Elektromobily
Přihlásit pro přidání komentáře
ProchyToman
Kdyz ale nekdo chce male auto a skodovku a nechce fabii, tak proste jde do citi. Ta cena uz se blizi normalu, elektrina bejvala kdysi za mega. No, chtelo by se to svezt.
Kto chce škodovku, tak chce škodovku, a nie je až také podstatné, ktorý model. EV sú ešte drahé, ale už to nie je, čo bývalo, ich ceny idú dolu.
250 a 500 tis přeci není zase takový rozdíl 😁 Já teda mít zbytečnýho půl milionu na auto tak citigo je to poslední co by mě napadlo koupit 😁
Taky myslím, že u normálních chlapů to tak je. Navíc to není ani stylovka, aby si cenu obhájila u žen.
Cena se blíží normálu x 2.
Zkus si neco zjistit o pojmu TCO, nez budes priste placat nesmysly... 😒] 😒]
Poučuješ a klasicky ti opět uniká logika. Ty seš ta nejhorší reklama pro majitele EV.
Pokud si zjistím něco o celkových nákladech, přestane platit fakt že je cena pořízení oproti normálnu dvojnásobná? Nepřestane.
Pokud si zjistím něco o celkových nákladech, přestane platit fakt že je cena pořízení oproti normálnu dvojnásobná? Nepřestane.
Mně je to v podstatě jedno. Čím méně BEV, tím pro mě lépe z hlediska vytížení nabíječek a dalších výhod.
Narozdíl od tebe ale umím TCO spočítat a proto vím, že je konkrétně pro mě to auto ve finále levnější, než spalovák. Většina firem počítá v TCO, což se také ukazuje na poptávce u Citigo.
Narozdíl od tebe ale umím TCO spočítat a proto vím, že je konkrétně pro mě to auto ve finále levnější, než spalovák. Většina firem počítá v TCO, což se také ukazuje na poptávce u Citigo.
Jasně, a když ti ukážu že tvůj příspěvek byl zcela z cesty a nesouvisel s tím mým, tak je ti to najednou jedno. 😉 To jestli to je pro tebe levnější, nijak nezmění fakt, že elektrické citigo stojí cca 2x tolik než klasika a to je to jediné co jsem napsal. Kdybys byl aspoň jednou chlap a nevymlouval se a nepsal další a další nesmysly co s tím nijak nesouvisí.
Ja se ti to pokusim vysvetlit.
Pro lidi, co si to muzou dovolit, neni podstatna jen porizovaci cena vozu.
Ale TCO, neboli total cost of ownership. Celkove naklady. No a jestlize umis pocitat, tak te celkove naklady muzou vyjit i u 2x tak draheho auta lepe.
Takze, ano, s porizovaci cenou jsi mel pravdu.
Ale je to jen polovicni informace 😄
Pro lidi, co si to muzou dovolit, neni podstatna jen porizovaci cena vozu.
Ale TCO, neboli total cost of ownership. Celkove naklady. No a jestlize umis pocitat, tak te celkove naklady muzou vyjit i u 2x tak draheho auta lepe.
Takze, ano, s porizovaci cenou jsi mel pravdu.
Ale je to jen polovicni informace 😄
CHerokee
Na tom autě pro normálního chlapa není nic zajímavého...snad jen, je pravda, že u nás škodovka doplácí na každý kus 150 - 200 000? Už jsem to slyšel z více zdrojů.
elektrikar
Rychlonabíjení za hodinu tomu říkám vtip. Spotřeba 18kWh po městě, tak tomu říkám černý vtip... :no:
18kWh bere sedan Tesla Model 3 při rychlosti kolem 90 km/h. A to má 400 koní a 75kWh baterku a je to čtyřkolka 8-s
18kWh bere sedan Tesla Model 3 při rychlosti kolem 90 km/h. A to má 400 koní a 75kWh baterku a je to čtyřkolka 8-s
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ved si porovnajte spotrebu inych aut pri konstantnej rychlosti 90 km/h a spotrebu v meste 😄
Hehe je videt, ze jsi nikdy nejel v elektromobilu. Spotreba ve meste je u dobreho BEV cca o 20-30% nizsi, nez mimo. Moje i3 jezdi po meste za 14kWh/100km a mimo za 18kWh/100km. 18kWh je ale extrem, kdy auto opravdu nesetrim a jezdim 60 km/h az 110km/h + plne spotrebice. Takze citigo zere jako Skoda 120 ve svete elektromobilu :no:
A to je nešetrenie? 60 až 110? Nešetrenie je brzda plyn po meste do 130 (viac citigo nedá). Testovali to v reálnom meste, ktoré nepoznajú. V meste, ktoré poznajú by mali spotrebu menšiu. To sú tie vysoké spotreby prvých jázd a potom zázračne nízke v testoch, kde už novinári jazdia testovací okruh, ktorý poznajú.
18kWh na auto velikosti citigo je úlet... totální
A čím si vysvětluješ tu rozdílnou spotřebu? Jako že Tesla rekuperuje a Cígo to mění v teplo?
To nevím, ale něco je v tom autě hrozně spatně. Stejne tak jako v Audi étron. Zkus se podívat například za kolik jezdí Hnujdaj Ioniq, tomu rikam ukazka precizni prace.
Chtěl bych mít tyto starosti... taky tě zajímá kolik žere mixér nebo friťák?
Pro me lepsi resit 18kWh / 100km, kdyz me kWh stoji 2,5Kc, nez resit 10l/100km, kdyz me 1l stoji 30Kc. 😒] 😒] 😒]
Nejsem zadny bohac, takze tech 50 000Kc kazdy rok, ktere jsem realne schopny usetrit na nafte, je pro me prijemny bonus.
A taky nejsem padly na hlavu, abych dobrovolne platil ruske duchody z mych penez a jeste tomu tleskal, jak je to super :yes:
Nejsem zadny bohac, takze tech 50 000Kc kazdy rok, ktere jsem realne schopny usetrit na nafte, je pro me prijemny bonus.
A taky nejsem padly na hlavu, abych dobrovolne platil ruske duchody z mych penez a jeste tomu tleskal, jak je to super :yes:
A tak platíš čínským komunistům a v Evropě připracuješ lidi o práci. Vrátí se to jako bumerang. Nepatřím k těm, co by primárně sledovali, za kolik to jede a tomu přizpůsobovali svou volbu auta a jízdní styl.
Můžeš mi prosím říct, co je podle tebe na BMW i3 čínské?
Promin, ja s tebou ve vetsine souhlasim.
Ale BMW pouziva cinske (CATL) baterky. Jako VW.
https😐/www.greencarcongress.com/…0191121-bmw.html
Ale BMW pouziva cinske (CATL) baterky. Jako VW.
https😐/www.greencarcongress.com/…0191121-bmw.html
Moje auto má bateriové moduly Samsung SDI, takže jihokorejské. Stejně tak je napsáno v tebou uváděném zdroji "contract duration from 2020 to 2031". Máme rok 2019.
OK. Myslel jsem, ze CATL jsou i v i3.
Nekde jsem to cetl, zrejme to ale bylo az od 2020..
Ale to je uplne jedno. Dulezity je, ze to je pohon budoucnosti.
Naklady na vyrobu v Cine stoupaji a existuji japonsky a jihokorejsky vyrobci baterek..
EV zdar
PS Radsi bych byl, aby tu jezdily EV s cinskyma baterkama, nez smradlavy evropsky diesely. Prijde mi, ze ten smrad se se starim vozu (euro II, III..) jeste stupnuje. A nedelam si iluze, ze az dnesni "ciste" euro VI diesely budou za deset let dosluhovat, ze to bude lepsi 😐
Nekde jsem to cetl, zrejme to ale bylo az od 2020..
Ale to je uplne jedno. Dulezity je, ze to je pohon budoucnosti.
Naklady na vyrobu v Cine stoupaji a existuji japonsky a jihokorejsky vyrobci baterek..
EV zdar
PS Radsi bych byl, aby tu jezdily EV s cinskyma baterkama, nez smradlavy evropsky diesely. Prijde mi, ze ten smrad se se starim vozu (euro II, III..) jeste stupnuje. A nedelam si iluze, ze az dnesni "ciste" euro VI diesely budou za deset let dosluhovat, ze to bude lepsi 😐
Spotřeba po městě kde se jezdí pomalu právě nejvíc zatěžuje topení, asi máš v I3 teplelný čerpadlo, protože tohle topí na odporový drát.
Nyní jzedím e-UP! (identické auto jen poloviční baterka) spotřebu mám 18 kWh/100 za posledních 560 Km (město ***čky, topení, jeden dálníční přesun 100 Km maximálkou tj 130 tkou)
Ještě před měsícem jsem jezdil město za 12,5 a dálku za 11.
Takže bych to tak nehrotil elektrika mě doma stojí 2,5 takže jestli to bere 18.nebo 14 není to jedno.
A rychlodobíjení stejně málo kdo z uživatelů tohodle vozu bude používat navíc za avízované ceny čezu- to už muže jet na benzín když bude třeba jet někam dál.
Spíš bych se zaměřil na poměr ceva VS. velkost baterky zde to je bez konkurence.
Prostě v noci nabiješ a druhý den máš k dispozici 180 Km v konfortu a bez omezování a trochou snahy přes 200 Km
Nyní jzedím e-UP! (identické auto jen poloviční baterka) spotřebu mám 18 kWh/100 za posledních 560 Km (město ***čky, topení, jeden dálníční přesun 100 Km maximálkou tj 130 tkou)
Ještě před měsícem jsem jezdil město za 12,5 a dálku za 11.
Takže bych to tak nehrotil elektrika mě doma stojí 2,5 takže jestli to bere 18.nebo 14 není to jedno.
A rychlodobíjení stejně málo kdo z uživatelů tohodle vozu bude používat navíc za avízované ceny čezu- to už muže jet na benzín když bude třeba jet někam dál.
Spíš bych se zaměřil na poměr ceva VS. velkost baterky zde to je bez konkurence.
Prostě v noci nabiješ a druhý den máš k dispozici 180 Km v konfortu a bez omezování a trochou snahy přes 200 Km
Čerpadlo nemám, ale jsou to jednoduché počty. Pokud máš odporové topení, tak můžeme brát účinnost η=1. Pro topení v kabině potřebuješ průměrně cca 1200W, takže 1,2kWh elektrické energie za hodinu topení. Pokud jedeš průměrnou rychlostí 50km/h, tak ti topení udělá + 2,4kWh / 100km. Pokud jedeš průměr 33km/h, tak je to o dalších 1,2kWh více, neboli + 3,6kWh. Takže 18kWh to opravdu nevysvětluje a osobně pochybuji, že k vytopení prostoru typu kabiny citigo by nestačilo uvažovaných 1200W tepla.
Také z toho plyne, že citigo vydží stát na místě v koloně a topit nějakých 25 hodin. Neberu v potaz vliv rychlosti na ochlazování kabiny, který je z vlastní zkušenosti obrovský (pokud auto stojí na místě, toho výkonu je téměr vždy potřeba daleko méně).
Také z toho plyne, že citigo vydží stát na místě v koloně a topit nějakých 25 hodin. Neberu v potaz vliv rychlosti na ochlazování kabiny, který je z vlastní zkušenosti obrovský (pokud auto stojí na místě, toho výkonu je téměr vždy potřeba daleko méně).
Podľa mňa zvážila aj neprajná ťažká noha testera, ktorý to autíčko nijak nešetril. Ale tiež pre porovnanie: https😐/www.mojelektromobil.sk/…issan-leaf-test/
Zdá sa, že marketing VW-Group je opäť v predstihu pred schoposťami konštruktérov.
Zdá sa, že marketing VW-Group je opäť v predstihu pred schoposťami konštruktérov.
V podstatě je to zrecyklovaná 6 let stará technika das auto e-up. Ovsem co se tyce pompeznosti, tu udelali ve Skode na 300%. Bohuzel pouze s pompeznosti se neda nikam dojet. 😢
Vie niekto, aký to má motor a aká je účinnosť motora v porovnaní s ostatnými?
Myslíš ten odporový drát co tam dali místo motoru?
Normalne sa pytam, aky elektromotor tam davaju a ako je na tom v porovnani s konkurenciou, ked ma taku vysoku spotrebu. Ked niekto vie a ma skusenosti.
Tak jednoduche to neni. To neni jen motor. 😒
cx ma 0,325, asi to robili kvoli vacsiemu pritlaku 😄
Veľký odpor neznamená aj veľký prítlak.
Viem, ale preco neurobili mensi odpor? Ine auta maju ten sucinitel mensi. Preto je na konci smajlik.
Podívej se na spintmotor na spotřeby reálných uživatelů tohle byl jen novinářský test navíc v nepříznivýhc podmínkách BMW I3 14,93 kW/100 Km
VW e-UP! což je identický auto jako citigo má 13,91 kW/100 Km .
Fyzika platí v zásadě jde o velikost vozu odpor vzducch a to jak má řešené topení nemůže to brát o 1/3 víc než jiné srovnatelné vozy. Jako že by tám dávali el. motor co má účinnost jen 70 místo 90% ?
VW e-UP! což je identický auto jako citigo má 13,91 kW/100 Km .
Fyzika platí v zásadě jde o velikost vozu odpor vzducch a to jak má řešené topení nemůže to brát o 1/3 víc než jiné srovnatelné vozy. Jako že by tám dávali el. motor co má účinnost jen 70 místo 90% ?
potooczech
Tak rozhodně nemohu říct, že by mne to nějak přesvědčilo. I když je to pidi auto ... zapomeňte na nesmysl o autu pro 4 osoby ... tak ta spotřeba je prostě vysoká. Dojezd 252km v režimu, kdy to nejede ani 100km/h ... to je hodně špatný výkon. Vidím to jako typickou brzdu provozu, kdy se v tom bude hrdý majitel ploužit výrazně pomaleji jak ostatní, aby si šetřil dojezd.
Spotřeba 18kWh na 100km není problém v případě Tesly ... ale je to celkem problém v případě pidi Citigo ...
Spotřeba 18kWh na 100km není problém v případě Tesly ... ale je to celkem problém v případě pidi Citigo ...
No hlavně je dobře, že je v článku zmíněno, že to auto nemá reálně dojezd 250 kilometrů. V normálním módu a když si člověk přitopí nebo pustí klimu to bude 100-150 max. Žádná sláva teda.
jo, ale jenom prvni rok a cesty se planuji s rozumnou rezervou, takze po dvou letech odecti dalsich 30-50 km
myslíš kvůli ztrátě kapacity baterky?
U nových baterek je nějaká ztráta až po x statisících km. JAK UŽ ZDE BYLO Xkrát probíráno
Vsichni vedi ze nejvice degraduje baterka nova a baterka nevhodne pouzivana nebo skladovana. Pozdeji degradace baterie zpomaluje. Tady mas jeden z grafu https😐/www.daglievemensen.nl/tesla/maxrange.htm
Holy fakt je ten, ze realne EV ujede min o 10% mene deklarovaneho dojezdu, ktery je pocitan pro idealni podminky, ktere ovsem jsou sotva polovinu roku. Dalsi dojezd jde na vrub komfortu, tzn. rezim jizdy, topeni, pripadne klima.
Pokud budes zkreslovat realny fakta, delas EV medvedi sluzbu
Mam v garazi Outlander PHEV 2017 s deklarovanym dojezdem NEDC asi 50 kilometru. Realne kdyz netopim v listopadovych teplotach ujedu ekonomicky necelych 40 kilometru merenych presne cesta tam a zpet, tedy ve srovnatelnych nadmorskych vysek. Umim si uplne presne predstavit jak to maji EV a kolik by to vzalo dojezdu, kdybych zapnul topeni
Holy fakt je ten, ze realne EV ujede min o 10% mene deklarovaneho dojezdu, ktery je pocitan pro idealni podminky, ktere ovsem jsou sotva polovinu roku. Dalsi dojezd jde na vrub komfortu, tzn. rezim jizdy, topeni, pripadne klima.
Pokud budes zkreslovat realny fakta, delas EV medvedi sluzbu
Mam v garazi Outlander PHEV 2017 s deklarovanym dojezdem NEDC asi 50 kilometru. Realne kdyz netopim v listopadovych teplotach ujedu ekonomicky necelych 40 kilometru merenych presne cesta tam a zpet, tedy ve srovnatelnych nadmorskych vysek. Umim si uplne presne predstavit jak to maji EV a kolik by to vzalo dojezdu, kdybych zapnul topeni
Co má společného degradace kapacity baterie a jízdní podmínky OMG? Já jen říkám, že kapacita mé baterie je 18kWh (pri teplote 22°C) z 18.8kWh u nového auta. To nic nemění na skutečnosti, že spotrebu v lete mam 10-12kWh a v zime cca 16kWh. Dojezdy si spocitej sam.
Napsal bych to jinak. Debil s tim 250km neujede 😒] :yes:
Práve naopak, elektromobil je na to, aby sa slapal od prvej chvíle. Netreba zahrievať motor a reakcia na plyn by mala byť okamžitá.
Pokud nemrzne... to je kapacita baterky jen asi třetinová. Když budeš chtít jet z Prahy do Hradce, tak už na Černém mostě bude polovina "nádrže" pryč. A dojedeš tak maximálně do Poděbrad.
Cígo potřebuje 1,6TDI!
Cígo potřebuje 1,6TDI!
elektrikar
Až tyto popelnice (parodie na elektromobil) zaplaví republiku, nastane na veřejných nabíječkách armagedon. Toto snad neni elektromobil ani z roku 2012. :no: :no: :no:
75kWh baterku nejmenovane konkurence lze nabíjet 200kW = 2.66kW nabíjecího výkonu na 1kWh kapacity
20kWh baterku BMW i3 (ano, 6 let stary elektromobil) lze vykonem 50kW = 2.5kW na 1kWh
33kWh baterku Škodovky z roku 2020 lze nabíjet 33kW = 1kW na 1kWh kapacity
O tom at si udela nazor kazdy sam.
75kWh baterku nejmenovane konkurence lze nabíjet 200kW = 2.66kW nabíjecího výkonu na 1kWh kapacity
20kWh baterku BMW i3 (ano, 6 let stary elektromobil) lze vykonem 50kW = 2.5kW na 1kWh
33kWh baterku Škodovky z roku 2020 lze nabíjet 33kW = 1kW na 1kWh kapacity
O tom at si udela nazor kazdy sam.
Treba muj nazor je takovej, ze nikdo soudnej nebude pravidelne nabijet baterku nabijecim proudem pres 1C. To mu pak ten battery pack fakt moc dlouho nevydrzi. A citigo neni na dalkovy jizdy s rychlonabijenim, je na jezdeni kolem komina s nabijenim pres noc... S nabijecim proudem u elektrickyho ciga fakt problem nemam...
Navic potrebujes robustnejsi elektroniku a po aute roztahany tlustsi draty (nevim, jaky presne prurezy maj vodice uvnitr auta, ale napriklad Chademo nabijeci kabel na 200A ma tusim dva 70mm2 vodice!) a to vsechno stoji prachy.
Navic potrebujes robustnejsi elektroniku a po aute roztahany tlustsi draty (nevim, jaky presne prurezy maj vodice uvnitr auta, ale napriklad Chademo nabijeci kabel na 200A ma tusim dva 70mm2 vodice!) a to vsechno stoji prachy.
To neni dobromilstvim Škodovky ohledně trvanlivosti baterie, ale tim, ze citigo nema teplotni management. A ver tomu, ze baterk nabijena 1C bez tm bude degradovat vice nez baterka nabijena 2.5C s tm. Ja nabijim 2.5C a degradaci nepocituju...
Co dodat je to proste tazka bieda. Citigo vobec nebolo stavane ako EV a takto to aj vyzera.
Dame tam nejaku slabu baterku, nejaku tu vybavu nech sa nepovie a hor sa stym do showroomov. Proste typicka Skoda.
Dame tam nejaku slabu baterku, nejaku tu vybavu nech sa nepovie a hor sa stym do showroomov. Proste typicka Skoda.
Platforma vraj bola od zaciatku stavana aj ako elektromobil, vw eup sa vyraba uz roky (snad od zaciatku). Preto aj baterky nezaberaju priestor. Nieco podobne, ako Twingo a Smart.
Krtek_no1
Řekněme do 300 tisíc tak o tom pro manželku uvažuju. Jezdí do práce 15 km tam a 15 zpět + rozvoz dítěte po městě do školy atd . Nabíjela by to max 1x týdně a bohatě by to stačilo. Aktuální litrák jí žere v tomhle režimu 7-8 l/100 takže elektrokriplík by byl možná ještě úspora Ale nesměl by začínat na ceně mý Vitary 😒 Jako hlavní auto to nemá smysl ale jako druhý do domu jo
SLeon
Nejlepší na elektromobilu je, že spotřeba na výkonu v podstatě nezáleží.
Ale ta spotřeba je příšerná. Ale není se čemu divit - vůz zastaralý už 2012, kdy se objevil.
Vždyť i Twingo II 2007 nevypadalo, jako vevnitř nedodělaně a s co největším důrazem na cenu.
Mimochodem 2012 tu byl i Opel Ampera, kterej dá v kombinaci 100 km v EV módu.
V testu Superb PHEV dává 45 km (test fdrive.cz).
Chybějící dostatečná tepelná izolace interiéru, exteriéru, baterie (stejné jako u klasických verzí, i ostatních z trojčat), odhalené plechy, chybějící pořádný BMS, tepelné čerpadlo.
Některý věci moc nestojí, ale stejně tam nejsou. Už s ohledem na to, že se vyrábí už 7 let. Dacia Sandero I vyráběla 5 let, potom přišla nová generace Sandero II, ne nový dekor palubní desky + nový design kol, masky a grafika světel...
Takže: u Bjorna Nylanda v testu měl starý e-UP! při 2°C pneu 175/65 r14 měl spotřebu😒br /> rovina 90 km/h - 15,6 kWh/100 km,100 km dojezd
rovina 130 km/h - 20,6 kWh/100 km, 75 km dojezd
Hmotnost šla asi trochu nahoru, když baterie váží 284 kg. Starý e-UP! měl 1214 kg.
Spalovací Mii/UP!/Citigo přitom vážili od 929 kg...
https😐/autobible.euro.cz/…ika-nova-studie/
Tabulka, s čísly z energetického mixu pro DE vs 100% OZE.
Při dobíjení elektřinou z obnovitelných zdrojů v tom problém nevidím.
Jinak ano, protože než se ekologicky začne vyplácet v porovnání se spalovákem, bude to chtít najet pár set tisíc km. Do té doby vůči přírodě "prasíte" více než se spalovacími auty.
Prius aspoň šetří ŽP od 1. kilometru a ne jak elektrovozidlo, kde dává jen falešný pocit.
https😐/www.fedorauto.cz/prestavby.php?…
https😐/www.fedorauto.cz/prestavby.php?…
V dnešní době lze jezdit na CNG, LPG, dokonce lze předělat na plyn i hybridy...
Navíc v hybridech baterie vydrží v OK stavu dlouho, zatímco u tohoto vozítka pří plném využití s nabíjením na DC fast se bude muset baterie měnit, bude degradovat ryhle.
Ale ta spotřeba je příšerná. Ale není se čemu divit - vůz zastaralý už 2012, kdy se objevil.
Vždyť i Twingo II 2007 nevypadalo, jako vevnitř nedodělaně a s co největším důrazem na cenu.
Mimochodem 2012 tu byl i Opel Ampera, kterej dá v kombinaci 100 km v EV módu.
V testu Superb PHEV dává 45 km (test fdrive.cz).
Chybějící dostatečná tepelná izolace interiéru, exteriéru, baterie (stejné jako u klasických verzí, i ostatních z trojčat), odhalené plechy, chybějící pořádný BMS, tepelné čerpadlo.
Některý věci moc nestojí, ale stejně tam nejsou. Už s ohledem na to, že se vyrábí už 7 let. Dacia Sandero I vyráběla 5 let, potom přišla nová generace Sandero II, ne nový dekor palubní desky + nový design kol, masky a grafika světel...
Takže: u Bjorna Nylanda v testu měl starý e-UP! při 2°C pneu 175/65 r14 měl spotřebu😒br /> rovina 90 km/h - 15,6 kWh/100 km,100 km dojezd
rovina 130 km/h - 20,6 kWh/100 km, 75 km dojezd
Hmotnost šla asi trochu nahoru, když baterie váží 284 kg. Starý e-UP! měl 1214 kg.
Spalovací Mii/UP!/Citigo přitom vážili od 929 kg...
https😐/autobible.euro.cz/…ika-nova-studie/
Tabulka, s čísly z energetického mixu pro DE vs 100% OZE.
Při dobíjení elektřinou z obnovitelných zdrojů v tom problém nevidím.
Jinak ano, protože než se ekologicky začne vyplácet v porovnání se spalovákem, bude to chtít najet pár set tisíc km. Do té doby vůči přírodě "prasíte" více než se spalovacími auty.
Prius aspoň šetří ŽP od 1. kilometru a ne jak elektrovozidlo, kde dává jen falešný pocit.
https😐/www.fedorauto.cz/prestavby.php?…
https😐/www.fedorauto.cz/prestavby.php?…
V dnešní době lze jezdit na CNG, LPG, dokonce lze předělat na plyn i hybridy...
Navíc v hybridech baterie vydrží v OK stavu dlouho, zatímco u tohoto vozítka pří plném využití s nabíjením na DC fast se bude muset baterie měnit, bude degradovat ryhle.
Melieš piate cez deviate. Toľko hlúpostí na jednej kope... Nestačí info z jednej stránky, realita je niekde inde a už to tu bolo x-krát napísané a vysvetlené.
Orm
tak toto "auto" skutečně NE.
Však Škodovka taky neplánuje, že jich bude vyrábět tolik co spalovacích citygo 😉 Jsou si vědomi toho, že to nebude trhák, ale tak něco elektrickýho nabídnout museli.
spaleny6
Kdy by to před pár lety řekl, že si budeš v 21. století muset vypnout klimatizaci abys někam dojel.
A dotovat EV nesmysly, aby si je někdo koupil. Pamatuju ty předpovědi, kolik jich dnes mělo být a jaká je realita....
Emel
Všeobecně to je dost ubohá krabička. Ale pořád je potřeba na to koukat optikou ceny. Cígo za 450, Zoe za 800+, i3 přes milion. Takže ano, má to normální žárovky ve světlech a moc to nejede a vypadá to jako lednička, ale zas na popojíždění po městě...
Optikou ceny - za 450 klacků koupím mnohem lepší auto a normální auto, ne na baterky.
To samozřejmě koupíš. Ale EV má svoje - zaparkuješ si na modrých zónách v Praze, nabiješ si doma, odpadají ti výměny oleje a obecně servis bude jednodušší. Jako EV do města nebo na dojíždění do 50km je tohle použitelné... a EV má největší smysl právě do města. Takže ačkoli se mi auto jako takový nelíbí a technicky to není žádný zázrak... dává mi to smysl.
PS: větší smysl, než luxusní limuzína neschopná dálkového cestování... ale nechci odvádět diskusi jinam 😄
PS: větší smysl, než luxusní limuzína neschopná dálkového cestování... ale nechci odvádět diskusi jinam 😄
Máš samozřejmě kus pravdy. To parkování na zónách je akutálně velké lákadlo, ale je otázka jak dlouho to vydrží. Pro ženu bych si to uměl představit, ikdyž by si dost pohoršila a jet občas za město by bylo za trest. Nám konkrétně by se rozdíl v pořizovací ceně nevrátil nikdy, i kdyby nabíjení nestálo ani jedinou korunu. Ale taky mi to z určitého pohledu dává smysl.
No servis levnější... Jestli jsem správně pochopil ty možnpsti v ceníku, kde si jde "předplatit" nějaký servisní prohlídky tak se to nevyplatí. Už nevim přesně čísla ale dávat 3-5 tisíc ročně za servis, to musí být TDičko s filtrem a drahym olejem nebo V8ka. Určitě né bezúdržbovej elektrošmudla.
Myslim, ze rocni servis Leafu stoji 1000Kc.
To by šlo. Teď koukam na ceník a oni Citigo během pár dní zdražili ze 440 na 480 tisíc ! To už je fakt úlet.
Ceny servisu maji v ceníku😒br /> Předplacený servis Standard na 5 let nebo 60 000 km / 100 000 km / 150 000 km - 8 100 / 9 500 / 14 700 Kč
A nějaký servis plus dokonce😒br /> Předplacený servis Plus na 5 let nebo 60 000 km / 100 000 km / 150 000 km
za 20 500 / 27 400 / 43 900 Kč to už musí být včetně nových pneumatik každou sezónu nebo nevim.
Ceny servisu maji v ceníku😒br /> Předplacený servis Standard na 5 let nebo 60 000 km / 100 000 km / 150 000 km - 8 100 / 9 500 / 14 700 Kč
A nějaký servis plus dokonce😒br /> Předplacený servis Plus na 5 let nebo 60 000 km / 100 000 km / 150 000 km
za 20 500 / 27 400 / 43 900 Kč to už musí být včetně nových pneumatik každou sezónu nebo nevim.
Klasicke koncernove ceny.
Aneb kdyz nevydelame na tom, ze se to rozbije, tak aspon vosolime pravidelne prohlidky.
Pritom ty spocivaji jen v kontrolach a po trech letech maximalne ve vymene brzdovky..
Aneb kdyz nevydelame na tom, ze se to rozbije, tak aspon vosolime pravidelne prohlidky.
Pritom ty spocivaji jen v kontrolach a po trech letech maximalne ve vymene brzdovky..
V tom plusku jsou komplet věci kolem náprav (destičky, tlumiče, silentbloky atd.).
Pokud tě provoz auta po dobu 150tkm stojí 10% pořizovací ceny, tak mi to nepřijde tak hrozný... když uvážíš, že to můžou nalítat Pizzaboys po Praze a to auto dostane docela záhul.
Pokud se hodláš o auto slušně starat a tak, tak se ti ta předplacená verze asi nevyplatí a můžeš jít do normálních servisek.
Pokud tě provoz auta po dobu 150tkm stojí 10% pořizovací ceny, tak mi to nepřijde tak hrozný... když uvážíš, že to můžou nalítat Pizzaboys po Praze a to auto dostane docela záhul.
Pokud se hodláš o auto slušně starat a tak, tak se ti ta předplacená verze asi nevyplatí a můžeš jít do normálních servisek.
smuller6533
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ovšem u citygou si musíme řadu věcí odpustit, ale nádavkem dostaneme zmatenou navigaci a "padající" rádio, to prosím za 0,5 míče.
prostě dobrej kauf :-! škoda to nekoupit !!!
Treba si to pozriet, nikto nic na sklo nepatla, je tam vstavany drziak s nabijanim, nikde ziadne kable, nic zapatlane. Clovek si tam da waze.