Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Výroba elektrického VW ID.3 je až o 40 % levnější, než byla výroba e-Golfu

18 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Vlastní baterka je stejně drahá, jen ta montáž je levnější.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Chýba ešte spaľovací motor s príslušenstvom. Ale nechce sa mi veriť, že toto robí tých deklarovaných 40 %.
Avatar - pradeda777
pradeda777
....tak bude elektřina tak drahá, že s tím budou jezdit pouze ti, co mají svoji elektrárnu v baráku na střeše (pokud na ně Ano nevymyslí nějakou novou daň)....... 😉 Jen letos se elektřina zdražila o 10%. Příští rok to má být o 12%.
Niemand
Ale elektrika nezdražuje kvôli elektroautám, ale kvôli reguláciám. Tí istý úradníci sa môžu postarať aj o zdražovanie PHM, alebo inú reguláciu aut.
Mr.Murphy
.... přesně tak, mimo jiné to souvisí s emisními povolenkami ne?
Avatar - Alf1k
Alf1k
Ať raději prozradí neinvestorům/zákazníkům/lidem o kolik víc “eko” je výroba od baterky po výslednej produkt + likvidace (já to nevim) a jestli v nejbližšich letech je na tu zátěž připravená síť a jaké budou mít páky na nezvedání cen elektřiny, která i bez EV je každým rokem větší zlodějina 😉 ps: nejsem e😜ert 😉
Avatar - elektrikar
elektrikar
"Z toho důvodu staví VW kolem svých nových elektroaut zelený ekosystém. Který má zajistit, aby byla auta dokonale čistá: a to nejen když právě jedou. Koncern chce prověřit dodavatele, kteří využívají problematicky těžené suroviny, a slibuje, že obzvlášť velkou pozornost zaměří na suroviny pro výrobu baterií, jako je kobalt nebo mangan, při jejichž těžbě jsou často porušována lidská práva. VW vypracoval katalog otázek týkajících se životního prostředí, sociálních otázek a korupce, který předloží všem dodavatelům. Od léta bude moci do VW dodávat jen firmy, které otázky zodpoví a prokážou „čistý původ“ svých produktů.

A ještě něco: každé elektroauto, které VW předá zákazníkovi, musí být v budoucnu nejen bez skandálních surovin, ale také klimaticky neutrální. Korejský dodavatel baterií LG musí kupříkladu v budoucnu vyrábět baterie pro VW pomocí energie z obnovitelných zdrojů. Pokud se VW nebude moci vyhnout emisím CO2 u svých dodavatelů nebo ve vlastní výrobě, vykompenzuje emise vyrovnávacími platbami."

"Pokud bude elektroauto v budoucnu potřeba sešrotovat, zajistí VW recyklaci auta i baterie, a to i z finančních důvodů: suroviny v elektrobaterii mají podle propočtů VW materiálovou hodnotu ve výši 1800 eur."

Zdroj: https😐/www.idnes.cz/…544_automoto_fdv
spaleny6
Což o to, pohádky jsou to hezký.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Buď budeme hledat způsoby jak to udělat, nebo důvody proč to nejde.

A teď tu o dieselu čistícím vzduch. :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A co realita. Zeleně vyrobené = vysoká cena = nekonkurenceschopné a hurá vítězí číňan. Odsiřená Nová huť stojí, protože se ocel vozí z Číny, kde se nedá dýchat.
spaleny6
Hledat způsoby je fajn a nemám proti tomu nic. Vydávat pohádky za realitu ale nemá s hledáním způsobů nic společného.
Mr.Murphy
.... ještě moc pěkná pohádka byla o tom, jak udělat diesel čistší než EURO5 není možné a je to proti zákonům fyziky.... o pár let později tady máme nafťáky které jsou oproti EURO5 násobně čistší, když se bavíme o těch toxických NOXech....
spaleny6
Jo, jo. A dieselgate...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
EV nemůže být čisté z principu. Je velmi těžké a jeho pneumatiky se velice obrušují a EV generují obrovské množství pevných částic.
scadar
To bylo v podstate jasny uz od zacatku - az najede objemova vyroba / economies of scale, tak cenovej handicap elektroaut zmizi nebo se minimalne hodne zredukuje...

Hurrrrrr durrrrrrrrr eLekTRoAuTa jSOu nA hOwNO A DRaHy a NIkDy sE NeMUzOu pRoSaDIt hrrr vrrrr
/s
PowerHouse
A co když ty baterky levné nebudou?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tak to najelo a německá vláda navyšuje dotace do obludných rozměrů - to zřejmě proto jak nyní po "nájezdu" objemové výroby náklady padají dolů,
..... a proto je potřeba dotovat 6 000 Eury.
PowerHouse
Kolik stojí ty baterky?
A jak dlouho ty baterky vydrží?

Pokud budeme měnit baterky i u aut 8 a 16 let starých, tak mohou být drahé suroviny, ze kterých se baterky vyrábí.