Elektrokola
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeFrancie vs. upravená elektrokola: Za posun maximálky hrozí pokuta 800 tisíc a rok vězení
57 komentářů
Othello
"...inovovaný systém nedávno představila například společnost Bosch. Pokud jeho software zjistí, že se kolo někdo pokusil “vytunit”, objeví se chybová hláška a maximální rychlost se okamžitě posune na standardní úroveň...."
Řešení je jednoduché, nekupujte Bosch
PS: a samozřejmě článek je demagogický. Žádné omezení maximální rychlosti elektrokol neexistuje. Těch 25 kmh je pouze limit podpory motorem ale nic nebrání aby vlastními silami nebo s kopce elektrocyklista uháněl mnohem rychleji,
Řešení je jednoduché, nekupujte Bosch
PS: a samozřejmě článek je demagogický. Žádné omezení maximální rychlosti elektrokol neexistuje. Těch 25 kmh je pouze limit podpory motorem ale nic nebrání aby vlastními silami nebo s kopce elektrocyklista uháněl mnohem rychleji,
Nekupovat elektrokola 😁
To samozřejmě můžeš, ale ošidíš se o prima hračku
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
A přímo z výroby jede 35 ...
Pokiaľ je v papieroch označený ako jednostopové motorové vozidlo, tak OK. Ale inak je to rovnako protizákonné ako hacknutý e-bike.
Jo, je to možné. Žádné oficialni papíry to nemá, takže je u sebe ani mít nemůžu. A je fakt super, že potřebujeme regulovat takovou blbost a ještě za to hrozit naprosto neprimerenymi pokutami.
Budou se řešit vytunena kola, když STK ani autorizovaný servis objektivně nepozná vytunene auto 😄
Budou se řešit vytunena kola, když STK ani autorizovaný servis objektivně nepozná vytunene auto 😄
pokud nejsem starý, retardovaný a nebo jinak omezený, tak je mnohem lepší hračka klasické kolo, než další nesmysl pro líné.
Jasne, co nevyhovuje tvojim dementnym nazorom, je vzdy nezmysel 😉 Pretoze okrem toho, ze si to kupi niekto kto len proste chce, je tu skupina ludi, ktora si netrufne na normalny vyjazd lebo nestiha ostatnym. Zajdes dalej a tudiz nie si tak obmedzovany vlastnymi schopnostami - co moze byt aj zo zdravotnych dovodov. Takisto skupina starych ludi, co cely zivot bikovali ale uz tak nevladzu je ebike prinosom. Niemand spomenul dalsiu skupinu na dochadzanie do prace. Treba sa niekedy odosobnit a skusit sa pozriet aj dalej ako po spicku svojho nosa.
Lidi degenerují, lenivý. Nic víc v tom nehledej. Mladý pár jede elektrokole a vychvaluje se, jak ujeli 15 kilometrů. Zvrácená doba a nemá to s tím co jsi psal nic společného.
Jasne, ze ma. Akurat to dementne ignorujes.
A neustálým obhajováním toho, proč mají být lidi zdegenerovaný dobou, jako to, že musí mít vyšší auta aby tam mohl člověk nastoupit, že mají elektrické úplně všechno, aby se nemuseli hnout a že zdravý vitální člověk místo aby těch 10 kilometrů jel na klasickém kole (a kolo v ceně elektrokola je velice dobré a jede se na něm skvěle), tak si vymýšlí výmluvy, se nic nezmění. Děti neumí kotrmelec, dospělí neujde 100 metrů do krámu. Nechápu co na tomhle pořád chcete omlouvat a vymlouvat se? Zdraví vám je k ničemu? Naprosto přirozený pohyb k životu patří, tak proč se vymlouvat že nemůžeme.
(nemyslím, lidi postižené, staré a podobně)
(nemyslím, lidi postižené, staré a podobně)
Tych starych si spomenul az ked som ti ich pripomenul, dovtedy si sa nad tym nebol ani schopny zamysliet. Vidis len co chces vidiet, ale to je tvoje obmedzenie. Nikoho ineho.
Přečti si ještě jednou můj první příspěvek. Hned 3. slovo je "starý"
V kontexte dalej retardovany, alebo inak obmedzeny. Coz jasne implikuje tvoj postoj, ze nie si schopny sa nad problemom zamysliet. Vypisal som ti dalsie 2 skupiny ludi, ktory vedia ebike ocenit. Ty si to splachol lenivcami.
Obhajuj si to jak chceš, to že člověk jako takový neskutečně degeneruje a s tím přichází spousta civilizačních chorob, protože lidi jsou líný a jen si hledají výmluvy, jako ty, místo toho aby se chovali "normálně" , bohužel v dnešní době je chovat se "normálně" pro hodně lidí "nenormální"
Elektrokolo na kterém se musí šlapat je nesmysl pro líné ? A třeba motokrosová motorka co jede úplně sama bez šlapání, ta bude podle tvé teorie jen pro superlenochy ?
další co bude omlouvat lidskou neschopnost.
Já to kolo ze zvědavosti zkoušel a to, že jen točíš bez námahy šlapkami, není šlapání.
A srovnávat motorku s kolem? To snad nemyslíš vážně.
Já to kolo ze zvědavosti zkoušel a to, že jen točíš bez námahy šlapkami, není šlapání.
A srovnávat motorku s kolem? To snad nemyslíš vážně.
Jestli sis nastavil plnou podporu aby ses nemusel vůbec namáhat tak jsi smysl elektrokola skutečně moc nepochopil. Myslím že lepší využití je jízda s rozumnou zátěží cyklisty a přidat si až když nemůžu (kopec, protivítr apod.) . Námaha je rovnoměrná a krajina zároveň ubíhá rychleji
A srovnat elektrokolo s terénní motorkou ? Jo to myslím vážně. Motor. rám, řidítka, přední kolo zadní kolo, řetěz sedlo kotoučové brzdy atd, podle mě to má hodně společných prvků. A když chceš nadřeš se na obou. To jsi fakt nevěděl ?
A srovnat elektrokolo s terénní motorkou ? Jo to myslím vážně. Motor. rám, řidítka, přední kolo zadní kolo, řetěz sedlo kotoučové brzdy atd, podle mě to má hodně společných prvků. A když chceš nadřeš se na obou. To jsi fakt nevěděl ?
Smysl elektrokola je maximálně u lidí, kteří nemohou ze zdravotních, nebo věkových důvodů jezdit na normálním, vše ostatní už je jen výmluva "proč to nejde" .
motorka vs. kolo nebudu komentovat, takový nesmysl nemá cenu vůbec řešit.
motorka vs. kolo nebudu komentovat, takový nesmysl nemá cenu vůbec řešit.
Elektrokolo umožní dobre trenovanemu jedinci jet na výlet se svoji drahou polovickou, bez toho aby se unudil k smrti. Můžeš s nim jet na dvakrát tak dlouhý výlet v kopcovitejsim terenu. Pro někoho, kdo nemá čas na dostatečný trénink, pomůže s handicapem ve fyzice. Každé zboží má svého kupce...
A čo dokazuje, že si si pár krát šliapol do pedálov po rovine? Ja bicyklujem pár tisíc km ročne, zatiaľ bez motora. Ale e-bike som skúšal v kopcovitom teréne a zaujalo ma to. A isť 10% stúpanie 20 km/h nie je zadarmo ani s najvyšším stupňom podpory. Poznám ľudí čo mali prebicyklované všetky lesy v okolí a potom prešli na e-bike. Lebo v limitovanom čase sa dostane ďalej. Moja prvá úvaha o e-biku bola práve pri dochádzaní, lebo do práce nemusím prísť spotený a domov si uberiem podporu a pustím to cez les, kde dám 600 výškových metrov. Ale skončilo to na rýchlostnom limite e-bikov(zatiaľ som po rovine bez motora rovnako rýchly aj keď nejdem na plno). A ďalšia potenciálna skupina sú pári, alebo skupiny s rôznou výkonnosťou, kde vhodne zvolený stupeň podpory zrovná výkonnosť a všetci si zašportujú, čo je pre tých slabších stále lepšie ako sedieť doma.
Jan Jaro
Lidi, prosím. Uvažujte vlastním mozkem. 😄
Pokuta není řešení. Je potřeba zavést skupinu dvoustopých vozidel (Do 45km/h 4kw? ) S možností vlastní stavby z jednoduše homologovaných dílů a schválení na každé stanici STK. Napoprvé zdarma? 😄
Pokuta není řešení. Je potřeba zavést skupinu dvoustopých vozidel (Do 45km/h 4kw? ) S možností vlastní stavby z jednoduše homologovaných dílů a schválení na každé stanici STK. Napoprvé zdarma? 😄
premysl
V centru 25km/h. Za příplatek o GPS umožnit mimo centrum vyšší rychlost, třeba 30 km/h a mimo obec pak až 35 považuji za vhodný kompromis. A případné hranice by mohly upravovat již existující dopravní komise ve městech.
Dále by bylo vhodné zapomenout na limit výkonu motoru, když 60 kg cyklistovi stačí po rovině mnohem méně než 110 kg cestou do kopce a také zohlednit možnost tandemového kola pro dva. Omezovat pouze rychlost, ne výkon motoru.
Je to šikana zalobovaná výrobci motorových vozidel aby jim neklesl odbyt.
mnohonásobně těžší a rozměrnější motorová vozidla s horším výhledem a sluchovým vnímáním okolí než má cyklista mají omezenou jenom rychlost, výkon byť zbytečný nikoliv.
Dále by bylo vhodné zapomenout na limit výkonu motoru, když 60 kg cyklistovi stačí po rovině mnohem méně než 110 kg cestou do kopce a také zohlednit možnost tandemového kola pro dva. Omezovat pouze rychlost, ne výkon motoru.
Je to šikana zalobovaná výrobci motorových vozidel aby jim neklesl odbyt.
mnohonásobně těžší a rozměrnější motorová vozidla s horším výhledem a sluchovým vnímáním okolí než má cyklista mají omezenou jenom rychlost, výkon byť zbytečný nikoliv.
Nepotrebuješ ani GPS. Najprv by som to skúsil dať na zodpovednosť, kde by si si sám vedel zapnúť obmedzovač. Ak ľudia zodpovedný nebudú, tak pristúpiť k represii. Takto to už roky funguje pri autách.
Lubi
Tak třeba v Rakousku je upravené kolo na vyšší rychlost posuzováno jako motokolo a musíte mít řidičský průkaz, helmu a máte povinnosti jako řidič motor.vozidla.
donPedro
Tož přátelé, nechť si elektrokolo uhání klidně i rychleji než 25km/h, avšak uvědomte si, vy co chcete větší švuňk, že krom toho, že chcete uhánět s větry o závod, musíte také býti schopní z takové rychlosti bezpečně a pokud možno také i rychle zastavit. No a pokud by se takový nějaký zběsilý "elektrošprckař" měl touhu prohánět po chodnících, tak restrikce naprosto brutální, čili e-vehikl zabavit, onoho e-kohouta vyválet v dethu a peří, nebo něco podobně nechutného. Tož tak.
Problém je to, že to obmedzenie je zapínateľné. Na aute máš možnosť si to valiť v meste 100 a keď ťa chytia tak platíš. Prečo to nedať na zodpovednosť aj cyklistom. Aj na klasickom biku viem ťahať 30-35 podľa podmienok, ale na cykloceste blízko centra mesta sa to nedá bez toho, aby prichádzalo k rizikovým situáciám.
No právě - zodpovědnost. A zde jsme u toho "kamene úrazu". Nechť si všici sofort uvědomí, že chodník má název od chodit, a podle toho se laskavě chovají.
kpt.Budha
Zrovna dneska jsem na to koukal, elektrické silničky, 10,5kg živé váhy, 250W elektromotor (lepší cyklista amatér) a ono to může jet jen 25? To se mi nějak nezdá, to kolo samotné bez pomoci motoru jede 35 v pohodě trvale. Tak jakpak to je? Jinak teda dneska na cyklostezce mě míjel někdo na elektro "koloběžce," mělo to takový tvar, ale seděl na tom a jel, soudě dle okolního provozu, tak 50-60. Myslím, že by tyto různé vehikly opravdu omezení mít měly, člověk počítá s kolem, které jede 30, ale 60...
No právě. Lze-li jakýkoliv okolený vehikl efektivně rozjet na poměrně vysokou rychlost, musí býti i technická schopnost a řidičská zručnost tento vehikl i efektivně zastavit, klidně i efektně, ale hlavně efektivně. O čemž si u valné většiny těch vehiklů nadopovaných elektřinou dovolím pochybovat.
Vaneska Anitka
Ahoj všem diskutujícím.. už pár let jezdím na kole, a tím myslím jezdím víc než jen do hospody a zpět, tím myslím více jak 3000 km za rok... teď jsem si pořídil horské elektrokolo a můžu vám říct že je to cyklistický " orgasmus". Samozřejmě jezdím normálně na " eco ", ale když přijde prudké stoupání třeba v lese na nezpevněné cestě, přepnu na mod standart a jsem na kopci. Ještě ani jednou jsem nepoužil čtvrtý mód turbo...a pro chytráky, samo to nejede nikdy, vždycky musíš šlapat...
Teď k tématu zvyšování rychlosti, typická lidská vychcanost!!! Taky mě to bylo nabízeno , s díky jsem odmítl a nikdy to na svém kole neudělám!!! I s připomocí do 25 km/h mám úsměv od ucha k uchu a každá projížďka je velkým zážitkem.
Kolu zdar!!!!
Teď k tématu zvyšování rychlosti, typická lidská vychcanost!!! Taky mě to bylo nabízeno , s díky jsem odmítl a nikdy to na svém kole neudělám!!! I s připomocí do 25 km/h mám úsměv od ucha k uchu a každá projížďka je velkým zážitkem.
Kolu zdar!!!!
25 je tak akorát. Je to běžná rychlost, které dosahuje většina cyklistů a je to kolo s přípomocí. Není to motorka, takže 25 km je naprosto v pořádku. Když si tam nedáte na rovince turbo a nepojedete na ten režim od startu až do cíle, bohatě to stačí. Nevidím důvod, proč by se měli proplétat na cyklostezkách elektrokola, rychlostí motorky.
Pokud chcete být ekologický a kola vás nezajímají, kupte si eskutr.
Energie dodaná motorem, je pak stejná jako by jste jel na eskůtru.
Elektrokolo není a doufám že nikdy nebude motorka. Jestli na něm chcete jezdit do práce, udělejte něco pro své zdraví, zapněte si to na dvojku a šlapte. Nebudete se pak nudit.
Myslím, že elektrokolo je skvělá věc pro všechny, kdo chtějí jezdit na kole a z nějakého důvodu si neužijou vyjížďku delší jak 40 km.
Je to skvělý dopravní prostředek do práce, aby člověk zvládnul cestu každý den.
Není to pro lidi, kterým se nechce šlapat, šoupnou tam maximální pomoc a přemýšlí proč to nejede rychleji....