Novinky
Zpět na článek
Nový Volkswagen Golf čeká v roce 2020 výrazná expanze nabídky. Přijdou hned čtyři ostré verze
36 komentářů
iudex
Tak to sú pekne sebavedomé ceny. Základ so 66 kW, 15" plecháčmi a 5-st manuálom za 17t, to je sakra veľa. Prvá použiteľná verzia je Life a motor 1,5TSI, tam už sú 16ky hliníky, autoklima či parkovacie senzory, ale to už je cez 20t, čo je za 96 kW benzín s manuálom dosť. 8-s
iudex
Rád sa s Tebou stavím. Pijem tokajské, aspoň 3-putňové. 😄 R5 sa nikdy pod kapotu Golfa nedostane.
Ja si dokonca myslím, že Rko už nebude ani čistý spaľovák, ale nejaký hybrid. Tipujem to na 2,0TSI s miernym navýšením výkonu, povedzme 320k + baterky, systémový výkon niekde medzi 350-400k. Menej pravdepodobné je, že nechajú len 2,0TSI, ale ho výraznejšie naladia; Mercedes ukázal, že z dvojlitra dostať vyše 400k, tak verím, že VW by nemal problém spraviť dvojliter s povedzme 350k.
Ja si dokonca myslím, že Rko už nebude ani čistý spaľovák, ale nejaký hybrid. Tipujem to na 2,0TSI s miernym navýšením výkonu, povedzme 320k + baterky, systémový výkon niekde medzi 350-400k. Menej pravdepodobné je, že nechajú len 2,0TSI, ale ho výraznejšie naladia; Mercedes ukázal, že z dvojlitra dostať vyše 400k, tak verím, že VW by nemal problém spraviť dvojliter s povedzme 350k.
Arese
...učinily pro mne nový Golf bohužel nekoupitelným. Z takového pracoviště řidiče se mi zvedá kufr! 😒 :no:
Anonym
Tak to je jasný. Jak jsem psal dole Vinovi - udělali ho z VR6. Ale i R5 v Golfech byl i s obsahem 2.5 a dříve byl R5 ve Volkswagenech docela normání, i když vzácný.
Anonym
OK. Čili ořezaně a suše ještě jednou a bez pocitů.
R5 2.5 byl v Golfu V a v Golfu VI až do roku 2014. Že je to tady málo známé je fuk. A hrnky jsou stejného objemu jako u RS3
Tím se myslím všechno řeší.
😄
A ne, nebyla to jen záležitost pradávného Passatu.
R5 byl montován i třeba do Transporteru (a ano, i benzín) a třeba i do New Beetlu a jak jsem říkal i do Golfů a jejich derivátů (Jetta např)
Ale tohle už jsem si dohledal.
Ale ty pašíky pamatuju.
R5 2.5 byl v Golfu V a v Golfu VI až do roku 2014. Že je to tady málo známé je fuk. A hrnky jsou stejného objemu jako u RS3
Tím se myslím všechno řeší.
😄
A ne, nebyla to jen záležitost pradávného Passatu.
R5 byl montován i třeba do Transporteru (a ano, i benzín) a třeba i do New Beetlu a jak jsem říkal i do Golfů a jejich derivátů (Jetta např)
Ale tohle už jsem si dohledal.
Ale ty pašíky pamatuju.
Anonym
no jak jsem psal výš - pamtuju R5ky v passatech z osmdesátek atd. - viz výše.
Už tehdá mě na těch ojetinách zaujalo, že maj dvoulitr R4 a R5.
Ale máš pravdu s Golfem - tam nebyl nikdyv Evropě. Ale tys psal Golfa a spol. A navíc v Golfu V a VI byl i R5 2.5, ze kterého ti vychází ten motor, o kterém si myslíš, že byl jen v Audi. Ale ne pro Evropu.
A mělo to fakt převážně Audi, ale tyhle auta já pamatuju a navíc to pokračovalo dost dlouho ale ne pro nás v Evropě.
Poučenej?
Mě to jen trklo. Že já je pamatuju. V těch Passatech to bylo vzácné, ale ne úplně.
Hele, tady jeden je.
https😐/www.mobile.de/…r/288998598.html
Nemamám nikdy mylné informace. Jen jich mám nejvíc. A o VR5 jsem úplně nemluvil, ale o starejch R5 ano. A ty se vyvíjely ze začátku a byly identické v Passatech a v Audinách. A potom evolucí došlo až k současnému TFSI. Takže mají společného fakt dost.
Už tehdá mě na těch ojetinách zaujalo, že maj dvoulitr R4 a R5.
Ale máš pravdu s Golfem - tam nebyl nikdyv Evropě. Ale tys psal Golfa a spol. A navíc v Golfu V a VI byl i R5 2.5, ze kterého ti vychází ten motor, o kterém si myslíš, že byl jen v Audi. Ale ne pro Evropu.
A mělo to fakt převážně Audi, ale tyhle auta já pamatuju a navíc to pokračovalo dost dlouho ale ne pro nás v Evropě.
Poučenej?
Mě to jen trklo. Že já je pamatuju. V těch Passatech to bylo vzácné, ale ne úplně.
Hele, tady jeden je.
https😐/www.mobile.de/…r/288998598.html
Nemamám nikdy mylné informace. Jen jich mám nejvíc. A o VR5 jsem úplně nemluvil, ale o starejch R5 ano. A ty se vyvíjely ze začátku a byly identické v Passatech a v Audinách. A potom evolucí došlo až k současnému TFSI. Takže mají společného fakt dost.
Anonym
Ne pánové, já pamatuju R5 dvoulitrový pětiválce v Passatech z osmdesátek. A co se týká novějších modelů, tam to bylo R5 pro Ameriku a Blízký Východ ještě před pár lety.
Anonym
Přesně . 1.8T i v základu byl lepší. Navíc byla i silnější verze a dal se čipovat. VR5 byl užranej nejedoucí zmetek.
kesumb
Byl to zvláštní motor, 1,8T ze stejné doby byl lehčí a jel lépe. Mám za to, že variace na téma VR6 byly vždy litinové (no dobře, s vyjjímkou W12 a asi teda i W8-W16). Jediná vyjjímka je VR6 TSI z Teramontu, to už by mělo být hliníkový. 2,5 VR6 300HP a 500Nm mimochodem. Co jsem četl, tak to nějak extra rozežraný není. Ale ono najít něco o modelech specificky pro Čínu..
Já osobně bych si teda víc než na R5 vsadil na tu variantu VR6. Protože R5 je delší než VR6 a MQB se na to musí dost "upravovat". Navíc R5 vážně není vrchol úspornosti. Ale reálně se vsadím, že tam bude 2,0TSI. Otázkou je co Tiguan R, protože po mnoha desetitisících km s ruznýma variacema 200/206kW TSI tvrdím, že na SUV ten motor nemá krouťák a hlavně průběh (turbodíra).
Co by mě zajímalo je, kde je kombinace VR6 TSI a s dvěma elektromotorama ve stylu Volva. Sice to neopláču, ale do prezentace dal VW hodně a zatím se to nikde neobjevilo.
Já osobně bych si teda víc než na R5 vsadil na tu variantu VR6. Protože R5 je delší než VR6 a MQB se na to musí dost "upravovat". Navíc R5 vážně není vrchol úspornosti. Ale reálně se vsadím, že tam bude 2,0TSI. Otázkou je co Tiguan R, protože po mnoha desetitisících km s ruznýma variacema 200/206kW TSI tvrdím, že na SUV ten motor nemá krouťák a hlavně průběh (turbodíra).
Co by mě zajímalo je, kde je kombinace VR6 TSI a s dvěma elektromotorama ve stylu Volva. Sice to neopláču, ale do prezentace dal VW hodně a zatím se to nikde neobjevilo.
quasimoto
Golf 7 1.5 TSI 96kW Comfortline stoji cennikovo 20520 Eur
Golf 8 1.5 TSI 96kW Life (ex-Comfortline) stoji cennikovo 20670 Eur = +150 Eur
V cene ma Golf 8 navyse oproti sedmickovemu: Active Info Display, LED svetla, parkovacie senzory vpredu a vzadu, Car2X, Lane assist, Keyless Go, Automaticku klimu
Mne to teda ako zla ponuka nepride.
Samozrejme, na sedmicku su teraz vypredajove zlavy, ale v principe ma Golf 8 v uz v zaklade vybavu, aku mal doteraz akciovy model Edition.
A kto pozna VW vie, ze na neakciovy dostane narozdiel od vacsiny konkurencie v pohode zlavu okolo 8-10% oproti cenniku, cize realne okolo 18.500 Eur (ziaden velkoodber, znamy, cielova skupina, proste bezny individualny zakaznik).
Pozri na ceny novych generacii konkurentov ako napr Mazda3, Toyota Corolla a pod, vsetci vyrazne zdrazeli, na rozdiel od Golfu.
Golf 8 1.5 TSI 96kW Life (ex-Comfortline) stoji cennikovo 20670 Eur = +150 Eur
V cene ma Golf 8 navyse oproti sedmickovemu: Active Info Display, LED svetla, parkovacie senzory vpredu a vzadu, Car2X, Lane assist, Keyless Go, Automaticku klimu
Mne to teda ako zla ponuka nepride.
Samozrejme, na sedmicku su teraz vypredajove zlavy, ale v principe ma Golf 8 v uz v zaklade vybavu, aku mal doteraz akciovy model Edition.
A kto pozna VW vie, ze na neakciovy dostane narozdiel od vacsiny konkurencie v pohode zlavu okolo 8-10% oproti cenniku, cize realne okolo 18.500 Eur (ziaden velkoodber, znamy, cielova skupina, proste bezny individualny zakaznik).
Pozri na ceny novych generacii konkurentov ako napr Mazda3, Toyota Corolla a pod, vsetci vyrazne zdrazeli, na rozdiel od Golfu.
iudex
Tak máš mylné informácie, ak si myslíš, že tento 2,5 R5 TFSI má čokoľvek spoločné s prastarým 2,3 VR5. Áno, v štvrtej generácii Golfa bol VR5 (vidlicový s malým stupňom rozovretia valcov, preto mal spoločnú hlavu ako radové motory, preto označenie VR). Ale ten nedal tuším ani Euro 5 a už v G5 ho nedali. Kdežto radový (!)päťvalec 2,5 vyvinulo Audi, je to ich motor, nie motor VW.
O žiadnom benzínovom radovom päťvalci v Golfe neviem, prosím pouč ma.
O žiadnom benzínovom radovom päťvalci v Golfe neviem, prosím pouč ma.
speedfred
Moc tomu neverím že by prišiel G8 s R5, ale keby áno tak by to bola celkom bomba. Skor si myslím či nebude R verzia nejaký hybrid.
iudex
Tak v akom motore má prazáklad, do toho sa nejdem púšťať, nie som technicky vzdelaný, ale pri jeho uvedení sa písalo ako o novovyvinutom motore a aj teraz wikipedia o 2,5TFSI píše ako o all-new engine designed by AUDI AGs high-performance subsidiary quattro GmbH.
Išlo mi o to, že ten päťvalec, ktorý si viacerí pamätajú s Golfa/Jetty/Bory, bol 2,3 VR5, čo je totálne odlišný motor od audiňáckeho 2,5 R5.
Išlo mi o to, že ten päťvalec, ktorý si viacerí pamätajú s Golfa/Jetty/Bory, bol 2,3 VR5, čo je totálne odlišný motor od audiňáckeho 2,5 R5.
WinDiesel
jak se z R5-válce dělá V5?
to je jako 3 válce na jedné straně a 2 na druhé?
???
pouč mne neználka
to je jako 3 válce na jedné straně a 2 na druhé?
???
pouč mne neználka
nlsk
VW si verí . Na Slovensku je už zverejnený cenník .Základný Golf 1,0TSI 66kw od 16990 euro najlacnejší diesel od 21050 euro. https😐/www.vw.sk/…nniky-a-katalogy .
Dinar
Kdyby nebylo z násl. komentů tolik zjevné, že ti nejde jen upozornit na to, že se tu kdysi, v úplně jiném autě jednou r5 objevil, ani bych se neozval, ale to, jak se v tom dál matláš, jak děcko, transportér, Amerika a bla bla, to je jen trapnost...
Dinar
Jak to čtu, musím říct, že ten tvůj argument passatem z osmdesátek je podpásovka a zatahování transporteru do diskuse o erkovém golfu, už z tebe dělá spíš ajatoláha ko-kotismu, než automobilismu. To, že Passat B2, dvojče audi, auto ze zač 80. let mělo jeden r5 motor, protože audi, protože motor podél (navíc se pleteš, žádný 2,5 ale 1,9 litr) je jako argument v debatě o golfu 2020, že vw přece běžně řadové pětiválce mělo, úplně mimózní.
iudex
Tak dám Ti hneď niekoľko argumentov proti R5 v prospech R4😒br />
1. ten R5 má koncern už dlhé roky, vždy bol však vyhradený len pre Audi a v rámci jeho exkluzivity ho nechceli dať do Golfa a spol.
2. V minulosti bola lepšia politická klíma na inštaláciu supersilného motora, ešte nedávno sa značky pretekali, kto spraví silnejší hotheč. Potom ale aj samotný VW stopol projekt Golfa R400. Dnes je teda silný a "veľkoobjemový" benzín v kompakte "politicky nepriechodný".
3. Emisie a spotreba - od nového roka sa platia emisné pokuty, každé deci spotreby navyše, resp. gram CO2 naviac sa draho platí. A logicky 2,5 bude mať vyššiu spotrebu ako 2,0. Tento samotný argument stačí na odpoveď, či bude 2,5 R5.
4. V dobe, keď dvojlitrové štvorvalce majú vo svojich oveľa výkonnejších hothečoch aj prémiové automobilky, nie je dôvod, aby mainstreamová automobilka dávala do kompaktu viacvalec.
5. Prachy - päťvalec logicky bude drahší, ako štvorvalec. V dobe zdražovania nových áut (viď bod 3) nie je ďalšie zdražovanie pre drahšiu techniku žiadúce.
2. V minulosti bola lepšia politická klíma na inštaláciu supersilného motora, ešte nedávno sa značky pretekali, kto spraví silnejší hotheč. Potom ale aj samotný VW stopol projekt Golfa R400. Dnes je teda silný a "veľkoobjemový" benzín v kompakte "politicky nepriechodný".
3. Emisie a spotreba - od nového roka sa platia emisné pokuty, každé deci spotreby navyše, resp. gram CO2 naviac sa draho platí. A logicky 2,5 bude mať vyššiu spotrebu ako 2,0. Tento samotný argument stačí na odpoveď, či bude 2,5 R5.
4. V dobe, keď dvojlitrové štvorvalce majú vo svojich oveľa výkonnejších hothečoch aj prémiové automobilky, nie je dôvod, aby mainstreamová automobilka dávala do kompaktu viacvalec.
5. Prachy - päťvalec logicky bude drahší, ako štvorvalec. V dobe zdražovania nových áut (viď bod 3) nie je ďalšie zdražovanie pre drahšiu techniku žiadúce.
Anonym
VW normálně pětiválce měl.
Véčka z malým úhlem i řadovky.
Začals blbě už v bodě jedna. Takže nečtu dál.
:-!
Véčka z malým úhlem i řadovky.
Začals blbě už v bodě jedna. Takže nečtu dál.
:-!
trapid
Pro nedostatek času jsem poslední rok přestal aktivně sledovat dění na trhu a až dnes v Autosalonu jsem viděl nového Golfa. Protože jsem 2 roky Golfa (TDI) měl, tak jej považuji za svoji srdcovku.
První dojem z Golfa 8?
ZDĚŠENÍ !!!
Obávám se, že půjde o propadák. Můj názor je, že z nad-stavovského univerzálu se stane kabelka pro dámy.
Naprosto se podepisuji pod Tvůj názor - i pro mě je nekoupitelný 😒 .
První dojem z Golfa 8?
ZDĚŠENÍ !!!
Obávám se, že půjde o propadák. Můj názor je, že z nad-stavovského univerzálu se stane kabelka pro dámy.
Naprosto se podepisuji pod Tvůj názor - i pro mě je nekoupitelný 😒 .
white label
Není to pravda (souhlasím s Dinarem), viz diskuse, na začátku napsal iudex😒br />
"1. ten (konkrétní - jednotné číslo) R5 má koncern už dlhé roky, vždy bol však vyhradený len pre Audi a v rámci jeho exkluzivity ho nechceli dať do Golfa a spol."
Naprosto zjevně a prokazatelně píše o jednom určitém konkrétním přeplňovaném! R5 z RS3/TTRS..., viz i to, co tomu v diskusi předcházelo, nikoli obecně o jakémkoli starším slabém atmosférickém R5, a už vůbec ne o V(R)5, který si vzpomněl jako první.
Kdybys na to zareagoval nějak normálně s poznámkou, že před 40 lety existoval Passat B2... nebo, že pro Ameriku atd., pak by to bylo v pořádku, ale tys napsal😒br /> "VW normálně pětiválce měl.
Začals blbě už v bodě jedna. Takže nečtu dál."
A později jsi editoval a přidal: "Véčka z malým úhlem i řadovky."
To "normálně" není pravda, proto jsi to následně zachraňoval protiřečením: " ...docela normální, i když vzácný."
Ale vůbec nejhloupější na té reakci byla zcela zbytečná arogance😒br /> "Začals blbě už v bodě jedna. Takže nečtu dál."
Naprosto zjevně a prokazatelně píše o jednom určitém konkrétním přeplňovaném! R5 z RS3/TTRS..., viz i to, co tomu v diskusi předcházelo, nikoli obecně o jakémkoli starším slabém atmosférickém R5, a už vůbec ne o V(R)5, který si vzpomněl jako první.
Kdybys na to zareagoval nějak normálně s poznámkou, že před 40 lety existoval Passat B2... nebo, že pro Ameriku atd., pak by to bylo v pořádku, ale tys napsal😒br /> "VW normálně pětiválce měl.
Začals blbě už v bodě jedna. Takže nečtu dál."
A později jsi editoval a přidal: "Véčka z malým úhlem i řadovky."
To "normálně" není pravda, proto jsi to následně zachraňoval protiřečením: " ...docela normální, i když vzácný."
Ale vůbec nejhloupější na té reakci byla zcela zbytečná arogance😒br /> "Začals blbě už v bodě jedna. Takže nečtu dál."
Šimpanz
U Tiguanu R bych se R5 hodně divil, pokud tam dají víc válců než 4, tak podle mě mají VR6, kterou na stejné platformě dávají už do amerického Atlasu (atmosférickou) a do čínského Teramontu (2,5 litru přeplňovanou), takže proč by si lámali hlavu s dalším víceválcovým motorem do SUV, když mají VR6 pořešenou. Otázkou je, zda ten VR6 nedají do Tiguanu zase klasicky všude možně po světě a Evropě "za odměnu" nešoupnou čtyřválec.
_beta
Čo som pozeral, tá výbava nie je holé, bosé auto, takže za 22 už pomaly neviem čo objednať navyše.
Len som sa pýtal, čo v triede za 20 okolo 100kW berieš ako dobrý deal.
Edit: aha, kolega quasimoto to celkom dobre zhrnul.
Len som sa pýtal, čo v triede za 20 okolo 100kW berieš ako dobrý deal.
Edit: aha, kolega quasimoto to celkom dobre zhrnul.
white label
Pod Golf a spol. si představuji Golf a jeho koncernovwé sourozence jiných značek, ale to, že bys měl na mysli prehistorický Passat B2, který se objevil už před 40! lety mě opravdu nenapadlo, Bylo to možné díky tomu, že Passat tehdy sdílel techniku s Audi, proto mohl mít i tento podélně! uložený dvoulitrový R5 od Audi. Ale tuhle výjimku měl dávno a jen Passat B2, takže psát k tomu, že VW normálně R5 měl, no nevím.
"A potom evolucí došlo až k současnému TFSI. Takže mají společného fakt dost."
Tak tohle už je opravdu hodně přitažené za vlasy. Nedošlo ti třeba., že to byl starý klasický atmosferický podélně uložený dvoulitr, kdežto my tady píšeme pod napříč uloženým přeplňovaným přímo vstřikovým motorem s objemem 2,5 L, Ale pokud ti na "fakt dost společného" stačí stejný počet (nestejně velkých) hrnků...
"A potom evolucí došlo až k současnému TFSI. Takže mají společného fakt dost."
Tak tohle už je opravdu hodně přitažené za vlasy. Nedošlo ti třeba., že to byl starý klasický atmosferický podélně uložený dvoulitr, kdežto my tady píšeme pod napříč uloženým přeplňovaným přímo vstřikovým motorem s objemem 2,5 L, Ale pokud ti na "fakt dost společného" stačí stejný počet (nestejně velkých) hrnků...
iudex
Nerobil som prieskum cien, som ale presvedčený, že za takmer 21t eur musí byť akýkoľvek mainstreamový konkurent buď a) výrazne silnejšie motorizovaný (cca. 110 kW), alebo b) lepšie vybavený.
Proste vyše 20t za prvý (!) prijateľný Golf mi príde sakra veľa. A moja konfigurácia (silnejší 1,5TSI) vyšla na 25540 eur. A to sa stále bavíme o krátkej verzii s manuálom. Tebe to príde OK?
Proste vyše 20t za prvý (!) prijateľný Golf mi príde sakra veľa. A moja konfigurácia (silnejší 1,5TSI) vyšla na 25540 eur. A to sa stále bavíme o krátkej verzii s manuálom. Tebe to príde OK?
_beta
No a teraz povedz, čo by si v tej cene odporúčal. Niečo okolo 100kW na také bežné rodinné žuvanie. S LED, autoklimou apod.
white label
Píšeme tu o benzínové! R5, "řízlou" VR5 z VR6 ano, ale benzínová R5 ve VW?
white label
Uvidíme, jestli nakonec bude mít eRko pět krýglů, že bude mít "pouze" pět dveří je bohužel jisté už dnes. 😉
simson33
Netvrdím, že to tak bude, je to jen odhad 😄
Uvidíme už zanedlouho. Mně zase nesedí do eRka ty baterky, bylo by to těžké, energie z nich by vydržela stejně jen chvíli. Na okreskové řádění to myslím moc vhodné řešení není.
Máš pravdu, že z dvoulitru lze dostat hodně vysoký výkon, ale taky to stojí hodně peněz, aby to mělo odpovídající kvalitu a spolehlivost - náklady Mercedesu na vývoj motoru pro A 45 AMG určitě nebyly zanedbatelné. A když uvážíš, že v rámci koncernu stačí sáhnout do regálu k Audi... kdo by investoval peníze do vývoje něčeho nového.
Uvidíme už zanedlouho. Mně zase nesedí do eRka ty baterky, bylo by to těžké, energie z nich by vydržela stejně jen chvíli. Na okreskové řádění to myslím moc vhodné řešení není.
Máš pravdu, že z dvoulitru lze dostat hodně vysoký výkon, ale taky to stojí hodně peněz, aby to mělo odpovídající kvalitu a spolehlivost - náklady Mercedesu na vývoj motoru pro A 45 AMG určitě nebyly zanedbatelné. A když uvážíš, že v rámci koncernu stačí sáhnout do regálu k Audi... kdo by investoval peníze do vývoje něčeho nového.
simson33
Já osobně stále sázím u Golfu R na řadový pětiválec, který bude proti RS verzím Audi trochu podladěný. Vzhledem k tomu, že nové GTI bude první na řadě a řadu Golf čeká představení modelů GTD a GTE, je docela možné, že nové eRko, jakožto vrchol řady, dorazí jako poslední někdy v roce 2021.
Zato v průběhu roku 2020 by se stejným motorem (R5) mohl přijít faceliftovaný Tiguan R a Audi SQ3.
Tak uvidíme.
Zato v průběhu roku 2020 by se stejným motorem (R5) mohl přijít faceliftovaný Tiguan R a Audi SQ3.
Tak uvidíme.
white label
"...docela normální, i když vzácný."
Tak k tomu asi není nutno víc dodávat...
Tak k tomu asi není nutno víc dodávat...
white label
Čili, psali jsme o tom, jestli by se napříč uložený, silný přeplňovaný! 2.5 R5T z RS3 atd. mohl dostat do Golfu R. Konkrétně tento motor nikdy v žádném VW nebyl a nebyl ani nikdy jinak, než napříč, uložený (ani v jiném Audi). A hlavně ve VW (na rozdíl od Audi) nikdy nebyl benzínový přeplňovaný! R5, to si Audi umělo pohlídat, možná i proto, že je to motor na kterém Audi prakticky "vyrostlo do slávy".
"R5 2.5 byl v Golfu V a v Golfu VI až do roku 2014. Že je to tady málo známé je fuk. A hrnky jsou stejného objemu jako u RS3
Tím se myslím všechno řeší."
Že je to tady málo známé je naprosto logické, když se to tu nikdy neprodávalo, byla to motorizace určená výhradně pro Ameriku (stejně jako u New Beetlu), čili pro evropana informace logicky nepodstatná, nehledě na to, že to byl charakterem a výkonem úplně jiný motor, než ten přeplňovaný! v RS3, což neřeší ani hrnky téměř shodného objemu.
Takže VW v Evropě normálně! benzínové R5 neměl a přeplňované už vůbec ne.
"R5 2.5 byl v Golfu V a v Golfu VI až do roku 2014. Že je to tady málo známé je fuk. A hrnky jsou stejného objemu jako u RS3
Tím se myslím všechno řeší."
Že je to tady málo známé je naprosto logické, když se to tu nikdy neprodávalo, byla to motorizace určená výhradně pro Ameriku (stejně jako u New Beetlu), čili pro evropana informace logicky nepodstatná, nehledě na to, že to byl charakterem a výkonem úplně jiný motor, než ten přeplňovaný! v RS3, což neřeší ani hrnky téměř shodného objemu.
Takže VW v Evropě normálně! benzínové R5 neměl a přeplňované už vůbec ne.
VR5 rozevření bylo jen asi 15stupňů.
Oddělali natvrdo jeden válec z VR6.
Je to tak.
Bylo to třeba v Boratech kolem milénia.
😄