Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

Škoda Fabia IV (2021): Nová generace prý bude krásná. Hlavně se ale zbaví největší slabiny

188 komentářů

Avatar - Jenik3
Jenik3
Jaká je ta největší slabost o které se píše v nadpisu článků? Ze by to byl podvozek staré platformy?
Avatar - _Karel_
_Karel_
To je něco jako "zprávy Jaromíra Soukupa" - nadpisové hádanky Martina Machaly.
Anonym
Tohle je origo Kolman.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Machala sám povídal, že nadpisy upravuje. Jestli všechny, to samozřejmě nevím. Ale řekl bych, že pokládání otázek, na které článek buď vůbec nebo nepříliš jasně odpovídá, je jeho dlouhodobá specialita.
Anonym
Aha, tak to jsem nevěděl.
To je strašný. 😄
Paul Brunton
Možná ta největší slabost je, že rezaví jako divá. Už po 4 letech se v servisech na záruku mění 5 té dveře. Šetří se na nesprávných místech. Zlatá první Fabia. U té jsem ani po 12 letech neměl s korozí problém.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No tak zrovna první Fabie uz dnes taky postihuje tenhle mor. Jediné snad z té doby Renault, když není bourany, tak nerezne.
MOJE JMÉNO
Jestli první Fabie po 20 letech už začíná reznout, tak já to považuji za velmi nadstandardní kvalitu, která si zaslouží poklonu. :yes:
Marekx
Poklonu si zaslouží z doby Fabie I právě Renaulty, jak se jim u kastle rez vyhýbá i po x letech, protože Renaulty z 80-90 let rezly před očima, tak na té antikorozní ochraně výrobce hodně zapracoval. Naopak Fabie I trpí na silné rezavění pátých dveří kolem SPZ, díky teplu od žárovek pro osvětlení SPZ a také na rez prahů ve spoji s blatníky v přední části, což později Škodovka sice vychytala, ale u těch pátých dveří to zůstalo a neúspěšně v tom pokračuje i u III generace.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
První Fabia měla stejný problém s korozí pátých dveří jako FIII i FII, způsobený žárovkovým osvětlením SPZ.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
prva fabia mala zaruku na prehrdzavenie karoserie 10 rokov.... dnes je to uz 12 rokov .... ale na druhej strane nie je hanba vidiet nejaku 17 rocnu fabiu s kuskom hrdze ked zaruku v tomto mala 10 rokov... :yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
No přece že nebude mít normální motor, ale jen to zážehové muzeum :no:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak bude krásná, nebo bude vypadat jako na vaší malůvce?
Ta má do krásy dál, než já k Bradu Pittovi.
Bradley
Bude krásná a v kombiku stejně praktická jako drazsi auta nabidky skoda. Uz se nebudu muset stydet. No, nakonec asi koupim skladovku soucasnyho modelu za 250 v plny palbe 😀
Avatar - _Karel_
_Karel_
"To mimo jiné znamená, že nová Fabia bude výhradně s ruční parkovací brzdou a pohonem předních kol." - a to znamená co? Že doteď byla s nožní brzdou a RWD?
moan78
Ty šprímaři 😁.
Horst Fuchs
No, v článku je to popsané poměrně zábavně. Fakt je, že tímto Škodovka sjednotí platformu a motory "níže od Octavie". Dřív to bylo takové zajímavé - Fabia na prastaré PQ26 a zcela neplatformní Rapid na podvozku Roomstera (což byla napůl stará Fabia a napůl první Octavia).
Dixik2
Roomster byl předek z Fabie II s platformou PQ25 a zadní náprava z OI.
Avatar - Đawson
Đawson
je tam více nesmyslů třeba😒br /> Kdo chce praktičtější auto, ten si může koupit větší (a dražší) Kamiq.
Cože to ? Kamiq má 400l Kufr, stará fabie 330, v kombi 530l. V nové generaci by určitě měla více než stará. V čem je malý rodinný kombík s velkým kufrem méně praktický, než zvedlé malé suv bez kufru ? Jak dám do kamiqa kočár pro novorozence ? Nechápu neuvedení combi na trh.
BTW. kufr je věc, proč bych si kamiq nikdy nevzal a raději šel do skály.
Dost se mě to týká, protože už x roků si beru škodovky na výhodnější operák, a fábka v kombíku je pro mě uplně ideální 😁 co vemu po ní fakt netuším
Avatar - _beta
_beta
Ale výrobcovi je jedno, že chceš malé kombi.
Výrobca chce hlavne vývar.
A z crossoveru je väčší vývar, než z malého kombi.
Preto sa z malých áut stali crossovery, lebo z nich plynie dvojnásobný zisk.
pogo26
Tak si kup něco jiného než Škodovku.
Dixik2
Tak Clio,P 208,Corsa mají elektrickou.Clio s AUTOHOLDem.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jak elektrická, tak mechanická jsou ruční brzdy. Napsat, že auto bude mít ruční brzdu, je na podobné úrovni jako napsat, že auto bude mít čelní sklo. Zřejmě nám chtěl autor sdělit, že auto bude mít pouze mechanickou ruční brzdu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Auto má vždy PARKOVACÍ BRZDU. Ta je ovládaná buď ručně (manuálně), nebo elektronicky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jeste bych dodal nozni parkovaci brzdu
Avatar - _Karel_
_Karel_
A tu elektrickou ovládáš nohama? Starý mercedesy měly (jak píše mikeš) nožní parkovací brzdy. Elektrická i manuální o kterých se bavíme jsou ruční.
https😐/www.autickar.cz/…cka-rucni-brzda/
Avantime
Stačí viac čítať s porozumením a menej si domýšľať blbosti.
Dixik2
Co jsem četl,tak šéf škodovky říkal,že combi bude.
Horst Fuchs
No, ona samotná myšlenka, že kombík bude nahrazen mnohem dražším crossoverem s mnohem menším kufrem je poměrně pozoruhodná.
Arese
Přesně tak, nechápu, jak může motoristický novinář plkat takové nesmysly, jako že Kamiq může nahradit Fabii Combi, která má o 130 l větší kufr a výrazně nižší ceny!!! Jak takto může vypuštění velmi úpěšné verze auta omlouvat?! V případě nějakých marketingových blábolů bych takové plky chápal, ale u novináře je to fakt smutné! 😒 :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nižší ceny má teď, kdy je to starý model a Kamiq vesměs novinka...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kamiq je ekvivalent Scaly, vždy bude dražší než Fabia. Na druhou stranu, i bez kombi se budou hodně prát o zákazníky mezi sebou.
ericn
Kamiq i Scala jsou cenově dost mimo, navíc když budou mít s novou Fabkou stejné motory i platformu. Tj. pak je nesmysl je kupovat jen kvůli pár centimetrům pred koleny a cca 70l objemu v kufru... navíc je bláhové si myslet, že Kamiq nahradí Fabii Combi...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
O tom v podstatě píšu. Spousta lidí se spokojí s levnější Fabií, Scala bude mít problémy s odbytem a do Kamiqu půjdou jen ti, kdo "potřebují" SUV. Když kombi zaříznou, dokopou část zákazníků připlatit za Scalu nebo Kamiq. Ale zase připraví hlavně domácí zákazníky o levný chalupářský stěhovák, na který jsou zvyklí...což by mohli řešit nějakým Mégane nebo Dacií.
ericn
Přesně, tohle rozhodnutí nažene ty “chalupáře” do náručí Dacie a MCV je pro ně jak stvořený. Value for money :yes:
Avatar - Emel
Emel
Platforma je jedna věc, co se na té platformě postaví je věc druhá... lepší tlumiče, odhlučnění a tak...

2018 dělal kombík 1/3 prodejů Fabie, 2017 to bylo o kousek víc... tak uvidíme, jak bude trend pokračovat, čísla za 2019 jsem ještě neviděl. Mně každopádně kombík smysl dává.
kyklop
Pokiaľ to bola 1/3 z celkových predajov, tak ho asi bude škoda...
ericn
Souhlas, Fabia kombík dává smysl. Navíc je to konkurenční výhoda proti ostatním ve třídě. Kamiq jej nemá šanci se svou cenou a nižší využitelností nahradit...
Xonik
Problém je že smysl dává už jen velmi malému počtu zákazníků. Takže žádná konkurenční výhoda - ten segment je vyklizený prakticky už roky a prodeje jsou malé.
Náhradou kombi je scala a i když pochopitelně není úplně identickou náhradou tak gró zákazníků pojme, a o to škodovce šlo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
1/3 = velmi malý počet? Přijde ti, že ji nepotkáváš?
Xonik
No jasně, jednak je to jasná menšina a jednak jde o ten celkový počet který jen stínem někdejší produkce. To jsou jen čísla.
Avatar - Emel
Emel
No takhle... Fabia je druhý nejprodávanější model značky, jeho třetina je kombík... a prodeje kombíku budou pravděpodobně cca. na úrovni Kamiqu (~60t). To je pořád nezanedbatelné číslo podle mě, vzhledem k tomu, že náklady na vývoj kombíku od Fabie jsou jistě řádově nižší, než náklady na vývoj třeba Kamiqu.

Jo, Fabia dávala v předkrizových letech cca. 240tks... to ale holt byla jiná doba, subkompaktní kombík byl často rodinné auto, to dneska už tak moc neplatí. A že by 170t bylo "jen stínem" 240t... to bych zase neřekl.
Xonik
Asi takhle... Fabia kdysi tvořila stěžejní model pro značku ( přes 50% produkce), a kombi tvořilo 40% produkce této řady, suma sumárum FC tvořila cca 20% produkce celé značky a dostávalo se jí patřičné pozornosti a péče.

Dnes tvoří FC pouze 5 % produkce škodovky.

Zhruba toliko k tomu proč dnes stojíme tváří v tvář tomu že kombi nedává škodovce dále hlubší smysl. Kdyby měla volnou kapacitu produkce tak by ta situace byla třeba jiná, škodovka jí ale nemá a tak zredukovala 4x varianty na dvě, ty méně prodejné (jakkoliv nikdo neříkal že zanedbatelné) modely logicky jdou přes palubu jako první.
Avatar - Emel
Emel
Jasně jasně, taky ale nemůžeš srovnávat současné portfolio s tím před deseti lety.

Že aktuálně jsou trendy jaké jsou je evidentní, na druhou stranu (jak jsem psal i jinde) má Škodovka jiné cílové trhy než třeba Renault a móda SUV taky nemusí vydržet navždycky.

Jestli bude Škodovka i v příštích 5-10 letech bojovat s přetíženou výrobní kapacitou, tak fajn... něco mi ale říká, že to tak nebude a že třeba bude ještě ráda za to, že se dá vyrobit a prodat 60t Fabií Combi.
Xonik
Nesrovnávám, jen ukazuju čísla...

Souhlasím že to je i věcí trendů, na druhou stranu nikde není napsáno že se za pár let nemůže kombi vrátit, nechci teď spekulovat co by k tomu muselo vést, ale jako teoreticky ano, stát se to může. No tak se prostě znovu zařadí to nabídky. V tom přece není problém.

V tuhle chvíli ale je situace jaká je a nelze říci že by to co dělá škodovka nedávalo logiku.
Avatar - Emel
Emel
No ale počkej, ono přece není vůbec jisté, jestli kombík skončí nebo ne... takže co že to ta Škodovka vlastně dělá? 😄
Xonik
Na jistých úrovních to je poměrně jisté už dávno 😄 nicméně nikdo neříká že pak třeba rok dva po nástupu hatbacku nemůže být situace jiná, to je taky fakt.
Avantime
Zatiaľ nikto zo Škody oficiálne nepovedal, či bude alebo nebude, takže nádej tam je stále.

Raz som tu niekde čítal zaujímavý rozhovor, tuším ešte keď bol Kabaň v Škodovke a mala prísť súčasná Fabia. Vtedy tam bola reč o dvojkovej generácii a vraj kombi pôvodne nebolo v pláne pustiť do výroby, mal ho nahradiť Roomester. Ten si však kupovala iná klientela, než sa pôvodne počítalo.

Neviem, či to môže byť pravda, ale faktom je, že Fabia II Combi prišla až rok a pol po Roomsteri. Vývoj trvá raz toľko, ale predĺžiť existujúci hatchback zas nie je taký problém. Pokojne sa tak môže zopakovať tento scenár aj pri Kamiqu, pokiaľ by nesplnil očakávania.
Motorář
Pane redaktore, když o Fábii nic nevíte, tak neděljte prosím ani raději anketu.
Máte tam ty roky blbě!!!
Freddka
Tak chvili to vypadalo, ze IV znaci u skodovky plugin hybrid. A to mi prislo OK.

Ale to teda potom nelze pouzivat jako 4. Generace napsat ze IV, to je v tom potom hokej ... 😄
Anonym
Tak iV je i full elektro Citigo.
Takžes v tom měl hokej hned od začátku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
iV jsou elektrifikované škodovky, tedy BEV a PHEV, zatím.
A rozdíl iV a IV je trochu matoucí, ale pochopitelný.
Anonym
Mě to nepiš. Já to vím.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Já vím, sry. To ta přehlednost diskuze. Reagoval jsem o jedno níž než jsem chtěl.
Freddka
OK maji v tom b*rdel uz od zacatku 😄
KIaudius
...bude musieť Fabia zrovnať krok s poslednými prírastkami v triede. P208 aj Clio zbierajú v testoch samú chválu, a to z PSA pridali k dobru ešte novú Corsu.
Avantime
Keďže má dnes Fabia už najstarší podvozok medzi konkurenciou, tak prechodom na MQB A0 to myslím bez problémov doženie. Vyzerá podarene, zvonku ju mali hotovú už pred dvoma rokmi a renderi tu v článku celkom sedia. Uvidíme čo interiér, či to bude opäť takmer rovnaké so Scalou a Kamiqom.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Snad interiér nezprasí podobně jako v Octavii.
Avantime
Interiér v novej Octavii je perfektný až teda na ten debilný trend ovládania klimatizácie cez obrazovku. Golf môže tou svojou novou palubovkou plnou už staromódneho klavírového laku len závidieť.
h.onzyk
No včera jsem v tom seděl, je fajn, že i když je na obrazovce cokoliv, tak zobrazení + a - k nastavení teploty jsou tam neustále, navíc to číselně ukazuje nastavenou teplotu. U Golfu 8 se jenom jezdí prstem po modročerveném proužku :no: jiný nastavení tam buď není,nebo se mi je nepodařilo najít. Přes menu klimatizace na displeji se zapíná i vyhřívání sedadel nebo čelního skla, to se bude za jízdy taky blbě hledat. Dvouramennej volant sice v reálu nevypadá tak divně jako na fotce, ale stejně tam ta třetí příčka chybí. Golf má volant hezčí.
KIaudius
Nebuď taký hrr..., podvozok a platforma sú dve rozličné veci. A zrovna platforma je niečo, čo môže byť bežnému používateľovi vo veľkej miere fuk, auto nerobí len platforma.
O tom dizajne by som s tebou polemizoval, rendery ma nijak zvlášť nenadchli, realita bude snáď lepšia, lebo toto by vedľa spomínaných Francúzov opäť vyzeralo ako konzervatívny chudobnejší príbuzný. A interiér tiež nepatrí k veciam, kde by škoda zvykla byť lepšia ako konkurenti.
Avatar - _beta
_beta
Clio aj 208 síce zbierajú chválu. Ale Fabia sa stále dobre predáva. A navyše, z malých áut má stále jeden z najlepšie využitých interiérov, čo sa priestoru týka.
Napríklad na ostrovoch stále, aj po rokoch, dostáva ceny ako malé auto roka.
pogo26
Je také společně se Sanderem taky nejlevnější. I tak se staré Clio prodávalo mnohem lépe.
Avatar - _beta
_beta
To áno. Clio je top. Design predáva.
Ale Fabia aj to Sandero sa dajú použiť ako rodinné
Zatiaľ čo Clio skôr ako druhé auto do rodiny, je citeľne menšie. Vo vnútri teda.
MOJE JMÉNO
Tak to promiň, ale design Clia kombi je opravdu poblijonský. Vím že to je hodně subjektivní, ale fabia combi je ze všech pohledů o level dál než Clio.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Každý rendlík je křáp! :no:
Anonym
Jediný mě utěšuje, že je zvrchu snad zašpuntovaná Skálou.
Ale jak vidno, novej Oktaviján se kousnout do Supa taky nebojí (i když Skála je proti Supovi novinka)
Vidím to do uvedení na trh na další 3-4zdražení (bez ironie - tak to je) a pak cena nový Fóbie těsně pod součansou Skálou.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
velmi dobry koment a postreh.. este ze ma skoda scalu ( pod octavkou ) .. lebo inak by nova fabia s tym svojim neustalym zvacsovanim a coraz drahsim nacenovanim razom mohla az "nekontrolovatelne" cenou poskocit

ono to nacenenie aj tak nakoniec urcite bude uz hodne tesne pri vacsej scale ( uz to inak ani nejde vzhladom na rovnake technologie aj motory ... kedze jediny citelny rozdiel bude asi len v dlzke kasne ) ... scala ma u nas ofiko cenik asi takyto: zaklad 1.0tsi active - 13 590 eur... cize nova fabia by mohla byt od nej ( najviac ) este asi o tisicku lacnejsia aj to som uz optimista ( teda okolo 12 500 eur ) v zaklade active s 1.0tsi.... naprikald nove clio s 1.0tce v zakladej vybave zen stoji u nas 12 350 eur... cize suma sumarum .. tu niekde ocakavam aj 1.0tsi fabiu v zaklade ... 12 500 eur ... uvidime :yes:
Avantime
Nová Fabia sa nemá prečo zväčšovať a jej technológiu už v podstate splatilo Polo a Ibiza.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no zvacsi sa voci tej sucasnej fabii... urcite uz pojde razvorom hore ( po vzore noveho pola a ibizy ) a aj kasna urcite uz pojde cez 4m na dlzku.... :yes:
Motorář
Pane redaktore v anketě jste si opravil roky u třetí generace, konečně.
A co dál to to ostatní necháme stále špatně ?
Anonym
A opravuje potichu jako smrad.
Nepoděkuje za upozornění, neomluví se.
Pak posílají maily s předmětem "Varování"
A vycepovat si lidi neuměj.
Alfonz666
Nemůžu si pomoct, ale zevnitř vidím pořád lehce modernizovanou felicii.
Anonym
Klikavej nadpis...co že je teda ta největší slabina?
Muhehe - neřeknu!
Kolman.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
…. a to je ta věc která chyběla😒br /> 1 - Scala má po Rapidovi 35% prodáno v dieselu.
2 - Fabie mívala kolem 15% (v ČR, jin ak to bylo kolem 25😖 , což stačí na to aby se vyplatila homologace
3 - Fabia snadno dá 95 g CO2 podobně jako Clio a Corsa, takže u dieselu pokuty nehrozí.
Anonym
Takhle to smysl dává - ale já bych to v naftě asi nekoupil čéče.
Ale vyloučit se to nedá.
Vlastě Polo diesel nabízí....čili? Nic se nemusí vymýšlet a konstruovat. Je to už hotový. Jenom pustit/nepustit.
Avantime
Presne tak. Podľa mňa je to skôr o tom, ako je Fabia vnímaná vo fleete, lebo predpokladám, že práve tam má zmysel ponúkať aj naftu.
h.onzyk
Nevím jak je to u velkých nebo státních firem, ale z dodavatelů co jezdí ke mně nemá Fábku nikdo, tam kde se jezdí škodovkou tak OIII nebo Karoq a jeden Rapid. Jinak co si tak z hlavy vybavím k nám dealeři jezdí ve složení Focus, Astra, Mégane, Ceed, Berlingo, Mondeo, Insignia a 2 x P2008.
Xonik
Právě že moc ne, malá auta jsou obecně i ve fleetu spíše na ústupu, a tam kde jsou s nima nejezdí cesťák co by měl nájezd na naftu...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Diesel, samozřejmě. Auto bez motoru nedává smysl. Největší slabinou současné Fabie byla absence normálního motoru a jeho dočasné nahrazení muzeálním zážehovým křápem. :no:
MOJE JMÉNO
Co je pro Tebe normální motor v malém autě do města jako je fabie ? Atmosférou pohrdáš, turbem s 81kW pohrdáš... To tam chceš dvoulitr ve čtyřválci?
Za mne jsou zejména ty turbolitry naprosto dostačující pro určení tohoto vozu. Ty atmosféry jsou vzhledem k objemu skutečně jen do města.
Xonik
Tak na jednu stranu to pro fabii bude zásadní posun a konečně po x letech dostane aktuální platformu koncernových malých aut, přičemž jak známo z již existujících sourozenů polem počínaje a scalou konče, je to razantní skok po všech směrech.
Na druhou stranu netřeba se domnívat že to bude pro trh nějaký šok, scalu známe, nová fabie je defacto jen její jiná karosářská verze - samozřejmě trochu zjednodušeně řečeno ale prakticky to tak je, míra unifikace a společných dílů je maximální. Což je dobře, scala je :yes:
No a že nebude kombi? No to tak holt je, to že to je vlastně poslední výrobce který dělal kombi v segmentu B a všichni ostatní to dávno opustili není pochopitelně náhoda - ten trh se totálně zcvrknul a propadl, malá kombi prostě přestala dávat smysl a cílová klientela je minimální. To tak je i dnes u fabie - prodeje verze kombi jsou na zlomku někdejších hodnot.
Anonym
No ale mě Fabia Kombi smysl dává víc než nějakej prašivej crossover.
Třeba lidi začnou dostávt rozum, až bude mít SUVu doma každej. Viz renesance Touranu v Německu. Prostor je velkej argument.
Xonik
Hele to nikdo nerozporuje, on se i roomster v nějakých počtech prodával, ale když se na to podíváš z nějakého ucelého pohledu z pozice výrobce tak je logické že ořezáváš neperspektivní a naopak nabízíš žádané.
Opomíjím detail že cílovku fabie kombi má převzít scala a ne kamiq, to je takovej novinářskej nesmysl co kdysi vzniknul nepochopením jedné tiskové zprávy.
KIaudius
Tam by som videl skôr neschopnosť navrhnúť pokračovateľa Roomstera. Ten prvý bol paskvil poskladaný z toho, čo našli v regáloch, druhý bol už len inak učesaný Caddy, počas príprav Nemcom podľa mňa došlo (podľa reakcií médií aj verejnosti), že by sa predával sakra dobre, a pravdepodobne by Caddymi narobil problémy, tak to zrušili celkom. Roomsterov sa predalo vcelku dosť a kvôli veľkému nbatohu vzadu bol bol dosť dobrou náhradou starších pickupov Felicia a Favorit.
Xonik
Kdepak, v tom problém nebyl, první varianta ukázala že to žádnou prodejní díru do světa neudělá, druhá proto měla směřovat jinam. Jenomže caddyna s logem škodovky moc nedávala smysl - bylo to ryzí dvojče, stejná technika, stejná cena. Proto to nakonec padlo.
MOJE JMÉNO
Bojím se, že nemáš pravdu a design těžce podceňuješ. Je to v dnešní době v podstatě to nejdůležitější. 98% lidí techniku neřeší, ale auto se jim musí líbit a musí být za dobrý peníz. Obije Roomster nesplňoval. Na začátku cenu nechutně přestřelili a už se to s ním vezlo.
Avantime
Ešte tú máme Daciu, ktorá pokiaľ viem aj v novej generácii Loganu bude aj ako kombi.
Xonik
Jo to asi jo, ale to je trochu jinde - zákazníci lowcostu stojí trochu jinde než to kam cílí dnešní mainstream.
KIaudius
Podľa tunajších reakcií je snáď jasné, že aj zákazníci mainstreamu stoja trochu inde ako mainstream cieli. Alebo tu prezentované názory nie sú aj od potencionálnych mainstreamových zákazníkov?
Xonik
Zdejší názory můžou být jakékoliv, jen subjektivní pocity konkrétních lidí. Kde stojí zákazníci v reálu ukazuje trh - a ten jasně ukázal že zájem o malá kombi v mainstreamu prostě opadl.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je, jako bys řekl, že zájem o kompaktní liftbacky opadl a proto je třeba zrušit Octavii.
Xonik
No dyť jasně, tak to je. A to rozhodnutí kdy je tak třeba učinit je pak na výrobci.
pogo26
Škodovka není v Evropě od Dacie zase tak daleko. Je to levný mainstream. Proto se také kupuje.
Xonik
Je od ní sakra daleko, to že v rámci mainstreamu si hraje nebo má snahu se profilovat jako rádoby levnější (což je dost virtuální, v praxi je často dražší než vw), je věc jiná, každopádně zákazník dacie není zákazník škody a naopak.
pogo26
V ČR nebo v EU? I v případě Fabie?
Xonik
Obecně všude, samozřejmě v rámci jednotlivých trhů se to může trochu měnit dle nastavení cenové a výbavové politiky, ale škodovka opravdu nechce být opravdovým lowcostem, nemá důvod. A platí to i u fabie, jak naznačila už scala tak škodovka se cenově držet při zemi opravdu nechce.
Avatar - Dinar
Dinar
Tak co třeba nějaký evropský bohatý trh, pro tyto značky nedomácí, např. Švýcarsko.
Fabia - od 14.900 CHF
nové Clio - od 14.900 CHF
Sandero - od 8.900 CHF
Jinými slovy, cintáš si pentli, jako obvykle, Škoda je cenově v Evropě na úrovni Renaultu, standardní mainstream, Dacie je cenově úplně jinde, čistý lowcost.
pogo26
Šoanělsko😒br /> Clio: 11 038,-
Fabia: 9 300,-
Sandero: 7 290,-
Avatar - Dinar
Dinar
Švédsko😒br /> Clio 172.000 SEK
Fabia 169.000
Sandero 104.000

Španělsko se sesterským seatem, jako domácí automobilkou, je argumentační úkrok, nemluvě o tom, že tam mají nějakou spec. levnou verzi fabie "urban", kterou sis vytáhnul.

Platí, co píšu, Škoda prodává v Evropě za ceny naprosto srovnatelné s mainstreamovou konkurencí, nemluvě o tom, o čem píše Emel, že ve třídě fábie se Renault s cliem cenově srovnává, ale u takového talismanu, je to vůči superbu vyloženě provar, a to i na tom španělském trhu😒br /> superb 31.000 EUR
talisman 25.000

Každopádně, porovnávat škodu s dacií je buď výrazem naprostého ignoranství nebo ubohého Škoda haterství.
pogo26
Škoda je vnímána jako levný VW. Dacia je levný a starý Renault. V tom si jsou podobné. Dacia na mě působí víc samostatně než Škoda. U koncernu je unifikace všeho možného extrémní.
Xonik
Škoda sice není moc vnímána jako levný VW (protože je v praxi stejně drahá), každopádně je to pořád mainstream. Dacie není levný Renault ale výprodejová technika renaultu poskládaná co nejlevněji. Jasný lowcost. Samozřejmě někomu konkértnímu se v hledáčku můžou potkat obě značky ale obecně cílí na úplně jinou zákaznickou skupinu.
Avatar - Emel
Emel
To je jedna věc... a pak tu je ještě aspekt toho, jaká auta která značka prodává. Škodovku táhne Octavia, úspěšně prodává Superba a Kodiaq (v rámci daných tříd). Renault prodává velmi úspěšně Clio a Captur, větší auta už tolik ne... Megane proti Octavii nebo Talisman proti Superbu dost ztrácí (i přes celkově výrazně vyšší prodeje Renaultu). Takže i s ohledem na to jsem si celkem jistý, že průměrná cena prodané Škodovky je vyšší, než průměrná cena prodaného Renaultu.
Arese
Já si ale myslím, že nová Fabie Combi by úspěšná určitě byla, mj. právě proto, že by ve svém segmentu neměla žádného konkurenta!!!
Avatar - _beta
_beta
To sa vie, že by bola úspešná.
Ale koho to zaujíma, keď crossover na rovnakej technike vyprodukuje 2x taký zisk.
Xonik
Evidentně nebyla, už stávající generace je v podstatě poslední mohykán tohoto segmentu a světe div se - žádné prodejní rekordy se nekonají, prodávají sotva polovinu nékdejší produkce, tudy prostě cesta nevede 😉 Můžeme si o škodovce myslet ledacos, ale není dnes tam kde je díky tomu že by neuměla marketingově zpracovat o které modely je zájem a o které nikoliv.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Dnešní Fabie se dobře neprodává, protože nemá diesel! Zde redaktor slibuje odstranění této největší slabiny 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nemyslím si. Už si nepamatuji přesně, ale podíl Fabie kombi je velký více než dost, aby se vývoj vyplatil. Na rozdíl od konkurentů má Škoda domácí trhy, na kterých je kombík mimořádně populární, ať už se bavíme o prodejích FO nebo PO. Problém spíše je, nakolik může kombi kanibalizovovat dražší sourozence.
Xonik
Kdepak, podíl kombi je menšinový a dlouhodobě to klesá resp. ty nůžky se rozvírají. Škodovka má omezenou kapacitu, takže musí pečlivě vybírat které modely nechá a které ořízne, a je logické že první jsou na řadu ty méně úspěšné. Mimořádně populární není kombik nikde, to si autor vycucal z prstu, ani na domácím trhu, a to že náš trh je pro škodovku v globále vcelku nevýznamný asi zmiňovat nemusim.
pogo26
Kombi už v této třídě nikdo nedělá. Od Škodovky je to logické.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
ČR je třetím největším trhem Škody, nemluvě o tom, že když mluvím o domácím trhu, mám na mysli středoevropský region. A tady kombi bez debat populární je.
Xonik
Nejde o pořádí ale objem - Škoda v ČR prodá pouze 8% své produkce, drtivá většina jde tedy jinam. To že i v ČR tvoří řada fabie menšinu prodejů a z toho opět jen menšinu combi je také jasné, v celé Evropě je to pak ještě patrnější. Takže ne - kombi segmentu B opravdu populární nejsou.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
lebo je fakt ze ta sucasna v tvare akejsi vysokej a sirokej kocky s tupym kukucom tej krasy moc nepobrala .. a ani ta predosla uz zase priuzka zaoblena kontajnerovita fabia nebola tiez svojim pomerom proporcii pekna ( este to znizene monte carlo v cervenej s ciernymi lemami blatnikov ktore kasnu aj opticky rozsirili bolo kukatelne ) ... takze za mna je stale zatial najkrajsia a aj proporcne najlepsie zvladnuta ta este uplne prva fabia z r 1999 ....

PS: inak keby fabia stvrtej generacie vyzerala tak ako na tomto obrazku.. tak ju kludne aj chcem ... lebo toto je uz fakt parada.. krasa.. uz len verit ze takto bude aj seriovka vyzerat :yes:
Avantime
Prvú Fabiu som nemal rád, lebo ich boli mraky (+Junior), ale teda po jej dvoch ďalších generáciách musím uznať, že zostarla veľmi dôstojne.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
veru tak.. dodnes vyzera slusne ... a ani sa mi nechce verit ze mame pred sebou uz 20 rocne auto ... stale posobi vizualne solidne ... akurat zadne svetla mi pridu svojou plochou na kasni uz kusok privelke na hatchi ... ( uz kombik aj sedan to mali ok ) .. ale ano.... celkovo prva fabia vyzera dodnes fakt dobre :yes:
Arese
Mně se taky dnes oslavovaná první Fabie zrovna moc nezamlouvala - oproti Felicii o půl třídy menší interiér i kufr, velmi problematická nabídka motorů (bolestně chybějící atmosférická 1.6) a z mého pohledu tragický byl design ultrastrohé přístrojové desky, s se spodním středovým rohem, který při havárii řidiči hrozil rozdrcením pravého kolena.... ;-\ Hlavní devizou ale byly na svou dobu špičkové jízdní vlastnosti a robustní a poprvé pozinkovaná kastle.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mal si tam 1,4ku 74kw https😐/www.auto.cz/…16v-elegance-133 ... v com bol problem... ved ta sla slusne na tu dobu .. a este aj dnes by som taketo nieco malej triede rad videl ... ale ok chapem... atmo.. bla bla... emisie bla bla atd...

kufor bol mensi od feldy o pouhych 12L... teda nic fatalne ....
Arese
Původní rozdíl v objemu kufru byl větší, než ho škodovka "lépe změřila" 😁 A úbytek prostoru v kabině byl proti feldě přímo brutální, o tom žádná (nejvíc to vadilo na šířku). S Fabii 1.4 16V/74 jsem měl tu čest, ten motor byl až do zhruba 4500 ot. totální mrtvola, teprve pak to jelo pěkně. Pro naprostou většinu řidičů to byl nepoužitelný motor, jednotka 1.6 8V/74 kW by byla bývala mnohem lepším řešením.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak bola tam este aj 55kw 1,4ka https😐/www.auto.cz/…olba-04-2001-163 ... asi aj prave to bol ideal pre fabiu .. predsa len ten maximalny kroutak bol nizsie polozeny uz ako pri sportovejsie ladenej 100konovej verzii :yes😒br />
motoricky podla mna nebol tu nejaky problem... dalo sa este aj vyberat ( nie ako dnes kde mas defakto jediny aj cenou aj vykonom rozumne posadeny motor a zbytok je uz predajne len do poctu ... a pre bezneho zaujemcu o male auto uz kusok aj predrazena a nekupitelna volba ) ...
Arese
Ne, podle mého názoru byla ta tehdejší nabídka benzínových motoru jedničkové Fabky fakt divná - 4 čtrnáctistovky (1.4 MPI/44 kW, 1.4 MPI/50 kW, 1.4 16V/55,63,74 kW) a pak až pro segment B bizarní 2.0 MPI/85 kW).... ;-\ Ta 1.6/74 kW by bývala přesně ta velikost motoru, co Fabii I hrozně chyběla!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
59 kW, ne 63. Ale nabízela se jen krátce. Nejlepší volba.
Arese
Jo, 1.4 16V/63 kW vlastně přišla až pozdějc, s novějšími emisními normami. 😉 A právě tato verze byla podle mě ze všech verzí 1.4 16V nejzdařilejší. :yes:
Papezja
Jenze ta 1.4 potrebovala 98 oktanu a ten vykon nabizela az v otackach, ktere drtiva vetsina ridicu nevyuzije.. Kdyby tam byvali dali ten ingot z Felicie naladeny na nejakych 65kW, udelali by lip
Motorář
Pane redaktore stále máte v anketě blbě roky výroby u Fabie první generace!
Avatar - freedom-fries
freedom-fries
Bude to jen Ibiza/Polo s jinak vylisovanýma plechama. Český zákazník ale zajásá nad tou "novinkou", kterou koncern začal prodávat v jiném balení už v roce 2017. Po 5 letech tady bude to samé jen s tím "správným" znakem na kapotě, který každého vlastence přinutí tento technologický skvost koupit a umístit na vesnici před barák po rodičích s opadávající fasádou. Instant Classic!
Arese
Hele, proč tolik žluče? 😄 Až si každej koupí co chce, ne? 😉 Přej a bude ti přáno!
P.S. Platforma současného Pola a Ibizy je v B segmentu pořád špička! 😄 :yes:
Avatar - freedom-fries
freedom-fries
S tím, že je Polo i Ibiza špička, souhlasím. Sám bych v případě koupi auta tohoto segmentu nevolil jinak. Fábie IV - opěvné ódy nad nečím, co mělo přijít nejpozději loni nebo spíš už předloni?! Ono už prodávat současnou Fabii III až do toho roku 2021 je imho podraz na zákazníka. Ale proč se tím vlastně zabývám. Jedinou bernou mincí je to, že to každý Pepík uvidí stát před Kauflandem ve sto exemplářích, tak to musí mít taky. Prostě pojďme s davem. Člověk, který si proleze současnou Ibizi a pak si koupí Fabii III snad musí trpět nějakou deviací - jinak si jeho volbu moc vysvětlit neumím.
Arese
Tak jasně, je spousta rodin (hlavně na venkově a v menších městech), které celý život jak ovce kupují škodovky, aniž by se jen podívaly do nějakého jiného showroomu. Ale to je jen jejich blbost, tak jim to přejmě. Pořád lepší, než aby si kupovali Hnůjdéé. 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ale to je strašně zkratkovité uvažování. Český pepík si Fabii koupí v první řadě proto, že je levnější, má servis 100 metrů od domu, sehnat jakékoli ND nebo příslušenství je otázka dvou dní a když se něco pokazí, dost možná to řešilo deset dalších lidí. A třeba má dobrou zkušenost, tak není motivován měnit...asi jako francouzský pepík.
pogo26
Kolik se těch Fábií kombi loni prodalo? Asi málo, když už se to škodovce nevyplatí vyrábět.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Loni nevím. Podle Emela to u FIII bývala třetina. Zvažovaný konec je podle mě daný spíš snahou o využití kapacit pro lukrativnější modely a omezení kanibalismu, který bude po uvedení FIV značný.
Avatar - Emel
Emel
Mám čísla jen za 2018: celkem 64.800, což je 36,5% evropských Fabií (asijská Fabie je jen krátká, ale ta čísla nejsou nic moc - 8550ks v Číně, mimochodem -36% oproti 2017).

V nějakém článku na idnes se psalo o 59% krátké celkově a naopak 66% kombíku v ČR... ale upřímně nevím, jestli se dá těm číslům věřit nebo za jaké jsou období
https😐/www.idnes.cz/…6_auto_testy_fdv
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je hezké číslo, na "mrtvý" segment.
Avatar - Emel
Emel
Docela by mě zajímala ta "magie" výrobních čísel. Pokud se nepletu, tak se Kamiq začal dělat v Boleslavi, s kapacitou až 400 aut denně, dejme tomu 10.000 měsíčně. Listopadové evropské prodeje jsou cca. 4000.

Fabia se dělá taky v Boleslavi, na lince M1. 2017 se k ní přestěhoval z M13 Rapid a Toledo, aby se uvolnila kapacita pro Octavii, místo nich se tam asi dělá Scala? Kdysi se psalo o kapacitě 1200ks denně...
Avatar - freedom-fries
freedom-fries
Tak i to Polo a Ibiza má naprosto stejný motor, navíc s největší pravděpodobností vyrobený u nás v ČR. Servisovatelnost je naprosto stejná a rozumí tomu taky každý vesnický kutil úplně stejně jako Škodovkám. Mě spíš trýzní to, jak Škoda přijde s modelem, který se už vyrábí rok nebo dva (v případě IV Fábie to bude 5 let) u VW nebo Seatu, a je kolem toho strašné haló. Ano, bude to dobré auto, které bude oblíbené, Škoda poprvé ve třídě B představí vůz, ve kterém se člověk konečně necítí jako sardel, ale ten samý pocit mohl zákazník zakusit u koncernové konkurence o 5 let dříve - za stejnou cenu, při stejné nebo spíš menší poruchovisti, stejných nákladech na servis atd. Ano, nyní Fabia jako výprodejový model na archaickém základu zaujme cenou, ještě před 2 lety ale byla cena Fábie na úrovni toho Pola nebo Ibizi a přesto se u nás prostě prodávala násobně více než uvedení konkurenti - což je prostě otázka reklamy a zaslepenosti kupců. Každý, kdo v těch autech kdy seděl prostě musí uznat, že Pol👋Ibiza působí jako vozy vyššího segmentu.
RapNotDie
U nás ve firmě je trojková fabka, minulý týden jsem s ní jel poprvé. Mimochodem je v plné tenkrát cca za 450tis. Má najeto 50 tis, jeden majitel no spíš majitelka. Kuva to auto je katastrofální, všude tvrdý plasty nic měkčeného, podvozek na nerovnostech mlátí jak blbý. To auto je opravdu malé, co na tom kdo vidí to nechápu. Konkurence je mílovými kroky dál a furt budeme vychvalovat škodovku. Bavím se o Fabii.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Se kterou konkurencí srovnáváš?
PowerHouse
Bohužel měřím 182 cm, takže je pro mě rozhodují i prostor.

A v posledních Škodovkách mám velký problém se svou výškou, protože vpředu není místo pro koleno u středového panelu. Potom si musím přední sedadlo posunout vzad a není místo ani vzadu.

Ibiza má prostor pro koleno u středového panelu.
.Rambousek.
Buď rád. Mám jen o 10 cm víc a divil by ses, jak málo je aut, kde si můžu roztáhnout nohy, mám místo na loket, nemám koleno o roh/hranu a neberu hlavou o strop. 😉
Avatar - _beta
_beta
No a ja mám dva metre. A Fabiu som si vybral dobrovoľne.
Ako služobné, s tým, že na nej ale jazdím sám, maximálne vo dvojici.
Sedadlo mám jeden zub od najzadnejšej polohy a samozrejme úplne dole.
Vybral som si ju kôli vysokej streche a rozsahu nastavenia volantu. Je pravda, že keď chcem sedieť aby sa za mňa niekto vošiel, vadí mi panel klimatizácie na pravé koleno.
Marekx
Doporučuji se projet v Cliu IV a V generace. To si pak člověk uvědomí, že ani ta Fabia III na tom není zas tak špatně, i když je to taky na knap. Ty přerostlé středové panely jsou mor dnešních aut a nevím jestli to dělají výrobci pro trpaslíky, počestné panny, nebo mají všichni křivé nohy, že jim to nedělá problém 😁
Za krále prostotu pro nohy považuji v tomto segmentu Sandero, Swift, Baleno, Rio, Yaris, (Ibiza netuším, nezkoušel jsem), pak nic a následuje Fabia III, pak dlouho nic a teprve pak zbytek segmentu. Naprostá šílenost je to třeba u Mazdy 2.
Thorntree
V dnešní době jedině škodovka a Seat používá negativní sklon linky předních světel,vím že se chtějí odlišit ale proč jejich výrobky vypadají jak "šilhající korejky" nechápu prostě hnus..
Arese
Mně se právě ty "negativní odklony" předních světel moc líbí. Kdysi je používala i Alfa 75! 😄 :yes: :yes: :yes:
Carach
Moment... Takže vy, dle kontextu, doporučujete místo Fabia Combi opravdu Kamiq? Combi si české rodiny berou hlavně kvůli zavazadlovému prostoru, který je na tak malé auto více než dostatečně velký. Oproti tomu Kamiq má zavazadlový prostor o velikosti třech igelitových tašek z Kauflandu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nemáme vlastní tvorbu, nemáme o čem psát. Tak nachystáme víkendovku s typickým "coby kdyby"... Tohle je prostě bulvár :no: :no:


Jinak za mě doufám, že Combi bude i nadále, i když si myslím, že tomu tak nebude. Malé kombíky jsou prostě východním přežitkem. Na západě kdo chce rodinný vůz (kombi), tak jednoduše nehledá mezi malými vozy ale o třídu výš.

A využití výrobních kapacit na mnohem zajímavější a ziskovější SUV je prostě logický a neoddiskutovatelný krok. Škoda není charita.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja len dufam ze bude aj v reale vyzerat tak ako na tychto "obrazkoch" ... lebo takto sa mi paci ....

s kombikom suhlas... podobne ako nova ibiza ani fabia uz kombik nedostane tiez sa vsadim ... male kombiky nam miznu ... a vsadim sa ze ani nove clio uz nebude v kombiku.. jednoducho tieto male kombiky su dnes uz "zozrate" crossmi ako kamiq captur arona a pod ;-\
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Hlavně aby byl diesel!
Normalniridic
No hlavně ať má auto motor menší než Babeta a stojí víc než si obyčejný Čech dokáže vydělat a pokud se to podaří tak se to začne po pár letech rozpadat co kdyby už konečně udělaly něco pořádného ať je i po třiceti letech na co vzpomínat a škodovka by si konečně zachovala tradici
Avatar - miromen
miromen
Kdo ma rad auta, toho škodovka nechava chladnym. 😉
Prej bude krasna...jj to u koncernu nehrozi.
Marekx
Spíše je to pořád stejně nudná šedivá myš v uniformním provedení.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Můj vkus se od tvého opravdu hodně liší, takže myslím, že je v pohodě, když to tvůj šálek čaje nebude. 😁
MOJE JMÉNO
...."To mimo jiné znamená, že nová Fabia bude výhradně s ruční parkovací brzdou a pohonem předních kol"....

Ona měla Fabie někdy pohon zadních kol ?? 😲 😲
MOJE JMÉNO
Za mne je ryze z praktického hlediska Dacia MCV s origo LPG a velmi dobrým novým litrem od Renaultu (Mercedesu) jednoznačně na prvním místě. Nerozmýšlel bych se ani minutu. Design a značka nejezdí. :-!
Avatar - AnnaXxx
AnnaXxx
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
beznovaka
Prosím Vás, co to je karosářský hnus. Fakt nemáme na něco lepšího? Raději budu brát Rusy, než tohle..
Novák
Vladimir Z
Taky by mě velmi zajímalo, jaká že to je ta největší slabina trojkové fabie. Tak snad v příštím díle.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To je přece jasné! Chybějící diesel! 😒]
Avatar - beibej
beibej
myslím, že F combi nahradí lépe krátká verze s otevřenými pátými dveřmi. 😒]
Alekí
Mám Fabii II combi a to auto má neuvěřitelnou užitnou hodnotu. Strčí do kapsy i mnohá auta střední třídy (něco, jako kdysi Forman). Velká škoda, že to opouští.
Xonik
Těžko říct v čem spočívá ta neuvěřitelná užitná hodnota, každopádně jí tam dnes evidentně hodně lidí už nevidí, a ostatní jí tam neviděli dokonce nikdy.
Avatar - Emel
Emel
No to je lehko říct - auto pro rodinu, které má uvézt dva dospělé, dvě děti, kočárek a nějaký bordel k tomu.

Dlouhodobě jsem přesvědčený, že rodinný ideál v evropských reáliích je kompaktní kombík... ale subkompaktní kombík to při troše snahy zastane taky a jako levnější alternativa... no, nakonec Fabia I tak fungovala úplně typicky. A souhlasím, že Scala ani Kamiq (ani Captur apod.) to tak dobře nezastanou.
Xonik
To je právě těžko říct. Že zástupce segmentu B není rodinné auto je jasné dávno a už to tak vnímá i východní evropa. Což není výtka - to že malému autu přidělám velký kufr je fajn, ale to že ten zbytek auta je pořád stejně mrňavý je logické, chceme po tom autu něco na co nebylo nikdy navrženo.

Jako rodinný ideál je obecně vnímáno kombi střední třídy, to už pohodlně pobere 4 lidi a zavazadla. Samozřejmě i vzhledem k ceně je tu vždy alternativa nějakého kombi kompaktu, který zvládne totéž, jakkoliv už méně pohodlně. Malé auto už neobstojí, nevejdou se do něj pohodlně ani dva dospělí, natož rodina a děti. Malé auto je zkrátka příměstské přibližovadlo jako druhé třetí do rodiny, ale ne jako rodinné auto. Proto se auta segmentu B prodávají pořád dobře, ale kombi vymizela.
Jasně - to že to jako znouzecnost někdo použije i tak je pravda a donedávna na východě a v případě fabie obzvlášťě u nás i často vídané. Ale doba je jinde.
Škodovka vcelku dobře analyzovala že toto většinově zastane pouze dvojice modelů, jakkoliv je jasné že někomu to chybět bude, ale ta produkce není nafukovací.
Avatar - freedom-fries
freedom-fries
Tak segment B je dnes už prostorný, až teda na tu trojkovou Fabii. V Polu a Ibize člověku místo nechybí, vždyť ta auta mají rozvor i šířku dvojkové oktávie! Nová čtverková Fabia v tom nebude jiná. Auta prostě rostou a ten samý prostor, který přes pár lety nabídla nižší střední třída teď nabízí mini. To, že se už nebude dělat kombi, souvisí spíš s tím, že frčí SUV a kombi třídy B by zbytečně kanibalizovalo kombi třídy C - které stojí skoro stejně. Stačí se podívat, jaký rozdíl je v cenách tříd B a C - nějakých +- 50 tisíc korun, takže pokud někdo touží po kombi, tak prostě vezme tu nižší střední. Btw - koncernového sourozence Seat Leon ST Reference s turbo motorem a výbavou odpovídající středně vybavené Fabii kombi dnes člověk pořídí do 400 tisíc Kč. Nový kousek, žádná předváděčka. Jen se o to člověk musí zajímat... Auto úplně jiných rozměrů, nová platforma, bezpečnost, jízdní vlastnosti, prostor! Stejně si ale u nás většina lidí dojde pro tu Fabii kombi, která stojí stejně...Lidi to prostě nezajímá, jdou s davem.
pogo26
Na Leona kombi teď dávají slevu cca 200 000,- při celkem normální výbavě a motorizaci.
Avatar - freedom-fries
freedom-fries
No, to se nebojím označit za klamavou reklamu tenhle jejich marketingový úlet... To je takové to zvýhodnění, při kterém žádají napsat auto na ičo, staré auto jde protiúčtem, financování přes ně apod. Navíc těch 200 tisíc platí po ty nejdražší specifikace, s "normálním autem v ceně 500-600 tisíc je ta sleva tak max. 140 tisíc. I tak jsou ale slevy proti ceníkovým cenám u Seatu slušné, 10-15% z ceny dají dolů.
Avatar - Emel
Emel
140 z 600 je skoro 25% 😉
Avatar - freedom-fries
freedom-fries
10-15% bylo myšleno ako reálná sleva bez využítí dalších slev ako protiúčet, auto na ičo apod. Jo, dle reklamy to opravdu dělá 25%, realita ale byla u mě jiná...
pogo26
Tohle je na webovkách. Zeptej se přímo prodejce. Opravdu sleva 200 000,- na Leona ST není problém. Za 400 000,- ho máš s 1.5 TSI skoro s max výbavou. Jen ten motor.
Xonik
Takhle - je mnohem prostornější než býval, resp. především nové modely koncernu na MQB A0 která kvůli možnosti využívat moduly normální mqb narostla do šířky, což byl právě ten nejvíc limitující faktor této kategorie. Pořád to však není ani zdaleka na rodinné užítí, protože jak správně píšeš - doba jde dál, co kdysi někomu v dané třídě stačilo už je dávno jinde.
To že končí kombi pak souvisí primárně s nezájmem (velmi opadajícím zájmem...) kupujících, to začlo v celém segmentu dříve než nástup SUV, nelze to dávat do přímé souvislosti. Že jich značná část přešla na kompakty je pravda - ono skutečně malé kombi nedávalo moc smysl.
Avatar - Emel
Emel
Určitě nesouhlasím s tím, že by tam byl nějaký prostorový problém... dvě děti vzadu úplně v pohodě, dva dospělí vpředu při konfekční velikosti taky... a kufr má 530l myslím, tam je podle mě ta užitná hodnota. Pokud tam jsou kompromisy v rodinné využitelnosti, pak pro mě spíš v odhlučnění apod. A klíčová otázka je, jestli se to povede zajímavě nacenit, aby to dávalo smysl proti nějakému Tipu atd.

Kombík u Fabie má ten podíl relativně stabilní. Je potřeba zohlednit, že se Fabia začala prodávat v Číně, ale pouze v krátké verzi (i když zatím to žádná velká čísla nejsou). Na evropských číslech má kombík podíl cca. 37% (201😄... proto jsem někde dole psal, že jsem zvědavý na čísla 2019 a trend.

Ono hodně záleží na cílových trzích - Škodovka je tradičně silná v zemích typu Polsko, Maďarsko, ČR pobaltské země... zatímco Clio spíš Francie, Španělsko atd. Nemá někdo náhodou čísla kombíku u Clia nebo Ibizy? Tipnul bych, že tam ten podíl kombíku nikdy tak vysoký nebyl...
pogo26
U kompaktů je mnohem lepší výběr motorů. Ve Fábiích je to všechno 1.0 TSI.
Avatar - Emel
Emel
Jasně, ale pokud se bavíme o lowcost rodinném autě, tak... spíš může vadit pětikvalt u toho slabšího TSI, to už je dneska trošku oldschool. Jo, 81kW 6MT je za příplatek pouhých 15t, jenže to je právě to, že každých 10t to může posunout do té roviny, kde už to nemá smysl.
Xonik
Já zas určitě trvám na tom že tam je naprosto fatální prostorový problém pro rodinné využití. Nejde ani tak o děti vzadu (a i tam je problém, stačí dítě v protisměrné sedačce s isofixem a přední sedačka už je pouze pro trpaslíky), ale především o ty vpředu - normální dospělý jedinec se tam pohodlně nevejde ani sám, úzkost a stísněnost nelze vyřešit posunutím sedačky, ta tam zkrátka je pořád. Na skákání po městě s šanonem v ruce to je v pohodě, stovky km po dálnici na dovolenou tím opravdu ale nikdo jet nechce bez ohledu na naložení. Od toho se odvíjí ten zbytek - je fajn mít velký kufr, ale k ničemu když se tam neposadí lidi.

Tohle vedlo dlouhodobě k poklesu prodejů kombi této třídy, a přestože fabie patřila vždy k těm modelům kde ten podíl kombi nebyl rozhodně zanedbatelný, tak v celkovém kontextu to je dnes varianta která je na odstřel.
Avatar - Emel
Emel
No hele, já se dopředu do Fabie vejdu bez problému. Posaz je trošku kompromis oproti mému oblíbenému "sedačka na zemi", na loketní opěrce se třeba budeš potkávat se spolujezdcem, ale nějaké Chorvatsko nebo Itálii bych s Fabií klidně dal... a i to Bulharsko by šlo (konec konců jsem tam byl i Felicií, v pěti dospělých... a "fatální" to nebylo).

Spousta rodin ale vůbec nepotřebuje jezdit autem k moři, radši si koupí All Inclusive někam na pláž než se trmácet autem... a jde spíš o ten každodenní život, nějaké výlety po okolí, k babičce a tak.

No nic, myslím, že ani nejsme v nějakém zásadním sporu, spíš to jsou různé úhly pohledu na jednu věc. Že je budoucnost Fabie v kombíku na vážkách je jasné, jak to dopadne dneska nevíme... a zbytek jsou jen úvahy, jestli jsou ta čísla "ještě docela dobrá" nebo "už neudržitelná".
Xonik
Já si zase myslím že bez problému se tam neposadí ani průměrný jedinec a nechtěl by v tom jet ani do Brna, natož na Jadran a pod... Takže jak jsem psal - na skákání do města pro jednoho fajn, cokoliv víc velký kompromis.


To už jsme každopádně skutečně v rovině ryze subjektivního hodnocení a dojmů, to vcelku nikam moc nepovede 😄 Prodeje každopádně říkají že lidé považují za rodinné auto něco většího, na tom se asi shodneme.
Avatar - Emel
Emel
Já bych byl v tom vykládání čísel opatrný - chtít a moci jsou dvě různé věci. U nás bývala Fabia nejprodávanější "soukromé" auto (2016: 6078ks, i30 3496ks, Rapid 3046ks, ix20 2542ks, Octavia 1838ks, Sandero 1703ks). Novější čísla jsem teď narychlo nenašel a ani bych za tahle od Medey nedal ruku do ohně (vůbec tohle dělení nemám moc rád), ale ten výsledek dává smysl - pokud mají Češi možnost koupit auto na firmu, pak volí větší auta, pokud ne, pak spíše menší / levnější. .
https😐/www.idnes.cz/…_eko-doprava_suj

PS: pokud máš nějaké zákulisní informace, tak beru... ve Škodovce by už museli mít kombík touhle dobou nakreslený.
Xonik
Jak píšeš - to je skutečně pouze virtuální rozdělení podle právní formy prvního kupujícího, nemá to žádnou vypovídací hodnotu, v tzn. firemních registracích je mraky soukromých aut - počínaje přeprodanýma předváděčkama, přes všechny operáky až po soukromá auta koupená na ičo kvůli nákladům či odpočtům.
A i když pochopitelně gró prodejů i tak zůstane skutečně u reálné firemní klientely resp. fleetu, tak jde o to že těma autama jezdí zase jen lidé a ti pak nemají logicky potřebu si svoje další auto do domácnosti kupovat tak velké. Jinak řečeno pokud mají tu octávku v kombíku jako firemní auto, manželce pak stačí fabie.
Avatar - Emel
Emel
To beru, ta statistika kulhá, vždycky kulhala. Obecný princip toho, že se soukromě kupují spíše levnější auta, ale podle mě platí... a nemám problém věřit tomu, že Fabia Combi je nejžádanější auto kupované mladými rodinami soukromě (tj. v situaci, kdy třeba otec nemá možnost vzít si z firmy něco jiného).

PS: vím že je to vágní definice, mladé rodiny a tak... ale myšlenka je snad jasná.
Avatar - emkejx
emkejx
Sa tento model docka po prvej generacii ozivenia a strati daciovsky kredit. Teda snad interier nebude lowcost. Z vonku to auto vypada krajsie ako uvedena trojica uz fungujuca na mqb a0. Drzim palce
drakulina
Ano s tříválcovým litrem, děkuji nechci...
Famfula
Počkám si na jednoválec,moje sekačka takový má a jak panečku jezdí 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Budete si muset vybrat jeden z té hromady atmosférických šestiválců, co nabízí konkurenti.
okoloidúci
>No přece že nebude mít normální motor, ale jen to zážehové muzeum
>Každý rendlík je křáp!
>Diesel, samozřejmě. Auto bez motoru nedává smysl. Největší slabinou současné Fabie byla absence normálního motoru a jeho dočasné nahrazení muzeálním zážehovým křápem.
>Dnešní Fabie se dobře neprodává, protože nemá diesel! Zde redaktor slibuje odstranění této největší slabiny
>Hlavně aby byl diesel!
>To je přece jasné! Chybějící diesel!

mfw všetky tieto komentáre https😐/i.kym-cdn.com/…8e_e542_e1c6.jpg
PRZLS
Nebude kombík? Ok, nevadí. Tak si holt inteligentní lidi koupí Hyundai i30 kombi, se kterým za prakticky stejné peníze dostanou větší, vybavenější a celkově dospělejší auto, než by byla Fabia IV kombi.

Bohužel většina lidí kupuje Škodovku prostě ze setrvačnosti, takže si zase nějakou koupí a Škodovka bude mít vejvar. Proč by vycházela zákazníkům vstříc, když ji k tomu nic nenutí.

Že by si někdo kvůli značce, kterou má rád, koupil Fabii IV kombi místo Hyundai i30 kombi, to pochopím. Ale koupit si Kamiqa, to znamená úplně jiné auto? WTF.
Jarabak
Větší kola? To jako bude fabka jezdit na dvacítkách? na čem pak bude jezdit oktávka? na kolech od traktoru? Na našich rozmlácených silnicích jsou lepší vysokoprofilové pneu. Mám auto s velkýma nízkoprofilovýma gumama, ale okresky nenávidím. S manželčinou fabií na 15kách nebo co to tam je, je to na těch okreskách mnohem příjemnější 😄 A já myslím, že fabka není dálniční cruiser, takže velký kola je jen designová kontraproduktivní záležitost.
Avatar - Emel
Emel
Jde o to, že když celkově zvětšíš kolo, tak tam při stejné velikosti disku budeš mít víc gumy. A nebo si koupíš tu Fabii na 16" místo 15", bude tam stejně gumy a bude to líp vypadat. Tohle byl třeba zásadní problém Rapidu.
lassedenis
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Oni ji budou vyrábět bez motoru?!