Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Pokud chce EU splnit klimatické cíle, musí do 10 let postavit téměř 3 miliony nabíječek

59 komentářů

Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Ceny el. energie po té, co za dva roky odpojí helmut atomovky stopnou o 20-45%. Těšte se!!!

Výstavba větrníků je v rajchu ve skluzu a navíc lidi proti nim protestují, chtěj je plácet dotacema, takže ten proud budou muset kupovat venku, jasný jak facka.

Důchodci zdechnou hlady nebo zmrznou, to samý jednočlenné domácnosti, matky samoživitelky atd.
ryccardo
Helmuti už je maj skoro povypínaný, takže nic moc zásadního se už nestane. Chybějící kapacitu doplní plynem a uhlím případně koupí od nás a od Poláků, který ho vyrábíme povětšinou taky uhlím. Větrníky jsou doplněk nejde na nich postavit energetickou síť. Ale Hamuna by ti to vysvětlil ten je na to odborník až na půdu 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
mýlíš se
Helmut ještě nukleáry nevypnul a už se ceny elektřtiny zvýšily i u nás :no: :no: :no:
ó jak velice se mýlíš a jak jsi krásně naivní …..
ryccardo
Jo máš pravdu. Koukám, že totální destrukce Německé energetiky ještě není u konce. Úpadek Německa je fakt smutnej. Generace se tam snažili něco vybudovat a stačí pár pošahanej ekoteroristů a jde to všechno do háje.

https😐/oenergetice.cz/…dni-dvou-blocich

A zelený hovada tomu tleskaj.
Avatar - Anonym
Anonym
ještě jim toho chybí vypnout dost, 9 elektráren maj vypnout do toho roku 2022.
gtr
spaleny6
Důležité je soudruzi, že cíle byli stanoveny. Teď už zbývá jen splnit plán aspoň na 110%.
pogo26
Realita nikoho zajímat nebude a cíl bude splněn. Pluginy dle nich jezdí za 2 litry, tak se bude dotovat a zakazovat.
Arese
Jasně a z komínů elektráren vychází jen vůně fialek! 😁 😁 😁 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
no ale existuje institut voleb
až bude elektřtina 3x dražší, lidi se nasserrou
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
spaleny6
Otázla je, jestli budou mít koho volit.
Arese
Když ne, tak by snad mohli založit nějakou antizelenou stranu zdravého rozumu 😄 !
Banton
To je sice hezké, že EU chce dělat všechno elektro a eko a bio. Ale kde a kdo tu elektřinu vyrobí? Pokud toto nastane a nastane ve velkém rozšiřování elektro-mobility, tak na to musí být připravená infrastruktura a potřebné zdroje. A z obnovitelných zdrojů to určitě nebude. (ten kdo dovolil sluneční elektrárny na orné půdě byl ho....) Jediný smysl má jádro a k tomu přečerpávací elektrárna.

Na jedné straně planety třídění plastů, přísné emisní normy a nesmysly a na druhé straně sypou odpadky do řeky a nějaké emise nikdo neřeší...
Avatar - elektrikar
elektrikar
Tak ty sluneční elektrárny byly tunel od začátku. Kdyby to nebyl tunel, tak udělají rozumnou podporu pro normální lidi a máme za stejné peníze plnou republiku fotovoltaik na střechách RD se spotřebou přímo v místě výroby.

Jenže to by na tom vydělal obyčejný člověk a to si vrchnost nepřeje. A běda kdo by chtěl být soběstačný.

Dokonce by stačil tzv. netmetering - přímá dotace žádná, ale co si vyrobím můžu zdarma dodat do distribuční sítě a pak si zdarma kdykoliv odebrat. V Německu běžná věc, v čechistánu zákaz o tom mluvit.
ryccardo
Přesně jak píšeš rozumná podpora pro normální lidi. Místo toho na tom profituje hrstka vychcánků, který si to postavili z dotací a teď to co vyrobí platíme všichni.
Avatar - elektrikar
elektrikar
A ještě to hodí na technologii solárů v které se snaží identifikovat nepřítele...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ono komunizmus byla krásná idea ale zkazila to parta "vychcánků"
ó jak jsi krásně naivní

běžte se i s Elektrikářem poklonit Marxovi do Německa, má tam od Číňanů velkou sochu …..
ryccardo
Myslím to tak, že získávat energii v určitý míře s pomocí solárních panelů není špatná myšlenka, ovšem udělat z toho s pomocí dotací byznys pro hrstku vychcánků a zastavět s tím pole a louky to je špatně a fakt že to teď všichni platíme taky.
fahrenaufderautobahn
možná jste si toho nevšiml, ale neustále roste dostupnost energie z obnovitelných zdrojů. také jste si proto možná všiml, že dává pořád větší smysl dávat solární panely na střechu a používat další dostupné technologie, které umožní závislost na dodávkách energií snižít. v roce 2050 bude energetika vypadat opravdu jinak než si představujete. nebude to jaderka, která bude zásobovat spotřebitele. bude to decentralizovaná síť s hromadou malých elektráren (stovky tisíc).
Avatar - elektrikar
elektrikar
Ano a pak nastoupí V2G - vehicle to grid, bohužel tito kritici nemají žádný přehled co se děje v energetice a zamrzli někde v 1997 😒
pogo26
Hlavně, když na to dostaneš dotace.
Avatar - Anonym
Anonym
Ne toho jsem si nevšimli, ted v zimě to nic nedává, účinnost je 10-15% lidi co nemaj proud a sou na tom závisilí jako kámoš musí dobíjet baterky za pomocí nabíječky a elektrocentrály, má jí teda předlanou na LPG 😄

Jestli ste si nevšimli, USA valem vypíná uhelky, ale 90% je nahrazuje plynovými elektrárnami, nikolikv větnríky a soláry 😄 😄
Orm
To funguje k prvnímu trafu, takže to znamená totálně překopat kompletní rozvod vn.
DonVito
No k prvnimu trafu to snad funguje proto, ze je zde ta energie spotrebovana.

Jake predpokladas upravy (prekopani)? Transformator nema problem s opacnym tokem energie..
Banton
Ano, za pár let možná bude energetika vypadat úplně jinak, ale největší globální problém je uchovávání energie...protože panely funguji, když sviti slunce. Pokud budeme umět tuto energii uchovat pak to bude reálné. Do té doby dochází jen k extrémnimu kolísání v síti.
DonVito
Viz elektrikar 14:02.
mrazik
V roce 2050 bude doufejme energeticka krize za nami.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Alespoň ty kačky zůstanou pěkně v EU a budou to stavit naši lidé a naše firmy. Bude práce. Ne jako valit obrovské peníze za ropu našim potenc. nepřátelům. Konečně bude Evropa nezávislá z hlediska pohonu mobility. :yes:
pogo26
Podobně se kecalo i u fotovoltaiky. Nakonec to skončilo u panelů z Číny.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Jenže drtivá většina DC nabíječek je ABB, SIEMENS a nějací frantíci a australané. Jinak panely sice čínské, ale kdo to vše servisuje? Číňani?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
no já slyšel že to v USA řetězce obchodů měly na střechách a všechno se to porouchalo ….
to asi "servis" nevyřeší ….
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nemají náhodou Němci v plánu vyrábět el. z plynu, viz Nordstream2?
Avatar - elektrikar
elektrikar
Němci pojedou offshore vítr zálohovaný paroplynem Nordstream2. Jediné co potřebují je položit několik UHVDC linek ze severu na jih, kde práce běží na plné obrátky. Pak rozjedou offshore.

Cena bude dynamická a když budou foukat a bude záporná cena, tak nadejde náš okamžik nabíjení BEV. Jen je potřeba implementovat dynamické tarifní ceny.

V 2019 Německo vyrobilo přes 40% el. energie z OZE, dánové dokonce 49% z větru.

https😐/vtm.zive.cz/…826/default.aspx
Niemand
Myslíš tie UHVDC čo už mali 5 rokov fungovať a ešte nemajú ani vykúpené všetky pozemky?
Avatar - elektrikar
elektrikar
Pracují na tom, sice to trochu drhne ale maká se... Jak by takový projekt asi vypadal u nás? :yes:
https😐/oenergetice.cz/…rocnimu-zpozdeni
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Němci umí máknout, s 6 000 000 Židy byli hotovi za 5 let, bravo Helmut
"Wir schaffen das" ať to stojí co to stojí a ať to má dopady jaké chce
tak to je Helmut, nezměnil se a bude provádět svoje e😜erimenty do nekonečna
TY TU ELEKTŘTINU HUL9Š ???? Silnej matroš, to tedy ano.
Orm
V tutu chvíli je architektura výroby a distribuce el. energie jasná - velké zdroje a od nich jednosměrná distribuce s postupným snižováním napětí a zvyšováním hustoty. Malé lokální zdroje a přenos "všemi směry" a k tomu všesměrná páteřní síť znamená zásadní přebudování stávajících distribučních sítí a technologií. Ty malé zdroje fungují dobře v rámci smart čtvrtě, ale už ne city, a to k nejbližšímu trafu.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Tak samozřejmě máme přenosovou a distribuční soustavu. V rámci jednotlivých "posledních mílí" asi lze těžko očekávat opačný tok do VN zvláště dnes v době klimatizací atd. Nemám info jak se na to tváří transformátor, ale určitě by měl z principu umět oba směry.

Licence výroba elektřiny: 26 362

Zdroj: https😐/www.eru.cz/…ace-o-drzitelich
pogo26
Hlavně si ty malé zdroje vybuduj za svoje peníze a elektřinu si nech pro sebe. Reálná výkupní cena bude vyšší než z ostatních zdrojů.
Avatar - elektrikar
elektrikar
EDIT: double insert
Avatar - Anonym
Anonym
Od koho kupješ suroviny na výstavbu? Kobalt, nikl, měd, lithium, železná ruda, bauxit, platina, vzácné kovy atd, az chvíli se bude dovážet i písek a cement, rpttože tady se za 30 let neotevřel jedinej kamenolom. Takže komu že to budeš platit peníze? rusko, asie, afrika 😄 😄 😄

Naíc postavit si páteřní sít na větrníkách a fotovoltaice může jen totální idi*t!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne tak.... ale aj taky bezny piesok je uz coraz "vzacnejsi" a teda drahsi ... vsimnite si https😐/finweb.hnonline.sk/…-je-nepouzitelny .... pockaj jak o dalsich 20 rokov uz budeme riesit viac vodu... a piesok.. a drevo a vzduch ( aby sme prezili ) a nie nejake nezmyselne elektro

uz teraz je malo strku vo svete aj ceny piesku pekelne rastu... ale ako som uz pisal.. my si to spackame aj sami ... nam k tomu netreba ani martanov ani ziaden asteroid ... a tie dobre casy hojnosti vsetkeho a plytvania so vsetkym ... su uz davno vieme kde .. ta tam 8-s
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
a prodávat elektriku pomotaným Němcům jako zelenou.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
to myslím Babiš chce
ovšem Němci to chtějí naopak
ve větrných špičkách potřebují vzdálené odběratele, aby se to vyrovnávalo
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Kdyby se tyto finance použily mnohem lépe a účelněji, mohlo by to mít i třeba skutečný globální dopad. Třeba v Asii pomoci zbudovat moderní spalovny odpadů místo toho, aby ty *** rvali přímo do moře. Mělo by to mnohem větší smysl.
Avatar - Dinar
Dinar
Mně to v poslední době připadá, jako bych sledoval nějaký týdeník z roku 1952, podobně vznešené cíle, podobné nadšení, samé, "je třeba" a "už za deset let"... A přitom každý ví, že to před deseti lety proklamované "za deset let" nějak nenastalo a zjevně za dalších deset let zase nenastane, a že navíc jde o honění se za vlastním ocasem. Technologie spalovacích motorů je na vrcholu, zátěž z jejich používání v osobní dopravě je naprosto marginální ve srovnání s globálními ekologickými problémy, viz. např. to o čem píšeš.

Jenže světu opět vládne pokrytectví, bohužel, ono se různým grétám mnohem lépe demonstruje "za záchranu planety" v NY nebo Stockholmu než na hromadě plastu na břehu moře v Barmě, stejně jako se lépe utrácejí peníze Evropanů za vzdušné zámky, než aby si někdo pálil prsty při řešení skutečných globálních ekologických problémů ve třetím světě. Takže nás nechají postupně zaplatit miliardy za eko tunely typu solárů, biopaliv, nic zásadního neřešících větrníků, nakonec i paralelní rozvodné sítě a nabíječek, abychom si pak za dvojnásobnou (nejmíň) cenu elektriky mohli nabíjet auta, která stojí dvojnásobek ekvivalentu se spalovacím motorem, a která ujedou v kuse jen pár set kilometrů. Prostě nové světlé zítřky...
Anonym
Tak hlavně že se Evropa tupe opiji svým ekologickým snem, a že v jižní Africe se kaceji a pálí čím dál víc pralesů tak to je vůbec nezajímá... Ono jedna věc je snižovat emise co2 a druhá věc je ze už nebude kdo by to co2 cistil jako to dělají pralesy... Takže se na potapejici se lodi vynaklada veškerá snaha na zalepeni dírky v trupu lodi a při tom má mnohem větší díru na zádi...
Anonym
Jižní Americe
Arese
… si vytkli jakési šílené "klimatické cíle" a kvůli jejich splnění hodlají zcela zlikvidovat evropský automobilový průmysl (a posléze celou ekonomiku) a Evropany násilně zotročit elektromobilitou. Nikdy z těchto magorů si ale neuvědomuje, že 1) většina evropské elektřiny ve většině evropských zemí vzniká v tepelných elektrárnách, 2) celková ekologická bilance elektrovozítek vůči modernímu vozu se spalovacím motorem je za celou dobu životnosti celkově horší, 3) I kdyby všichni Evropani zítra začali jezdit elektrovehykly, na glogální klima to nebude mí mít prakticky vůbec žádný vliv. Nakonec toto klimatické šílenství dosáhne jediného - evropské zboží v globálním měřítku přestane být konkurenceschopné, protože se stane extrémně drahým a životní úroveň Evropanů se následně začne rychle propadat.
P.S. Komunisti si také v pětiletých cyklech stanovovali úžasné cíle a na jejich plnění vytvářeli plánovitou ekonomiku a jak to dopadlo si tady ve střední a východní Evropě naštěstí pamatujeme moc dobře i po 30 letech!
ryccardo
Ano přesně tak, ale možná to má nějaký hlubší cíle. Ty vůbec nesouvisí s ekologií, ale nejspíš za tím budou prachy 😉 Si pamatuju jak pomatená EU pár let zpátky strašně tlačila diesely protože mají nízký emise CO2. Teď je holt móda elektro za pár let se zjistí, že baterky obsahují svinstva a jejich těžba a zpracování je sakra neekologická záležitost a to nemluvím o faktu, že kobalt v Kongu těží kde jaký dítě. Takže myslím že uběhne pár let vlády zadotují z našich daní pár milionů elektromobilů a ty následně dostanou podbnou nálepku fuj auta jako mají dneska diesely. To se nám tu ovšem bude povalovat miliony baterek, který nebudeme umět 100% zrecyklovat.
Arese
Jo a kromě povalujících se baterek nám parkoviště a ulice budou hyzdit chátrající drahé nabíječky, které pak skoro nikdo nebude používat a do kterých se investovaly miliardy!
Orm
Ta čísla vůbec nesedí. Ve 2030 44 mil. EV aut a k tomu jen 3 mil. nabíječek ?

A dále - v EU se prodá ročně 15 mil. aut, pokud bude ve 2030 jen 44 mil. EV tak to znamená, že se stále budou prodávat auta se spalovacími motory. Ale EU dělá vše pro to, aby se neprodávala.

Pokud EU dělá vše, aby se auta se spalovacími motory neprodávala (zákazy, daně ...), tak bude v EU jezdit ve 2030 60 - 100 mil. EV aut, pak ale nebude 3 mil. nabíječek ani náhodou stačit.
jenicek54
vyhozené peníze a elkologie v řiti 😒 😒 :no:
Avatar - Katikakus
Katikakus
...nabira na sile. Zeleni fasiste chteji rovzratit a znicit celou Evropu. Neo-marxisitcka pakaz bez vzdelani chce diktovat vetsine, co ma delat. Je potreba se razne vymezit vuci zelenemu teroru.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak. Naštěstí dost lidí je pořád normálních, akorát se bojí nebo sou líní se ozvat a vymezit se proti nesmyslům.
Arese
Češi a vůbec obyvatelé zemí V4 si díky totalitní hrůzné zkušenosti naštěstí ve většině zachovali zdravý rozum. Zelení fašisté proto u nás (zatím) ve volbách nemají šanci. Ale mám strach o budoucnost, do mladých tu zeleno-uprchlickou-genderovou propagandu hustí horem dolem! Svým dětem jsem tuto hrůznou situaci už dávno vysvětlil, ale dělají to i ostatní rodiče?! 😒 😒 😒