Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Gagarin235
Tempomat má na českých silnicích stejně smysl jen adaptivní. Ale to už by byl u téhle Dacie hodně moderní výdobytek.
Mám tempomat v Dokkeru a k využití je jen občas. Na našich dálnicích, kde jedna uzavírka střídá druhou, z jedné zácpy se došouráte k další, je celkem k ničemu. 😒
No ten adaptivní celkem i použít jde .. umí brzdit i poměrně agresivně a zdá se mi, že aktivně sleduje jestli auta před ním brzdí nebo zrychlují ( nejen jak jsou v danou chvíli daleko) 😁 Občas to používám i v Praze na městském okruhu ... protože moje Fábie má retardované zpřevodování ... a jet do kopce s radarem na 50 km/h = buď držet trojku na hodně přesné úrovni otáček a nebo zbytečně přetáčet dvojku 😁 ( tu je krásně vidět, že to celé dělali, aby papírově snížili emise ... řidičský zážitek dost utrpěl oproti někdejšímu 1.2 TSI )
To je vtipný jak má každý jiné návyky. Já mám ve většině aut adaptivní tempomat, ale většinou využívám jen ten neadaptivní 😁
Doposud jsem pro tempomat neměl žádné využití, ale neustále dotování místních pokladen mě naučilo používat ho při průjezdu vískami.
Na dálnici je k ničemu, na okresce taky...
Na dálnici je k ničemu, na okresce taky...
Na radary je lepší omezovač rychlosti 😁
to v autě nemám... ale souhlas, to by mohlo pomoct
Za mě pořád radši neadaptivní než adaptivní. Někde jsem zaznamenal, že snad VW plánuje nasadit adaptivní s možností přepnutí... to je samozřejmě ideál.
Do poslední inkarnace bmw adapt. tempomatu jsem měl stejnou preferenci, v éčku jsem jen nadával, když jedu manželčiným gle po dálnici tak pořád, protože adapt. v provedení MB je na dálnici vopruz. BMW to jednak umí přepnout na klasiku, jednak je ten adapt. mnohem líp odladěný, auto nebrzdí dvě stě metrů za kamionem nebo naopak nebrzdí zběsile na posl. chvíli v koloně, prostě je to použitelné i v adapt. módu na dálnici, neříkám, že dokonalé, to asi nikdy nepůjde, ale použitelné už bez nervů. 😉
Tempomat používám často, průjezdy obcí, v omezeních a to i na dálnici, kde to šířka levého pruhu alespoň trochu umožňuje. Adaptivní systém obvykle vypínám a používám pouze v kolonách, či místy ve městech s hustším provozem, semiautonomní řízení pak jen v popojíždějících kolonách.
Auto bez tempomatu, alespoň základního bych moc nechtěl.
Auto bez tempomatu, alespoň základního bych moc nechtěl.
Keby semiautonomne riadenie podporovalo aj dialnice a cesty, tak by sa to vyuzilo aj tam. Bohuzial BMW len v kolonach a vraj len na dialniciach s dobrym znacenim.
V tak hustém provozu to ani nezkouším a problémem jsou komunikace, kde není vyznačeno vodorovné DZ. Tam to prostě nepřečte.
Ale prd, funguje to na jakékoliv silnici s vodorovným značením, stejně jako u MB.
Aktuální bmw tempomat/asistent řízení je nejlepší, jednak tím jak je odladěný (to se týká hlavně adaptivního tempomatu, vzdálenosti, zásahy), jednak tím, že umožňuje jednoduchým přepnutím tlačítka na volantu volit módy, buď semiauto řízení, adaptivní tempomat nebo klasický tempomat. Takto dochozeno, to nemá z konkurence nikdo.
Aktuální bmw tempomat/asistent řízení je nejlepší, jednak tím jak je odladěný (to se týká hlavně adaptivního tempomatu, vzdálenosti, zásahy), jednak tím, že umožňuje jednoduchým přepnutím tlačítka na volantu volit módy, buď semiauto řízení, adaptivní tempomat nebo klasický tempomat. Takto dochozeno, to nemá z konkurence nikdo.
Erik
Když jsem zvažoval další auto, protože staré dosloužilo, mohl jsem si dovolit buď lepší ojetinu, nebo novou Dacii. Raději jsme šel do nového auta, než do ojetého, u kterého nikdy nevíte, jako ho předchozí majitel zprasil. Když jsem se chtěl podívat na auta konkurence (Peugeot Partner), odradila mne arogance a totální nezájem o zákazníky, pracovníky autosalonu (konkrétně Peugeot Domanský). Pak už to bylo jasné, žádný pažout ani citron (Berlingo), ale Dacia Dokker v plné výbavě. Je to skvělé auto a koupil bych ho klidně znovu, mám ho dva roky a bez závad.
Vypadá to, že jsi koupil 1.5dCi, že? S tím to jede mnohem lépe než s 1.6i 84k.
Já bych Dacii nechtěl, hlavně kvůli pasivní (ne)bezpečnosti.
Já bych Dacii nechtěl, hlavně kvůli pasivní (ne)bezpečnosti.
Dzakobo
bez. hav poj.
palivo...................180t (pokud by ihned jezdil na LPG, zastaralý motor by to určitě vydržel)
propad hodnoty....130t
servis...................104t (vč. rozvodů)
pov. ruč..................25t
dál. známky..............9t?
Celkem zhruba 450000 Kč = 3,5 Kč/km - níž se může dostat jen ojeté auto, nové jen pokud by mělo nižší spotřebu (Clio nebo Sandero na LPG), jinak asi ne.
palivo...................180t (pokud by ihned jezdil na LPG, zastaralý motor by to určitě vydržel)
propad hodnoty....130t
servis...................104t (vč. rozvodů)
pov. ruč..................25t
dál. známky..............9t?
Celkem zhruba 450000 Kč = 3,5 Kč/km - níž se může dostat jen ojeté auto, nové jen pokud by mělo nižší spotřebu (Clio nebo Sandero na LPG), jinak asi ne.
Na porovnanie O3, 1,6 tdi, 2014, 175000 km😒br />
palivo: 9400 €
servis a opravy: 3900 €
strata hodnoty: 14000 €
celkom: 27300 € / 170tkm = 0,16€/km, co je 4,136 CZK/km
palivo: 9400 €
servis a opravy: 3900 €
strata hodnoty: 14000 €
celkom: 27300 € / 170tkm = 0,16€/km, co je 4,136 CZK/km
Anonym
O Dacii hodně přemýšlím a někdy si říkám, jestli jsem do ni taky neměl jít... kvuli nákladům...
V roce 2015 jsem koupil Civic a provozní náklady se vším všudy jsou 4kč na km. Po přečtení článku odhaduju provozní náklady Dacie na celkem 3kč/km. Tedy úspora 25% při provozu a navíc úspora 50% při nákupu proti Civicu. Celkem majitel Dacie tedy ušetřil během prvních 130tis km cca 330 000kč, což se počítá. Kdyby teď byla Dacie na konci životnosti, tak se nevyplatila. Ale očekávám, že ještě bude 5let sloužit, čili majiteli držím palce.
A kdyby Dacie zvládla dokonce 16let a 400 tis km (což chci po Civicovi), tak ušetří závratných 650 tis kč! Pokud by se v půlce musela prodat a vyměnit za novou, investovalo by se cca 200tis, čili by úspora jen mírně klesla na třeba 450tis kč.
Čili zbývá jen otázka komfortu, výbavy, dynamiky a tak vůbec. Zůstatková cena obou aut asi nakonec bude stejná, 50-100 tis kč plus mínus.
No a já pořád váhám, jestli to stojí za ten příplatek, kdy 450tis je celej čistej roční příjem běžnýho člověka. Jestli sem neudělal chybu...
No díky za článek, tyhle údaje o Dacii mě vždycky hrozně zajímaly... Kdyby k tomu někdo měl komentář, budu rád za myšlenky...
V roce 2015 jsem koupil Civic a provozní náklady se vším všudy jsou 4kč na km. Po přečtení článku odhaduju provozní náklady Dacie na celkem 3kč/km. Tedy úspora 25% při provozu a navíc úspora 50% při nákupu proti Civicu. Celkem majitel Dacie tedy ušetřil během prvních 130tis km cca 330 000kč, což se počítá. Kdyby teď byla Dacie na konci životnosti, tak se nevyplatila. Ale očekávám, že ještě bude 5let sloužit, čili majiteli držím palce.
A kdyby Dacie zvládla dokonce 16let a 400 tis km (což chci po Civicovi), tak ušetří závratných 650 tis kč! Pokud by se v půlce musela prodat a vyměnit za novou, investovalo by se cca 200tis, čili by úspora jen mírně klesla na třeba 450tis kč.
Čili zbývá jen otázka komfortu, výbavy, dynamiky a tak vůbec. Zůstatková cena obou aut asi nakonec bude stejná, 50-100 tis kč plus mínus.
No a já pořád váhám, jestli to stojí za ten příplatek, kdy 450tis je celej čistej roční příjem běžnýho člověka. Jestli sem neudělal chybu...
No díky za článek, tyhle údaje o Dacii mě vždycky hrozně zajímaly... Kdyby k tomu někdo měl komentář, budu rád za myšlenky...
Asi najhorsie je kupit Renault a potom nadavat, ze s Daciou to mohlo byt skoro to iste a este sa dalo usetrit 😄
Čistě přes peníze není o čem diskutovat. Na druhou stránku není tématem k diskuzi co je lepší auto, jestli Honda nebo Dacia. Možná budeš 16 let trpět, kolik tě stojí peněz na km, a možná bys v Dačce 16 let litoval, že sis nepřiplatil, když jsi mohl. 😉
Ak sa pozries na to vyhradne optikou nakladov, potom sa tazko najde lepsia moznost, ale ludia radi zabudaju, ze v tych autach travia kriticky vysoke mnozstvo casu. Takze ja osobne by som sa chcel citit co najprijemnejsie, mat poruke co najviac tej "zbytocnej" vybavy a vediet sa spoliehat na prkotinu typu, ze ked chcem teraz, tak predbehnem, ze ked sa vozim v aute 100 kilometrov denne, nesedim na sedacke, co bola moderna na konskom povoze v roku 1853 atd.
Nevravim to teraz konkretne o Dacii, moze to byt v zasade dobre auto, ale nech mi nikto netvrdi, ze sa "x-faktorom" (dopln si sem co chces, trebars pohodlie, zabavu, dynamiku, vychytavky) vyrovna povedzme aj tomu Civicu.
Iny priklad zo zivota. Presiel som od auta so svihadlami na auto, co ma vsetky okna v elektrine. Kolkokrat som si dakoval, ze mam v aute ficuru, ze podrzim kluc a okna sa aj po vystupeni zatiahnu, a nemusim sa vracat k autu, odomykat, hrat sa s dverami, oknami. Niekto si povie, ze stalo ma to o celych x tisic menej penazi. No a ja som to nevnimal len cez peniaze, ale aj cez tie dalsie faktory.
Musim samozrejme ale povedat, ze aj ked mam auto v prvom rade na denne dochadzanie a je to zelezo, co musi vydrzat, zrovna Daciu by som asi nebral.
Nevravim to teraz konkretne o Dacii, moze to byt v zasade dobre auto, ale nech mi nikto netvrdi, ze sa "x-faktorom" (dopln si sem co chces, trebars pohodlie, zabavu, dynamiku, vychytavky) vyrovna povedzme aj tomu Civicu.
Iny priklad zo zivota. Presiel som od auta so svihadlami na auto, co ma vsetky okna v elektrine. Kolkokrat som si dakoval, ze mam v aute ficuru, ze podrzim kluc a okna sa aj po vystupeni zatiahnu, a nemusim sa vracat k autu, odomykat, hrat sa s dverami, oknami. Niekto si povie, ze stalo ma to o celych x tisic menej penazi. No a ja som to nevnimal len cez peniaze, ale aj cez tie dalsie faktory.
Musim samozrejme ale povedat, ze aj ked mam auto v prvom rade na denne dochadzanie a je to zelezo, co musi vydrzat, zrovna Daciu by som asi nebral.
a prave polka taxikarov berie logany a bezne maju 300k+ najazdene...Dacia vydrzi uplne v pohode
tie naklady by mali byt na prvom mieste, ked niekto fnuka ako sa "nevie dostat z nizsej/strednej vrstvy" alebo, ze nevie vyzit zo statneho dochodku tak nech sa pozrie pred barak na prijazdovu cestu
tie naklady by mali byt na prvom mieste, ked niekto fnuka ako sa "nevie dostat z nizsej/strednej vrstvy" alebo, ze nevie vyzit zo statneho dochodku tak nech sa pozrie pred barak na prijazdovu cestu
Beru to taxikari, lebo je to lacne a spolahlive. Taxikar bude prvy pozerat na pomer cena vs. velkost, naklady a mozno aj spolahlivost, ale tam tazko sa bavime o normalnom uzivani. Sa opat vratime k tomu, ze nie je jediny faktor cena a hotovo. Nema s tym nic spolocne, ze si niekto kupi auto nad pomery. To je skor obraz naroda (jedno, ci Slovakov alebo Cechov), ze ked sused ma Octaviu, ja musim mat Passat. Zavist je nam vskutku blizka vec.
Nejvíc taxíků jsou logicky Octavie a Superby, hlavně v Praze. Mimo Prahu pak jezdí kde co... u nás třeba vídám Vel Satis. Jednu dobu bylo hodně Fluenců. A v zahraničí letí hodně Priusy, jsem zvědavý, jestli se ten trend někdy objeví i u nás.
Ja ted potkavam nekolik taxiku Touaregu, marne v tom hledam nejakou logiku (ne, neni to na horach). 😁
To je proto že pražský magistrát má (měl) dost striktní požadavky na auta taxislužby.
Pokud počítáš výhled na 16 let (což je teda dost "long shot"... ale jasně, lepší auto si připlatíš), tak mi investice jednoho ročního platu do ježdění Civicem místo Dacií po dobu 16 let dává smysl. Co chceš jinak s těma penězma dělat?
Kdybychom byly na kvety.cz, tak bych k tomu asi napsal něco jinýho. Ale na auto.cz předpokládám koncentraci autonadšenců, kteří dokážou ten rozdíl v každodenním užívání ocenit.
Kdybychom byly na kvety.cz, tak bych k tomu asi napsal něco jinýho. Ale na auto.cz předpokládám koncentraci autonadšenců, kteří dokážou ten rozdíl v každodenním užívání ocenit.
Dobrý deň!
Mali sme novú Daciu Dokker v bývalej práci. Kupovaná nová v roku 2017. 1.6 benzín. Nejaká stredná výbava. Za tú cenu je to obrovský kus auta, čo má svoje výhody, aj nevýhody. Konštruktéri museli niekde šetriť. Tak napríkla😜 zvnútra je to samý plech, málo miest je obložených, vyzerá to ako vo favorite, nemáte žiadne madlá, ktoré bývajú bežne v autách v strope nad oknom, kde by ste sa mohli chytiť. Podľa údajov predajcu sa nedajú ani doobjendať, pretože tam v karosérii nie je žiadna príprava.. v tak veľkom aute podľa mňa veľká chyba. Môže sa stať, že sa dostanete na miesta, kde to autom bude riadne triasť a tedy sa nieje čoho chytiť. Málo úložných priestorov - aj tie, ktoré tam sú - tak sú buď obrovské - ako box nad vodičom a spolujazdcom, alebo maličké - pri zadných sedadlách takmer nič. Zadné okná sa nedajú stiahnuť - iba vyklopiť ako na starej lade. (a teda žiadna možnosť s tým niečo spraviť z miesta vodiča) Najväčšia nevýhoda podľa mňa - mnoho komponentov je z malého auta (ako to aj sám výrobca uvádza, že je to segmet A) vmontované do veľkej karosérie. Príklad z praxe - kúrenie/klíma je ako z Clia, ale keď sme išli na služobnú cestu - 5 ľudí, plné auto, tak kúrenie v zime cítili len šofér a spolujazdec. Z kufra, ktorý sme mali prázdny ťahal studený vzduch a hoci bolo kúrenie naplno, nestačilo to na vykúrenie celého auta v zime (možno bolo - 10 C) To isté v lete - klíma nestíha vychladiť tak veľký priestor, iba prednú časť kde je šofér so splujazdcom. Takže tí vzadu to nevydržia a musia si odklopiť okno, čo celý účinok klímy eliminuje. Auto má len 15 palcové kolesá, na tú veľkosť by boli lepšie spoň 16ky. Ani v roku 2017 nemalo auto LED denné svietenie (to už je len taký detail, ktorý ma prekvapil)
Kladné stránky - obrovské auto, za tú cenu bezkonkurenčné, celkom bohatá výbava (autorádio, klíma, ovládanie pod volantom, kontrola tlaku pneu, hill-holder...),
Sám jazdím na 13 ročnej toyote verso, ktorú mám 6 rokov (najazdených 140 tis, celkovo 410 tis.)
Mali sme novú Daciu Dokker v bývalej práci. Kupovaná nová v roku 2017. 1.6 benzín. Nejaká stredná výbava. Za tú cenu je to obrovský kus auta, čo má svoje výhody, aj nevýhody. Konštruktéri museli niekde šetriť. Tak napríkla😜 zvnútra je to samý plech, málo miest je obložených, vyzerá to ako vo favorite, nemáte žiadne madlá, ktoré bývajú bežne v autách v strope nad oknom, kde by ste sa mohli chytiť. Podľa údajov predajcu sa nedajú ani doobjendať, pretože tam v karosérii nie je žiadna príprava.. v tak veľkom aute podľa mňa veľká chyba. Môže sa stať, že sa dostanete na miesta, kde to autom bude riadne triasť a tedy sa nieje čoho chytiť. Málo úložných priestorov - aj tie, ktoré tam sú - tak sú buď obrovské - ako box nad vodičom a spolujazdcom, alebo maličké - pri zadných sedadlách takmer nič. Zadné okná sa nedajú stiahnuť - iba vyklopiť ako na starej lade. (a teda žiadna možnosť s tým niečo spraviť z miesta vodiča) Najväčšia nevýhoda podľa mňa - mnoho komponentov je z malého auta (ako to aj sám výrobca uvádza, že je to segmet A) vmontované do veľkej karosérie. Príklad z praxe - kúrenie/klíma je ako z Clia, ale keď sme išli na služobnú cestu - 5 ľudí, plné auto, tak kúrenie v zime cítili len šofér a spolujazdec. Z kufra, ktorý sme mali prázdny ťahal studený vzduch a hoci bolo kúrenie naplno, nestačilo to na vykúrenie celého auta v zime (možno bolo - 10 C) To isté v lete - klíma nestíha vychladiť tak veľký priestor, iba prednú časť kde je šofér so splujazdcom. Takže tí vzadu to nevydržia a musia si odklopiť okno, čo celý účinok klímy eliminuje. Auto má len 15 palcové kolesá, na tú veľkosť by boli lepšie spoň 16ky. Ani v roku 2017 nemalo auto LED denné svietenie (to už je len taký detail, ktorý ma prekvapil)
Kladné stránky - obrovské auto, za tú cenu bezkonkurenčné, celkom bohatá výbava (autorádio, klíma, ovládanie pod volantom, kontrola tlaku pneu, hill-holder...),
Sám jazdím na 13 ročnej toyote verso, ktorú mám 6 rokov (najazdených 140 tis, celkovo 410 tis.)
Dokker je spíše dodávka než osobák.
A ta madla... No vidíte. je mi 48 a za tu dobu jestli jsem se chytnul madla 5x? Třeba mě tohle vůbec neschází...
A ta madla... No vidíte. je mi 48 a za tu dobu jestli jsem se chytnul madla 5x? Třeba mě tohle vůbec neschází...
...neviem prečo mi vymazalo koniec príspevku, ale...😒br />
.. sú to podobne veľké autá, osobne som s výberom spokojný. Je tam rozdiel v kvalite ( v prospech toyoty) a fakt, že som na to auto viac zvyknutý. Preto by som nemeli, ale dokážem pochopiť ľudí, ktorí sa pre Daciu rozhodnú, pretože to nie je zlé auto, pokiaľ ustúpite niektorým kompromisom. Vo Zvolene je taxikár, ktorý má na Dacii najazdených cez 400 tis bez vážnej poruchy. Len pripomínam, že je to benzínový atmosférický motor.
Jana Volhejnov
Pokud prumerna rodina potrebuje prostorne auto a cenove dostupne., je lodgy skvela volba. Za tytez penize co v bazaru mate nove auto v zaruce. Mame Lodgy 2016 ve vybave Stepway 7 mist, nejsilnejsi motor. Najeto cca 60tis km bez zavad. Servis na urovni, cenove neruinuje rozpocet. Nase Lodgy zvladla plne nalozena se 4 deti i hodne extremni teren na chorvatskem ostrove, mile nas prekvapila. Odvezu s ni klidne i kola i 2 kola uvnitr, na kare naklad a na strese taky. Samozrejme to ma vliv na spotrebu, ale je to pracant. A ze je uvnitr plastova? Pri beznem rodinnem zivote nepotrebuji auto v kuzi s mahagonovymi prvky. Uz se mi i stalo ze ji ode mne chteli odkoupit. Ale tohle auto nedam. Bude s nami dokud vydrzi. Mela jsem 19 let aoctavku prvni rady. Porad nejake problem s ni byly. Takze Lodgy je clenem nasi rodiny, kdyz dostane co potrebuje, vrati nam to na spolehlivosti. Jediny karambol bylo srazeni srnce. Kdyz na me srnec koukal pres celni sklo, napadlo me ze to nemuzem prezit. Odnesly to jen plechy a plasty. Vse zaplatila pojistka na srazku se zveri a autoservis byl rychly, vstricny a i nahradni vuz jsem dostala k dispozici. Zaver: radsi novou Dacii v zakladu nez ošunťělého 15let3ho mercedesa s nejistou minulosti a majitelem.
bobosu1
Dobrý den
Mohu jen souhlasit mám Lodgy 1,2 TCE Celebration 7 mist. Cena 350 tisíc.
Najeto 95 tisíc.
Soupis záva😜 0
Zatím jen servis předepsaný výrobcem, původní brzdové desky (7 míst má větší kotouče), zatím i původní sady pneu (zakoupena zimní sada včetně disků). Za těch 4,5 let nepraskla ještě ani žárovka, prostě nic. Vůz používán jen na delší trasy (tedy žádné problémy s touhle motorizací) spotřeba dlouhodobě 7,2 l.
Auto je dělník, v případě obsazení jen dvěma lidmi dost tvrdé, pokud se naloží (což nám nedělá problém) tak bez problémů.
Za mne bych už do ojetiny nešel a čím jsou auta složitější tím spíš.
Mohu jen souhlasit mám Lodgy 1,2 TCE Celebration 7 mist. Cena 350 tisíc.
Najeto 95 tisíc.
Soupis záva😜 0
Zatím jen servis předepsaný výrobcem, původní brzdové desky (7 míst má větší kotouče), zatím i původní sady pneu (zakoupena zimní sada včetně disků). Za těch 4,5 let nepraskla ještě ani žárovka, prostě nic. Vůz používán jen na delší trasy (tedy žádné problémy s touhle motorizací) spotřeba dlouhodobě 7,2 l.
Auto je dělník, v případě obsazení jen dvěma lidmi dost tvrdé, pokud se naloží (což nám nedělá problém) tak bez problémů.
Za mne bych už do ojetiny nešel a čím jsou auta složitější tím spíš.
Luk Martynek
Takže to nové auto mělo během úvodních 100tkm 3 fatální závady, kdy zůstalo nepojízdné, z toho dvakrát vyžadovalo odtah a všem to přijde úplně normální? Asi špatný server 😄 Ano, bylo to kvůli prkotinám, ale poslední baterka, co jsem měnil, byla 14 let stará.. God bless ojetiny..
Marekx
Jsem fanda LPG a jezdím s vozy na LPG již dobrých 15 let, ale když vidím tu silně orezlou LPG nádrž zespodu vozu, bez jakéhokoliv krytí, tak s tím bych teda nejezdil. Toroidka má sice dvojitý plášť, ale tady nemá absolutně žádnou ochranu polohou při havárii vozu. To už raději ten extra velký kufr trochu zmenšit a hodit na jeho konec válcovou nádrž s pevně kotvící konstrukcí. Ty rezervy zespodu jsou stejně ujetý výmysl. Kdo to měl a musel na cesté řešit defekt, ví své, jaké radosti to může připravit. Za mě nikdy více rezerva zespodu vozu, tím spíše tam pak cpát LPG nádrž.
emkejx
stou nadrzou ako bolo spomenute vyssie od niekoho, tiez by som sa dost bal tej hrdze na nadrzi a toho umiestnenia pod podvozkom. Ja som mal moje druhe auto kupene nove a sluzilo mi 10 rokov: Kia Rio 1.4 (71kw/ 97k) rv:2009. O aute v jednom clanku z 2006 napisali ze predna cast nepasuje k zadnej (dizajnovo), Najkrajsie to auto v roku 2009 urcite nebolo a ako som uviedol ten model bol na trhu asi od 2005 tusim. Ja som ho kupil za 10500€ (cize nieco cez 300.000SK) auto som predal tohto roku, nakolko v rodine pribudlo babo pred 2 rokmi a narastlo... maly htb nam bol stiesneny a aj v case ked bolo dieta male bola to komplikacia niekam ist, v kufri ktory bol akurat na skladaci kocik ste vopchali max 2 stredne velke nakupne tasky, zvysok nakupu siel pred detsku sedacku alebo pred spolujazdca k noham. A tak Kia musela ist prec. Len v skratke som chcel ze auto som mal 10 rokov teda bez 2 mesiacov. A za ten cas co som si vsetko vypocul na adresu kie a co vlastne este aj dnes najde "svojich fanusikov" ma to auto nenechalo v stichu, teda raz pardon. Ked mi po asi 3000km islo na 3 valce, ale to bolo z dovodu prehryzeneho vysokonapatoveho vodica kunou alebo akou havedou. opravene v zaruke v ten samy den... Inak 10 rokov pravidelny servis raz do roka vymena oleja a vsetkych filtrov a spotrebaku podla servisky (sviecky). Auto som v ramci zaruky servisoval priamo u predajcu a po zaruke u znameho v servise. Brzdy predne sa menili komplet po 9 a pol roku. najazd cca 115000km. Vzadu to malo bubny a tie sa len pravidelne raz do roka natreli aby vypadali vzdy ako nove a maximalne sa dostelovali vratane rucnej ak bolo treba alebo pred STK/emisnou. Jedine co na aute za 10 rokov hnevalo bol vyfuk, na ktorom sa asi 2x menil suchy spoj teda vyfukovy tmel pred zadnym tlmicom, tam to bolo slabsie riesene. No a este uchytenie vyfuku sa opravovalo za zvodom od motora, kde to prehrdzavelo asi po 7 rokoch. Rozvody sa menili raz presne podla servisneho intervalu. A celkovo som na aute menil len s
emkejx
A celkovo som na aute menil len stierace predne (zadny povodny -myslim gumicky - stale funkcny aj v case predaja auta) a este som menil 2x obe predne ziarovky. Bateria bola povodna original co bola v aute tak fungovala a prezila bez jedineho nabijania v zime a pod. proste auto stale funkcne. Az tento rok koncom zimy manzelka nechala svietit interierove stropne a rano som nenastartoval, len cez kable... ale bateria si poradila! A do auta okrem spotrebaku co som uviedol + 2x kompletne sady zimnych aj letnych pneu + plechy na zimne kolesa to bola cela investicia do auta za 10 rokov. Auto bolo zive s 97 konikmi na maly 5dv. hatchback radost jazdit, ked boli v aute dvaja bez batoziny isli do kopcov 😁 ale mesto a dialnice parada... Auto nebolo nikdy lakovane teda burane, len raz mi ho nejaky bryndziar (slovaci rozumeju) poskriabal az na plech na kapote, vtom case riesene cez havarijnu... Samozrejme za 10 rokov na ciernom laku pribudnu nejake esteticke chybicky a teda skrabance a tak. Co sa tyka hrdzy auto bolo ciste (mimo podvozkovej casti) kasna krasna, jedine pri odtokoch vody z dveri uz bolo vidiet hrany ze koroduju a jediny jeden velky problem ktory sa prejavil po 7 rokoch (teda po 7 rocnej zaruke od kii na prehrdzavenie plechov)... ako naschval, lem zadneho naraznika na lavej strane bol vo fabrike zle opracovany z vnutornej strane nad kolesom co si nevsimol ani mechanik ked vzdy menil koleso na sezonu ze tam sa dostava voda spina a po 7 rokoch aj doslova par dnoch sa objavila na laku bublina, a bolo... plech durch deravy pod lakom snad 7cm sirka a vyska 2cm... ocistene, vytmelene a oprave no po kazdej zime sa to znova objavilo a teda 3x sa to riesilo vzdy na jar. Inak auticko bolo veelmi zachovale v interiery, Bola to vybava Sporty, cize kovove pedale, kozeny volant, kozena radacia paka a cervene obsitie vo dverach a sedadiel 😊 prepacte za spam a ze som si vylial srdce 😁 inak auto som predal 5/2019 za 1/3 z kupnej ceny. Najazdilo somnou cez 130.000km a motorick
jozinec
Prohlizel jsem si to nekde na salone. Stacilo otevrit dvere. A dekuji nechci.
Ve slusny vybave za cca 350. To si muzu par tisic pridat a mit kombi nebo lifta od sposty jinych znacek. To auto ma pekelnej interier. Velky je jak multivan a nevazi snad ani tunu.... to se musi zmuchlat jak krabicka od cigaret. Navic nevim jaka je vyhoda mit za detma v kufru, co je jak stodola naskladany kola a ja nevim co jeste. Asi je to jen moje deformace, ale to nemusi byt ani fatální naraz a tyhle veci z kufru dokazou udelat ve vnitr peknou paseku.
Ve slusny vybave za cca 350. To si muzu par tisic pridat a mit kombi nebo lifta od sposty jinych znacek. To auto ma pekelnej interier. Velky je jak multivan a nevazi snad ani tunu.... to se musi zmuchlat jak krabicka od cigaret. Navic nevim jaka je vyhoda mit za detma v kufru, co je jak stodola naskladany kola a ja nevim co jeste. Asi je to jen moje deformace, ale to nemusi byt ani fatální naraz a tyhle veci z kufru dokazou udelat ve vnitr peknou paseku.
Marek verma
Dacia, Renault, Peugeot, Citroen, stejná laciná auta ,ktery plní užitek jak ty drahá, ale jak dlouho tak to je ve hvězdách, záleží pak na spoustě věcí.. -majitel, náhoda špatně či dobre vyrobeneho kusu a pak od koho kupujete aj. Kvalitní auto které by vydrželo jezdit 20 let jak škůdkaFerrari 120 uz prostě nekoupíte za málo peněz :-!
Lodgy sice neni krasavec, ale na rozdil od mnoha podobnych nacancanych konkurentu umi byt plne sedmimistne.
Snad jediny otaznik bych dal do kategorie bezpecnost, tam si nejak nejsem jisty, co ty turkem rucne provedene svary vydrzi...
Ale jinak - bravo Dacia (jaky rozdil oproti Subaru z uplne opacneho konce cenoveho spektra..) :yes: :yes: :yes:
Mimochodem na dacia foru se moc vaznych veci neresi a to ani u logana... auta sou mechanicky neznicitelny, za to se tam resi plno blbosti ktery dojem z auta docela kazi...
Mám ve firmě jednoho dokkera, auto funguje jako soumar, dva roky bez závady, pokud vím.
Na druhou stranu... člověk může mít smůlu i jinde, za ty peníze a se zárukou...
PS: Při prodeji jsem pak trhnul osobní rekord. Dokker byl pryč ani ne za 12 hodin od zveřejnění inzerátu.
Mmch. podobná story, teď jsme prodávali felicii pick-up, kterou jsme měli od r. 99, nájezd kolem 200 tis., udržované auto, nějaká rez, standard, co mě ale dostalo, po zveřejnění inzerátu byla prodaná ještě ten den. 😁
co sa tyka bezpecnosti tak radsej novu Daciu ako 10 rocnu ochcavku f dyzlu