Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Ceny vodíkových elektromobilů mohou být do 5 let na úrovni běžných aut, zní z BMW

31 komentářů

topten
ze ucinnost palivoveho clanku v cyklu elektrika-vodik-elektrika je stezi 40%, kdezto ucinnost AKU je procent 90, tedy vic jak 2x tolik.
KIaudius
Fakt nechápem, kto ti za takúto technickú informáciu mohol dať palec dolu...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Každý, kdo vidí elektromobil jako zlo, čertovo dílo a třídního nepřítele. Divím se, že jich tady vlastně dostal jen tak málo, na to kolik je tu zaslepencu.
megacruiser
Spíš je potíž v tom, že vodík se průmyslově vyrábí ze zemního plynu nebo ropy a to už je energeticky výhodnější ten plyn nebo ropu spálit přímo. Výroba elektrolýzou je vhodná jen pro pokusy ve škole a jaderné reaktory 4. generace, které vyrobí vodík fakticky zdarma, jsou zatím daleko...
Avatar - Anonym
Anonym
a kde nic, tu nic. Dost neefektivní vývoj.

A hlavně vyrábět vodík elektrolýzou vody nebo z ropy je nesmysl 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No z ropy rozhodně 😁

Víš že na vodík sou už i nákladní auta žejo? http😐/www.hybrid.cz/…va-nakladni-auta
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dokonce i osobní. Ale spíš mě zajímá, kdy půjde nějaké za normální peníze koupit a provozovat.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kdy máš v článku 😄
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
4 = sou v přípravě a rozestavěný. První veřejná by měla bejt snad tady v Praze na Barrandově = letos
Avatar - Anonym
Anonym
Připrav si kožich Hammuno a pošli to Grétě http😐/extrastory.cz/…doba-ledova.html?…
ryccardo
Přesně, z ropy ne. Dělá se z plynu! Nicméně z něčeho se dělat musí. To mi fakt nevadí. Já jsem pro.
Avatar - lordlord
lordlord
když bude stát dotovat cenu aut a vodíku jsou na úrovni již dnes
KIaudius
Akurát aký to bude mať zmysel? Draho a neekologicky vyrábať a skladovať vodík, aby sme potom z neho vydolovali tých cca 40% energie je lepšie ako poháňať autá priamo elektrinou s podstatne menšími nákladmi a stratami?
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jen?

Podstatně líp snáz se řeší i kontrolujou exhalace třeba 1 elektrárny = než statisíců aut
Avatar - Anonym
Anonym
Ta jedna jedna výrobna vodíku potřebuje výkon 5 uhelných elektráren nebo celou 4blokovou atomovku 😄
ryccardo
Mě se líbí jak hamuna v případě vodíku v tichosti zamlčel CO2, který při jeho produkci vzniká v obrovský míře a proti kterýmu soudruzi z EU nadšeně bojují.
Avatar - Anonym
Anonym
účelově ohýbá fakta jak se mu to hodí, to nevíš?
ryccardo
Vím ale měl jsem potřebu to napsat, aby si toho všimnul třeba i ten, který to do teď nevěděl 😉

Aby bylo jasný mě osobně je CO2 vypouštěný v rámci automobilový dopravy celkem fuk. Je to totiž takový objem asi jako když prdneš do varhan. Čili jestli teď vypouští automobilová doprava asi 2% celkový objem produkce CO2 vyprodukovaný člověkem, tak není nic proti ničemu vypouštět ten CO2 ne z výfuku ale při výrobě vodíku. Ten je alespoň bez exhalací z výfuku.
Šimpanz
Smysl to má zcela zásadní, prudce by to navýšilo zisky ropné, plynárenské nebo i uhelné loby, protože 99,99% vodíku se vyrábí z ropy, uhlí nebo CNG a to tak neefektivně, že kdyby auta přešla na vodík, tak tyto loby budou mít ráj na zemi a spotřeba se zvedne (oproti spalování v současných ICE). Je potřeba si všímat jací troubové prosazují vodík do aut, v ČR je mediálně asi nejznámější jistý Václav Loula, rádoby "nezávislý e😜ert", jinak z České asociace petrolejářského průmyslu, donedávna zaměstnanec Unipetrolu/Benziny. Proč to prosazuje není vůbec těžké si domyslet.
ryccardo
Tolik už ne jen 96% vodíku se dělá z plynu 😁

https😐/www.devinn.cz/vyroba-vodiku/
DonVito
Vodik dnes smysl nedava vubec zadny.
Jeho vyhody jsou jen dve - rychle tankovani a nulove lokalni emise. A jeste ten, ze nepotrebuje tolik baterii (ty slouzi u FC EV jen pro pokryti vykonovych spicek).

Kdyz pominu to, ze neni kde natankovat (narozdil od baterioveho EV, ktere jde teoreticky natankovat vsude, kde je zavedena elektrika..), tak v clanku se nemluvi o vyrobe a cene vodiku. V Nemecku je ted cena 9, 50€/kg!!! :no😒br />
Ke vsemu se vodik vyrabi z ropy a musi se stlacovat na silenej tlak, coz opet stoji spoustu energie.
Molekuly vodiku jsou tak maly, ze projdou temer vsim - skrz krystalickou mrizku.
A pak je tu mizerna ucinnost palivovych clanku, viz prvni prispevek.

Takze vodik ano, ale az budou alespon castecne vyresena tato uskali.
Neocekavam to drive jak za dvacet let.
Prozatim je bateriovy EV (BEV) jasna volba.

Vodik je U BMW jen odvadeni pozornosti od vlastni neschopnosti na poli BEV. A nikdo normalni si ho nemuze koupit.

Takze zaver? Nakup FC vozu je drazsi nez BEV. Provoz je drazsi nez diesel. Zivotnost palivovych clanku je spatna. A globalni emise jsou aktualne obrovske.

A jeste jsem zapomel na sileny transport na cerpaci stanice. Pumpa musi byt doplnovana po odberu par auty nekolikrat denne..

O tom, ktery alternativni pohon je ten spravny svedci i prosincove prodeje Tesly..
Nebyt Tesly, vedli by se tu dal akademicke debaty o tom, ktera alternatova je lepsi.
Mozna to drive mohl byt vodik.
Ale Tesla to urcila. Do vyvoje baterii se ted nehorazne investuje a v nejblizsich letech uvidime velke pokroky v BEV.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No co... není přeci nic lepšího, než natankovat plnou a za pár dní přijít k prázdnému autu. Mít pod zadkem vodíkovou nádrž natlakovanou na 700 bar, to přeci nic není.
ryccardo
Hele já myslím, že naopak dává. Ty výhody co píšeš úplně stačí. Že není kde natankovat jako problém nevidím. Vodíkovou čerpačku postavíš jednodušeji než elektrickou rychlonabíječku. K vodíkový čerpačce totiž nepotřebuješ tahat dráty 😉 A v případě, že lidstvo pobije ekoalarmisty, který jsou proti budování atomových elektráren tak můžeme mít i dost proudu na výrobu elektrolýzou z vody, což by bylo vůbec supr. Ovšem to je hudba vzdálený budoucnosti. Osobně bych byl větší optimista než ty, takže rozšíření vodíkových aut bych tipnul za cca 10 let, ale odhaduju, že to bude v řádu pár procent celkovýho prodanýho objemu. Drtivá většina aut v provozu bude stejně benzín a nafta.
Avatar - Anonym
Anonym
Ty pokroky v bateriích jsou nám slibovány 35 let 😄 😄 A zatím vám lithium vykupují baterky do mobilů a notasů. Kolega z jiné firmy nedávno nakupoval pro firmu - 50 baterií do mobilů, 60 do notasů a 5 000 knoflíkových baterií 2032, 2016 atd.
A další známý zadal do číny poptávku na 30 000 baterií do aku nářadí. 😄

Zas vám ubyly zdroje pro teslu, hehe 😄
andre padre
Kolik energie asi sežere komprese na 700 barů?!
Normální flašky mají jen do 250 bar, CNG taky.
Malý molekuly...
Moc problémů, cena šílená, ekologická výroba paliva v nedohlednu.
Za 5 let těžko.
Asi jako s fúzí - je to technologie, o které se už 50 let říká, že jí za 20 let budeme používat
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně a zatím jediná země co má komerčně v provozu aspoň elektrárnu s mRoživými reaktory tzv. 4. generace je Rusko a Bělojarská JE se sodíkem chlazenými reaktory BN.
ryccardo
jj rusáci jsou v tomhle daleko napřed před zbytkem světa.
Avatar - Anonym
Anonym
Protože v tom mají tradici a investují do toho. Těch reaktorů staví po celém světě hafo. Ted se spouští běloruská jaderná elektrárna a pořád se staví další bloky a pracuje se na vývoji. Ve vývoji je třeba množivý reaktor chlazený olovem atd, jenže hammuna o tom nemá páru.
V rusku se přeci nic nevyrábí a nic nevyváží.

Jo hammuno dovezla se sem Lada Vesta Sport, už je na CZ značkách a borec s ní jezdí 😄
ryccardo
Mě to vysvětlovat nemusíš. O reaktoru chlazeným olovem jsem teda netušil. Vím jen o množivých reaktorech chlazených sodíkem, kde tuším Rusko je jediný kdo má takový reaktor v komernčním provozu, že dodává proud do sítě a další výkonější staví. Svět je proti nim celkem pozadu.