Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2020

Zpět na článek

Fiat zahajuje elektrifikaci nabídky. Přivítejte Pandu a 500 Hybrid s novým tříválcem

43 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
hybrid uz nema az taky zmysel podla mna ( aj spotrebou je tam uz len maly rozdiel ) .. a ako pozeram kroutak je este nizsi ako u predoslej "nesmrtelnej" 1,2ky .. to si zase fiat raz pomohol ( ale chapem.... emisie nepustia ) .... a to predpkladam ze cena bude akurat este vyssia ako s predoslou 1,2kou ... to uz potom rovno moze clovek zvazit nove clio s litrovym tce s nepriamym vstrekom .. kam kracas fiat?
Mino 1
Kam by kráčal? Predsa tam, kam aj iné automobilky. Alebo si myslíš, že ostatným sa elektrifikácia vyhne? Btw. tento fiaťácky motor je tiež MPI.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Prave naopak, hybrid smysl ma, EV je, az na specificke vyjimky, k nicemu.

Nemam trivalce rad. Ale tenhle je aspon bez turba a s neprimym vstrikovanim... takze by se mohl chovat "slusne" .
A tomu momentu prave nejvic pomuze ta "baterka" .
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hm, bez turba a přímého vstřikování, ale s externím EGR. ;-\
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Žádný zázrak z pohledu dynamiky to nebude, ale ani propadák. Vzhledem k dvouventilové technice by měl v 1800 ot. dosahovat alespoň 85% z maxima toč. momentu, takže cca 78 Nm + 19 Nm od elektromotoru = 97 Nm v 1800 ot. - takže dynamika na úrovni dobré 1,2i, navíc zde spojeno s krátce odstupňovanou 6MT - za mě OK.

Vzhledem k jednoduchosti motoru (1 vačka, 6 ventilů, MPI) to vypadá na úsporný a spolehlivý povoz. :yes:
ericn
Tak ti nevím, ta původní 4válcová 1.2 měla 51kW/102Nm, tedy také žádný zázrak. Ale přece jen jistota. Nový 3hrnek si nazačátku pomůže s elektrem a pak chcípně. Jde jen a jen o papírové emise, nikoli o posun vpřed ;-\
Mino 1
Nemusí to tak nutne byť. Stará 1.2ka sa robila tuším len s 5kvaltom, tento nový 1.0 by mal mať 6kvalt. Pokiaľ bude dobre sprevodovaný, tak nejaký výraznejší rozdiel v dynamike možno ani nebude pozorovateľný.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Dobrou 1,2 jsem myslel např. od Kia Hyundai - ta umí maximum cca 118 Nm, nebo Puretech od Peugeotu.
ericn
Jo, 1.2 Puretech 60kW mám doma a jezdí slušně, jen ten zvuk je tragický 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Původní 1.2 možná parametrově nebyla zázrak, ale táhla doslova od volnoběhu a ve dvou a půl tisících se cítila jako ryba ve vodě. Tohle může zachránit jen ta baterka.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Proč by neměl? Mildhybrid bude za chvíli všude, Suzuki s čistým atmomotorem už nekoupíš. A ve městě to má smysl.
DonVito
Honda si mysli opak, viz (jen) hybridni Jazz.

https😐/www.auto.cz/…o-silnice-131705

:yes:
abc
ja myslím, že budúcnosť je v hybridoch, malý ekonomický motorček na prípadné dobíjanie bateriek,
alebo aspoň takto ako Fiat
Ota4
Fiat nic nemá nic neumí. Vždyť jenom přeci čeká až mu pomůže PSA s elektrifikaci. Fiatí platformy tohle přeci neumožňují. Nevěřím.
Avatar - henkka
henkka
Fiat nic neumí..? Měl by sis trochu počíst, než plácneš takovou kravinu. Technických inovací např. v oblasti motorů mají za posledních 50 let na kontě bezpočet, málokterá automobilka, nebo značka, se může pochlubit takovou invencí 😉
Ota4
To byl samozřejmě vtip
Avatar - henkka
henkka
:yes: 😉
abc
presne tak
už len common rail je talianska robota
napríklad
Avatar - speedfred
speedfred
Taloši sú hodne technicky zdatný, nemyslím len automotive ale aj v priemyselných technológiách, dopravníky a pod. Mám ale pocit akoby to nevedeli poriadne predať a niektoré veci dotiahnuť do úplného konca.
Ota4
Přesně
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
11 Ah x 12 V je 0,132 kWh To je deset baterek 18650. Jen odhaduju, že tam má být 11 kWh.
Mino 1
Majú to správne, jedná sa len o mild hybrid.

Fiat 500, Fiat Panda e Lancia Ypsilon adotteranno sotto il cofano il motore aspirato benzina 3 cilindri Firefly 1.0 70CV (6.000 giri/minuto e 92 Nm di coppia massima a 3.500 giri/minuto) con il motore elettrico 12Volt BSG (Belt integrated Starter Generator). Come funziona? E’ presto detto: il sistema BSG recupera energia in fase di frenata e decelerazione, immagazzinandola in una batteria al litio da 11 Ah di capacità per poi sfruttarla con una potenza massima di 3.600 W, per riavviare il motore termico dopo uno stop in marcia e per assisterlo in fase di accelerazione. L’utilizzo del nuovo motore ibrido permetterà di abbattere consumi e emissioni di CO2 in media del 20% e fino al 30% rispetto a una Panda Cross. Infine, le prime ibride Fiat sono conformi alla normativa Euro 6D Final.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
40 Ah má baterka na startování. Jj 11 kWh je opravdu moc. A 11 Ah je zas nic.
Jakub Šafanda
Taky mi to přijde nějaké divné. Takovou baterku mám ve skůtru.
Jestli tím mají napájet 3,6kW motor, je to 300A. To bych chtěl docela tu baterku vidět...
Avatar - xxc
xxc
V kolobezke je 12,8 Ah bateria. To len na porovnanie 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Tenhle prcek na tu baterku ale nejezdi. Pomaha si z ni pro lepsi vyuziti paliva.
Trochu rozdil.
Jakub Šafanda
Píšou, že to 30km/h jezdí.
Šimpanz
Když to chceš dát na porovnání, tak musíš vedle Ah uvést také napětí. Koloběžky se většinou nedělají na 12V, ale na napětí baterky 36V nebo 48V, takže kapacita baterky takové koloběžky je 12x36=0,432kWh nebo 12x48=0,576kWh a dělají se i koloběžky s 26 Ah a 48V, tedy 1,25 kWh tedy v každém případě násobně větší kapacita než 11x12=0,132kWh u tohoto Fiatku.
Těch 0,132kWh je srovnatelná kapacita používaná u RC modelů autíček, tam se běžně používají LiPo 8000mAh při napětí 22V = 0,1776kWh, což je pořád o cca 40% větší kapacita.
https😐/www.bighobby.cz/…5C-70C-d1490.htm
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
no nebylo by to fajn?
zlysoused
Tak ten dvouválec právě nahrazují tím litrovým tříválcem.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Asi vedi proc. Ja ne.
😉

Co me trochu mrzi, ze ten elektromotor nepomaha pres zadni kola, jako to ma mit Tonale.
To by byla parada - Panda s "vyprostovacim" modem 4x4.
😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
S tou baterkou by to sotva roztočilo kola na zvedáku.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jako, já v podstatě chápu, že se považuje za projev "dobrého vychování" považovat cokoliv neněmeckého za podřadné...

ale přesto: už roky jezdím k úplné spokojenosti s o něco větším autem (Punto II), s výkonem jen 44 kW. Jasně, na dálnici se to nehodí, ale tam se tohle auto nehodí vůbec... ale ve městě i na okreskách rozhodně nikoho nezdržuju.
A na rozdíl od drtivé většiny majitelů slovutných motorů německé provenience opravdu jezdím! Už asi 12 let.. skoro 200 tisíc kiloemetrů. A víš co? Jede to i s 1000 kg vlekem.

Ale to jsem vlastně nechtěl.
Ten motor má výkon 3,6 kW. To už je hodně dobrej naviják i na 2,5 tunový off-road! Tohodle prcka? S prstem v nose.

A ano, ta baterka je malá. Ale pořád stačí na něco přes 2 minuty plného výkonu toho motoru... jako vyprošťovací" pohon zadku by to bylo úplně v pohodě.
Nikoliv jako náhrada Subaru.. ani Defendera ne.

Prostě když potřebuješ vyjet z parkoviště přes závěj...

Pro Tvoji informaci: kdysi jsem navijákem s výkonem 2 kW vytáhnul BMW 3 z příkopu. Loni v zimě jsem pomohl vyjet dvěma koly z příkopu Peugetu 407... ručním navijákem, s max povoleným zatížením 900 kilo.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kup si normální auto, nebudeš trpět. 3600W , 12 V, 300A pr tu pidi baterku je vlastně zkrat.
Arese
No asi proto, že ten fiatovský dvouválec TwinAir byl naprosto chybný krok, jedna z mála motorářských inovací, která se Fiatu fakt nepovedla - vysoká spotřeba, tragická nekultivovanost. Tomuto extrémně downsizingovanému motoru se na trhu prostě nikdy nepodařilo nahradit slavnou řadu FIRE, proto Fiat nedávno musel chtě nechtě vyvinout nový tříválec.
Mr.Murphy
.... jestli to do budoucna má být základní motor, proč ne.... primitivní spalovák s rozvody řetězem, k tomu pomoc baterky.... takže spotřeba bude relativně nízká a spolehlivost snad nebude téma.... samozřejmě jde o to aby to tak chápal i Fiat a nechtěl za takto poháněnou Pandu 300 litrů....
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Primitivní, jo?
Chlapi sakra, proč si něco nepřečtete i jinde než tady? Tady je předem jasný, že Golf strčí všechny do kapsy.. ale jinak nic.

Ten primitivní motor má poměrně komplikovaný systém změny časování vačky, Fiat ho nazývá CVCP (Continuous Variable Cam Phaser).
Kromě toho používá Multiair, díky čemuž má variabilní kompresní poměr, kterého ale dosahuje tím, že později zavírá sací ventil... takže část vzduchu uteče ještě před kompresí.

No, jak říkáš, úplně primitivní motor...
Ota4
To víš no tady to ale nikoho nezajímá. Každý ti zde bude cpát TSI nebo PureTech
Avatar - xxc
xxc
A na co je dobry Multiair, ked su to zlozite motory s vysokou spotrebou? 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já myslím, že zde nikdo necpe TSI ani Puretech, ale nabízí se srovnání třeba s roky nabízeným mild hybridem od Suzuki. 1.2 čtyřválec a 66 kW. To zní líp než 1.0 bez krouťáku a ještě složitý, jak podotýká Já první.
abc
ja sa na ten taliansky design nemôžem vynadívať
toto porovnať s tým posledným VW
to je rozdiel
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Překlep.. to patřilo do jiné diskuze.
😄