Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeBMW i3 nekončí, naopak. Stále žádanější model dostane ještě větší baterie
40 komentářů
elektrikar
BMW i3 je úžasné auto a velmi rád s ním jezdím. Bohužel jeho obrovská Achillova pata je nevalná aerodynamika a tudíž obludná spotřeba při dálniční rychlosti, klidně o 30% více, než sedan TM3. Také ta cena je, při dnešní konkurenci, dost mimo :-!
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
i3 je ale auto na primárně příměstský provoz, nevyčítal byhc mu, že má vyšší spotřebu na dálnici..
Myšleno v kontextu dalšího upgrade baterie, který je sice krásný, ale auto je bohužel na dálnici extrémně neefektivní a tudíž je degradována užitnost této "velké" baterie.
Hele tak já v příměstském provozu najedu klidně 200km za den, větší baterka to umožní používat i jako auto řekněme na "týden" (pochopitelně ne s 200km denně) bez každodenního dobíjení. Principielně to prostě není auto na dálnici stejně jako žádný elektromobil.
Proto se jevi jako nejlepsi staregie nabidnout vice verzi baterie jako VW a ostatni.. Napr. ja mam auto kazdy vecer na nabijecce a vice nez 30kWh realne nevyuziju - nezaplatim.
O 30% víc než Tesla 3 nemůže být aerodynamikou, pokud s ním nejedeš 200kmh, což asi ani neumí.
Část bude aerodymika, část bude účinnost použitého synchronního elektromotoru ve vysokých otáčkách, protože Vmax je 155km/h a Vmax u TM3P je 263km/h. Také pritomnost pouze 1 motoru neumoznuje naladeni nejvyssi ucinnost jednoho motoru na malou rychlost a toho druheho na vysoke rychlosti.
Zase s i3 bezne mesto-mezimesto jezdim i okolo 10kWh/100km, coz umi velmi malo aut. Jen jsem tim chtel rict, ze velka baterka tam zase nema kdovi jaky smysl, kdyz to auto na dalnici realne bere 20kWh/100km.
Zase s i3 bezne mesto-mezimesto jezdim i okolo 10kWh/100km, coz umi velmi malo aut. Jen jsem tim chtel rict, ze velka baterka tam zase nema kdovi jaky smysl, kdyz to auto na dalnici realne bere 20kWh/100km.
A tm3 bere tedy na dalnici jen 15kwh? Jestli jo, tak to je asi slušná spotřeba.
To by mě taky zajímalo TMX potřeboval v teplotách kolem nuly a rychlostma mezi 130-160 km/h něco mezi 30-33kWh. Nějak se mi nechce věřit, že by TM3 stačila polovina..
S TM3 jsem jezdil a vím kolik na dalnici bere, je to opravdu o 30% min nez moje i3.
Zde je realny test a je to 18.7kWh/100km pri v=120km/h.
https😐/youtu.be/40SQlphPWmc
i3 bude nekde mezi 20-24kWh/100km. Dost podstatne je, ze ta Tesla je plnohodnotny 5 dverovy sedan s vykonem 460 koni.
Zde je realny test a je to 18.7kWh/100km pri v=120km/h.
https😐/youtu.be/40SQlphPWmc
i3 bude nekde mezi 20-24kWh/100km. Dost podstatne je, ze ta Tesla je plnohodnotny 5 dverovy sedan s vykonem 460 koni.
Díky za odpovděď, tedy v mrazu a ve 150km/h to bude pořád něco jako 24kwh/100km, takže reálně jsme pořád pod 300km😞
V reálu to funguje tak, že těch pár jízd v roce kdyz potřebuju jet 150 km/h při teplotě 0 C reálně vyjedu o něco dřív a jedu 120 km/h a když potřebuju opravdu dojet daleko, tak si ponechám svetr a netopím si na 24 C jako páni novinari v testech. Pak ale prijde na radu Tesla, ktera ma realne na kazdy smer do 300km Supercharger a lze tedy jet i tebou popisovanym zpusobem. Jinak tech 24kWh/100km opravdu muze pri takovem nehospodarnem zachazeni nastat.
BEV jsou tak trochu o zmene mysleni pri zachazeni s energii, protoze rozdil mezi sikovnym ridicem a ***m muze cinit i 100%. Jeden muj znamy po kazdem usednuti do meho i3 v totalnim vedru nastavi vyhrivani sedaku naplno, klimatizaci na 18 C a rika "tenhle stroj tam nedojede, o to se postaram".. :yes:
Pokud ovsem bezne jezdis pres 300km pri mrazech, tak si kup CNG.
BEV jsou tak trochu o zmene mysleni pri zachazeni s energii, protoze rozdil mezi sikovnym ridicem a ***m muze cinit i 100%. Jeden muj znamy po kazdem usednuti do meho i3 v totalnim vedru nastavi vyhrivani sedaku naplno, klimatizaci na 18 C a rika "tenhle stroj tam nedojede, o to se postaram".. :yes:
Pokud ovsem bezne jezdis pres 300km pri mrazech, tak si kup CNG.
Opět se mi potvrzuje to, že pro jízdu kolem komína ve městě e-auto OK, pro jízdu na větší vzdálenosti, s vyšším zatížením a horším počasím auto se spalovákem = min. DVĚ auta do rodiny = splněný sen výrobců aut.
Tak si nekdy zkus cvicne spocitat pocet aut a pak pocet bytu na sidlistich 😒] 😒] 😒] Aneb kdo neni hrdym majitelem alespon 3 cmoudicich popelnic, neni Cech. Hopsa hejsa hops... 😒] 😒] 😒]
Kdo nevytěží 50 tun zeminy ani z nich dostal 200 kg materiálů potřebných pro výrobu nesmyslných EV, větrníků, solárů atd není fanatik vid.
Všechno neobnovitelné zdroje, težené dieslovými rypadly a odvážené na dieslem poháném dumperu. 😄 To je ekologie, jeden velkej podvod.
Všechno neobnovitelné zdroje, težené dieslovými rypadly a odvážené na dieslem poháném dumperu. 😄 To je ekologie, jeden velkej podvod.
a co budeš dělat při -18 co bylo předloni v lednu v Praze? Hmmm, to bude dojezd 😄 😄 Tak 100 km vid
99matthew99
Niekto hovoril ze na EV budu automobilky prerabat. Tak ako je mozne ze BMW na i3 uz zaraba? Ved EV nikto nechce.
„Model i3 roste každým rokem. Investice už se nám vrátila, teď na každém prodaném kousku vyděláváme. Proč bychom se měli zbavovat vozu, který je nyní na svém vrcholu? Jsme si jisti, že i3 má ještě velký potenciál,“
„Model i3 roste každým rokem. Investice už se nám vrátila, teď na každém prodaném kousku vyděláváme. Proč bychom se měli zbavovat vozu, který je nyní na svém vrcholu? Jsme si jisti, že i3 má ještě velký potenciál,“
Protože největším dílem byly náklady na vývoj auta i výrobní linky. Výroba samotná není tak nákladná a baterie nejsou tak drahé. Navíc se jedná o prémiovku. Škodovka by měla finanční problém to utáhnout, protože by musela to samé prodávat tak za 750 tisíc.
Nno, jiné vedení, jiné řečičky
V každém případě, když nemá BMW nic připraveného jako třeba VW, proč i3 rušit?
Pod tlakem EU se jistě pár kousků navíc prodá.
zaklad i3 sa predava za 39k ... zaklad Tesly 3 za 47 000 EUR.
i3 predaje od zaciatku roka do augusta 2019 ... 20 717 ks, pricom toto auto je fakt len do mesta .
za ten isty cas sa predalo univerzalne pouzitelnej Tesly 3 v EU 45 833 ks.
ako pise _Karel_ Citigo je uplne ina kategoria ako planovana i4 ... Skoda je ciste mestke miniauto ... i4 ma byt univerzalne pouzitelne EV. korelacia medzi cenami tychto dvoch aut a vobec znaciek samotnych je 0 ... cize ziadna.
pojem "takzvany premiovy vyrobca" pouzivaju len ludia, ktori nie su cielovou skupinou premiovych vyrobcov ... to je moj nazor, s ktorym samozrejme nemusis suhlasit.
Zasnezena znacka? Tak ano, pocitac ma narozdil od tebe jeste dalsi zdroje informaci, napriklad mapove podklady. Cesta vede pres integraci vsech informacnich zdroju - kamery, radar, ultrazvuk, infracervene zareni a online mapove podklady (to co dnes umi google s kolonami apod.) a v neposledni rade vyhodnoceni situace pomoci AI s prihlednutim k "historickym" vlastnostem daneho useku.