Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeHybridní pohon nové Hondy Jazz použijí i další modely značky, říká její šéfkonstruktér
30 komentářů
.StenLi.
Momentalne je to najlepsi hybridny system pre masove nesportove presuvadla, hlavne do mesta + okresky. Kiez by aj ostatne automobilky dostali rozum a kopirovali.
moc sa mi ten jazz zapacil.. krasne auto ( sice kusok take vajce ale je to mile a prakticke a kvalitne auto bez gycovin a lacneho wow efektu .. honda je pojem takze tu niet o com ... ma vzdy top kary ) ... a dokonca je aj v akejsi "outdoorovej" verzii.. https😐/img2.auto.cz/…ull/5990661_.jpg uplne by mi taketo nieco stacilo na behanie po okoli a aj kdesi cestou na zahradu ten kusok mimo asfalt .... nic viac mi tu ani netreba.. akurat ze v cene tohto jazziku mas uz o triedu vacsie auto aj ked uz nehybridne samozrejme...
ta outdoorova verzia vyzera ze ma aj zvysenu svetlost...v takej cervenej farbe v kombinacii s tou ciernou bude dokonala :yes:
ta outdoorova verzia vyzera ze ma aj zvysenu svetlost...v takej cervenej farbe v kombinacii s tou ciernou bude dokonala :yes:
S tym ti ja u neporadim 😊 Neviezol som sa v tom, ale hybridny pohon je bezkonkurencny. VAG, PSA a Kia/H budu vyhadzovat neskutocne peniaze na vyvoj ICE motorov s vela kazitkami aby podliezli emisne normy a Toyota s Hondou sa na nich budu neveriacky pozerat s usmevom usetrenych miliard. Hlavne v jazdenkach budu hybridy bezkonkurencne, kiez by ich uz dnes bolo viacej, stare TDI a TSI by boli nepredajne..
Interiér se mi taky líbí, ale z hlediska exteriéru je to otřesné! Aspoň za mě se vnější design vůbec nepovedl...
Súhlas. Tiež mu veľmi fandím. Jazz je a vždy bol kvalitný kus auta. Od tretej generácie už dokonca aj dobre jazdí 😊 Bol úplne inde ako jeho konkurenti z B-čkového segmentu, žiaľ aj cenou a preto ich u nás tak často nestretávame.
Videl som pár videí s novým hybridným pohonom a podľa meraní zrýchlenia to bude maličká raketka (https😐/youtu.be/xcjgccSawHw?t=40) S týmto konceptom by mohli chytiť novú cieľovku zákazníkov a hlavne kto raz spozná Jazz a jeho priestorové možnosti tak veľmi rýchle pochopí, že auto nemusí mať 5 metrov aby niečo odviezlo.
Nebyť toho, že mám aktuálnu generáciu v športovej verzií s 1.5 tak beriem. Ten je pre mňa rozlúčkou s tradičnou koncepciou poctivého a zábavného auta, nevymením za nič a dúfam, že poslúži čo najdlhšie 😄
Videl som pár videí s novým hybridným pohonom a podľa meraní zrýchlenia to bude maličká raketka (https😐/youtu.be/xcjgccSawHw?t=40) S týmto konceptom by mohli chytiť novú cieľovku zákazníkov a hlavne kto raz spozná Jazz a jeho priestorové možnosti tak veľmi rýchle pochopí, že auto nemusí mať 5 metrov aby niečo odviezlo.
Nebyť toho, že mám aktuálnu generáciu v športovej verzií s 1.5 tak beriem. Ten je pre mňa rozlúčkou s tradičnou koncepciou poctivého a zábavného auta, nevymením za nič a dúfam, že poslúži čo najdlhšie 😄
Co je na tom rozumného? Cena? Proč až teď to dává automobilkám smysl? Protože jsou přitlačené ke zdi?
Proc Honda tento hybrid nabizi v USA?
Vyvoj tohoto hybridu zapocal bez ohledu na evropske normy.
Jedna se o technicky nejlepe zvladnuty full-hybrid.
Dokonale z hlediska ucinnosti spalovaciho motoru.
Vyvoj tohoto hybridu zapocal bez ohledu na evropske normy.
Jedna se o technicky nejlepe zvladnuty full-hybrid.
Dokonale z hlediska ucinnosti spalovaciho motoru.
No doufejme, že ostatní automobilky tento systém nezkopírují, protože prodávat subkompakt za půl mega je v Evropě jasný návod na sebevraždu. Navíc z pohledu automobilek, které musí srážet emise celého portfólia (u mainstreamových automobilek někde mezi 110 a 120 g CO2/km, Honda je vysoko nad průměrem se 127g) na 95 g v průměru, je potřeba sekat modely EV nebo hybridy s emisemi alespoň pod 50 g, což tato Honda vysoko překračuje.
Jazz ma emisie 82g/km, takze presne zapada do strategie. Stale je to nepochopitelne vela, kedze je to viac ako maju vacsie Prius/Corolla a iba kus menej ako ma 180k Corolla.
Cena pojde dole hned ako modularita hybridnych systemov zrazi vyrobne naklady dole. Toto plati pre vsetky automobilky. Napr. taky GM planuje pre kompletnu elektrifikaciu svojich modelov konceny pocet iba 19 kombinacii bateriek, motorov a prevodoviek pricom pri spalovacich motoroch je to 550 kombinacii. Obrovsky rozdiel v cene vyvoja, len je to drahe spravit tu tranziciu. Toyota je na dobrej ceste, ryzuje na hybridoch a pripravuje sa na EV so Solid State. Tesla skocila hned do cisteho EV a aj napriek nezmyslom o stratovosti a neudrzatelnosti ma najlepsiu masovu vyrobu a hlavne s najlepsimi vyhliadkami do buducnosti.
Ceny u Toyoty su sice vyrazne vyssie ako u konkurencii ale ich predaje idu hore, proste ludia vedia za co platia a kolko usetria na prevadzke a hlavne servise a zacina im to dochadzat aj u EV.
Cena pojde dole hned ako modularita hybridnych systemov zrazi vyrobne naklady dole. Toto plati pre vsetky automobilky. Napr. taky GM planuje pre kompletnu elektrifikaciu svojich modelov konceny pocet iba 19 kombinacii bateriek, motorov a prevodoviek pricom pri spalovacich motoroch je to 550 kombinacii. Obrovsky rozdiel v cene vyvoja, len je to drahe spravit tu tranziciu. Toyota je na dobrej ceste, ryzuje na hybridoch a pripravuje sa na EV so Solid State. Tesla skocila hned do cisteho EV a aj napriek nezmyslom o stratovosti a neudrzatelnosti ma najlepsiu masovu vyrobu a hlavne s najlepsimi vyhliadkami do buducnosti.
Ceny u Toyoty su sice vyrazne vyssie ako u konkurencii ale ich predaje idu hore, proste ludia vedia za co platia a kolko usetria na prevadzke a hlavne servise a zacina im to dochadzat aj u EV.
S 82-88g/CO2 u auta, které se prodává velmi málo (to znamená, že má minimální dopad na flotilový průměr) a ještě se zdraží (takže prodeje budou menší než malé) bude dopad na zbytek portfolia, které má u Hondy nadprůměrnou hodnotu, zcela minimální a Honda bude potřebovat zcela jiné a zásadní kroky aby se do limitu vešla. I automobilky, které mají flotilový průměr nižší než Honda by s takovým modelem jako je Jazz ničeho nedosáhly, resp. dosáhly by toho stejného co Honda, jejich modely mezi subkompakty by byly neprodejné. Honda potichu směřuje k vyklizení trhu EU, protože její prodeje za 2019, které spadly zase o 10%, už jsou k pláči a jejich objem se jim nemůže vůbec rentovat. Hoši v Hondě s tímto Jazzem v EU totálně zaspali dobu a řítí se zde do úplné záhuby.
JuckiCZ
O jazzu (dynamic) jsem hodně přemýšlel a to z následujících důvodů😒br />
Vidina skvělé spolehlivosti.
Velmi nízká hmotnost.
Skvělá dynamika (stovka za 8,7 s).
Velmi praktický interiér.
Charakterní atmosférický motor, skvělá manuální převodovka.
Skvělá cena (za podobné peníze auto, které dá stovku pod 9s, má super výbavu (až na auto klimu) a vejde se do něj tolik, co do Jazzu, nekoupíte).
Skvělý na okrskách.
Jedna z posledních Hond s klasickou filozofií.
A co se nám z Jazzu stalo?
Spolehlivost snad zůstane...
Praktičnost prý také.
Hmotnost naroste, dynamika se výrazně zhorší (obzvláště nad 100 km/h), charakter hnacího ústrojí zmizí, cena brutálně vzroste (tam, kde jazz končil, teď začíná) a k tomu přidali hrozný vnější design (aktuální jazz vypadá skvěle, má šmrnc, tento nový mi - alespoň z fotek - přijde jako odporný).
Takže z lehkého, levného a zábavného autíčka na okrsky se stane nudné přesunovadlo do města.
Všechno bych to chápal, kdyby přišel nový model, který zastane klasickou silnou stránku Hondy - mrštné, zábavné, spolehlivé, charakterní a dostatečně praktické auto (Civic takto prorazil a od té doby to byla silná stránka Hondy), ale takové auto mi teď v nabídce chybí...
Velmi nízká hmotnost.
Skvělá dynamika (stovka za 8,7 s).
Velmi praktický interiér.
Charakterní atmosférický motor, skvělá manuální převodovka.
Skvělá cena (za podobné peníze auto, které dá stovku pod 9s, má super výbavu (až na auto klimu) a vejde se do něj tolik, co do Jazzu, nekoupíte).
Skvělý na okrskách.
Jedna z posledních Hond s klasickou filozofií.
A co se nám z Jazzu stalo?
Spolehlivost snad zůstane...
Praktičnost prý také.
Hmotnost naroste, dynamika se výrazně zhorší (obzvláště nad 100 km/h), charakter hnacího ústrojí zmizí, cena brutálně vzroste (tam, kde jazz končil, teď začíná) a k tomu přidali hrozný vnější design (aktuální jazz vypadá skvěle, má šmrnc, tento nový mi - alespoň z fotek - přijde jako odporný).
Takže z lehkého, levného a zábavného autíčka na okrsky se stane nudné přesunovadlo do města.
Všechno bych to chápal, kdyby přišel nový model, který zastane klasickou silnou stránku Hondy - mrštné, zábavné, spolehlivé, charakterní a dostatečně praktické auto (Civic takto prorazil a od té doby to byla silná stránka Hondy), ale takové auto mi teď v nabídce chybí...
Ak o ňom ešte premýšľate tak Jazz Dynamic rozhodne odporúčam. Najbližšie mesiace bude posledná možnosť ho kúpiť. Mám jedného doma a s čistým svedomím priznávam, že konečne mám auto ktoré už nechcem vymeniť. Je to pocitovo niečo úplne iné ako ponúka konkurencia, žiadne gumové, bezpohlavné nudné auto. Radosť s ním jazdiť.
Čo sa týka dynamiky nového Jazzu: https😐/youtu.be/xcjgccSawHw?t=40
Navyše je dosť pravdepodobné, že časom v Honde urobia aj čisto benzínovú športovú verziu, rovnako ako to spravili pri HRV-čku, či aktuálnom Jazzovi.
Čo sa týka dynamiky nového Jazzu: https😐/youtu.be/xcjgccSawHw?t=40
Navyše je dosť pravdepodobné, že časom v Honde urobia aj čisto benzínovú športovú verziu, rovnako ako to spravili pri HRV-čku, či aktuálnom Jazzovi.
Přemýšlím o něm, ale příští rok se na 3 roky stěhuji za oceán, takže u mě koupě nového auta nedává smysl.
Trošku se děsím, co se tu za 4 roky bude nabízet za auta 😒
Trošku se děsím, co se tu za 4 roky bude nabízet za auta 😒
No když bude nehůř a evropský automobilismus mezitím ti zelení bezmozci v EU totálně dojebou, tak prostě můžeš zůstat v USA (a užívat si tam třeba Mustanga V😄 😄 .
Nezapomenout taky na to, ze ten novy hybrid ma mit kufr jen 298 l, soucasna generace ma nejakych 354 l.
DonVito
Dnes je hybrid synonymem uspornosti - diky Toyote :yes😒br />
Staci ale malo a hybrid muze byt stale usporny, ale mnohem dynamictejsi. Pri trochu velkorysejsim dimenzovani baterie a el. motoru.
Dobrym prikladem je Toyota RAV-4 PHEV, nebo Accord Hybrid 0-60mph za 6,7s. A to Accord neni plug-in..
Budoucnost patri elektrifikaci.
Tento seriovy full-hybrid je ukazkou nejvyssi evoluce spalovaciho motoru (kazdopadne z hlediska uspornosti) bez dobijeni ze zasuvky.
K Jazzu se tento hybrid hodi.
Vzdy bude moznost udelat sportovni verzi, kdyz bude znacka plnit limity.
PS Je treba Hondu vyzdvihnout, ze prisla i s hybridnim manualem CR-Z a se sportovnim tri el. motorovym hybridem NSX. :yes:
Staci ale malo a hybrid muze byt stale usporny, ale mnohem dynamictejsi. Pri trochu velkorysejsim dimenzovani baterie a el. motoru.
Dobrym prikladem je Toyota RAV-4 PHEV, nebo Accord Hybrid 0-60mph za 6,7s. A to Accord neni plug-in..
Budoucnost patri elektrifikaci.
Tento seriovy full-hybrid je ukazkou nejvyssi evoluce spalovaciho motoru (kazdopadne z hlediska uspornosti) bez dobijeni ze zasuvky.
K Jazzu se tento hybrid hodi.
Vzdy bude moznost udelat sportovni verzi, kdyz bude znacka plnit limity.
PS Je treba Hondu vyzdvihnout, ze prisla i s hybridnim manualem CR-Z a se sportovnim tri el. motorovym hybridem NSX. :yes:
Honda uz ma davnejsie pripravene cele portfolio hybridov aby nemusela stracat cas s dieslami a benzinakmi ktorych stlacanie emisii je velmi drahe a nespolahlive.
Pre najmnesie auta ma iDCD - dvojspojka s elektromotorom
Pre male automobili ako Jazz ma iMMD 1.5 - ICE pripojeny na generator a jeden pevny prevod.
Pre vacsie auta ten isty iMMD 2.0
a pre sportove auta SH-AWD - trojmotorovy hybid.
Osobne som dufal ze uvedie vykonnu verziu iDCD do aktualneho civicu a aj hybridnu Type R iDCD verziu. Mohli by ostatne hothatch-e porazit bezkonkurencnou reakciou na plyn..
Pre najmnesie auta ma iDCD - dvojspojka s elektromotorom
Pre male automobili ako Jazz ma iMMD 1.5 - ICE pripojeny na generator a jeden pevny prevod.
Pre vacsie auta ten isty iMMD 2.0
a pre sportove auta SH-AWD - trojmotorovy hybid.
Osobne som dufal ze uvedie vykonnu verziu iDCD do aktualneho civicu a aj hybridnu Type R iDCD verziu. Mohli by ostatne hothatch-e porazit bezkonkurencnou reakciou na plyn..
Místo levného auta (vzhledem ke své praktičnosti) do příměstského provozu se z něj stane celkem drahé auto do města. U mě totální propadák, ale asi ví, co dělají.
Jazz byl vždycky za skvělou cenu. Taková Mazda 3 je podobně prostorná, má stejnou koncepci podvozku a je výrazně dražší, Jazz se nesmí srovnávat s Fiestou či Cliem, je totiž mnohem praktičtější...
Ale z toho malého MPV, díky přechodu ostatních automobilek na turbomotory, na řízení bez zpětné vazby, díky šetření na mechanických částech vozidla za účelem investice do elektronických krávovin na palubě, apod., se paradoxně stalo jedno z nejzábavnějších aut do 500k, to vše se skvělou praktičností (na úrovni HB C segmentu) a skvělou výbavou.
A proto mi vadí, že tuto skupinu Honda opustí bez náhrady...
https😐/www.youtube.com/watch?…
Tak isto ak sa pozrieš na hybridný Yaris, čo je celkom vysoká krabička, tak slalom spravil rýchlejšie. A hybridný Yaris mám v dome a rozhodne ho nepovažujem za auto zo špičkovými jazdnými vlasatosťami.