Stačí máličko snahy, a pochopíš. Donedávna stačilo intuitívne siahnuť na správne tlačidlo alebo ovládač, a stíšil si rádio, preladil stanicu alebo prestavil klimatizáciu bez toho, aby si musel odtrhnúť zrak od cesty. Pri dotykáčoch to nejde. Hmatom cítiš rovnú hladkú plochu a na tom istom mieste môže byť kopec rôznych ovládačov, podľa aktuálne zobrazeného menu. Bez toho, aby si pozeral na displej namiesto na cestu to nejde. V tomto má článok aj Mig_35 pravdu.
Naspäť na kone ale rozhodne nie. Návrat k tlačidlám áno. Len to neprehnať s ich množstvom - niektoré značky nám predviedli už aj to. S dobou by nás udržalo napr. dokonalejšie hlasové ovládanie.
potiz je v tom, ze dotykova obrazovka je dnes uz jednodussi a levnejsi nez mechanicky tlacitko nebo otocny potenciometr/encoder. a hlavne ti mladsi daj prednost dotykaci.
já jsem byl schopen na tlačítkovém telefonu napsat smsku bez toho, že bych se podíval na displej. tohle na dotykovém nikdy neuděláš... nechci tablet do auta, prostě ne.
a krom toho se mi ekluje zamatlaná obrazovka...
On se někdo ptá řidičů, co chtějí? To jsem si nevšiml. Viz elektromobily. Všechny sr.čky v autě jsou povinně - samej asistent, kdyby náhodou nějakej trotl neznal dopravní značky, a takováhle ergonomická prasečina nikoho nezajímá.
Tak potom mi vysvetli, na čo to ovládanie cez dotykáč je, keď máš mať rádio na volante? A ako si nastavíš klímu a ďalšie veci, na ktoré tlačítka jednoducho nie sú? Napr. u Peugeota alebo trebárs Tesly.
na složitější nastavení, což si máš nastavit před výjezdem nebo když někde stojíš na světlech nebo v horní lhotě na křižovatce, kde za tebou nikdo 3 minuty nebude stát. Já to tak dělám, btw spousta aut má, že klima jde ovládat dotykačem i tlačítky. že to nemá pomatená Tesla je věc druhá, já to v Chargeru mam a v Camaru taky
Malinko to pleteš. SMSkovat můžeš, v zákoně se píše o tom, že řidič nesmí DRŽET V RUCE nebo jiným způsobem hovorové nebo jiné záznamové zařízení... Takže pokud máš ten telefon v držáku, pak si klidně na něj šmatlej. Stejně jako na tablet.
Mimochodem, já teda přiznám, že častěji za volantem držím (protiprávně) telefon, než se hrabu v ovládání auta. Co tam za jízdy všechno nastavuješ? Radio, mp3 je na volantu, napadá mě jen klima. Ale to není ovládání auta. A podle mě to dělá 99 procent zdejších diskutérů, jenže zatímco tablety vadí, telefon v ruce je přece normální...
Tím ale vůbec neobhajuju moderní trendy. Zaplaťpánbů já mám v autě ještě vedle displaye i tlačítka.
Cez dotykáč funguje len rádio?
Ja napr. za jazdy občas ovládam navigáciu. Mám na to diaľkový ovládač, buď je na mieste na stredovom tuneli a mačkám tlačidlá, alebo ho vezme do ruky hocikto z posádky auta. Vďaka bohu za tlačítka. Tým pádom tiež nemusím mať displej nad pravým kolenom, ale parádne a kus ďalej pod čelným sklom v strede palubky.
Mimochodom, neviem preco je tu kopa ludi tak naivnych a myslia si, ze automobilky tj tie najmasovejsie robia nieco pre nich... tablet a display ? = cena tj uspora to je jediny fakt jediny dovod preco je miesto tlacidiel display a je im uplne sumak, ze to je nebezpecne, neergonomicke a podobne, vsetko je len o peniazoch
Navigaci za jízdy nepotřebuješ? že dohraje cédéčko, rádio ztratí signál, to se ti nestává? Mně ani ta automatická klimatizace nedrží tak, jak bych potřeboval:)
Playlist ide odznova, rádio keď stratí signál, tak sa prepne automaticky. A ku klimatizácií, sám som videl človeka, co po naštartovaní ju predstavil na LO v omyle, že mu to vychladí rýchlejšie. Ale jasné, používam infotainment, ale nie vtedy, keď je to nebezpečné.
kokos, tak dufam ze si ho poriadne vyskusas, za dazda, snehu, mraze aj v tropickom teple a slnku a v tme a tiez plne, prazdne, predne tvoju konfig na tych istych kolesach... a nezabudni sa pochvalit :-)
Neskúšal som, sedel som v podobnom aute asi 2 minúty a to len preto, že nemá posuvný volant. Tak tú jedinú vec som skúšal a vyzerala v pohode :-) A jasné, že sa pochválim :-)
ber moj prispevok vyssie vazne, zase si kupis nieco co si nedoskusas podla tvojich potrieb a budes tu kydat 2 roky vkuse na daneho vyrobcu ... urob to poriadne konecne
Nebola šanca vyskúšať, v októbri neboli autá na trhu a znova sú vypredané. To bola najrýchlejšia kúpa súkromnej osoby v histórii. A áno, keď to bude zlé, budem kydať :-)
Ty nemáš ovládání radia na/pod volantem? Já mám auto 6 let, a krom první jízdy, kdy jsem si ukládal stanice ručně, jsem na radio nesáhnul. Ať poslouchám radio nebo mp3, vše mám pod volantem. Nevěřím, že nová auta mají ovládání jen přes tablet.
Tak ja napríklad stanicu na rádiu nemením často. Ak už idem niekde mimo, tak si nastavím koliesko na stredovej konzole na funkciu vyhľadávania staníc a len na neho naslepo kliknem. Mám ale auto od výrobcu, ktorý neuznáva dotykové ovládania.
A samozrejme rádio stanice zo zoznamu "Favourite" a MP3 mením tlačidlami na volante - ako na každom modernejšom aute.
... že když musím hledat něco v menu je to horší, než chytnout tlačítko a otočit. Bojím se, kdy to do mě nějaký takový řidič, co si zrovna v menu nastavuje klimatizaci, v protisměru napálí. Ale nebojte, ve statistikách se to nepozná, bude tam nepozornost při řízení. ;-)
Vsadím se, že je větší šance, že to do tebe napálí někdo, kdo bude za volantem svačit. A to je ve stejný kolonce. Nebo to do tebe napálí někdo, kdo nezvládne auto. Ale při nastavování klimy, to se vsadím, že se ti nestane. ;-)
Určitě se najde pár expertů se služební oktávkou social edition (kterou nemají tak perfektně nastavenou a osahanou, jako ty své auto za 6 let provozu), co si budou hrát s posouvátky teploty, foukání, nebo hledat lane assist, a s trochou štěstí je bude zachraňovat front assist.
Výrobci zapomněli, že řidič má čumět na cestu, ne do infotainmentu. Ten je nutné zlo pro rychlé nastavení, ideálně po zaparkování, nebo na zobrazení mapy.
Je veľká pravdepodobnosť, že ten nepozorný vodič nebude nastavovať klímu, ale bude sa hrať na mobile. Minule som stál niekde v dopravnej špičke a divil som sa , koľko vodičov sa hralo s mobilmi. Boli to hlavne mladšie ročníky... Ja si v takých chvíľach dopravnej zápchy užívam hudbu, rádio, prípadne dávam pozor na dopravnú situáciu a pozerám po okolitých vodičkách ;)
No, nejen že si hrají, ale vytáčí mě řidiči luxusních vozů s telefonem u ucha, jako kdyby neměli Bluetooth v autě za 3 mega.
Úplnou libůstkou jsou borci (i dámy), kteří si na mobilu něco za jízdy píší (SMS/Messenger atp.).
To som si všimol aj ja, že vodiči áut, ktoré majú na 100% zabudovaní hands free so nepoužívajú. Asi to buď ani nespárujú, alebo nemajú zapnutý bluetooth v mobile.
Je to asi tak ako píšete. Ľudia sa technike vo všeobecnosti veľmi nerozumejú. Pracujem v strojárenstve, kde je predpoklad výskytu technicky zdatnejších ľudí a nie každý rozumie modernej technike. Čo sa potom dá povedať o iných odvetviach. Ľudia vedia veci používať, často len ako-tak. Potom to tak vyzerá - drahé auto a telefón pri uchu ;).
No nevím, mě to tak moc nevzrušuje. Asi to bude tím, že nemám potřebu se za jízdy hrabat v různých nastaveních auta. Co tam všichni hledáte? Za jízdy ovládám akorát rádio/mp3, a to pod volantem po paměti, a teplotu + směr foukání. Navigaci nastavím před jízdou nebo holt, když není zbytí, jedu opatrně a to pak za jízdy. Nic víc.
Mně přijde úplně k smíchu, že každej za volantem drží mobil, čte smsky, ale je to přece normální, a když mě zastaví policajt, mám milion keců a výmluv, jaká je demokracie, kdežto tablety, to je strašnej problém a každej kvůli nim bourá a končí pod náklaďákem... Mně to nechává v klidu.
Ale jak už jsem psal vejš, taky se mi to nelíbí, a furt mám v autě na výběr, jestli šmatlat po tabletu, nebo na tlačítka. A uznávám, že některé automobilky to holt hrotěj. Ale co už, líp už bylo.
Ja to mam podobne, len naco by som nastavoval teplotu a smer fukania, ked je to nastavene. Ale musim priznat, dnes som to pozeral, zena nastavila 19 stupnov a dnes som to opravoval, na 21 som dal cez displej za jazdy a uplna pohoda na displeji :-) Niekedy sa jej opytam, ze naco jej 19 stupnov v spalovacom aute.
Řidiči, kteří za jízdy zírají do obrazovky infotainmentu, prý mohou být nebezpečnější než řidiči pod vlivem alkoholu či drog.
Takže nie infotainment, ale vodič.
Vždy je len na mne, či sa budem hrať za jazdy s mobilom alebo dotykovým displejom.
Normálny človek ostane normálnym a blbec blbcom. Či už ten dotykáč má alebo nie.
co to meleš? vyzkoušej starší systém v BMW, kde s jedním kolečkem ovládáš úplně všechno a easy... a nikoho neohrožuješ. rozdíl je asi jako mezi dotykovým a tlačítkovým telefonem...
To je len pocit. Kým som na novom BMW našiel tlak v pneumatikách, určite som niekoho ohrozil :-) Na Renaulte len prelistujtem na volante v palubnom PC. Bmw to tak nemá. Zdá sa to lepšie, ale reálne to BMW lepšie nemá.
Akú vec potrebuješ nastavovať alebo skúmať počas jazdy?
Ja maximálne teplotu alebo prepnúť na ohrev okna.
Stanicu preladím na volante, aj nasledujúcu skladbu. Aj hlasitosť.
Cieľ v navigácii nastavujem ešte pred jazdou.
Takže kde je rozdiel?
Stretneš obchádzku alebo sa niečo zmení cestou, a nastavuješ za jazdy. Každopádne nie je až taký problém, že za jazdy robíš aj veci, ktoré tak úplne s ovládaním vozidla nesúvisia, problém je ten dotykáč. Nech je ten displej stále taký veľký, dva stĺpce tlačidiel po stranách, alebo riadok pod displejom, alebo hoci multifunkčný ovládač vždy budú lepšie ako ten dotykáč. Všetko spravíš vpodstate popamäti a na displej len mrkneš, či máš všetko ok. Pri ovládaní dotykáča naň musíš pozerať stále, či sa už načítalo menu, podmenu, či si trafil správne tlačidlo. Ja by som bol za rozumné množstvo tlačidiel a ako som už spomenul, hodilo by sa dokonalejšie ovládanie hlasom a bolo by po problémoch.
A stačilo by tak málo - tak jak si před jízdou nastavím sedačku a zrcátka, tak si i nastavím "palubovku",
Po nastartování a rozjetí se mi by už nemělo být umožněno si s ní "hrát". Ale jak už zde bylo uvedeno - normální člověk zůstane normálním a blbec blbcem.
Svého času byla obrazovka po nastartování vozu povinně dál neovladatelná. Mělo to smysl, řidič se musel věnovat pouze řízení, tak jak to má být. Ovladače na volantu bohatě postačily.
...každý jen trochu inteligentní člověk přece ví, že pořádné mechanické tlačítko/ovladač odvádí pozornost řidiče násobně méně než idiotské dotykové displeje a plošky. Automobilky by už konečně měly pochopite, že auto není pojízdný tablet ani mobil!!! :-O
se postupně mění: umístění té obrazovky. Aby nemuseli zasahovat do konstrukce palubky, dávaly se monitory až kdesi k pravému kolenu. Ale dotyková obrazovka obsluhovaná řidičem, to je naprostý nesmysl vhodný možná pro spolujezdce, to se už návrháři mohli poučit u letadlových i lodních kokpitů. Tam se už vrátili k mechanickým tlačítkům a jiným ovládačům jednoduše proto, že se dají ovládat i poslepu, není potřeba odvracet pozoronost od výhledu dopředu a neopatrným pohybem ani nejde popřehazovat ikony na monitoru. Ovládaní třeba klímy pres dotykovou obrazovku a nutnost se vnořit v nabídce "nastavení" snad do páté úrovně je úplná pitomost. Na to stačí dva mechanické čudlíky a jsou pořád tam...
kliknu na climate a pod tím už je nastavení teploty , kudy to má foukat atd
To samé vyhřívání sedaček, volantu atd
zobrazí se to na jeden klik.
BTW vy umíte po slepu na kolečku automatické klimy nastavit třeba 24? já teda ne....musím se podívat na to kolečko kam až s ním zatočit, tak jaký je rozdíl 2x kliknout na dotykáči
Takže potvrzujete, že v první úrovni to není. A ono většinou abyste se dostal do hlavní nabídky, musíte nejprve vyskočit z aktuální aplikace, tedy třeba navigace. Teda stisknout Hlavní nabídka, pak climate a pak můžete volit teplotu.
A ano, já umím kolečkem zakroutit i poslepu. Když vám, že jedno cvaknutí je 0,5st tak to snad není takový problém, ne? A nemusím nastavovat 24. Když je mi zima tak podle pocitu přidám. Konkrétní teplota nehraje roli. Někdy je mi při 21st zima, jindy horko.
S klikáním na displayi bez jakékoli hmatové informace se to opravdu srovnat nedá.