Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Alpina B3 přichází. Na rozdíl od BMW M3 nabízí i kombi!

40 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Nádhera, hlavne v tej zelenej. Z môjho pohľadu je v kombíku B3 dokonalé rodinné auto pre nadšeného šoféra. 5-miestne kombi s veľkým kufrom, ktoré dokáže letieť 300 km/h a stovku dá za 3,9 s? Paráda. Len tá cena sa javí pomerne šialená v kontexte strednej triedy. Ale keď si človek uvedomí, že minulogeneračná M3 stála len o málo menej (neviem presne čo u nás, v DE to bolo 77500 eur), tak cena 81t za B3, ktorá má o 30k viac, má xdrive, automat, lepšiu výbavu a hlavne exkluzivitu maloériovej značky, sa zrazu zdá primeraná.
Avatar - lyon667
lyon667
:yes:
Za mě je B3ka nejlepším baworákem na trhu 😄
Mig_35
Taky jsem spokojen. Absolutní hodnoty typu manuální skříň a pohon zadních kol zůstanou jako rodinné stříbro u M3/4. A fajnšmekrům nabídneme vytuněnou 340ix s loukotěma a iluzí kompletně jiného vozidla😊
Nikdy jsem nepochopil, jaké kompro mají vlastníci Alpiny na BMW, že jim tyhle šaškárny tolik let prochází...
Avatar - Dinar
Dinar
V tomhle se shodnem, divadýlko kolem tuningu "přidáme turbo" v minulosti, teď "pořádně to čipnem" s obrázky "ručně skládaných motorů" s leštěnými kanály atp., mě nikdy moc nebralo, resp. proč ne, ale je to tuning za nesmyslné peníze, navíc věci typu, tlačítka místo pádel, a podobné ústupky, by mi vadily a ani interierové kombinace s tou nutnou modrou se mi nikdy moc nelíbily. Pokud jde o bmw, těm alpina vadit nemůže, je to pro bmw reklama, někdo jim z aut dělá "exkluzivní zboží", a prodají tak pár kusů nejvyšších specifikací navíc.
Mig_35
Já jsem nechápal ten unikátní VIN a tváření se, že kupuješ auto od úplně jiného výrobce. Neznáš nějaké historické detaily tohoto paktu? Navíc je to podle mého zcela unikátní situace, která nemá jinde obdoby...
V motorkách - mělo BMW dlouhodobou spolupráci s firmou Touratech. Ten pod jejich křídly vzkvétal a prodával si i svoje vlastní výrobky pro ostatní motocykly. Časem jim dalo BMW nůž na krk a chtěli, aby dělali hlavně pro ně, za nižší ceny a navíc přestali dávat ostatním. Po nějakých strkanicích jim ještě zhoršili dodavatelské podmínky a firma regulérně krachla, BMW odstoupilo od kontraktů a teď ji má jiný majitel, ale BMW jejich výrobky do svých motorek nebere, našlo si jiného dodavatele, Wunderlich a fóra plní fotky rezatého příslušenství k motorkám... to jen tak na okraj. Taky jim dělali reklamu😊
Avatar - Dinar
Dinar
Oni dřív ty motory opravdu skládali, resp. rozebírali bavorácké, leštili kanály, měnili písty i vložky, přidávali turba. Vzhledem k dřívějším vazbám vinek na čísla motorů mělo v takových případech smysl, dávat jiná vin než originálních aut, proto varianta registrace vlastní značky a vlastních vin byla nejlogičtější. Při dnešním alpiním čipování a obšívání kůží to už smysl nedává, ale je to prostě tradice. 😉
Avatar - lyon667
lyon667
Tak zrovna motor má od obyčejného čipu daleko. Dvě turba namísto jednoho, upravené chlazení, přestavěné svody... Zda se další změny i dnes odehrávají uvnitř bloku nevím, ale k sériové konfiguraci B58 to má už tak poměrně daleko.
Avatar - iudex
iudex
Na jednom videu som počul, že by to mal byť S58 (teda "pravý" M motor, ktorý bude mať budúca M3 a ktorý je už v X3M/X4M). Tomu by nasvedčoval práve fakt, že kým B58 má jedno twin-scroll turbo, motor v B3 má dve turbá (S58 features two mono- scroll turbochargers). Každopádne ak by to aj bol B58 z M340i, ako píšeš, nie je to len čip, ale značne prepracovaný motor.
Avatar - lyon667
lyon667
Dobrá pointa, tím by se vysvětlovalo mnohé. A v podstatě by šlo o jediné skutečné trojkové eMko v kombíku. Za tu cenu má smysl. :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Není, s S58 nemá nic společného, je to B58 TU1 s turby ze staré N54.
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, prezentačka pěkná, jen zapoměli říct, že ty úpravy jsou ve srovnání s motorem B58 TU0, proto píšou o změnách, sání, chlazení, svodů, jde totiž o varianut B58 TU1, stejný motor jaký má aktuální 340xi. Jediný HW rozdíl je v turbu, mají svůj sw vychytaný z dob N54, proto používají stále dvě turba z této verze.
Jinými slovy, vyššího výkonu motoru oproti standardní b58 dosahují čistě cestou mapy, vyšší tlaky turba, více paliva, stejně jako kterýkoliv jiný tuner, žádné leštěné svody ani sání jako v minulosti.
Avatar - iudex
iudex
Ale tu práve nie je "tuning za nezmyselné peniaze", ako som písal, pozri si cenu minulej M3, Alpina stojí fakticky rovnako, rozdiel je cca. 3000 eur. Za to ale dostaneš o 30 koní viac, automat, štvorkolku, lepšiu výbavu a hlavne možnosť mať kombík. Priamou konkurenciou je Audi RS4 Avant, ktoré stojí 81t eur, teda fakticky rovnako s tým, že má nižší výkon i krútiak a slabšiu výbavu. C63AMG kombi stojí 86t eur. Opäť so slabšou výbavou. Takže nie je to len blbý predražený tuning, naopak pri daných parametroch zistíš, že tá cena je podobná ako u konkurencie, ktorá je v porovnaní Alpinou konkfekčnou masovkou (ber s rezervou).
Avatar - Dinar
Dinar
Nastavitelný chip s motormanagementem typu "režim zahřívání motoru" atp., tedy nic horšího, než co umí alpina, koupíš na 340xi kombi za 690 EUR, naladěno na stejných 340 kW.
Výbavu v Alpině dostaneš jen takovou, jakou umí bmw, takže nevidím nic, kromě zmíněné iluze "úplně jiného auta", co by dávalo smysl dané ceně. Nikde nepíšu nic o "blbém" tuningu, je to prostě tuning, pokud to někomu smysl dává, tedy utratit těch x tisíc euro za modré budíky, jinou barvu kůže nebo lišty na náraznících, jeho volba, z mého pohledu je to jen čipnutá 340xi.
Avatar - iudex
iudex
Takto môžeš potom vnímať aj C63S len ako "čipnutú C63" a povedať, že je nezmysel dať za Sko o 8000 eur viac, ako za normálnu 63ku, keď si čipom za 690 eur môžeš zvýšiť výkon rovnako. Ale to je proste normál, originál vs aftermarket tuning, keby nebol tuning lacnejší ako originál, nikto by to nerobil.
P.S. Nie som si istý, či nejaký renomovaný výrobca robí tuning M340i za 690 eur. Mrkol som na AC Schnitzer a oni pre aktuálnu M340i ešte čip nemajú, na starú ale stojí 3647 eur.
Avatar - Dinar
Dinar
Hartge, nejlepší tuner bmw bere čipy od Racechipu, což je, co do motormanagementu, dnes v D nejlepší tuner pro D3.

Ale to není podstatné, reagoval jsem na migova slova, že si s alpinou kupuješ iluzi jiného auta, v tom je podstata.
Avatar - iudex
iudex
Ja rozumiem, je tam sčasti ten image alebo ak chceš ilúzia. Ale ako píšem vyššie, pravdepodobne má Alpina motor S58, teda nejde len o jednoducho čipnutý motor B58. Teda ohľadom motora a techniky nemáš len ilúziu lepšieho tovaru, ale naozaj inú, lepšiu techniku dostávaš.
Avatar - Dinar
Dinar
Nemá S58...
Avatar - lyon667
lyon667
Napsal jsem do Alpiny, třeba mi odpoví.
adamzprahy
Tak to mě pak zajímá odpověď :yes:
Avatar - lyon667
lyon667
Pokud by se někdo náhodou opět dostal k diskusi, dnes už víme, že je v tom S58 :-!
Avatar - white label
white label
Výborná technika na výborném základu, odstín zelené dobře trefený, ale jinak na tom nic moc nádherného, ve srovnání s "normální" M3 (pokud by se nabízela i v kombíku), nevidím.
Retro prvky typické pro Alpinu (design kol, polepy...) na mě (na dnešní dobu) působí spíš hodně rozpačitě, než nádherně.
Avatar - iudex
iudex
No a o to Tvoje "pokiaľ by sa ponúkala v kombíku" práve ide. M3 v kombíku sa neponúka, čo je jasná konkurenčná výhoda Alpiny. Pri sedane beriem, že oproti M3 tých výhod je menej, ale minimálne do doby, kým príde nová M3, oproti predošlej M3 ponúka B3 aj ako sedan viac: viac výkonu, výbavy a hlavne má to čo M3 nemohla mať: štvorkolku (opäť do príchodu novej M3, ktorá má mať aj xdrive). A sú tu ľudia, ktorí si M3 nekúpili práve preto, že je len zadokolka (a nemyslím seba).
Takže aktuálne máš jedinú konkurenciu RS4 Avant za 81t eur a C63AMG kombi za 86t. Mercedes má V8 a o 10 kW viac, ale je tiež podstatne drahší. RS4 má naopak nižší výkon a vo výbave jej toho hodne chýba, takže pri dovybavení je drahšia, ako Alpina. No a hoci sa mi exteriérom viac páči Audi(v sonoma green má veľmi blízko k Alpine): http😐/www.driven.co.nz/media/99991949/dscf1879.jpg a vyberal by som práve medzi týmito dvomi, zrejme BY som bral Alpinu pre jej vyšší výkon a lepšiu dynamiku (tiež by som dal prednosť R6 oproti V6, ale to je detail) a jasne vyššiu exkluzivitu (popri Alpine pôsobí Audi ako masovka).
Mig_35
kombajn není nikdy extra sprotovní, jeho jízdní vlastnosti jsou proti sedanu horší a proti kupé ještě více... utrhnout zadek touringu dá větší práci než sedanu. i když tady AWD takže asi žádná velká tragédie už se konat nebude.
Knedlikbanan
Idealni bych auto za raketu. To pak bych videl jako ideal audi all a6 pitcho f kombi za 2,7 a nebo mergl c63 bych si, bych videl, bych koupil, v oktavii f kombiku jezdil.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
Tak jsi předvedl svůj mentální potenciál, slovní zásobu i rozhled a docela stačilo... 😉
Avatar - white label
white label
Každopádně mimořádně trefně zvolený nick, aspoň v něčem si fakt dobrý...
adamzprahy
Existuje někde ceník / seznam výbavy jinde než u prodejce? Zajímá mě, jestli má B3 na rozdíl od 3er ventilované sedačky.

Auto se mi moc líbí a cena přiměřená, resp. záleží na výbavě, ale je to cenový level klasické 3er s vyšší motorizací a výbavou. Ale nevím jestli na Alpinu taky dávají slevy co se běžně dávají na BMW...
Avatar - lyon667
lyon667
Větrané sedačky 3ka nikdy neměla a to platí bohužel i pro Alpinu. Ani v konfigurátoru nejsou: https😐/www.alpina-configurator.com/gb ;-\

Docela vtipným mi přijde fakt, že nelze kombinovat tažné s nezávislým topením.
adamzprahy
Zahraniční konfigurátor mě nenapadl, díky :yes😒br />
Za sedačky dávám BMW a Alpině :no: 😁
Avatar - Dinar
Dinar
Alpina nic navíc než bmw neumí, u sedaček jsou schopni max. přešít je jinou kůží, zásahy do konstrukce, u odvětrávání poměrně výrazné, jsou mimo jejich schopnosti, možnosti homologace atd. Jinak ale souhlas, absence větraných sedaček u 3er je neomluvitelná chyba.
Avatar - C30AMG
C30AMG
Jak některé detaily hrají roli... Člověk je jednou zkusí a už nechce jinak. Za mě jsou to právě ventilované sedačky, vyhřívaný volant a HUD.
Knedlikbanan
Dohonit špuclíka, umejt ruce a... dát si na plochu zelenou alpínu 😘
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
https😐/www.youtube.com/watch?…

U mna je toto rodinne auto snov v tejto triede...
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, tiež veľmi podobný kandidát, v niečom lepší, v niečom horší, ale princíp je rovnaký, teda nadupané auto s parametrami športiaka, ktoré ale odvezie rodinu na dovolenku v pohodlí a luxuse.
Btw. teraz bola porovnávačka prémiových kombíkov na autoe😜resse a z trojice 3er, C-Klasse a V60 zvíťazila trojka, C bola posledná:
it’s third here because its rivals are just slightly better in key areas for an estate. The Mercedes lacks a little practicality and it’s also not as much fun to drive as the BMW. Ale to boli bežné verzie, hot verzie môžu byť na tom inak.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Never mind about practicality... Staci popocuvat ten zvuk od AMG to nema ani Audi ani BMW , v tom nikto nebude vozit chladnicky. Ja mam napriklad v sedane za priplatok sklopne zadne sedadla a pouzijem to mozno na Vianoce ked kupujem stromcek ale mam aj van ked nahodou... Inak vsetko dojde Delivery a dnes vatsinou zadarmo. C 63 s som preliezal v salone a ked ho nastartovali tak som to skoro podpisal nemat pud sebazachovy uf ... Tazko by som vysvetloval manzelke mesacne splatky £ 1300 ako utiahol by som to este horko tazko ale to by bolo asi na rozvod. 😒
Avatar - iudex
iudex
Tak bez debaty, zvuk aemgéčkového osemvalca je paráda. Osobne mi ale viac sedí ten ostrejší, jačavejší zvuk R6 než hlboký, basový zvuk V8.
Avatar - Dinar
Dinar
Mě třeba zvuk amg osmiválců nikdy nebral, je to pořád stejné, v průběhu otáček se charakter zvuku nijak nemění, prostě takové burácení. Neříkám, že to neumí ohromit, ale osobně mám raději vysokootáčkové šestihrnky, R6, B6, (ale i V6, zrovna ty od MB zní povedeně) tomu říkám zajímavý zvuk "s vývojem", navíc u těch řadovek nebo plochých motorů většina toho podstatného zvuku nejde z výfuku, ale z motoru samotného.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Tak nejak su to dobre motory a ja uz tiez nepojdem nikdy do dizlaku aj ked ten 6 valcovy dizel az tak neklepe ako Zetor alebo 4 valec Tdi uz mi lezie pomaly na nervy...
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
V8 je V8 ale aj V6 znie tiez pekne sme vymenili 6 V XF dizlak za 6 V XF benzin znie to lepsie je taky nasrdeny hned ked ho nastartujes hlavne teraz v zime ked ide pri starte do vyzsich otacok ako nahnevana osa ... mne osobne sa lubia aj tie bublave zvuky Americkych muscle cars , raz davno ked som pracoval v Kanade som mal Pontiac a Chevrolet sice used cars ale zvuk bol paradny hlavne v podzemnych garazach.Ja uz nechcem naspat do 4 valcovych a ked zrusia vsetky 6 valce zoberem radsej ZIP Cars alebo Uber ;-\