Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Renault Megane R.S. Trophy vs VW Golf GTI TCR – Jedno z největších překvapení
59 komentářů
mbrzda
Tak tady https😐/www.youtube.com/watch?… to vypadalo trochu jinak.....
Taky když jedeš slalom na letišti a maximální rychlost celé té stage je asi 120 km/h, tak se není čemu divit. Megane umí být obratný v nízkých rychlostech, na čemkoliv větším než je Sosnová bych na něj ale určitě nesázel 😊)
Tak tá Rasťova trať svedčí malým obratným autám a výkon sa tam až natoľko neprejaví, práve tam mohol MRS naplno využiť výhody 4controlu.
iudex
Tak ja nie som technik ani skúsený okruhový jazdec, ale ako logické vysvetlenie prejavu RS mi príde práve vysoká teplota. Je jasné, že Trophy má ten výkon vyhnaný vysoko práve vďaka preplňovaniu, 300 koní z objemu len 1,8 litra jasne značí veľké turbo a vysoké preplňovacie tlaky. Fyzika hovorí, že čím je vzduch chladnejší, tým má väčšiu hustotou a teda ho dostať do valcov viac, takže preplňovaniu vysoká teplota vzduchu rozhodne nesvedčí, turbo nedokáže ten teplý vzduch tak efektívne natlačiť do valcov a potom motor nedosiahne výkon, aký má pri ideálnych podmienkach. Tiež som si to na okruhu všimol, že pocitovo lepší výkon som mal pri 15° ako pri 30°.
Takže z môjho pohľadu logické vysvetlenie je, že pri extrémnej teplote proste vysoko preplňovaný Megane nedosahoval nominálny výkon.
Samozrejme teplota vplývala aj na GTI, ale ten má menší výkon z väčšieho objemu, teda nie je tak silno preplňovaný.
No a bez ohľadu na teplotu je tu ešte známy fakt, že koncernové TSI majú často v reále vyšší výkon než na papieri, bežne 230k TSI mali v reále 250 a vôbec by som sa nečudoval, keby TCR s nominálnymi 290k malo v reále cez 300 a bolo tak v skutočnosti výkonnejšie ako RS Trophy.
Osobne považujem TCR aj napriek faktu, že ide o končiaci model, za jeden z najlepších hothečov, tá kombinácia výkonu, rýchlosti a zároveň komfortu a dennej použiteľnosti stále valcuje konkurenciu. Ale ako písal Martin, to povinné DSG by ma dosť odradilo od kúpy, nehovoriac o cene, ktorá je s ohľadom na dané parametre (a výbehový model) hodne sebavedomá. Tam naopak silne boduje Megane, ktorý som si nakonfiguroval na 34t eur a tipujem, že po zľave sa to auto dokáže dostať pod 30t, a to je za 300k hotheč parádna cena.
Takže z môjho pohľadu logické vysvetlenie je, že pri extrémnej teplote proste vysoko preplňovaný Megane nedosahoval nominálny výkon.
Samozrejme teplota vplývala aj na GTI, ale ten má menší výkon z väčšieho objemu, teda nie je tak silno preplňovaný.
No a bez ohľadu na teplotu je tu ešte známy fakt, že koncernové TSI majú často v reále vyšší výkon než na papieri, bežne 230k TSI mali v reále 250 a vôbec by som sa nečudoval, keby TCR s nominálnymi 290k malo v reále cez 300 a bolo tak v skutočnosti výkonnejšie ako RS Trophy.
Osobne považujem TCR aj napriek faktu, že ide o končiaci model, za jeden z najlepších hothečov, tá kombinácia výkonu, rýchlosti a zároveň komfortu a dennej použiteľnosti stále valcuje konkurenciu. Ale ako písal Martin, to povinné DSG by ma dosť odradilo od kúpy, nehovoriac o cene, ktorá je s ohľadom na dané parametre (a výbehový model) hodne sebavedomá. Tam naopak silne boduje Megane, ktorý som si nakonfiguroval na 34t eur a tipujem, že po zľave sa to auto dokáže dostať pod 30t, a to je za 300k hotheč parádna cena.
Vliv teploty na turbomotor je patrný i u mnohem slabších aut, já to poznám a poznal jsem na obou TDCi, kdy když padla teplota, tak na dálnici mám na půl plynu hned 200 a ani nevím jak.
Zajímavé by bylo srovnat i30N s Méganem, cena je podobná, bylo by to hodně zajímavé a autoři by nemuseli trpět VWsyndromem, aby náhodou jeden neprohrál...
Zajímavé by bylo srovnat i30N s Méganem, cena je podobná, bylo by to hodně zajímavé a autoři by nemuseli trpět VWsyndromem, aby náhodou jeden neprohrál...
Ja by som si trúfol tipnúť, že i30N Performance by porazilo základný MRS. Ale pri Trophy by som predsalen viac veril Meganu.
Nebude ten rozdíl vstupní teploty nasávaného vzduchu u turbomotorů s mezichladiči zanedbatelnější než u atmosféry? Přeci jenom se vzduch stlačením zahřeje na výrazně vyšší teplotu a vstupní teplota v tom nebude až tak zásadní roli hrát, nebo se úplně mýlím? Nevím, nějak si to nedokáži zcela spočítat. To spíše ty pneu, ve čtyřiceti stupních umí i ten semislick pěkně klouzat, natož pak ta druhá, blíže nespecifikovaná pneu.
Jinak jsem rád, že jsem se opět dočkal údaje 80-120 na šestý stupeň u DSG, to mě vždycky nadzvedne...sice se to musí měřit při ne zcela sešlápnutém pedálu, ale jinak je to zcela objektivní údaj.
To samořazení u DSG je super, zvlášť, když to není omezené ani na jedničku - i třeba ve 40km/h to dokáže z dvojky ještě skočit na jedničku a to pak ta předokolka perfektně ze zatáčky odjede 😢
Jinak jsem rád, že jsem se opět dočkal údaje 80-120 na šestý stupeň u DSG, to mě vždycky nadzvedne...sice se to musí měřit při ne zcela sešlápnutém pedálu, ale jinak je to zcela objektivní údaj.
To samořazení u DSG je super, zvlášť, když to není omezené ani na jedničku - i třeba ve 40km/h to dokáže z dvojky ještě skočit na jedničku a to pak ta předokolka perfektně ze zatáčky odjede 😢
Ano, je to jak píšeš, pokud je pořádně naddimenzovaný/výkonný/účinný mezichladič stlačeného vzduchu, tak turbomotor je méně náchylný na vysokou teplotu než atmosféra, protože do motoru vstupuje vždy řádně ochlazený vzduch i kdyby venku bylo padesát (což často vzduch nad rozpáleným asfaltem snadno dosahuje). Pokud má turbomotor v horku problém s padajícím výkonem, tak je to příznak jediné věci, mezichladič stlačeného vzduchu je malý/nevýkonný/neúčinný a nestíhá stlačený vzduch při vyšší teplotě řádně ochladit před vstupem do motoru a výkon padá.
Anonym
Místní jezdci, antikoncernisti, komplexáci a blbové budou palcovat o sto šest, naříkat na podjatost a blábolit nesmysly (už se děje)
Ale odcházející generace Golfu, a ani ne ve své vrcholoné verzi, to zase vyhrála. A navíc je praktičtější a použitelnější.
Ať vám z toho prasknou palice, bobánci!
Tak pravil ajatolláh!
Ale odcházející generace Golfu, a ani ne ve své vrcholoné verzi, to zase vyhrála. A navíc je praktičtější a použitelnější.
Ať vám z toho prasknou palice, bobánci!
Tak pravil ajatolláh!
O tom celkem nepochybuju.
Na druhou stranu, v základní ceně je zmiňovaných 140t a Golf má snad v základu halogeny, což je dalších 38t... a to už je docela balík. Jo, Golf má adaptivní tempomat... to vzal čert.
Takže v rámci konzistence musím napsat to, co jsem už psal pod test TypeR proti N - beru že je GTI lepší auto, ale trošku pochybuju, že je o tolik lepší, o kolik je dražší.
Na druhou stranu, v základní ceně je zmiňovaných 140t a Golf má snad v základu halogeny, což je dalších 38t... a to už je docela balík. Jo, Golf má adaptivní tempomat... to vzal čert.
Takže v rámci konzistence musím napsat to, co jsem už psal pod test TypeR proti N - beru že je GTI lepší auto, ale trošku pochybuju, že je o tolik lepší, o kolik je dražší.
No tak jasně. Cena je důležitá věc.
A navíc - jak jsem napsal nedávno - srovnávačky jsou blbost.
A navíc - jak jsem napsal nedávno - srovnávačky jsou blbost.
Opatrně
Ajatolláhové https😐/cs.wikipedia.org/…AD_Chamene%C3%AD + https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…alovstvi-strachu bejvaj jak známo = většinou fakt velký pičusové 😉
Ajatolláhové https😐/cs.wikipedia.org/…AD_Chamene%C3%AD + https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…alovstvi-strachu bejvaj jak známo = většinou fakt velký pičusové 😉
all.or.nothing
pěkná auta, obě....uvidíme, jak do těchto soubojů promluví Focus ST
Očekávám, že FST bude parádní vůz. Vyšší obsah, konzervativní hp a vyšší krouťák je recept na úspěch....no a pak ten manuál...rozumná cena......co víc si přát..... :yes:
kari.laz
...S manuálním řazením se nemusíš stresovat, že si to dělá co chce. A ještě si víc užiješ 😉
Jinak super porovnání. Renault ostrá auta vždycky uměl a VW u GTI vždy trochu cílil na všestrannost, ale pak verze, jako CTR uměl vyladit tak, aby fungovaly více jako traťově zaměřené a to mu také jde. Takže skvěle zvoleni soupeři. Ještě by to chtělo porovnání při méně extrémních podmínkách, ale zase podmínky byly pro obě auta stejné a zajímavé by bylo i změření na brzdě.
Jinak super porovnání. Renault ostrá auta vždycky uměl a VW u GTI vždy trochu cílil na všestrannost, ale pak verze, jako CTR uměl vyladit tak, aby fungovaly více jako traťově zaměřené a to mu také jde. Takže skvěle zvoleni soupeři. Ještě by to chtělo porovnání při méně extrémních podmínkách, ale zase podmínky byly pro obě auta stejné a zajímavé by bylo i změření na brzdě.
rigo
problem bude aj v tom, ze renault udava realny vykon auta a vw udava nizsia a realny je vyrazne vyssi. dajte to na brzdu
Jj, na to isté som už poukazoval vyššie. Každopádne proti takémuto "pozitívnemu klamaniu" VW nemám výhrady, naviac u nás to má bonus v podobe registračného poplatku, ktorý sa platí od nominálneho výkonu (v tomto kontexte najlepším riešením bolo minulé GTI Clubsport, ktoré malo v základe 195 kW a s overboostom 213, pričom sa neoficiálne hovorilo, že ten overboost je fakticky trvalý a teda to malo v podstate stále 213 kW, ale poplatok sa platil zo 195 kW).
lamal
Keby to TCR malo manual tak nie je o com... mam pocit, ze Renault stale viac vsadza na marketing ako na poriadny HW... tento test to potvrdzuje... Jasne casy na Nordschleife vyzeraju pekne, ale kto videl ten onboard tak nemohol mat rozhodne pocit, ze si to snad niekto uziva...ani vodic ani auto, jediny podstatny vysledok bol cas, kt. je v real zivote s tym autom nepodstatny.
A kupit si 300k HH na slalomy aby sa vyuzil ten ´´unikatny´´ 4 controll no zuppa... asi aj hjondé ma viac rozumu, Renault Sport zostane o 10r len pri nalepkach...
A kupit si 300k HH na slalomy aby sa vyuzil ten ´´unikatny´´ 4 controll no zuppa... asi aj hjondé ma viac rozumu, Renault Sport zostane o 10r len pri nalepkach...
Taky myslím, že tak štelovali ten 30 ks speciál, až zapomněli na normální auto.
prechod z Clia 3 RS na 4ku bol dost ošudený (aj z pohladu HW na podvozku), tu 4ku adekvatne doladili niekedy na konci zivotnosti... prechod z MRS3 na 4 je podobna story... nechcem robit unahlene zavery, ale zatial to tak vypada...
Ja jsem to nikdy nepochopil - proc proste VW pro sva GTI neudela dve jednoduchy upravy, ktere jsou doslova a do pismene zadarmo😒br />
1. DSG v manualu bude radit tak jak ja reknu
2. Razeni bude spravne (tj vyssi kvalt dozadu, podradit dopredu)
Dve miniaturni zmeny, obe doslova zadarmo a byly by tu tisice spokojenych petrolheadu... 😄
2. Razeni bude spravne (tj vyssi kvalt dozadu, podradit dopredu)
Dve miniaturni zmeny, obe doslova zadarmo a byly by tu tisice spokojenych petrolheadu... 😄
Řadíš pákou, když tam jsou pádla? Není to zbytečné?
Není, protože to nejsou pádla, ale pouze tlačítka na volantu (zespodu/zezadu), která se pohybují spolu s ním.
Řazení pákou "naopak" mají bohužel skoro všichni, dokonce i Porsche u některých modelů.
Např. Panamera, I.g. před fl.
Např. Panamera, I.g. před fl.
Syrup
Hezky napsana recenze, fakt ze jo. Verim vsemu co se tam pise, na kazdy den bylo a vzdy bude GTIcko (v jakymkoliv provedeni) lepsi nez RS, kor kdyz si sily meri s Trophy (respektive CUPovym podvozkem, bohuzel samozrejme neadaptovatelnym). NICMENE... za me je Golf jedna velka nuda, respektive, preciznost zpracovani interieru paradni, technika super, motory klasicky TOP ve tride...ale at se na me nikdo nezlobi, to auto vypada hrozne fadne. V jakekoliv barve, oproti zlutemu nebo oranz RSu pusobi, jak kdyby VW cilili na lidi 50+. Coz mi nejak nedava smysl v hothatch kategorii. V discipline zvuku se s Trophy a jeho klapkou nemuze absolutne merit, no a to hlavni- v cene. Uz jen fakt, ze tyhle testovany kusy od sebe deli (skoro) 200 tisic a golf neni ani zdaleka ve full, zato RSu chybi snad jen priplatkove light weight Fuji, jinak ma vsechno.... V pripade ze se clovek bude drzet "pri zemi", tak si nakonfiguruje RSo v cene okolo 1m a ma to i vcetne recar, edc, priplatkove barvy a te nejdulezitejsi vybavy... a ruku na srdce...da nekdo za golfa 1.33 milionu? .. je Golf o 33% lepsi? Stoji tech par vterin, ktery dal na okruhu Trophy (kterymu stejne bylo proste jen moc horko) za tech 330k navic? 😄 nestoji!
A proto jsem sel do Trophy, ktere se da (kdyz ma clovek trochu prorizlou pusu) sehnat za takovou cenu i s vybavou a barvou, ze za usetrene penize oproti recenzovanemu Golfu TCR si jste schopni poridit jeste klidne novou oktavku na kazdy den do prace, aby Vas nebolely zada z cupoveho podvozku a recar v RS Trophy 😊
PS: 3 roky zaruka VW oproti 5 letum Renault take neni nic nezanedbatelneho
PS2: ta video recenze mi prijde strasne, ale strasne humpolacka...
A proto jsem sel do Trophy, ktere se da (kdyz ma clovek trochu prorizlou pusu) sehnat za takovou cenu i s vybavou a barvou, ze za usetrene penize oproti recenzovanemu Golfu TCR si jste schopni poridit jeste klidne novou oktavku na kazdy den do prace, aby Vas nebolely zada z cupoveho podvozku a recar v RS Trophy 😊
PS: 3 roky zaruka VW oproti 5 letum Renault take neni nic nezanedbatelneho
PS2: ta video recenze mi prijde strasne, ale strasne humpolacka...
JenniferR94
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
MargaretO99
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nejvíce mne ale dostává, jak je Mégane sražen za ošklivou palubku. Vyzkoušel jsem všechny konkurenty této třídy a v 90 % jsem se i projel a Mégane IV si rozhodně od Golfu nezaslouží tak brutální rozdíl v hodnocení interiéru-palubní desky. Můžeme mu vyčítat (klasickým verzím) jiné necnosti, jako aerodynamický hluk, průměrný podvozek, gumové řazení a řízení, ale na palubě jsem si připadal stejně dobře, jako v lepší Oktávce a bez urážky, lépe, než v Scale, Oktávce Active, Leonu a nebo Fokusu 3. generace.... takže rozdíl 9 vs 6 bodů za palubku, která dost srazí hodnocení Méganu mi příjde dost zvláštní. Naopak ovládání rádia Renaultu je bezkonkurenční...
Naopak zo zvezenia s Meganom RS (základným) som mal pocit, že fajn, ten výkon tam asi je, ale nie je to také výbušné a hlavne vo vyšších rýchlostiach to až tak neťahá, ako by človek od 280k čakal. Napr. nominálne slabší 275k motor v i30N mi prišiel subjektívne silnejší. Testy hovoria, že Trophy predstavuje zlepšenie oproti základu čo sa výkonu týka, ale opäť je otázka, ako je to pocitovo v kontexte 300 koní a konkurencie. Osobne by som ale nejaký problém s TCe nemal, stále je to fajn motor. Ak by som ale mal vyberať medzi 280k vydolovanými z 1,8čky, alebo z 2,3ky (ako vo Focuse ST), uprednostnil by som ten objemnejší motor.
Zadek - jo, vím co myslíš, takové ty vlnky nejsou úplně můj styl... u mě je to trošku podobná situace jako u Mazdy 6 Wagon - zadek je spíš slabší část auta, ale vyloženě mi nevadí.
Slabší patnáctistovka TSI tenhle vrchol nemá, je to takový diesel svým charakterem, 1.0TSI DTTO...
Připadám si starej.... není to tak dlouho, kdy v této třídě aut byla 1.6 spíše základnější motorizace 😁
Ten 2.0 TSI je klenot, je to jednoznačně nejlepší věc na tom autě. Má sice do 2tis otáček mdlý projev - což je někdy problém při rozjezdech např. za mokra do kopce, kdy málo plynu nedělá nic a moc už protáčí kola. To je ale u přeplňovaného motoru jedním turbem normální. Pak už nastupují jen samé výhody, velký krouťák a mocný zátah, dále už spíše lineární průběh jako atmosféra a není oříznutý na 5tisících rpm jako jiné benzínové turbomotory. Když má člověk těžkou nohu, v mžiku jede strašidelnou rychlostí, zároveň se i docela dobře pobaví na okruhu.
Mimochodem s rodinou letos 900 km do Chorvatska, ze 60% předpisově, zbytek tak o 25% vyšší rychlostí, zaplá klimatizace, spotřeba 7,5 l/100 u 300 hp motoru. Kdybych nechtěl občas polechtat ego nabubřelým dojčlandům ve svých třílitrových dieslech a jel předpisově, dostal bych se někam k 7,2 l/100km. Nejvíce se bojím, že jsem zvolil špatně manuál namísto DSG, kde se objevují zprávy, že spojka u manuálu nepřežije moc dlouho, ale to také závisí na jízdním stylu.