Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Superb Combi 1.5 TSI (110 kW) – Tiše a průměrně

Faceliftovaný superb není úplně snadné poznat, moc se nezměnil. Co ale trochu změnit zaběhnuté pořádky a pořídit si velký kombík v benzinu? A navíc docela malém?
Zpět na článek
25. 12. 2019 13:25
25. 12. 2019 13:46
25. 12. 2019 13:55
25. 12. 2019 14:23
25. 12. 2019 14:32
25. 12. 2019 14:48
25. 12. 2019 14:55
26. 12. 2019 02:57
26. 12. 2019 10:35
26. 12. 2019 20:07
25. 12. 2019 16:46
27. 12. 2019 07:50
10. 3. 2020 12:35
25. 12. 2019 13:28
25. 12. 2019 13:43
25. 12. 2019 13:47
25. 12. 2019 15:34
25. 12. 2019 15:54
25. 12. 2019 18:10
25. 12. 2019 18:15
25. 12. 2019 18:35
25. 12. 2019 18:50
25. 12. 2019 19:06
25. 12. 2019 20:48
25. 12. 2019 22:09
25. 12. 2019 23:06
25. 12. 2019 23:15
25. 12. 2019 21:10
26. 12. 2019 10:49
25. 12. 2019 22:44
25. 12. 2019 23:08
27. 12. 2019 11:43
26. 12. 2019 08:55
26. 12. 2019 11:57
27. 12. 2019 13:16
25. 12. 2019 13:42
25. 12. 2019 16:55
25. 12. 2019 18:34
26. 12. 2019 10:56
26. 12. 2019 12:05
26. 12. 2019 12:39
25. 12. 2019 19:29
26. 12. 2019 10:57
26. 12. 2019 09:39
26. 12. 2019 10:58
27. 12. 2019 13:49
25. 12. 2019 14:03
25. 12. 2019 14:06
26. 12. 2019 17:48
25. 12. 2019 14:14
25. 12. 2019 15:06
25. 12. 2019 15:14
25. 12. 2019 19:48
25. 12. 2019 22:52
25. 12. 2019 14:11
25. 12. 2019 14:46
25. 12. 2019 22:48
25. 12. 2019 15:45
25. 12. 2019 17:18
26. 12. 2019 03:12
26. 12. 2019 12:25
25. 12. 2019 18:12
26. 12. 2019 03:11
25. 12. 2019 20:31
25. 12. 2019 20:49
27. 12. 2019 16:16
25. 12. 2019 23:01
26. 12. 2019 03:15
25. 12. 2019 20:59
25. 12. 2019 21:20
25. 12. 2019 23:10
25. 12. 2019 23:38
25. 12. 2019 23:45
26. 12. 2019 23:58
27. 12. 2019 01:21
27. 12. 2019 09:09
27. 12. 2019 09:41
27. 12. 2019 12:59
25. 12. 2019 13:25
K ceně
Jenom slaboduchej si objedná takovouto konfiguraci. V Ambitionu (základ) a dokrmuje to věcma, který jsou o patro výš (Style) v základu. Promrhá desetitisíce. Děs! Z těchle erstausstattungů se pak dávaj vidlákům slevy jedna radost.
Rozbalit vlákno
12
25. 12. 2019 13:46
Re: K ceně
Jo souhlas, Ambition je pro taxikáře co to vezme tak jak to vyjede z linky v základu a tlačí cenu dolů. Jinak když člověk něco trochu chce, nic jiného než Style + podle gusta nedává smysl.
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2019 13:55
Re: K ceně
je to testersky kusok ... nic ine v tom nehladajme..

tiez v reale by som radsej v cene jedneho melona uz 2 liter tsi ako tuto "vypinatelnu" 1,5ku so vsetkymi moznymi vybavovymi nezmyslami ... ale ako takto je superb fakt podareny ... a snad ani nikdy lepsi a krajsi nebol ako prave dnes :yes:
25. 12. 2019 14:23
Re: K ceně
Bratr s tím jezdí asi 3 měsíce (má tedy předfacelift) v Ambi 2 TDI a nevypadá to jako ochuzené auto a stálo 700 tisíc včetně nějaké slevy za dieselový motor. Já osobně jsem taky Superbu nikdy nepřišel na chuť, ale ani Octávie mě nikdy nějak neuchvátila (na rozdíl od autora článku). Mimochodem docela jsem byl překvapen, co se v USA prodává jako Outlander Sport https://www.mitsubishicars.com/…ander-sport/2020#…
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2019 14:32
Re: K ceně
ano je to tak... v usa je nase ASX pomenovane ako outlander sport .. a zase v kanade sa vola mitsubishi RVR ;-) ... ale stale je to jedno a to iste auto ( len s troma roznymi menami ) :yes: pre mna ako fandu tejto znacky nic nove :) ... rovnako L200 je v australii ako triton a napr na filipinach sa zase uz pre zmenu vola mitsubishi strada .... ... rovnako nas space star je v amerike mirage a pod... mitsu ma v oblube pomenuvavat jedno a to iste auto viacerymi menami ( podla lokality kde sa predava ) .... :yes:

ale vratme sa k skode... superb mi pride pekny ako celok.... sice nema najkrajsiu kabinu ani najkrajsiu kasnu v segmente a urcite su aj podvozkovo lepsie kusky v segmente ako superb ale napriek tomu sa mi superb aj celkom paci ( akoze fakt ) a vyzera byt aj velmi solidny a proste svojim sposobom "silny" v maimstreme daneho segmentu v ktorom operuje ( predajne vysledky a uspechy vravia jasne ) ... :yes:

ono je to asi tak... mat melon tak chcem SUV .... a kebyze mam melon a nechcem SUV tak potom asi skor arteona ako superb.... kazdopadne superb je fakt moc podareny za mna a nikdy mi nebol "blizsi" ako dnes... aj ked skutocne dnes v danej cenovke je uz tolko paradnych aut ze rozmyslat v cene melona prave nad nejakym superbom je aj napriek tomu ze mi je blizsi ako nikdy predtym defakto coraz "tazsie" ;-)
25. 12. 2019 14:48
Re: Superb
Je to tak jak píšeš ... moje zkušenost je taková, že Superbem jezdí poměrně hodně velmi zámožných lidí, kteří asi nechtějí příliš poukazovat na svůj majetek, což je taková vlastnost typická pro (některé) Čechy. Superb je pro takové lidi dostatečný kompromis mezi snahou se lehce odlišit (užít si) a zároveň nikoho zbytečně nedráždit. Moraváci a Slováci jsou v tomhle směru trochu odlišní ...
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2019 14:55
Re: Superb
presne tak.... a neraz som si uz vsimol ze superbom dnes jazdi aj nejeden byvaly majitel passatu alebo A4ky a pod... a pytam sa aj preco nie... treba snad na rodinnu dovolenku alebo cestu do prace nejaku A8? navyse dnes ked uz auto je spotrebny tovar na par rokov a jeho ceny po par rokoch od vyroby uz v bazaroch padnu na polovicu je aj vcelku nezmysel davat uz melony do aut ... tie totiz dnes uz starnu rychlejsie ako nejedna spotrebna elektronika... navyse dalsia sranda je aj v tom ze cim vacsie a drahsie auto tym paradoxne na cene straca rychlejsie a rychlejsie ... boze ved ked vidim ake ceny ma dnes 15 rocne E klasse v Ackach ... ktore neraz podliezaju aj ceny len o kusok nejakej tej novsej octavky tak je jasne ze davat do aut tazke melony dnes uz nema zmysel.. tie casy ked si auta drzali ceny a boli aj akymsi ukazovatelom statusu su proste uz fuc.. ja dokonca dnes uz poznam aj par solventnych a sikovnych ludi z okolia ktori auta uz ani vobec nemaju ( pripadne len nejake to jedno cenou bezne prenasadlo ktore ozaj navonok ani nekrici a nicim nepoukazuje na to na co ti jeho majitelia financnymi moznotami skutocne maju ) ... a ziju v pohode ... :yes:
26. 12. 2019 02:57
Re: Superb
Dej nám klidně svátky, porovnávat Sup a A8 je jako srovnávat jízdu Leoexpresem z Ostravy do Košic s cestou TGV z Paříže do Lyonu.
Další teorie bezzubého tygra necháme plavat ;-)
26. 12. 2019 20:07
Re: Superb
svojim komentom len dokazujes, ze si nikdy v D3 nesedel / nejazdil, pretoze porovnavat A8 so Superbom / proti ktoremu vobec nic nemam / je skutocne absurdita roka :-)
10. 3. 2020 12:35
Re: K ceně
Tohle je stejne nejaky exot kus, podle zadni listy na kufru by to melo mit Matrix svetla a ty normalne ve vybave Ambition nejsou dostupne ani za priplatek.. A jinak pokud nekdo nechce napriklad kozene sedacky, tak treba latkove jsou ve verzi Ambition docela fajn, zdaji se prijemnejsi nez ve vybave Style a odpovidaji predFaceliftove vybave Style. Kazdy at si vybere a nakonfiguruje podle sebe. Slaboduchej, kdo v tom hleda nejakou vedu.
Avatar - Ada je zase tady
25. 12. 2019 13:26
K čemu je to dobré?
Bez dieselu a ruční brzdy? :no:
Rozbalit vlákno
1
25. 12. 2019 22:39
Re: K čemu je to dobré?
Rucni brzda v takovy lodi trochu postrada vyznam. A hlavne to nema vypinatelny ESP.
25. 12. 2019 13:28
K motoru
do auta velikosti supa patří bez diskuse nafta. 2.0TDI 110kW stačí. Inovovanej motor fakt nežere a má super emise. Teď jsem jezdil zrovinka v takovým kombajnu 1000km. Nebyly to žádný dlouhý tratě, spíš mix. 10-200km denně. A ano, zkusil jsem to jezdit pianko na spotřebu. Průměr 5,8 v zimě na zimních pneu. I když volně, tak občas nad předpisama. Auto bylo manuál, osazeno nejmenšími možnými koly 17 na zimě a jezdilo jen s 1-2 osobami bez nákladu.
Rozbalit vlákno
24
25. 12. 2019 13:43
Re: K motoru
Při takovým mixu jak popisuješ jede 1.5 TSI tak okolo 7,5. Jak se píše v článku, pianko umí jít spotřeba hodně dolu. Při náloži ale neroste až tolik jak bych čekal. Celková ekonomika tak záleží jestli dostaneš slevu, kterou na benzín nedostaneš. Viz můj příspěvek níže.
Avatar - Ozzman
25. 12. 2019 13:47
Re: K motoru
Já tedy nové 2.0TDI 110kw znám a dost dobře, žere, ale podle toho, jak ho používáš. Po městě si vezme bezproblému 10 na sto (měřeno několikrát), na dálku pak jede kolem 6- 6,5, (dálnice, Německé). V manuálu je naprosto mrtvý "vodspodu" a musíš ho točit, jak atmosféru, kultivovaný taky extra není.

Najezdil jsem s ním pár tisíc km, ČR,D,LUX,FR,BE, provoz všeho druhu. Jeho výhoda je, že docela jede, když ho točíš, ale nad 180 už se mu zas tak nechce.

Ale jak jsem měl možnost s 1.5TSI v Karoqu, tak radši ten diesel, výkon má, ale má víc dieslový charakter, než TDI :D
25. 12. 2019 15:34
Re: K motoru
Ne, to teda ne. Najezdil jsem se Superbama velký desetitisíce km a jediná motorizace se kterou se dá se superbem jezdit je 200kW TSI.
2,0 TDI strašně chrochtá a navíc to pořád DSG šíleně podtáčí. Jo a pak je to taky jinak naladěný a je to míň pohodlný (oproti stejnýmu LK DCC TSI). 1,5 zase nejede. 140kW TSI nejde ve 4x4 a je to úplná okrajovka.
110kW TDI je dobrá volba pouze pokud je člověk kolenovrt a řeší každej cent na palivu, tzn taxík..
25. 12. 2019 15:54
Re: K motoru
Jazda s vrcholným tsi bude iná liga voči 110kW TDI, na strane druhej to už bude asi o hodne viac peňazí (minimálne kúpna cena)
25. 12. 2019 18:10
Re: K motoru
110kW TDI s tím relativně i hejbe, byť to není žádná sláva. Jezdit to umí za pár a ve srovnání s BiTdi to má i docela vyrovnanej chod. Ale na benzín se to nechytá ani náznakem. Co je průšvih je podvozek. Základní verze bez DCC jsou strašně parníkový a ten podvozek je vyloženě bídnej. Na okreskách strašně nejistej a na dálnici se vlní a houpe a to v obou směrech. 140kW TDI s DCC je zase dost tuhý a takový udrncanější. Je to prostě na předek tvrdší a zmiňovaný rázy od zadní nápravy tam jsou pořád, naopak v 200 TSI to není znatelné.
Zajímavá motorizace je to 140kW TSI, oproti 200kW verzi žere minimálně o litr spíš litr a půl míň a má dole menší turboefekt. Do kodiaqu je to ideální volba, ikdyž RS jede lépe. Ale zase to chrochtání a naprosto nelineární průběh, se kterým si neví DSG rady...
Jsem zvědavej na iV, měl bych to mít počátkem jara a docela se těším.
25. 12. 2019 18:35
Re: K motoru
Dík za vyčerpávajúce info. Vlastne je stratou času čítať test :-[]
edit:
na iV som zvedavý aj ja, vyzerá to na použiteľný hybrid......
25. 12. 2019 18:50
Re: K motoru
Díky, já totiž shodou okolností ty auta měním dost rychle (cca 3 až 6 měsíců), tak mám trošku přehled. Ale největší průšvih je, že se ty "stejný" modely liší každej půl rok. Třeba 206kW sup měl v každé koncovce dvě přívodní trubky a z nich jedna měla klapku, kvůli protitlaku. Takže to zvenčí znělo docela hezky. Pak přišla filtrová 200 a ta to neměla a i hrnce byly jiný (auto z prosince 2018) a zvuk neměla žádnej. Auto z léta 2019 má hrnce podobný, ale trošku jinak tvarovaný a zvuk to už zase má. A totéž se děje i s naladěním. Prostě pokud to řešíš, tak si to chce vážně vyzkoušet přesně ten model a ten modelovej rok. Třeba Touareg V8 TDI je zásadně jinak naladěnej než V6 TDI a TSI a je díky tomu míň pohodlnej. O skoku mezi 1,4 a 1,5 TSI v oktávce III ani nemluvě.
25. 12. 2019 19:06
Re: K motoru
Asi ich berieš na operák? To tempo obmeny je šialené. Pokiaľ nemáš možnosť takej častej výmeny, tak nemáš odkiaľ zistiť tebou popisované rozdiely. :yes:
25. 12. 2019 20:48
Re: K motoru
Já čekám, co dostanu..
Ale myslel jsem, že pokud si trošku vybíravější, tak je ideální si vyzkoušet přesně tu specifikaci, co tě zajímá a chceš si koupit.
25. 12. 2019 22:09
Re: K motoru
A ten 1.5 TSI znas? Pusobi porad pridusene/neadekvatne vuci parametrum, jako na zacatku vyroby?
25. 12. 2019 23:06
Re: K motoru
Nevím jaký byl na začátku, ale v půl roku starém Passatu má specifickou charakteristiku, kdy odspodu je línější a nahoře negraduje, takže se chová trochu jako diesel a má hodně silný střední pásmo. Neřekl bych, že jede špatně nebo neadekvátně, ve výsledku je dynamika solidní, jenom to chce trochu zvyku. Pokud jedeš v klidu, tak si toho spíš nevšimneš, a když chceš jet rychle, tak tomu dáš střední pásmo a na rozdíl od nafty tě nečeká brzké řazení, ale využiješ hodně otáček a dlouhé kvalty, takže typicky z trojky nebo čtyřky zrychlíš slušně. Spíš mě štvou rozjezdy kde se s tím v manuálu musíš trochu poprat. Koukni na mou recenzi na moje.auto.cz.
25. 12. 2019 23:15
Re: K motoru
Jen z oktávky. Oproti 1,4 TSI nevidím přínos.Osobně si myslím, že motor je zase víc schopnej jet v chudý směsi. Ale to už je fakt jenom odhad, kterej obhájit neumím.
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2019 20:43
Re: K motoru
fosteku = to právě že NE

Na to abys měl ty pocit že to tak je = musíme trh brutálně pokřivovat

Při normálních tržních podmínkách = to tu bude jako na ostatních kontinentech planety = nafta dává smysl v nákladní dopravě od dodávek nahoru, v nějakym velkym pick-upu obřim SUV apod. V běžnym osobnim autě = prostě ne

Podpora daní, pro maloobchod rozdílnou objemovou hmotností a fakt že z barelu ropy vyrobíš víc benzínu = se prostě vokecat nedaj

I když to průběžně až šokující množství diskutérů zkouší :D :-!

Takže = do Supu jednoznačně nějakej silnější benzín, tenhle ne moc povedenej motůrek = taky určitě ne. Nejen já na něm mám hodně jinej názor než machi(avelli) https://www.autoforum.cz/…seni-zatim-nema/
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2019 21:13
Re: K motoru
Víš že sou svátky klidu a míru?

Nebo holt NEMLUV = stejně sou to většinou o autech blbiny. Za to sice nemůžeš = ale nemusiš FURT dokola urážet = pro pravdu se sice lidi zlobí, ale ty to prostě PŘEHÁNÍŠ :no:

Všim sis = že snad bez výjímky ZAČÍNÁŠ ty? ;-\
25. 12. 2019 22:44
Re: K motoru
Vyjimecne souhlasim. Jsem rad ze mam v supu TSI. Je to tichy svizny a nezere to zase tak moc aby se to nedalo zivit. Dlouhodobe mezi 8-9 litry s prevahou mestskyho provozu a to novy TSI budou pocitam jeste uspornejsi. Na dalku okreska 7litru. Jasne diesel pojede o 1.5 litru min ale kultura behu TSI a TDI je proste jinde. Trochu vyssi spotreba za to stoji.
25. 12. 2019 23:08
Re: K motoru
Ktoré TSI tam máš?
Avatar - Ozzman
26. 12. 2019 08:55
Re: K motoru
Jenže to tvoje TSI je charakternejsi, než ty nové TSI, hlavně tedy 1.0 a 1.5. Naopak velmi mile mne překvapila 1.5 turbo od Ssangyongu, ta hned letěla do otáček, škoda, že nemají i kina auta, než suv :D
26. 12. 2019 11:57
Re: K motoru
V narodnom energoklimatickom plane pre 2020-2030 si nasi sali zavazok ze sa bude dan z benzinu a nafty dorovnavat. Nie je napisane ako (ci benzin dolu alebo nafta hore). Uz je to schvalene. To len na margo diskusie co sme mali par dni dozadu. Zaroven je v plane napisane ze sa neocakava dopad tohto riesenia v horizonte 10 rokov.toto plati pre SR, ale je mozne ze to bude aj u Vas. Pretoze sa v tom plane zamerali na NOx. Neriesia tam CO2 emisie.
27. 12. 2019 13:16
Re: K motoru
Už aby to bylo. Stát nestydatě diskriminuje majitele benzinových aut, kteří tak fakticky přispívají na provoz smrdutých dieselů.
25. 12. 2019 13:39
Argumenty pro naftu
Článek mě teda nepřesvědčil pro naftu :D

Když budu klidnější řidič, rozdíl je něco přes litr na 100km, tzn. cca 50 Kč na 100km, když budu jezdit rychleji, tak to budou 2 litry, tzn. 75 Kč na 100 km. Takže ten 50k příplatek se vrátí nejdříve po 65-100 tisících km. S tím že dostanu hlučnější motor, dražší údržbu včetně potřeby dolévat adblue, problémy se zahříváním na cesty kolem komína a tak.

Tady do fleetu spíš rozhodne nějaká nabídka pro vysoké nájezdy (kde se logicky blíží ta využitelnost spotřeby) a snížení rozdílu pořizovací ceny, jinak mi to smysl nedává. Já právě nedávno potřeboval rychle něčím lítat po DE+AT, tak jsem vzal Passat s tímhle motorem a i přes vyšší nájezd (3k měsíčně) jsem nějak smysl v té naftě neviděl. Ale je fakt, že jsem uvažoval v krátkodobém horizontu a auto mám jen na rok a půl. Na dýl už by se to asi vyplatilo, i když nepřijde mi to tak jednoznačné.

Pořád se mi zdá, že lidi to chtějí jen z důvodu, že je divný lejt do Superba/Passatu benzín. Mně, příznivci benzínu, se přiznám že to taky přijde trochu divný když tankuju :D
Rozbalit vlákno
31
25. 12. 2019 13:59
Re: Argumenty pro naftu
Ked si vezmes ze 3/4 predajov Superbu su fleety, tak benzinove motorizacie su len okrajova zalezitost, ktorej Skoda nepriklada velky vyznam. Vidno to aj v ponuke: bud priskrtena 1.5tsi/110kW, alebo 2.0tsi/200kW. Nic medzi tym...

Ja sice tiez tankujem benzin, ale u Supa mi ta nafta dava zmysel. Samozrejme, nekupoval by som si ho ako sukromne auto, na to by bolo pre mna zbytocne velke. Octavia by mi uplne stacila...
Avatar - _Karel_
25. 12. 2019 14:50
Re: Argumenty pro naftu
Mezi 1,5tsi a 2,0tsi 200kw je 2,0tsi 140kw. Při menším nájezdu mi to přijde jako bezva motor. Papírově žere o litr víc než 1,5tsi.
25. 12. 2019 15:04
Re: Argumenty pro naftu
V sk-katalogu ho nevidim v ponuke (iba pre Octu), ale u vas je...
Avatar - Ada je zase tady
26. 12. 2019 03:48
Re: Argumenty pro naftu
Ale zase hnusně cuká! Zlatý diesel!
25. 12. 2019 14:37
Re: Argumenty pro naftu
U firemních nákupů je jednou z hlavních důvodů volby auta i motoru tzv.zůstatková hodnota, což se člověk může přeložit jako prodejní cena po předpokládané době používání. Pokud jde o nákup přímo na firmu, tedy klasický leasing nebo úvěr, pak se zpravidla jedná o 5 let (u operáků dle smlouvy). Před pár lety se na trhu ojetin objevilo poměrně větší množství Superbu 2 v 3.6 benzínu (myslím, že šlo o prodej z nějaké státní instituce) a nepřipadal mi zájem o tyhle auta nijak velký. Pokud ve stejné době člověk prodával 2.0 TDI třeba 125kW , tak to udal okamžitě .
26. 12. 2019 17:43
Re: Argumenty pro naftu
3.6 FSI je specialita pro vybrané fanšmejkry. Ani já bych si ho nekoupil. Ale 1.4 TSI/1.5 TSI je jiná káva. U ojetých Oktávek je to oblíbená motorizace s nejmenším poklesem zůstatkové hodnoty. A tím se může stát i u Superbu.
27. 12. 2019 13:08
Re: Argumenty pro naftu
3,6 benzín v Supu je paráda, mám osobní zkušenost z řízení, kam se na to 2,0 TDI nebo 2,0 TSI hrabe, jen hóóódně moc žere.
25. 12. 2019 15:52
Re: Argumenty pro naftu
Teorir ti jde dobře, ale
nedostaneš hlučnější motor, benzín víc točíš a řve. Naví npocitově je diesel výkonnější a bavíc na něj dostaneš větší slevu (na ten diesel) A pak se ti těch pár desítek tisíc vrátí při prodeji, kdy TDI prodáš dráž.
Chce to vědět víc a myslet víc.
Superb v benzínu 1,5 je tragickej.
Znám ty auta i ceny.
Internetový mudrlanti věděj h...o a druhý který vědí ještě větší palcujou.
25. 12. 2019 19:02
Re: Argumenty pro naftu
To je na mě? :D Jaká teorie, vždyť píšu, že tím jezdím. Znám obě motorizace hlavně z Passatu, Superb už míň, ale asi to bude stejný. A znám i fleetové nákupy i ceny.

Uřvané TSI? Bavíme se o aktuálních generacích? To co vydává TDI na 2500 otáček, vydává TSI do interiéru tak leda v červeným spektru... Neříkám, že je TDI vyloženě hlučné, ale prostě je hlučnější. To tvoje srovnání mi připomíná Passat B6 2.0 FSI vs TDI, k tomu ty tvé komentáře docela sedí :D

Slevy máš částečně pravdu, já to i zmiňoval, že záležá podle nabídky. Pro nákupy 10+ aut bývají TDI výhodnější, jinak tam rozdíly bývají stejné...z toho co jsem viděl teda.

Zůstatkové ceny jsou otázkou vzhledem k tomu, že to pak kupujou soukromníci a boom nafty zdá se vypršel. Ale to chce kouknout na čísla a spočítat, každopádně desítky tisíc rozdíl moc nevěřím, že to udělá.
25. 12. 2019 20:53
Re: Argumenty pro naftu
Jako fakt je, že nová 1,5 TSI je hrubší než 1,4. S tou se dalo z auta vystoupit a nechat to nastartovaný a nevšimnout si toho. 140kW TSI je taky hrubší než předcházející 1,8 TSI a i než ten 200kW. Ale teda ani náznakem se to neblíží klepání a chrochtání 2,0 TDI.
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2019 20:57
Re: Argumenty pro naftu
Takže na 100% jeden z vás KECÁ

Ty nebo autor: "tak kultivovaný a nehlučný 4válec se opravdu jen tak neslyší. umí to naprosto dokonale. jeho projev je neskutečně utlumený, fakt o něm nevíte. 1.5 tsi je velmi velmi kultivovaný a tichý motor"

Takže jen vyřešit KDO tady kecá :-)
25. 12. 2019 22:15
Re: Argumenty pro naftu
To že kesumb píše že je hrubší ako 1,4 tsi neznamená že nemôže byť stále dobre odhlučnený. Obzvlášť sa to bude ťažko porovnávať, pokiaľ ich nemáš k dispozícii súbežne
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2019 22:32
Re: Argumenty pro naftu
Většina lidí tu brblá nad tříválcema = machi(avelli) najednou píše že tenhle motor kterej je podle víc lidí zdrojů daleko horší než jeho předchůdce a po https://www.autorevue.cz/…i-svolavaci-akce momentálně musel projít DALŠÍ předělávkou https://www.autoforum.cz/…k-vypinat-valce/ je při chodu jen na 2 válce.. no viz citát "velmi kultivovaný a nehlučný tichý že o něm vůbec nevíte"? ;-\

Sorry jako = ŽE s motorem má VWýrobce problémy a týkaj se mj zrovna toho chodu na 2 válce se ví a dokonce takový, že ho musel předělat a dokonce tak = že do budoucna bude mít VĚTŠÍ spotřebu a emise
25. 12. 2019 22:47
Re: Argumenty pro naftu
Sorry = Napíšem to pomaly, keďže nevieš rýchlo čítať, ani chápať. Riešime hlučnosť, nie spoľahlivosť, ani jazdu na 2 válce
25. 12. 2019 22:49
Re: Argumenty pro naftu
O tom ze jede 1.5 tsi na dva hrnce jako ridic fakt vubec nevis. Ale prijde mi to jako naprosta hovadina. Stejne to moc paliva neusetri.
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2019 22:57
Re: Argumenty pro naftu
Viz odkazy = de už o DRUHOU opravu

Tentokrát razantní = přepínání na 2 válce a teď si zrovna nevybavuju co ty a chod na 3 válce = tak přepínání na dva válce bude výrazně omezeno. Stejně jak se ukázalo nemělo vůči konkurenci vliv na spotřebu. I když spotřeba do budoucna má bejt vyšší

Radši pořádný 3 válce https://www.auto.cz/…-trivalec-125437 než ne moc povedený 4 co občas fungujou na dva. A viz geneze předěláVWek = s těma dvěma to neni tak jednoduchý jak se autor a trochu ty snažíte naznačit

To že autor textu jako obVWykle tu docela rozsáhlou patálii s motorem vedoucí ke změně celý filozofie motoru VWypustil nepřekvapilo ale..

A do Supu to co tu padlo v diskuzi = silnější benzín
27. 12. 2019 11:52
Re: Argumenty pro naftu
Opet mas vsechno jen nacteny a delas z komara velblouda. Najezdil jsem nedavno s novou 1.5 tsi v oktavce asi 2000 km. Zadnej problem s vypinanim valcu jsem nezaznamenal. Jediny co me tocilo byla blbe nastavena prevodovka ktera se snazi motor podtacet a radi proste spatne, ale vypinani valcu je nepostrehnutelny a ridice neobtezuje. To ze v realu nic moc neusetris pominu. Usmevny je zminovani ilegality deaktivace vypinani valcu. Koho to v realu bude zajimat. To je asi jako ze je nelegalni vypnuti start stop nebo nachipovani motoru. Na tyhle zakazy se kazdej leda tak vybodne :D
Avatar - Hammunasakra
27. 12. 2019 12:16
Re: Argumenty pro naftu
Takže opět popírání nejen profíků ale i lidí co ho vlastní viz diskuze vs TVŮJ názor :D
Takže OPĚT = co neni po tvym co se ti nehodí JE KRAVINA případně ZBYTEČNOST atp. = jedno jestli něco ekonomickýho nebo technickýho :-)

Hele znáš motor co má aktuálně větší problémy? Znáš jinej novej motor co musel projít dvěma opravama a ta druhá dokonce mění a zmenšuje jeho původní smysl rsp. odlišnost konstrukce? Smutný že na jednu stranu sám správně píšeš že to přepínání na 2 válce je K NIČEMU = že nižší spotřebu to nezařídí = zařídilo to jen problémy viz odkazy. Prostě tenhle motor se moc nepoved = a VWýrobce to sám ví
Jak už sem napsal v objemu radši povedenej tříválec třeba ten Ford než viz odkazy ne moc povedenej rsp. asi nejproblematičtější tu 4 tu 2válec

Když tenhle objem tak snad radši i naftu BlueHDI určitě Hondu :yes:
No někdo musí bejt poslední a nejnespolehlivější = a na to máme.. osVWědčenýho výrobce = viz kesumb 25.12. 23:23

Je naprosto totálně zcela jedno = jestli si ty s tim motorem ujel NIC nebo 20 km nebo 2000 km = ale to je viz já úvodní odstavec :-)

Plus ten oxymoron kdy tři válce spoustě lidí VADÍ a 2 válce ne + dokonce tvrdí že NELZE POZNAT rozdíl mezi 2 válcema a plnohodnotnym 4válcem = je fajn černej humor :-!

Viz aktuální snad konečná fáze předělávky aby 1.5 TSI fungoval jak má = chod na 2 válce je DLE VWýrobce! vlastně kravina ;-)
27. 12. 2019 23:31
Re: Argumenty pro naftu
Bla bla máš načítané. To že má niečo všeobecne problémy ešte neznamená, že ich má každý jeden kus daného motora!!!! Blbý príklad - nepodarky 1,2 tsi 1.generácie, alebo ranné 1.2 TCE od rendlíka - mám ich v okolí (vrátane zamestnania) dosť kusov, ktoré presiali 250 k km a to i cez fakt, že sú problematické a vysoko rizikové. Niekedy bol prúser napríklad 1,6hdi, alebo 1,5dci, ale postupom času došlo k mnohým a zásadným zmenám a od určitého času sa ich proste báť nemusíš. A ani fakt že boli problémové, neznamená, že sa každý zadrel, alebo každému skolabovali vstrekovače atďTakže tvoje informácie majú nulovú hodnotu, resp. platí to čo som napísal vyššie.
25. 12. 2019 23:09
Re: Argumenty pro naftu
S tým sa dá len súhlasiť, úspora bude v reálnej prevádzke sotva merateľná
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2019 23:56
Re: Argumenty pro naftu
Nezvládneš se kontrolovat aspoň na ty Vánoce kyklope? ;-\

Kedže nevieš čítať ani chápat jak si právě dokázal = tak se to prostě NAUČ a nebuď drzej

Viz diskuze hrubost chodu a viz odkaz problémovej chod motoru 1.5 TSI a jeho cukání a škubání vedoucí k masovejm stížnostem = vedlo nejdřív k opravám + klasickýmu choVWání výrobce kdy každej jinej vyhlásí svolávačku zatimco VW.. Bohužel to nestačilo a pro dál neklidnej chod a škubání byť zmenšený, se musí motor podruhý předělávat a tentokrát KOMPLETNĚ = a to právě z důvodu BLBÝHO CHODU motoru. Že ty jak píšeš krom nechápání info si eště hluchej = neni náš problém. To přes to že TOBĚ se to holt asi nelíbí souvisí s bájema autora o superklidnym tichym chodu, kdy naopak zcela vypustil detail že to je asi největší motorovej problém současnosti = že tvá reakce je fakt ubohá :no:
Avatar - Ada je zase tady
26. 12. 2019 03:55
Re: Argumenty pro naftu
Každý auto s benzínovým muzeálním motorem má BLBÝ CHOD motoru, protože při provozu hnusně cuká! :no:
25. 12. 2019 22:47
Re: Argumenty pro naftu
No jedno je jasny 1.4 tsi byl jednoznacne lepsi motor nez 1.5 tsi s ucpanym vejfukem ale tichy jsou oba.
25. 12. 2019 22:48
Re: Argumenty pro naftu
Tak 1.5 TSI hrubý chod má, rozhodně hrubší jak 1.4. Nicméně jak píše kesumb, oproti TDI to je pořád úplně jinde. A v Passatu/Superbu které mají lepší utlumení než nižší střední (Golf/Octavia/Leon) o něm řidič ani neví...
25. 12. 2019 23:23
Re: Argumenty pro naftu
No řekněme si to narovinu, VW moc dobrých benzínových motorů neudělalo (čest památce 1,8T, 3,6VR6 a rozhodně na piedestal patří 1,4TSI). Jako jasně, od 1,4 se 110kW člověk asi neočekává nahoře gradaci výkonu a dole příjemnej nárust síly, ale bavíme se o mainstreamu a to to dávalo velmi dobře. 1,5 je evoluce, kde museli zásadně upravit spalování a směs. Nechce se mi hledat ty změny, ale chová se to zásadně jinak v přechodovejch stavech. Což ukazuje na jiný poměry tlaků, paliva a vzduchu. Ale vážně nejsem motorář a vím o tom kulový, jsou to jenom dojmy z jízdy. Každopádně proti Golfu VII s 1,4 TSI a DSG toho šlo říct v rámci konkurence fakt málo. Ve firmě mi jezdí Kodiaq 4x4 1,4 TSI manuál a na poměr cena/výkon/spotřeba to je až neuvěřitelně dobrý auto (pro nenáročnýho uživatele). Stejně překvapenej jsem z Kodiaqu 2,0 TSI. Jasně, není to na honění si komplexů v dálničních stoupáních, ale chová se to velmi slušně a úsporně.
Avatar - _Karel_
25. 12. 2019 23:33
Re: Argumenty pro naftu
Co ti ten 2,0TSI v Kodiaqu bere? Mě prodejce ujišťoval, že pod deset to nejde.
25. 12. 2019 23:40
Re: Argumenty pro naftu
Hele tam kde jsem jezdil se 140kW TDI za 8,5 chce to 2,0 TSI 9,5.
To co jede Sup 200kW za 10,5 jede Kodiaq tesně pod 10.
Město je horší, tam cca 12. Ale je to benzín, pokud chceš aby to jelo, je nutný se tomu postavit na krk a nechat to v otáčkách. Ale do těch se tomu chce a dole to ani nemá moc turbodíru.

Ale já fakt nejsem na spotřebu dobrej ukazatel. Stealth je evidentně schopnej jezdit dlouhodobě s autama za cca 60% toho, co to žere mně.
26. 12. 2019 03:03
Re: Argumenty pro naftu
Stealth je spotřebový kouzelník, dostat se na jeho čísla, tak musím do spotřeby počítat i stání s vypnutým motorem ;-)
27. 12. 2019 11:56
Re: Argumenty pro naftu
Ono to taky pod 10 fakt moc nejde. Mozna v klidu na okresce. Jel jsem s tim na sluzebku na Slovensko a po dalnici se dostat pod 10 je velkej problem.
Avatar - Ozzman
26. 12. 2019 08:57
Re: Argumenty pro naftu
Ale jistě, že je TDI hlučné, minimálně ve skodovkach ano. Je to přesně jako píšeš.
25. 12. 2019 22:17
Re: Argumenty pro naftu
S predajom by som bol opatrný, ak sa pozrieš medzi jazdenky, tak máš v ponuke 25 vylietaných dízlov a jeden benzín. Tipujem, že tiež sa dlho neohreje na ploche bazáru ;-)
25. 12. 2019 13:41
nějak jsem nepochopil proč je nafta lepší
Hlučnější, těžší, dražší, vyšší servisní náklady... Ten mizernej litr ve spotřebě mě opravdu nepřesvědčil. Pro mě jednoznačně 1.5 TSI, kdybych si měl vybrat.
Rozbalit vlákno
0
25. 12. 2019 13:42
benzin
My ale mozna nechceme presvedcit na naftu. Uz jen proto ze tech serepeticek je dnes v kazdem motoru dost a taky casto jezdime jen kousek kdy se motor sotva prohreje. Chceme jedno auto do rodiny co zvladne vsechno, i cestovani a neni zas vymknuty a tezky na predek, takze obcas zatacku si projet rychle taky muze umet.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - WinDiesel
25. 12. 2019 16:55
Re: benzin
Nikdo Vás na naftu nepřesvědčuje. Myslím že si v minulosti naftu kupovali lidi kteří ji prostě neměli kupovat. Na krátké jízdy benzín.
Myslím že současný nižší poměr 30% v naftě je zdravější než dřívější přes 40% a v EU přes 50%.
Nafta se kupuje aby se s ní jezdilo. Když se s ní nejezdí, motor trpí.
Když se ale s naftou jezdí dálkové trasy a s motorem se zachází slušně, nafta najede 3x tolik než benzín do první poruchy na motoru.
Kolega z baráku najel na Oktě I 850000 km než se mu (naštěstí) vysypala 15 kilometrů od domova (dělá pro Mercedes ve Stuttgartu, teď má OIII, každý týden se vrací domů).
25. 12. 2019 18:34
Re: benzin
Presne. Legaslativa motivovala k nakupu diesla aj ludi, ktori si ho nepotrebovali, pretoze sa pozeralo len na CO2 emisie. Je jasne ze sa to zmeni a bude sa pozerat aj na ine emisie. Aj preto diesle vypadli z malych aut a to je dobre.
Mrzi ma ale frontalny utok na diesle...nemame v v tejto chvili presvedcivu alternativu pre velku cast vodicov.
Avatar - WinDiesel
26. 12. 2019 10:56
Re: benzin
Já bych trochu nesouhlasil s tím vypadnutím nafty z malých aut. Nafta vypadla jen z Fóbie, francouzi malou naftu mají a nakonec Polo taky.
A i s malým autem se dají najíždět porce kilometrů, a tehdy se nafta odvděčí nízkou spotřebou. Všichni brečí že je nafta hlučná to ale vůbec není pravda v provozních otáčkách, kde už benzín většinou řve, nafta si brumlá.
26. 12. 2019 12:05
Re: benzin
Ono to je skor o tom ze par rokov dozadu sa ti ten diesel do maleho auta oplatil. Aj okolo kominu, pretoze bol jednoduchy. Ja som mal clio s 1.5 dci a tomu autu bolo v podstate jedno ci kratka alevo dlha trasa a jazdil som za 4.5 litra. Dozil za 200000km a potom som tam natankoval benzin(debiiiil)...a potom mi ho za 150€ preplachli a jazdil dalej...a asi este stale jazdi;). Ak by som dnes kupoval diesel v malom aute, musel by som si byt isty ze to bude vela km a aj mimo mesta, inak ti nedava zmysel. Jazdit 30-40 s dieslom po meste je otazka ekonomiky a ekologie a v oboch mam pochybnosti. A na druhu stranu ak mam s autom spravit 50000km rocne asi by som chcel vacsie auto ako 208 alebo fiestu...a az potim by som riesil motor.
Avatar - _Karel_
26. 12. 2019 12:39
Re: benzin
Souhlas. Pokud mi dává do 208 smysl nafta, nejspíš jsem si vybral nevhodné auto.
25. 12. 2019 19:29
Re: benzin
To je taková pověra, že diesel najede třikrát víc. Asi proto, že ty benziny obecně jezdí méně. Mám na benzinu 300.000 a neočekávám žádnou poruchu, spíš se rozpadá to auto. Tak nějak nechápu, co bych dělal s dieselem.
Avatar - WinDiesel
26. 12. 2019 10:57
Re: benzin
No kolega najel 850 000, to je cca 3x tolik než máš ty. Takže žádná pověra, fakt.
26. 12. 2019 09:39
Re: benzin
850 tis. - jezdil to asi převážně na jeden zátah ČR - Stuttgart, tedy motor byl více méně stále v optimálním provozním stavu, takže ano, dá se.
Avatar - WinDiesel
26. 12. 2019 10:58
Re: benzin
Takových jezdců je dost. My jsme malá země, když se vezme Španělsko, Francie, Anglie, Itálie, Polsko, tam se jezdí opravdu dlouhé trasy, tam má diesel své místo spíše než v ČR.
27. 12. 2019 13:49
Re: benzin
Tak necháme dojmů a zkusíme fakta. Tady je tabulka nájezdů dieselů a benzinů při vyřazení z provozu.
https://www.autoforum.cz/…nejvetsi-drzaky/
Diesely mají kolem 400.000, benziny 300.000 km. A ten rozdíl tam bude hlavně proto, že diesely se používají na delší trasy, asi ani ne kvůli trvanlivosti. Tak kde máš ten trojnásobek, rozdíl je tak 20 %.
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2019 13:42
tato generacia
superbu je za mna moc podarena... a urcite nie len vizualne.... a aj ked sa mi tu u tohto superba ( na rozdiel od predosleho s twin door kufrom ) uz viac paci prave lift ako kombik tak je vidiet aj na cestach ze obe karosarske verzie maju patricny uspech a pekne sa predajne doplnaju.... jedine co mi tu kusok u tohto testovaneho kusku vadi je to 1,5tsi s vypinanim valcov... mat to 2.0tsi tak tento kusok nema hadam jedinu chybu... aj disky su tu krasne .. vlastne vsetko... osobne by som za melon radsej uz tu u superba videl 2.0tsi ako slabsie 1,5tsi v naslapanej vybave v cene 2 litra ... ale chapem ze testerske auto nebude holatko ok ... takze za mna superb lift a s 2.0tsi je ideal .. a biela moze ostat... aj disky... skutocne dodnes asi naj skoda ... aj ked v cene melona je defakto uz aj naslapany kodiaq v 4kolke ( ktoreho kabina sa mi paci viac ako v superbe ) ... ale je to skutocne o prioritach co clovek v danej cene ocakava od auta ( ci chce rodinny dostavnik alebo 4kolku s vyssou svetlostou ) ...

PS: s prichodom novej octavky bude mozno zaujimave sledovat aj to ci uz zase o kusok viac nebude konkurovat aj prave bracekovi superbu.... predsa len je zase o chlp vacsia aj naslapanejsia ako ta predosla .. avsak ked vidim tu masivne dlhu a eleganciu liniu superba tak minimalne tu je superb nadalej honosnejsi .... aj ked ten jeho technologicky aj velkostny naskok pred octavkou sa z generacie na generaciu predsa len zmensuje ..... a co sa mi aj nadalej na superbe nadalej voci octavke paci viac je prave ta jeho bocna "linia" .. je sakra paradna a elegantna a neposobi tak "strnulo" ako u krabicoidnejsej octavke ktora za mna nadalej este nema ten "smrnc" kasne superbu ... takze za mna je superb stale a aj nadalej jasne najelegantnejsia skoda :yes:
Rozbalit vlákno
1
26. 12. 2019 03:06
Re: tato generacia
Nová Octa je pořád jasně menší auto, až když jsem ji viděl naživo, tak mi došlo, že konkurovat si určitě nebudou.
25. 12. 2019 14:03
interier
sorry ale ten středovej tunel vypadá jak u 20 let starého auta.
Rozbalit vlákno
7
25. 12. 2019 14:06
Re: interier
Na interieri vidno vek. Displej multimedialneho systemu utopeny pod vyduchmi klimy, malicky displej medzi budikmi, atd, atd. To rozhodne nevyzera ako auto za milion Kc. Skoda ze facelift neporiesil aj toto...
26. 12. 2019 17:48
Re: interier
Ono to není o věku. VW Golf Plus měl multimediální systém v zorném poli řidiče už v roce 2005, Seat Leon v roce 2012. Superb III přišel na trh až v roce 2015 a má ho umístěný tam, kde se v 90. letech dávala rádia.
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2019 14:14
Re: interier
normalne by som tu prijal uz kabinu z kodiaqa.. teda tu jeho architekturu .... akoze keby som vyhral melon tak mam u skody jasno ( kodiaq 2.0tsi 4x4 ) ... ocenujem tu aj perfektne vsadeny displej a velke aj dobre umiestnene vyduchy https://img2.auto.cz/…ull/5298902_.jpg :yes:
25. 12. 2019 15:06
Re: interier
Chvalim ze nepodlahli tomu modernemu sialenstvu vystrcit displaj az nad palubnu dosku. Fakt nechapem, co je to za divna mania...
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2019 15:14
Re: interier
paci sa mi ked displej nie je "domontovany" ale tvori aj akusi neoddelitelnu sucast tej palubovky a je v nej zapasovany :yes:
25. 12. 2019 19:48
Re: interier
Já nevím, ale monitor od počítače máš na stole, nebo u kolenou? Ja teda raději na stole. A stejně to mám i s displayem v autě... Na druhou stranu je fakt, že záleží na způsobu zapracování do palubní desky.
25. 12. 2019 22:52
Re: interier
Pres monitor u pocitace ale nemusis koukat na silnici. :D
Avatar - miromen
25. 12. 2019 14:11
Typicka Škoda
Nadstandardni litry a centimetry jinak jde o podpruměrne auto. Navic zde i včetně motoru u ktereho je vyhodou to, že neni "slyšet" což plati obecně pro TSI.
Jinak analogovo budiky mam obecně raději než ty digitalni, ale ty škodovacke by rozhodně zasloužily obměnu. To divne šrafovani a položene čislovky moc na přehlednosti nepřidavaji a odečitani zřejmě žadna slava.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2019 14:22
Re: Typicka Škoda
v com je podpriemerny? mne pride ze superb je po kazdej stranke velmi solidne auto bez citelnych slabin.... ano tato 1,5tka tsi u neho nie je zrovna idealna motorizacia ... ale ako celok mi auto podpriemer vobec nepride.. ale skor taky uz lepsi priemer ( a v zavislosti od motora aj vybavy to vie byt aj vyslovene paradne a naslapane auto https://www.auto.cz/…sky-vrchol-88640 ) ...
25. 12. 2019 15:46
Re: Typicka Škoda
Schválne, rozpíš sa v čom je tento superb vo svojej kategórií podpriemerný
Avatar - pradeda777
25. 12. 2019 14:31
Zase o něco víc jezevčíkovatější jezevčík....
...pro popojíždění ve městě a na parkování.....s délkou 4.862 m to určitě nebude žádná sláva..... :-(
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2019 15:11
Re: Zase o něco víc jezevčíkovatější jezevčík....
je fakt ze superb uz nie je svojimi rozmermi zrovna idealny mestsky svihak... jeho revirom su skor uz dialnice .... ono to chce do mesta dnes uz asi nejake uhlikovo neutralne el. citigo... 8-s
Avatar - WinDiesel
25. 12. 2019 16:58
Re: Zase o něco víc jezevčíkovatější jezevčík....
V českém mixu neutrální nikdy nebude :-)
Leda že by imigrant původem ze Slovenska postavil nějaké další bloky JE, což se nestane, protože pořád jen cigání.
Avatar - Ada je zase tady
26. 12. 2019 03:49
Re: Zase o něco víc jezevčíkovatější jezevčík....
Cígo potřebuje diesel! To je nesporné. :-!
26. 12. 2019 03:06
Re: Zase o něco víc jezevčíkovatější jezevčík....
JJ, to je typický rajon Superbu :yes: :-[]
25. 12. 2019 14:46
škoda
škoda sa nekupuje
škoda sa fasuje
najlepšie biela, ako ovca
Rozbalit vlákno
1
25. 12. 2019 22:48
Re: škoda
Závisť, kolega nafasoval a na teba nevystalo :-[] :-[] :-[]
25. 12. 2019 15:45
Odfláknutý test
Kde som sa o aute skoro nič nedozvedel (okrem všeobecných faktov a onaniou nad naftou). Minimálne sa autor mohol rozpísať na tému spotreba v jednotlivých režimoch a pružnosť, chovanie sa dsg, nebodaj sa vyhecovať a hodiť aj namerané hodnoty pružnosti v porovnaní s naftou.
Rozbalit vlákno
4
25. 12. 2019 16:00
Re: Odfláknutý test
Tohle taky nebyl test, to jsou Vánoce na ACZ se Škoda Auto... Včera Fabia v barvě vyblitýho leča, hrůza jménem Joyster (zdravím Hyundai Veloster), dneska Superb. Těším se, jak zítra. Ve vánoční reklamě na Škodovku by mělo zaznít ještě poděkování i redakci Auto.cz. :-D

No a jinak, kultivované čtyřválcové benzíny jde naštěstí najít i jinde, to zas není takový výjimečnost.
26. 12. 2019 03:09
Re: Odfláknutý test
Zatímco ve Francii píší na podobných webech jen o japonských autech, v Německu se rozplývají nad italskými a v Koreji je každý článek o fantastických Dodgích.

Uberte kluci ;-)
26. 12. 2019 10:56
Re: Odfláknutý test
Já vím, Machi to dělá pro radost. Dneska přibyl článek o ojetý Fabii II. Paráda. Jako bych to včera tušil... :-D Tohle nebude náhoda.
Avatar - _Karel_
26. 12. 2019 11:08
Re: Odfláknutý test
Máš recht, za tuhle reklamu musely být bohatý vánoce:
-už nadpis: "průměrně"
-interiér se mu nelíbí, je chladný, laciné výplně dveří
-nejnovější infotainmenty už nejsou, co bývaly
-"sedačky nejsou moje gusto"
-"raději bych diesel"
-dynamicky nic moc
- Superb je jízdně mdlý, nezajímavý
Prostě reklama jak má být.
"Dneska přibyl článek o ojetý Fabii II" - ano, přibyl. Ke článku o ojetém Swiftu.
Avatar - WinDiesel
25. 12. 2019 17:04
Velmi zajímavý fakt je ...
… že v českých Volkswagenech je použito vstřikování benzínu Delphi. Tedy v tabulce čtu česká auta, co je v německých Volkswagenech nevím. To tabulky neuvádějí. Kód motoru DADA, ještě že to není DODO :D
Véhicule SKODA KAROQ OCTAVIA
Code Véhicule DADA
Puissance
maxi
kW 110 kW (150 cv)
tr/min 4750 - 5500
Pression rail
maxi Bar 350
Norme pollution Euro 6C
Date d'introduction 06 2017
Véhicules: Moteur EA211_Evo2: 150cv
Rozbalit vlákno
2
25. 12. 2019 22:42
Re: Velmi zajímavý fakt je ...
DADA se už dávno nedává do žádného modelu, to je dva roky starý motor ještě bez filtru pevných částic, momentálně se montují DPCA a další verze s filtrem.
Avatar - WinDiesel
26. 12. 2019 11:02
Re: Velmi zajímavý fakt je ...
Jo to je jasné, uvádí se tam Euro 6c. V té záplavě kódů by se jeden utopil. Je to jak píše předchozí přispěvatel - Škoda/VW mění věci zřejmě každých pár měsíců a vždycky je dá do kódu motoru …….potom vznikají velmi dlouhé seznamy kódů motorů VW.
Avatar - hugino
25. 12. 2019 17:18
Škoda vs VW
Za tie prachy by podla mna bola lepšia volba Passat Variant.Vo viacerých testoch či na CZ alebo SK stránkach o malý ale predsa krok bol v hodnotení Passat lepší Aj keď si myslím že Superb je dosť dobré auto.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
25. 12. 2019 17:33
Re: Škoda vs VW
tak superb ma este o kusok vacsi kufor...a asi je predsa len aj o kusok aj lacnejsi... ale uprimne... v cene melona si fakt moc neviem predstavit nahanat superba ( aj ked sa mi celkom paci ) ... ved v tejto cene je uz jaguar XE pre boha .. rydza premia .... pripadne ak hladam zase nieco super prakticke tak zvolim uz nejake SUVecko ... ved za 1,1 melona sa da uz kupit 4kolkovy novy discovery sport pre 6 ludi ( pritom je kasnou kompaktnejsi a sikovnejsi ako superb ) a je uz aj s 9st automatikou .. ale ako ok... kazdy si sam musi zvazit co od daneho auta pozaduje a kolko je ochotny za dane auto zaplatit aby mu to aj stalo za to ( vzhladom aj na rocny najazd ci povedzme spotrebu a v neposlednom rade aj z pohladu straty hodnoty daneho auta povedzme po 3-4 rokoch a pod. ) :yes:
26. 12. 2019 03:12
Re: Škoda vs VW
Nech ty teorie spát, nevíš o tom jak jezdí 9st ZF, stejně tak nic o holátku Disco Sport za 1,1M.
26. 12. 2019 12:25
Re: Škoda vs VW
Je super že si nám vymenoval čo môžeš mať za +-40k €, ale má to drobný háčik. Porovnávaš neporovnateľné
Avatar - Ozzman
25. 12. 2019 18:12
Re: Škoda vs VW
Passat je už tak nějak z podstaty věci lepší, musí :D Superb mi přijde vzdusnejsi, ale zase v interiéru poznáš a na odhlučnění poznáš, kdo je matkou Škodovky... Superb je dle mne ale hezky
25. 12. 2019 20:50
Re: Škoda vs VW
Presne tak. Superb je mozno krajsi a vacsi ale viac dotiahnuty mi pride prave passat. Toto si VW pohlida. Tiez by som sa rozhodol z tychto dvoch pre passat. Nastastie je z coho vyberat aj mimo koncern.
26. 12. 2019 03:11
Re: Škoda vs VW
https://www.autoexpress.co.uk/skoda/superb/108604/skoda-superb-vs-volkswagen-passat-vs-vauxhall-insignia-grand-sport
26. 12. 2019 08:59
Re: Škoda vs VW
Za tie prachy ano, akurat ze Passat je v porovnateľnej vybave vzdy tak o 4-5tis. EUR drahsi ;-)
25. 12. 2019 17:44
ale přesvědčuje
Tak testovat auto a hned perex o tom, že nafta je lepší. Pak následuje pár argumentů zas pro naftu a když už neni kde brát tak tam namotáme další auto a zas to porovnáme. Co takhle napsat normální test? Už vidim jak bude nová oktávka v naftě v testu a bude se psát jak je zas o kousek kultivovanější a krásně pohodlná ale ne měkká, jistější podvozek atd. Prostě tenhle test je zabitej. Stylem, tvl je konec roku a mi nevydali ještě to TSI cos měl, dělej napiš to ještě do vánoc.
Rozbalit vlákno
0
25. 12. 2019 17:49
tripleX v naftě tady to máš
“A i když byl týden s patnáctistovkou TSI o výkonu 110 kW a vypínáním válců vlastně docela příjemný, stejně bych ukázal na naftu. Zkusím vás přesvědčit.”
Rozbalit vlákno
0
25. 12. 2019 18:07
Pane Machalo....
.... stahnete si aktualizace, prosim..... psat na sklonku 2019:"Absurdní doba nemá naftu ráda, takže se vám může dost dobře stát, že vám fleetový manažer předá klíčky od benzínového superba. Pořád to bude lepší než plug-in (na elektřinu by měl ujet 55 kilometrů). Pardon, možná předsudky, ještě jsem neřídil, třeba změním názor. V Superbu Combi ale prostě vidím naftu, omlouvám se."... to jsou proste dedkovske kecy....

Proc by plug-in mel byt horsi nez ciste benzin? Zrat bude min, emise ve meste s nabitym vozem 0. Vykon 200 koni... co vam vadi? Chodi vase deti ve meste do skoly? Chcete aby kolem jezdily E-Superby nebo studene diesely ktere berou 10 nafty? Navic emise dieselu nez se zahreje jsou samozrejme nekde uplne jinde nez u zahrateho auta.... takze ty rozvazky deti manazery cestou rano do prace.... no diky.... 8-s Od redaktora bych cekal vic nez vesnicko/hospodske predsudky....

Nafta ma samozrejme sve misto v aute na dlouhe streky.... ale zatracovat benzin/hybrid pro manazersko/rodinne vyuziti je proste blbost....
Rozbalit vlákno
10
25. 12. 2019 18:17
Re: Pane Machalo....
Ano, to může napsat pouze blb. Nejhorší je, že je takových "novinářů" po webu vícero...
25. 12. 2019 18:25
Re: Pane Machalo....
Som rad ze sa tu najdu aj kriticki citatelia. Po precitani uvodu som sa nevedel zbavit pocitu, ze je to amater...
25. 12. 2019 18:45
Re: Pane Machalo....
Problém totiž je, že motoristickej web je jednak živenej reklamou a musí tedy psát články, který jednak někdo čte a pak hlavně se o nich mluví. Schválně si vzpomeň, kolikrát kde kdo kolem tebe v posledních pár týdnech zmínil článek o monitorování spotřeby. Kterej byl vyloženě tendenční a psanej s cílem honit "kliky". Cíleně zamlčel fakt, že auta to dělají už roky a ty dnešní umí monitorovat i to, jak s ním řidič jezdí, jak to třeba jezdí obsazený ale taky třeba "upozornit" prodejce na nedodržení základních parametrů (třeba neodstavení vozidla při zobrazení příslušné kontrolky - třeba chlazení, olej atd). A ten pak z toho může odvodit důsledky.
A druhej problém je, že auta na testy půjčují prodejci/importéři a ti jsou nějak školení. Ono totiž pokud PHEV stojí reálně úplně stejně jako podobná konvenční verze (Cayenne E hybrid vs S, X5 45e vs 40i, ale ve výsledku i ten Sup) tak na něm s ohledem na výrobní náklady je menší marže. A pak je tu taky fakt, že emise CO2 od 1.1.2021 se nepočítají pouze podle hmotnosti, ale taky podle emisí z let minulých. Pro výrobce tedy může být paradoxně lepší nesnižovat v příštím roce tolik emise a nechat si to až na 2021.Mimochodem mi výslovně prodejce řekl, že zatím PHEV a elektro moc prodávat nemusí, ale že se to bude hodně rychle měnit a dostanou na to kvoty. Takže počkej tak do jara a léta a bude tendle web plnej nadšenejch článků o PHEV a elektrice.
25. 12. 2019 19:13
Re: Pane Machalo....
:yes: :yes: ale aj tak som na iV zvedavy. Mne ako uzivatelovi by to na elektriku obsluzilo denne pouzivanie po meste a stale mam na dlhsie cesty pouzitelne auto....
25. 12. 2019 20:22
Re: Pane Machalo....
Vieš dať zdroj informácii, alebo viac detailov o tom výpočte fleetových emisii pre rok 2021? Ja som zachytil len to, že od priemeru pre rok 2021 sa bude počíta to 15% zníženie v roku 2025 a 35% v roku 2030 čo si Brusel schválil.
25. 12. 2019 20:49
Re: Pane Machalo....
Omlouvám se, ale nedaří se mi to najít a nechce se mi to číst celé. Ono totiž je to tak trošku poevropsky dlouhý jak tejden před vejplatou. Záleží taky na hmotnosti, počtu vyrobenejch aut a já nevím co ještě. O superkreditech nemluvě.
25. 12. 2019 23:18
Re: Pane Machalo....
Môžeš poslať aj link na cely dokument, aspoň sa dozviem čo sa na nás chystá.
25. 12. 2019 23:34
Re: Pane Machalo....
nejsem si jistý, jestli je zde ta vazba na hmotnost a velikost výrobce:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019R0631&from=EN
25. 12. 2019 19:10
Re: Pane Machalo....
Jj,úvod testu je triesnivý, jadro s nulovou výpovednou hodnotou a na záver záver :-[] :-[] :-[]
25. 12. 2019 20:31
Superb
Nějak nechápu, k čemu takové auto vlastně je. Pro rodinu je to sice relativně velké, ale pokud máte třetí dítě, tak vzadu nějak chybí jedno místo. Pro dlouhé cesty po dálnici? Pak tomu chybí motor a navíc netuším, k čemu je to zase kombík, kolik rodin si toto koupí? Před nějakou dobou jsem řešil auto pro tři děti a ono prakticky nic není. Nakonec jsem se spokojil s ojetinou zhruba stejné velikosti, ale aspoň se třemi sedačkami vzadu a hlavně s motorem. Na delší trasy je atmosferický V8 velmi příjemný. Při 90 km/h točí 1500 ot/min, při 120 km/h 2000 ot/min. Zrychlení je výrazně jiné a spotřebu Superbu 6.7 l/100 km při cukání v kolonách po městě bych opravdu rád viděl. Posledních pět let mi přijde produkce aut v Evropě poněkud katastrofální a moc se "těším", až budu za pár let opět absolvovat nějaký výběr vozidla.
Rozbalit vlákno
4
25. 12. 2019 20:49
Re: Superb
Takovy to jak ti nestaci diesel na dalnici a ve druhe vete pises kolik V8 toci ve 120kmh.... ale jako jo, dobry ;-)

Jinak jestli se do Supa vlezou tri sedacky dozadu to nevim, ale ty ruzne S-maxy a spol furt na trhu jsou ne?
27. 12. 2019 16:16
Re: Superb
Nemají motor. Pokud člověk nechce turbo a je zvyklý na 200 hp a více, tak už výběr pomalu není, pokud není milionář, co neví kam dávat prachy.
25. 12. 2019 23:01
Re: Superb
Ovsem kdyz mas jen 1 nebo 2 deti tak je to supr auto pro rodinu. Prostorny komfortni a bezpecny.
26. 12. 2019 03:15
Re: Superb
To je to kouzlo, že ačkoliv ty nechápeš, desítky tisíc lidí ročně to chápou...
25. 12. 2019 20:59
v8 vs superb
No superb za 7litru, mesto pro me za me 8. Ty s v8 za 10 litru a mesto 12. Pak taky nejaky cadillac nebo durango nebo jeep bo co to je, si muze o jizdnich vlastnostech nechat zdat, respektive leda tak dalnice porad rovne. Jinak rict ze 110kw neni motor na dalnici je blamáž, zvlast u rodinnyho auta kde neresis sportovnost. Ja nevim ale na dalnici nasadis tempo a nazdar. To spis na okresky potrebujes vykon, kde se pred tebou porad nekdo jebe.
Rozbalit vlákno
1
27. 12. 2019 16:21
Re: v8 vs superb
Jde o Volvo, jízdní vlastnosti nejsou tak tragický. Dlouhodobě jezdím v zimě mezi 11-12 litry, v létě do deseti litrů. Nic tragickýho. Když potřebuju předjet, tak to jede. Na rozdíl od těch podivností bez motoru. No poslední štrece jsem dvakrát musel uhýbat pitomcům, co začali předjíždět kolonu s tím, že nevidí dopředu a nemají ani akceleraci na to, aby mohli předjíždět. Zkrátka ta hovádka mají tu drzost a počítají s tím, že je někdo pustí. Jedno bylo zrovna toto jmenované supervozidlo.
25. 12. 2019 21:13
Tak ja ti Karol
neviem, ale k nadpisu v hodnoteni by mi skor pasovali 3 hviezdy, alebo nech nezeriem, tak tri a pol, ale preco 4?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
25. 12. 2019 21:14
Re: Tak ja ti Karol
Protože viz já 20:57 :-|
27. 12. 2019 07:27
Re: Tak ja ti Karol
pretoze auto.cz ma pre skodovky specialnu stupnicu hodnotenia, ktora zacina na 3 1/2 a konci na 5. ked si pozries testy spatne niekolko rokov pochopis. este aj octavia s trojvalcom 1.0 TSI dostala 4, ale take nove 320d len 3 ...
Avatar - Alf1k
25. 12. 2019 21:20
“Prémie”
Volbu a smysl 1.5tsi v autě velikosti a zaměřením jako je Superb nebudu komentovat. Ale zaujalo mě před pár dny shlédnuté video od Stealtha na youtube (akcelerace videoblogy) kdy porovnává vrcholně vybavený superb s passatem ve stejné cenové. To teď ale nechci řešit. Překvapilo mě, že technologie matrix se dostala i do mainstreamu i když tohle spojení “mainstream“ ve spojení se Superbem spousta lidí nechce slyšet a možná se jim někdy člověk ani nechce divit, když cenovka cca 1,3? za auto kvalit Superbu je prostě objektivně zlodějina. Ale konečně k věci :D Ty matrix světla fungují chaoticky a z mé zkušenosti (a test od Stealtha to potvrzuje) jinak než na např. Audi. Nevím jak pro vás, ale když už bych já teda koupil ten slavnej Superb a připlatil si za světla Matrix, které pak fungují pofidérně, byl bych naštvanej hodně. A už vůbec nekomentuju tu viditelnou linku při svícení, která je neskutečně protivná. :no: Ať to pak tedy Škoda auto pojmenuje např. “polomatrix” když to prostě neumí vyladit!!! ;-)
Rozbalit vlákno
5
25. 12. 2019 23:10
Re: “Prémie”
Test jsem neviděl, ale Led Matrix v superbu mají 22 modulů v každým světle, v Passatu je jich 44 a v Touaregu 127. V A6 se na potkávačky dá jet 160km/h v dešti a vidíš. V superbu je limit cca 150km/h za ideálních podmínek a musíš na dálky. Jakmile proti Superbu něco jede, tak to zvládne vytlumit tak jedno až dvě auta. Ale jinak (víc aut, vyšší rychlost) svítí sup akorát víc do škarpy. Je to neporovnatelný, ale oproti obyčejným LED co jsou v Kodiaqu je to o dost lepší. Jako poměr cena výkon asi dobrý no, ale levnej zázrak to vážně není.
Avatar - Alf1k
25. 12. 2019 23:38
Re: “Prémie”
Jasně, ale tak jde mi o princip. Myslíš, že klasické led na superb bez toho vykrývání svítí hůř? Já to nevím, ptám se :-) Ale v testu jede za pomalejším autem, v normálních rychlostech a ty světla plaší a chvílema prostě neví a to jede jen za autem, navíc je jasně vidět neosvícená vodorovná linka jakoby uprostřed toho světelného toku, za mě je to šméčko a zklamání, kdo si to nezkusí, objedná a ví jak to má fungovat když je to udělaný pořádně tak bude nešťastnej..
25. 12. 2019 23:45
Re: “Prémie”
S obyč led jsem v Superbu nejel, co mám pofacelifty tak pouze s "Matrix". Ale oproti Kodiaqu svítí sup o dost líp. Ale to co umí prémie a ještě třeba s nočním viděním je Sup chudej příbuznej.
26. 12. 2019 00:52
Re: “Prémie”
V diskusi k tomu testu na videoblogu nekdo pise ze jel v Supu LK a ten pruh u Matrix svetel uz tam nebyl... testovane auto je patrne uplne nejaka prvni serie a uz je to odstraneno.... ale nevim, jen kopiruju co jsem tam cetl...
26. 12. 2019 07:56
Re: “Prémie”
Ak sa nemylim tak testovacie auto vlastni jeho kameraman. Kupil ho nedavno a cudujem sa ze tie svetla este nebol reklamovat. Pri takej cene by som bol v Skode okamzite. Jedna z mala zmien po FL aj to domrvena.
26. 12. 2019 09:43
Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
To tedy nic moc, průměrně 2 litry nad srovnatelnou naftou a asi s horšími výkony. Pokud by to bylo naložené rodinou na dovolenou, tak si tipnu nad 10 lit + absolutní lenost. Vypínání válců je po S&S další výrazné kurvítko motorů.
Rozbalit vlákno
18
26. 12. 2019 10:05
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
No já vidím rozdíl ve spotřebě proti srovnatelné naftě do 1 litru.
https://www.spritmonitor.de/…/400-Superb.html?…
https://www.spritmonitor.de/…/400-Superb.html?…
To řadě lidí, kteří nemají velké nájezdy za ticho a kultivovanost ve srovnání s naftou určitě stojí za to a jako bonus o něco málo lepší dynamika než ten diesel.
Avatar - WinDiesel
26. 12. 2019 11:05
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
To jsou bláboly o té kultivovanosti, v provozních otáčkách naftu vůbec neslyšíš. Zatímco benzín kolikrát vyje. O 1/3 nižší otáčky dělají svoje.
A to už vůbec nezmiňuji že jsou stížnosti na zvuk motorů s vypínáním válců ……...
26. 12. 2019 11:31
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
Jistě, na dálnici motor přehluší aero a hluk od kol, ale ve městě kdy auto popojíždí, kultivovanost čtyřválcového benzínu oproti čtyřválcové naftě slyší u hluchý.
A k těm otáčkám, 1.5 TSI v Superbu točí ve 130km/h necelých 2500 ot./min, 2.0 TDI v Superbu ve stejné rychlosti rozhodně netočí 1700 ot./min, takže s tou třetinou jsi vedle jak ta jedle.
26. 12. 2019 14:52
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
Hodně záleží na autě - můžu tě ujistit, že v BMW 730d motor skutečně nevnímáš - je to ale jiná dimenze.
26. 12. 2019 15:10
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
To jistě, já píši o mainstreamové střední a čtyřválcích, tam se rozdíl mezi dieselem a benzínem pozná na první dobrou u všech výrobců, konec konců i v prémii, mezi 320d a 320i/330i je také zcela evidentní rozdíl..
26. 12. 2019 15:33
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
Super že porovnávaš 730d so superbom. To sú také dve celkom podobné autá :yes: :-[]
27. 12. 2019 06:51
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
Nepodsouvej mi nic, neporovnávám, jen komentuji, že diesel je možné udělat velmi kultivovaný. A 5ti válec v S60 byl také velmi kultivovaný, s ním jsme najezdil přes 60 tis.
27. 12. 2019 23:37
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
Ok, držme sa konkurentov superba, t.j. r4 dízel. Nedávno som sa viezol v x3 20d a bolo to hrubé sklamanie - brutálna hlučnosť motora pri každom pridaní plynu, alebo každom kopčeku na rakúskej diaľnici. Mám za to, že akékoľvek benzínové auto zo strednej triedy mainstreamu je výrazne tichšie. Nepochybujem že R6 by bolo v inej lige
27. 12. 2019 23:38
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
Ok, držme sa konkurentov superba, t.j. r4 dízel.
Nedávno som sa viezol v x3 20d ( a to už nie je priamy konkuren superba) a bolo to hrubé sklamanie - brutálna hlučnosť motora pri každom pridaní plynu, alebo každom kopčeku na rakúskej diaľnici. Mám za to, že akékoľvek benzínové auto zo strednej triedy mainstreamu je výrazne tichšie. Nepochybujem že R6 by bolo v inej lige
26. 12. 2019 12:39
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
Opakuješ jen předsudky z dob minulých. V Superbu / Passatu vypínání válců nepoznáš jinak než kontrolkou, která to signalizuje.
26. 12. 2019 12:53
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
Preháňaš. Časy keď točil benzín 4000 pri 130tke sú už preč
Avatar - DoubleSix
27. 12. 2019 10:33
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
Souhlas, mám Superb 1.4TSi a to vypnutí válců je hodně znát. Když bylo auto nové, tak to bylo v pohodě. Ale teď, když jedu na dva válce a přidám lehce plyn, tak to zní jak kulomet, příšerný zvuk.
Ad spotřeba, průměr mám 8,5 (mám kombi s AWD). Hodně najezdím po městě.
Avatar - _Karel_
26. 12. 2019 10:05
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
Osmi až devíti litrům moc nevěřím: https://www.spritmonitor.de/…/400-Superb.html?…
Asi to není motor pro dálniční letce, ale na kratší trasy proč ne.
26. 12. 2019 14:48
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
Zajímavé. Podle mne hodně záleží na tom, kde ta auta převážně jezdí. Já jsem toho s turbobenzínem moc nenajezdil, mám několik tisíc km zkušenost s Foresterem 2,5 turbo (AR 4C nepočítám, to je jiná dimenze) a když jsem s tím chtěl jezdit stejně rychle jako jsem zvyklý s 2l turbodiesel tak žralo jak nezavřený - k 15l. Kolega má Golf s 1,4 TSI a když ho trochu naloží a rozpohybuje na dálnici, tak papá k 10 l.
26. 12. 2019 15:32
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
Čo to znamená rozpohybovať na diaľnici? 150, 160? Mne vychádza, že hmotnosť nákladu veľký vplyv na spotrebu nemá, väčší rozdiel skôr spraví zhoršenie aerodynamiky - stačí hodiť na strechu truhlu, alebo nosič bicyklov. Za +-10 to dávajú idú súčasne turbobenzíny so záťažou v podobe zaháknutého karavanu s +- 1500kg :-[]
27. 12. 2019 06:54
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
Tak asi každý známe jiná auta.
26. 12. 2019 17:35
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
1) S motorem 1.4 TSI se při "rodinné dovolené" pohybuju kolem 6 l/100 km. Superb má sice o něco vyšší hmotnost, automat a filtr pevných částic, ale to 4 litry to určitě nepřidá.
2) 110 kw/5000 rpm a 250 Nm/1500 rpm na auto o hmotnosti 1,5 tuny je "absolutní lenost"? Fabia RS měla horší dynamiku a nikdo si nestěžoval
27. 12. 2019 01:24
Re: Spotřeba 8 - 9 lit. benzínu
Přesně tak. Na rodinné dovolené pravidelně dosahuji nejlepších spotřeb i přesto, že je auto poměrně naložené.
26. 12. 2019 23:58
Dynamika
Mám 1.5 TSI 110kw v manuálu v Leonovi ST, který má minimálně o 100kg méně a ani na lehkých 205mm R16 kolech se nemohu dostat v disciplíně 0-100 pod 10s. (v papírech 8,3s) S většími a těžšími koly 225mm R18. Jsem na 11s.
Jake zrychlení, respektive dynamiku bude mít stim samým motorem o minimálně 100kg těžší superb s DSG na 235mm R18 tezkych kolech? Tipuji minimálně 13s! :-!
Ten motor se vážně nepovedl, asi budu reklamovat. Prodali mi šmejd, který nejdříve skákal a ted po zajetí začínám zjišťovat, že je to hrozný lenoch! :no:
Rozbalit vlákno
4
27. 12. 2019 01:21
Re: Dynamika
Skoda Superb 1.5 TSI 110kw manual ... 9 - 10s

https://www.youtube.com/watch?…

Leon ST 1.5 TSI 110kw s automatom okolo 8s ...

https://www.youtube.com/watch?…

a s manualom okolo 10s

https://www.youtube.com/watch?…

da sa predpokladat, ze Superb s DSG da stovku za 8s ako Leon

tieto cisla mi na objem motora a velkost auta nepridu vobec zle
27. 12. 2019 09:09
Re: Dynamika
Slabší 96 kW verze to zvládne za 9,5 s:
https://www.youtube.com/watch?…
Takže buď je s tím vaším motorem něco v nepořádku, nebo nemáte správnou techniku rozjezdu a zrychlení ... u auta s manuálem to není nic jednoduchého.
27. 12. 2019 09:41
Re: Dynamika
dnesne automaty pracuju ovela lepsie ako 99 % soferov
27. 12. 2019 12:59
Re: Dynamika
Moje zkušenosti a automaty (Volvo, Subaru, Passat) jsou velmi rozpačité, spíše negativní.
3. 1. 2020 07:16
Hladký a tichý chod? Leda ve snu.
Pár měsíců používám nový passat 1.5tsi 110kw. Chod motorů je hrubý, téměr naftový. Motor je hlučný. Při startování a vypínání jsou cítit mírné vibrace. Převodovka dsg bez komentáře. Porovnávám s toyotou corolla, vw golf plus.
Rozbalit vlákno
0