Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Závěr dlouhodobého testu Volkswagen T-Cross 1.0 TSI (85 kW)

54 komentářů

PowerHouse
Zatím jsem v testech vždy četl o značně vyšší spotřebě u 1,0 TSI 85.
"i při dlouhých cestách na dálnici se průměr nedostal přes 5,5 litru" vypadá skvěle.

A co holky? Co bych k nim dodal?
Holky mají výhodu v tom, že jsou menší a nedosahují mých vysokých 180 cm. Takže mohou chválit.

Dále holky nezmínily tu cenu za platformu MQB A0, na které bude i Fabia. Tedy na platformu MQB A0 to není levné.
Wolfalack
180 cm není žádná extra výška. To je pro chlapa průměr.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"i při dlouhých cestách na dálnici se průměr nedostal přes 5,5 litru" vypadá skvěle.

To ano, ale pokud tam neni alespon nejaka orientacni informace o rychlosti, tak je to naprosto nevypovidajici udaj...
Avatar - xxc
xxc
Ja chodim s dieselom tento tyzden do prace na eco rezime ecorunom a spotreba klesla z 6,4 na 5,9 l/100km. 1.5 dci. Ten TSI musi byt super 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ty budeš asi Niki Louda.
Avatar - Hittman
Hittman
Já se nebyl schopen naopak dostat pod 5,5 litrů po okrskách.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - lamal
lamal
0.9tce + chip 😲 😁
Avatar - bystron
bystron
5,5L je podle mě blbost. Tak 6,5 - 7 asi 😉 Je to OK, ale vzal bych větší auto.
ACE.
Já tomu celkem, věřím, vím kolik dosahují jiní s Oktávkou se stejným motorem a taky jaké jsou rozdíly mezi tím kde se jezdí a kdo jezdí. Pokud to řídil konečně někdo normální a nejezdil stále brzda plyn, jak je mezi novináři zvykem, tak je to reálný.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ale to neni celkova spotreba. Je to zminovana jako spotreba pri jizde po dalnici. Bez informace o rychlosti je to nezajimavy udaj.
ACE.
To je pravda, ta rychlost hraje celkem slušnou roli. V mojí Mazdě 2 to odpovídá 130, ale tady uznávám že je to auto krapet vyšší.
Avatar - _beta
_beta
Litrová Fabia jazdí za viac. Teda tie diaľnice.
Takže kecá.
Podľa Spritmonitor cca 6/100.
Freddka
5,5 litru je podle me uz prijatelny objem... 😄

Ale jinak jo, te spotrebe muzes klidne verit.
Ve velkem meste v zacpach nebo kratky jizdy pod 15km, to pak bude samozrejme vic, ale to v kazdem podobnem aute.
ryccardo
....pro náročnější je připraveno silnější provedení s 85 kW. Osobně bych si pro náročnější představoval něco přes 100 kW 😁 Asi jsem moc náročnej.
Avatar - Emel
Emel
Je trošku binec v těch Téčkách. T-Cross je ta levnější městská krabička... T-Roc je trošku větší krabička, která má i 2.0TSI 140kW.
Avatar - Hittman
Hittman
2,0 TSI 140kw mě zajímá. Třeba jak s ním jede Octavia nebo Sup.
ryccardo
Já s ním najel asi 2000 km v Kodiaqu a jede to jako kule. Ovšem chlastá to jako tank. Pod 10 litrů se moc často nepodíváš a to ani mimo město. Po městě dost přes 10. V Supíkoj to musí být příjemná motorizace a s Oktávkou to musí mávat neskutečně. Neumím si to moc představit, ale mít to, tak jsem asi za chvilku bez papírů. 😁
Avatar - Emel
Emel
Nejspíš to bude něco mezi 1.8TSI 132kW 250Nm a 2.0TSI 162kW 350Nm v předchozích generacích.
Freddka
Nojo v Kodiaqu je to blby, to je tezky + vysoky + 4x4 tam potom bude 2.0 benzin chlastat at delas co delas.
Me osobne by to zajimalo v Superbu/Passat predevsim na dalnici pri 130-140 ... ale i pres ten B-Cycle to vypada, ze to zrovna moc usporny motor neni. Ta spotreba to je skoda, ja ho vazne zvazuju do Passata, ale jezdim dost dlouhy trasy, takze asi diesel.
Avatar - Hittman
Hittman
měl tento motor v půjčeném Kodiaqu.
Katastrofa. Při rozjezdech a akceleraci vrčí jak sekačka na trávu, a údajný zátah na 2000 otáček tam prostě není. Navíc, něco předjet s tímto motorem je noční můra. Opravdu motorizace pro důchodce a poskakování max po městě, kdo oželí ten strašný zvuk v kabině. Prostě totální zhovadilost. Myslím, že určitě by nevycházel o tolik dráž motor čtyřválcový, natož se spotřebou.
Navíc, zkušenost v článku je jedna věc, osobní zkušenost je k nezaplacení, což už jsem se mnohokrát přesvědčil, jak se diametrálně liší..
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V Kodiaqu asi ne.
Avatar - Hittman
Hittman
Omluva, Karoq
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V Karoqu je to základ, určitě nic na zhovadilé předjíždění. Pokud jede aspoň tak, jako 81kW verze, tak je pro tuhle malou krabici ideální...nebo byl by, kdyby se lépe sbíral z nízkých otáček.
Avatar - speedfred
speedfred
Ten motor 1.0L dávajú aj do Kodiaka? 😲
Avatar - Hittman
Hittman
Omluva, Karoq
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - _beta
_beta
Isto v Kodiaku?Aha, už vidím že Karok.
Btw, ako niekto dá malý motor do veľkého auta nemusí nutne znamenať že motor je zlý.
V menšom aute môže fungovať úplne spokojne.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Poděkuj EU a snaze o snižování emisí CO2. Výsledkem je motor ze sekačky v autě. Jel jsem s tím v Oktávce a tam to celkem šlo, až na tu nesmyslně dlouhou převodovku to je fakt hrůza. Kratší převody by tomu motoru vyloženě prospěly.
Avatar - _beta
_beta
Hmm, dobrú sekačku máš, nie je 85kW trochu veľa?
ryccardo
Tak pro ježdění do sámošky 85 kW stačí to je pravda, ale pod pojmem slušnej motor si představuju trošku jinej výkon.
Avatar - _beta
_beta
No ale veď je to do najmenšieho crossoveru od VW.
To nevyzerá ako diaľničný krížnik.
A tie väčšie SUV majú aj možnosť dvojnásobného motora, tak kde je ten problém ktorý sa tu stále rieši?
Autá nikdy nemali taký výkon ako dnes, ale furt tu dakto pindá na malé motory (v malých) autách.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To klidně můžeš, ale který konkurent té Octavie má ten trošku jiný výkon v základu? 😄 Dřív začínala na 44-63 kW.
Avatar - palix
palix
Ja som ten motor (1,0 T / 85 kW skúšal) v Scale a tiež sa mi zdalo, že pod 2000 ot sa mu nejako nechcelo. Problém môže byť v tom, že motor mal cca 500 km a normálne jazdím s atmosferickým 2,0L (88 kW), ktorý má oproti 1,0T podstatne viac Nm v nízkych otáčkach - pokiaľ sa nenadýchne turbo.
Celkovo aby tá Scala mala podobnú dynamiku ako moje auto, musel som radiť cca o 1000 ot vyššie.
Dagmarrr
"v zatáčce zase může záď lehce pouskočit, má velkou čuňu, mohla jsem se vysmrkat na dálnici, studěl mě zadek, větší odpory při jízdě na dálnici..."
a něco odladit, je to samé jako rozladit... to je bohužel hodně zažitý asi nějaký moravský hantec u novinářů okolo aut 😄
tradon
ja s Golfem 7 s 1,2 77kW davam dalnice (130km/hod) tak cca za 6,4 litru. Samozrejme kdyz jedu z kopce (Frydek-Ostrava) tak mam doma na displeji i 4,5 litru, ale to bych do recenze sveho auta neuvadel. Tak ted fakt nevim, nakolik mam tomu testu verit...
Avatar - _beta
_beta
Možno jazdil niekde kde je max 110, alebo 80, ktovie.
Freddka
Vzdyt to sedi, 1.2 77kW zere tak o pul litru vic nez 1.0 tsi. A oni pisou spotrebu za test (kombinovanou) a ne primo na dalnici, jestli jsem to precetl spravne.
Avatar - palix
palix
Spotreba vyzerá celkom neuveriteľne, na druhej strane TSI majú naozaj výborné spotreby. Napr s 2,0L (88 kW) v Mazde 3 spravím počas dovolenky (cca 4000 km) priemer 6,2 - bez nejakého obmedzovania sa. TSI to zvládne za menej 😉. Ale ani 6,2 nie je strašná hodnota.
Avatar - _beta
_beta
Na papíře sice T-Cross slibuje o dvě desetiny nižší apetit, v praxi ale budou oba vozy jezdit za velmi podobná čísla. Nejčastěji palubní počítač vykáže hodnotu mezi šesti a sedmi litry. Za zhruba 6,5 litru budete jezdit při předpisovém dálničním tempu, až popojíždění ucpanou Prahou může přinést spotřebu nad sedm litrů.

Takže skúste napísať aspoň metodiku ako ste ku danej spotrebe prišli, aby ste neboli za hlupákov.
simson33
že u dlouhodobě zkoušeného auta se na závěr objeví taky informace, kolik s ním bylo najeto kilometrů, zda a jaké opravy bylo třeba udělat...
Arese
Vnější i vnitřní design se mi moc zamlouvá a obrovskou pochvalu zasluhuje poctivá mechanická P brza!!! Ovšem ty ceny jsou šílené, zvláště pak při použití výhradně tvrdých interiérových plastů... 😒 :no:
P.S. A proč chybí v nabídce čtyřválec 1.5 TSI? 😒
Avatar - _beta
_beta
Pretože výrobca vyrába auto o 12 centimetrov väčšie, ktoré ten motor má?
Avatar - palix
palix
Mechanický ručná brzda je super - v novom aute som ju chcel. Nakoniec som ju oželel a neľutujem. Zvykol som si za krátky čas a mechanickú ručnú by som už asi ani nechcel.

Ceny áut idú neskutočne hore. Práve dnes som pozeral Fiestu, Mazdu 2 - pod 15 000€ už nejdú 😲 . Toľko stála predošlá Mazda 3 v základe, Focus bol ešte lacnejší, Hyundai i30, Kia Ceed, Astra...
Špeciálne Crossovery sú ešte drahšie. Malé auto (Fiesta) by malo stáť okolo 10 000€, auto ako T-Cross cca 13 000€. Som rád, že nekupujem auto teraz.
Avatar - xxc
xxc
Drahsich aut sa preda menej a usetri sa ekologia 😄
Arese
Hele, tobě už taky zelená mozek, protože jinak by si tak ***sky levičácký názor nemohl vyplodit! 😁 😁 😁 Je přece žádoucí, aby staré čoudící a nebezpečné popelnice byly průběžně nahrazovány moderními vozy s pohonem čistě spalovacími motory s minimálními emisemi jedovatých složek výfukových plynů, ne?
Avatar - xxc
xxc
Podľa všetkého ani nie, výroba nového auta zaťaží viac životné prostredie, ako stará popolnica. Proste autá musia vydržať čo najdlhšie, tam je asi cesta.
Avatar - palix
palix
Taká stredná cesta by mohla byť - kúpiť moderné auto s nízkymi emisiami a využívať ho čo najdlhšie.
V každom prípade, aj keď kúpim nové auto a predám ho o 3 roky, tak ho kúpi niekto iný, potom ďalší... až kým sa to auto nejako "nezruší", prípadne bude tak staré, že už nebude rentabilné ho opraviť, ani predať. Auto nie je plastová taška, ktorú odhodíme po použití.
Avatar - palix
palix
Drahšie autá znamenajú, že na cestách bude viac starších - utrpí ekológia. Tá istá situácia z opačného pohľadu 😉.
Avatar - xxc
xxc
Praveze neutrpi, ked nove auto zatazi ekologiu ovela viac, ako starsie auto na ulici s par tisic najazdenymi km rocne. Proste clovek si nekupi nove, ale dojazdi stare.
Avatar - palix
palix
Ak na to človek má a kúpi si nové auto, ktoré bude stáť na ulici a najazdí ročne pár tisíc km... Ekológia neutrpí, hlavne pokiaľ staré auto bude používať niekto iný a ešte za predpokladu, že dané nové auto by nebolo vyrobené, keby si ho daný človek nekúpil. Ak už bolo vyrobené, ekologická záťaž je na svete = ak bude auto jazdiť málo a majiteľ ho bude mať dlho = ekológia utrpí menej.

Staré autá majú kopec problémov = ak sú úplne v poriadku, je to OK. Ak ich majiteľ kašle na údržbu a len jazdí, tie autá majú často horšie emisie, tečie z nich olej...
Avatar - lamal
lamal
´´Připadám si v tom autě hrozně bezpečně a nezranitelně.´´ ...