Autosalon Frankfurt 2019
Letošní ročník IAA se koná mezi 12. a 22. zářím 2019, na 10. a 11. září jsou naplánovány novinářské dny. Hostí jej jako tradičně frankfurtské výstaviště. Mottem ročníku je "Driving tomorrow," tedy řízení zítřka.
Hlavními hvězdami výstavy jsou Land Rover Defender, Porsche Taycan nebo Volkswagen ID.3. Škoda na IAA 2019 představuje hlavně nové deriváty svých modelů, např. elektrické Citigo.
Vstupné
Vstupenky na IAA 2019 je možné zakoupit online nebo až na místě. Nákup přes internet je však cenově výhodnější, vstupné během pracovního týdne v takovém případě vyjde na 13 eur. Výstaviště je otevřeno každý den od 9:00 do 19:00.
Kdy: 12. – 22. 9. 2019
Kde: Ludwig-Erhard-Anlage 1, D-60327 Frankfurt/Main, z Prahy 510 km
Historie
Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se koná od roku 1987 a pořádá se jednou za dva roky. Zaměřuje se na osobní automobily a ob rok se střídá s výstavou nákladních automobilů v Hannoveru.
Původně byly tyto výstavy společné, když se ale staly kapacitně nezvladatelné, rozdělily se podle zacílení. Společná minulost se ostatně odráží i ve společném názvu obou výstav. V domovském Německu jsou nazývány stejně, IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), neboli mezinárodní automobilová výstava.
I přes pokles zájmu vystavovatelů i návštěvníků patří autosalon ve Frankfurtu mezi největší automobilové výstavy na světě. Poslední ročník, konaný v roce 2017 navštívilo přes 810.000 osob.
Btw. ak sa Ti zdá 45300 eur za 306k jednotku priveľa, ako potom hodnotíš koncepčne identické a parametrami takmer identické A35 AMG (2,0 R4 vpredu naprieč, 300k, haldexová štvorkolka, automat) za takmer 50t?
Btw. vyhol si sa tej vlastnej garáži, tak je ten Tvoj boj za baterkáče len idealistický, alebo je to obhajoba garáže?
Nesadnem si na zem z bavoráka, lebo je to bavorák a prémia. Pochválim ho a uznám, keď sa mi bude páčiť a ponúkne mi to, čo od bavoráku čakám. Teda okrem dizajnu aj športové ladenie, aspoň 4 valce, motor vpredu pozdĺž a zadný náhon. Trojvalec s pohonom predných kolies ponúka kde-kto, a ani v týchto prípadoch ma nadchnúť nedokáže. Rovnako nepochválim Cayenne, je to Porsche, ktoré ma skrátka nemá čím nadchnúť. Jediné BMW, s ktorým som jazdil, bolo 325i (E30) a celkom rád naň spomínam. No a ešte 850 CSi, toho si pestuje v garáži sused cez ulicu, ale s ním som šiel možno 100 km.
Možno predokolka od BMW jazdí lepšie ako konkurencia, aj s tromi valcami, ale už to nie je to, čo bavorák dlhé časy robilo bavorákom. Takže budem kritizovať, nie chváliť. Mysli si čo chceš. Ja mám zase pocit, že si zaujatý voči elektromobilom, a pravdu povediac tá zášť voči EV, ktorú tu mnohí hrubo a neomalene predvádzajú, je mi ťažko pochopiteľná.
A moja garáž? EV v nej nie je. A rozmýšľam, ako si prišiel na môj údajný boj za "baterkáče", nič také si nepamätám.