Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Alf1k
Tu kategorii, se kterou přišla A7 (pokud se pletu opravte mě) se mi od začátku a vždy zamlouvala.
Je to odlišné, luxusní a když je třeba, tak se do nich vleze miliarda věcí, až si člověk např. s jedním dítkem říká na co kombík, když to auto má potenciál v pohodě pobrat klidně i druhé 😉
Dnes už ten wow efekt pro mě není takový jako v těch začátcích, ale pořád tu třídu vidím jako skvělou alternativu na “všechno” 😄 A že někdo říká něco o “pseudokupé” je mi jedno, to pak můžem říct o 90% SUV, že jsou “pseudooffroad” ale faktem zůstává, že jsem rád za existenci těchto variant.
Je to odlišné, luxusní a když je třeba, tak se do nich vleze miliarda věcí, až si člověk např. s jedním dítkem říká na co kombík, když to auto má potenciál v pohodě pobrat klidně i druhé 😉
Dnes už ten wow efekt pro mě není takový jako v těch začátcích, ale pořád tu třídu vidím jako skvělou alternativu na “všechno” 😄 A že někdo říká něco o “pseudokupé” je mi jedno, to pak můžem říct o 90% SUV, že jsou “pseudooffroad” ale faktem zůstává, že jsem rád za existenci těchto variant.
Řekl bych, že s tím přišlo právě BMW s 5GT 😉
Hele a nebylo to spíš CLS? Vidím, že se začalo vyrábět 2004, představeno bylo 2003.. 😄
CLS bolo skôr, ale to bol trochu odlišný koncept, to malo byť dynamickejšie vyzerajúce Éčko, kvázi "štvordverové kupé", kdežto 5GT (a teraz 6GT) ako liftbacky majú byť praktickejšie a priestrannejšie verzie 5er sedanu.
A7 a 6GT podle mě není stejná kategorie. A7 je nižší a širší než A6 se snahou navodit sportovnější dojem než A6. 6GT je naopak výrazně vyšší než 5er takže spíše takové MPV. A7 je ve stejné kategorii jako CLS, ale 6 GT je třída sama pro sebe, vysoké, na maximální prostor a užitek zaměřené auto, A7 nebo CLS jdou přesně opačným směrem, hodně nízké a rozpláclé auta snažící se o styl čtyřdveřových kupé (A7 tedy pětidveřových), 6 GT je úplně jinde a ani Audi, ani Mercedes nemají přímého konkurenta.
Ano, A7 a CLS v dražších verzích mají konkurenci spíše v 8GC. 😉
No je fakt, že předchozí 6er gran coupe mi je bližší víc než 6GT, takže vlastně jediná A7 má v té třídě lift kufr, BMW si tedy udělalo kategorii samo pro sebe, na druhou stranu ale touto logikou nemá konkurenta pro MB a Audi.. 😄
Edit: Právě jsem si projel config. a opravdu už vidím toho konkurenta MB a Audi a tím je jak říká pája 8er (defakto i cenou i když je o chlup dražší), 6GT si teda jede svoji cestu, díky za vysvětlení, měl jsem v tom chaos 😒]
5 GT není (nebylo) 4door coupe. Nemá napodobitele, nemá konkurenci. Je skaredy samo o sobě😊
_Karel_
Zvenku ošklivé, ale skvělé :yes:
Pojmenování podle mě dost hloupé. Jako náhrada R-classe (kromě kufru) fajn.
Pojmenování podle mě dost hloupé. Jako náhrada R-classe (kromě kufru) fajn.
GT Grand tourismo, velké cestování. Podle mě vše sedí a navíc se mi 6GT líbí 😉
Já mám grand turisma za spíše sportovnější, minimálně tvarem karoserie. Jako velký cestovatel je tohle auto ale určitě perfektní 😉
Jasně, je to tak vžité, ale ponejprve se tak označovala luxusní auta schopna převést posádku na dlouhé vzdálenosti bez únavy 😉
A ve chvíli, kdy je tu GC, tak GT dává celkem smysl.
P.S.: 5GT jsem měl kdysi v merku, ale hanušovi by se vzadu nelíbilo. Nicméně po úplném zničení jedné zadní pneu u XF jsme od JLR Austria jako náhradní auto dostali 5GT a tenkrát si luxusně Dinár s Matesem medili v zadních křeslech s lahví Jégra. 😄 To je GT!
A ve chvíli, kdy je tu GC, tak GT dává celkem smysl.
P.S.: 5GT jsem měl kdysi v merku, ale hanušovi by se vzadu nelíbilo. Nicméně po úplném zničení jedné zadní pneu u XF jsme od JLR Austria jako náhradní auto dostali 5GT a tenkrát si luxusně Dinár s Matesem medili v zadních křeslech s lahví Jégra. 😄 To je GT!
S lahví jágra se nechám převézt i v ASX po D1! 😁
Jágr už kromě reklam pro číňany fušuje i do chlastu? 😲
😁
😁
No, tak Hašek má Smarty drink, Jarda má Kladýnko a kalí Jägermeistera, jezdí se Zemanem do Číny... ale je to skoro soused a jinak to asi nebude zlej kluk 😁
Jako sportovec je super borec, nezapomenu mu, jak se jako jediná hvězda NHL nevykašlal na nároďák a vyhrál s mladýma klukama MS. :yes: :yes: :yes:
Ale pak jsou věci, který mi na něm dost vadí. Ale kdo jsem, abych ho soudil.
Ale pak jsou věci, který mi na něm dost vadí. Ale kdo jsem, abych ho soudil.
Více méně souhlasím, myslím, že je prostě svůj a na rozdíl od jiných ty věci možná ani nedělá ze zjištných důvodů, ale prostě proto, že je takovej ...😊 Jen názor... taky nesoudím 😊
Ale cesta s Jágrem a Jégrem na zadních v ASX po D1 by mohl být zajímavý zážitek 😁
Ale cesta s Jágrem a Jégrem na zadních v ASX po D1 by mohl být zajímavý zážitek 😁
ASX do každej diskusie? Zdatne nahrádzaš Topera. 😒]
Já chtěl napsat Oktávku s torzkou, ale pak jsem zapřemýšlel a vyšlo mi z toho, že s ASX to bude ještě horší, nic horšího se sedačkama jako tvrdými lavicemi, mne nepadalo 😁
Lahev chlastu k otupení smyslů je do ASX nutnost...pro jistotu dvě lahve, ještě před jízdou.
....mne sa to auto neskutočne páči, a sám si vymýšlam do budúcna dôvody prečo ho kúpiť aj keď liftbacky nemám rád. Jazdil som s 5GT a to ma celkom dostalo komfortom, fakt parádna jazda a priestor v aute.
Pokud se ti líbí, proč vymýšlet důvody? 😉
Zdůvodnění pro manželku, proč zrovna tohle auto nutně potřebujeme ? 😄
😁
To by mělo být daleko snazší, než u Giulie Quadrifoglio.
To by mělo být daleko snazší, než u Giulie Quadrifoglio.
U QV bol dôvod ten klenot pod kapotou s kombináciou kutáča (manuál).
Ono nejaký dôvod sa vždy nájde.
Ono nejaký dôvod sa vždy nájde.
Puvodni 5er GT stala na platforme 7er, tohle uz stoji na platforme soudobe 5er pokud se nepletu. Tak pozor aby z toho clovek nebyl prekvapenej, ze uz to treba nema tu sedmickovou noblesu (tim samozrejme nemyslim vzhled, tam puvodni 5GT kulhalo na obe nohy, kulantne receno 😄 ).
Současné 5er, 6er, 7er jsou na jedné platformě CLAR, v noblese se můžou lišit max. typem odpružení, ale z mé zkušenosti je už základní pasivní podvozek 5er - 7er pro dané třídy noblesní velmi dostatečně. 😄 😉
Novou 7er neznam, starou vlastne taky ne, ale F10 a F07 jo a tam rozdil byl. Aktualni 5er je super, ale snad nechces rict ze 7er je "jen tak" dobra jako petka? Jednoduse v minule generaci jsem mel pocit ze je mezi 5er a 5GT kvalitativni rozdil a otazka zni: je i v te dnesni?
PS: dost z noblesy pro me dela i odhlucneni a tu cekam ze vyssi trida tu nizsi vzdycky trumfne.
PS: dost z noblesy pro me dela i odhlucneni a tu cekam ze vyssi trida tu nizsi vzdycky trumfne.
Úplně nevím, co přesně si představuješ pod tím rozdílem v noblese ohledně podvozku, pětka neumí vzduch, 6er a 7er ano, osobně považuju projev vzduchového podvozku ve srovnání s adaptivním na pružinách za méně noblesní, páč mlátí, jako každý vzduch, a to pro mně je méně noblesní, na druhou stranu vzduch umí takové to mercedesí pohupování, což je přesně ten typ noblesy, na kterou slyší zase mnoho jiných lidí, takže ho má teď i bmw v 7er, protože v testech se vždy pěly ódy na esko, jak umí pohoupat a vzduchový polštář a bla, bla. Každopádně bych řekl, že pětce vzduch nechybí, a obecně, že vzduch bmw je lépe zvládnutý než u MB s výjimkou top verze active body control, ta je slušná.
mohu se mýlit, ale nemají kombíky pětkové řady a následně i GT vzduchové tlumiče vzadu?
Mají vzduchovou nivelaci pro udržování stálé světlé výšky, nejsem si jistý, že jde o plnohodnotné vzduchové odpružení.
Nemlátí. Tak bych řekl, že je to dokonce plnohodnotnější než plnohodnotné😊 Šlo mi o "médium" používané v tlumičích. A tam se vzduch v karoserii touring používá už léta...
U všech MB co jsem kdy na vzduchu jel byl problém na ojedinělých dírách, kdy to podvozek nestíhá dotlačit a přijde rána. Při snaze o dynamickou jízdu pravá/levá pak je cítit, že vzduch nestíhá. Poslední X5 na vzduchu pak nemá třeba nectnost bouchání.
5er combi nemám najetou vůbec.
5er combi nemám najetou vůbec.
adamzprahy
K 6GT nikde nejsou dostupné informace o světlé výšce, ani oficiálně. Netuší někdo zda je podvozek vyšší než v případě 5er? Případně zkušenost s módem na přizvednutí?
_beta
Takéto čudo dostane pri absencii elementárnej estetiky 4,5 hviezdy.
To naozaj?
To naozaj?
tomei
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
tomeu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
https😐/i.imgur.com/OW1ee49.jpg
http😐/www.zeperfs.com/…uel7147-6562.htm
P.S. Ano - subjektivní pocit - subjektivně to auto šetří 😊
P.S.2: dávám to sem, protože Dinar s oblibou píše, jak to auto všem ujede s touhle motorizací... ve finále nestačí ani čtyřválcovýmu benálu
Protože kdyby se srovnávaly ctyrválce, nafta by si ani neškrtla😊
A ještě jednodušeji : ano, ta krabicka je i pro 30d, ale rozdíl 140 tisíc pořád zůstává stejný
edit: mimochodem, po úpravě na 300 hp jede např. 330i takhle, stovka za 5,16 vteřiny
https😐/www.youtube.com/watch?…
...a ještě k tvrzení "30d ve všech disciplínách poráží 30i" - 30d je o cca 140 kilo těžší, o 140 tisíc dražší,a nepochybně bude taky míň obratné a ovladatelné. Takže v rovném směru možná budou podle videa víceméně vyrovnanými soupeři, ale na okresce už bude benzín výrazně obratnější...
Respektuji tvoji volbu, jen dokladuji, ze nafta stoji víc, váží víc, hůř jede. Jízdní projev a zvuk je pak osobní volbou každého a nevydavam svůj vkus za normu😊
edit: "verified EU" - rozdíl dokonce 240 kg😊
edit číslo dvě: nijak neshazuju naftu. má svoje uplatnění. ale nechápu, proč by měl první majitel, který s autem najede max sto tisíc km, než ho pošle dál, dát přednost naftě dražší o 140 tisíc. ledaže by chtěl naftu. za každou cenu. protože jinak to vypadá jako tendr napsaný dopředu pro budoucího vítěze😊
Ale hlavně, já tu píšu o tom, že R6 dýzl je nejlepší motorizací pro konfekční auta od stř. třídy nahoru. To jsou auta, která se používají jako pracovní, rodinná, prostě cesťáky, auta, u kterých jsou hodnoty "red line" asi tak podstatné, jako možnosti ambientního osvětlení u sportovního roadsteru.
U cesťáků je mnohem podstatnější dostupnost síly, tedy ono známé pružné zrychlení, zvukový projev (vč. míry hluku) a spotřeba (hlavně v poměru ke k svižnosti ježdění). A v tomto je 30d např. ve zde probírané G30 o parník lepší než 30i, v dálničních rychlostech zrychluje bez neustálého podřazování (které je pro 30i nutnost), má hutný šestiválcový zvuk (díky nižším otáčkám je v autě ticho) a umí spotřebu v mixu, při svižném ježdění, kolem 7 litrů (stejně ježděná 530i se nepodívá pod 10). Jinými slovy, kromě osobní preference benzinu není žádný objektivní argument, který by mluvil pro 30i v takovém autě. Ano, budeme-li se bavit o těchto motorech ne pro 5er, ale třeba pro 2er kupé, řeknu 30i, jenže tu o 2er nemluvíme.
A blábolení o tom, co je obratnější (spec. u bmw s rozložením váhy 50:50) a debata o 100kg rozdílu u skoro 2t vážícího modelu vyšší střední třídy je směšná. Ještě bys měl poplakat, jak je hrozné, že to nemá manuál.
Musím říct Migu, že v poslední době jsi tu všech pozérů futrál.
A že je 530d dražší než 530i?! No, tak si představ, že i v BMW vědí obecně známou skutečnost, že auto se šestiválcem je lepší než auto se čtyřválcem, a můžou si tak za něj říct o víc peněz. Smutné je, že někdo (kdo se považuje za automobilového fandu) může něčím takovým vůbec argumentovat.
BMW má nějakou hierarchii a proto musí být 530i tam kde je, i když přímé srovnávací video ukazuje, že k omezovači dojde dřív než šestiválcová nafta. Nicméně AMG ukazuje, co se dá z benzínového dvoulitru bez obtíží dostat a tam už se šestiválcová nafta podívá až se 4 turby😊
A pokud ti ochota auta měnit směr připadá jako pózérství - tady je jeden test
https😐/www.youtube.com/watch?…
který končí poměrně jednoznačným doporučením... cca od deváté minuty mluví o daleko větší zábavě a ochotě měnit směr a jeho doporučení pro člověka, kterého řízení baví je jasné... asi také pózér😊
https😐/www.spritmonitor.de/…-BMW/38-5er.html?…
8,76 checht checht😊 dva litry, benzín/nafta, už asi sto let.
nikdo netvrdí, že šestiválec není lepší a osmiválec, když se zrovna nemění motor za nový, bude taky super. celkově, jakýkoliv benzín je vždycky lepší než nafta😊
A k argumentu, že auto s R4 bude obratnejšie, ako s ťažším R6: to je argument, ktorý by som bral pri ľahkom športiaku, max. pri kompakte (aj keď napr. nový 1er má cez 1,5 tony), ale nie pri veľkom, takmer dvojtonovom liftbacku ako je 6GT, tam je jednak vplyv 100 kíl neciteľný, jednak pre veľké rodinné auto je agilita v zákrutách pre kupujúcich asi jedno z najmenej podstatných kritérií.
Takže kým ten tvoj boj za benzínové štvorvalce ešte ako tak chápem pri 3er (aj keď mám iný názor), pri aute cez 5 metrov je absolútne mimo misu.
nechápu obsesi motorizací 30d. 30i jede velmi podobně /nebo je to video zfalšované? od 150 nahoru už diesel ztrácí dech až do 250 ale samozřejmě, jsou to nelegální rychlosti/ a stojí o 140 tisíc míň. kdy se mi to vrátí? řekl bych v okamžiku, kdy bude potřeba pořídit nové vstřiky😊
já samozřejmě, když projevím hodně empatie, pochopit Dinarovy pohnutky pro naftu, ale probůh, on točí auta každé tři měsíce, jak sám s oblibou píše - tohle asi není člověk, od kterého bych si nechal doporučit pořízení automobilu za 1,5M do osobního vlastnictví na několik let😊
a to není boj za benzínové čtyřválce. to je prostě snaha pochopit proč někdo musí mít naftu za každou cenu... když benzín vychází evidentně finančně líp minimálně na prvních 150 tisíc km...
Spotřeba? Tu nechci komentovat, s 5er při vyšších než povolených rychlostech se budeš stále válet kolem 6. Argument o spotřebě? Ano, jediné co ti budu vyvracet je omyl v tom, že benzín dynamicky horší by měl mít podobnou spotřebu a stejně tak při stejně dynamické jízdě shoří i dvoulitrová nafta.
S 530d nemáš v 95% situací na silnici pocit, že máš nedostatek výkonu, u 530i tomu tak není a u 520d už vůbec ne.
Overtaking factors
The times show how fast a car accelerates using the optimal gear or gears, in typical overtaking situations. It is an overtaking with gear reduction or kick-down, the best possible times. Not including the transmission reaction time.
BMW 530ix G31 Touring: (https😐/www.automobile-catalog.com/…ive_touring.html)
60-100 km/h through gears (sec)😁.6
80-120 km/h through gears (sec):4.6
100-180 km/h through gears (sec):15.5
BMW 530dx G31 Touring (https😐/www.automobile-catalog.com/…ive_touring.html)
60-100 km/h through gears (sec)😁.5
80-120 km/h through gears (sec):4.5
100-180 km/h through gears (sec):15.3
pre porovnanie aj starsi F11 model...
BMW 530dx F11 po fcl Touring: (https😐/www.automobile-catalog.com/…ive_touring.html)
60-100 km/h through gears (sec)😁.9
80-120 km/h through gears (sec):5
100-180 km/h through gears (sec):17.3
napadá mě jen jedna otázka: Pájo jel jsi s tou motorizací vůbec někdy?
Nerozumím ??
A btw, v dalších soubojích periodik je na tom lépe d.