Autofun
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMercedes-AMG A 45 S má za sebou kolo na Ringu. Čas je úžasný, ale na nejlepší hot-hatche nestačí
49 komentářů
KANKUNEN
a změřit časy. A pak ty časy továrních speciálů smazat jako podvod.
ACE.
že 4kolka je na běžné suché silnici při jízdě na čas nevýhoda.
... tam sa jazdí hodne rýchlo a pomalé vracáky tam ani nie sú kde by si potreboval hodne trakcie.
Presne. Ono tuším v rámci prezentácie minulého GTI TCR s 290k aj VW hovoril, že na okruhu je rýchlejší ako 310k Golf R.
Jenom váha navíc. Platí to i pro rally, viz Xsara kit car.
V dnešní době se x drive přidává do aut s vyšším a vysokým výkonem hlavně k vůli tomu, aby se zajistil efektivní a bezpečný přenos síly na vozovku. AMG A45 S budiž toho dobrý příkladem.
To ano a přesto to neznamená, že automaticky na suchu a na trati kde není tak důležitá trakce při výjezdu z utahovaček AWD bude rychlejší 😉
Pro rally? Podívej se na časy AWD vs RWD nebo FWD, dvojkolky si ani neškrtnou a to jezdí rally takové stroje jako Porsche GT3 RS s daleko vyšším výkonem než R5 nebo vrcholná WRC a přesto ten Focus R5 nebo Fabka R5 s tím GT3 zametou jak s hadrem. Myslím, že kdybys jezdcům WRC nabídl, že mohou jezdit s dvojkolkou místo čtyřkolky se stejným výkonem, tak se ti vysmějí.
Myslím, že Kankunen zmínil Loeba na RMC, který s Kitcarem vyklepl kdysi konkurenci. U asfaltových rallye ta výhoda AWD není zase taková. Samozřejmě při výkonu WRC a soustavou elektronických difů se už náskok projeví.
P.S.: Ale myslím, že kdyby jsi se zeptal Pecha, se kterým autem se nejvíc na českých rallye bavil, tak by odpověděl právě 997 GT3 😉
P.S.: Ale myslím, že kdyby jsi se zeptal Pecha, se kterým autem se nejvíc na českých rallye bavil, tak by odpověděl právě 997 GT3 😉
Viděl jsem na vlastní oči Pecha, což není žádný votroubek, s GT3 RS, bylo to efektní, ale rozhodně ne efektivní, Kopecký mu na R5 se směšným výkonem nařezal úplně všude, na asfaltu, na šotolině, na hladké okresce, na rozbité okresce, na suchu, na mokru, prostě všude. Ano, na hladkém, nerozbitém asfaltu, s mírnými zatáčkami není výhoda AWD zas tak propastná, ale napsat, že v rally je AWD jenom váha navíc je hodně dětinský názor. Rally není okruh.
P.S.: Na rally se závodí, nikoliv baví, dělat v rally kokosy na sněhu je možná sranda, ale ne moc dlouho, nakonec i toho Pecha to přestalo bavit a přešel na AWD.
P.S.: Na rally se závodí, nikoliv baví, dělat v rally kokosy na sněhu je možná sranda, ale ne moc dlouho, nakonec i toho Pecha to přestalo bavit a přešel na AWD.
Myslím, že prvým ktorým sa podarilo vyhrať s kitcarom nad WRCčkami boli bratia Panizzi, len už nepamätám či na Sardínii alebo na Korzike. Každopádne tam všetky RZty išli po krásnom hladkom asfalte a samotný kitcar mal tuším o nejakých 200 kg menej ako WRC pri rovnakom výkone. Medzitým sa ale doba posunula a dnes tie R5 či WRC jazdia úplne inú ligu ako FWD či RWD.
Mno ale ten kit car (nielen Xsara) bol boží len na krásnom a hladkom asfalte, všade inde dostával od WRC na ***.
Každopádne je pravda, že samotný výkon nie je všetko, A45AMG je nie úplne najľahšia štvorkolka s automatom, ani pohon 4x4 ani automat nie sú na okruhu nijakou výhodou, naopak hmotnosť je nevýhodou, takže odľahčená predokolka MRS Trophy R napokon spraví lepší čas aj so 100k deficitom.
NS bych si stejně radši odpracoval v 997 GT3 s manuálem, Radicalu nebo něčem podobném. I kdyby to mělo být pomalejší než některá superefektivní auta 😉
Běžný okruh si nachodíš za dejme tomu 10 kol, ale NS? To je záběr na paměť... 😄
Niekde som čítal že musíš najazdiť 100 kôl aby si ho poznal ale to mi už príde ako celkom dosť.
Chodia tú aj borci čo to už majú hodne zmáknuté a s MT.
A45S je momentálně s 4matic+ strop mezi hothatch, bez diskuze, co se týče jízdy, výkonu, tečka. Shodlo se na tom mnoho testerů a profi jezdců, hodně to sleduju hlavně v zahraničí, protože jsem skoro objednal než jsem zjistil, že čekáme bejby a do toho všeho ještě přišla nejistota s koronou.
Že tě nenapadlo to co píšou kluci přede mnou, že řidič tady hraje zásadní roli + že auto je opravdu sériové - to není “velká ostuda” AMG, ale tvoje, promiň. ;-\
Takže ano, hej mercedesi, co si vybavíš, když řeknu Dzakobo? - Rád ho vidím ve zpětném zrcátku.... 😒]
Na suchu rozhodně nikoho zadupat do země nemusí, pokud to nebude závod ve zrychlení, tam je faktorů mnohem víc. A dveřmi napřed bude na suchu jezdit pouze v případech, kdy to většina řidičů už nechce. 😉
Princip je stejný ano spojky, ale 4matic+ je sofistitikovanější a funguje skvěle, poslat 100% na jedno kolo asi není úplně technickej zázrak a něco co vymyslí jen v AMG, ale tohle AWD prostě nechválím jenom já funguje prostě dobře obecně: https😐/www.youtube.com/watch?… / https😐/www.youtube.com/watch?…
Nechci to tu zamořovat odkazy jak nějakej Hamuňa, ale snad aspoň takhle.
No chce to vyzkoušet, opakovat věty o nedotacivosti můžeme, důležitý je ale vývoj. Jinými slovy vývoj jde dopředu a my opakujeme naučené fráze.
WebPaja naznačuje, že říkám diametrálně lepší, tak bych to teda chtěl objasnit a označit jen za prostě lepší.
Nemám žádnou vyšší technickou abych tady 4matic+ rozebral do šroubku, ale je to ten zásadní prvek, kterej posílá až 100% výkonu dozadu a dělí vzadu mezi koly. Umí to haldex v RS3? Nebo působila na tebe někdy RS3 při výjezdu ze zatáčky jako rear wheel drive? A45S to v režimu race umí. Že jsou awd hothatch koncepčně stejné neznamená, že nemůže jeden nebo druhej fungovat podstatně jinak a jestli se ti naskytne příležitost vzít do testu, udělej to prosím.
Já jsem vděčnej, že s něčím takovým AMG v dnešní době přišlo a nevyklidilo pole.