Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVolkswagen Golf VIII zná první české ceny, na úplný základ si ještě počkáme
164 komentářů
DonVito
Bohuzel se opakuje situace jako pri predstaveni Golfu VII. Raelne (nejvic kupovane) varianty budou mit porad spotrebu hroznou.
Skoda ze VW neumi a uz se bohuzel nenauci hybrid.
Umi jen mild hybrid, coz je samozrejme malo.
A potom nesmyslne slozity a drahy plug-in hybrid.
Skoda ze VW neumi a uz se bohuzel nenauci hybrid.
Umi jen mild hybrid, coz je samozrejme malo.
A potom nesmyslne slozity a drahy plug-in hybrid.
Spotřebu hroznou? Manželka jezdila pár let golfím bratrancem Leonem 1,4TSI. Bez skřípání zubů a účelové ekonomické jízdy jsem dal Ostrava-Bratislava lehce nad předpisy za 5,5 litru s 1,4TSI a na pneu 225/40/18.
Trošku uber 😉
Trošku uber 😉
Asi tak, TSIčkam sa dá kadečo vyčítať, ale reálna spotreba to určite nie je. 1,4/1,5TSI do 6 litrov, to je na dané parametre a výkon super. Plus moja skúsenosť s 2,0TSI, dlhodobo za 7,7 l, to je rozprávka.
Přesně, s 1,4TSI byla maximální spokojenost. Snad až na kabely, které chutnaly kuně.
To i 1.2.ky 😁 Já to tedy neuměl, ale i ta 1.2 v Octe kombi uměla jezdit do 6ti... Když jsme neřídil já
Ono u TSI stačí plynulý provoz a tempomat, pak je spotřeba dobrá. Ovšem přijde kopcovatý terén, kde je potřeba víc výkonu a projeví se to hodně. Případně sedneš za volant ty, a je to jako jezdit po horách 😁
Kdyz srovnam 1.5tsi s HSD 2.0, tak je ta sporeba fakt spatna.
To je trochu nefér srovnání, je to i cenově jinde
Nefér to je. 2.0HSD nemá turbo, startér, spojku... a o pár kW víc.
A taky nezačíná cenou na 550 ,ale na 694 tisících 😁
Tak si to srovnej s 1,8 HSD, která výkonově odpovídá slabšímu TSI. a cena se nějak srovnává.
DonVito vytáhl dvoulitr, já ne 😁 Ale v tomto případě bych si skoro vsadil na to TSI, minimálně co do výkonu
😁 No když se odpoutám od mé "šikovnosti" ohledně ekojízdy, tak si myslím, že městská spotřeba bude kolem 10ti... ta opravdu městská. Ale vím, že i to TSI 1.2, když jelo ráno, než byl velký provoz, větišnou od nás na Evropskou a zpět, kam jezdila ex, tak to bylo kolem 6,5 s těmi semafory... ale to je vesměs plynulá jízda.
Při plynulé jízdě to TSI je dobré. Jen těch 5,5l při 140 moc nevěřím. Sestra má zmíněného Leona ST s 1,5 TSI 96 kW a jezdí v průměru za 6,5 především pohodovější jízdou.
Tak ta jednapětka je horší, to se obecně ví, taky plní jiné EU normy... klidně bych si tipl, že starší jednačtyřka bude úspornější a hlavně živější (což potvrdil i srovnávák). Některé verze se ale občas zadřely, třeba EA 111 :d
Já 1.4TSI nejel, abych měl srovnání, ale 1.5TSI ano a moc mne nenadchlo...
Já 1.4TSI nejel, abych měl srovnání, ale 1.5TSI ano a moc mne nenadchlo...
Má ji od dubna 2019, takže úplně nevím jaký je rozdíl v 1,5TSI u ní a tady u golfu.
EDIT: dle NEDC má mít spotřebu 4,8. 😁 a WLTP 5,6. Takže trochu obrázek o reálné spotřebě u golfu asi už mám
EDIT: dle NEDC má mít spotřebu 4,8. 😁 a WLTP 5,6. Takže trochu obrázek o reálné spotřebě u golfu asi už mám
No tak jako spotřeba 130/150k Golfu kolem 5-6 litrů je fajn, je to benzín, nepříjde mi to špatné, naopak. Realita bude dle mne taková, že mimo město do 6, město dle provozu 6-9 a dálnice opět kolem 6-7 dle rychlosti. Kdo bude mít lehkou nohu, určitě se pod 6 dostane.
To je jako srovnávat s hybrid s elektromobilem, ten taky bude žrát méně 😁
To je jako srovnávat s hybrid s elektromobilem, ten taky bude žrát méně 😁
Já netvrdím, že to je špatné. podle mého do 6 litrů mimo město je na benzín naopak hodně dobré. Jen nemám rád to do očí bijící lhaní. Ani nenapíšou, že to je podle staré normy. V městském provozu to bude u všch stejné, tam můžou pomoct jen hybridy, i třeba ten mild.
edit: tak dle WLTP má ten mildhybrid TSIe vyšší spotřebu než klasika
edit: tak dle WLTP má ten mildhybrid TSIe vyšší spotřebu než klasika
Po městě? To je na obyč benzín super. Nevěř čemu chceš, manželka jezdila město do 7. Mimo v toho do 6.
Tak vesnice taky projedu s čimkoli za běžnou spotřebu jako mimo ně. Jinak 6 benzínu mimo město je v pohodě spotřeba, dnes reálná bez problému.
Edit: Dnes mám delší vedení. 😁
nene, těch 6,5 je kombinace. město má sporadicky, je to kombinace především okresky a 1.třídy.
Edit: Dnes mám delší vedení. 😁
nene, těch 6,5 je kombinace. město má sporadicky, je to kombinace především okresky a 1.třídy.
A jaka je tedy ta WLTP spotreba?
Viď ja 10:48.
Tyhle pohadkare miluju.... Já za tohle nejezdím ani s Ofci TDI....😁
No možná bude chyba někde jinde 😁
No možná bude chyba někde jinde 😁
Poprad londyn 1,4 tsi 5,4l
Este si zabudol napisat ze plne nalozeny 😁 Sorry ale mozno pri max 110. Ja som siel rovnaku trasu neraz a zatial top bola spotreba v superbe3 2.0 TDi 110kw a to 5.5l. Takze asi tolko k tvojim 5.4l.
Sam, bike v zadu, tempomat 130
Ja ve sportsvanu do londyna nekolikrat za 5,6-5,9 s 1.4 92kw. 130 podle gps. Spotsvan je o neco vyssi nez golf takze bere o par deci vic na dalnici.
S passatem 2.0 tdi 110 kw (B8 jesye pred EVO ktere ma nyni zas o par deci mene) ted 2x londyn za 5.1-5.4 na zimacich, zalizi na provozu.
Dva lidi, 40-50 kilo v kufru.
Ted jsem dal 3x passatem Bratislava Praha 136 tempomat (130gps) za 5,7 presne, opet na zimacich, podobne nalozeny, vzdy trochu prselo. D1 ma proste kopecky, tak je to o par deci vic. A passat je vetsi a tezsi auto, 2.0tdi v golfu pojede pocitam aspon o pul litru mene.
Co pise ptr08 uplne odpovida.
A to uz jsou starsi motory, ty nove (2.0 tdi EVO a 1.5tsi) budou urcite zas o par desetin uspornejsi (i ty benziny s filtrem).
To nove vykonove podrazene 2.0 tdi 85kw to podle me bude na spotrebu uplna parada a ono to v golfu moc liny nebude.
S passatem 2.0 tdi 110 kw (B8 jesye pred EVO ktere ma nyni zas o par deci mene) ted 2x londyn za 5.1-5.4 na zimacich, zalizi na provozu.
Dva lidi, 40-50 kilo v kufru.
Ted jsem dal 3x passatem Bratislava Praha 136 tempomat (130gps) za 5,7 presne, opet na zimacich, podobne nalozeny, vzdy trochu prselo. D1 ma proste kopecky, tak je to o par deci vic. A passat je vetsi a tezsi auto, 2.0tdi v golfu pojede pocitam aspon o pul litru mene.
Co pise ptr08 uplne odpovida.
A to uz jsou starsi motory, ty nove (2.0 tdi EVO a 1.5tsi) budou urcite zas o par desetin uspornejsi (i ty benziny s filtrem).
To nove vykonove podrazene 2.0 tdi 85kw to podle me bude na spotrebu uplna parada a ono to v golfu moc liny nebude.
Takze 1.4TSi berie rovnako ako 2.0TDi? Na zimakoch na passate 5.1-5.4. V lete by to bolo za kolko? 4.6-5.1? Na Fabii sdi by si siel hadam za 3l.
Inak neviem naco si pisal ze si siel 130gps ked v UK, belgicku si tolko urcite nesiel.
Inak neviem naco si pisal ze si siel 130gps ked v UK, belgicku si tolko urcite nesiel.
V UK 112kmh (do Londyna jen cca 80km) v belgii 120kmh (nevim kolik tak 250km?). Nastavim to podle gps, zapnu a jedu. Celkem je to neco kolem 1500km jedna cesta co ujedu od dveri ke dverim, v te spotrebe je i 50km po CR a prijezd/odjezd 3km z/do londyna, bydlim tak 3km od centra, 15 minut chuze na tower bridge. Jsou v tom vsechny zacpy a vyluky atd.
Zimaky delaji tak 0.1-0.2 na sto, dest zalezi jak silny bezne 0.1 ale muze byt i vic.
Muzes se rozcilovat jak chces, ale takhle to zere, ja za to nemuzu. A nevymyslim si. Londyn jezdim tak 4x do roka uz asi 10 let.
Muzu ti napsat i ostatni auta jestli chces.
Golf 6 1.2 tsi (prvni s retezem) lehce kolem 6, Golf 6 1.4 atmo 80k lemra lina tak 5.5, Focus 1.6 EB 180k 6,8-7.2, Mondeo minula generace 2.0 tdi 110kw kolem 6.
A nemuzes srovnavat golfa tsi s passatem tdi, musel bys srovnat stejny auta. Passat je o 100-150kg tezsi a jde hlavne o ten vzduch co tlacis, passat je sirsi, tak ho tlacis trochu vic.
Vsak TSIcka jsou na dalnici do 130 celkem usporny, ve vetsich rychlostech se ty nuzky zacnou dost rozevirat ve prospech dieselu.
V anglii ted jezdim passatem tech jejich 112 po dalnici hluboko pod 5 ikdyz nejdriv musim vyjet z mesta (coz je dobre pul hodinka spis vic, londyn je obrovsky)
Zimaky delaji tak 0.1-0.2 na sto, dest zalezi jak silny bezne 0.1 ale muze byt i vic.
Muzes se rozcilovat jak chces, ale takhle to zere, ja za to nemuzu. A nevymyslim si. Londyn jezdim tak 4x do roka uz asi 10 let.
Muzu ti napsat i ostatni auta jestli chces.
Golf 6 1.2 tsi (prvni s retezem) lehce kolem 6, Golf 6 1.4 atmo 80k lemra lina tak 5.5, Focus 1.6 EB 180k 6,8-7.2, Mondeo minula generace 2.0 tdi 110kw kolem 6.
A nemuzes srovnavat golfa tsi s passatem tdi, musel bys srovnat stejny auta. Passat je o 100-150kg tezsi a jde hlavne o ten vzduch co tlacis, passat je sirsi, tak ho tlacis trochu vic.
Vsak TSIcka jsou na dalnici do 130 celkem usporny, ve vetsich rychlostech se ty nuzky zacnou dost rozevirat ve prospech dieselu.
V anglii ted jezdim passatem tech jejich 112 po dalnici hluboko pod 5 ikdyz nejdriv musim vyjet z mesta (coz je dobre pul hodinka spis vic, londyn je obrovsky)
Viem aky je londyn. Cesta don mi trva 45min vlakom. Ja to mam na SK okolo 2100km takze cestu dobre poznam a cakal by som pri benzine vyssiu spotrebu. Ak je skutocne takato tak sa jedna o fakt usporne motory.
Jsou tak usporne.
Ale benziny zacnou zrat nad 140 a jsou mnohem haklivejsi na styl jizdy a na kopecky/nalozeni nez nafta. Ale na dalnici tempomat a zere to jak pisu.
Dokud nemely filtry pevnych castic tak se investice do nafty u auta do velikosti golfu nevyplati. Od passata vyse a u SUV se vyplati.
Ted ale jsou filtry i v novych benzinech, to se musime nechat prekvapit co to bude delat, jak casto se bude muset menit.
Ale benziny zacnou zrat nad 140 a jsou mnohem haklivejsi na styl jizdy a na kopecky/nalozeni nez nafta. Ale na dalnici tempomat a zere to jak pisu.
Dokud nemely filtry pevnych castic tak se investice do nafty u auta do velikosti golfu nevyplati. Od passata vyse a u SUV se vyplati.
Ted ale jsou filtry i v novych benzinech, to se musime nechat prekvapit co to bude delat, jak casto se bude muset menit.
1.4tsi aj 1.2tsi EA211 mali dobre reale spotreby, s 1.4 nemas problem jazdit 5-6.5 l dlhodobo, maju aj dlhe prevodovky... paradoxne tie 1.4tsi boli o dost lepsie ako 1,5 a su aj spolahlive... 2.0 tsi je asi najlepsi koncernovy 4val, je preto sokujuce v akom kontraste je ta ´´nova´´ 1,5tsi
Jak se na to koukas. Treba 1.5 110kW TSI proti fordimu 1.5 EB (4 valec) je sice o vic nez pul litru uspornejsi a jede to podobne, ale jeden motor je fakt dobry (ford, mimochodem puvodne myslim od Yamahy) a druhy je proste jen motor (VW).
Nevim jak ten 2.0 TSI 140kw s Buddac cycle, ten je mozna OK.
Ale jinak GTIckovy / Rkovy motory jsou sice dobry, ale maji nekonecne mnozstvi problemu, to neni spolehlivy motor ani nahodou. Kazda generace vyresi problem te predchozi a prinese problem novy (casto ten, ktery kdysi vyresili). Zrani oleje, problemy s variabilnim casovanim, vstriky atd. Vlastne nic v nich neni spolehlive, kdyz se nad tim tak zamyslim ... 😄
VW podle me ma celkem dobry akorat ty 2.0 diesely a vic a celkem slusny je i vsechno co ma vic nez 4 valce, jenze tam pak prichazi Mercedes a BMW a nazdar.
Nevim jak ten 2.0 TSI 140kw s Buddac cycle, ten je mozna OK.
Ale jinak GTIckovy / Rkovy motory jsou sice dobry, ale maji nekonecne mnozstvi problemu, to neni spolehlivy motor ani nahodou. Kazda generace vyresi problem te predchozi a prinese problem novy (casto ten, ktery kdysi vyresili). Zrani oleje, problemy s variabilnim casovanim, vstriky atd. Vlastne nic v nich neni spolehlive, kdyz se nad tim tak zamyslim ... 😄
VW podle me ma celkem dobry akorat ty 2.0 diesely a vic a celkem slusny je i vsechno co ma vic nez 4 valce, jenze tam pak prichazi Mercedes a BMW a nazdar.
1.5EB jazdim pravidelne, poznam ten motor a 1.4tsi aj 1.5tsi som jazdil tiez a odskusal som si.... viem ake su rozdiely, keby si videl moje prispevky na 1.5tsi v inych diskusiach tak v tom mas jasno, je to priserny motor z uzivatelskeho hladiska, ale opat - spotreba je v pohode
o problemoch 2.0tsi neviem, nejak sa nimi nezaoberam, ale spotreba oleja sa tyka dost motorov s vysokym vykonom v ´´sport´´ modeloch kde neustale dostavaju za uši... casovanie ventilov detto, aj inym znackam to obcas odide, vacsinou to casovanie a vstreky u benzinu nie su nejake obrovske polozky, u dieslov su vstreky omnoho drahsie... napr stare 2,0tsi z cias golfu 5gti su velmi solidne motory, aj pomer vykon/spotreba... ten charakter je trosku horsi, ale aspon ze vydrzia dost
o problemoch 2.0tsi neviem, nejak sa nimi nezaoberam, ale spotreba oleja sa tyka dost motorov s vysokym vykonom v ´´sport´´ modeloch kde neustale dostavaju za uši... casovanie ventilov detto, aj inym znackam to obcas odide, vacsinou to casovanie a vstreky u benzinu nie su nejake obrovske polozky, u dieslov su vstreky omnoho drahsie... napr stare 2,0tsi z cias golfu 5gti su velmi solidne motory, aj pomer vykon/spotreba... ten charakter je trosku horsi, ale aspon ze vydrzia dost
jo to je přesně ono, vyberu si dlouhou cestu a řeknu že jezdí za 5.5l, nejezdí, stačí pak trocha města a průměr je o litr či litr a půl jinde. Taky mě žena jezdila Hradec Králové - Brno tam za 4.9l a zpět za 5.1l s 1.9DCi, ale auto jezdilo dlohodobě za 5.8l v létě a 6.2l v zimě v průměru a benzín udělá rozdíl ještě větší, u Hybridu je to naopak, se 100kW výkonu dálky jezdí za 5.4l ale průměr je 4.7l léto a 5.3l zima a to je fakt člověk co nic neřeší a jen sedne a jezdí jako s klasickým autem.
Taky mne hned napadlo napsat, že cestu po Praze mám za 1,5l ( 18 km ), ale to bylo ze Zličína dolů do centra. Zpět už je to hned jiné a většinou kolem 4,5-5,5 litru. Ale výsledná spotřeba 3-3,5 už nezní tak magicky. Když pak ještě přidám zimu a naskočí další půllitr až litr na každé trase, jsme hned na 4,5 a tím přece člověk nikoho neoslní, jako spotřebou 5l při 150 km/h ( ironie a nadsázka pro ty, kteří by nechápali ).
A co je na spotřebě 2.0 TDI tak hrozného???
Dokud s ním neskáčeš ve městě, kde bere 10 na sto, tak nic, umí být i úsporný.
Hi, hi, já s 2.0 TDI ve městě jezdím a 10 litrů tedy můj palubní počítač na průměrné spotřebě neukazuje. A to běžně postávám na pražské magistrále. Opravdu bych chtěl vidět toho umělce, který s tímhle motorem dokáže při normální jízdě jezdit za 10.
Mám přeměřeno😒br />
Superb II 125kw TDI
Superb II kombi FL 103kw TDI 4x4
Octavia III Fl (po WLTP) 110kw
Nejméně si bral ten starý Sup II 125w, do 9 (centrum Prahy, Varšavy)
Nejvíce Sup 4x4 (opět centrum Prahy a centrum Bruselu kolem 10.
Nejvíce měření jsem dělal na Octavii III - 9-10 centrum Prahy a centrum Bruselu, měřeno opakovaně, ranní a odpolední špička.
Dále mám měřeno i na jiných naftových dvoulitrech konkurence, výsledky +/- stejné...
Měříš opravdu jen to město? Když přijedš z okraje a pak chvíli poskakuješ pár set metrů, moc ti to se spotřebou nehne. Zkus třeba 5-10 km po centru v provozu a uvidíš.
Superb II 125kw TDI
Superb II kombi FL 103kw TDI 4x4
Octavia III Fl (po WLTP) 110kw
Nejméně si bral ten starý Sup II 125w, do 9 (centrum Prahy, Varšavy)
Nejvíce Sup 4x4 (opět centrum Prahy a centrum Bruselu kolem 10.
Nejvíce měření jsem dělal na Octavii III - 9-10 centrum Prahy a centrum Bruselu, měřeno opakovaně, ranní a odpolední špička.
Dále mám měřeno i na jiných naftových dvoulitrech konkurence, výsledky +/- stejné...
Měříš opravdu jen to město? Když přijedš z okraje a pak chvíli poskakuješ pár set metrů, moc ti to se spotřebou nehne. Zkus třeba 5-10 km po centru v provozu a uvidíš.
No jo, ale k čemu takové měření je, abych počítal za městský provoz jen to, když stojím v koloně třeba na magistrále?? Jasně, že se za Václavákem rozjedu a na Jižní město pak jedu celkem plynule. Zpět to samé. Když takhle najedu čistě ve městě 70 km, mám průměrnou spotřebu okolo 7 litrů. Já přeci potřebuji vědět, za kolik jezdí auto v reálném městském provozu!!! K čemu je měřit spotřebu jen při stání v koloně (?). Každý přeci autem jezdí odněkud někam.
Máme celý okruh na tohle měření. U nás konkrétně to bereme po Karlovarské z Bílé hory, přes Vypich, Patočkovu, Blankou na letnou, Holešovic a magistrálou na Vinohrady a zase zpět. Neměří se jen poskakování v koloně, ale ta kolona je na cca třetině trasy. Zároveň, když je kolona jedním směrem, druhým je minimální.
Tento okruh je z několika důvodů, k nám nebjblíže ( jezdíme nejčastěji ), zároveň to není jen neustále 3 pruhy v každém směru, kde je pár minut zdržení a pak se jede plynule.
Tento okruh je z několika důvodů, k nám nebjblíže ( jezdíme nejčastěji ), zároveň to není jen neustále 3 pruhy v každém směru, kde je pár minut zdržení a pak se jede plynule.
Takže jestli to dobře chápu, tvé měření, dá se řící, je spíše jako po městském okruhu. Občas zastavíš v koloně, ale jinak většina plynulá jízda v 2+ pruzích v jednom směru.
Také ale ne jen. Jezdím všechny myslitelné druhy městského provozu, kde je charakteristické časté zastavování a rozjíždění, pomalá jízda apod., kolony z toho tvoří tak 30%.
Měřím jízdu po městě... Když je to město velké a plne kolon, tak pak je to snad spotřeba po městě. Naopak k čemu je měřit jízdu po okruhu či na malém městě? To je skoro jako na okrese mezi vesnicemi. To není městská spotřeba... Viz co píše Mikesus... To pak vznikají ty fámy o TDI, že jezdí za 5 po městě... Po okruhu ha ha ha..
Jasny ze to ve meste zere. A fakt zalezi na provozu.
Ale mam podezreni, ze zaroven mluvite o studenych motorech. Studeny motor + mesto je proste spotreba 9+, az po tech 10 minutach to zacne padat a teprve po 20 minutach se dostanes nekde na 7 pokud teda nejak jedes a nestojis jenom jak tydyt v zacpe.
Diesel to ma jeste trochu horsi, ohriva se dele.
Ale mam podezreni, ze zaroven mluvite o studenych motorech. Studeny motor + mesto je proste spotreba 9+, az po tech 10 minutach to zacne padat a teprve po 20 minutach se dostanes nekde na 7 pokud teda nejak jedes a nestojis jenom jak tydyt v zacpe.
Diesel to ma jeste trochu horsi, ohriva se dele.
heh. tak my to s Ozzmanem vyzkoušeli na dosti různých autech a kolem 10 je téměř každé, ve špičce pražské dopravy. Včetně tebou zmíněného 2.0 TDI v různých variantách.
Spotřebu svého auta radši neuvádím 😁 ale je dvouciferna 😁
Já mám dvoucifernou s motorem 2.0 ale TFSI, nikoli TDI. Jenomže u dvoulitrového benzínu mám namíchané cesty město a mimoměsto, takže to nemá moc vypovídací hodnotu. Každopádně mám dlouhodobý průměr 11,3 litru.
kecáš 😁
Jsi na tom podobně jako všechna ostatní auta.
PS: Dnes jsem někde četl článek, kde doporučují do Mondea 2.0TDCI, protože to jezdí do 5 litrů 😁
Jsi na tom podobně jako všechna ostatní auta.
PS: Dnes jsem někde četl článek, kde doporučují do Mondea 2.0TDCI, protože to jezdí do 5 litrů 😁
Ja musim rict ze jsem pravidelne nejvic prekvapeny kdyz otocim Italii. Clovek jede Nemecko nemecky, Rakousko tak aby ho nebuzerovali (cti rozumne nad limit) a Italii zase nemecky a i s nalozenym mondeem mi pak na BC vzdy sviti prumer zacinajici petkou (a 6L neprelezu ani kdyz pripoctu onech 0,4L co BC promeruje). Ti podpetlitrovy-strelci jsou chymera nebo extrem, jasne, ale za nemnoho to auto dalky fakt umi. :yes:
Jo to souhlasím, že nafty dálky umí krásně.
Hlavně nafta má výhodu tu, že není tak závislá na stylu jízdy. Je tam malý rozptyl, narozdíl od benzínu nebo hybridu.
Hlavně nafta má výhodu tu, že není tak závislá na stylu jízdy. Je tam malý rozptyl, narozdíl od benzínu nebo hybridu.
Umí.... Na karlovarce jsem toho dosáhl a i tak to auto umí kolem 5-5.5 když jedeš trochu s rozumem 😁
Tohle neni jen o Praze. Ziju v o rad mensim meste a stejne, kdyz clovek jede v spicce tak jede pomalu, jede prerusovane, postava, plizi se... a nakonec je v tom za 8-10L ciste podle toho jak spatne to bylo. Tady jsem s ozzmanem, v typickem stredoevropskem meste, jezdic v typicke casy, parkujic v typicky nevyhrivane garazi nebo na ulici mam taky nejcasteji 9L+ 😉
EDIT: Kdyz zalovim v pameti, tak starej R6 benzin to mel v lete za 12L+, v zime pri poskakovackach treba do 5-7km klidne za 15-17L. 😄
EDIT: Kdyz zalovim v pameti, tak starej R6 benzin to mel v lete za 12L+, v zime pri poskakovackach treba do 5-7km klidne za 15-17L. 😄
Mluvim o Praze především proto, že když vyjedu kamkoli po ČR, přijde mi ta kolona jako nic. Ale určitě to bude podobné i jinde, jen než dojedu z Prahy, ta špička už opadla.
Docela jsem rád, že se objevuje více lidí, kteří chápou městský provoz. Jízda ve standardní čas ( špičku ) po klasických 1-2pruhových silnicích krajského města, často centrem nebo okolo něj.
Docela jsem rád, že se objevuje více lidí, kteří chápou městský provoz. Jízda ve standardní čas ( špičku ) po klasických 1-2pruhových silnicích krajského města, často centrem nebo okolo něj.
Ano... Oni to Maj všichni takhle jen ty o té spotřebě nelžeš 😁 Tohle je prostě dle mne ta městská spotřeba.
Mam stejnou zkusenost (se studenym motorem), potvrzuju prvnich 10 minut 9-10 litru normalka, pak se ohreje a je to lepsi, ale kdyz se zacpa nehne, tak mas smulu. Ta hodnota se vztahuje k ujete vzdalenosti takze kdyz nejedes a jen stojis v zacpe, tak to neni pekny cislo.
čert vem hybrid, ale co ta cena? To mi nepřijde úplně lidovka. Holobyt za půl míče s litrem? No nevím. Prodávat se to jistě bude, ale mě to teda nějak neoslovuje. Navíc ty motorizace nic moc. Nejsilnější motor 110 kW, ale tam pak časem přibude 2,0 TSI, takže dejme tomu.
Já mám teda jinou představu o holobytu, než : LED přední i zadní světla, bezklíčové odemykání, digitální přístrojový štít, mobilní internetové služby We Connect a We Connect Plus, automatická klimatizace, jízdní asistent Lane Assist,standardní zimní paket, který nabídne vyhřívaná přední sedadla, volant nebo trysky ostřikovačů.
Co som videl videa napriklad od stealth-a tak aj tie lepsie IQ LED funguju nic moc takze tie zakladne budu zrejme dost biedne(proste ich tam dali len aby mohli napisat full led), lane assist ma aj scala v zaklade lebo EURO NCAP. Stale sa bavime o aute s motorom o sile 66kw a 5st manualom. Ale za tie vyhrievane sa sedadla a volant v zaklade :yes:
Tak určitě. Nevím co je hrozná spotřeba, ale já mám dlouhodobě na Golf Variant VII 1,4 110kw spotřebu okolo 6,6l/100 a to jezdím většinu času (jak to napsat slušně?) jako prase. Ano v zimě, když jedu nakoupit mám tam klidně 15l/100 a nebo taky jedu do Alp a mám tam 5,1 když se kochám a nebo 6,0, když jedu normálně. Ještě se mi nepodařilo se dostat přes 8l/100 na trase delší jak 100km v kuse. A to jsem byl zralej cestou tak desetkrát na odebrání řidičáku. Vlastně spotřeba, ergonomie, prostor a brzdy jsou to jediné, co mám na tom autě rád. Zbytek je většinou dost ošizenej.
Je to tak. Jsem rad ze jsi zminil brzdy, Golfy brzdi fakt uzasne. Passat taky.
Golf 7 by podle me mohl byt lepe odhlucneny, celkove mi pripada trochu "papirovy" nebo jak to napsat, nemam z toho pocit solidniho auta, ikdyz solidni celkem je, nechova se tak. Golf 6 mi prisel poctivejsi. Ale neni to spatny auto.
Treba neco z toho u osmicky vychytaji, ale spis ne, je to jen facelift at tomu rikaji jak chteji.
Ted jezdim passat a je citit, ze nektery z tech osizenych veci z Golfa jsou v Passatu uz lepsi. Odhlucneny je to lip a fakt uz nemam pocit osizenyho auta. A jinak treba VW podvozky na Forda nemaji v zatackach ani nahodou. Jenze na beznou klidnou jizdu jsou asi lepsi. Mondeo budiz vyjimkou z pravidla, tam je podvozek proste lepsi nez passat (pravda, nemam zkusenost s DCC).
Proste VW v pohode spotrebni auta, nemam s tim v zasade problem.
Mensi Skodovky taky nemam problem, od Octavie nahoru mi prijdou o dost osizenejsi nez VW a pritom stoji stejny penize, ale zas maji trochu vetsi kufr a misto na zadnich sedadlech, tak to asi lidi u nas tolik chteji nebo nevim proc...
Golf 7 by podle me mohl byt lepe odhlucneny, celkove mi pripada trochu "papirovy" nebo jak to napsat, nemam z toho pocit solidniho auta, ikdyz solidni celkem je, nechova se tak. Golf 6 mi prisel poctivejsi. Ale neni to spatny auto.
Treba neco z toho u osmicky vychytaji, ale spis ne, je to jen facelift at tomu rikaji jak chteji.
Ted jezdim passat a je citit, ze nektery z tech osizenych veci z Golfa jsou v Passatu uz lepsi. Odhlucneny je to lip a fakt uz nemam pocit osizenyho auta. A jinak treba VW podvozky na Forda nemaji v zatackach ani nahodou. Jenze na beznou klidnou jizdu jsou asi lepsi. Mondeo budiz vyjimkou z pravidla, tam je podvozek proste lepsi nez passat (pravda, nemam zkusenost s DCC).
Proste VW v pohode spotrebni auta, nemam s tim v zasade problem.
Mensi Skodovky taky nemam problem, od Octavie nahoru mi prijdou o dost osizenejsi nez VW a pritom stoji stejny penize, ale zas maji trochu vetsi kufr a misto na zadnich sedadlech, tak to asi lidi u nas tolik chteji nebo nevim proc...
Jo je to tak. Sedmička je papírová. To mě na ní se.e nejvíc. Všechno za chvilku vrže a skřípe a drnčí. Golf VI jsem jezdil předtím a byl mnohem kvalitnější. Odhlučnění je slabý, tím spíš u kombi. Co mě zklamalo nejvíc bylo DCC, který mlátí a čím víc to dá člověk do komfortu, tím víc bouchá. A vrže. A potom příplatkové Dynaudio, které v G6 hrálo fantasticky a tak jsem šel “najisto” a připlatil a vzteknul bych se. Naprosto odporný zvuk. Zaduněný, bolavý, nedetailní cosi + drnčení plastu zdarma. Stačilo by tak odporně nešidit a víc si hlídat kvalitu dílů, trochu to vytlumit a líp naladit podvozek a převodovku a nebylo by to tak zlý. V podstatě by to bylo dokonalý. Pravdou je, že jak manuál, tak DSG stojí za ho.no. Přitom by stačilo dát mokrý DSG i do menších benzínů a umožnit přes infotainment nastavit spodní limit otáček, když už nemají ve fabrice mozek.
Tak kdyz kupujes slusne vybaveny, zkus ten passat, skladovky jsou za paradni ceny a pocit levneho auta tam asi nejspis nebudes. Dynaudio v nem je taky super (ale to asi ve skladovkach nenajdes)
iudex
Tak výbava v základe nie je zlá, ale cena je proste vysoká. U nás je absolútny základ (66 kW, manuál, základná výbava Golf) za 17t. Je fajn, že je sú tam už LEDky a klíma, ale stále je to slabý trojvalec s 90k, 5-st. manuálom na 15" plecháčoch, naviac u nás ani ten winter paket nie je v sérii. Prvá použiteľná verzia je 1,5TSI 96 kW Life (16" hliníky, parkovacie senzory, tempomat) za 20670 eur. S farbou, 17kami a winter paketom cez 22t (22320), a to je dosť za normálny, nijak výkonný hatch. https😐/konfigurator.vw.sk/ kód konfigurácie SNGDPR
Som zvedavy ako dopadne cenove porovnanie Golf-variant a nova Octavia-kombi (s rovnakou motorizaciou a porovnatelnou vybavou). Moze sa stat, ze nam zrazu ten Golf ani nebude pripadat taky drahy...
No vo vzťahu k Octavii IV tiež nemám optimistické očakávania, tiež tipujem posun hore. Aby to nebolo (ako častokrát pri novinke vs starší model) tak, že (po zľave) za cenu Octavie dostanem Superb.
Pred dakymi 5 rokmi ma kamoska zavolala pomoct s nakupom auta, mala uz viacmenej vybratu Octaviu kombi, ale napokon som ju prehovoril, ze ked uz teda chce koncern, tak radsej Golf-variant.
Mal na pohlad ovela kvalitnejsie materialy v interieri (napr. Golf tapacirovane dvere, Octa len plast), a este stal o dakych 200e menej! A najlepsie bolo ze vsetko sme to vybavili u jedneho predajcu, a skladovky mohli porovnat pekne vedla seba...
Mal na pohlad ovela kvalitnejsie materialy v interieri (napr. Golf tapacirovane dvere, Octa len plast), a este stal o dakych 200e menej! A najlepsie bolo ze vsetko sme to vybavili u jedneho predajcu, a skladovky mohli porovnat pekne vedla seba...
Octavia je fleetové auto, tam vedia spraviť takú cenu, o akej fyzická osoba môže len snívať. Bez fleetovej zľavy je ale Octa drahá, presne ako píšeš, pre súkromníka môže byť drahšia ako Golf.
horsie je ze ta 96kW stoji podla prvych dojmov za bačkoru, lebo ma ospale reakcie na plyn a dolu sa jej nechce... to je fakt zase taka koncervnova bieda, ze papierovo obstojny motor je v praxi bieda... naopak 110kW verzia je vyborna, podla prvych dojmov vraj velmi pomaha ten mild hybrid, ktory doplna tie ospale reakcie agregatu... ta slabsia ho nema a je to lemra ucukaná
a s tou cenou suhlas, je to neskutocne predrazene auto, aj som to cakal, no prekonalo ocakavania... za realne pouzitelny motor das 700tis, paráda tvl... ale co ved ked sa preda, marnili by prilezitost, zakaznik si musi rozhodnut
a s tou cenou suhlas, je to neskutocne predrazene auto, aj som to cakal, no prekonalo ocakavania... za realne pouzitelny motor das 700tis, paráda tvl... ale co ved ked sa preda, marnili by prilezitost, zakaznik si musi rozhodnut
Jestli umím počítat, tak by mild hybrid 1,5TSi 110kw R-line měl stát cca 730tis. Ne, že by to bylo za hubičku, ale pokud to bude vybavenější, než Style (což by asi mělo) pak mi value/money přijde zajímavý.
som z lacneho kraja, mne za obyc auto ako golf so 110kw motorom pride 730tis strasne vela.... ano bude dobry, vraj vyborne jazdi a verim, ze to bude prepracovane auto, ale to by tu nesmela byt korea... 1.4 tgdi to vyriesi za omnoho lepsie peniaze a z hladiska vybavy, spracovania, kvality, bezpecnosti su to stale slusne auta, golf oproti nim neprinesie ziadnu revoluciu... ja si na hluposti vo vybave nepotrpim, staci mi klima, tempomat, dobre sedacky a dajme tomu solidne audio bez nutnosti obrieho displaya s blbostami... proste radio a kvalitne repro nech to hrá... aj tak je to auto na obycajne jazdenie, na nieco viac tj zabavu, charakter by som vyberal uplne ine auto i značku... keby stalo GTi v najnizsej specke za 750 beriem to ako gúd díl za VW
Jasně, pro někoho kdo nechce výbavu to smysl nemá.
Já do toho kalkuluji i to, že ho zřejmě draze nejen koupíš, ale i prodáš (oproti korejcům, Renaultu..)
Ale nijak nerozporuju, že jsou koncernový auta dost drahý. To je ale trh.
Já do toho kalkuluji i to, že ho zřejmě draze nejen koupíš, ale i prodáš (oproti korejcům, Renaultu..)
Ale nijak nerozporuju, že jsou koncernový auta dost drahý. To je ale trh.
jasne, na tej zostatkovej hodnote sa nieco vrati, pokial to nepokazi spolahlivost TSi, alebo DSG... to su uz sice opravnene, ale spekulacie
ani focus nie je uplna láca, ale kupis ho s overenym a dobre v praxi fungujucim 1.0EB pod 500 s nejakou solidnou vybavou a velmi potesujucimi jazdnymi vlastnostami... navyse vsetko v tom golfe je samy hnusny display aj ovladanie klimy, atd... reakcie su pomale, to nema nic s bezpecnostou, naopak je to len nebezpecne setrenie koncernu na zakaznikovi... nie jeden novinar to uz pri predstaveni kladol ako otazku panom vyvojarom, ti sa tvarili alles gut 😁
ani focus nie je uplna láca, ale kupis ho s overenym a dobre v praxi fungujucim 1.0EB pod 500 s nejakou solidnou vybavou a velmi potesujucimi jazdnymi vlastnostami... navyse vsetko v tom golfe je samy hnusny display aj ovladanie klimy, atd... reakcie su pomale, to nema nic s bezpecnostou, naopak je to len nebezpecne setrenie koncernu na zakaznikovi... nie jeden novinar to uz pri predstaveni kladol ako otazku panom vyvojarom, ti sa tvarili alles gut 😁
K tym reakciam na plyn: je to zaujimave pretoze pri testoch inych znaciek sa taketo velmi nesklonuje ale vw group co auto to ospale reakcie na plyn bez ohladu nato ci vw skoda alebo audi. Ten interier totalne bez klasickych tlacidiel a kopec hnusneho klavirneho plastu je fakt otras. Neviem co ich k tomu viedlo a som zvedavy na predaje. Neviem si velmi predstavit starsich majitelov ako sa "pasuju" s tymito technologickymi inovaciami.
jeblá diskusna platforma na tejto šit stránke mi zase zjebala príspevok do p1č1... včera detto, budeme sem pisat a pred odoslanim texty kopirovat ako na attari aby sa nezmazali...hlavne ze reklam je jak ***ých vsade
vidim to podobne, vyrobit display v milionovych seriach je ultralacne riesenie v porovnani s preciznymi mechanickymi rucickami rychlosti, otaciek, kvapalin... ich zivotnost po celu dobu a s tlacidlami a otocnymi prepinacmi je to este horsie, precizny chod, spolahlivost, jednoznacne ovladanie, odolne povrchy /v tom ma koncern super meno s ulupanim povrchov tlacidiel/ .... setrenie na bezpecnosti a ergonoomii...
vidim to podobne, vyrobit display v milionovych seriach je ultralacne riesenie v porovnani s preciznymi mechanickymi rucickami rychlosti, otaciek, kvapalin... ich zivotnost po celu dobu a s tlacidlami a otocnymi prepinacmi je to este horsie, precizny chod, spolahlivost, jednoznacne ovladanie, odolne povrchy /v tom ma koncern super meno s ulupanim povrchov tlacidiel/ .... setrenie na bezpecnosti a ergonoomii...
Taky mě displayový mor sere. Zas tolik by je ovládání topení nestálo. Ale obávám se, že jen kvůli tomuto to lidi kupovat nepřestanou, takže do budoucna asi smolík. 😒
Ludia sa tesia ze si kupili auto ktore ma uz v zaklade digitalne budiky a vw sa tesi ze este aj natom usetria pretoze je to je lacnejsie ako klasicke prehladne budiky. Je jednoduchsie dat vsetko do displeja ako nato robit samostatny slot(klima pripadne tlacidla okolo prevodovky).
a teraz si vezmite páni, ze je o 27 tis kč drahsi v zaklade 😁 kvoli lacnym displayom, na kt. usetrili a vyznamne tak obmedzili ergonomiu a bezpecnost... vwelcome
Jo je to tak, ale pridali tam i spoustu vybavy, co nejaky penize skutecne stoji. Vsechny ty asistenty, adaptivni tempomaty atd. to se pocita.
pre beznych vodicov je to asi + u mna je to naopak, som rad ked to tam nie je a nie su tam ani ziadne obrie displaye... som trochu oldschool v poziadavkach na auto, tablet na palubke ani asistenta tahanie za volant mi fakt nechyba... pripadne bezdovodne skakanie na brzdu ked je spinavy radar v znaku VW
"skákání na brzdu" se bát nemusíš. Mě to udělalo za 70tkm dvakrát, a pokaždé oprávněně. Několikrát to zbytečně zapípalo, ale s bržděním to opravdu nepřehání. Jinak souhlas - za žádný asistenty si nikdy nepřiplácím, žel bohu je čím dál častěji dostaneš ať chceš nebo nechceš.
suhlas, to skakanie na brzdu sa stava kamosovi na pole 1.0tsi + dsg, ked ma spinavy senzor v znaku VW... 3x pocas jazdy na prazdnej ceste sa mu to stalo... mozno vlastnost konkretneho kusu, vzdy vsak mal spinavy radar ked mu to spravil.. ak by siel niekto za nim bolo by to nepríjemne... uvadzam to len ako taky mozny status, myslim ze tie posledne generacie systemov toho zachrania viac ako pokazia... problem vsak je, ze nejdu jednoducho vypnut jednym tlacidlom... aspon neviem o tom, u niekt. aut sa da prepinat medzi adaptivnym a obyc tempomatom jednym tlacidlom... neviem v ktorom aute to bolo
napr v golfe by mne osobne vadilo, ze auto je stale online s internetom... vzhladom na bezpecnost dát je to zase dalsia hra s ohnom pre uzivatela...
napr v golfe by mne osobne vadilo, ze auto je stale online s internetom... vzhladom na bezpecnost dát je to zase dalsia hra s ohnom pre uzivatela...
Ja s tim v passatu zadny problem nemel.
A ja treba ty asistenty naopak mam rad a chci je tam.
A ja treba ty asistenty naopak mam rad a chci je tam.
1.0 EB ve Focusu má být úplně nový motor, takže bych ho asi nenazval ověřeným. Na druhou stranu se zdá být po všech stránkách povedený. Původní 1.0 zůstal ve Fiestě.
Co se týče displejů, tady asi není co řešit. Snažil jsem se k nim přistupovat bez předsudků, ale když se i v prvních novinářských dojmech člověk doslechne, že reakce dotykové techniky nejsou ideální a že měli problém se s novým ovládáním sžít, tak je to k pláči. A největší bomba bude, až kolem nás začnou jezdit O IV Active s plně dotykovou manuální klimou. To chceš...
Co se týče displejů, tady asi není co řešit. Snažil jsem se k nim přistupovat bez předsudků, ale když se i v prvních novinářských dojmech člověk doslechne, že reakce dotykové techniky nejsou ideální a že měli problém se s novým ovládáním sžít, tak je to k pláči. A největší bomba bude, až kolem nás začnou jezdit O IV Active s plně dotykovou manuální klimou. To chceš...
s tym dotykom je to tak, viaceri novinari si stazovali.... nevedel som, ze vo focuse je 1.0EB uplne nova, idem si to nastudovat 😁
Třeba Leon je za stejný peníze jako Focus nebo Mégane. Ale 1.5 TSI je dle mě nejhorší.
leon bude krajsi, mozno o nieco lepsie bude jazdit, ale bude to inak to iste len inak zabalene... display, motory atd rovnake... skoda dopadne tak isto, mechanicke ovladace octavia 4 celkom slusne zakopala - pochopitelne kvoli koncernu
Leon měl motor nejhorší.
myslel som oproti golfu... focus jednoznacne vitazi u mna, megane je moc láca.... z takej tej top v triede odpadol, aj ked pomer ceny k velkosti a vykonu je slusny, zalezi od preferencii. rozhodne to nie je nic sofistikovane od podvozku a riadenia ako napr focus, pripadne aj new golf 8
To plati i pro firmy a fleety, i tam je casto ekvivalentni VW levnejsi nez Skodovka. Vyzkouseno.
Dříve zveřejněné ceny octávie combi 1,5 tSi 110 Kw - 636 Tis za ambition s +- podobnou výbavou jako Golf, Takže 569 Tis u krátkého Golfa life 1,5 Tsi nevypadá tak špatně. Podobně stojí Civic, Focus.
No áno. Cenovo nepodlieza.
Ale je to najpredávanejšie auto v triede. Dlhodobo.
Také ceny Mégane, alebo Focusu radšej vôbec nepozeraj, to by Ťa úplne vystrelo.
Ale je to najpredávanejšie auto v triede. Dlhodobo.
Také ceny Mégane, alebo Focusu radšej vôbec nepozeraj, to by Ťa úplne vystrelo.
Moc nechápu, že srovnáváš do jednoho pytle Megane a Fokus.. Mégane umí být hodně levný, Fokus naopak zas tak levný není, ještě nedávno i R3 litr stál kolem 0,5M
Mám na mysli podobné výbavy a motorizácie. Tiež to osciluje okolo 20k €
To snad ne.. 1. 33tce koupíš za 350 a Fokus s 1.5 EB kolem 500+
Daj tam LED, automatickú klímu, adaptívny tempomat a napíš cenu.
Mne to stále vychádza na 140k intens + príplatky tých 20k.
Mne to stále vychádza na 140k intens + príplatky tých 20k.
Nejdem to porovnávať, ale myslím, že aj po dovybavení bude tá konkurencia lacnejšia, o trochu či o veľa, ale bude. A možno niekto nepotrebuje niektoré fičúry ktoré má vnútené (za mňa je napríklad blbosť adaptívny tempomat, v našich podmienkach to proste nefunguje, panikári a necháva také odstupy, že sa ti tam pichne nie jedno, ale dve autá naraz).
Inak je ale pravdou, že od nového roku všetci kvôli emisným pokutám podraželi, niekto o pár stoviek, niekto o tisícky.
Inak je ale pravdou, že od nového roku všetci kvôli emisným pokutám podraželi, niekto o pár stoviek, niekto o tisícky.
Zkoušel jsem Focus, Mégane, Leon a Ceed. Cena je skoro stejná. Jen ten Leon 1.5 TSI mě docela zklamal.
Já teď taky kupuju a ve finále je i Mégane a Focus. Vše kombi, srovnatelné motory a výbavy. Cena skoro stejná.
Z techto dvou focus, pokud ti to cenove vychazi, to neni o cem premyslet.
Ostatne soucasny focus dost mozna strci do kapsy i toho golfa, podvozkem teda rozhodne, v ostatnim asi ne, ale neurazi v nicem.
Benzin je sice trivalec, ale je to dobry trivalec (ovsem konstrukcne je novy, tak spolehlivost jeste nezname, ale ford motory umi lepe nez VW)
Ostatne soucasny focus dost mozna strci do kapsy i toho golfa, podvozkem teda rozhodne, v ostatnim asi ne, ale neurazi v nicem.
Benzin je sice trivalec, ale je to dobry trivalec (ovsem konstrukcne je novy, tak spolehlivost jeste nezname, ale ford motory umi lepe nez VW)
hm, neviem či sa nepletiem ale také čosi mi šramotí, že Golf VII. v základe začínal ako novinka tuším na 13,5 tis. €. Mám taký pocit, že to nebol úplne holobyt, teda okná a zrkadlá v elektrike, manuálna klíma, všetky airbagy a tak. Tento nový toho zrejme vo výbave bude mať viac, ale aj tak 3,5 tisíc € mi príde docela dosť rozdiel.
GVII u nás začínal mezi 330-340 tis. a tuším měl autoklimu v základu.
To by tak cca zodpovedalo tej cene čo u nás teda cca 13 - 13,5 tis. €, ale s tou autoklimou si istý nie som. Viem že som si vtedy hovoril, že konečne prišiel Golf za rozumné peniaze a v podstate ak by som sa stotožnil s motorom, tak by mi nič zásadné v jeho výbave nechýbalo, zvlášť za tie peniaze.
Na levne zakladni verze musis u golfu vzdycky rok dva pockat, tak to vzdy bylo.
Po vydani je vzdy nasazena cena, potom prijde levna verze, pozdeji na ni zacnou konecne davat slusnou slevu ... a az potom prijdou ty cenove zajimave verze jako maraton edition apod. Staci pockat.
Po vydani je vzdy nasazena cena, potom prijde levna verze, pozdeji na ni zacnou konecne davat slusnou slevu ... a az potom prijdou ty cenove zajimave verze jako maraton edition apod. Staci pockat.
No ale práve to čo hovoríš ty neplatilo pri uvedení Golfu VII. Práve ten s 1,2 TSI prišiel už v základe solídne vybavený a v cene, ktorú som už spomínal vyššie.
Bradley
Muzete si golfa koupit u nás, jsme přece braťa.
u nas to ma sociálna mafia, kt sa vyvaza za nase peniaze osetrene a tak pri prihlaseni auta z cudziny si to kvalitne zaplatis na danielle...
Taky ty penize musis prevest, banka uz se tesi na prachy za nic ... 😄
Dovážal som dve nové autá z ČR (Mazda a BMW), vždy som ušetril pár tisíc na cene. Ale stálo to asi deň času. (Samotný dovoz + kontrola originality + cestný úrad.) Keby ten rozdiel nebol veľký, nešiel by som do toho. Na banky sa vykašlite, sú služby, čo fungujú takmer za stredový kurz.
zalezi co kupujes a s akym vykonom... dat 800 - 1000€ ficovi do vačku len ako dan z prihlasenia z EU je len dalsia slovenska absurdita na obyc ludi co zivia mafiu
Ale registračný poplatok Ti kúpa auta v zahraničí nevyrieši, ten platíš za každé auto prihlásené v SR, bez ohľadu na to, odkiaľ si ho kúpil. Jedine že by si ho v Čechách nielen kúpil, ale aj postavil na značky. To tam ale musíš mať pobyt, resp. sídlo firmy, a to už je iná pesnička. Tiež som platil registračný poplatok 2700 eur so zaťatými zubami, v ten deň sa asi Ficovi hodne štikútalo.
jj asi som to blbo napisal, cokolvek co sa prihlasi na SK,,, narazal som skor na to, ze to moze vyrazne znizit cenove zvyhodnenie lacnejsieho aj noveho dovozu... jazdenky trpia najviac, ak chces vykonne auto za 8-10tis € tak je to sialeny poplatok a aj u tych aut lacnejsich ... holt mame drahy mitny system, stal raz tolko ako v CZ a majitelom je sukromnik nie stat, tak treba nahrabať ... no dost bolo politiky, sami vieme co doma mame 😐
Bradley
Ten kdo poptává golfa 1,5 nebude chtit hot hatch a jeste z francie 😀. Ale tak uz sme si zvykli ze se tu kvrdlaji v jednom košíku stingery s bmw 235i. Tak proc nevzit solidni vw s peknou spotřebou co odveze rodinu a nemrdnout dotoho tvrdej hot hatch od frantiku. Pejsek a kočička zas vaří dortík. Aj pro slovenskú stranu.
S tím se dá souhlasit. Ale pokud cenově auta odpovídají, tím netvrdím, že to je daný případ, proč to nesrovnat. Mám budget a mám 2 auta, která stojí stejně. Že je každé na něco jiného zaměřené? no a co, to ať si rozhodne zákazník, co je pro něj důležitější.
Ale s čím bych moc nesouhlasil je "Tak proc nevzit solidni vw s peknou spotřebou co odveze rodinu..."
Dle slovníku spisovné češtiny slovo "solidní" znamená😒br /> - spolehlivý
- poctivě, řádně provedený, důkladný
O tomto novém golfu to zajisté ještě nelze říct. Dle mých zkušeností rozhodně těmto slovům VW zatím neodpovídá. V rodině 2x passat 2018 a 2017, Yeti 2017, O2fl 2012 a leon 2019. Všechna z těchto zmíněných aut už musela do servisu buď na odtahovce, nebo v nouzovém režimu.
Ale s čím bych moc nesouhlasil je "Tak proc nevzit solidni vw s peknou spotřebou co odveze rodinu..."
Dle slovníku spisovné češtiny slovo "solidní" znamená😒br /> - spolehlivý
- poctivě, řádně provedený, důkladný
O tomto novém golfu to zajisté ještě nelze říct. Dle mých zkušeností rozhodně těmto slovům VW zatím neodpovídá. V rodině 2x passat 2018 a 2017, Yeti 2017, O2fl 2012 a leon 2019. Všechna z těchto zmíněných aut už musela do servisu buď na odtahovce, nebo v nouzovém režimu.
simson33
že vysokou cenu Golfa řeší tak intenzivně i ti, kteří nikdy žádného nekoupili ani koupit nehodlají...
To by mě tedy nebavilo.
To by mě tedy nebavilo.
Neviem, o kom píšeš, ale ja som si napríklad toho Golfa kúpil, a to GTI Performance. Mám teda tvoje láskavé dovolenie vyjadriť sa, že 17t za absolútny základ a 21t za prvú použiteľnú verziu je veľa? 😉
Iudex a máš to gti ještě? Já teď budu prodávat gti, ale vůbec nevím co místo toho, jediný co vím je, že to musí být větší (dítě) a silnější (já) 😁 ale já mám (zatím ještě) jen Polo gti, ale stejně mi bude chybět..
Nemám, pred 2 rokmi som predal. Ako píšeš išiel som do väčšieho a silnejšieho, ale stále mám na HH slabosť a možno sa k nim vrátim. Len teraz nie je dobrá doba, HH citeľne zdražujú, predstalen ako silné benzíny s vyššou spotrebou sú to verejní nepriatelia a treba ich skásnuť. 😒
V Tvojej situácii by som sa obzeral po kompaktných kombíkoch, nejaké warm-kombi typu Proceed GT alebo - ak to vydá - hotkombi typu Focus ST kombi. Len ako píšem oproti minulému roku dosť podraželi, chce to popýtať sa, aké zľavy sa dajú.
V Tvojej situácii by som sa obzeral po kompaktných kombíkoch, nejaké warm-kombi typu Proceed GT alebo - ak to vydá - hotkombi typu Focus ST kombi. Len ako píšem oproti minulému roku dosť podraželi, chce to popýtať sa, aké zľavy sa dajú.
Taky mám pro HH slabost, ale teď se rozpočet pohybuje někde na úrovni m340i, kdybych to chtěl nějak popsat a nepsat sem na přímo cifru. Problém, kterej mě štve je ta ztráta hodnoty nového + roční například e53 nebo cls53 (to je můj momentální sen 😁) stojí v mé skromné výbavě stejně jako například ta nová m340i a jsou ta auta o třídu vejš, nehledě na to, že motorizace 53amg ať už Éčko nebo Cls je opravdu skvělá volba.. Kombíky nejsou zrovna moje krevní skupina kromě pár modelů.. 😄
Tak neviem ako tá strata hodnoty pri dnešných vysokých cenách, ale ja som pozeral, že svoju F30ku by som predal skoro za to isté, za čo som ju kúpil. Takže žiadna strata. Nenechaj sa pomýliť porovnávaním cien bazároviek s cenníkovou cenou nového, za tú sa prémia nekupuje, takže reálne tá cena ročného je blízka cene funglovky s dobrou zľavou. Otázka je, za koľko sa dnes reálne dá kúpiť M340i, resp. akú zľavu vieš dostať, podľa môjho zbežného dopytu 20% by malo ísť. Takže ak máš badžet na M340i, tak nie je o čom, rozhodne najlepšia voľba nielen v rámci triedy (C43AMG je o dosť drahšie, S4 je len nafta), R6 je klenot a možno onedlho vyhynutý druh. Takže ak na to máš, netreba váhať.
Ak máš možnosť tak by som išiel do 40i, fantastický motor a nová 3-er už asi bude vcelku komfortné rodiné auto.Priznávam ale že E som ešte nejazdil, to je ale už o triedu hore.
Ktovie ako to je teraz s tými cenami a zľavami. Vcelku krute to všetko podražilo. Ja som ale svojho času dostal na novú skladovku u BMW 35i zľavu cez 30%.
Ktovie ako to je teraz s tými cenami a zľavami. Vcelku krute to všetko podražilo. Ja som ale svojho času dostal na novú skladovku u BMW 35i zľavu cez 30%.
Pozri predvadzacky alebo jemne jazdene u original znackoveho dealera tam su velmi vyhodne ceny. Ja som kupoval MB mal orig, cenovku okolo £ 55 000 predvadzacka s najazdom 3200 mil a bral som ho za £31 000. Teraz som videl zlacnenu C 63 s za nej £ 75 000 nejazdenu v plnej vybave . :-!
RS
Dnes jsem měl možnost si na parkovišti prohlédnout staticky nový Golf a musím říct, že je to ještě slabší než na fotografiích. V tmavě šedé naprosté nevýrazné, starou Koreou vyhlížející auto. Nečekal jsem u Golfu zázraky, ale alespoň standardní vzhledovou solidnost. U osmé řady ji jaksi postrádám :no:
Tak ono VW dobre vie, prečo Golf 8 promuje v tej výraznej žltej. Ostatné sú proste šedé myši.
Arese
Golf bych vždy proslulý tím, že se jednalo o naprosto univerzální model, který oslovoval zákazníky všech věkových, profesních i majetkových skupin. A teď prsknou na trh generaci, jejíž pracoviště řidiče připomíná málem pilotní kabinu kosmické lodi. Proč proboha nemají alespoň jeden stupeň výbavy s normální přístrojovou deskou s běžnými budíky a tlačítky pro starší, resp. konzervativnější zákazníky?! 😒 :no:
P.S. Nemůžu si pomoct, ale ta světla jsou na tom předku moc utopená - měly být umístěny o pár cm výš. Výsledkem je, že ta vpředu extrémně zaoblená kapota motoru působí při pohledu zepředu strašně "přefouknutě" a celý jinak vcelku příznivý dojem z designu předku jde do háje!
P.S. Nemůžu si pomoct, ale ta světla jsou na tom předku moc utopená - měly být umístěny o pár cm výš. Výsledkem je, že ta vpředu extrémně zaoblená kapota motoru působí při pohledu zepředu strašně "přefouknutě" a celý jinak vcelku příznivý dojem z designu předku jde do háje!
centauro@...
Kurna, do riti co to je za sracku. Bolo mi ctou a potesenim, ze som jazdil na VW Golf 3 a 4 generacie vo svojej doby slavy. A to som najazdil na golfikoch niekolko 100 tisic km. Ale tuto haraburdu by som nebral ani keby mi to davaju ako firemne vozidlo. Velka skoda ze z VW group ostala iba kopa srotu.
Jestli opravdu benzíny budou jezdit za 4,7 a nafta za 3,5, nebo VW opět lže a spotřeby si vymýšlý.
Zatím podle zkušeností se kloním k druhé variantě, ale budu velice překvapena rád, když to budou spotřeby dosažitelné v provozu.
VW mlzi.
Inovace minimalni.
VW mlzi..
Třeba u toho mildhybridu píšou u WLTP spotřebu 5,9, tedy víc než obyč TSI, kde je 5,6