Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
pradeda777
...není poprvé co se píše o tom, že si DSG převodovka dělá co chce. Samozřejmě převodovka je v tom nevinně. Může za to elektronika. Ta je nastavena tak, aby převodovka řadila s ohledem na emise/spotřebu. Platí to u všech automatů ve vozech homologovaných pro WLTP (září 201😄. Kdyby tomu tak nebylo, tak by bohužel vůz "nesplňoval"..... 😒
Nemohli dat 5 hviezd , to predsa dostal Golf R Performance silnejsi a drahsi brat + etalon triedy... :-!
Problém je, že DSG si odradila sama aj v predošlých verziách pred Euro 6d.
Mne DSG v manualnom rezime na vyssi stupen sama neodradi. avsak pri preslapnuti plynu cez kickdown click sama zbytocne podradi presne tak ako popisuje machi.
Si si skutočne istý?
Akékoľvek koncernové auto s DSG som skúšal, tak si to radí samo aj v manuále. V normálnom aute by sa to dalo ešte obhájiť, ale prečo preboha hotheč? Ideš pred zákrutou, vytočený motor, ale necháš rýchlosť, lebo vieš, že o sekundu brzdíš a podradíš. Ale DSG proste dosiahne červené pole a preradí vyššie a Ty o pol sekundy neskôr musíš radiť dolu nie o 1, ale o 2 stupne.
Akékoľvek koncernové auto s DSG som skúšal, tak si to radí samo aj v manuále. V normálnom aute by sa to dalo ešte obhájiť, ale prečo preboha hotheč? Ideš pred zákrutou, vytočený motor, ale necháš rýchlosť, lebo vieš, že o sekundu brzdíš a podradíš. Ale DSG proste dosiahne červené pole a preradí vyššie a Ty o pol sekundy neskôr musíš radiť dolu nie o 1, ale o 2 stupne.
ahoj, mam O3 135kw tdi dsg 4x4, neodraduje to samo aj ked drzis plyn na podlahe a rucicka sa opiera o obmedzovac kludne aj 10sekund. proste to neodradi.
Tak to je hodne zaujímavé, pretože napríklad Golf R si pri dosiahnutí limitu aj v manuále odradí sám. 😲
To mas este ´´stary´´ 6 kvalt DSG vsak ?
ano, stary 6kvalt (2017). uz mam objednanu novu so 7st, porovnam a dam vediet 😊
7kvalt bude snad lepsi, mne tento 6 DSG + TDi velmi vadi... hlavne to podtacanie + zbesile podradovanie ... ani jedno nema vyznam a skodi to motoru aj pocitu z jazdy...
I v tom nejsportovnějším režimu a přehozený volič do manuální volby? myslel jsem, že GTI to má přece jen jinak.
To je možné. Ale tady si borec jasně stěžuje na novou verzi... 😉 "Jako obvykle mě rozčilovala dvouspojka DSG, která si… Ano, řadila, jak se jí zachtělo i v „sekvenčním“ režimu".
Myslím, že taková věc se projeví a nasseerre snad jen na okruhu....... :-! Jo, a asi i při bláznění na okresce.... 😉
Myslím, že taková věc se projeví a nasseerre snad jen na okruhu....... :-! Jo, a asi i při bláznění na okresce.... 😉
A přesně na tyhle dvě věci je potřeba brát ohled.
U Z4 jsem si řadil jak chtěl a u X5 s tím taky problém nemám.
Možná to má BMW jinak....možná je to u šestiválců jinak....možná by se to projevilo jen na okruhu, ale faktem zůstává, že splnit 6d při WLTP přinutilo automobilky opustit manuály, protože ty se dají hůře "kontrolovat" via ECU, a upravily ECU tak, aby spotřeba a emise zůstaly v normě. A aby toho nebylo málo, tak se "přiostřila" situace s popílkem, který si vyžádal GPF.......
Ty si ten test asi nečítal prevodovka zaradila sama na nižší a vyhnala otáčky skoro k obmedzovaču, čo len ťažko zdôvodníš snahou o nízke emisie.
skopikk
Ono je to pěkné, kolik koní to má pod kapotou, ale zajímalo by mě, jak dlouho tento agregát vydrží v průměru kilometrů než dojde na GO. Navíc u tohohle motoru bude hádám třeba vyměnit poprvé olej do 5tkm.
...a? BMW s M verziou ideš na prvý servis myslím po 2t km.
Ak tomu motoru doprajes aspoň trochu lásky tak vydrží hodne.
Ak tomu motoru doprajes aspoň trochu lásky tak vydrží hodne.
U 1.6MPI jsme dolévali snad už během první tisícovky, takže bych v tom taky neviděl nic strašného 😁
Vo lásku nejde 😄 a to to můžeš servisovat jak chceš. Jak to bude vypadat pak vevnitř motoru, pístní kroužky, ventily, písty, vačka, ojnice, klikovka, atd...ono jedna věc je, jak to jede jako nový a jak jako ojetý. Nejsem ještě kupec nových aut, takový věci mě sakra zajímaj.. U starších aut s vyšroubovaným výkonem a super technikou je to povětšinou past na finance. U 2litrů si myslím, že tak těch 180kw max.je hranice dobrého poměru výkon/životnost. No čas ukáže...
Když mu šmakuje, proč mu nepřilít? 😄
Když mu šmakuje, proč mu nepřilít? 😄
Pozri ja mám olejový servis 15t km, skracujem ho na polovicu a občas po okruhových jazdách vymením olej kľudne ešte raz. Myslím že pre zdravie a čistotu motora mu to aspoň trochu pomôže. Súčasné motory sú vcelku spoľahlivé, a ak nie je nejaký konštrukčný prúser tak by som sa asi nebál o vydrž. 2L TSI motorov sú mraky tak kľudne by som si jeden “kovaný a poladený” spravil do zásoby. :-!
Ok, ok. Po Vás bych to auto chtěl koupit 😊 Vy máte Giulii QV, že? Alfy mám taky rád, už mi to ale začíná opouštět - 2.0 V6 TB je právě ten motor, co byl drobet vyhnaný - a shánějte teď díly! 120 na hrbu a vačka k nesehnání, hrníčky martirium 😊 u tohohle hlavního proudu nebude problém když tak ty díly sehnat.
Rad by som podotkol, ze toto auto sa predava na niektorych trhoch s cipom od ABT (carbon edition), kde to ma 370 koni a 460Nm pri plnej tovarenskej zaruke.
Takze s kvalitou a spolahlivostou tohoto motora to urcite nebude zle...
Takze s kvalitou a spolahlivostou tohoto motora to urcite nebude zle...
Londonbridge
Dnesne motory vydrzia vela a vsetky intervaly a poruchy ti vypise palubny pocitac. Do dnesnych aut dolievas len kvapalinu na stierace. 300 konove auto uz dnes nepatri na okruh je to silne civilne auto a na bezne pouzivanie ho normalny sofer neznici. Kolko krat za rok alebo 5 rokov pojde majitel Seatu na okruh ? .... 0 x 1 x alebo az 2 x ?
U takhle silnejch aut s komplikovanější technikou to nebude žádný med. Tomuhletomu se bude hodně šlapat na krk...soukromý majitel si ho bud hýčkat, ale na leasingu se budou šetřit náklady...
Ondris
Ja to nadseni moc nechapu.
S ST300 4Drive jezdim neco pres rok a jediny, co je na tom aute skutecne zajimavy, je zrychleni v primce.
Prevodovka je takova, jaka je, (a s prechodem na sedmikvalt se to jeste trochu zhorsilo), zpracovani tak-tak, komfort i na adaptivu nic moc a co me stve nejvic, je necitelnost ctyrkolky - zatacky na limitu se s tim projizdi tak nejak "vlnkovate".
Takze zustava jen pohledna, levna raketa. A to je na tenhle pocet hvezd trochu malo.
S ST300 4Drive jezdim neco pres rok a jediny, co je na tom aute skutecne zajimavy, je zrychleni v primce.
Prevodovka je takova, jaka je, (a s prechodem na sedmikvalt se to jeste trochu zhorsilo), zpracovani tak-tak, komfort i na adaptivu nic moc a co me stve nejvic, je necitelnost ctyrkolky - zatacky na limitu se s tim projizdi tak nejak "vlnkovate".
Takze zustava jen pohledna, levna raketa. A to je na tenhle pocet hvezd trochu malo.
dr.Remorey
já teda nevím, ale ten interier bych nedal, ani kdyby to jezdilo 400 s prstem v nose. + 1,2 mega za seat, trochu prestrel. chápu, je to rychlý, ale porád je to nižší strední a tomu bude odpovídat komfort, prostor, odhlučnení... smysl to bude dávat v hb jako auto pro radost. koupit to jako rodinný auto, to bude solidní očistec.
Interiér vypadá v reálu mnohem lépe než na fotkách, sám jsem byl překvapen. S jeho kvalitou a zpracováním už je to horší, byl jsem několikrát v autorizáku na odstranění vrzání - tady se šetřilo. 1,2M je ceníková cena nabušeného auta výbavou, navíc limitované edice R, pokud se nepletu.
S rozumnou výbavou, klasická Cupra ST a po usmlouvání ceny o nejakých 10% se dá dostat na cca 800 tis s dph. Komfort je subjektivní věc, je potřeba to zažít, ne jen o tom teoretizovat. Podle mě je to dobrý kompromis mezi tvrdostí a měkkou žvýkačkou. Z rodiny to duši nevytřese a na nepohodlí si nikdo nestěžoval, jako rodinné auto je to úplně v pohodě. Největší předností na autě je motor, reakce na plyn, zátah a pak i linearita průběhu je prostě neskutečná. Zároveň, pokud člověk nejede pilu, dokáže jezdit za 8 litrů.
A jak tu někdo psal, jaké rychlejší kombi C segmentu je ještě v nabídce? ORS? To z hlediska výkonu, vzhledu a zážitků za volantem není konkurence Cupry. Dál GOLF R - drahý, pak zbývá Francouz a Korejec s foukanou 1.6kou na 200 koní. Ještě mě napadá Focus ST, který bude zdařilou konkurencí, nicméně ve verzi kombi se mi nelíbí (subjektivní) a interiér se Fordu nedaří už několik let napříč modely, to je prostě fuj (mám vlastní zkušenost s novým Focesem). Další rychlé kombi jsou Subaru, Superb - velký a težký a pak až prémie - Jaguar, Volvo, Audi, BMW, MB...
S rozumnou výbavou, klasická Cupra ST a po usmlouvání ceny o nejakých 10% se dá dostat na cca 800 tis s dph. Komfort je subjektivní věc, je potřeba to zažít, ne jen o tom teoretizovat. Podle mě je to dobrý kompromis mezi tvrdostí a měkkou žvýkačkou. Z rodiny to duši nevytřese a na nepohodlí si nikdo nestěžoval, jako rodinné auto je to úplně v pohodě. Největší předností na autě je motor, reakce na plyn, zátah a pak i linearita průběhu je prostě neskutečná. Zároveň, pokud člověk nejede pilu, dokáže jezdit za 8 litrů.
A jak tu někdo psal, jaké rychlejší kombi C segmentu je ještě v nabídce? ORS? To z hlediska výkonu, vzhledu a zážitků za volantem není konkurence Cupry. Dál GOLF R - drahý, pak zbývá Francouz a Korejec s foukanou 1.6kou na 200 koní. Ještě mě napadá Focus ST, který bude zdařilou konkurencí, nicméně ve verzi kombi se mi nelíbí (subjektivní) a interiér se Fordu nedaří už několik let napříč modely, to je prostě fuj (mám vlastní zkušenost s novým Focesem). Další rychlé kombi jsou Subaru, Superb - velký a težký a pak až prémie - Jaguar, Volvo, Audi, BMW, MB...
samozrejme, že když se bavíme o aute za 800, už se na to dívám jinak. ale stejne nejsem zastánce techto kočkopsu. u rodinnýho auta me zajímá komfort a bezpečí. pro radost bych si nekoupil kombik.
Jinak subaru rychlej kombík nemá, pokud vím, ti už nemaj rychlý nic.
z prémie už v cene 1,2 koupíš treba 520xd touring (demo,sklad), což bude uplne jinej level ve všem. Kolem 800 takto z hlavy nevím, ale určite by mi nešlo o zrychlení z 0 na 100. Superb, Insignia... všechno bude vetší, pohodlnejsí a ... pomalejší. což mi je fuk
Jinak subaru rychlej kombík nemá, pokud vím, ti už nemaj rychlý nic.
z prémie už v cene 1,2 koupíš treba 520xd touring (demo,sklad), což bude uplne jinej level ve všem. Kolem 800 takto z hlavy nevím, ale určite by mi nešlo o zrychlení z 0 na 100. Superb, Insignia... všechno bude vetší, pohodlnejsí a ... pomalejší. což mi je fuk
Mně tohle smysl dává. Cupra je tvrdší, ale očistec to není, normálně se s tím dá žít.
Máš prostě nějaký základ, co by ti pro rodinu stačilo - dejme tomu i30 v kombíku. No a pak máš prachy navíc... a za ty si dopřeješ navíc komfort nebo dynamiku nebo třeba offroad schopnosti - každému dle jeho gusta.
Srovnávat cenu předváděcí skladovky s ceníkovkou celkem nemá smysl, i na Cupru se daly sehnat (2017 kdy jsem ji okukoval) celkem slušné slevy... já měl konfiguraci za 874, po slevě to bylo 757 s daní - na auto do výroby. Nakonec jsem teda upřednostnil komfort, ale někdy lituju 😉
Máš prostě nějaký základ, co by ti pro rodinu stačilo - dejme tomu i30 v kombíku. No a pak máš prachy navíc... a za ty si dopřeješ navíc komfort nebo dynamiku nebo třeba offroad schopnosti - každému dle jeho gusta.
Srovnávat cenu předváděcí skladovky s ceníkovkou celkem nemá smysl, i na Cupru se daly sehnat (2017 kdy jsem ji okukoval) celkem slušné slevy... já měl konfiguraci za 874, po slevě to bylo 757 s daní - na auto do výroby. Nakonec jsem teda upřednostnil komfort, ale někdy lituju 😉
Kočkopes je vždy kompromis. Jenže já potřeboval a měl peníze jen na 1 auto. 1 rodinné a 1 sportovní by bylo fajn, ale to už se bavíme o hodně vyšších částkách. 520xd je diesel a ten podle mě do auta nepatří 😄 nehledě na to, že Cupra zpráská 520xd vždy a všude, tohle není moc hot kombi... Když BMW, tak atmo řadový šestiválec benzín. Se Subaru máš bohužel pravdu, je tu ještě Outback 2.5 ale ten má jen 175 koní. Takový Levorg s 2.0 turbo by byl fajn, bohužel není pro EU trh.
Tento pristup samozrejme chapu. Ale Ono je to s tim zpraskanim osemetny. Kdyz budes mit familii v aute, moc okresek nenarezes, ani kdybys mel wrx sti, no a na dalnici se ti 180 pojede lip v tom bmw. Diesel mi nevadi, tj fakt, aktualne mam 2, coz je samozrejme blbost, co uz.
Subaru byl muj dorosteneckej sen, ale uz neni z ceho brat...
Subaru byl muj dorosteneckej sen, ale uz neni z ceho brat...
Kočkopes? Seat Leon ST je rodinné auto. Dáš do něj lepší motor a super brzdy a máme tu i bezpečnější auto (předjíždění, náhlé brždění ve městě). Já kupoval auto s rovnicí.. rodinné auto = kombik (velký kufr), benzin (jezdím ve městě), 4x4 (občas jezdím na hory), automat (jsem línej řadit + v kombinaci s adaptivním tempomatem je to skvělé, např. v koloně), nějaké ty vychytávky (adaptivní tempomat, aut. zhasínání dálkových světel), cena.. No a jak jsem tohle hledal vyšla nejlépe Cupra ST.
juro80
Tak tohle mě pobavilo. Před rokem (06/201😄 byl na auto.cz test stejného auta Seat Leon ST Cupra DSG 4drive, akorát bez přídomku "R". Test byl za chabé 3,5 hvězdy a docela jsem koukal, co že se na autě nelíbilo. Teď se testuje skoro ten samý vůz, a najednou je to téměř za 5 hvězd.
Tak jestli verze R je o tolik lepší, že si zaslouží minimálně jednu hvězdu navíc než "běžná" Cupra ST 4drive, tak by si to zasluhovalo aspoň 1-2 odstavce o těch rozdílech a v čem že je to tedy o tolik lepší. Nic takového jsem v článku nenašel.
Anebo to v redakci střílí totálně od boku, anebo je pes zakopán ještě jinde, pak ale taková hodnocení pak nejde vůbec brát vážně.
Tak jestli verze R je o tolik lepší, že si zaslouží minimálně jednu hvězdu navíc než "běžná" Cupra ST 4drive, tak by si to zasluhovalo aspoň 1-2 odstavce o těch rozdílech a v čem že je to tedy o tolik lepší. Nic takového jsem v článku nenašel.
Anebo to v redakci střílí totálně od boku, anebo je pes zakopán ještě jinde, pak ale taková hodnocení pak nejde vůbec brát vážně.
Přesně na to jsem si vzpomněl... tenkrát to hodnocení bylo mimo mísu, obzvlášť, když se podíváš na podobná auta a jejich hodnocení. Střílí od boku, každý si to dělá po svém. eRko bude určitě lepší, ale je o 300 tisíc dražší (jasně, je tam nějaká výbava navíc, ale původní Cupra 300 4Drive se dala koupit pod 900 tisíc a ještě na ni byla sleva kolem 10%, stačilo se zeptat)
CountachSV
Tohle auto samozřejmě nemá žádný smysl, jako všechny malé kombíky. Tím, že do něj naprasili výkonnější motor a pověsili cenovku jakou pověsili, z toho udělali neprodejný šrot.
Rozumnej člověk půjde a za ty samé peníze si koupí třeba lehce jetého S-maxe a MX-5/E46 kabro k tomu, co já vim.
Vidlák v teplákach ale půjde pro "sportotního seata, woe" 8-s
Rozumnej člověk půjde a za ty samé peníze si koupí třeba lehce jetého S-maxe a MX-5/E46 kabro k tomu, co já vim.
Vidlák v teplákach ale půjde pro "sportotního seata, woe" 8-s
Kompaktnim kombikem jsem jezdil asi 2 roky i s rodinou a prezit se to da. Ale musi to clovek prepocitavat na prachy. Auto za 500, spotreba 5, servis do 5 tisic rocne se vsim.
To dava smysl.
Ssmozrejme, ze vetsi je lepsi, ale ses jinde. Cena pres milion, spotreba 7,5, servis 4x drazsi.
Uprimne si nemyslim, ze clovek dostane za 3x vic penez 3x vic.
Kompakt za milion je blbost, tj jasny.
To dava smysl.
Ssmozrejme, ze vetsi je lepsi, ale ses jinde. Cena pres milion, spotreba 7,5, servis 4x drazsi.
Uprimne si nemyslim, ze clovek dostane za 3x vic penez 3x vic.
Kompakt za milion je blbost, tj jasny.
Pises, "musi to clovek prepocitavat na prachy".
V tom pripade samozrejme pre teba take auto zmysel nema a je to pre teba blbost.
Mas pravdu a chapem tvoj nazor.
Su vsak ludia, ktory to na prachy prepocitavat nemusia a autom jazdia nielen z povinnosti ale aj pre radost. A pre nich taketo a ine vykonne a aj vykonnejsie auta zmysel maju... :-!
V tom pripade samozrejme pre teba take auto zmysel nema a je to pre teba blbost.
Mas pravdu a chapem tvoj nazor.
Su vsak ludia, ktory to na prachy prepocitavat nemusia a autom jazdia nielen z povinnosti ale aj pre radost. A pre nich taketo a ine vykonne a aj vykonnejsie auta zmysel maju... :-!
H357
Mam novou Cupru ST 4drive (ne R), ted uz se 7dsg. Bohuzel ceny sly trochu nahoru, ale kolem 35000€ se daji koupit (s kessy, asistenty, zaruka 5 let).
Nemuzu mit dve auta, neni kde parkovat a ani cas na sportak, mam jine hobby. Po mesicich hledani jsem nic lepsiho nenasel. Nechtel jsem ojetinu a ani nejaky nudny slaby traktor a mame jedno dite, takze kombi ale nemuselo byt velke.
Auto je az prekvapive komfortni (ale bydlim v DE) tiche a usporne. Pri 130 km/h toci asi 2200ot. 4drive je pri takovem vykonu jen plus, manzelka muze bez obav dupat na plyn i na mokru.
Bohuzel ST se uz dela jen s dsg, manual loni skoncil. Ja manual muzu a radim s meziplyny, ale dsg funguje celkem dobre. Jezdim i v manualnim rezimu, ale u omezovace jsem jeste nebyl - zabeh.
Budme radi, ze takova auta jsou (a neomezene dalnice). Jednou budem jeste vzpominat...
Nemuzu mit dve auta, neni kde parkovat a ani cas na sportak, mam jine hobby. Po mesicich hledani jsem nic lepsiho nenasel. Nechtel jsem ojetinu a ani nejaky nudny slaby traktor a mame jedno dite, takze kombi ale nemuselo byt velke.
Auto je az prekvapive komfortni (ale bydlim v DE) tiche a usporne. Pri 130 km/h toci asi 2200ot. 4drive je pri takovem vykonu jen plus, manzelka muze bez obav dupat na plyn i na mokru.
Bohuzel ST se uz dela jen s dsg, manual loni skoncil. Ja manual muzu a radim s meziplyny, ale dsg funguje celkem dobre. Jezdim i v manualnim rezimu, ale u omezovace jsem jeste nebyl - zabeh.
Budme radi, ze takova auta jsou (a neomezene dalnice). Jednou budem jeste vzpominat...
Nechci kazit náladu, ale u omezovače nebudeš ani po záběhu. DSGéčko vždycky přeřadí na vyšší převod ještě před dosažením omezovače.
juivingtens
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
P.s. nedotáčivosti u 4x4 se dá dost jednoduše dosáhnout, stačí trochu větší rychlost v dost utažené zatáčce a mokro , ani čtyřkolka není všemocná 😁
Zkratka vybrat etalon v kazde hodnocene kategorii a za celkovych 5 hvezd to dat jen tomu co je etalon ve vsem, nebo alespon v necem, ale ktery zaroven ani v tom zbytku za etalonem nijak vyrazne nezaostava. Pokud ma leon jak pises "DSG, pro mne i u každého Leonu papírový interiér a odhlučnění", mejme na pameti ze HH je auto na kazdy den (tim spis kombik s 4x4), pak tu pul hvezdovou penalizaci za nespickovy interier, hluk a prevodovku beru.
Zkusím zformulovat otázku jednodušeji: Které auto C segmentu by si mělo odnést 5 hvězd ? Nemusí to být vždy to nejsilnější.
Zrovna v případě Leonu se nedivím, že nemá 5 *. Za mě by Golf R Variant (se stejnou výbavou) za cenu tohoto Leonu byl na 5*. Srovnání těchto dvou jasně ukazuje, že cílem automobilek asi ani nemůže být udělat ideální auto. Komu jde v kontextu kombi nižší střední o rychlost a cenu, tak koupí Leona. Kdo chce rychlost a lepší kvalitu, připlatí za Golfa. A komu jde o cenu primárně za "jen" nadprůměrný výkon, má Octavii RS. Tohle koncern VW umí geniálně 😊
Interiér Golfu (nebo spíše zpracování), jízdní vlastnosti Fokusu a motor z Renaultu, to celé v kombi za 500 tisíc a máme výherce 😁
Chápu, jak to myslíš, ale pokud by se využívala celá škála hodnocení, pak by pětihvězdičkových aut mohlo být více a myslím, že pořád není těžké oddůvodnit, v jaké konkurenci je to výherce. Tady srovnáváme hotkombi, Golf R je lepší, beru, pokud to bude Nějaké průměrné kombi nižší středí, určitě se najde zase jiné auto, které splní nejlépe všechny požadavky, včetně ceny.
to hodnotenie mne osobne tiez pride OK, cena + prevodovka s tym uplne suhlasim... prevodovku co ti furt radi sama aj v manuale a sport rezime, to je velmi vyznamny nedostatok u takehoto auta... u 1.5tsi by som to asi prezil
Ale stále by som skôr zobral tento prístup (teda že 5* je v podstate nedosiahnuteľný ideál), ako aktuálny stav, keď 99% áut je hodnotených v rozmedzí jednej hviezdy, od 3,5 po 4,5 (kedy tá škála trochu stráca zmysel).
Kazdopadne je to ciste muj osobni nazor jak bych si dovedl predstavit hvezdicky fungovat. K tomu by ale jak pises bylo fajn kdyby stupnice nemela rozpeti jen 2 hvezd. Tu ale nejspis pujde o to ze se redakce ACZ jako spousta jinych recenzentu nejak musi vyrovnavat s tlakem nepublikovat vylozene zaporne recenze. Takze i auta na dne svych segmentu tu dostavaji aspon za 3. Je to jako ty detske dny v prirode, kde se bezi nejaky zavod a vyhravaji nakonec vsichni. 😁
https😐/www.sauto.cz/osobni/hledani#…
Toto su CUPRY R ST a tie nie su ziadne limitky, tych vyrobia tolko kolko ich predaju, do CR ich planovali doviest 6ks, ale to zrejme navysli na 100ks.
A tej technike a vysokej cene CUPRY R: jasne, je to skladacka dielov od VW koncernu, brzdy su BREMBO, na ich kotucoch je logo AUDI, motor je rovnaky ako v AUDI S3 a GOLFe R, prevodovka je podla mna rovnaka ako v GOLFe GTI TCR, alebo v GOLFe Clubsport...
Alebo si snad niekto mysli, ze SEAT ma tito najvyznamnejsie klucove komponenty svoje?
Inak ja netvrdíá, že pri tej technike je niekde lacnejšia konkurencia, ako píšeš, ak to má techniku Golfa R či TCR, tak to nemôže stáť ako 1,5ka. Problém je len v tom, že bežný Leon dokážeš aj so slušnou motorizáciou a v dobrej výbave kúpiť za menej než polovicu (viď woodyho kombi s 1,8TSI) a o to väčší je potom ten rozdiel, takže sa logicky zamýšľaš, či Leon Cupra R má hodnotu viac ako dvoch Leonov 1,8TSI. No a v tomto kontexte podľa mňa nemá.
CUPRA R (myslim ale HB s manualom) je auto pre niekto, kto uz ma v rodine male benzinove auto do mesta pre zenu, k tomu ma sluzobny dieselovy pozierac kilometrov strednej triedy a hlada nove auto so zarukou na vikendove odreagovanie do 40.000 Eur.
Ano v tejto kategorii si moze vybrat napr. i30N, Megan RS Trophy, Focus ST, Type R a pod. a
este moze aj trocha usetrit. Z tychto aut ja vsak za realneho priameho konkurenta (dynamikou a vykonom) povazujem iba krala predokoliek Type R, ktory u mna ale prehral na designe, ktory bol pre mna moc pubertacky.
CUPRA R vo verzii ST a s automatom je podla mna pre cloveka, ktory chce jedno univerzalne auto, nebavi ho manualne radenie a pozaduje naozaj top dynamiku. A ano, cena je tu uz pomerne vysoka.
Inak samozrejme aj ja si myslím, že za tie prachy toto ani omylom, nech by to bolo sebelepšie.
Seat za 1.2M smysl nedává, ani s 300k a 4MOT, navíc jak v základu rychlý rodinný dostavník. Je to jen levná koncernová značka/skládačka stejně jako Octa. Nicméně mě asi všichni hejtnou, ale OIII kombi RS (850tis Kč k v základu) to zvládne lépe a je jedno jestli má 245 nebo 290 (4MOT bych klidně oželel), rozdíl 300tis Kč je prostě obrovský. Kolikrát do roka ten 4Mot a 290k opravdu člověk využije? 1x ročně na okruh, nějaké rychlé předjetí a pak tahání trička na dálnici? Na ty poslední 2 věci stačí i 150k... Hmmm
Škoda, že Leon už nie je dostupný s 2,0TSI 140 kW, to by som videl ako optimum pre rýchle kombi, výkon viac ako dostatočný na bežné jazdenie, ale stále za prijateľné peniaze.
Manažeři Seatu a VW by se měli probrat, od luxusního sportování je tu Audi, VW je konzervativní kvalita, Škoda je tu od prostornějších aut o chlup nižší kvality než VW (měla by mít i MPV místo Seatu) a SEAT má být sportovněji laděná levná značka pro mladé, ale dělat ze Seatu (skládačka VW dílů) luxusně sportovní značku je prostě hloupost 😉 Za ty ceny to fungovat nebude...
Takže v rámci triedy bez ohľadu na typ karosérie je 4,5 hviezdy úplne v poriadku, v rámci kombi by si to plný počet ale zaslúžilo.
Určitě by pomohlo, kdyby taková kriteria byla jasně daná a univerzálně uznávaná.
https😐/www.auto.cz/…-nejlepsi-108910
Jen by mě zajímalo, kdybys před Machalu postavil ORS a tohle, jestli by si obhájil svoje hodnocení, a co by si osobně vybral... Ale jo, cena, kufr, půl hvězdy dolů. Není o čem... 😁
Me by zase zajimalo co by delal tenhle Seat vs Golf R v kombiku, zvlast, kdyz je Golf o 50 tisic levnejsi 😊 (a zaroven pro normalni zivot lepsi a o dost osklivejsi)
Cenníková cena Variantu bola od € 44.220,-
S nejakými doplnkami na dorovnanie výbavy, by podla mňa cena GOLFu R Variant bola viac ako tejto CUPRY..
Takže v rámci SEATu jsem tíhnul k druhé skladovce (modrá ST FWD MT) v Ostravě, kterou pak koupil Thomasino 😄 - s trošku slabší výbavou a menší slevou.
Nakonec to teda dopadlo jinak, komfort dostal přednost před dynamikou... no, občas lituju, co ti budu povídat 😄