Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Jízdní dojmy s Jaguarem F-Type: Osmiválec naštěstí zůstal

40 komentářů

Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
krom SUV nikdo nic nekupuje, elektrom*dka I-pace je totální propadák, XF a XE nikdo nekupuje, XJ byla ukončena výroba a těch pár F-type to fakt nezachrání.....

Takže hodně špatná situace pro Indy....
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja vidim problem I-pace-u v tom ze kto chce elektro tak pre neho auta nie su nejako duchovne ani jazdecky dolezite a berie ich skor len ako ( eko ) premiestnovadlo z A-B ... teda nepotrpi si tu na premiu ani nepozaduje od svojho premiestnovadla aby mu navonok zvysovalo kredit v ociach inych ... a zase kto si potrpi na jazdne vlastnosti a zije duchom aj telom autami tak ten zase netuzi po bezpohlavnom elektre... obojstranne je to jasne ako facka... a fakt som zvedavy aj na predaje EQC a dalsich elektro-premiantov .. ale inak aspon ten E-tron od audi uz teda minimalne v norsku zacina mat uspech ...

kedy ma vlastne prist nove velke XJ? buduci rok? len dufam ze nebude ciste uz len v elektrike lebo to jaguar fakt potom asi nedopadne dobre... za mna je skoda ze mnohe etablovane znacky prechodom na elektriku vlastne kompletne pridu o svoje rokmi tvorene dobre meno... vid I-pace je ukazka toho ze nech uz ma jaguar akokolvek legendarnu a uspesnu a noblesnu minulost tak v elektro svete je to uz k nicomu... pockaj ked nakoniec tento sucasny F-type bude uz posledne jaguarovske kupatko ... je mi z toho fakt obcas velmi smutno ked vidim ako a kde niektore znacky smeruju a pritom viem zeby tam ani nesmerovali keby "nemuseli"... ale doba uz dnes autam nepraje... preludnenost.. klimaticke zmeny.. coraz drahsie a nezmselnejsie technologie .. toto vsetko uz autam a ich jednoduchosti a funkcnosti nepraje .. ba naopak.. auta su coraz drahsie.. tazsie.. komplikovanejsie a pritom uz prejdu menej aj vydrzia menej... celkovo auta smeruju tam kde.. kde.. ja uz to ani nevravim ale len zatvaram oci... obavam sa ze tie dobre auto roky su proste uz prec... a nielen pre jaguar.. ale takmer pre kazdeho vacsieho a rokmi zabehnuteho vyrobcu
webpaja
Nástupce F-Type je už připraven. Motor uprostřed a blíže k P911. XJ začne jako EV, ale přijde i PHEV verze.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - xxc
xxc
Ake dobre meno ma Jaguar? Ze sa to ludia boja kupit a pytaju sa, ci uz je spolahlivost ok? 😁
Kto ma rad auta, tak si kupi elektro a nemusi zahrievat a moze ist naplno hned. Nie kazdy jazdi 300 km denne, aby mu nevysiel dojazd.
RADEK1
Meleš blbosti. Já mam jiz druhého a neměnil bych. Ten kdo rád řídí chápe. Ten kdo se jen přemísťuje by volil (jak píšeš) elektro. Už se ti někdy stalo , že jedeš do blízké vesnice vzdálené třeba 4 km a najedeš 150 km ? Ne? Kup si jaguára a pochopíš.
Bohužel je pravdou , že nadšených řidičů je méně a méně.
Avatar - Anonym
Anonym
No sazomety 2,7 a 3,0 V6 od PSA maj skutečně pověst kvality, to je hotovej etalon kvality.blbý je, že 60%VSECH 2,7 V6 a 45% 3,0 skončilo zadřený nebo na fatálních problémech s dpf…..

A vzhledem k tomu, že na trzích Evropy odpískali V8 benzíny v XJ, XF a posléze i V6 (tu i v F-type) , tak benzínovej jag ve čtyrhrnku je prémie sama 😄 V8 v jediné f-type to fakt vytrhne.
webpaja
Měl jsem dva V6d a V6 kompresor, bez trablů. Nesmíš soudit podle levných a vylítaných ojetin.
Avatar - Anonym
Anonym
Mam věrohodné info od lidí, co jezdili k Dajbychovi na ofiko servis a auta měli od nového, popř koupili ojetinu u Dajbycha, kde jí dal do komise původní majitel, auta orazítkovanou servisku Dajbychem a nepřežila 170 000 km.

Takže dovol abych se hodně zasmál.

3,0 V6 dehet perfektně funguje do 150 000 km, pak je to ruská ruleta jestli se to pojebe v pátek nebo až v srpnu 😄
webpaja
Někdo se nekonečně ptá a někdo spokojeně jezdí, odpověz si sám kam patříš 😉
Avatar - xxc
xxc
Asi tak spokojne nejazdia, ked sa obavaju o kvalitu. Ale reagujem na prispevok na rokmi utvorene dobre meno Jaguaru. Neznamena, ze su to zle auta, ale meno az take dobre nemaju. Ja osobne som o Jaguare uvazoval len chvilu a ani pozriet som to nebol. BMW malo lepsie meno, hlavne pre sefku 😄
webpaja
Já měl tři kupované nové a spokojenost. Neřešil jsem tam víc než u jakéhokoliv jiného výrobce.
webpaja
...Bariku myslíš ten Jaguar, který měl např v 2018 o 20% vyšší celosvětové prodeje než Cadillac? Ten už by to musel dávno zavřít.
A to ho navíc čeká velká ofenziva, tento rok FL XF, E-Pace, F-Pace, ke konci roku nové XJ a J-Pace. 😉
Avatar - jazva
jazva
Barik zásadne nemyslí, takže celá otázka je bezpredmetná...
Avatar - Anonym
Anonym
Někdo nemyslí a druhej lže a neumí počítat vid, kašpárku 😄
webpaja
Ale umí, čínské prodeje jsem vynechal a dole máš proč 😉 Nech si kašpárky pro pojmenování kamaráda ve spodním prádle a nelži tu nesmysly o Jagu o kterém nevíš ani zbla.
webpaja
Evropský trh udává jasná čísla. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
A čínský a americký trh, což jsou větší trhy než zaprděná neosocialistická EU taky jiná čísla vid.
50 459 vs 368 752

To je 7x tolik vid Pájo, dost blbé co 😄
webpaja
Chápu, že totalitnímu přisluhovači voní víc Čína, mě ne. A kam směřuje soustředění na její trh si povíme příští rok touhle dobou 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Díky koronaviru padnou všichni, protože nebudou mít z čeho dělat, stačí aby ti chyběl jeden čep nebo pamět a nemáš to kde nahradit, nebo když máš , tak za 2-5x takovou cenu součástky, navíc se zvyšující poptávkou pod součástách vyrobených jinde ty ceny půjdou nahoru.

Takže infotaiment složený z komponent z číny co měl výrobní cenu 12 000 jí bude mít složený z komponent z koreje nebo japonska za 15-18 a po nastoupání cen 19-25.

Ted co s tím, vzít si to z marže na tom výrobci typu JLR fakt nemaj a zdražit auta 😄 😄
To přiláká hodně zákazníků vid.

Do elektromobilů nejsou baterky a se stoupající výrobou jich nebude čím dál víc.

Takže pjekéjní situace vid 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ehmmmm
Jaguar se loni v Evropě propadl s prodeji asi o 10 procent na necelých 76 tisíc prodaných aut, ale to pořád není ten pravý problém. Tím je zoufalá struktura prodejů, která neskutečných 46 tisíc prodaných aut soustřeďuje do dvou SUV E-Pace a F-Pace. Pokud si odečteme ještě I-Pace, na veškerou ostatní produkci zbývá jen 18 tisíc vozů. To je neskutečná mizérie, méně klasicky střižených aut prodal Jaguar naposledy v roce 1996.
Odbyt čehokoli „normálního” se propadl prakticky k nule. Například velké XJ si loni v Evropě našlo 724 zákazníků (třeba v roce 1998 to bylo přes 14 tisíc lidí), propadák je i XF s loňskými 5 935 prodeji (ještě v roce 2014 skoro 21 tisíc aut), F-Type s 3 252 prodanými vozy je ještě příjemné překvapení, ten pravý průšvih je ale ještě o kus níž v nabídce. Zcela na okraj zájmu se dostal nejnovější sedan XE, který si loni vybralo pouhých 7 978 kupců. To je neuvěřitelně malé číslo na vůz, který měl být nadějí značky na posun ke hvězdám a který přímo konkuruje BMW řady 3, které si v Evropě každý rok vybere mezi 120 a 200 tisíci lidmi.
XE přitom nezačal špatně, v roce 2016 po něm sáhlo bezmála 25 tisíc lidí a byl jasně na vzestupné tendenci. Další rok s odbytem blížícím se 20 tisícům vozů šlo ještě označit za ucházející, pak ale přišla bída s nouzí vrcholící loňským výsledkem.
webpaja
Ty jsi zoufalá struktura. Zoufalá struktura posuzující auta na základě štěstí při kupování různě ojetých aušusů.
Ono s člověkem jako ty se není o čem bavit. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Kompletní text převaz z článku z autoforum.
Takže si běž stěžovat tam, že píšou, že Je na tom Jaguar v sedanech, kupé a kabrioletech nejhůře od roku 1996, určitě si to vycucali z prstu.

Ty světový prodejče nepočítající největší trh s auty v Číně 😄
webpaja
JJ, autoforum. Prolhaný plátek, co kvůli lžím musel zrušit i diskuze. Jestli se tvůj názor odvíjí od toho, co ta sebranka napíše, pak chápu.
Avatar - Anonym
Anonym
Cadillac prodal loni v jen v usa 27400 ks osobáků, ted si připočti kanadu, rusko, čínu, evropu, arábii a jižní ameriku…. A jestli ti z toho vyjde, že Cadillac prodal méně osobáků jak jaguar, běž vrátit vysvědčení ze základky 😄

Jen tak pro tvoje info, v roce 2019 se v číně prodalo 22 637 ks Cadillacu CT6, o tom se může Jaguaru jenom zdát 😄
Loni na podzim se tam začal prodávat CT5 a prodalo se hned 6 191 ks.
Letos začne CT4. Loni se tam prodávalo ještě ATS (26 020 ks) a XTS (42 234 ks) (jejich výroba už skončila).

V Rusku se loni prodalo 975 Cadillaců, kolik z toho byly osobáky nevím..

V Evropě se prodalo 614 Cadillaců.

Fakt máš pocit že prodalo celosvětově víc XE, XF, XJ a F-type? Dost blbý když tradiční evropskou značku deklasuje ignot z Detroitu co....
😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ted budem chvíli počítat jo, prodeje za 2019
Jaguar vs Cadillac

USA: 31 051 vs 156 246
Evropa: 76 839 vs 614
Čína: 19 408 vs 212 506
Součet: 127 298 pro Jaguar a 369 366 pro Cadillac. další trhy sčítat, nebudu, jsou marginální a těch 240 tis aut tam nemá šanci Jaguar dohnat.

Příště by bylo dobrý kdybys nelhal vid, nebo se naučil počítat!!!
webpaja
Já nelžu, Čínu nepočítám, jelikož situace v Číně naprosto zkresluje prodeje. Cady tam prodává víc než na celém světě dohromady kvůli dávnějším investicím GM a dlouhodobému usazení na trhu. Ale máš pravdu, jsou to taková auta pro číňany 😉
Navíc se přesně těmito čísly ukazuje, jak je GM silně závislé na Číně. Řekl bych téměř fatálně závislé, ale jen si klidně tancuj u ohně s rachejtlemi, jen pozor až to rupne.
Avatar - Anonym
Anonym
Píšeš světové prodeje a nepočítáš Čínu, ha jo, hmm.

Nemám co bych k tomu dodal. Obrázek si každej udělá sám 😄
webpaja
Ale omlouvám se za zavádějící příspěvek, nezapočítal jsem Čínu. Byť zcela záměrně...

Tedy má omluva za špatně zvolené slovo. V tom máš naprostou pravdu a chyba je na mé straně.
Avatar - Anonym
Anonym
No aspoň že uznáš tohle. :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Navíc v USA toho prodá Cadillac 5x tolik co Jaguar. Takže jediné kde Jaguar boduje oproti Cadillacu je logicky Evropa, bohužel ta ztráta z číny a USA je tak velká že nemaj absolutní šanci ani v celkových číslech, natož v sedanech, které neumí prodat na žádném trhu na světě, na rozdíl od toho Cadillacu vid 😄
webpaja
Ano, logicky technicky i klientsky nejnáročnější trh je Evropa, zcela jistě ne Čína. Koho se víc dotkne aktuální problém si nemusíme ani nalhávat. Jaguaru desetinou z celkových prodejem Cadillacu třeba i polovinou.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže Evropa (bez ruska) je až třetí největší trh a brzy možná bude až čtvrtý, protože jí předstihne Indie.
Navíc trh tak sešněrovaný stupidními emisními normani a nařízeními EU, že je to spíš pro srandu. Splaováky chtěj do 20 let zrušit a elektromobily Jaguaru nešlapou. Lidi to nekupujou.

Chudí na to nemaj, petrohead to enchce, fanatici radši koupí Teslu. A helmuti a země kolem radši el. Audi nebo Mercedes. Takže blbý vid, zase blbý pro Jaguar.

A na těch nesešněrovaných trzích neumí prodat ani ty benzínové V6 a V8.
webpaja
EV vyjma Tesly obecně nejdou. Jsou drahé a tím pádem míří cenově výše. Přitom jejich smysl je hlavně ve městě.
Jaguar má platformu, XJ bude jak EV tak PHEV a zásadní modernizace už letos. Z neněmecké evropské prémie je na tom díky rozprostření prodejů nejlépe.
webpaja
No a závěrem Bariku, k F-Type nic nemáš? K V8 taky nic? Šlo jen o hloupé plkání jako vždy? 😉

A závěrem, víš že na tvém zbožňovaném trhu v NA jsou stále V6 v nabídce? Takže jak sám s oblibou říkáš, nech si to dovést kontejnerem 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Ne nemám k tomu nic, za cenu V8 F-type je Corvetta 😄
I ta fungl nová podle odhadů za kolik se bude prodávat.

Uvidíme co pojede líp 😄
webpaja
Vette je v novém vydání spíš supersport, F-T zůstává GT vozem. Moc si konkurovat nebudou, přesto jsem si jistý, že Vette bude prodejní trhák, o tom ani po tom.
webpaja
...po FL jsem ještě samozřejmě nemohl vyzkoušet. Stále se mi nejvíc líbí původní verze, pak tato a za nejhorší považuji první facelift.
Opět bych řekl, že nesedí rozdíly vah V6 vs V8, u verzí AWD pro USA je rozdíl 90kg. A mimochodem pohotovostní hmotnost není 1735kg, ale 1660kg. Jde o hmotnost bez řidiče! Tedy rozdíl oproti V6 AWD cca 10kg.
Zatím se z ohlasů dá vytušit, že se podařilo ještě lépe naladit řízení a podvozek, který lépe snáší pomalou jízdu.
Nahrazení skvělého V6 výtečným V8 je na dlouhou diskuzi. Pořád vidím ideál ve verzi V8 RWD s obrovským potenciálem na ladění. Takže nějakých 500-550koní a máš prima kladivo bez pár desítek kil na předku díky AWD.
webpaja
...tedy ne provozní (ta vyjma kapalin a nádrže naplněné na 90% obsahuje ještě řidiče 75kg) jsou následující😒br />
F-Type R4 1520kg
F-Type R6 AWD (USA) 1651kg
F-Type V8 1660kg
F-Type R V8 1743kg