalitou neporadím. Obecně bych vždycky vzal s homologací.
Jinak ti s kvalitou neporadím. Obecně bych vždycky vzal s homologací.
Šimpanz
Ano, Octavia má těsnění kvalitnější, ale spíše bych řekl Octavia kompletní dvojité (jedno kolem dokola v rámu, druhé kolem dokola na dveřích, plus dílčí segmenty třeba mezi zadními a předními dveřmi) viz 25😁9
https😐/www.youtube.com/watch?…
A Golf jednoduché (kolem dokola v rámu a na dveřích jenom dílčí segmenty) viz 10😁1
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
A Golf jednoduché (kolem dokola v rámu a na dveřích jenom dílčí segmenty) viz 10😁1
https😐/www.youtube.com/watch?…
stormrider
Tak na to těsnění jsem se teď schválně šel podívat 😊 Je tam kompletní dvojité plus třetí semišové na horní hraně dveří. To přídavné u kufru potvrzuji, to mne celkem překvapilo.
Proti předchozí generaci (a ani ta nebyla úplně špatná) se na Octavii hodně zapracovalo na aerodynamice a tím i reálné spotřebě paliva - kompletní zakrytí podvozku, elektricky ovládané "žaluzie" před chladičem, zmíněné těsnění, spoiler na 5. dveřích, atd... v kombinaci s TDI evo nemám problém jezdit pod 5 litrů, když jsem jel co to šlo (a kde to šlo 😊) na dálnici, vysledek byl 8,5l.
Proti předchozí generaci (a ani ta nebyla úplně špatná) se na Octavii hodně zapracovalo na aerodynamice a tím i reálné spotřebě paliva - kompletní zakrytí podvozku, elektricky ovládané "žaluzie" před chladičem, zmíněné těsnění, spoiler na 5. dveřích, atd... v kombinaci s TDI evo nemám problém jezdit pod 5 litrů, když jsem jel co to šlo (a kde to šlo 😊) na dálnici, vysledek byl 8,5l.
_Karel_
Prodávají se i s certifikátem TUV, ale nejsem si právě moc jistej, že to znamená něco víc, než že by měly být ve slušné kvalitě. Neboli asi budou nelegální, nicméně pravděpodobnost průšvihu podle mě mizivá. Třeba se mýlím.
Ad tvůj edit - martýrium se zápisem do TP určitě absolvovat nehodlám.
Ad tvůj edit - martýrium se zápisem do TP určitě absolvovat nehodlám.
rohYpnol
Podle mě to u Golfu je dvojité, Octavia trojité. První těsnění je "semišové" kolem hrany rámů oken, dole těsnící lišta na spodní hraně dveří. Druhé je jak dosedají dveře do nástupního otvoru karoserie na hraně nástupního otvoru karoserie.Octavia má navíc podle mě jedno těsnění ve dveřích mezi těmito dvěma vrstvami..
https😐/youtu.be/u2Dlh1rYbWM?t=575
https😐/youtu.be/u2Dlh1rYbWM?t=575
_Karel_
Je to sice mimo téma, ale než tu mlátit prázdnou stokrát omletou slámu....
Kodiaq má hodně zapadlá kola, chci si dát 25mm podložky na obě nápravy. Máte někdo v tomto směru relevantní zkušenost? Má smysl kupovat certifikované? Zvýší se hodně razantně opotřebení podvozku nebo pneu? Geometrie?
Předem díky za zkušenosti.
Kodiaq má hodně zapadlá kola, chci si dát 25mm podložky na obě nápravy. Máte někdo v tomto směru relevantní zkušenost? Má smysl kupovat certifikované? Zvýší se hodně razantně opotřebení podvozku nebo pneu? Geometrie?
Předem díky za zkušenosti.
KANKUNEN
Koncern musí šetřit, aby bylo na dotace aut na uhlí, kterým zákon EU počítá CO2 2x za nulu.
- kolení airbag !! (aspoň Octavii zůstal)
- A sloupek již není potažený tkaninou (tzv. kašírování), zbyl jen plast
- odkládací přihrádka u spolujezdce také již není potažena "filcem"
- odkládací přihrádka u spolujezdce není klimatizována
- odpadly zcela zásuvky pod předními sedadly (i pro verze, co nemají baterku pod sedadlem spolujezdce)
- odkládací přihrádka vlevo pod volantem (Octavia má nadále)
- přihrádka na brýle ve stropě (týká se i Octavie)
- krycí roletka na středové konzole (u Octavia naopak nově je)
- Multi-link byl dříve od 90/92 kW
- počet reproduktorů zredukován na 4/6 (+1), 8 repro až s Dynaudio
- ostřikovače světlometů - ani za příplatek (Škoda tradičně stále ještě nabízí)
- mlhovky si získáte až jedině s příplatkem ca 23 tisíc (!!) v rámci LED Plus světel
No tak bravo, zapracovali v tom Wolfsburgu fakt důkladně. Ale snad nečekáte, že vám tohle napíšou žurnalisti. S tím se musíte hezky seznámit sami. Ideálně, až si to auto koupíte 😄