Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Bradley
Tie kolesa niesú hezké. Radeji bysom isel do novejho golfa gti, ten ma koliesa par excelance. Uz ste videli na spionaznich foto? Dakujem pekne, nech sa paci.
Petriso
chtěl jsem ho koupit za 319000 když byla akce.
jenže chyběly vyhřívaný sedadla, led světla a litá kola a za tyhle tři věci co bych si rád připlatil by chtěli nesmyslné peníze. škoda. kdyby to bylo v ceně tak do toho jdu a nebudu jediný..
jenže chyběly vyhřívaný sedadla, led světla a litá kola a za tyhle tři věci co bych si rád připlatil by chtěli nesmyslné peníze. škoda. kdyby to bylo v ceně tak do toho jdu a nebudu jediný..
Jasně, kompakt kombík s obstojným čtyřválcovým motorem a s výbavou je drahej, když nestojí 320.
Ty peníze stojí auta o třídu níž, a většinou s tříválcem. Buď realista.
Ty peníze stojí auta o třídu níž, a většinou s tříválcem. Buď realista.
k comu v nizsej strednej vyhrievane sedacky? tri stvrtiny roka je pr.del v teple a to aj bez klimy ... ale ok... ked treba tak treba :yes:
K čomu vyhrievané sedačky v nižšej strednej? Pre to isté ako aj v iných triedach. Aby ti nemrzla ***. Mám hatchback triedy C a vyhrievanie sedačiek a volantu som si vybral ako jednu z prvých možností. A doteraz si to neviem vynachváliť.
ked to vyuzivas tak super... ja by som to nechcel .. ale tie ledky by som si tu priplatil urcite ked uz ... pripadne nejake pekne elektrony ( v tomto pripade kludne aj 17tky .. boli by asi akurat ) ...
u nas stoji jeden fastback a ten sa mi paci... sranda ze hatch je akysi nemastny neslany a snad aj golfik dnes vyzera uz lepsie ale fastback je zrazu celkom atraktivny.. :yes:
u nas stoji jeden fastback a ten sa mi paci... sranda ze hatch je akysi nemastny neslany a snad aj golfik dnes vyzera uz lepsie ale fastback je zrazu celkom atraktivny.. :yes:
vidíš, v kamionech to už dávno je a já když to na sedačce omylem zapnu honem hledám jak to zase vypnout, nemám to rád... 😉
Je to sice první věc v pořadí, kterou bych oželel, ale v zimě je to super. Pouštím pravidelně na tři minuty a nemusím sedět na promrzlé sedačce. Záda jsou mnohem spokojenější. 😉
No ale ak trvám na takejto výbave, tak nemôžem očakávať, že mi to dajú v akčnej cene, ktorá je mimochodom na úrovni porovnateľných 5dv. HB a nie kombíkov. 😊
Načo priplácať za svetlá? Tri štvrtiny jázd robíš cez deň a teda svetlá nepotrebuješ.
Načo priplácať za navigáciu? Tri štvrtiny roka jazdíš po známych cestách.
Načo priplácať za vyhrievanie čelného skla? Veď tri štvrtiny roka nemrzne.
Načo priplácať za xy...
Rád som ti to objasnil, ďakovať netreba. 😉
Načo priplácať za navigáciu? Tri štvrtiny roka jazdíš po známych cestách.
Načo priplácať za vyhrievanie čelného skla? Veď tri štvrtiny roka nemrzne.
Načo priplácať za xy...
Rád som ti to objasnil, ďakovať netreba. 😉
ale tak svietenie je povinne nie? ci ty nesvietis? auto bez svetiel proste este nemame.... tazko porovnavat jahdody s hruskami... aj ked proti gustu.... 😉
este ze ta tu mame...hned som opat mudrejsi.... a dakovat tebe? srandujes? cloveku ktory mi vzdy len odporuje a poucuje?
este ze ta tu mame...hned som opat mudrejsi.... a dakovat tebe? srandujes? cloveku ktory mi vzdy len odporuje a poucuje?
Ale LED denné svietenie a LED osvetlenie nie je to isté. To vieš sám dobre. Podľa mňa treba tie LEDky vyskúšať či to za to stojí priplácať, alebo postačia len denné LEDky.
ano chce to vyskusat.. pripadne prestudovat nejake testy a fora... ale uz asi nepotrva dlho a skoro kazde nove auto uz bude mat full LED svetla aj v zaklade ... takze potom uz ani nebude co riesit v tomto smere.... ale este to asi nejaky ten rok potrva
Bude treba riešiť aj LED svetlá pretože ešte raz není LED ako LED a koľko krát sú lepšie aj xenony. To treba ale skúsiť a nie študovať iba fotky a fóra.
Pre Topera asi stačia ako full LED keď tam má DRL ako LED. 😄
Pre Topera asi stačia ako full LED keď tam má DRL ako LED. 😄
budeme spominat pri vymene led svetla, ako kedysi stacilo vymenit len ziarovku a svietilo auto dalej 😁
Ono stačí denní LED pruh v obyč světlech na Rapidu.Tři roky starej a přestal svít ten pruh denního.Stojí origo 20 000,- v náhradě 14 000,- a full Led je tak za třicet a vejš a to nemluvím o matrix Led.
Denní nestačí, jedna noční projížďka mě utvrdila v tom, že v novém autě jsou full led světla must have položka.
Tak mne uz menili LED svetlo na Karoqu cez havarijnu a stalo 555 € bez Dph. Plus praca uz nepamatam kolko. A svietia vyrazne lepsie ako akekolvek halogeny, resp. xenony, ktore som mal moznost vidiet. Rovnako tak Led svetla s natacanim na Tourane svietia dobre, no nie az tak do biela.
Ale povinne prece zvladnou svitit i ty halogeny, ne? Jasne ze muzes chtit "neco lepsiho" a vzit LED, pak je to ale stejny princip jako chtit "neco lepsiho" u sedadel a nemrznout. 😉
Jen se ti topere pokusil (marně) na příkladu vysvětlit, jak nesmírně hloupě argumentuješ. Poděkovals mu mínusem. Chtěl jsem původně na tu hloupost s výhřevem sedaček taky reagovat, ale nezvládl bych to asi tak kultivovaně, jako Iudex.
Palec nahoru za kultivovanou odpověď. Jen nejsem si jistý jestli to 3_diamanty pochopil.
Třeba proto že celoročně parkuju venku, jezdím denně a moc si nemůžu vybrat, jestli pojedu za světla nebo za tmy. A auto nižší střední je pro mě naprosto ideální. bez vyhřívaných sedadel už bych ho nechtěl, a v tom příštím i vyhřívané čelní sklo a full led světla. Vyhřívaný volant potěší ale nutný není. Hongh.
Led světla nejsou u i30 žádná velká sláva. Daleko lepší je dát kvalitnější halogenky, nebo ledkové žárovky. Vyhřívání sedadel jde v pohodě dodělat a kvalitní kola nejsou taky problém.
Takove ja rad, ty "s kvalitnima halogenkama nebo LED zarovkama", idealne nastavene tak ze kdejake dalky by se mohly stydet. :yes:
Samozřejmě, že to nedá upravit joudovi z vedlejší ulice. Mnohdy ti to udělají i autorizované servisy, byť to do světa nevyřikují. Svého času měla i Kia v katalogu příslušenství lepší halogenky. A ledky u i30 jsou pro mne zklamáním. Oproti Škodě či Seatu Leon a jiné značky ani nezmiňuji. A ještě jednu výhodu mají halogenky. Za 15 roků jak začnou led světla vypovídat službu, tak bude darda dát za 1 nové světlo cca 10 tisíc.
Kdyby 10tisíc. U mazdy 55t, a např. X5 přes 100t. 😒
Já vycházím ze svého auta, kdy mne pravé přední OEM světlo stálo (dovoz z USA) i se clem a DPH cca 10.000. U dealera cena cca 17.000.
To je vskutku z tech levnejsich, jinak originalni lampa (tim spis bude-li umet neco navic) je otazka spis nasobku te castky.
Na druhou stranu je to debata dost o nicem, pochybuju ze majitel treba 10 lete ojetiny v zustatkove cene pod 100tis bude resit opravy nakupem originalnich dilu v autorizaku. Tahle bitva se svede uplne jinde...
... na vrakacich, a u klavesnice brouzdajic po ebayi a alie😜resu. 😄
Na druhou stranu je to debata dost o nicem, pochybuju ze majitel treba 10 lete ojetiny v zustatkove cene pod 100tis bude resit opravy nakupem originalnich dilu v autorizaku. Tahle bitva se svede uplne jinde...
... na vrakacich, a u klavesnice brouzdajic po ebayi a alie😜resu. 😄
Máš pravdu, ale stačí aby diel bol z kategórie len originál a na nejakom nie úplne masovom modely auta...A potom už len dúfať, že bude na tom vrakovisku.
tak to hodně přidej, bi led světlo na hyundai i 30 stojí 50 tisíc...
Tohle je děsnej trend, 2 světla za cenu 1/4 nového auta.
Souhlas, tohle by mě odrazovalo od nějakých složitých matrixů, pokud si chci nechat auto po záruce.
Je to des, už teraz sa totálkujú pomerne drobné havarky pre ekonomickú nerentabilitu 😒
ehm, no to tie svetlá ale stoja toľko teraz. Ja mám tiež ešte v živej pamäti kamoša, čo takto na xenónoch prvej A8 zarobil celkom slušné prachy. Stačili mu k tomu kapota, maska, nárazník a dve rozbité reflektory z inej mierne nabúranej. 😊
Jo kolegyni takhle autorizovaný servis dodělával výhřev sedadel u Suzuki SX4. Po několika reklamacích to raději zase odpojili, Naposled jim od toho mohlo shořet auto. Takže díky, tyhle věci jen z fabriky.
Ja mam zkušenost z LED v novem Focusu a taky o ničem. A když jsem si jich vice všimal na cestach tak musim řict, že běžna konfekce za moc nestoji. Velky rozdil je až u dalkovych a co jsem pochytal zkušenosti tak zřejmě až adaptivni LED ktere vlastně pali naplno s vykryvanim předmětu za ten připlatek stoji. Taky je otazka jak jsou zvadnute halogeny u kterych je ze zkušenosti značny rozdil. Ale když se vratim k tomu focusu tak novy s LED světly ma menši osvětlenou plochu než předchozi generace s halogeny. Rozdil je samozřejmě v barvě světla, kdy i Osram NB Laser u těch halogenu jsou jasně žlutějši než LED. Takže sice ten osvětleny prostor je o něco malo lepe vidět, ale to za sucha. V připadě vlkych cest prostě klasika dešť a už se ta karta obraci. Ja určitě LED nepovažuji za něco noveho co bych musel mit za každou cenu a o to vic když připlatek neni v řadech tisicu, ale desetitisicu. Věřim, že schopne xenony budou na tom lepe.
LEDky ve služebáku za mne naprostá nutnost, naopak doma na pohrkávání zbytečný a drahý luxus.
Já mám zase zkušenost, že moje LED světla jsou pro běžnou jízdu úžasné a jako dálkové stojí za prd.
Podle mě v tom bude hrat roli kde jaky detail. Nejen použite LED asi podobně jako u obyč halogeneg a těch NB. Ale třeba tvar světel nebo jejich velikost. Ale jednoduše řečeno, kdby byl ten připlatek par stokorun a neměl v hlavě to, že halogeny jsou tu již desitky let a LED jsou v kompaktech poměrně novinkou tak nad tim snad mavnu i rukou. Jenže zde se připlaci desetitisice a to už bych osobně očekaval nějaky až nebojim se napsat menši zazrak, ale ten se nějak nedostavil. Ja neřešim penize, ale to co za ně dostanu. Tak trochu mi to připomina osvětleni v domacnosti LED vs klasicka žarovka, kdy LED je akorat tak uspornějši.
LED nemůžeš srovnávat s obyč halogeny.LED světlo je nejblíž slunečnímu a každý halogeny jsou proti tomu bludička,navíc u dnešních modelů halogeny jsou schválně shit,aby si lidi připláceli za LED.Xenony jsou ende šlus jako kdysi plazmový televize.
Ja nevychazim z nějakych teorii a navic nepotřebuji bryle. A ještě k tomu jsem nebyl sam za což jsem rad, protože jsem nemohl věřit vlastnim očim. A jinak jsou novějši modely u kterych halogeny odvaději lepši službu než u těch staršich. Tak nějak nevim odkud maš, že vyrobci schvalně něco na světlech šuli.
Tak řekni u kterých aut svítí halogeny líp než LED.Třeba v golfu 7 octě 3 jsou halogeny hodně špatný a to není teorie.Že ty si s LED nikdy nejel?
Tak snad je potřeba koukat i na cenu...a co takhle kožene sedačky v te ceně. Ja zase vubec netoužim po nějakem vyhřevu, max. snad volant, tenpomat mi je v autě taky k ničemu. Prostě to musiš brat tak jak to automobilka ma a buď se s tim smiřiž a nebo jednoduše ne a diky tomuhle jdeš o dum dale. A taky je třeba zminit to, že pokud tohle auto koupiš za tuhle na prvni pohled supr cenu tak to nebude uplně zadarmo. Určitě to nebude tak, že stejne auto ve třidě, ktere pořidiš dejme tomu o cca 100tkč draž je čistě marže pro prodejce či vyrobce.
tak to sme na tom podobne.. tempomat ani vyhrev sedaciek tiez nepotrebujem... ale inak uz prave nejake tie kozene sedacky tak tu ten vyhrev dava zmysel nakolko v zime su kozene sedacky neskutocne chladne.. tie v pajere ktore som kedysi sedlal mali ohrev samozrejme ... akurat som sa na tej kozi dost "smykal" .. takze zrovna pri kozenych to dava logiku kedze koza je koza ...
ja by som tam dal pekne elektrony na tu i30 .. ohrev mi netreba... tempomat mi netreba... a dal by som este ledky a je to .. :yes:
ja by som tam dal pekne elektrony na tu i30 .. ohrev mi netreba... tempomat mi netreba... a dal by som este ledky a je to .. :yes:
Tempomat je pro mě příště must have, naopak LED jsou mi celkem jedno. Bez vyhřívaných sedaček žít dokážu. Ale zase si docela potrpím na autoklimu. Každý to máme jinak.
Ak jazdis dialnice, neviem si predstavit ist bez tempomatu. Moje nove auto musi mat moznost prepinania medzi adaptivnym a jednoduchym tempomatom
Kůže v zimě studí, v létě se z toho potí pr... a navíc na to člověk lítá. Já nedám dopustit na látku, alcantaru bych si taky uměl představit ale kůži nebrat. A auto bez tempomatu a vyhřívaných sedaček taky ne. Jak píše twistedTSD, každý to máme jinak.
On byl v akci i30 s 1,4 T-GDI za 320 000? Copak jsi nakonec koupil ? Za tuhle cenu nekoupíš ani pomalu ani Fabii s touto výbavou??
_beta
Presne takéto isté auto má kolega. Výbava aj farba. A je to úplne v pohode.
Jediné čo som čakal, že by mohlo byť lepšie, sú tie LED svetlá.
EDIT:
Pozerám, že výbava v ČR a na SK asi nebude úplne rovnaká.
Jediné čo som čakal, že by mohlo byť lepšie, sú tie LED svetlá.
EDIT:
Pozerám, že výbava v ČR a na SK asi nebude úplne rovnaká.
_Teddy_
...ten displej vystrceny z palubnej dosky! Nechapem co je toto za zvrhla "moda". Kto s tym prisiel prvy? Zasluzil by si cely den bicovat a slanou vodou polievat. A ostatni tiez, ze to po nom okopirovali.
Vyzera to ako keby to majitel auta kupil od sikmookych na trznici, a na palubku len prilepil, lebo sa mu nechcelo poriadne to do nej zakomponovat...
Vyzera to ako keby to majitel auta kupil od sikmookych na trznici, a na palubku len prilepil, lebo sa mu nechcelo poriadne to do nej zakomponovat...
ani mne sa toto riesenie tzv dolepenych tabletov nepaci ale v tomto si clovek dnes uz neraz tiez nevyberie ... vid aj kamiq a pod.. auta pritom pekne ale tie nacapene tablety des a hruza... ale tak ked povedzme nemas na vyber tak to proste nejako prekusnes.. uz ine je to ako to ma povedzme nejaky lexus alebo eclipse ci A3 a pod / take tie kaplicky /.. toto uz je lepsie riesenie ked to je kdesi dalej hore na palubovke ( uz to neposobi aspon dolepene a je to aj menej zranitelne riesenie ) . .. aj ked za mna naj je to tak ako to ma povedzme leon ci asx lebo outlander ci vitara a pod ... teda priamo vsadene v palubovke ... :yes:
Je displej a displej...v Hyu hrůza, v novém Cliu taky, ale Mazda nebo Scala to má řešené docela hezky.
MOJE JMÉNO
Máte někdo osobní zkušenost ohledně porovnání tohoto motoru a 1.4TSI? Z hlediska kultivovanosti, turbodíry, nejnižších možných otáček se záběrem, spotřebou a pod? Jak se chová "nahoře"?
S TSíčkem ve služební Octě jezdím dlouhodobě za 5,8L a musím konstatovat, že motor je opravdu velmi příjemný na ježdění. Zmiňovaná spotřeba u toho GDI mě však hodně překvapila. 😲
S TSíčkem ve služební Octě jezdím dlouhodobě za 5,8L a musím konstatovat, že motor je opravdu velmi příjemný na ježdění. Zmiňovaná spotřeba u toho GDI mě však hodně překvapila. 😲
S 1.4 TSI jsem nejezdil,ale 1.4 T-GDI automatu jsem najel 480 km s kombinovanou spotřebou 6.7 litrů.Byl to HB,výbava Exclusive,paket Navi,Premium a metalíza.Jediné co mě chybělo,tak paket TECH.Tahle kombinace motoru a převodovky je ideální.Nerad jsem ho vracel.
Ve flotile máme 10x Oktu 1.4TSI (110 kW) a 70x i30 1.4T-GDI.
TSI je lepší motor ve všech měřitelných disciplínách - žere cca o 0.5l/100km méně, z libovolných otáček T-GDIčku ujede a nahoře to má i nějaký ten náznak výkonové špičky. Kultivovanost je stejná, turbodíra taky.
Nicméně, 1.4 TSI už nový nekoupíš a T-GDI má tři výhody - je spolehlivější, nežere olej (TSI si umí vzít i lítr na 3tkm) a má o dost lépe naladěnou spojku.
Korejce obecně moc rád nemám, ale pokud někdo potřebuje dostupný spotřebič na převoz rodiny, tak je auto z testu naprostý ideál.
TSI je lepší motor ve všech měřitelných disciplínách - žere cca o 0.5l/100km méně, z libovolných otáček T-GDIčku ujede a nahoře to má i nějaký ten náznak výkonové špičky. Kultivovanost je stejná, turbodíra taky.
Nicméně, 1.4 TSI už nový nekoupíš a T-GDI má tři výhody - je spolehlivější, nežere olej (TSI si umí vzít i lítr na 3tkm) a má o dost lépe naladěnou spojku.
Korejce obecně moc rád nemám, ale pokud někdo potřebuje dostupný spotřebič na převoz rodiny, tak je auto z testu naprostý ideál.
My máme teď ve flotile už cca 20x 1.5 TSi a ty teprve žerou olej. I nové jsou schopny 1l na 5 tkm.
Ja mám 1.4 tsi v Golfe 92 kw a kolega má 1.4t-gdi vo Fastbacku.Výkonovo je ten Hyundai približne rovnaký pretože ako je známe tsi motory majú vyšší výkon ako udáva výrobca.A tým že je Hyundai o cca 70 kg tažší tak je to približne vyrovnané.Najväčší problém pri motore 1.4 t-gdi vidím v tom že ho vyrábajú v Číne.Takže nahradné diely ti pošlú cez AliE😜ress ? 😄
Mám doma 1,4 TSi 110 Kw ale měl jsem i 92Kw verzi. Reálná spotřeba do 6 L. Ale spodek do 2000 ot je dost slabý a pokud tomu trochu naložíš tak motor protestuje. Nad 2000 ot je ale příjemně živý až výbušný. Víc je v mojí recenzi. S 1,4 T-GDI jsem jezdil v X-ceedu 2 dny celkem 300 Km. Bylo to v automatu a přišlo mi že slušně tahá a neprotestuje od 1500. Ten automat to v běžném režimu držel kolem 2000 ot a jen při řazení to pouštěl k max 4000 ot. Chyběla tomu výbušnost a vršek mi přišel slabší. V režimu sport to pouštěl do vyšších otáček, ale zásadní rozdíl to nebyl. Dvouspojkový automat charakteristiku určitě trochu zkreslil. Spotřeba ve větším a těžším autě na 18 kolech širokých 235 mm ale byla slušných 6,7 ovšem podle počítače. Za mě oba motory naprosto OK. Svižné úsporné, kultivované Hjundai s lepším spodkem, VW výbušnější nad 2000 ot. Ještě drobná poznámka k předchozím diskuzím, najel jsem od r. 2013 ve 3 různých autech s 1,4 TSi EA211 100000 Km a nikdy jsem nedolíval více než 0,5/15000 Km mezi výměnami oleje. Těm pohádkám o 1L/ 1000 km prostě nevěřím.
Tak ale asi sa k tomu správaš lepšie, ako k priemernému služobáku.
Inak ale neviem aký je dôvod zvoliť si i30 namiesto ceedu. Ten mi príde krajší vnútri aj vonku a technicky je to to isté. Inak som v tom išiel ako spolucestujúci vzadu a odhlučnenie od zadnej nápravy mi prišlo mizerné - oveľa horšie ako v mojej Corolle a tá nie je nijako super odhlučnená.
Inak ale neviem aký je dôvod zvoliť si i30 namiesto ceedu. Ten mi príde krajší vnútri aj vonku a technicky je to to isté. Inak som v tom išiel ako spolucestujúci vzadu a odhlučnenie od zadnej nápravy mi prišlo mizerné - oveľa horšie ako v mojej Corolle a tá nie je nijako super odhlučnená.
Technický základ je sice "stejný", ale když dva dělají totéž... :-! . Na Ceedu je vidět i cítit z projevu auta, že přišel na trh později, tedy vyvíjel se déle. Je takový dotaženější 😉 .
Důvod volby i30 je prostý - cena 😁 .
Komentovat odhlučnění podvozku je marné - tam se mají H/K ještě hodně co učit 😒 .
Důvod volby i30 je prostý - cena 😁 .
Komentovat odhlučnění podvozku je marné - tam se mají H/K ještě hodně co učit 😒 .
Tak je to moje soukromé auto, ne služebák. Nehoním to 180 po dálnici ani neprasím studený motor. Toho X-Ceeda jsem zkoušel protože se to líbí ženě, Chtěla by něco "vyššího" aby měla lepší přehled a líp se jí do toho nastupovalo. X-ceed mi přišel takový dotaženější než normální Ceed nabo I 30, ale s tím hlukem máš pravdu. Na horším asfaltu hluk od pneumatik byl vyšší než co jsem zvyklý u Golfa.
Veď ja narážam na tie rozprávky o 1l/1000km oleja. Že keď je to v roli služobáka, tak to rozprávka byť nemusí 😊.
Já jsem měl jako priority motor, rozjezdy, odhlučnění, parkování, přední sedadla, světla. Ve finále je Mégane a Focus. Ceed a Leon už vypadli. Možná zkusím i i 30. Ale asi to bude podobné jako Ceed. Tam jsou špatná světla a odhlučnění. Cena je skoro stejná.
Megane a Focus Ti vyšli cenovo porovnateľne? To sa mi nejak nechce veriť. Ako som fanúšikom Fordu a Focus považujem za jasne lepšie auto, ako Megane vo všetkom, ale tá cena to aj zohľadňuje a neexistuje, že máš porovnateľný Focus a Megane za obdobnú cenu. Megane ja absolútne najvýhodnejšia kúpa čo sa ceny týka, tam poráža aj Kórejcov.
Dle mích priorit Focus lepší není. Ceny jsou srovnatelné.
Tak potom máš ako prioritu cenu a R4 v základe, v ničom inom Megane nie je lepší ako Focus. Vnútorný priestor, batožinový priestor, jazdné vlastnosti, radenie, riadenie... proste všetko hovorí pre Focus.
A ceny sú neporovnateľné, viď sauto.cz. Daj dôkaz opaku.
A ceny sú neporovnateľné, viď sauto.cz. Daj dôkaz opaku.
Máš pravdu, že do tříválce se mně moc nechce. A moje priority byly: motor, rozjezdy, odhlučnění, parkování, přední sedadla, světla. A v těch si myslím, že Mégane za Focusem nijak nezaostává. Zajímají mě jen nejvyšší výbavy. V prostornosti u těchto aut žádný problém nevidím. Jízda na limitu mě taky nezajímá. Je to auto pro manželku.
aha, takže najvyššia výbava za 400 ? 😁
Tady máš skladovky Leona. Dají ti na ně nižší cenu. Je to Leon ST FR a Xcellence 1.5 TSI .
https😐/skladovevozy.seat.cz/…s_CZ_SEAT/S/list?…
https😐/skladovevozy.seat.cz/…s_CZ_SEAT/S/list?…
Jak pán neumí číst.Cena při odběru na IČO při výkupu starýho vozu,na úvěr a věrným zákazníkům VW.Normální cena je tak o sto tyček vejš 😉 😉 😉 Oni s tebe toho půl míče vytáhnou vždycky s tím se smiř nebo si kup dacii v kombi nebo fabii tam budeš u vyšš výbavy za čtyři sta :yes:
Až budeš něco kupovat, tak si můžeme pokecat.
A co myslíš,že dělám :😉 Ale ty v tom evidentně krutě plaveš,spíš to vypadá že sháníš plakát do garáže 😉
No to si si zjavne neprečítal podmienky, za akých platí tá cena, tak buď aspoň chlap a priznaj si chybu.
Ak kupuješ auto pre manželku, ako tvrdíš, tak túto cenu nedostaneš (viď kúpa na IČO), nehovoriac o ďalších podmienkach (auto na protiúčet, kúpa na úver cez seaťácke financovanie).
Ak kupuješ auto pre manželku, ako tvrdíš, tak túto cenu nedostaneš (viď kúpa na IČO), nehovoriac o ďalších podmienkach (auto na protiúčet, kúpa na úver cez seaťácke financovanie).
Umím číst. Vím, co inzerují a taky vím, co nabízejí.
No ono by stačilo napsat že : a) nevšiml jsem si té poznámky b) auto prodají za tu cenu bez splnění těch debilních podmínek. Osobně by mě to taky zajímalo, protože zrovna u Seatu sice dali slevu 40 000 v případě financování, ale zároveň jsem ji ve splátkách vrátil 30 000. Nejkratší možná doba splácení a nejvyšší akontace. Auto na protiúčet ve stáří do 10 let nemám. Zákazník koncernu taky nejsem. Tak jak to tedy je? Co nabízejí?
Stači registrace přimo na salonu a jsi věrny zakaznik, uvěr předčasně splatiš s minimalnim poplatkem a sehnat vrak na protiučet taky neni uplna věda. Jako nevim jak je to přesně v součastne době, ale uplny problem to ještě nedavno nebyl a šikovny prodejce ti s tim poradil/pomohl. Jasně uplně bez "prace" to neni nebo nebylo. No jen to IČO tam netušim.
Priznám sa netuším po čom idú skladovky konkurencie. U mňa by Seat napriek svojim niektorým kladom proste neprešiel pre absenciu výškového nastavenia pásov. Prečo toto robia to mi hlava neberie.
Vrak na protiúčet teda nevím, protože je tam podmínka do 10 let stáří vozu. Předčasné splacení (znevýhodnění) je prý nějak zakotveno ve smlouvě, dle tvrzení prodejce - smlouvu jsem neviděl ani nestudoval. Výškové nastavení pásů je častá výtka lidí. Jinak na končící Leon jsou docela zajímavé cenové nabídky. Pokud teda má někdo rozpočet 400 - 500 000. Mně se to bohužel netýká. Pogo26 by mohl kápnout božkou 😄 a zasvětit nás do výhodných cen.
400 000,- se mi u toho auta nezdá moc. Pokud jde o cenu, tak velké rozdíly jsou i mezi prodejci stejné ceny. V mém kraji bych nekoupil ani Mégana.
Jen pro zajímavost... zkoušel jsi Astru? Já jen že MatrixLED a AGR sedačky by mohly být řešení pro priority "světla a sedadla", ta nová 1.2T by taky mohla být fajn. Je ale fakt, že ty Matrix se připlácí 34t i v té vyšší výbavě...
Svého času bývaly zajímavé nabídky i na litrový Civic, ale tam mě teda zrovna sedačky nenadchly.
Svého času bývaly zajímavé nabídky i na litrový Civic, ale tam mě teda zrovna sedačky nenadchly.
i30 fb1.4 tgdi 6M ( 25000 km) vs. Octa II 1.8 tsi (118 kw, 110000km),
i30 funguje od 3000 ot. do cca 6000 ot., pocitovo tam nie je taka pruznost v nizkych otackach, ale hore sa da tocit velmi pekne, ak auto nie je nalozene, tak sa dokaze udrzat aj podstatne vykonnejsich aut, priem. spotr. 6.6l,
Octa - extremne pruzny motor, skoro ako tdi, zabera uz od 1700 ot., pocitovo velmi prijemny, podvozok lepsi ako o 7 rokov novsi i30, spotreba oleja cca 1 liter na 2000 km, priem. spotreba 7.3l
Nad 140 km/h je uz dost citit vykonovy rozdiel oproti i30
i30 je ale za tu cenu, velmi dobre a hlavne vybavene auto
i30 funguje od 3000 ot. do cca 6000 ot., pocitovo tam nie je taka pruznost v nizkych otackach, ale hore sa da tocit velmi pekne, ak auto nie je nalozene, tak sa dokaze udrzat aj podstatne vykonnejsich aut, priem. spotr. 6.6l,
Octa - extremne pruzny motor, skoro ako tdi, zabera uz od 1700 ot., pocitovo velmi prijemny, podvozok lepsi ako o 7 rokov novsi i30, spotreba oleja cca 1 liter na 2000 km, priem. spotreba 7.3l
Nad 140 km/h je uz dost citit vykonovy rozdiel oproti i30
i30 je ale za tu cenu, velmi dobre a hlavne vybavene auto
Osobně mi přijde, že nad 5000 už to moc nemá smysl honit. Auto dobře táhne od cca 1600 po těch cca 5000. Jako sílu to auto má, ale s 1.8 tsi to srovnávat asi nejde.
Spotřeba mi momentálně ukazuje 7.4, ale mám tam hodně ježdění po měste. Na delší trase a rodinné jízdě to jde na 6,4 a nejmeně jsem tam viděl 5.8, ale to už jsem to fakt jen tak testoval. Motor je jinak příjemný a na normální rodinné auto dostatečně silný. Osobně mi sedí vic, než treba leon.
octavia ma mozno lepsie riadenie, ale neverim ze ma lepsi podvozok... a este ked je i30 lahsia na predok... postav to na rovnake kolesa aj gumy a zistis
inak ked si predstavis s ktorym autom by clovek rad najazdil na istotu 200tis km, tak 1.8tsi to nebude... ta uz pri polovicnom nabehu zerie olej a to rozhodne nie je jej najvacsi problem ... oproti i30 ma navyse o 4deci vacsi objem
inak ked si predstavis s ktorym autom by clovek rad najazdil na istotu 200tis km, tak 1.8tsi to nebude... ta uz pri polovicnom nabehu zerie olej a to rozhodne nie je jej najvacsi problem ... oproti i30 ma navyse o 4deci vacsi objem
Oktavka ma fakt lepsi podvozok ale to bude mozno aj tym, ze do 1.8tsi sa daval rovnaky podvozok ako mala octa rs, co mi potvrdili aj v servise. S tou spolahlivostou souhlas.
To je možné, ale to bys pak musel porovnávat s N.. Bězná verze Octa na tom rozhodně neni lépe a slabší verze s torzní příčkou už vůbec ne. Osobně mi víc pasují sedadla v i30, ale to je hodne idividualní.
octavia 2 o ktorej pise zadnu torznu priecku nemala, to mali a má 1,3,4 ...
Tak to jsem přehledl. Octu 2 jsem ridil jen kousek, tak nemůžu hodnotit, ale jako spolujezdec jsem se tam necitil uplne nejlip. Jinak žena ji má jako služebni s 1.2. Tsi a moc dobrých slov pro ni nema. Ale je jasné, že s 1.8 tsi to pojede mnohem lepe.
vykon, uzivatelske hladisko a jazdne vlasntosti trebars pri rychlej jazde, alebo na limite su rozne veci ... pokial octaviu 1.8tsi sudis ako spolujazdec a zrovnavas s i30 tak neviem si urobit nazor na toto... iste pocity nadobudnes, ale zalezi vela od vodica, vie predviest auto v dobrom svetle aj naopak
Je to čistě můj názor, ale proste mi sedačky přijdou dost nepohodlné, auto dost tvrde a hlučné. ( i30 je hlučná od podběhu na špatné cestě). Stejně tak v plném obsazení to v horku moc nedává klima ( jak u te 1.2 tsi, tak mi přišla klima slabá u 1.6 tdi) a spousta takových drobnosti. Nechci na octu nijak plivat, každé auto má bolavé místo. Jako spolujezdec jsem jel několikrát v naftové rs a popravdě nic zázračného. Ale jak jsem psal. Srovnávat 1.4 tgdi a 1.8tsi uplně nejde, 1.8 bude mnohem silnější a určitě jízdně zajímavější
fazer8
Chalani prečítal som všetky tieto diskusie a nemôžem uverit aka je tu normalna diskusia na úrovni. Aspoň zatial. Žiadne sproste reči a urážky a to sa tu porovnáva aj TSi s T.GDi. Proste vecná debata. Dávam 👍
agresívní až trapný marketing předchozího vedení Hyundai CZ korektním diskuzím určitě příliš nepomáhal. To se změnilo a máto asi i vliv na diskutéry. A Korejský koncern v poslední době významně posunul svá auta v kvalitě, technice i designu a řadě dříve zavedeným značkám ukázal záda. Jako majitel Golfa uvažuji že ženě koupím X-Ceeda. A to proto že to auto je fakt dobré a navíc i krásné.
No určitě uděláš líp, než kdybys koupil novou generaci Golfu s přístrojovou deskou jako v počítačové učebně! 😉
Vybírám vyšší auto pro ženu. A té se musí auto hlavně líbit. U VW by si nevybrala. Ty jejich T-rocky a Crossy fakt nejsou pastvou pro oči. Ale protože s ním občas pojedu i já tak to musí mít 4 válec, min. 100 KW, slušné jízdní vlastnosti a kvalitní sedadla. Těch aut za rozumný peníz zase tolik není. Ale s novým Golfem máš pravdu, vše dotykem není nic pro mě.
Arese
s koukatelným vnějším designem, ne jako ty příšerné vlny na předchůdci. Taky interiér je pojat vysloveně sympaticky. Obrovskou pochvalu zasluhuje hlavně mechanická P brzda! 😄 :yes: :yes: :yes: P.S. Zanedbatelné rozhodně není ani nastolení slušného, neagresivního marketingu! 😄 :yes:
Vidis a mne to predosle exterierove vlnobytie je sympatickejsie. Nevravim, ze je to pekne, ale aspon zaujimavejsie, ako ta nuda tejto generacie
´´Čili Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI v tomto srovnání nevypadá vůbec zle...´´ mna okrem ineho dojalo aj toto... vsak je o 187tis lacnejsia ako octavia a s ceedom suverenne najlacnejsie auta, pri tom ich spolahlivost a kvalita dielov ci materialov este lepsia... ich motory su lepsie a spolahlivejsie nez koncernove (az na 1.0tsi a 2.0TDi)... netreba brat len EU do porovnania, celkovo aj v USA ma H/K dobre pozicie pri hodnoteni spolahlivosti
RS
Téměř identický kus nám bohužel, bohudík... sám nevím, přistál v širší rodině. Snažil jsem se všemi směry najít něco jiného, ale chtě nechtě do půl milionu nic lepšího k mání nebylo (podzim 2019).
V zásadě vůči konkurenci není nic ke kritice, jen to stojí méně.
Zkusilo se Tipo jako Value for money, ale když se dovybaví, přestává mít cenově význam. Zkusil se Focus, Golf, Leon, Octavia, Auris, 308 ... vše výrazně dražší, nebo bez motoru. V případě VW family až k smíchu draze.
Zůstal jen Megane ale uvnitř je výrazně menší, takže z kola vypadl.
Ono tomu autu opravdu není co zásadního vytýkat, a to Hyundai stále nemám rád.
Určité výhrady, ale to je asi o zvyku, bych měl k řízení a k příliš silně svítícímu podsvětlení tlačítek v interiéru. V noci je to jak vánoční stromeček. Ke zbytku ale soudný člověk nemůže mít kritiku. Materiály, prostor, motor, kvalita jízdy... to vše je dobré, resp. za ty peníze velmi dobré. :yes:
Jinak k výše zmíněným LED světlům. V i30 svítí dobře, nicméně jelikož celkem proti této módě brojím, tak bych řekl, že i dost oslňují. Pro řidiče dobrá světla, ale pro ostatní účastníky provozu diskutabilní...
V zásadě vůči konkurenci není nic ke kritice, jen to stojí méně.
Zkusilo se Tipo jako Value for money, ale když se dovybaví, přestává mít cenově význam. Zkusil se Focus, Golf, Leon, Octavia, Auris, 308 ... vše výrazně dražší, nebo bez motoru. V případě VW family až k smíchu draze.
Zůstal jen Megane ale uvnitř je výrazně menší, takže z kola vypadl.
Ono tomu autu opravdu není co zásadního vytýkat, a to Hyundai stále nemám rád.
Určité výhrady, ale to je asi o zvyku, bych měl k řízení a k příliš silně svítícímu podsvětlení tlačítek v interiéru. V noci je to jak vánoční stromeček. Ke zbytku ale soudný člověk nemůže mít kritiku. Materiály, prostor, motor, kvalita jízdy... to vše je dobré, resp. za ty peníze velmi dobré. :yes:
Jinak k výše zmíněným LED světlům. V i30 svítí dobře, nicméně jelikož celkem proti této módě brojím, tak bych řekl, že i dost oslňují. Pro řidiče dobrá světla, ale pro ostatní účastníky provozu diskutabilní...
Presne tak, ak si človek vyfiltruje, aké auto danej veľkostnej kategórie (kompaktné kombi) a dostatočného výkonu (na rodinné kombi štvorvalec cca. 100 kW), tak vyskočia v zásade len štyri modely: i30, Ceed, Leon a Megane. Megane je ako píšeš priestorovo najmenší, vzadu i v kufri. Leon je fajn, ale o mesiac je tu nová generácia, teda človek by si kúpil fakticky generáciu staré auto, plus ten slabší 1,5TSI nie je vraj nič moc motor. Ostávajú len tie kórejské dvojičky a tam je to o pocite a cene, každopádne sú to priestranné, na pocit poctivo vyhotovené autá so solídnym motorom. Voľba srdcom to asi nebude, ale racionálne je to najlepšia/najvýhodnejšia kúpa.
Zkus ty auta vyzkoušet a porovnat. Podle mě jsou korejci celkově horší než Mégane. Já vzadu nesedím, tak problém nemám. A v případě kombi a 2 sedaček jsem u Mégana problém neviděl. Ceed má horší sedačky, odhlučnění, světla.
bola by zaujimava zrovnavacka i30 1.4tgdi 103kW VS megane 1.33 103kW lowcost kombajny v manualoch... i30 by bola ako komplex lepsia podla mna, ale kto vie...
Tak si to otestuj. Přece nebudeš věřit nějakému pisálkovi. Ten má své zájmy. Já bych korejce klidně vzal. Ale to odhlučnění a světla jsou mizerné. I ty sedačky bych asi vydržel.
nie som cielkovka. neviem si uplne prestavit, ze si pojdem pozicat dve auta a porovnavat ich len preto aby som vedel... nic proti tomu samozrejme nemam, rad sa takeho porovnania aj zucastnim, akurat sam do salonu auto poziciavat nepojdem
od dobrého pisalka by som si to kludne precital... napr na autowebe, garaz cz ...
od dobrého pisalka by som si to kludne precital... napr na autowebe, garaz cz ...
No popravdě krom designu moc nevidím moc výhodu meganu. Podvozkově je na tom hůř, je menší.. Ja nad ním hodně uvažoval, ale stejně jako u 308 ho vyřadilo ovladaní "všeho" dotykem..ale jinak se mi to auto celkem líbi a předsudky neřeším.. Na to mám záruku a za 4 roky jde z domu.
Jo, je komplex lepší, ale TGDi až na 1.6tku v ProceedGT mi příjdou nic moc, kdežto TCe jde skvěle do otáček.
Mimo motoru je bohužel duo i30/Ceed ve všem lepší, než Megane a to věř, že Renault mám radši. Mám projděte všechna tři auta. Megane je výrazně gumovejsi, řízení řazení, i podvozek je takový jalovy. Když bys měl brát hatchback, tak si z těchto třech radši vezmi Clio5 to je zdaleka nejlepší, kombinuje tocive motory Tce a o dva řády lepší a přesnější řízení a podvozek.
Mně u korejců vadí nejvíc odhlučnění. A je to pro mě docela podstatné. Scénic na tom byl s hlukem od kol podobně.
Mégane taky... od 80km/h to na palubě hučí celkem dost. Hele, já bych si vzal radši Megana, ale objektivně jako komplex je i30 lepším autem, tím měřitelným způsobem, bez osobních preferencí.
S tím si dovolím nesouhlasit. Kdybych byl nucen vybírat pouze mezi Meganem a běžnými korejci (žádné N nebo Proceed GT), tak pořád na základě svojí zkušenosti beru raději Renault.
Já taky, ale musím být objektivní a bez předsudků 😊
Korea uz robi dobre vozidla a dobehli svet. ked pozres minulu dobu napr. ked k nam silno tlacili auta ako Daewoo Tico,Nexia,Espero to boli len lacne pozliepaniny Nexiu som mal bol to Opel Kadett pozliepany a v inom kabate... Ale Hyundai uz aj vtedy vyrabal kvalitnejsie auta Accent ,Lantra atd. V tej Nexii mi vtedy odysiel motor par tisic km od domu tak Daewoo uz radsej nie ale stejne sa bavime o Hyundai a Kia to je kvalitou inde.
rohYpnol
Uvedená věta mi skutečně skřípe mezi zuby, Ale pryč stranou předsudky. I30 kombi je skutečně dobrá nabídka.
Vozu není co vytknout. Prostornost, nekonfliktní design, motorizace, zpracování a kvalita... Všecko je vždy přinejhorším průměr. Jediné kde bych přidal, je kvalita materiálů, plasty nejsou úplně ideální co by si člověk představoval.
Jenže nejsme u Audi a v rámci konkurentů jsme i s kvalitou plastů tak nějak... v průměru.
Jízdně také fajn, navíc vzadu víceprvek pro všechny a ne jen pro vyvolené...
Pokud srovnám nabídku od Škody ve srovnatelné ceně, tak Hyundai rázem dostává přinejmenším dvě hvězdy bonus. V podobné výbavě by se člověk vlezl leda tak s Fabií Combi, které ovšem zase chybí některé výbavové prvky.
Ano, pokud bych si měl vybrat kombi nižší střední třídy za rozumné peníze, byl by to v současnosti právě i30 kombi. Už jen to, že i se 4-válcovým motorem zůstáváme v rozumné cenové hladině, by samo o sobě v podstatě stačilo na vítězství. 1,0 T-GDI se doporučuji vyhnout, je to stejný krám jako ostatní 3-válce. Ale i s 1,0 T-GDI není Hyundai o nic horší než Octavia 1,0 TSI. A cenový rozdíl je... krutý.
Hyundai i30 kombi dávám :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Vozu není co vytknout. Prostornost, nekonfliktní design, motorizace, zpracování a kvalita... Všecko je vždy přinejhorším průměr. Jediné kde bych přidal, je kvalita materiálů, plasty nejsou úplně ideální co by si člověk představoval.
Jenže nejsme u Audi a v rámci konkurentů jsme i s kvalitou plastů tak nějak... v průměru.
Jízdně také fajn, navíc vzadu víceprvek pro všechny a ne jen pro vyvolené...
Pokud srovnám nabídku od Škody ve srovnatelné ceně, tak Hyundai rázem dostává přinejmenším dvě hvězdy bonus. V podobné výbavě by se člověk vlezl leda tak s Fabií Combi, které ovšem zase chybí některé výbavové prvky.
Ano, pokud bych si měl vybrat kombi nižší střední třídy za rozumné peníze, byl by to v současnosti právě i30 kombi. Už jen to, že i se 4-válcovým motorem zůstáváme v rozumné cenové hladině, by samo o sobě v podstatě stačilo na vítězství. 1,0 T-GDI se doporučuji vyhnout, je to stejný krám jako ostatní 3-válce. Ale i s 1,0 T-GDI není Hyundai o nic horší než Octavia 1,0 TSI. A cenový rozdíl je... krutý.
Hyundai i30 kombi dávám :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
rokyta.p
Aby tenhleten vykvet tuze podivne radoby techniky nebyl panoptikum jako mauzoleum Kim ir sena. Nedavno nejake matce hrozili trestem smrti, protoze pri pozaru staveni radeji zachranovala dite a ne fotografii vudce. Ja jen, jestli to v ty pseudofabrice co hyzdi drive krasnou obec Nosovice nemaji podobne. Ja bych to vubec nechtel ani nepodporoval. Normalni noo to jooo a jeste prijemne. To jsem rad, ze ma alespon autor pri popisu tyhle slamastyky smysl pro humor. Ono totiz normalni i prijemny je i Velorex. Zvlast kdyz do tehle chladnych dnu dostane novy slidovy okynka.
Pane Rokyto,
Kim Ir-sen byl politický vůdce v SEVERNÍ Koreji, firma Hyundai pochází z JIŽNÍ Koreje. Pro zajímavost, založena byla navíc o rok dříve, než se pan Ir-sen vůbec dostal k moci.
Vaše starosti o korejské matky jsou krásně lidské, spojování těchto tragédií s nošovickou továrnou nebo nesouvisející firmou z jiné země již nikoli.
Osobně znám pouze jednoho člověka, žijícího a pracujícího v Nošovicích, nicméně je spokojený jak s platem, tak firemním prostředím a "kulturou" chování manažerů k zaměstnancům.
Kim Ir-sen byl politický vůdce v SEVERNÍ Koreji, firma Hyundai pochází z JIŽNÍ Koreje. Pro zajímavost, založena byla navíc o rok dříve, než se pan Ir-sen vůbec dostal k moci.
Vaše starosti o korejské matky jsou krásně lidské, spojování těchto tragédií s nošovickou továrnou nebo nesouvisející firmou z jiné země již nikoli.
Osobně znám pouze jednoho člověka, žijícího a pracujícího v Nošovicích, nicméně je spokojený jak s platem, tak firemním prostředím a "kulturou" chování manažerů k zaměstnancům.
velmi prijemne a ludsky tu na mna posobi kabina.. budiky.. rucna brzda... stredovy panel.. vsetko je uz na pohlad take nejake bytelne a normalne prakticke a solidne.. klobuk dole... aj ten 1,4tgdi tu bude za mna ideal.. a je to nadalej 4 valec co je tiez fajn . a aj vykonovo aj cenou aj dynamikou za mna prave zlaty stred pre i30 aj ceed ... jedine co sa mi na i30 nejako moc nepaci je prave ten jej exterier.. pride mi ze predosla i30 bola v tomto akasi zaujimavejsia na pohlad ale chapem ok... za podobne peniaze ako kombik by som si ja pre svoje potreby vedel radsej predstavit fastback s rovnakym motorom a s manualom ..a ten sa mi kupodivu aj exterierovo paci na rozdiel od hatchu/kombika.... kazdopopadne uspechu i30 sa nemozno cudovat.... prakticke solidne auto bez vystrelkov ale zaroven ani ziadna vyslovena nuda ..
PS: neviem ci tato 1,4tgdi uz coskoro aj neskonci a neride nova generacia tgdi .. kdesi som nieco cital .. len teraz to neviem najst ... tusim na autozurnale to bolo
malo by to byt uz tento rok to nove 1,5tgdi ... ale tak ktovie ci v reale do predaja nepride az niekedy o rok .. ale inak aj ten faceliftovany i30 by daval zmysel keby prisiel uz aj rovno s novou 1,5tgdi no nie? .... takze zeby uz v zeneve? alebo niekedy v lete? nechajme sa prekvapit.. korejci toto vedia 😉
ved aj 1,4tgdi je uz drahsia ako povodne 1,6 gdi.... .. presne... stale sa to posuva vyssie a vyssie .. a zakaznik len cvaka a cvaka lebo ani nema na vyber... maju to vsetko premyslene
Očekávám, že 1,5 T-GDi najede do výroby hned se zahájením produkce faceliftu, takže v průběhu května by mohly být první kusy na trhu v ČR. Ale je to jen můj odhad vycházející z neoficiálních informací.
A ne opravdu neni potřeba jit do vicevalcovych motoru co se zvuku tyče. Jasně, že zvuk 6 či 8 valce bude zase někde jinde, ale jak už to byva, když dva dělaji totež neni to totež.
Ono bohatě stači co uděla takove CVT se zvukovou kulisou, když se na to šlapne.
MEGANE 1.3 TCE 140
U Renaultů měli jenom kombíka, vzal jsem tedy zavděk jím. Vyslechl jsem si od prodejce něco o Mercedesu (no né, vážně ?), na oplátku ho zaskočil otázkou jestli má kombi větší rozvor než hatch, nechal ho přemýšlet a šel jsem jezdit. Auto hezký zvenku a dobrý uvnitř. Sedačky fajnové. Motor hned zaujme kultivovaností, hlaďoučký a tichý chod. Spojka na mě měkká a zabírá až příliš nahoře, musel jsem si zvykat. Při jízdě po městě podvozek pohodlný, ale výtluky jsou cítit dost. Na prvním kruháči zkouším Megoše poprvé opřít do zatáčky a odměnou je mi překvapivě brzké kvílení pneumatik. Nájezd na dálnici přináší další plusové body pro motor, celkem lehce se sbírá z nižších otáček (i když ty mu vyloženě nevoní) a má přesně takovej tah, jakej bych od 140 koní čekal. Návrat po okreskách přináší především blbé pocity z řízení, tady už nejde ani o nějakou zpětnou vazbu ale to naladění je prostě takový rozbředlý, taky se mi příliš nelíbí chod spojky a řazení, i když přesné, nepůsobí zrovna jistým dojmem. Podvozek bych zhodnotil jako pokus o pohodlí s nedostatečnou technikou. Navíc bez jakéhokoliv náznaku agility, gumy v zatáčkách hvízdaj jenom se podívám na volant anebo tě sekne ESP. Celkově za 3, dobrý auto (protože špatný už se snad ani nedělaj) s velmi dobrým motorem a výbornou cenou. Dobrá výbava, 5 let záruka, hezký vzhled = volba rozumu, radost žádná. Od salónu odjíždím Swiftem a v první zatáčce se bavím.
Zcela upřímně, novej Focus pro mě není žádnej krasavec. Silně mi evokuje ošklivku BMW 1-er a pokud se vzhledu týká, nedostal by se u mě ani do TOP 5 mezi kompakty. Přebírám klíčky od hatchbacku Titanium na 17", v pískové metalíze a opravdu to není láska na první pohled. Zkouším posez vzadu, prostornost se oproti předchůdci razantně zlepšila, výplně dveří ehm, no nic moc, ale hlavně ten designovej prvek zadních dveří, který je součástí horní linky skel, je po praktické stránce velká blbost,o kterou se akorát tak praštíš. Raději přesedám dopředu a nejprve zběsile pumpuju sedačku dolů, pořád a pořád. Rozsah nastavení sedačky a volantu je excelentní a umožní si najít oblíbenou pozici každému. Ta moje je perfektně řidičská. Krátce okouknu interiér, tablet netrčí do výhledu, budíky fajn, mám tady i head-up a celkově nemám výhrad. Navíc sedačka mi sedne jak ulitá, ani netlačí, ani se pode mnou nerozbředává. Startuju tlačítkem motor a dočkám se tichého, klidného chodu prostého vibrací. OK, to by šlo. První sešlápnutí spojky a .....konečně. Konečně zase sedím v AUTĚ. Chod spojky je perfektní, tak akorát tuhý, výborně zmáknutý mix snadného a příjemného ovládání. Řadím a šaltpáka má vzorný, přímo exaktní chod. Polechtám plynem motor a jedem. Ecoboost o 92 kW zabírá s vervou burlaka na Volze a bez zaváhání. Prvních pár kilometrů po městě beru Focuse na flastrované ulice a schválně vymetám kanály. V duchu mi nezbývá než před tvůrci podvozku smeknout. Tak tichý, tak klidný, tak skvěle tlumící a přitom tak jistý. Kurňa, tohle auto má torzku, to není možný. Otvírám přihrádku spolujezdce, zkoumám sluneční clony, bloudím očima po palubce.....a hledám někde 666 - number of the beast, protože tohle musí být dílo ďáblovo. Povzbuzen motorem a podvozkem, vyrážím směr Liberec na testovací stoupání k Huntířovu. Kdo to tam zná, ví o čem mluvím. Nejezdil jsem v poslední době auto, které by tam nemuselo jet na plný plyn. S 1.8 TSI se mi tam obvykle tvoří takový vír v
S 1.8 TSI se mi tam obvykle tvoří takový vír v nádrži, že se vcucává její víčko dovnitř. Očekávám tedy brzké vystřízlivění ze snu jménem tříválec. Jenže Focus se drží statečně, zvládnu v serpentinách v levém pruhu předjet šest, sedm aut a mezitím beru zatáčky co nejvíc na prasáka. Nejen že si to podvozek nechá líbit, ono ho to baví. Ve vysokých otáčkách už Ecoboost na kultivovanost kašle a pro mě ne moc příjemně drnčí. Nevím, ale nemůžu úplně souhlasit, že tenhle zvuk činí tříválce charakternějšími než R4. Klesání z vrcholu k Huntířovu pak vydýchává nejen motor, ale i já. Čelist mám někde pod spodní částí volantu. Vracím se a zkouším si kruháče. Jestli jsem Astru za jízdní vlastnosti chválil, tak Focus jí v mých očích natrhl triko. A podobně motor, tohle že má jen o pět koní víc než v Ceedu ? Tomu se věřit nedá. Návrat k dealerovi provázejí smíšené pocity. Nadšení z Focuse mírně chladí cenová politika, ale hlavně otázky. Proč někdo, kdo umí takhle dobrá auta a i z litrovýho tříválce vykřeše maximum možného, raději neudělal ještě lepší čtyřválec. Na to mi asi nikdo neodpoví, takže tedy jen rezultát. Focus dostává za 1. Jednoznačná špička třídy.
Tohoto je škoda na bežný príspevok, to si mohol dať ako blog. Doteraz si nespomínal, ako Ťa Focus nadchol. Ale popravde to je presne to, čo od Focusu čakám(e). Tak si len predstavujem, ako sa správa auto s tak dobrým podvozkom, ku ktorému pridáš ešte aj poriadny motor. ST, anyone? 😉
PS: Ale i ST Line s 1.5 bych asi rozdýchal
Len po dovybavení (ani ST line nie je moc bohatá) som sa dostal na cenu 28000 eur, teda viac, ako za Proceed GT (27500), ktorý má naviac výkonnejší motor (a štvorvalec), automat a úplne komplet výbavu (vrátane vecí, ktoré som do Focusu v rámci šetrenia ani nedal). Bude to treba prejsť, otázka je, či práve takéto verzie človek u predajcu nájde (a tiež čas na to).