Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVýroba elektrického VW ID.3 je až o 40 % levnější, než byla výroba e-Golfu
18 komentářů
KANKUNEN
4
Vlastní baterka je stejně drahá, jen ta montáž je levnější.
wakantanka
0
Chýba ešte spaľovací motor s príslušenstvom. Ale nechce sa mi veriť, že toto robí tých deklarovaných 40 %.
pradeda777
....tak bude elektřina tak drahá, že s tím budou jezdit pouze ti, co mají svoji elektrárnu v baráku na střeše (pokud na ně Ano nevymyslí nějakou novou daň)....... 😉 Jen letos se elektřina zdražila o 10%. Příští rok to má být o 12%.
Alf1k
Ať raději prozradí neinvestorům/zákazníkům/lidem o kolik víc “eko” je výroba od baterky po výslednej produkt + likvidace (já to nevim) a jestli v nejbližšich letech je na tu zátěž připravená síť a jaké budou mít páky na nezvedání cen elektřiny, která i bez EV je každým rokem větší zlodějina 😉 ps: nejsem e😜ert 😉
"Z toho důvodu staví VW kolem svých nových elektroaut zelený ekosystém. Který má zajistit, aby byla auta dokonale čistá: a to nejen když právě jedou. Koncern chce prověřit dodavatele, kteří využívají problematicky těžené suroviny, a slibuje, že obzvlášť velkou pozornost zaměří na suroviny pro výrobu baterií, jako je kobalt nebo mangan, při jejichž těžbě jsou často porušována lidská práva. VW vypracoval katalog otázek týkajících se životního prostředí, sociálních otázek a korupce, který předloží všem dodavatelům. Od léta bude moci do VW dodávat jen firmy, které otázky zodpoví a prokážou „čistý původ“ svých produktů.
A ještě něco: každé elektroauto, které VW předá zákazníkovi, musí být v budoucnu nejen bez skandálních surovin, ale také klimaticky neutrální. Korejský dodavatel baterií LG musí kupříkladu v budoucnu vyrábět baterie pro VW pomocí energie z obnovitelných zdrojů. Pokud se VW nebude moci vyhnout emisím CO2 u svých dodavatelů nebo ve vlastní výrobě, vykompenzuje emise vyrovnávacími platbami."
"Pokud bude elektroauto v budoucnu potřeba sešrotovat, zajistí VW recyklaci auta i baterie, a to i z finančních důvodů: suroviny v elektrobaterii mají podle propočtů VW materiálovou hodnotu ve výši 1800 eur."
Zdroj: https😐/www.idnes.cz/…544_automoto_fdv
A ještě něco: každé elektroauto, které VW předá zákazníkovi, musí být v budoucnu nejen bez skandálních surovin, ale také klimaticky neutrální. Korejský dodavatel baterií LG musí kupříkladu v budoucnu vyrábět baterie pro VW pomocí energie z obnovitelných zdrojů. Pokud se VW nebude moci vyhnout emisím CO2 u svých dodavatelů nebo ve vlastní výrobě, vykompenzuje emise vyrovnávacími platbami."
"Pokud bude elektroauto v budoucnu potřeba sešrotovat, zajistí VW recyklaci auta i baterie, a to i z finančních důvodů: suroviny v elektrobaterii mají podle propočtů VW materiálovou hodnotu ve výši 1800 eur."
Zdroj: https😐/www.idnes.cz/…544_automoto_fdv
Což o to, pohádky jsou to hezký.
Buď budeme hledat způsoby jak to udělat, nebo důvody proč to nejde.
A teď tu o dieselu čistícím vzduch. :yes:
A teď tu o dieselu čistícím vzduch. :yes:
A co realita. Zeleně vyrobené = vysoká cena = nekonkurenceschopné a hurá vítězí číňan. Odsiřená Nová huť stojí, protože se ocel vozí z Číny, kde se nedá dýchat.
Hledat způsoby je fajn a nemám proti tomu nic. Vydávat pohádky za realitu ale nemá s hledáním způsobů nic společného.
EV nemůže být čisté z principu. Je velmi těžké a jeho pneumatiky se velice obrušují a EV generují obrovské množství pevných částic.
scadar
To bylo v podstate jasny uz od zacatku - az najede objemova vyroba / economies of scale, tak cenovej handicap elektroaut zmizi nebo se minimalne hodne zredukuje...
Hurrrrrr durrrrrrrrr eLekTRoAuTa jSOu nA hOwNO A DRaHy a NIkDy sE NeMUzOu pRoSaDIt hrrr vrrrr
/s
Hurrrrrr durrrrrrrrr eLekTRoAuTa jSOu nA hOwNO A DRaHy a NIkDy sE NeMUzOu pRoSaDIt hrrr vrrrr
/s
PowerHouse
Kolik stojí ty baterky?
A jak dlouho ty baterky vydrží?
Pokud budeme měnit baterky i u aut 8 a 16 let starých, tak mohou být drahé suroviny, ze kterých se baterky vyrábí.
A jak dlouho ty baterky vydrží?
Pokud budeme měnit baterky i u aut 8 a 16 let starých, tak mohou být drahé suroviny, ze kterých se baterky vyrábí.