Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Porsche představuje nové 718 Boxster & Cayman GTS 4.0 s atmosférickým šestiválcem

107 komentářů

Avatar - Emel
Emel
"Na německém trhu startuje prodej v březnu 2020, přičemž Cayman je k mání od 81 926 Eur (cca 2,06 milionu Kč), zatímco za Boxster dáte 83 949 Eur (2,1 milionu Kč). Do Česka pak obě čtyřlitrové GTS dorazí s menším zpožděním, patrně i za trochu vyšší ceny, už kvůli odlišné DPH." (Auto forum)

Za mě - dost dobrý, jen to teda holt pořád jsou 2M 😒
Avatar - iudex
iudex
Nikdy som ceny Porsche neobhajoval, sú proste vysoké a hotovo. Ale tu mi to dáva najväčší zmysel. Oproti základu, resp. verzii S (a aj doterajšej GTS, ktorá je stále v ponuke, na nemeckom konfigurátore popri novej šesťvalcovej GTS) ponúka ten image, zvuk a charakter šesťvalca (čo štvorvalcovým Caymanom zúfalo chýbalo a všetci to aj kritizovali), oproti predsalen už dosť ultimatívnemu modelu GT4 ponúka viac univerzálnosti a hlavne ten istý, len máličko podladený šesťvalec za cenu o 15000 eur nižšiu. O 911ke nemá zmysel sa baviť, tá začína cenovo cez 104t eur, pritom s nižším výkonom (385k). Takže finančne (a nielen to, celkovo) mi CGTS príde ako najlepšia voľba z portfólia športiakov Porsche.
Anonym
JJ, tohle je fajn. Zajímavá novinka :yes:
Avatar - white label
white label
Klasika, zdejší redakce si ani neumí otevřít německé stránky Porsche, kde jsou ceny jak na zlatém podnosu.
Za takto nakonfigurované sportovní Porsche ti přijde 2M moc?
Za 2M se prodává tolik nezajímavých aut s masivním propadem ceny, a to ani nemají zlatý erb na kapotě..
Anonym
Mára rulez.... 😄
Avatar - iudex
iudex
Len "zaujímavá"? Z tohoto musí mať každý petrolhead vlhké... dlane, v dnešnej dovbe veľkoobjemová atmosféra a ešte s manuálom? A Ty ako majiteľ R8 by si mal obzvlášť tlieskať v pozore (čo tam máš? Tuším 4,2ku? No a skoro podobné máš teraz v o triedu menšom športiačiku).
Anonym
Nene, mám tu přes 600PS. Tak mi nepišm, co mám. Díky.
😄
Ale 4.2ku 430PS jsem měl a byla super už kvůli manuálu+atmo.
Taky mě to napadlo.
Ale zábava je jedna věc, rychlost druhá.
Ta MarkII je o vesmír jinde.
Avatar - iudex
iudex
Ja ťa nejak nesledujem, len som registroval, že máš R8, myslel som, že 1. gen. s V8. Ak máš V10, good for you, to je iná liga.
Avatar - Emel
Emel
Já přece neříkám že je to drahé... ale že 2M jsou docela dost peněz a že si ho letos nekoupím 😄

Srovnání s konkurencí je jiná story... z hlavy mě napadá M2 Competition za 1,6, což pokud bude Cayman za 2,1-2,2 dělá rozdíl někde v řádu půl mega... což je na jednu stranu ok vzhledem k exkluzivitě značky, na druhou stranu to ale úplně málo taky není.

A pak tu je nová Vette, se startovací US cenou 1,4M... což se samozřejmě nedá úplně srovnávat a je to jiná kategorie a tak... no ale víš jak...
Avatar - pradeda777
pradeda777
M2C, s nezbytnou výbavou na přání vidím tak na 1.8M. A bacha...nezapomínat, že M2C je vhodné jen pro ty, co mají (zatím) páteř 100% v cajku a nebo už plotýnky vyměněné za teflonovou náhradu.... 😉
Avatar - Emel
Emel
Tak Cayman se sníženým podvozkem taky nebude žádnej kočárek... a příplatkových položek tam taky je několik stránek 😄

Pro mě jako odpůrce černých kol tam jsou stříbrná (2200€)... duální klima, lepší světla... znáš to 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Řekl bych, že jsi Emela blbě pochopil. Proti ceně žádnej dišputát, jenom prostě ne každej máme volný dva milióny (a něco), abychom už sedlali koně a vyráželi stanovat před Porsche. Jinak ovšem v kontextu toho, co dneska stojí kdejaký úplně konvenční auto, je ta cena vyloženě lákavá.
Avatar - white label
white label
To bylo asi na mě...
Samozřejmě chápu, že 2M je hooodně peněz, na druhou stranu, když už je dát za nové auto, tak mě aktuálně (za ty háky) nic lepšího nenapadá, myslím optikou petrolheada.
Avatar - Ham.
Ham.
No jsou, ale na druhou stranu, kdo ti nabídne za 2 mega takovýhle klenot?
Odpovím si sám, nikdo.
Avatar - white label
white label
Přesně tak, viz i má reakce 13:50.
Avatar - Emel
Emel
Viz výše... určitě za to schrastím třeba Corvettu... což je zase jiný klenot. Ale nehádám se, nebylo to myšleno tak, že to je předražený.
Avatar - speedfred
speedfred
Tiež som zvedavý na cenu Vette, momentálne som ale iba BYkupec. ;-\ Jedine že by si zobral ten môj 4lístok šťastia.
webpaja
Jsem zvědav až ji uvidím, jestli zmizí jakási pickupovitost z některých úhlů. 😉
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že to bude jako s většinou takových aut... bude překvapení, jak to auto bude v reálu malý a placatý.

Takhle, já z fotek taky nejsem úplně vyplesklej, je to taková variace na 488, ale tu dokonalost Ferrari to úplně nemá (a to se mi ještě víc líbila 45😄. No ale... price / value...
webpaja
Hm, tak to mě upřímně 488 víc hlavně kvůli přednímu nárazníku. Ten je oproti 488 propracovanější.

Hezky to řešili kluci v Německu😒br />https😐/auto-mania.cz/…a-vas-laferrari/
Avatar - Emel
Emel
Hezky to vyřešilo Ferrari u F8 Tributo 😄

U 488 se mi nelíbí to nasávání za dveřma, je to takový hrubý. Elegance 458 je za mě top... případně trošku okořeněná v nějaké Speciale. Stejně na to auto koukáš většinou shora, tam mi ten rozdíl 458 vs 488 nepřijde tak dramatickej.

Tributo má to nasávání taky, ale je trošku decentnější... a naopak čumák získal na dynamičnosti a je z těch 3 nejlepší.
Avatar - Emel
Emel
Jo, jo... dej klíčky do kastlíku a napiš kde jsi ho odstavil, já se o něj postarám 😁
Avatar - speedfred
speedfred
OK, kľúče budú zabalené v kúpno-predajnej zmluve :-!
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ty nám to trochu komplikuješ. Emelova verze je výrazně jednodušší. Legislativně i finančně. 😁
Avatar - speedfred
speedfred
😒] 😒]
Avatar - Emel
Emel
No dobře, dobře... pro zajímavost a orientačně, kde se pohybují ceny této drogy? 😄
Avatar - speedfred
speedfred
Dones mi 30dkg - 500€ a bude to vybavené. 😒]
Avatar - Emel
Emel
Jak můžeš odečítat Eura od dekagramů? 😲
Avatar - speedfred
speedfred
To není mínus ale pomlčka. 😉
Avatar - iudex
iudex
Tak toto som fakt nečakal.že v dnešnej eko dobe, keď sa downsizuje a šetria miligramy CO2 príde Porsche a (uprostred životného cyklu modelu) nahradí fúkaný štvorvalec 2,5 atmosférickým šesťvalcom so 4 litrami, k tomu šupne manuál, to je paráda a sviatok všetkých petrolheadov. Za toto Porsche veľký :yes:
P.S. Čo na to dinar? Toto spĺňa všetky jeho požiadavky na future classic, ktorý bude oprašovať v garáži a užívať po víkendoch ako vzácnu medicínu. 😁
Avatar - speedfred
speedfred
tak,tak zlatá doba automobilizmu :yes:
Avatar - white label
white label
Zlatá doba končí, tak kupujte, dokud to ještě jde. 😉
Avatar - speedfred
speedfred
Asi sa fakt pôjdem opýtať na ten protiúčet. :-!
Avatar - pradeda777
pradeda777
😁 😁 😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Má nějaký důvod tak velký (a celkem raritní) objem na "pouhých" šest válců? Prostorový?
Avatar - iudex
iudex
Tak treba si uvedomiť, že fúkané štvorvalce dosahujú 269 kW (365k), viď doterajšie GTS. Takže aby to dosiahli bez prepĺňania, museli ísť hore s objemom. No a Porsche jednak osemvalce nerobí, jednak ten šesťvalec je tam len tak.tak (marí sa mi, že pri uvedení Caymanu s B4 argumentovali, že šesťvalec tam nevojde, nakoniec vošiel).
Avatar - _Karel_
_Karel_
Takže ten prostor, dík. 😉
Avatar - white label
white label
Prostor, hmotnost, výkon.
Avatar - Ham.
Ham.
Porsche osmiválce samozřejmě dělá, co by asi tak dávali do Panamery, do 918 nebo do SUVček? Do malého sporťáku se osmiválec nehodí kvůli hmotnosti.
https😐/newsroom.porsche.com/…story-12690.html
Avatar - iudex
iudex
Nevyjadril som sa šťastne, myslel som samozrejme ploché osemvalce, viem, že Porsche robí aj väčšie motory, nielen V8, ale svojho času aj V10 (Carrera GT), ale V8 či V10, to je iný svet, iná veľkostná kategória. Ako som písal, už ten B6 pôvodne uvádzali že do Caymanu nevojde, nakoniec ho tam narvali.
Niemand
Na 4 litre sa už dopravovala 911 GT3 a bolo to pred tým ako prišli fúkané 4 valce. Takže tento objem sa im asi zdal z nejakého dôvodu výhodný. Navyše oproti niektorým viacvalcom(8,10) ten motor nie je až tak točiví. Tak ich ten veľký objem jedného valca príliš neobmedzoval.
Avatar - speedfred
speedfred
Tebou spomínané 8,10 valce som nejazdil ale GT3RS mi prišla točivá dosť. Ručička bola stále v červenom 😄
Ktovie ako podladili toto, ale podľa mna to bude podobné.
webpaja
Vždyť to točí 9k RPM, to je prostě pila 😉 Tenhle motor mít v placce s 500kg, tak je to mazec 😉
Avatar - speedfred
speedfred
To keby ste mali v placke “tož to už nevím” 😲
Avatar - white label
white label
Pros srovnání např. atmo R8 V10P/620 koní má max. výkon v 8000 ot., GT3 RS/520 PS v 8400 ot. a omezovač zasahuje až v 9000 ot.
Avatar - Emel
Emel
Viz avatar 😉
*Akorát je potřeba se dobrat k tomu, otáčky čeho že to vlastně jsou
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nikdy jsem to nehledal, ale vždycky jsem si myslel, že RX..
😄
Avatar - Emel
Emel
Jo, to jo, RX-8... tu white viděl, tak to není žádná výzva. Mně šlo ale o technickou stránku věci, protože pojmy jako "objem válců" a "otáčky" nejsou u Wankelu tak samozřejmý a člověk se musí zamyslet, jakej objem to teda je, když tam nejsou válce ani se nic nezdvíhá...
Avatar - iudex
iudex
na zvezenie v Tvojej RX8 rád spomínam, bol to nezvyčajný pocit vidieť také otáčky v aute, to už asi viac nezažijem. 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Také bych řekl, že tento flat six je nejtočivější motor současnosti pokud se nebavíme o závodních motorech, 9000 nikdo nedává, ani V12 Ferrari nebo Lamba, tam je omezovač na 8500.
Niemand
Tak GT4 ma obmedzovač na 8, ale je fakt, že tým v GT3 sa vyhrali. 9000 je o 100 viac ako 812 Superfast. V novodobej histórii si vybavujem asi len LFA a Ferrari 458 čo mali obmedzovač vyššie.
Avatar - white label
white label
V GT3 točil motor zhruba stejného objemu 9 tis. otáček. Neřekl bych tedy, že je to typický příklad ne až tak točivého motoru.
Niemand
GT4 ma obmedzovač na 8. Ale to GT3 ma celkom prekvapilo.
webpaja
Tenhle motor má samozřejmě 500HP potenciál viz 991.2 GT3. Myslím, že v 992 GT3 ještě nějakých 10-20HP vyškrábnou. U GT4 a GTS se tedy "jen" podlaďuje.
Tedy bych spíš řekl, že ty 4litry byly nevyhnutelné právě z důvodu růstu výkonu u 911 GT3 a než měnit "železo" motoru, bylo snazší zachovat objem a podladit 😉
Nicméně výsledek parádní, ani bych se nedivil, kdyby reálné parametry Caymannu byly sub 4s na 100, jen Porsche nechtělo okatě konkurovat mnohem dražší větší GT3. 😄
Avatar - white label
white label
Těch dalších +10-20HP už z toho motoru (GT3 991.2) vydolovali, viz GT3 RS (520 PS), nebo poslední 911 Speedster (510 PS).
Ale pozor, tohle není podladěný motor z GT3 991.2, tento už má společný základ (9A2) s motory aktuální 911/992 a vyrábí se s nimi na společné lince, i když má o litr větší objem než Carerry a chybí mu přeplňování, které bude mít logicky i Turbo, a Turbo už klepe na dveře a velmi pravděpodobně přijde také s objemem 4 litry.
Motor v GT3 (991.2) byl mnohem sofistikovanější a dražší, vycházel z motorsportu, konkrétně z CUPové 911 GT3.
Mimo jiné měl i jeden kubík k dobru (3996cm3 vs 3995 cm3), proti tomuhle jednoduššímu na novějšímu základu.
Avatar - speedfred
speedfred
Takže to je úplne iný motor?
Avatar - white label
white label
V podstatě jo, ale neboj, taky je to atmo B6 s objemem jen o 1cm3 menším. Kdyby to byl technicky shodný (pouze podladěný) motor s GT3 991.2, tak by to auto nemohlo být tak levné.
Pro srovnání GT3 RS má 520 PS v 8400 ot., GT4 420PS v 7600 ot. a tohle GTS 400PS v 7000 ot./min.
Avatar - fOE
fOE
B6? 😉
Avatar - white label
white label
Copak tě pobavilo? 😄
Avatar - fOE
fOE
Ziju v tom ze porsche pouziva ploche sestivalce, ne boxer, ale treba ziju v omylu.
Avatar - iudex
iudex
Boxer = plochý motor. Nehovor, že toto nevieš.
Avatar - fOE
fOE
Jasne chlape, ale ne kazdy plochy motor je automaticky boxer, proto pisu ze jsem zil v tom ze prave porsche ma sve sestivalce v F6 ne B6 konfiguraci.
https😐/s1.cdn.autoevolution.com/…gine-85305-7.jpg

Vzhledem k tomu ze je pro me Porsche asi tak daleko jako vzpominky na lonske leto jsem po tom nikdy moc nepatral, ale z anglicky psanych textu mi v hlave utkvelo "flat six" misto boxer (ktery se naopak notoricky a e😜licitne zminuje u subaru).

Takze za uvedeni 718 GTS 4.0 aby byl clovek vdecny hned 3x😒br /> 1. Ti co maji spravne plnou penezenku si musi chrochtat blahem, a budis jim prano.
2. Ti co ji spravne plnou nemame tyto dobe-vzdorujici klenoty alespon budeme potkavat na silnici, a i to je dobre. A nakonec...
3. fOE se zase jednou neco priucil, ne necekane v diskusi 😄

EDIT: A uz tusim jak jsem k tomu omylu prisel, u cteni o dvanactivalci v 917, ktery je plochy ale ne boxer. Nejakou zkratkou jsem si to pak aplikoval na vsechny motory porsche. Mea culpa
Avatar - white label
white label
Ano, 917 měla konstrukčně plochý (180 st.) "V12" , díky čemuž (proti boxeru) si vystačila s polovičním počtem klikových čepů, tedy jen 6 místo 12, což umožnilo, aby byl motor lehčí a kratší.
webpaja
ŠEstiválcový boxer 😄
webpaja
Nová GT3 bude pokračovat s tím "starším" motorem nebo se přejde na tento nový základ?
Avatar - white label
white label
Měla by taky přejít na nový základ, který je kompatibilnější s novou g. 992, která prodělala, hlavně v motorovém prostoru, menší technickou "revoluci" (na poměry P911).
Pokud zůstane u atmosférického plnění, tak určitě použijí většinu technických vychytávek z předchozí/poslední GT3, hlavně v oblasti distribuce oleje, ventilového rozvodu apod..
Avatar - white label
white label
Zvlášť u atmosféry stále platí, že objem ničím nenahradíš a 0,666 cm3 na válec není zas až takový extrém. Osmiválec by by moc velký a těžký. Předpokládám, že i nová 911 Turbo dostane hodně podobně objemný šestiválec, akorát samozřejmě přeplňovaný.
webpaja
Dinar už asi šustí dinary 😉
Avatar - speedfred
speedfred
😒] 😒] 😒]
Avatar - Dinar
Dinar
Tak tohle je ku.va lákadlo, od porsche zas po delší době. Akorát, co s tím, vstávat o sobotách ve tři ráno, abych se někde projel, na to jsem už starej, a v dnešním provozu se s takovým autem nesvezeš. Ale dá se na to dívat jako na investici, čtyřlitr s manuálem je zcela jistě labutí píseň... 😉
Avatar - white label
white label
No, najdou se ještě taková místa (a nejen ve tři ráno) i dnes, ale je jich čím dál méně a bude spíš hůř.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Já jsem si teda dneska parádně naběhl. Pár dní sucho a SSS je pořád na letních, tak jsem si přivstal a že ho protáhnu. No dobře, mínus čtyři nejsou úplně ideál, takže nejdřív jsem narazil na sypače, co mě pokropili zvlhčenou solí...a následně vyrazili lidi do práce. Zřejmě o tom přemýšleli celou noc a chytli nervy....jinak si tu "divočinu" co jeli nedovedu vysvětlit. Samý AWD, 4x4, Quattro, 4 Motion....a já za nima na dvojku, abych nedusil motor trojkou. No radši jsem se vrátil, totálně znechucenej.
Avatar - white label
white label
Takže o poznání větší provoz, než když jsme jeli naposledy z Makova na Bumbálku? 😉
Tak to nas..., to chápu. 😄
Nedávno jsem jel před půlnocí, byly 4 nad nulou, poměrně sucho a solili jak blbí. Asi musí plnit plán spotřeby soli. 😲
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nj...ale nevzdal jsem to a spravil si chuť po poledni. A taky jsem si vzpomněl na tu tvoji poučku o čistění zubů. Takže je Swift čistej a snad nebude mít zploštělý gumy. Za leden mám zatím vskutku "brutální" nájezd, zato oranžáda lítá jak blbá.
Avatar - white label
white label
Po "zimě" si to mohou prohodit.
Jsem zrovna na bazénu, pojedete sem letos zase?
Avatar - Emel
Emel
A jindy zas... někdy kolem vánoc jsem jel ráno do Špindlu, abych tam byl na otvíračku... a v Babáku normálně auta zastavovala na krajnici... čekal jsem, kdy začnou bivakovat. Mírně nad nulou, silnice -1... klasika. A dělal jsem si čárku pokaždý, když jsem potkal sypač. No, co myslíš... 😄
Pak jsem koukal, že u Jičína bylo několik bouraček, včetně policejního auta 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Něco mi říká, že sypačů bylo přesně tolik, kolikrát se ozvalo jméno Járy Cimrmana na konferenci Dědicové Komenského. Nemám pravdu ? 😉
Avatar - Emel
Emel
Naprosto přesně 😄
Bradley
Cayman prevzal stafetu po 911 v oblasti zabavy na okresky, takze laborovat tady, ktere porsche dava zmysel z rodiny šporťákou je k prdu. 911 je i diky caymanu uz vice gt. Cayman dvoumistny lehky sportak. Ale znam lidi, kteri neumi jezdit ale chteji proste tu 911, protoze image.
Anonym
No a?
Jinak máš pravdu...až na to, že je lehkej. Viz já níže. Tloustne.
Avatar - wakantanka
wakantanka
No čo ja viem? Základná Carerra budiž, ale také GT2, 3, RS už sú zase nielen cenovo inde.
Avatar - Dinar
Dinar
911 není žádné GT, je to definice sportovního kupé. To, že si ho koupí (většinou turbo) nějaký pozér, na tom nic nemění.
A k té lehkosti caymana, ten nejlepší, tedy tato verze se šestiválcem, má prakticky stejnou váhu jako carrera, rozdíl nějakých třicet kilo, to není nic co by mělo dělat hranici mezi sporťákem a gt.
Avatar - white label
white label
Souhlas.
Ona je i 911ka s každou novou g. o poznání uživatelsky přívětivější, ale to platí i pro konkurenci včetně GéTéček, takže při srovnání s dnešními GéTéčky je to pořád tak, jak píšeš.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Místo 2,5 přeplňovaného čtyřválce je 4,0 šestiválec atmo a prozatím dokonce výhradně s manuální převodovkou a navíc to ani není vrcholná verze GT4, ale GTS. Tohle je auto pro opravdové milovníky aut a řízení. :yes:
Avatar - white label
white label
Výhradně s manuálem to bude zřejmě i dál, stejně jako GT4.
Niemand
V testoch GT4 sa spomínalo, že príde aj dvojspojka. Ale neviem ako to dopadlo.
Avatar - white label
white label
Zatím ne.
Anonym
Přesně napsáno.
Anonym
jsou příplatky a slevy...zajímá mě něco jiného, co ve článku taky není.
Váha.
Našel jsem. 1480 podle EU normy...hm. Njn, mohlo to bejt i lehčí.
Avatar - white label
white label
Ano, "prázdná" hmotnost - EU 1480 kg, DIN 1405 kg.
Avatar - iudex
iudex
Tak treba si uvedomiť, že to má štvorliter. A stále váži menej, ako mnohé hotheče s polovičným motorom (dvojlitrom), napr. BMW 135i váži rovných 1600 (!) kíl.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Hmmm....M135i....přes týden jako "workhorse" a Cayman GTS coby "víkendové baby"..... 😉 A je to vyřešené..... 😉 Škoda že nejsu stejně bohatý a o 30 roků mladší...... 😉
Avatar - Alf1k
Alf1k
video na 718 cayman gt4 jsem viděl někdy před půl rokem, ten chrapot při nastartování... Je to úžasný už jen z toho videa 😄 auto na víkend, bral bych to hned, ale taky si to nechaj řádně zaplatit. Edit: až teď jsem si všiml, že jde o GTS sorry, neměl jsem brýle, ale stejně si myslím, že to bude platit i na GTS 😁
Avatar - white label
white label
Na GTS to bude platit zhruba o 10 tis. euro méně. 😉
Bradley
Nekdo tu psal ze cayman nebude zadnej kocarek, atd. Oproti m2 pohodlnejsi, ale vseobecne je to na denni jezdeni daleko lepsi, a to tak, ze na jinem webu psali ze podvozek jako daily car je lepsi jak oktavia. Ale chapu ze nekdo nema tohle srovnani rad. Nicmene, pri jizde v caymanu zakladnim a v eSku se da jezdit kazdej den a vubec vas nenapadne premejslet o nepohodli.
Avatar - white label
white label
Pokud se tam člověk v pohodě vleze.
Podvozek GTS 4.0 bude určitě o poznání nižší (-2cm) a tvrdší, než základ, nebo eSko.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Za tento kusok :yes: Porsche malo tiez volakedy problemy a Mercedes im zaplatil za vyvoj motora ktory trebalo napchat do E cka 😉 to mozno malo ludi dnes pamata

https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - white label
white label
Hlavně si to někteří evidentně nepamatují dost dobře. Nešlo o samotný vývoj motoru, ale především o úpravu podvozku W124 tak, aby se do něj vešel pětilitrový V8 z SL.
MB byl tehdy zaneprázdněn vývojem nové třídy S, proto v r 1989 pověřil tímto úkolem Porsche.
Když byl vůz připraven pro výrobu, zjistilo se, že se jeho rozšířené blatníky, na třech místech, nevejdou na montážní linku W124 v Sindelfingenu. Proto bylo Porsche pověřeno také sestavením vozu a Porsche tak mohlo využít své volné výrobní kapacity v období jeho krize.
Mercedes dodával díly do závodu „Reutter-Bau“ společnosti Porsche v Zuffenhausenu, kde byl podvozek 500 E ručně smontován. Po dokončení byl podvozek přepraven kamionem do montážního závodu Mercedes-Benz v Sindelfingenu, kde byl povrchově ošetřen. Po zaschnutí byl nalakovaný podvozek odeslán zpět do Porsche („Rössle-Bau“) v Zuffenhausenu, kde jej zkompletovali s motorem a auto dokončili.. Pro konečnou kontrolu byla vozidla opět převezena do Sindelfingenu. Celkem tak trvala výroba 18 dní (na jedno auto).
Avatar - woody-alien
woody-alien
No tvl, tys za tu 911-ku vůbec neměl platit. Měli ti jí dát zadarmo a ještě ti postavit pomník. 😉 :yes: :yes: :yes:
Avatar - iudex
iudex
Ako hovorieva moja manželka: ty vieš obdivuhodné množstvo zbytočných informácií. 😁 😒]
Avatar - white label
white label
Znám ten příběh a vím, kde k němu rychle najít detaily, které tak v hlavě zbytečně nosit nemusím. 😉
Avatar - white label
white label
😁 Já sem to na ně zkoušel, ale nakonec jsem byl rád aspoň za pořádnou slevu. 😉
Avatar - Alf1k
Alf1k
Na dealera tohle platí? Nebo máš kontakt někam “dál”? Co bych za to dal.. :yes: Tohle mě zajímá.. 😄
Avatar - white label
white label
Byla to určitá shoda okolností, obecně je to s většími slevami na 911ku poměrně nesnadné.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Ano mas pravdu motor bol origo 8 valec od MB karoseria nebola dizajnovana na V 8 bola uzka priestor pre motor bol dost maly trebalo roztiahnut blatniky. Doug to tam vsetko popisuje az na tie tvoje detaily z logistikou medzi Porsche a MB to si uz nezistil alebo nemal cas to dodat do svojho videa 😉
Avatar - white label
white label
Ono se to nabízelo už proto, že to byli/jsou v podstatě sousedé, takže vlastně taková sousedská výpomoc.
Avatar - Dinar
Dinar
😁 😁 :yes: