Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeHonda potvrzuje zprávy o konci turbodieselů v Evropě. Nahradí je hybridy
45 komentářů
WinDiesel
… aby ty jejich hybridy někdo chtěl, myslím si že hybridy :-! si lidi spojují s Toyotou, rozhodně ne s Hondou.
Honda v poslední době v evropských prodejích prudce padá a dnes prodává úplné minimum, takže je skoro jedno jaké motorizace nabídne, horší už to být nemůže.
Tak to připepří, zruší diesely a nahradí je ještě dražšími hybridy.
Doby, kdy hybrid byl mnohem dražší než diesel jsou dávno pryč.
Nojo byla a JE doba kdy nafta BEZ DOTACE nedává v běžnym osobnim autě = absolutně vůbec smysl. Prostě to bez MILIARDAMA zvýhodnění proti benzínu = nevychází
Napsal sem to tu 100x každej si ten FAKT může ověřit = a přece.. :-!
Napsal sem to tu 100x každej si ten FAKT může ověřit = a přece.. :-!
KANKUNEN
ted je pro ně diesel pešek, jen Mazda to zvládla až na ty vačky před úpravou. Stačí kupovat HDI a překupovat od Peugeotu Aisin převodovku a prodeje porostou. Korejci ty diesly zvládají.
Aisin ale nemá s Peugeotem nic společného 😄
Automatickou osmistupňovou převodovku nazvanou EAT8 vyvinul koncern PSA společně s japonskou firmou Aisin. Co tam máš dál??? Co si tak svoje myšlenky napřed prohnat přes gůgl.
Ako tak sledujem dianie okolo motorov, tak vážne jedine Mazda niečo robí so zdokonaľovaním súčasných technológii = zvyšovaním účinnosti... Navyše ich autá sú nádherné. Výsledok? také auto si kúpi nadšenec dizajnu, techniky, ak ten, kto chce auto so "zastaralou" technikou = bez turba (a samozrejme kombinácie zákazníkov). Celkom slušná skupina zákazníkov.
Akurát som minule išiel na novej Scale 1,0T / 85 kW a žeby to išlo lepšie ako moja M3 2,0 / 88 kW - tak to nemôžem vôbec povedať.
Každopádne - nové autá ma už nejako prestávajú zaujímať - sú také nejaké sterilné, samá elektronika... Práve včera som dostal ponuku šoférovať starý zrenovovaný Opel GT zo 70-tých rokov 😊. Teším sa na to oveľa viac ako na akékoľvek nové auto 😉.
Akurát som minule išiel na novej Scale 1,0T / 85 kW a žeby to išlo lepšie ako moja M3 2,0 / 88 kW - tak to nemôžem vôbec povedať.
Každopádne - nové autá ma už nejako prestávajú zaujímať - sú také nejaké sterilné, samá elektronika... Práve včera som dostal ponuku šoférovať starý zrenovovaný Opel GT zo 70-tých rokov 😊. Teším sa na to oveľa viac ako na akékoľvek nové auto 😉.
Nic proti dieselom od Mazdy, ale Mazda ma predsa aj dobre benzinove atmosfery, tak preco kupovat diesel? Koli tomu ~litrovemu rozdielu v spotrebe? To usetrim v nizsej nakupnej cene a nizsich nakladoch na servis ("bezne" benziny od Mazdy nemaju ani turbo ani GPF, neviem ako Sky-X)...
Pochopim to este povedzme u strednych/vacsich suv-ciek tam povedzme ma diesel zmysel. Ale nevidim dovod kupovat diesel napriklad do mazdy3 alebo 6...
Pochopim to este povedzme u strednych/vacsich suv-ciek tam povedzme ma diesel zmysel. Ale nevidim dovod kupovat diesel napriklad do mazdy3 alebo 6...
traveldrive
Teda ak ide v prvom rade o emisie, nemajú väčší zmysel, ako stále dosť drahé hybridy, klasické benzínové motory doplnené fabrickým systémom na spaľovanie CNG alebo LPG? Prípadne systémy výhradne na plyn?
Známy má Outback s americkým, tuším 3,6-litrovým motorom. Má tam dorobený LPG, čo sa spotreby týka, tak mu to berie 10-12 litrov plynu, čo je cenovo asi ako 6 l nafty na 100 km. Aj emisie musia byť niekde hlboko dolu.
Známy má Outback s americkým, tuším 3,6-litrovým motorom. Má tam dorobený LPG, čo sa spotreby týka, tak mu to berie 10-12 litrov plynu, čo je cenovo asi ako 6 l nafty na 100 km. Aj emisie musia byť niekde hlboko dolu.
WinDiesel
Nissan jde pomalu do kopru. Ghosn, Brexit, továrny jsou vesměs v UK ...
Honda - nemá nabídku která by byla prodejná.
Mazda má výborné dieselové a benzínové motory SKY ale specielně benzíny mají vysoké flotilové CO2 a zbývá pár měsíců, než se začnou započítávat pokuty. Benzín Sky-X to spíše komplikuje než zlepšuje.
Mitsubishi - diesely jsou pryč a zbývá předražený neprodejný Outlander PHEV a benzínové motorizace SUV s vysokými flotilovými CO2.
Toyota - zhybridizovala co se dalo, opustila diesely, které emise CO2 snižovaly, ale níž se už nedostane - elektromobily nemá, hybrid s motorem 2,5 v RAV4 má příliš vysoké flotilové emise CO2.
Suzuki - samý benzín s emisemi nad 100 g, hrozí pokuty.
Subaru - zbavili se dieselu ale nemají nic co by mohlo nastoupit místo nich. Benzíny jsou užrané, věc komplikují pohony 4x4, i kdyby přišli s PHEV nebo s EV, KDO TO BUDE KUPOVAT?
Je myslím jen otázka času kdy se začnou Jap automobilky z Evropy stahovat. Honda nebo Subaru budou první.
Honda - nemá nabídku která by byla prodejná.
Mazda má výborné dieselové a benzínové motory SKY ale specielně benzíny mají vysoké flotilové CO2 a zbývá pár měsíců, než se začnou započítávat pokuty. Benzín Sky-X to spíše komplikuje než zlepšuje.
Mitsubishi - diesely jsou pryč a zbývá předražený neprodejný Outlander PHEV a benzínové motorizace SUV s vysokými flotilovými CO2.
Toyota - zhybridizovala co se dalo, opustila diesely, které emise CO2 snižovaly, ale níž se už nedostane - elektromobily nemá, hybrid s motorem 2,5 v RAV4 má příliš vysoké flotilové emise CO2.
Suzuki - samý benzín s emisemi nad 100 g, hrozí pokuty.
Subaru - zbavili se dieselu ale nemají nic co by mohlo nastoupit místo nich. Benzíny jsou užrané, věc komplikují pohony 4x4, i kdyby přišli s PHEV nebo s EV, KDO TO BUDE KUPOVAT?
Je myslím jen otázka času kdy se začnou Jap automobilky z Evropy stahovat. Honda nebo Subaru budou první.
v nemecku italii francii spanielsku a hadam aj v beneluxe je eclipse cross uz aj s 2,2 dizlom ... .. ale tak je fakt ze tiez by som ho s dizlom nechcel hoc ide tiez pekne https😐/www.youtube.com/watch?…
podla mna sa stahovat este nemusia.. pridu s hybridmi predsa miesto dizlov .. aj novy jazz uz bude hybridny... a hybridne CR-V je tiez paradne .... a casom uz aj samotne europske znacky budu mat coraz viac hybridov prave na ukor dizlov... proste tak to je...
podla mna sa stahovat este nemusia.. pridu s hybridmi predsa miesto dizlov .. aj novy jazz uz bude hybridny... a hybridne CR-V je tiez paradne .... a casom uz aj samotne europske znacky budu mat coraz viac hybridov prave na ukor dizlov... proste tak to je...
ČR má vždy 5 měsíců zpoždění. Nikdo Ti diesel nevnucuje ale měl by být v nabídce, hlavně u SUV a větších vozů s 4x4.
u nejakeho vacsieho SUV ano... tam nie je na skodu..... outlander ho donedavna este mal.... a dnes ho paradoxne tlacia miesto outlandera uz do mensieho eclipse crossu ( bohvie preco navyse ked sa chysta este k tomu aj hybridny eclipse cross po vzore outlanderu PHEV ) ... ale aj to je pre niekoho lepsie ako nic ... este je tu dizlova L200 8-s aj ked ano.. to zrovna nie je rodinne SUV na kazdy den
no a nove ASX za nejake 2 roky... tak tam uz tusim bude tiez len ked tak plugin hybrid... tam s dizlom uz tiez netreba pocitat .... ale ktovie... mozno sa casy dizlov este vratia ked automobilky zistia ze plugin hybridy jednoducho nebudu mat tie uspechy ako dizle .. uvidime
mitsu https😐/www.youtube.com/watch?… :yes: Rasto nie si sam pre koho su pickupy srdcovka.... ja to vnimam rovnako ... a uz teraz sa tesim na ten tvoj slubeny test L200 .. tu je aj tip na teren ak uz teda chces nieco extra .. cas 4:50 https😐/www.youtube.com/watch?… 😲 sanka dole ... ale keby ho nahodou smyklo.. tak sranda skonci
no a nove ASX za nejake 2 roky... tak tam uz tusim bude tiez len ked tak plugin hybrid... tam s dizlom uz tiez netreba pocitat .... ale ktovie... mozno sa casy dizlov este vratia ked automobilky zistia ze plugin hybridy jednoducho nebudu mat tie uspechy ako dizle .. uvidime
mitsu https😐/www.youtube.com/watch?… :yes: Rasto nie si sam pre koho su pickupy srdcovka.... ja to vnimam rovnako ... a uz teraz sa tesim na ten tvoj slubeny test L200 .. tu je aj tip na teren ak uz teda chces nieco extra .. cas 4:50 https😐/www.youtube.com/watch?… 😲 sanka dole ... ale keby ho nahodou smyklo.. tak sranda skonci
Toyota je až do 2025 v pohode. Už v 2017 mali fleetove emisie 103g/km. A po roku 2025 by im nepomohol žiadny diesel. A sú na tom lepšie ako akákoľvek automobilka s dieslami. Ktoré musia tlačiť EV, alebo aspoň plug-in hybridy.
WinDiesel
… kdy spolu japonské automobilky spolupracovaly a sdílely motory.
Suzuki třeba jezdilo s motorem Mazda (diesel).
Až na Toyotu jsou to menší automobilky a přesto spolu nedokáží spolupracovat. :no:
A to ani ve spřátelených skupinách, což je např. Toyota, Subaru, Mazda, Suzuki.
Mno Mitsubishi nyní spadá pod Renault/Nissan tak uvidíme.
Suzuki třeba jezdilo s motorem Mazda (diesel).
Až na Toyotu jsou to menší automobilky a přesto spolu nedokáží spolupracovat. :no:
A to ani ve spřátelených skupinách, což je např. Toyota, Subaru, Mazda, Suzuki.
Mno Mitsubishi nyní spadá pod Renault/Nissan tak uvidíme.
St.
První Hondu jsem měl s 1,7 CTDi, původně motor od Isuzu. Byl to velký návrat dieselů do Hond. Jelo to parádně, pak vyvinuli 2,2, to jelo ještě lip. Biturbo 1,6 byla také fantastická (já vím, nějaké problémy tam byly), ale teď mám v hledáčku hybrid CR-V. Myslím, že kdo ještě koupí Civic s dieselem, neprohloupí.
k civicu dizel vobec nepasuje... tam patri jednoznacne benzin 😉 ... neblazni civic s dizlom ... to je ako hotdog s tatarkou miesto horcice... brrr ... ale ok.. proti gustu 8-s
třeba proto, že jezdím 60 táců ročně ?
Na tento nájezd určitě hybrid nebo diesel. Ovšem pokud člověk jezdí dálky, SUV mi přijde naprostý nesmysl. Ale to je na jinou diskuzi.
Pokud nejezdis autobahn vysokými rychlostmi, hybrid dnes už dává větší smysl než diesel.
Pokud nejezdis autobahn vysokými rychlostmi, hybrid dnes už dává větší smysl než diesel.
"Mikesus" - povedať v dnešnej dobe, že "SUV je nesmysl"... 😉. Podstatné je, že je to moderné, každý to chce. Možno práve zníženie karosérie je cestou k znižovaniu emisii - možno len o málo, ale všetko sa počíta.
Hlavne obrovské SUV zvyšujú emisie, lebo sú ťažké, neaerodynamické = potrebujú vysoký výkon len na to, aby nejako išli... Ale každý dnes chce čo najväčšie SUV a samozrejme aj výkonné, najlepšie s nízkou spotrebou.
Minule sme sa niekde bavili o autách na tému "SUV = klimakiller" 😉. Jedna pani sa skoro pohádala, lebo ona jazdí na SUV. Vraj je to bezpečné, stabilnejšie ako akékoľvek iné auto (v duchu hesla ťažké = stabilné).
Napríklad také Mitsubishi robí už len SUV = nemám si u nich čo vybrať, keďže auto ako bol Lancer už nie je v ponuke 😞.
Hlavne obrovské SUV zvyšujú emisie, lebo sú ťažké, neaerodynamické = potrebujú vysoký výkon len na to, aby nejako išli... Ale každý dnes chce čo najväčšie SUV a samozrejme aj výkonné, najlepšie s nízkou spotrebou.
Minule sme sa niekde bavili o autách na tému "SUV = klimakiller" 😉. Jedna pani sa skoro pohádala, lebo ona jazdí na SUV. Vraj je to bezpečné, stabilnejšie ako akékoľvek iné auto (v duchu hesla ťažké = stabilné).
Napríklad také Mitsubishi robí už len SUV = nemám si u nich čo vybrať, keďže auto ako bol Lancer už nie je v ponuke 😞.
Není to moderní, je to módní. To je trochu rozdíl. A pokud si někdo tím honí ego, neznamená to že to dává smysl.
A není pravda, že každý to chce. To je dalsi nesmysl.
Ano, dokážu pochopit starší lidi, kterým vyhovuje vyšší posaz, lidí co potřebuji auto s vyšší světlou výškou ale klasické offroad jsou zbytečně moc atd. Ale vozit si zadek v SUV po dálnici nebo po městě jen proto, že to je SUV a jsem in je ujeté. A lepší výhled je kravina. Najezdil jsem spoustu po městě od malých aut přes C, D segmentu, jejích SUV derivatech až po Hilux. A z žádného auta nebyl lepší přehled o dění okolo než z klasického auta. Jediný Hilux měl výhodu lepsiho výhledu vpřed, ale kolem auta slepo.
Když už jsi to zakousl, v honbě za emisemi a bezpečnosti, jsem zvědav jak dojde daleko pokus o zákazu SUV ve městech v Německu.
A není pravda, že každý to chce. To je dalsi nesmysl.
Ano, dokážu pochopit starší lidi, kterým vyhovuje vyšší posaz, lidí co potřebuji auto s vyšší světlou výškou ale klasické offroad jsou zbytečně moc atd. Ale vozit si zadek v SUV po dálnici nebo po městě jen proto, že to je SUV a jsem in je ujeté. A lepší výhled je kravina. Najezdil jsem spoustu po městě od malých aut přes C, D segmentu, jejích SUV derivatech až po Hilux. A z žádného auta nebyl lepší přehled o dění okolo než z klasického auta. Jediný Hilux měl výhodu lepsiho výhledu vpřed, ale kolem auta slepo.
Když už jsi to zakousl, v honbě za emisemi a bezpečnosti, jsem zvědav jak dojde daleko pokus o zákazu SUV ve městech v Německu.
To ovšem platí i pro benzin
Je od Tebe hezké že jsi zmínil i benzín :😉
Je zbytečné se škrtem pera zbavovat něčeho co funguje. Opravdu se bojím že se pouze budou prát o zákazníky Toyoty. Nejlepší by bylo nechat zákazníka vybrat, touto cestou jde Mazda.
Předminulý rok začala pod tímto dojmem vyvážet diesely i do USA. V Austrálii pak nabízí modely které u nás neuvidíš - a v Dieselu, například CX-4 a CX-8.
Jakmile přestaneš dotovat = to čemu řikáš díra do světa DIV SE okamžitě zmizí 😄
"De Alba v tejto súvislosti zdôraznil, že medzi 77 krajinami zaväzujúcimi sa k uhlíkovej neutralite do roku 2050 nie sú najväčší znečisťovatelia - Čína, Spojené štáty, India, Rusko a Japonsko"
Keby spominani nieco aspon trochu robili, mozno by tie nase obmedzenia boli omnoho mensie.
Vyrobiť auto pre EU je oveľa náročnejšie, ako pre iné časti sveta. Pre niektoré značky je to len vecou prestíže predávať autá v EU.
No a moderný normy plniaci diesel nie je ani lacnejší ako Hybrid s NiMH batériami. A mimo diaľnic je na tom s účinnosťou a emisiami vždy horšie. A pri autách do C segmentu je na tom diesel horšie aj na diaľniciach.