Proč mi přijde, že když je v testu Renault, tak se spíš nechce Machalovi??? Od legendárního VWaVWerky asi něco chytil. Jeden si neumí zapnout tempomat, druhej neumí vyslovit Kadjar... O tom, že je Machala prodejnej jak houska na krámě, to netřeba polemizovat. Zdravíme stánek VW na náplavku, tam zas bude Machi ve svym živlu. Ale zaobalit tu neochotu, to umí dobře. Zajímavý, že když se chce, tak to jde... https://www.youtube.com/watch?…
Presne tento test som videl na Garaž tv ale tam tiež myslím Chvala povedal že na okruhu bude to TCR o dost rychlejšie ako na tej debilnej trati čo tam vybrali.Tiež tam povedali že to TSI ma neskutočný zaťah.Najvačší problem je podla mna presne ta DSG prevodovka.Ale musím uznať že tento Megane je pekné auto ale Golf je Golf.
A ešte jedna vec.Ten Megane je na každodenné vozenie napr.po meste prakticky nepoužitelný pretože je strašne hlučný a hlavne tvrdý kdežto Golf TCR je klasicke GTI s vyšším výkonom ktoré je v pohode použitelné každodenne.
Ale vzdyt nemusi byt tak zle.
Stacilo napsat, ze Golf je pohodlnejsi? Megane je hlucny?
V praxi je Golf mnohem pohodlnejsi a pritom neni o mnoho pomalejsi na okruhu... vyhrat se da mnoha ruznymi zpusoby.
Chapu, ze tady nenapisou, ze Golf neni spatny auto, ale porad je to produkt automobilky, ktera vesla do historie obrim podvodem, ktera krome toho nekolik let vyrabela radu motoru TSI o kterych vedela, ze jsou proste spatny... a ted to s novym 1.5 TSI udelala znova! Zatim 7 mesicu, vi to, ze je spatnej, ale nedokaze ho opravit... a chrli mraky aut s timhle spatnym motorem dal.
To od nich fakt necekam.
Možná by to šlo poladit chiptuningem ne? Taky jsem slyšel od majitele 1,4 TSI 110 kW, že to byl mnohem lepší motor než 1,5 TSI 110 kW, který má mdlý projev a působí slabějc.
To nevim, já ho zkoušel jednou a nenadchl mne, stejně jako 1.0TSI.... je to prostě takový dieslový charakter... jedou, to jo... ale tak nějak z toho nemáš radost
1,0 TSI mě celkem překvapil v Oktávce. Čekal jsem horší jízdní projev. S automatem to bude asi pohroma ale v manuálu, když si ho můžeš potočit jak potřebuješ to nejede zle. Dieselovej charakter bych neřekl. Jede to i v otáčkách. Chybí tomu sice špička, ale to je asi detail vzhledem k zaměření motoru na normální řidiče.
Jojo, to jsem tady psal mockrát, 1.2TSI, 1.0TSI, 1.5TSI jedou jako nafty, ona i v běžném provozu 1.8 TSI, ale ta v otáčkách ožívá. Pro mne by ten motor měl výhodu, že mne nenutí do otáček, tak pojedu klidně :D
1,8 TSI je jízdně výborná. Jak píšeš v otáčkách ožívá a táhne až k 6 tis. Umí jet úsporně a klidně na 2 tis, ale když potřebuješ, tak ji podkopneš a vyrazí jako raketa a nechá se hnát krásně v točkách. To už se ovšem silně vzdaluješ povoleným i dálničním limitům :D To si tak jedeš za kamionem po okresce na 4ku 70 jen se to tak valí a najednou vidíš místo na předjetí dáš 2 plnej a je to jak když tě nakopne slon mezi lopatky. Nebýt těch několika konstrukčních chyb, tak je to vynikající motor.
V novinach taky pisou, ze Babis je fajn chlap.
Zrovna Tobe bych necekal, ze budu vysvetlovat rozdil mezi plneni norem upravami, ktere sice nejsou zakazane, ale v praxi se proste nevyskytuji a cileneho podvodu za ucelem ziskani marketingove vyhody...
Nicmene jadro toho prohlaseni byly 111 TSI motory.
A nepouceni a ted ostuda s novou 1.5.
Jen jsem 1,5 krátkodobě zkoušel a přijde mi jako tuctový R4 turbomotor. 1,4TSI byl pocitově lepší, ale o průšvihu nevím.
Nemůžeš se divit, že je člověk naštvaný na FCA, když vidí modelovou paletu Fiatu. Ale to nemá nic společného s hromadně nevycházejícími emisemi dalších producentů.
Souhlas.
A k te 1.5 mrkni na nejaky anglicky weby... a pridavaji se dalsi dalsi.
Kratkodoba ztrata vykonu. Asi sw, ale to na veci nic nemeni.
Klasika je ta reakce tady: tak to vyres chiptuningem!
Je vlastne jedno, co nemci vyrabi... dav je porad nadsenej.
A FCA tady nikde nehajim, ze ne? ;-)
Trochu bych otřel krev z očí. Více turbem nadopovaný motor s nižším objemem a za běžných okolností i vyšším výkonem může právě kvůli své filozofii za extrémnějších podmínek podávat horší výkony. V dnešních ranních 16st by mohl výsloedek vypadat jinak.
Takováto spekulace však není kompatibilní s volnými jízdami na okruhu, takže opravdu take it easy. ;-)
A proti ti sami nadsenci oslavuji snizovani objemu motu dohnanych technologiemi na stejny vykon?
Tady je ale rozdil 1.8 proti 2.0, oboji turbo a filtr... ale ten mensi ma 430 Nm, zatimco ten vestsi 370... zhruba. Nechce se mi to ted hledat presne a nemam to v hlave.
Ja tim fakt nezpochubnuju, ze Golf neni spatny auto a pro kazdodenni pouziti je i lepsi.
Kdyby to byly posledni dve auta na svete, tak si taky vyberu Golfa.
Ale ten clanek je napsanej proste uplne blbe... a atmosfera tady je "nezdrava" .
Mne se líbí i na fotkách :D Stejně ho Golf umlátí body za interiér :D Ale to je takové věčné popichování a soupeření o desetiny vteřiny, ve výsledku Golf bude tím etalonem i nadále, protože je přesně tak postaven na je postaven precizně, nabízí se mi srovnání s Hondou CTR, která je ještě trochu silnější, ale v testu HH by proti Golfu neobstála.. přesto bych ji řídil radši :D Nakonec je jedno, co si vybereš, všechny HH budou rychlá auta, akorát každému sedne jiné
Mě zajímají kombíky, tím spojením dynamiky a rodinné využitelnosti... takže Focus, Octa, Leon.
Octa by se teda dala i v liftu... a i30N fastback a TypeR možná, tam je to na hraně, ten fastback jsem neprolézal ještě.
Jo, Peugeot měl taky něco... ale 308 nežeru :-)
Jinak - v minulé generaci mám srovnání ST a GTIP a vzal bych si Golfa... a nebylo by to kvůli interiéru.
Fastback jsem jezdil, ale klasiku s litrem, takové průměrné normální auto, pro rodinu asi nic moc, Oktávka je větší, ale vypadá docela dobře. Já se pořád nějak nemůžu zbavit dojmu, že VW auta jezdí dobře, ale chybí jim nějak tak emoce. Za poslední půlrok jsem porojel hodne aut a každé ve mě nechalo nějaký pocit, kdežto třeba Oktávka ne. Nedělá nic špatně, ale to je vše. Nebyly to ostré verze. Jinak jsem zkoušel ještě Proceed, není tak silný, ale zase cena/výkon hodně zajímavé a to auto za projetí stojí. Bral bych s automatem ;)
Za poslední půlrok jsem taky projel dost aut a pořád ve mě zůstává dojem, že Octa RS bylo naprosto skvělé auto... a že kdybych mohl vrátit čas, koupil bych ho znova. Znova v benzínu s manuálem, znova modré s antracitovýma 18" ;-)
Jo, ale to je prostě ten model, kterej mě zajímá.
Jinak teda jsme samozřejmě měli i klasické služebáky (2.0TDI Ambition+ nebo něco takového)... a pokud srovnávám srovnatelné, tak zase nemám pocit, že by Focus v kombíku a naftě byl jízdně něco zázračného, co by ve mě nechalo silný zážitek. Radši Octu s 1.4TSI než Focusa s 2.0TDCI, z mého pohledu je ten rozdíl v palivu mnohem větší, než rozdíl ve značce.
Tak minulý Focus za Golfom zaostával, a to nielen v HH verzii. Nová generácia sa ale zdá že odstránila všetky výhrady voči predchodcovi (stiesnený interiér, preplácaná palubovka s lacnými materiálmi, diskutabilný dizajn najmä zozadu...) a vo verzii ST to platí dvojnásobne (pridala chýbajúci samosvor, navýšila výkon, výrazne zlepšila dynamiku, pridala adaptívne tlmiče a fičúry z RS ako je launch control a pod.). Ak mám byť hnidopich, možno by sa dal vytýkať generický exteriér, mohol by tam byť znak H/K, naviac ST sa moc nelíši od ST-line (ak si nedáš oranžový lak). No ale ten manuál je silný argument, tam TCR stráca. A pre Teba a spol. je tu kombi, to GTI nemá (a R je cenovo už inde).
Takže dnes by som jednoznačne volil nový Focus pred výbehovým GTI, bežné GTI zaostáva výkonom a dynamikou a TCR nemá manuál. Aká ale bude situácia po príchode G8 ešte len uvidíme. Ale tak nejak čakám, že GTI už nedostane manuál vôbec a to bude značné znevýhodnenie (pre mňa).
Ty jsi s těmi focusy mimo realitu, ale to těžce. Minuli focus jizdně golfa s přehledem smazava. Takova kombinace agility a kultivovanosti včetně řidičske naklonosti u golfa rozhodně neni a o řizeni ani nemluvě. Jizda v těch dvou je znatelně rozdilna. U MK4 došlo k posunu v jizdě včetně řidičske stranky, ale mirně na ukor te kultivovanosti. A co bylo třeba u předchoziho ST super tak to, že na něj neni nabaleno nic zbytečneho jako LC, adaptiv apod. Jedine co mu schazelo byl samosvor, ale i bez něj to je oproti GTI jasně charakternějši načini se znatelně větši porci fun fuctoru. A rad bych něco od tebe slyšel o těch lacinych materialech, protože v tom u noveho focusu k žadnemu zlepšeni nedošlo, naopak v poctivosti polevil, ale v tom je MK3 na špici třidy. Jedine v čem je změna tak v tom, že MK4 muže mit v zadnich dveřich měkčeny plast což u golfa nebo MK3 nehrozi. A o vzhledu se s tebou bavit je pro mě opravdu nepřipustne. Něco zde tvrdit o vzhledu MK3 a přitom jej davat do kontextu s golfem, kde se vlastně ani neda co kritizovat jestli rozumiš. Prostě auto bez povšimnuti. Jo a jsou novy majitele MK4 ST a některym jak se jim to auto hodně libi tak zaroveň dodavaji, že tak dobře jak MK3 ST nevypada, respektive se jim libi vice.
Ajhľa miromen, najväčší a jediný to odborník na Focusy (k čomu ho kvalifikuje vlastníctvo jediného Focusu, ktorý je - aká náhoda - vraj ten najlepší zo všetkých). :-[]
Ne to vychazi z osobnich zkušenosti a netaham věci z paty. Holt smiř se s tim, že ford je ten, ktery patři na špičku co se šasi a jeho sladěni tyče a i běžna auta děla pro řidiče. U VW musiš jit k ostřejšim variantam a i tam to v ramci HH zrovna pro šofery neni. Pořad jsou to auta spišvic pro rodiny a ne něco na co by se šofer těšil. Jestli je to zaměr nebo to jednoduše neumi neřešim.
Na to nekritické chválení vlastní garáže jsme zvyklí ;-) Pravda je, že GTI se samosvorem zatáčí jako ďas, bez něj byl Fíkus marný.
Poslední dvě gen Focusu mě zcela obchází...
Žblepty typu, že u VW jsou HH nudné si nechej pro jiné ;-)
Co tebe obchazi neni až tak podstatne. Mě naopak jako jedina varianta pravě GTI davala smysl, ale faktem je, že jde o nejmeně ostry HH mezi kompakty ty označuješ jako nudny. ORS ma taky samosvor takže by měla zatačet jako ďas, ale HOT kompakt to prostě neni.
ORS má samosvor jen jako RS230, jinak ne. Po faceliftu z nabídky vypadl úplně.
Já si dal přímé srovnání při koupi minulého auta - ORS 2.0TSI 162kW vs. Focus ST 2.0EB 184kW... a jiné zaměření tam cítit je, to je pravda... ale žádná jízdní dominance se nekoná a že by měl motor ve Focusu o 30k víc je vyloučené.
Uff, zřejmě majitel té Oktávky? :-) Nebo co je nepochopitelné na tom, že když u toho auta vyměníš úplně všechno, tak pojede rychleji i než třeba M BMW? Nebo proč je nutné ji tu vychvalovat? :-)
Výčet úprav je tam na půl stránky a tady děláš vořežpruta? Octa ani se 400HP ani s čímkoliv na podvozku u mě sport auto nebude. Má pohon špatné nápravy...
I kdyby jsi s ní zajel 1:30 v Mostě, není pro mě víc než FWD Octou ;-)
Cize take Audi RS3 mozme nasledne porovnat s tou Octaviou, ved je to len mierne upravene auto na MQB plaftorme. Rovnako ako je dana Octavia vlastne to iste nez Golf TCR :D
Predpokladam, ze obutie bolo tiez uplne seriove UHP pneu.
Ano, je to nejlepší univerzál a vždycky byl.... je to etalon.... mistr průměrnosti dotažený k dokonalosti....... Proto bych si z HH vždy vybral něco jiného, než Golfa :)
Jasné, já jsem v tomto bychař, ale vzhledem k tomu, že potřebuji jedno velké auto, tak by pro mne HH byl jen pro zábavu a v tom případě mne více zajímají HH B segmentu, takže FieSTa na kterou momentálně nemám, tak pořád pokukuji po něčem starém a můj vlhký sen je staré Clio Sport...:D
To má alespoň trochu kufr :D Jinak bych přál každému, komu se stýská po atmosférách bez turba či hybridu, aby si to ASX projeli, nejlépe s celou rodinou v kopcích :D
Nebo vadny kus. Jinak to zduvodnit nejde. Veril bych ale spise tomu nezkusenemu ridici, crmuz odpovida uz jen to jak mluvi o 4controlu. On citit sakra je i ve vysokych rychlostech a na to je treba si zvyknout. Pro nezkuseneho je v rychlych zatackach divny pocit v zadech, ale jakmile s tim neco najezdite a zvyknete si, netrwba to rovnat. To auto proste jede ve vysich rychlostech jinak a vykruzuje i zadek. Jste pak tak rychli ze to s Golfem nelze srovnavat. Ostatne casy profiku to rikaji jasne. Ne nadarmo je megane povazovan za krale