Novinky
kesumb
Potkal jsem červený s RZ CAT 707HP a slušně jsem se ho zeptal, jestli to je jenom nálepka nebo to má i motor a teda jako jede to a ten zvuk...
Ada je zase tady
a chtějí nás obšťastnit svými zážitky. Otázka zní pouze proč? K čemu je ten PR dobrý? Kdo z čtenářů tohoto webu si koupí takové hovado s benzínovým motorem? Nemohlo to tady být - pro těch pár slintajících teenagerů - jako PR článek? :no:
Martin911Turbo
Tak si představ, ž se najdou v čr takový blázni co si běžně koupín benzínový Jeep Grand Cherokee TrackHawk se 717 koni a v Brně je už celkem dobře potkávám
white label
Samotné motory jsem nevážil, ale Panamera GTS s V8 4,0 je o 105 kg těžší, než o 20 PS slabší eSko s V6 2,9.
Aktivní diff právě Macan (za příplatek) má (měl ho už i předfaceliftem) a pokud chceš Macana jako relativně řidičsky atraktivní "crossover-hh", pak je ideální konfigurací adaptivní podvozek (PASM), ale bez vzduchu! (GTS a Turbo ho má v základu), aktivní diff na zadní nápravě (PTV plus), sport chrono paket a sport. výfuk (GTS a Turbo opět už v základu). V této konfiguraci Macan "berličky" typu natáčení kol a akt. stab. nepotřebuje, protože je podstatně nižší, lehčí a celkově menší.
Schopnosti podvozku nového Cayenneu jsou (vzhledem k jeho velikosti, výšce a hmotnosti) opravdu impozantní, ovšem podobně jako cena za to, přesto i u Cayenneu zatáčí o poznání lépe eSko s V6, než Turbo s V8.
Ano i vzduchový podvozek se vyvíjí, přesto stále platí, že jeho preferencí je komfort, nikoli agilita ve smyslu "řidičského" podvozku. A stále má určitý problém s příčnými nerovnostmi, které dávají stejný ráz oběma kolům dané nápravy současně.
Nová RS6 má vzduch v základu, ale místo něj je možné zvolit sportovní podvozek s ocelovými pružinami a stavitelnými tlumiči, protože skutečně sport. (správně "ukecaný") podvozek se na vzduchu prakticky udělat nedá.
Aktivní diff právě Macan (za příplatek) má (měl ho už i předfaceliftem) a pokud chceš Macana jako relativně řidičsky atraktivní "crossover-hh", pak je ideální konfigurací adaptivní podvozek (PASM), ale bez vzduchu! (GTS a Turbo ho má v základu), aktivní diff na zadní nápravě (PTV plus), sport chrono paket a sport. výfuk (GTS a Turbo opět už v základu). V této konfiguraci Macan "berličky" typu natáčení kol a akt. stab. nepotřebuje, protože je podstatně nižší, lehčí a celkově menší.
Schopnosti podvozku nového Cayenneu jsou (vzhledem k jeho velikosti, výšce a hmotnosti) opravdu impozantní, ovšem podobně jako cena za to, přesto i u Cayenneu zatáčí o poznání lépe eSko s V6, než Turbo s V8.
Ano i vzduchový podvozek se vyvíjí, přesto stále platí, že jeho preferencí je komfort, nikoli agilita ve smyslu "řidičského" podvozku. A stále má určitý problém s příčnými nerovnostmi, které dávají stejný ráz oběma kolům dané nápravy současně.
Nová RS6 má vzduch v základu, ale místo něj je možné zvolit sportovní podvozek s ocelovými pružinami a stavitelnými tlumiči, protože skutečně sport. (správně "ukecaný") podvozek se na vzduchu prakticky udělat nedá.
kesumb
Ok, tedy srovnatelné😒br />
RRS SDV6: 2245Kg (EU)
Touareg V6 TDI: 2070kg (EU)
X5 30😜 2180kg (EU)
GLE 350g nemůžu najít specifikaci pro EU, USA verze se bez řidiče a suchá vejde pod 2200kg
Chtěl jsem tím říct, že podstatně větší SUV může vážit skoro stejně jako PŘEDRAŽENÝ E-Pace, který stojí 1,66 mil. Kč, což vedle 1,740 mil Kč za V6 Touarega není nijak zásadně rozdílná cena. Šlo mi pouze o hmotnost.
Touareg V6 TDI: 2070kg (EU)
X5 30😜 2180kg (EU)
GLE 350g nemůžu najít specifikaci pro EU, USA verze se bez řidiče a suchá vejde pod 2200kg
Chtěl jsem tím říct, že podstatně větší SUV může vážit skoro stejně jako PŘEDRAŽENÝ E-Pace, který stojí 1,66 mil. Kč, což vedle 1,740 mil Kč za V6 Touarega není nijak zásadně rozdílná cena. Šlo mi pouze o hmotnost.
kesumb
Otázkou zůstává, jaký je vážně mezi těma motorama hmotnostní rozdíl. Byly ATMO V8, který se podívaly pod 200kg (63AMG a mimochodem třeba stařičká 4,2 V8 AUDI). Dneska se ale motory váží převážně kompletně nenastrojené a reálnou hmotnost agregátu se z toho nedozvíš.
Cayenne je oproti Macanu narvanej technologiema (natáčení kol, aktivní stabilizátory), který v Macanu nejsou. A nevím, jestli má Macan aktivní dif. Otázkou ale je, jestli to Macan potřebuje, protože je menší. Ale schopnosti podvozku na kterým Cayenne stojí jsou opravdu impozantní, cena teda taky. Jo a pak si nejsem jistý, jestli má Macan stejnej vzduchovej VÍCEKOMOROVEJ podvozek, jako Cayenne. Protože třeba teď už minulá A6 se na vzduchu chová úplně jinak, než ten Touareg a je to daný tím, že umí měnit krom tlaku výšky i progresivitu právě využitím více komor na každém kole.
Cayenne je oproti Macanu narvanej technologiema (natáčení kol, aktivní stabilizátory), který v Macanu nejsou. A nevím, jestli má Macan aktivní dif. Otázkou ale je, jestli to Macan potřebuje, protože je menší. Ale schopnosti podvozku na kterým Cayenne stojí jsou opravdu impozantní, cena teda taky. Jo a pak si nejsem jistý, jestli má Macan stejnej vzduchovej VÍCEKOMOROVEJ podvozek, jako Cayenne. Protože třeba teď už minulá A6 se na vzduchu chová úplně jinak, než ten Touareg a je to daný tím, že umí měnit krom tlaku výšky i progresivitu právě využitím více komor na každém kole.
white label
S tím srovnáním 2.9 vs 4,0 souhlas.
Těšil jsem se na novou Panameru GTS s mírně přifouklou V6 2,9 z eSka, jenže oni tam nakonec dali výrazněji podladěnou těžší V8 4,0 z Turba...
Vykašlal bych se na předražený Cayenne Coupé a šel raději do Macanu Turbo (také s V6 2.9), je lehčí, nižší, agilnější a lépe vypadá.
Těšil jsem se na novou Panameru GTS s mírně přifouklou V6 2,9 z eSka, jenže oni tam nakonec dali výrazněji podladěnou těžší V8 4,0 z Turba...
Vykašlal bych se na předražený Cayenne Coupé a šel raději do Macanu Turbo (také s V6 2.9), je lehčí, nižší, agilnější a lépe vypadá.
mrha
Ten sport paket má pouze a jen středové segmenty sedaček z látky. Nejde nakonfigurovat ani Alcantara... Ten flanel vzor vypada hrozně. To samé předek auta se zapomněl někde v minulém tisíciletí a pohled zepředu je otřesný... Na druhou stranu chválím Porsche, že lze do auta konečně dát headsup displej
fOE
Ad ta adorovana hmotnost. Chlacholit se E pacem, ktery je tezky protoze cena, je trosku odvadeni pozornosti. Lepsi je se podivat kdyz uz tak na F Pace, a ten ma pod 2t, konkretne 1995Kg s kompresorovou V8 o 5L objemu, s V6 je pak o dalsich 100kg niz. Je to pravda o osmnact cisel mensi auto, ale o kolik je mensi i skutecne se tu vedlo nekolik debat kde byl cayenne davan s F pacem podobnou uroven. Prijde mi to jako smysluplnejsi srovnani nez treba to s Kodiaqem. 😉
A teda nedá mi to, ale když jsem tu psal, že je SQ7 těžká na čumák (stejně jako Touareg V8 - ten mimochodem nemá elektrickej kompresor), tak se tu všichni tvářili jako že je to kravina a těd to tu je plyne i s V8 benzínem.