Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ve Španělsku klesá trh s novými auty, ojetiny zažívají boom

50 komentářů

Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
car
Jo,souhlas..asi nám začnou nesvobodný časy
Arese
...zatímco prodeje nových vozů, které se pod tlakem bruselských ekoteroristů stále více vzdalují požadavkům běžných zákazníků, půjdou do kopru. Výsledkem tohoto zeleného fašismu tak bude jen výrazně zpomalená obnova vozového parku a zároveň obrovský nárůst nezaměstnanosti v oboru automotive, který je pro řadu zemí EU klíčový!!!!
Smrt zločinnému levičáckému ekofašismu a gretismu, který již teď brutálně deformuje automobilový trh a který posléze podrazí celou evropskou ekonomiku!!! Této obludné a velmi zákeřné totalitářské ideologii se musíme postavit, dokud je ještě čas!!!
Hendly
A že v článku je psané uplně něco jiného je uplně jedno. Hlavně že si tu můžeš zanadávat😞
Proč je v článku spojován trh s novými auty a trch s ojetinami 20let +?
Dagmarrr
Za tím nebude jen pár ouředníků v Bruselu... To vypadá jako velice promyšlená dlouhodobá akce co začala jako dieselgate... Vítr vane možná z východu, ale možná i z druhé strany 😄
Avatar - palix
palix
Minule som čítal nejaký článok, kde sa spomínala cena Fiesty. Neveril som, že môže byť tak vysoká. Cena od - cca 15 000€. Pre zaujímavosť som pozrel Mazdu 2 - cena podobná. Nalé auto za 15 000€? Nižšia stredná sa pomaly posúva k 20 000€. Časy, keď sa dal kúpiť Focus od 12 500€ sú preč.
Auto som si pôvodne plánoval nechať cca 10 rokov. Teraz má 2,5 roka a zdá sa mi, že si ho nechám pokiaľ to bude možné. Vlastne dnes by som si už vyberal ťažšie ako pred časom.

Ľudia nie sú hlúpi a radšej budú kupovať jazdené autá, ako platiť stále viac. Ceny jazdených áut stúpajú, niektoré autá si držia hodnotu veľmi dobre..
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mr.Murphy
.... emisni pokuty, nic jineho za tim nehledej....
Hendly
Emisní pokuty nejsou tak velké.
Mr.Murphy
no hele tady: https😐/www.auto.cz/…opularnejsi-auta?… vidím že to je +/- kolem 2-3.000 EUR. To není málo ne? K tomu připočti příplatek za spoustu nových asistentů a eko-fíčur a máš ten nárust. Navíc ekonomice se furt daří, poptávka je, takže zatím není důvod zlevňovat.... Pamatuju jak jsem ve 2013 kupoval Mondeo - 160k, v total full výbavě, snad za 700 včetně daně.... dnes takové auto stojí mega....
Samuel Zámožný
Ekonomice se nedaří. Kouknete se na ek. data z Nemecka za 2019.
Mr.Murphy
Bavme se o trhu s auty v EU.... tipnu ze rostl poslednich 7 let v kuse.... to ze ted jeden rok trosku klesne jeste neni zadna krize.... az prijde pokles poradny, tak ceny pujdou dolu....
pogo26
Rostl jen díky předchozímu propadu. A krize v automotive už je tady. "Eko" k ničemu jinému vést nemohla.
Orm
To, že člověk ekologicky zatěžuje planetu, je bez debat. Otázk je, jestli právě jen EV jsou ta správná ekologická i ekonomická odpověď. Za mne ne.
ryccardo
Roste prakticky pořád vymja let 2008 a 2009, kdy se vlivem krize auta moc neprodávala. Takže Mr. Murphy má pravdu. Roste už několik let po sobě, takže je naprosto normální, že letos nebude následovat další boom v prodejích. Není nutný vyrábět každej rok víc a víc aut. Na co? A až přijde propad v prodejích 10-20% tak ceny půjdou logicky dolů. Hlavně, aby vlády nezačaly zase s jejich komoušskýma intervencema v podobě šrotovnýho na nákup nových aut. Tyhle řepácký zásahy do trhu jsou fakt na palici.
Hendly
Právě, že prodeje jsou tak proč zlevňovat. Emisní pokuty tvoří jen část nárůstu jak píšeš. Na ně nelze svalovat vše. Jde spíš o to jak to mají automobilky nastavené a jak moc malé auta dotují na emisních pokutách ty velké.
Dnes už nikdo nekoupí auto bez klimatizace, bez ESP, se švihadlama atd a to něco stojí.
Mr.Murphy
.... nevim jestli je nutne pod kazdy clanek psat prispevky ve stylu volice SPD.... :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Myslíš, že se volič SPD zmůže na něco jiného? Pochybuji, že na to mají buňky.
Samuel Zámožný
Vy jste jeden z tech b*bu co na EU a Gretu svede i to, ze vam dneska zena neda. :no: :no: :no:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Já myslím, že by jí pomohlo kdyby jí někdo křápnul. Třeba by přestala být taková zapšklá 😁
pogo26
O tom, že kvůli ekošílenství přijde do automotive a nejen tam velká krize se mluví už dávno. A nejsou to jen vyjádření od ACEA.
Mr.Murphy
.... dekuji, nechci.... bezpecnost novych vozu je galakticky jinde.... jednak designem tech novych aut a pak proste tim, ze jsou narozdil od tech 20 let starych proste v poradku a bez koroze....

Takze OK, na par km dojeti na vlak nebo jako zalozni kara stare auto proc ne.... ale zodpovedny clovek do toho rodinu neposadi, pokud nemusi....

Beru argument ze na to lidi nemaji a ze moderni ek👋bezpecnostni prvky + emisni pokuty auta zdrazuji. OK. Ale nepochopim nekoho, kdo by radeji jezdil 10 let starym autem, pokud ma na nove..... vim ze tam pribyva ku*vitek, ale ten pokrok jde i pozitivnim smerem....
Avatar - Jenik3
Jenik3
20let staré auto je např.posledni Felicie a to je už hodně dlouhá doba.
Pro případ 6-9 let starého auta, mám pro majitele docela pochopeni.
megacruiser
Mám Zafiru 1. generace, 20 let stará. Velký auto, parádní velikost a variabilita interiéru, délka 4,3 metru. Motor? 1.8 bez jakýchkoliv kravin okolo. Žádný šrot, co je potřeba nechám vyměnit. Po dálnici jedu i za 6 na 100 - měřeno od plné do plné a to se nijak nešourám, pořád kolem limitu. To jde na tak vysokou starou krabici s úplně jednoduchým benzínem. Bezpečnost? Pevný těžký skelet, dvojitý A sloupek, vysoká hmotnost. Sedí se vysoko. Btw. euro NCAP testy mění bodové hodnocení podle třídy auta a elektronických kravin, tedy * už skoro nic nevypovídají. A teď čím ji nahradit? Nechci aby mi auto hrabalo do řízení, nechci krizové brzdění, sledování značek a pruhů, start-stop a podobné kraviny které ani nejdou vypnout. Nová generace Zafiry (před tou přeznačenou dodávkou) je uvnitř menší a přesto o 40 cm delší. Problematické motory. Uvažoval jsem o nové Dacii - bohužel proti 20 let staré Zafiře automobilový pravěk, strašné materiály a provedení, nedomyšlené, variabilita nanic. A cena dost extrémní. Španěly chápu, taky nevím jaké nové auto bych dnes koupil...
Mr.Murphy
Zafira 1.8 kolem 6 litru na 100 pri jizde kolem dalnicniho limitu? Ale no tak.... 😉 jasne, pokud jedes 120 tacho a realne to je 113, tak snad.... jinak nic proti tomu autu, jezdit se s tim dnes v pohode da, ale proste ta bezpecnost je nikde jinde, to je proste realita.... viz legendarni srovnani celniho narazu stareho velkeho Volva vs. Renaultu Modus atd.... ale uznavam ze z pohledu funkcnosti je stara Zafira paradni auto.... bohuzel zakaznici zacli kupovat SUV a podle toho to dopadlo....
Avatar - xxc
xxc
20 rocne auta kupuju ako investiciu 😄 Na jazdenie to asi nebude. Aj ked v rodine mame myslim 16 rocne auto a funguje v pohode, nevidim dovod, aby nefungovalo o 4 roky.
Orm
... pokud má na nové - v tom je ten zakopaný pes.
ryccardo
Hele jezdím 10 let starým a jsem absolutně spokojený. Ty ušetřený peníze radši využiju efektivnějším způsobem než je mít stát na parkovišti.
jhamil
Můj problém je, že na nové nemám.Takže budu muset koupit jedině ojeté. A myslím že je nás takových víc.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
car
Keci..každej druhej zde kupuje manželkám káru aspoň za půl mega..ty ne? 😉
PrdelDoura
To že on si koupí ojeté pro sebe, ještě neznamená, že jeho pani nemůže mít od něj auto za půl milónu 😁
jhamil
Nemám paní ani milenku. Pokud bych měl, měla by smůlu a museli bychom vystačit s jedním autem. SUV bych jí těžko někdy koupil. Musí hledat někde jinde . 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Už se těším na šestiválec v dieselu podpořený malým elektromotorem (stačí malý).
Ale bez leasingu ani ránu. Ceny nových jsou opravdu vysoké.
Mig_35
A po leasingu budou nižší?😊
Ceny nových vozů se mi vážně nelíbí.
Představa, že si koupím já nevím za 1,5 M novou vyšší střední třídu, cenová ztráta za 2 roky reálně 700 tisíc, k tomu 100 tisíc litrů spáleného benzínu za 350 tisíc, k tomu dalších 5 servisních prohlídek za dejme tomu 30 tisíc...
ve srovnání s podobně dynanickou Teslou 3, kde utratím 1,5 M za vstupní investici, 100-150 tisíc za elektřinu a pak už jen pneumatiky, a ještě to bude držet cenu tak, jako s benzínovým autem nikdy...
musím se v tom křápu svézt. minimálně provozně se to jeví velmi ekonomicky zajímavé.
stávající auto si nechám na nedělní výlety a zábavu a na nepředpokládané delší cesty...
pogo26
Ceny aut se spalovacím motorem mají být vyšší, aby bylo z čeho dotovat elektroauta, která automobilky musí prodávat.
Orm
Tesla 3 je vyšší střední ? To jako fakt ?
Mig_35
to jsem napsal?
Orm
Já to tak pochopil - porovnání aut za 1,5 mega - Tesla 3 a vyšší střední .
Mig_35
Těžko se mi to srovnává, když Tesla nemá model ekvivalentní éčkovému Mercedesu nebo pětce. Mohl bych se podívat na model S, ale ten je pro mě zbytečný a málo obratný. Co jsem chtěl říct, že v prémiové třídě už není úplně první a samozřejmá koupě spalovacího auta.
Takže se omlouvám, já jsem nikdy nevybíral mezi pětkou a trojkou, hledal jsem produkt, který se mi líbí a dopředu nebylo jasné, jak bude velký. Určitě ne moc velký😊
Orm
Ceny nových aut raketově rostou ale nákupní síla jen velmi pozvolna. Mám pocit, že automobilky rezignovaly na prodej obyčejným lidem. Např. Zoe za 800 litrů je zoufalost. Zdá se, že politici vyškrtli ze svého slovníku "individuální soukromá doprava".
Avatar - donPedro
donPedro
Někteří politruci nejen dopravu, ale cokoliv "individuálního a soukromého" jest jim značně proti srsti ... 😒
KIaudius
Ty aby si nevytiahol nejaký EV... Čo je zúfalosť, predvádzaš permanentne len ty, a tebe podobní.
pogo26
Jednou i ty pochopíš, že měl pravdu.
Orm
Tak nám logicky vysvětli, co je na Zoe za 800 litrů tak úžasného. Pokud to nedokážeš, jsi permanentní zoufalec hájící EV nesmysl a nemáš tady co vykřikovat a osobně napad druhé.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
to nebude spíš tím, že Španělsko je už několik let ekonomicky dost v háji a bojuje s vysokou nezaměstnaností, pádem platů ve všech sférách, což logicky vede k tomu, že lidi nemají na nová auta.
KIaudius
Asi tak. :yes: Kam to povedie? Klesá trh, klesnú ceny, aby oživili trh. Obchod bude musieť vystačiť s menšími maržami, takže bude treba šetriť náklady a aj tradičné veľké autosalóny budú stále slabšie a slabšie, až celkom zaniknú. Z 10 predavačov 8 prepustia, bude sa predávať online a v roome ostane jeden človek, ktorý pri mne počká, až si auto pozriem, prípadne si s ním dohodnem skúšobnú jazdu, ak si ju teda budem chcieť zaplatiť... 😉
Orm
... a 80% automechaniků a dělníků automobilek propustí také. EV se prodávají s minimálními maržemi, není prostor, kam by náklady na výrobu a tudíž cena klesaly - při současných technologiích. LPG je varianta, vodík dobrá alternativa, hybrid ekologický podvod. EV při současných technologiích je mrtvá cesta. Politici sice budou tlačit na EV, ale každý, kdo bude alespoň trochu ekonomicky a ekologicky uvažovat, si EV nekoupí, ani ojeté. Na druhou stranu auta se spalovacím motorem budou stále méně dostupná, tudíž - logicky - se bude zvyšovat průměrné stáří aut - v Evropě. Takže další krok bude zákaz používání starých aut, což - opět logicky - povede k omezení "individuální" dopravy. Zoe za 800 tis. je zoufalost elektromobility.
Avatar - Missouri
Missouri
Na to, aby člověk dovedl predikovat, kam současný automobilní trend povede, nemusí být zaměstnancem prognostického ústavu. Lidé zkrátka nejsou hloupí, před nákupem auta přemýšlejí, shánějí informace a nechají si poradit. Takže, nová auta rovná se mizerné motory a spousty elektronických asistentů, jenž vám berou kontrolu nad řízením. Tohle není trend vyvolaný potřebami zákazníků, je jim to vnucováno. Elektronické monitorování vašeho chování za volantem. Lidé si většinou nepřejí být pod dohledem velkého bratra. Co je, sakra, komu do toho, jak řídím a kam jezdím? Tahle data se sbírají a mohou být zneužívána státní mocí proti mně. Takže sorry, ale slušné ojeté auto s dobrým motorem, které člověka nebude fízlovat, je dost rozumná volba. Ceny takových aut rostou a porostou dál.

https😐/www.autoforum.cz/…h-rychle-rostou/