Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

BMW i3 nekončí, naopak. Stále žádanější model dostane ještě větší baterie

40 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
…. na jiných webech se rozepisovali že je i3 propadák, že zůstal za očekáváními

Nno, jiné vedení, jiné řečičky

V každém případě, když nemá BMW nic připraveného jako třeba VW, proč i3 rušit?
Pod tlakem EU se jistě pár kousků navíc prodá.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
LORASI
a prave preto si myslim, ze ked predstavia a zacnu dodavat i4 v rozumnej cene s dizajnom blizkym 8GC / 4 a slubovanym dojazdom, tak by mohla mat velmi dobre predaje. nepochybujem, ze cena bude nastavena na uroven ostatnych konkurentov v strednej triede ( bmw bude urcite tlacit predaje EV kvoli CO2 ).

zaklad i3 sa predava za 39k ... zaklad Tesly 3 za 47 000 EUR.

i3 predaje od zaciatku roka do augusta 2019 ... 20 717 ks, pricom toto auto je fakt len do mesta .
za ten isty cas sa predalo univerzalne pouzitelnej Tesly 3 v EU 45 833 ks.
Xylo
Myslím, že se doba velmi přehnaných cen u elektroaut pomalu chýlí ke konci. Pokud elektroCItiGO stojí od 430 tisíc, tak tahle cena pravděpodobně začne ovlivňovat další elektrokonkurenci a to včetně "tak zvaných" prémiových výrobců. Je jasné, že nikdo ze stávajících výrobců se do elektroaut nehrne, protože smetanu budou s nimi lízat i výrobci baterií a ještě ke všemu se zřejmě jedná pouze o mezistupeň, kdy po nástupu plně autonomních automobilů bude osobní vlastnictví aut postrádat ekonomickou výhodnost a z výrobců se stanou pouze dodavatelé generických povozů, které budou mít velmi malou přidanou hodnotu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
No nemyslím si, že zrovna cígo za 400 ovlivní jakkoliv cenu BMW.
Horčica
Prečo nie? Cenovo ho napodobní druhý, tretí výrobca a zistíš, že všeobecne ceny EV klesajú. Aj medzi meinstreamom a lowendom sa dá počítať len s určitým navýšením, rozdiel nemôže byť nadmerný, to by nič nepredali. Prémia-neprémia.
LORASI
autonomne auta maju sancu len za podmienky "bud vsetci, alebo nikto". pravdepodobnost, ze budu plne autonomne systemy v prevadzke spolu s "ludskymi sofermi" je minimalna.

ako pise _Karel_ Citigo je uplne ina kategoria ako planovana i4 ... Skoda je ciste mestke miniauto ... i4 ma byt univerzalne pouzitelne EV. korelacia medzi cenami tychto dvoch aut a vobec znaciek samotnych je 0 ... cize ziadna.

pojem "takzvany premiovy vyrobca" pouzivaju len ludia, ktori nie su cielovou skupinou premiovych vyrobcov ... to je moj nazor, s ktorym samozrejme nemusis suhlasit.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Takto to ale nefunguje, to neni uzavreny system. Pri rizeni auta muze nastat XXX situaci, ktere nelze resit diskretnimi systemy, ale pouze pomoci umele inteligence (neuronovych siti) jako to dela Tesla. Pak uz je to zcela jedno, protoze jaky je rozdil z hlediska logiky mezi nepredvidatelnym lidskym ridicem a srnkou, ktera vbehne na vozovku z pole. My take mame pouze 2 oci, takze v extremu pri adekvatnim vykonu AI musi byt mozne ridit auto pomoci stereokamery. Vse je to jen o softwaru.
Orm
Velmi najivní a fatálně zjednodušený názor. Je to o tom, kdo ponese zodpovědnost za chyby (... zabité chodce na přechodu) systému autonomního řízení. Je to o dostupnosti dat (... signál z kamery) a systému (... napájení) a samozdřejmě o inteligenci samotného systému (... zasněžené dopravní značky). Na světe neexistuje žádný ICT systém s dostupností 100% ale vždy nižší, a to se jedná o velmi dráhé a rozsáhlé systémy. Auto ... se současnými technologiemi čirá fantasmagorie, o řády horší, než samotné e-auta.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Bud tak laskav a precti si text na ktery jsem reagoval a to, ze podle LORASI musi byt vsechna auta autonomni, aby to fungovalo. Ja naopak tvrdim, ze na ceste existuje spousta vetsich problem, nez nepredvidatelnost lidskych ridicu.

Zasnezena znacka? Tak ano, pocitac ma narozdil od tebe jeste dalsi zdroje informaci, napriklad mapove podklady. Cesta vede pres integraci vsech informacnich zdroju - kamery, radar, ultrazvuk, infracervene zareni a online mapove podklady (to co dnes umi google s kolonami apod.) a v neposledni rade vyhodnoceni situace pomoci AI s prihlednutim k "historickym" vlastnostem daneho useku.
Orm
Sorry - nerozumíš ICT, neztrapňuj se.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Na to, že se nějakých 15 let každodenně živím ICT a to v komerční sféře, děkuji ti za zhodnocení. A to do neustálého zvyšování svých dovedností a kvalifikace investuji neustále i po skončení VŠ studií, no asi dám na tvé slova a přidám 😁 😁 😁 A kolik že to programovacích jazyků umíš ty? A mohl bych je vidět?
Orm
Další stupidita - sorry - vůbec nejde o programovací jazyky, to je irelevantní, je to jen jeden z low level nástrojů k čemusi (u AI ani nemá smysl programovací nástroje nějak zmiňovat), jde o procesy, architekturu řešení a to minimálně - jde spíš o celkové pojetí a přetavení business potřeb do ICT architektury a modelů a palikací ... Pokud jsi jen pouhý programátor, nemůžeš tomu rozumět a to tě lehce omlouvá.
Avatar - Anonym
Anonym
Autonomní vozy už měly při tetech dodnes asi 160 nehod 😄 😄 nekteré velmi fatální
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo autonomní vozy, do prvních 500 smrtelných nehod a žalobách v hodnotě 900 bilionů dolarů 😄 😄 😄
Avatar - elektrikar
elektrikar
BMW i3 je úžasné auto a velmi rád s ním jezdím. Bohužel jeho obrovská Achillova pata je nevalná aerodynamika a tudíž obludná spotřeba při dálniční rychlosti, klidně o 30% více, než sedan TM3. Také ta cena je, při dnešní konkurenci, dost mimo :-!
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Zajimalo by me, co mas za auto, ze rikas 170hp i3 isseta 😒] 😒] 😒] 😒]
kesumb
i3 je ale auto na primárně příměstský provoz, nevyčítal byhc mu, že má vyšší spotřebu na dálnici..
Avatar - elektrikar
elektrikar
Myšleno v kontextu dalšího upgrade baterie, který je sice krásný, ale auto je bohužel na dálnici extrémně neefektivní a tudíž je degradována užitnost této "velké" baterie.
kesumb
Hele tak já v příměstském provozu najedu klidně 200km za den, větší baterka to umožní používat i jako auto řekněme na "týden" (pochopitelně ne s 200km denně) bez každodenního dobíjení. Principielně to prostě není auto na dálnici stejně jako žádný elektromobil.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Proto se jevi jako nejlepsi staregie nabidnout vice verzi baterie jako VW a ostatni.. Napr. ja mam auto kazdy vecer na nabijecce a vice nez 30kWh realne nevyuziju - nezaplatim.
Avatar - _Karel_
_Karel_
O 30% víc než Tesla 3 nemůže být aerodynamikou, pokud s ním nejedeš 200kmh, což asi ani neumí.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Část bude aerodymika, část bude účinnost použitého synchronního elektromotoru ve vysokých otáčkách, protože Vmax je 155km/h a Vmax u TM3P je 263km/h. Také pritomnost pouze 1 motoru neumoznuje naladeni nejvyssi ucinnost jednoho motoru na malou rychlost a toho druheho na vysoke rychlosti.

Zase s i3 bezne mesto-mezimesto jezdim i okolo 10kWh/100km, coz umi velmi malo aut. Jen jsem tim chtel rict, ze velka baterka tam zase nema kdovi jaky smysl, kdyz to auto na dalnici realne bere 20kWh/100km.
Avatar - _Karel_
_Karel_
A tm3 bere tedy na dalnici jen 15kwh? Jestli jo, tak to je asi slušná spotřeba.
kesumb
To by mě taky zajímalo TMX potřeboval v teplotách kolem nuly a rychlostma mezi 130-160 km/h něco mezi 30-33kWh. Nějak se mi nechce věřit, že by TM3 stačila polovina..
Avatar - elektrikar
elektrikar
S TM3 jsem jezdil a vím kolik na dalnici bere, je to opravdu o 30% min nez moje i3.

Zde je realny test a je to 18.7kWh/100km pri v=120km/h.
https😐/youtu.be/40SQlphPWmc

i3 bude nekde mezi 20-24kWh/100km. Dost podstatne je, ze ta Tesla je plnohodnotny 5 dverovy sedan s vykonem 460 koni.
kesumb
Díky za odpovděď, tedy v mrazu a ve 150km/h to bude pořád něco jako 24kwh/100km, takže reálně jsme pořád pod 300km😞
Avatar - elektrikar
elektrikar
V reálu to funguje tak, že těch pár jízd v roce kdyz potřebuju jet 150 km/h při teplotě 0 C reálně vyjedu o něco dřív a jedu 120 km/h a když potřebuju opravdu dojet daleko, tak si ponechám svetr a netopím si na 24 C jako páni novinari v testech. Pak ale prijde na radu Tesla, ktera ma realne na kazdy smer do 300km Supercharger a lze tedy jet i tebou popisovanym zpusobem. Jinak tech 24kWh/100km opravdu muze pri takovem nehospodarnem zachazeni nastat.

BEV jsou tak trochu o zmene mysleni pri zachazeni s energii, protoze rozdil mezi sikovnym ridicem a ***m muze cinit i 100%. Jeden muj znamy po kazdem usednuti do meho i3 v totalnim vedru nastavi vyhrivani sedaku naplno, klimatizaci na 18 C a rika "tenhle stroj tam nedojede, o to se postaram".. :yes:

Pokud ovsem bezne jezdis pres 300km pri mrazech, tak si kup CNG.
Orm
Opět se mi potvrzuje to, že pro jízdu kolem komína ve městě e-auto OK, pro jízdu na větší vzdálenosti, s vyšším zatížením a horším počasím auto se spalovákem = min. DVĚ auta do rodiny = splněný sen výrobců aut.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Tak si nekdy zkus cvicne spocitat pocet aut a pak pocet bytu na sidlistich 😒] 😒] 😒] Aneb kdo neni hrdym majitelem alespon 3 cmoudicich popelnic, neni Cech. Hopsa hejsa hops... 😒] 😒] 😒]
Orm
Naprosto irelevantní argumenty.
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo nevytěží 50 tun zeminy ani z nich dostal 200 kg materiálů potřebných pro výrobu nesmyslných EV, větrníků, solárů atd není fanatik vid.

Všechno neobnovitelné zdroje, težené dieslovými rypadly a odvážené na dieslem poháném dumperu. 😄 To je ekologie, jeden velkej podvod.
Avatar - Anonym
Anonym
a co budeš dělat při -18 co bylo předloni v lednu v Praze? Hmmm, to bude dojezd 😄 😄 Tak 100 km vid
Avatar - Anonym
Anonym
Avatar - elektrikar
elektrikar
Edit - spatne zarazeno do stromu
99matthew99
Niekto hovoril ze na EV budu automobilky prerabat. Tak ako je mozne ze BMW na i3 uz zaraba? Ved EV nikto nechce.

„Model i3 roste každým rokem. Investice už se nám vrátila, teď na každém prodaném kousku vyděláváme. Proč bychom se měli zbavovat vozu, který je nyní na svém vrcholu? Jsme si jisti, že i3 má ještě velký potenciál,“
Avatar - brin1
brin1
Protože největším dílem byly náklady na vývoj auta i výrobní linky. Výroba samotná není tak nákladná a baterie nejsou tak drahé. Navíc se jedná o prémiovku. Škodovka by měla finanční problém to utáhnout, protože by musela to samé prodávat tak za 750 tisíc.
Orm
Takovej vejškrabek za více nee mega ... ha ha ha.
Flajzi
Tak ne každej si musí kupovat Dacii za 300 tisíc... 😉