Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Poprvé za volantem nového VW Golf. Pořád je to skvělé auto. O část kouzla ale přišel

97 komentářů

Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Já ho měl na Golfu 7, ale už nemám. stačilo odpojit kablík od baterky. Předpokládám že u Golfu 8 to bude podobně. Stav baterky si musí start/stop hlídat a když napětí klesne pod určitou mez, tak se trvale nezapíná.
Arese
...a dalšími miliardami funkcí nebezpečně a otravně skrytých v infotainmentu je to nejhorší, co mohli u VW udělat. Už je kvůli tomu by mi toto auto nesmělo přes práh! 😒 😒 😒 :no: Zaplať pánbůh, že nová Octavie je na tom v tomto směru přece jen ještě relativně slušně! 😉
Avatar - Missouri
Missouri
to nemusíme do Kanady, moje toyota z roku 2017 nemá start stop taky. Nikdy ji neprodám!
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
maca02
Ono to dělá auta vyloženě nebezpečnejma. Světla jsou na dotyk, debilní je i ovládání klimy, protože první dotyk musí jít na ten dotykáč - proč??? To mají nějaký Renaulty myslím a je to všema nenáviděná funkce! Kterej ***! Tuhle jsem zapínal mlhovky, poslepu, a vzpomněl jsem si na to, že G8 to má na těch mikrospínačích. Hrůza mě jímala. Naštěstí se to nemusí dělat moc často, ale proč by? Vyvíjej drahý systémy pro udržení v pruhu a nefunkční systémy pro bdělost řidiče a pak tam nechaj takový ergonomický přešlapy? Ať jdou do háje!

Nemá to plynový vzpěry, nemá to ani kryty zámků za 5.50 Kč (!!!), mizerný led světla i v rámci koncernu. Jsou to laciný chyby, nad kterýma se pozastavujou snad všichni novináři.
Avatar - Emel
Emel
To je. Ono to teda nejsou jen ergoactivy, ale ergoactivy v kůži s elektrickým polohováním a masážní funkcí... ale to mě jako zákazníka nijak neuklidňuje, já bych chtěl ty ErgoActive za 20t v látce bez masáže a manuální.
Avatar - zaplosak
zaplosak
švagr bydlí v kanadě - když tu teď byl tak jsme kecali blbiny a došlo i na start stop, musel jsem mu to vysvětlit o co jde - nechápal to, u nich to prý vůbec není... ;-\
Avatar - white label
white label
Golf je nejprodávanější autem v Evropě, ve světě tomu tak není jen díky tomu, že u verze sedan používá VW tradičně jiný název, Jetta, Vento, Bora...
Kde si myslíš, že by byly světové prodeje Corolly, Civicu, nebo Focusu... bez sedanu?
Prokazatelně, až za Golfem. Zkus si někdy ke Golfu přičíst Jettu a spol.
Tyhle statistiky jsou primárně o (stejném) názvu, další "detaily" v nich nikdo logicky neřeší.
Avatar - Emel
Emel
To ve své době asi byla, ale s délkou 4,2m by to dneska byl typický kompakt 😄
Zadní víko bylo šikmo a jo, sklo bylo trošku zapuštěné... i tak je to ale podle mě hatchback a nikde jsem neslyšel, že by se o R16 mluvilo jako o fastbacku.
Avatar - iudex
iudex
Tu vôbec nejde o to, kto bol časovo úplne najskorší, ide o to, kto z tých pionierov to preslávil a spopularizoval. Presne ako iPhone. Bol to prvý plne dotykový telefón na svete? Nebol. Ale stále sa vníma ako zakladateľ triedy, lebo sa ako prvý masovo presadil. Kto si dnes spomenie na nejaký LG dotykáč? Nikto. iPhone je naopak prototypom, definíciou smartfónu. Tak ako je Golf prototypom kompaktného hatchbacku.
EDIT: vidím, že misak ma s tou analógiou s iPhonom predbehol. 😉
TT
Golf sa postupom času stal ikonou kompaktnej triedy. Nebol ňou od začiatku, svoju pozíciu získal kvalitou, vlastnosťami, obľúbenosťou medzi motoristami, charakteristickým dizajnom aj tým marketingom. Podľa mňa mu napomohol napríklad fakt, že je prakticky jediným kompaktom, ktorý si drží svoje meno od svojho vzniku až podnes.Peugeot má číselné označenia, sa s každým modelom menili, Opel reprezentoval Kadett, ktorý sa zmenil na Astru, Renault používal čísla, kým prešiel na Megane, Fiat menil mená stále, atď. Golf je tu stále.

Trochu nepochopiteľné sú mi tie plače nad modernejším poňatím poslednej generácie. Doteraz Golfu vyčítali, že je zo všetkých najkonzervatívnejší. Tak sa trochu prispôsobil dobre a prebral nové trendy aby nebol tým povestným dinosaurom - a hľa, zas nie je dobre, že nie konzervatívny. Nikdy nevyhovieš všetkým.
Avatar - white label
white label
A nejen v Kanadě...
ryccardo
Zjevne v kanade nemaji ve vlade takovy dementy jako jsou ve vedeni EU.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Myslím, že s těmi dotykáči přijdou o solidní část klientely z řad seniorů...... :-! A když se tak dívám kdo s Golfy jezdí, tak to bude pořádná ztráta. ;-\
Avatar - pradeda777
pradeda777
600k za 1.5L chrchlu....já se picnu....>0
Arese
Pokud je mi známo, tak u toho Civicu Mk. I to bylo podobné jako s první generací Fiatu 127. Existoval s výklopnou stěnou a zpočátku i s víkem.
webpaja
Nejde o typ karoserie, ale o definici třídy a tady je Golf jasnou definicí, nejen v Evropě je to měřítko pro ostatní.
Avatar - white label
white label
Auto roku 1966, R 16 byl hb!!!, tehdy vůz střední třídy.
S tím fastbackem si asi upadl, ne? 😉
https😐/www.veteranweb.cz/…ky-hatchback.php
http😐/www.designmag.cz/…lavi-50-let.html
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Cenduro
VW rozebral Fiat 127 a 128 a postavil Golf. Tyto vozy byly vzorem pro Němce. VW byl tehdy bez solidního auta, neuměli vymyslet vůz podle moderních měřítek, museli ho okopírovat...
misak
Golf je kult, ikona, i kdyz pred nim mohly byt podobne typy, az Golf vytvoril tridu a podle nej se zacalo porovnavat.

Stejne jako byli pred iPhonem dotykove telefony, ale az iPhone vytvoril skutecnou "skupinu" ci trend a az od iPhonu se to poradne rozjelo.
Avatar - white label
white label
Jistě, ale to nic nemění na tom, že R16 byl hb, nikoli fb.
Jirik_H
Přesně, R16 je o třídu výše.
Avatar - _Karel_
_Karel_
"To, že zepředu může Golf někomu připomínat předchozí Toyotu Auris už je věc jiná.."
Předsedovi klubu nevidomých?
Arese
Tak to seš úplně vedle, R16 byla ve své době vozem střední třídy, navíc se silně zkosenou splývavou zádí bez odtrhového stupínku na konci, jednalo se tedy o tzv. fastback, rozhodně ne o hatchback (krátký zadní převis + více nasvislo postavené zadní okno)...
Arese
Alfasud přišel ještě o rok dřív (1971), ale stejně jako první civic až do roku 1981 ve své splývavé zádi nenabízel výklopnou stěnu . Prvním masově vyráběným vozem, který lze označit za opravdový hatchback (tedy se zadní výklopnou stěnou v krátké zádi) je tedy Fiat 127, který třetí dveře alternativně dostával již od roku 1972. Podobně během modernizace dostal dotatečně zadní výklopnou stěnu do své splývavé zádě třeba taky Citrën GS (při modernizaci na GSA), ten měl ale zadní okno hodně naplocho.
Avatar - Emel
Emel
Co já vím, prvním autem dané koncepce byl Renault 16, někdy v polovině šedesátek.
Jirik_H
Golf přišel až 1974. Před tím přišla Honda se stejným typem a tvarem karoserie v 1972, tedy dost podstatně dříve. A to u Civicu.
https😐/en.wikipedia.org/…irst_generation)#…
Takže jestli někdo tuto třídu definoval, byla to Honda Civic. Snad VW nekopíroval (což ale jinak dělá, třeba i od Tatry), ale určitě nedefinoval.
Jirik_H
Golf nemohl vytvořit třídu. Dělení aut do tříd nemá s Golfem pranic společného. Dokonce Evropa ani nemá dělení aut do tříd. A kdyby aspoň byl Golf nejprodávanější auto. Ani to není a nikdy nebyl.

Golf pro svět není ikona a ani kult. Možná pro Němce a některé obyvatele ČR, kteří toho moc neznají.

S Apple a iPhony - Apple přišel s něčím novým a revolučním. To VW určitě ne.
Avatar - Missouri
Missouri
už psali o ceně. Žádná láce to není... Přesně v duchu tiskového prohlášení, že elektromobil bude levnější. Dosáhneme toho tím, že klasiky zdražíme. A interiér rozparádí barevná hudba z Marsu, bo vehikl míří po playstationové generaci. Takže nic pro mě. Z barevné hudby jsem vyrost před čtyřiceti rokama a 800 litrů za malý vehikl z Německa nedám, ani kdyby ho pozlatili. Mládí vpřed! Jak to dají s prekarizovanými platy, na to jsem zvědavej. 8-s
ryccardo
To si musis zajet do specializovany firmy a nechat si ten nesmysl trvale vypnout. 😁 Pak nemusis resit neergonomicnost jeho vypinani.
webpaja
Klídek, ty za to nakupuješ V8 nebo co???
ericn
Spíš je dost nechápavej, bavíme se o prodejnosti, kde Civic tahá za kratký konec provazu... přece jen 40tis ks proti 450tis ks je sakra rozdíl 😉
Avatar - white label
white label
I kdyby to, v některých případech, byla pravda, nikdo by to v těch statistikách neřešil, tam jednoznačně rozhoduje shodný název! Viz Auris, změnil se název a přestali ho ke Corolle započítávat, pak dali zpátky název Corolla a znovu se to připočítává ke Corolle.
Avatar - white label
white label
Svým způsobem jo, ovšem o to smutnější je fakt, kde je Fiat dnes.

P.S. V 70tých letech jsme měli Fiat 128 (4dv. sedan) a později Fiat 128 rally (2dv. sedan), na svou dobu skvělá auta. Zvlášť na rally vzpomínám dodnes.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Takže hlasové ovládání klasicky k ničemu, reálně se s ním nikdo přeřvávat nebude, a dotykové plošky reagují dle nálady. V infotainmentu milion položek... nový francouzský pokus o inovaci? Ne, Golf.
Avatar - miromen
miromen
Hm tak zde to vidim opačně a jak octavka nic moc tak mě nijak neuraži, ale golf to je slušna rana.
Horši jsou , ale ty dotykove plochy všude kolem a ještě větši šilenost je ten SS v palubaku a nechapu jak tohle mohlo projit.
Avatar - white label
white label
Stříbrný Civic z r. 1975 si zahrál v Nemocnici na kraji města.
https😐/img.cncenter.cz/…ull/2392631_.jpg
"Nový model Hondy Civic z roku 1975 se dal koupit jen v Tuzexu a stál 18 000 TK (tuzexových korun neboli bonů), což bylo v přepočtu 90 000 Kčs. Průměrná hrubá mzda v tomto roce byla přitom 2313 Kčs. V přepočtu na dnešní příjmy by tedy cena auta odpovídala 990 000 korunám! Není divu, že si káru hlídali jako oko v hlavě."
Avatar - pradeda777
pradeda777
Máš pravdu. Já ho měl. 1.5l 5 DR Hondamatic. S víkem kufru. Byl ale také hatch.
http😐/upload.wikimedia.org/…e_%28rear%29.jpg

http😐/upload.wikimedia.org/…a_Civic_pic1.JPG
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Jo taky to nemám rád. Vypadá to dobře ale příliš to odvádí od řízení. Není nad stará dobrá hmatová tlačítka aspoň na základní funkce. S Octou máš pravdu, na obrázku se mi líbí víc něž nový Golf. Ale třeba Ergoactivy za 63 Tis, tak to je naprostý úlet škodovky.
kyklop
Spomeň si na staré ceny, tak 15-20 rokov naspäť a potom zistíš, že tak špatné to vlastne nie je 😒]
Plačeš tu na 1,5 l chrchlous +-140 kobylami a tých 15 rokov naspäť si za tie prachy mal nejakú 1,6 mpi a po dohádzaní pár prvkov výbavy si bol na tých 600000 korunách a to si sa pohyboval len v prvých riadkoch cenníka 😒] 😒] 😒]
Avatar - white label
white label
Slušná sebereflexe!
Avatar - white label
white label
Samozřejmě, je to dlouhá léta nejprodávanější hb na světě, nebo víš o nějakém modelu, který je (tak jako Golf, tedy bez varianty sedan!) prodávanější?
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Jo to mě taky pobavilo. Vidím tam lecos ale auris určitě ne.
webpaja
Naše ceny nebudou startovat u 1,5 na 700, ale odhaduji kolem 600. Litr pak spolehlivě pod půl mil.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jirik_H
Golf a Civic jsou nižší střední.
Jirik_H
A to jako ve světě Golf? 😁
Jirik_H
Když byla ve stejné třídě dříve Honda Civic, určitě Golf nemohl definovat třídu. Tak maximálně v Německu.
smuller6533
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Cenduro
Ano, je to smutné. Automobilka, která má na kontě převratné věci, jde do kytek a jiná, která nikdy nevymyslela nic převratného, dělá auta jako Baťa cvičky.....
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nějaké podoby tam jsou, ale dokud to nikdo nenapsal, vůbec by mne to nenapadlo.
Možná se insiprovali, ale že bych si to spletl, to fakt ne.
Nicméně je to věc názoru a upřímně i marginalita. Jestli to někomu připomíná a jinému ne je úplně jedno.
chytrak1
To je zas blbost. R5 měla přesně 3,5 m. Byla tedy výrazně menší a levnější. Proste rozdíl třídy.
Avatar - white label
white label
Víš snad o nějakém dlouhodobě prodávanějším autě v Evropě?
Klidně napříč třídami.
Avatar - white label
white label
Přesně tak, s tou jeho velmi svéráznou teorií by musel být fastback každý druhý hb,, třeba takový Focus II, to by musel být fastback jak vyšitý, kam se na něj (v tomto ohledu) hrabe původní R16. 😉
https😐/taznazarizeni.cz/…2005-500x500.jpg
Avatar - white label
white label
A na co pak měl VW (od r. 1975) Polo?
Golf většinou patřil velikostí (zejména délkou a rozvorem) na spodní okraj nižší střední, ale to není důvod cpát ho nesmyslně o třídu níž. Někdo musel ostatní kompakty držet (ohledně velikosti) na uzdě, aby tak rychle nepřerůstaly na úroveň střední třídy.
Avatar - speedfred
speedfred
A hlavne v Golfe boli všetky možné karosárske varianty a veľmi veľmi slušná paleta motorov.
Neviem či má JPN konkurencia niečo proti takému "erku".
PS nie som žiadny VW fan.
Avatar - speedfred
speedfred
Máš momentálne veľmi slušný voz a stále rozmýšlaš nad usssraným 4 válcom.Mňa picne z teba 😒]
Avatar - speedfred
speedfred
....prešlo cca 50 rokov a situácia je celkom opačná. Talošov mám celkom rád, ale v ich rozhodnutiach aby sa prasa vyznalo.
Avatar - kaa
kaa
To je ale demagogie.
LORASI
zial preto, lebo su lacnejsie na vyrobu
webpaja
Jen bojuj, boxuješ sám se sebou. Zábava to sledovat, už chápu, že někteří věří na to, že je země placatá. 😉
webpaja
Jiříku, kopeš sice krásně, ale odkope maximálně sebe. Nechápu tyhle hloupé bojůvky.
ericn
Jo s tím se dá souhlasit. Golf pro single nebo pár, Octávka pro rodinku 😄
Arese
No, ale on Golf 1 se svoji délkou 3,7 m a rozvorem 2,4 m (i objemem svých motorů 1,1-1,6 l) byl v době svého nástupu v roce 1974 spíš malé auto než nižší střední třída. Stačí si to srovnat třeba s rozměry první R5... Ta měla zadní výklopnou stěnu už od počátku, ale zase ji chybělo příčné umístění motoru.
Teprve mohutně zvětšený Golf II. generace, představený v roce 1982, byl pravá nižší střední.
Arese
JJ, Giugiaro nedávno u příležitosti příchodu nového golfu vzpomínal, jak po převzetí zakázky od VW ho ve Wolsburgu dovedli do vývojové dílny, kde byl na prvočinitele rozebraný Fiat 128. A prý - navrhněte něco podobně praktického, my jsme dosud dělali jen vzduchem chlazené motory vzadu! 😄 VW byl tehdy v takové prodejní krizi, že to zcela revolučně odlišné malé auto potřeboval opravdu bleskově, a tak pro Giugiara posílali každý týden letecký speciál, kterým pendloval mezi Itálií a Wolfsburgem.
Avatar - Emel
Emel
Pokud chceš prostor, no tak si holt vezmeš tu Octavii, která navíc v téhle generaci možná získá ještě kousek půdy pod nohama (viz diskuse o plynových vzpěrách u Octy vs. drátu u Golfu nebo nakonec i o interiéru.

Golf má dvě hlavní výhody... multilink u 110kW motorizací a 1.5TSI. Myslel jsem, že Octa bude mít výhodu v 2.0TSI 140kW, ale povinná kombinace s DSG a 4x4 to trošku kazí.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Skoro to zní, jako by jsi myslel progresivitu Hondy?
Jirik_H
Pokud je řeč o třídách, i když v Evropě nedefinovaných, může se bavit v souvislosti s Golfem o nižší střední. A zde zdaleka Golf není nejprodávanější. A navíc začal až v 1974. Civic v 1972, Corolla v 1966. I to o něčem svědčí.
Jirik_H
Tak Civic (Honda) se určitě s Golfem nesrovnává, možná jen v hlavě některých golfistů, ale jde si svou cestou a hledá další. Na rozdíl od VW a jejich kupců (možná bez fantazie).
Golf klasse je jen něco jako propagace ze strany VW. A určitě nejde o třídu (ty ani Evropa nemá definovány, je VW 😃, jen něco mentálního v hlavě některých Evropanů. A také ukazuje na konzervativnost Evropy a progresivitu jiných značek.
Jirik_H
Ale tady je řeč o třídě. A hb není třídou, ani omylem. Pouze styl kastle.
Jirik_H
Jenže hb není třída, to za prvé.
Dělení na třídy, to Evropa ani nemá, v podstatě jen USA. Takže už v tomto je to nesmyslné.
Jirik_H
Jenže ty další modely se skoro neprodávají...
Avatar - white label
white label
Ale vy jste seniorská obec, tam jezdí senioři ve všem možném, a autem dokonce i pro rohlíky... 😉
chytrak1
No pokud mne paměť neplete, tak Honda přišla u civicu s e vstupem do kufru formou vyklopneho víka pod sklem. A teprve jako reakci na golfu v prubehu let upravili na pate dveře. To za prve.
A za druhy- byl to až golf kdo dosáhl masového rozšíření jako hatch v nižší střední. A přesně tím ji definoval - svým brutálním úspěchem navedl ostatní automobilky k tomu aby je více či méně kopirovali. A rozhodne se neinspirovali civicem.
Tedy golf definoval svoji třídu. Golf třídu.
Avatar - white label
white label
V Evropě je to i nejprodávanější auto vůbec, ve světě pak nejprodávanější hb.
ericn
Bude to podobná raketa za v podstatě malé auto, navíc s ne úplně povedeným předkem. Ten interiér budu všude stejný, holt jiná doba a návrháři si myslí, že co je dotykové je víc “cool”. Navíc narvat vše na jeden displej je levnější než 10 tlačítek... :no:
ericn
Ano, je přesně tak. Golf je nejprodávanější hatchback v Evropě, proto “Golf klasse”. Je to etalon třídy a všichni konkurenti se s ním srovnávají, i ten Civic. Btw jediný konkurent, který se ke Golfu prodejností přiblížil byl Focus v letech 2000-2002 😉
Avatar - pradeda777
pradeda777
...u nás jo..... :-!
Avatar - pradeda777
pradeda777
edit.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Přesně takovou (obrázek) jsem v roce 1973 koupil. 1.5l 4 DR hondamatic.
http😐/upload.wikimedia.org/…hatchback_01.jpg
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Přesně, kůži s odvětráním ať si strčí někam. Golf to uměl v alcantaře za nějakých 15 Tis.
adamzprahy
Tak to jsi mohl rovnou zaoukrouhlit na 1M ne? 😁
Avatar - igi2
igi2
Má s tím někdo zkušenost? Imho je to totální pitomost, to budu hledat v kapse kapesník a náhodně při tom odmykat/zamykat auto??

Stejně tak mi přijde dost hloupé použít je na volantu, tady byl alespon VW rozumný...
Avatar - iudex
iudex
Jj, tiež ma upútalo, že slabšia konvenčná 1,5ka jazdila za 7 a silnejšia s mildhybridom za 9. To nevyzerá na veľmi efektívny mildhybrid. 😁
Ale závery by som z toho ešte nevyvodzoval, bola to prezentácia, kde sa jazdilo všelijako, nie cielená jazda porovnateľnými rýchlosťami na rovnakej trase.
Jirik_H
Honda Civic 1G samozřejmě měla zadní dveře.
Avatar - Emel
Emel
Jojo, 100t sem, 100t tam...

Octavia v kombíku startuje 636, lift bude někde kolem 600 (Ambition 1.5)... dost bych se divil, kdyby byl Golf někde jinde.
silversurfer
to musi byt tedy neco. Jinak mild hybrid pres 9 litru??
Avatar - miromen
miromen
Řekl bych, že vic než statistiky to řešiš ty.
Avatar - miromen
miromen
Opět a zase. Zatim co civic a focus ma plnohodnotne variany u sedanu tedy jde o totožna auta tak u corolly a golfa to neplati.
Avatar - white label
white label
To, že něco definuje třídu (etalon), nemusí mít s tím, kdo byl první, nic společného, viz i Golf GTI v rámci hh.
Ani Civic nebyl první hb na světě.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
České ceny budou od 800?
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Missouri
Missouri
Citace z bulváru😒br /> "...provedení osazené 1,5litrovým čtyřválcem o výkonu 130 koní startuje na 27 510 Eurech (702 590 Kč)."
Rád jsem to zaokrouhlil vejš, bo za ty prachy...!
Avatar - white label
white label
Tak to se asi díváš špatně, nebo jezdíš jen kolem komína, Golf zrovna u nás určitě není typicky seniorským vozem.