Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Jaguar F-Type přichází v modernizované verzi. Z nabídky mizí šestiválec!

63 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Proč píšete 100x dokola do závorky to stejné? Nebo je to zase chybně?
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Dobrý den,

jsou to hodnoty pro kabriolet. Podle technických dat jsou dané údaje skutečně shodné s kupé.
ptr078
Predok pred fl bol podla mna originalnejsi, uvidime na zivo, 6 valca je skoda, ideal to tohto auta
webpaja
Nejlepší byl vzhled originálu. Po prvním FL se mi nelíbil předek, tohle je naopak lepší než MY19.
Avatar - Woombat
Woombat
Musel jsem se ujistit, zda není dnes 1.4. ... ;-\
Auto je daleko ošklivější a průměrné. Původní duch zmizel.
Přední světlomety byly skoro to nejhezčí na celém autě.
Bez šestiválce to bude auto už jen pro pozéry.
Niemand
Prečo pre pózerov? Stále je tam kompresorom plnený V8.
Avatar - Petrolhead_CZ
Petrolhead_CZ
Souhlasím do puntíku. Originalita a identita modelu je úplně pryč.

A k těm motorům - s V8 je to přemotorovaný hotrod, zatímco s V6 je to lahodný agilní sporťák, který je věrný DNA původního E-Typu. S šestiválcem auto nádherně ožívá, je daleko líp vyvážené, s V8 máš spoustu síly, ale jako by zmizelo spojení mezi řidičem a strojem, je to takové odtažité kladivo, prostě se mi ten zážitek kromě zvuku nelíbil. V6 S je po všech stránkách nejlepší motorizace.
webpaja
Větší ochota v prvním okamžiku zatočení u V6 byla vykoupena menší jistotou v přední kola kolem apexu. V6S mi přišla slabá, ideál by byl nový R6, který má potenciál k 500HP. Ale podladěný V8 ho slušně zastoupí.
Povídačky o přemotorovaném hotrodu jsou pro děcka...
Avatar - CHerokee
CHerokee
8 válec s 4x4 jsem měl na víkend a je snad těžší než americký mustang, který si ale nikdy nehrál na evropský sporťák, ale vždy byl GT. Zvukově skvělý, vzhledově taky (povedenější než tento facelift), v přímce velmi rychlý, ale v zatáčkách na cestách z toho šel strach.... musel bych si zvykat mnohem déle.
webpaja
Mustang je o pár kilo lehčí jen s manuálem, u automatu se karta obrací. A to jen u verze F-Type V8 AWD, RWD je skoro o metrák lehčí. V zatáčkách na cestách může jít strach z jediného a to brutálního točivého momentu. Rozhodně nejde říct, že by nechtěl zatáčet.
webpaja
Pro pozéry? Jak se pozná pozér? Podle R4 nebo V8?

Moc se mi líbí jak všichni umí identifikovat cílovou, že neděláte na marketingu hošíci.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mig_35
pózér se pozná lehce. Má peníze na auto, po kterém jeho odhalitel jenom slintá😊
webpaja
:yes:
Avatar - spitfirecz
spitfirecz
Předpokládám, že se lidi od Jaguaru umí podívat na čísla prodejů a nákladů. Kdyby se šestiválec prodával lépe, tak se ho nezbaví, spotřebu a tedy emise bude mít předpokládám podstatně nižší než osmiválec.
webpaja
Poměrně jasně to deklaroval šéf modelů. V Evropě vedou prodeje R4, v zámoří zase V8.
Avatar - CHerokee
CHerokee
6 válec třeba zůstává v USA. Jsme malý trh...a ještě pokroucený nesmyslnými ekologickými daněmi, proto 4 válec.
Avatar - spitfirecz
spitfirecz
No, pokud se nepletu, ta některé americké státy mají to zdanění mnohem vyšší, jen se jim nepromita přímo do kupní ceny, ale platí ji při koupi značek.
Avatar - Magister
Magister
Tak o tom tedy nevím... zvláště v zemi, kde nejprodávanějšími auty jsou velké pickupy v čele s F 150 a F 450.
Avatar - iudex
iudex
Presne to by zaujímalo aj mňa. Kto je ten pozér-majiteľ F-type? Ten, čo si kúpi ten premotorovaný V8, aby machroval, že na to má, hoci ten potenciál nedokáže využiť? Alebo ten, kto kúpi R4, pretože chce športiak, ale nemá na poriadny motor, tak trapoší s plebejským R4? Nejak som v tom stratený, ale wombat mi to iste vysvetlí. 😉
webpaja
Obecně majitel F-type zřejmě 😉 Navíc jsou tam jak píšeš dva druhy pozérů 😁
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
.Rambousek.
Takže napřed Jaguar zrušil benzínové šestiválce pro XE, XF a pro jistotu i XJ.

Následně LR zrušil osmiválce v Range Roverech.

A teď ještě šestiválce v F-Type.

Aby nebyly plané naděje, že se čtyřválec bude prodávat, dostane cenu o 1/4 vyšší než Porsche 718 a o polovinu než Z4 (nakonec levnější je i M40i).

A po tu krátkou dobu, než ho zruší, osmiválcový F-Type - s příplatkem za motor dle verze 500 tisíc až 1,3 milionu - na silnici stejně neuvidíme.

Jen další ukázka toho, že z Jaguaru/LR toho moc nezbylo a prodeje i registrace tomu odpovídají 😒
Avatar - Anonym
Anonym
to říkám dávno že Jaguar nemá motory, diesely sou nespolehlivá veteš, hlavně ty V6 od PSA a 4válce v jaguaru sou k smíchu. R6 nebo V6 nikde a pár V8 za raketu to moc nezchrání...

Další ze seznamu na škrtnutí no, už toho moc nezbývá.
webpaja
V6d jsou nespolehlivá veteš, proto jsem si koupil dva po sobě. A samosebou bez problémů. Tvůj seznam problém nebude 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Nemá smysl to s tebou řešit, zajed si k někomu kdo Jaguary servisuje, ale není to ofiko delaer typu Dajbych a zeptej se na kvalitu motorů 2,7 V6 a 3,0 V6 diesel...

TO že auto funguje do 100 tis km a 5 let staří, neznamená že funguje i s 200 tis a víc. Mě ten diesel taky fungoval, jen sem nechtěl čekat až přestane. Riziko je moc velké.
webpaja
To víš, budu se ptát šmudlů, co servisují vylítaný herky 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Někdo umí servisovat vylítaný herky, někdo neumí ani ty nový(ofiko dealeři, bez diagnostiky ani ránu a rozebranej motor nikdy neviděli) 😄
webpaja
U všech Jagů svatá pravda, těšil jsem se na R6 v F-Type, takže teď zbývá doufat v jeho nasazení do FL XF. Určitě bude v nástupci XJ, to je potvrzeno.

U LR samozřejmě V8 v Range Roveru koupíš.

Mimochodem, nástupce F-Type přijde 2022.
99matthew99
Urcite bude R6 v XJ? Ja som niekde cital zr XJ uz bude len ako EV.
webpaja
Jako EV přijde příští rok, 2021 pak R6 hybrid. Bez částečné elektrifikace však nebude.
.Rambousek.
Bohužel, příští rok už V8 v Range Roveru nekoupíš.
webpaja
Přijde s novou generací RR 2021 a to twin turbo od BMW.
.Rambousek.
To by smysl dávalo. Vycházel jsem z informace od dealera, že V8 ve všech modelech RR končí, bez náhrady.
webpaja
...přední světla jakkoliv navazují na sedany v kombinaci s celkovými tvary vytváří až astoní look. A mě osobně nevadí, bylo potřeba F-Type posunout dál. Jakkoliv jsem očekával nasazení R6 a doufal v jeho pozdější nasazení, tak JLR vysvětlilo, že do této generace už nepřijde. Pokud však nakonfiguruji slabší V8 s pěknou výbavou, jsem na cca 2,6M.
To je za úžasnou kompresorovou vésomičku relativně slušná cena. Navíc opět čistá zadokolka.

Tudíž slabší V8 s potenciálem dalších 100HP růstu v případě chuti je tady. Kdyby tak ještě mohla mít slušný a přesný manuál... 😉

Mimochodem mnohem lepší než první facelift s nevzhledným předním nárazníkem (speciálně u V8 bez SVR).
Avatar - Emel
Emel
Asi bych si mohl koupit tu modrou... od HotWheels 8-s
webpaja
Mají spoustu nádherných barev v rámci individuál programu, nicméně jsou příšerně předražené.
Avatar - Emel
Emel
https😐/img2.auto.cz/…ull/6059210_.jpg
PS: Víc než u Opelu 😄 ?
webpaja
😒]
Avatar - iudex
iudex
S dizajnom súhlas, F-type bolo nádherné auto, ale pomaličky už starlo a tento facelift ho posunul tak, že predchodca pôsobí zrazu ako nemoderné auto. Tiež tam vidím trochu DNA Astonu (a to je z môjho pohľadu chvála, Aston je môj plagátový sen).
S tými motormi je to diskutabilné, tiež myslím, že tých V6 je veľká škoda, to boli aj z môjho pohľadu ideálne motorizácie, R4 je predsalen nedôstojný prémie a V8 bol (pre mňa 😉 ) overkill, takže V6 bol ideálny kompromis, mal zvuk aj výkon, naviac až dve verzie na výber (myslím že bola aj nejaká tretia limitovaná verzia). Našťastie keď už vypustili V6, tak nenechali obrovskú medzeru a dali podladený V8, ten vyterá fajn, aj keď tá hmotnosť a cena bude zodpovedať osemvalcu a nie je to náhrada za V6. Proste pýtal sa tam R6, to by bolo dokonalé. Ale čo chceme, emisie a drahá homologizácia nepustia, buďme radi za tie dva osemvalce.
Avatar - Emel
Emel
Facelift je ok, ale tu "nemodernost" u předchozích verzí nevidím.

R4... nejde ani tak o nějakou prémii, v kategorii opravdových sporťáku jsou svým způsobem premianti všichni... ano, i Alpina od nějakého Renaultu. Ale s R4 už je fakt lepší koupit tu Alpinu, která je tomu motoru ušitá na míru, než vzít auto, kterému by se jeho motor vešel pod kapotu dvakrát... navíc za 1.7M, což taky není žádná lidovka.
Avatar - iudex
iudex
Okrem tej diery pod kapotou a prémiovej ceny je tu aj aspekt hmotnosti, F-type nie je žiadny ultralight á la Alpina, takže aj ten 300k štvorvalec asi nebude taký suverénny ako v Alpine S. Ja osobne mám problém so štvorvalcom aj v Porsche, nepopieram, že dynamika je v Caymane dostatočná aj s B4, ale proste ten charakter, zvuk a suverenita viacvalca tam nikdy nebude.
webpaja
Naštěstí má Cayman GT4, to je lahůdka. I když nejde o přímou konkurenci.
Avatar - white label
white label
Souhlas, taky tam tu "nemodernost" u předchozích verzí (zejména té původní) nevidím, původní verze byla designově nejpovedenější, originální, tahle je proti ní tuctovější.
Šestihrnku je škoda, nejprůchodnější je teď podladěný V8, ale s ním bude asi stát F-Type "nesmysl".
Otázkou je, co se jim podařilo udělat s podvozkem, který nepatřil mezi zvlášť silné stránky F-Typu.
webpaja
V8 je za 2,4M a podvozek byl opravdu příšerný 😁

Co na něm bylo špatně?
Avatar - white label
white label
Prošel jsem celou diskusi a o "příšerném" (ani o špatném) podvozku v ní nikdo nepíše, teda kromě tebe.
webpaja
Mám obavu, že R6 Ingenium je defaultně hybrid a asi nebylo jednoduché tam vše dostat. Ano, takových 450HP na 1500-1550kg by bylo super!
Mě překvapila informace, že v EU vládne prodejům R4. No a amík si bude dál užívat V6 kompresor...
Avatar - iudex
iudex
Je mi jasné, že R4 si vyžiadala doba a emisie a ten tam zostane. Potom chápem, že ak chceli niečo vyhodiť, tak radšej V6 než V8, ktorý robí image a proste môžu argumentovať, že máme širokú ponuku od ekonomického R4 po nadupaný V8 pre fajnšmekrov. Ale stále myslím, že V6 bol pre to auto optimum (ešte lepšie R6) a ten by nemal problém dať tých 450k, ktoré má slabšia V8, navyše s benefitom nižšej hmotnosti a lepšej agility. Model R by sa samozrejme šesťvalcom nahradiť nedal. V ideálnom svete by som to videl na R4 300k, R6 400k a V8 500k, nech si každý vyberie, čo mu vyhovuje (mne by ten R6).
Avatar - pradeda777
pradeda777
Tož souhlas....ale ten ussrraanný čtyřhrnek mohli alespoň spřáhnout s manuálem.... 😉
webpaja
Podívej se, kolik je manuálů v prodeji. Najdeš sotva pár kousků...mají jen starý ZF tuším, nevyniká ani přesností, ani nepřivodí nirvánu. Než špatný manuál, zřejmě radši dobrý automat.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Můžou si půjčit manual gearbox od Forda. Focus ST ho má podle všech dostupných zpráv docela rozumný.
Avatar - white label
white label
Ale FocuST má ten svůj R4 uložený napříč!
Avatar - pradeda777
pradeda777
To jo, ale gearbox se dá adaptovat via adaptér....
webpaja
To už je tunerská dílna v australské buši ne? 😉
webpaja
Myslím, že SVR půjde nově na 600HP, ale pokud si udělám konfiguraci silnější V8 (nutně s AWD), tak je to za 3,6M. SVR tedy půjde automaticky na 4mio.
Naprosto s tebou souhlasím, byť podladěnou V8 beru jako to nejmenší zlo, když už V6 musely pryč.
Avatar - CHerokee
CHerokee
S tím stárnutím nesouhlasím. Byl svůj, originální a krásný. Teď je více unifikovaný a méně výrazný.
Mig_35
já v tom vidím spíš Audi TT...
Avatar - white label
white label
Leda tak po tmě, a to ještě jen zepředu a s vypnutými světly.
Avatar - Magister
Magister
Uvidíme na živo. Nicméně designově zvenku to nevylepšili, interiér zmodernizovali trochu. Osobně mi tam chybí ten 6 válec. A ten se mi asi nejvíce líbí + větší světla z předfaceliftu. Jinak je to pořád samozřejmě krásné auto
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ale ta vizaz mi uz zacina pripominat nejaky aston.. zrovna tie predne svetla.. ale aj kola.... celkovo to uz nie je take ciste jaguarovske ake to bolo ale chapem... sablona aj tu nepusti 8-s proste coskoro budu mat vsetky ( este existujuce ) kupatka uz zrejme tiez rovnaky kukuc .. ach jo... inak sila ze V8 je ok ale dostupnejsi sestvalec zrusia... ale zrejme dlhy zivot F-type pred sebou uz stejne nema tak asi vedia co robia ... osobne teda necakam po facelifte ziadne dramaticke zmeny v zlepseni predajov tohto kusku.. skor naopak.... nejak to este F-type doklepe a po nom som fakt zvedavy co bude s jaguarom dalej... lebo od ciax XK to bolo fakt konece jedno skutocne vydarene kupatko ale zacinam sa bat ze aj to skonci nakoniec "neslavne"... 8-s ... ale mozno ma moja intuicia raz konecne "sklame" a nebude to az take pesimisticke ako si myslim :yes:
webpaja
Břink prásk, jedno přes druhé, na začátku a nakonec věštba. Už se probuď Toppere. Tvoje plky o nezájmu jsou nesmysl. V nejhorším roce se F-Type prodalo 7500ks. Nástupce v roce 2022 s motorem uprostřed.

Pochopit, která šablona Jaguar nepustí je nad mé síly.
c.renda@...
Strašně mě se.... re, že se musím nejdriv podívat na stupidní reklamy které me nezajímají. Tak jsem si stáhnul prohlížeč Brave postavený na chromu a mám klid, ani jedna reklama. Už jsme jak ovce, chceš něco vidět tak na nejdřív papej reklamy a nejlépe 5 před videem a 5 po videu. To he hnus fakt 🤮
Avatar - Emel
Emel
Hm, nojo... ale že tady máš články které někdo napsal a fotky které někdo vyfotil a neplatíš za to ani korunu, to tě asi nesere, co? 😄