Bezpečnost
Zpět na článek
Systémy eCall často nevolají přímo 112, záchranu životů zdržuje snaha vydělat
11 komentářů
PEEPEE
Největší slabinu systemu vidím spíš v tom, že vozidla na linku 112 posílají falešné poplachy. Vozidlo zašle na 112 zprávu např. o nárazu zezadu a souřadnice GPS. Problém je, že se do vozidla nedá nijak dovolat. Složky IZS vyrazí na místo, ale žádné vozidlo se zde nenachází. Nevíte z kterého vozu zpráva přišla, není možné se spojit se samotným vozidlem. Chybových volání značně přibývá. Vede to k tomu, že RZS na místo nevyjizdi, nemá dost prostředků a také jde o finance, kdy není placená státem. Tedy na místo nechá dojet vozidlo PČR a teprve když je potvrzeno, že volání není planné, tak vyjíždí na místo. Bohužel to není žádný výmysl, ale běžná praxe. Na druhou stranu je pravda, že u větších havárii je většinou svědek, který volání z vozidla dubluje. Nouzové volání z vozidla má ale zachraňovat především při DN beze svědků. A pokud bude přibývat chybných hlášení, budou se dojezdove časy především RZS prodlužovat a systém bude postrádat smysl. Vyjadřuji se pouze k situaci zde v Česku, v dalších státech ji neznám.
Ada je zase tady
Je to jeden z nástrojů nastupující totality. GSM telefon v tomto systému je stále připojen do sítě. Tedy není problém z něj získat GPS souřadnice a v nouzi lokaci podle zaměření GSM BTSek. To je evidentně zařízení, pro sledování pohybu zájmových osob. Jinak řečeno: nástroj totality. Do auta mi to nesmí. 😒]
PEEPEE
V tom prostředí se pohybuji, nemám potřebu si vymýšlet. A ozval se ti operátor linky 112, nebo operátor tvé značky. V tom je právě zakopaný pes. A bylo to v Česku nebo na Slovensku? Všechna chybová hlášení, která evidujeme, jsou z linky 112 zaslána datovou zprávou, která jim přijde z vozidla. Místo tel .čísla je v kontaktu pouze jakési IMEI daného vozidla, operátor z linky 112 není schopen k hlášení podat jakékoliv informace, pouze předmětnou datovou zprávu rozešle všem složkám IZS, více ho to nezajímá. Je možné, že chybové hlášení posílá pouze jedna značka, jeden typ vozidla, to se nedá zjistit, není žádná přímá registrace, ale chybová hlášení chodí stále častěji. Takže ADACem zavrhované zprostředkované volání je možná ještě bezpečnější než slavný EU-eCall, protože se ti vždycky někdo ozve. Stejný problém nastává s příchodem chytrých hodinek a tel. a jejich vnitřní funkcí nouzového volání, tedy vyslání signálu, např. iPhone a iWatch. Tato zařízení nejsou nikde registrovaná a vyšlou zprávu s GPS a IMEI na linku 112, operátor opět pouze přepošle všem IZS, dále nemá co by udělal, nemá komu zavolat aby potvrdil,zda se jedná opravdu o tíseň. IZS jede na místo, ale nikdo zde není, stojí to velké peníze a blokuje to prostředky HZS, RZS i PČR.
_Teddy_
Mam taky dojem, ze sa mylis. Operator na tiesnovej linke sa samozrejme moze spojit s vozidlom, ktore cez eCall poslalo spravu (tie mimochodom idu predsa cez gsm-siet, takze adresat vidi aj "cislo" odkial sprava prisla). Neviem ci je to na vsetkych autach takto, ale ja som zazil jedno falosne hlasenie, po ktorom sa so mnou v aute spojil operator a pytal sa ci som v poriadku...
Jakub Šafanda
A mohli by si dokupovat airbagy, pásy, deformační zóny...
A jak myslíte, že to špiclování probíhá?
A jak myslíte, že to špiclování probíhá?
Jiri.Kuchta
Formát souřadnic se liší v západní a východní Evropě ? To je opravdu nějaký nový světový objev o kterém nikdo jiný kromě autora nic neví.
Arese
Čím méně zbytečné elektroniky a jízdních asistentů v autě, tím lépe pro cenu vozu a požitek z řízení!!!
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Gagarin235
Ve dvou souvětích po sobě je použito třikrát slovo téměř. Dále je tam napsáno "ani nikoliv dalšímu" pravděpodobně místo "komukoliv" .
http😐/www.autoforum.cz/…rate-s-ekology-/
Toto stojí za přečtení. Pomysleme, kolik "dobra" nám napáchali během posledních dekád a o kolik by třeba městské poskakovadlo bylo levnější, kdyby nemuselo mít prvky pro "dobro" mantáků, kteří neumí ani přerušovaně brzdit.