Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt 2019

Autosalon Frankfurt 2019

Letošní ročník IAA se koná mezi 12. a 22. zářím 2019, na 10. a 11. září jsou naplánovány novinářské dny. Hostí jej jako tradičně frankfurtské výstaviště. Mottem ročníku je "Driving tomorrow," tedy řízení zítřka.

Hlavními hvězdami výstavy jsou Land Rover Defender, Porsche Taycan nebo Volkswagen ID.3. Škoda na IAA 2019 představuje hlavně nové deriváty svých modelů, např. elektrické Citigo.

 

Vstupné

Vstupenky na IAA 2019 je možné zakoupit online nebo až na místě. Nákup přes internet je však cenově výhodnější, vstupné během pracovního týdne v takovém případě vyjde na 13 eur. Výstaviště je otevřeno každý den od 9:00 do 19:00.

Kdy: 12. – 22. 9. 2019

Kde: Ludwig-Erhard-Anlage 1, D-60327 Frankfurt/Main, z Prahy 510 km

VSTUPENKY ONLINE

 

Historie

Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se koná od roku 1987 a pořádá se jednou za dva roky. Zaměřuje se na osobní automobily a ob rok se střídá s výstavou nákladních automobilů v Hannoveru.

Původně byly tyto výstavy společné, když se ale staly kapacitně nezvladatelné, rozdělily se podle zacílení. Společná minulost se ostatně odráží i ve společném názvu obou výstav. V domovském Německu jsou nazývány stejně, IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), neboli mezinárodní automobilová výstava.

I přes pokles zájmu vystavovatelů i návštěvníků patří autosalon ve Frankfurtu mezi největší automobilové výstavy na světě. Poslední ročník, konaný v roce 2017 navštívilo přes 810.000 osob.

Starší ročníky

Autosalon Ženeva

Autosalon Paříž

Další autosalony

Zpět na článek

Nové BMW 3 Touring konečně oficiálně: Vyrostlo a nabízí šestiválcovou verzi M340i xDrive

34 komentářů

MrBeranek
Pěkný kombík a v M340i i s velmi důstojnou motorizací. :yes: Nicméně, v této generaci už do trojkového kombíku nejdu - sedan mi bude vyhovovat víc.
Avatar - Emel
Emel
Možná až moc. Chápu, že v době 400k dvoulitrů (stříbrní už vědí) je to asi potřeba, akorát holt tohle už nebude žádná lidovka. Nějaká low verze kolem 240kW by se ještě sešla.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas...

ale inak na ladviny novej 3-ky sa vcelku aj da pozerat na rozdiel od X7 ci maleho hatchu radu 1 ... tu mi sedia aj proporcie aj tvar aj akesi to spravne vyzarovanie face-u ... ale aj tak by som v podobnej cene asi radsej X2 v stvorkolke od bmw ako takuto ( dnes uz prerastenu ) a natiahnutu 3-ku ... ale tak tym neustalym zvacsovanim a natahovanim sedanov/kombikov skodia automobilky len sebe. ( v dosledku coho je podla mna potom coraz mensi zaujem o vyssiu strednu aj strednu triedu ) a este k tomu vdaka tomu aj nahravaju SUVeckam .. ktore na podobnom razvore su velakrat aj priestrannejsie pritom kasnou daleko kompaktnejsie ako tie kdejake dnesny mega kombiky a sedany.. ved aj to nove GLB od medveda na dlzke 4,63 m pri podobnom razvore ako ma bmw 3 ponukne v konecnom dosledku vlastne az 7 miest... nehovoriac o priestore nad hlavou ... a uz na pohlad presklennejsej vzdusnejsej kasni a pohodlnejsiemu nastupovaniu....
MrBeranek
X2ku nedostaneš s šestiválcem, takže v tom vidím zásadní nedostatek X2ky. Když trojku, tak za mne jedině s šestiválcem.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ono sa nakoniec stejne dnes uz 3 stvrtiny trojok ( aj viac ) preda v 4 valci ... ale chapem... ten sestvalec tam je uz z principu a aj ako taka psychlogicka vsuvka ktora ma celkovy kredit 3ky nadalej udrzovat hodne vysoko... ale casom aj 3ka o sestvalec podla mna pride.. a dopadne ako XE ..... doba sa zmeni uz onedlho... ja by som kazdopadne v cene nejakej tej beznej 3ky dnes uz radsej bral take stvorvalcove X2 v 4kolke ... alebo nejaky evoque v 4kolke..
Avatar - speedfred
speedfred
To nie je "psychologická vsuvka" ale fakt vydarený a poriadny motor. Áno už aj R4 majú viac výkonu ale tej hladkosti chodu a podania výkonu sa R6 nevyrovnajú.
Raz to treba skúsiť aj na vlastnej koži.
Mig_35
Speedfre😜 na to už ale nepřijdeš, dneska nekoupíš manuální převodovku, automat si bude přeřazovat tam, kde bude potřeba.
S manuální převodovkou by byl rozdíl v tom, že vrcholný výkon u čtyřválce byl v 5800 otáčkách a u 340i bude o nějakých tisíc otáček víc. Ok, tisíc otáček. Klidně se bez nich obejdu. Kultivovanost projevu? To není diesel, nepoznáš žádný rozdíl, na světlech pořád nevíš, jestli motor běží nebo ne. Chybí tomu basová linka. Ale než povinný x-drive tak radši o dva válce míň... Já jen doufám, že se u BMW vzpamatují. Čekám na 840i a tam se uvidí, pokud bude znovu jen na čtyři, příští auto bude americké 😒
MrBeranek
To bych nesouhlasil. 300 koní ze čtyřválce a 300 koní z šestiválce je slušný rozdíl v kultivovanosti. Pamatuju si starší Imprezy STi. Ze čtyřválce velkým turbem vydolovaný výkon, kde to do 3 tisíc nejelo a v 6 tisících tomu došel dech. Taková N54ka třeba v E92 335i měla stejný výkon, ale z třílitru, kde turba tlačila jen pár desetin atmosféry. Pocitově velmi atmosférická charakteristika. Holt objem nahradit moc nejde. 😊
Avatar - iudex
iudex
Presne tak. A ono aj B58 si tú atmosférickú charakteristiku čiastočne zachováva (teda platí pre 240 a 250 kW verzie, neviem, ako táto výkonnejšia 275 kW verzia). A to sa mi páči, proste už odspodu je tam suverenita daná objemom (ktorú menší objem dobieha turbom, ale pred jeho nafúknutím proste je to práve o tom objeme) a zároveň motor prudko neumiera po 6000 ot.
Mig_35
Pane Beránku, Impreza měla jedno turbo a čím víc bylo výkonu, tím horší byl průběh výkonu ale u závodního vozu na tom zase tak moc nefrčí.
Do nové trojky si půjdu vyzkoušet opět 330i. S krabičkou od racechipu dostaneš 300 koní a když ji vypneš nebo zapneš, nijak nepoznáš rozdíl v tom, jakým bude motor pracovat. Pro civilní auto naprosto dostačující motorizace. Bude tomu chybět ten zvuk, ale otázkou je, jestli potřebuješ aby se po tobě půl ulice otáčelo, když nastartuješ, nebo když tomu vytneš. Za mě úplně v pohodě motorizace (tedy až po tom výkonovém upgrade-u). Šestivál má smysl hlavně proto, že tě stejná krabička zase pustí na dejme tomu 420 koní za pár šupů.
MrBeranek
Za mne "krabičku" až do M3. Základ G80ky bude kolem 500 koní, poladěné to bude někam na 570 - to bude fajn. A když už jsme u toho, mám větší důvěru přímo v mapu než v "krabičku". Vím, že jsi motorkář - nedávno jsem četl článek jednoho úpravce BMW motorek o tom, že moderní řídící jednotky (např. na RRu) jsou schopné "vzdorovat" krabičkám, což vyplývá z povahy toho, jak fungují (defacto "oblbují" řídící jednotku "nesprávnými" informacemi). Kompletní mapy bývají dražší, protože tam se ta řídící jednotka musí cracknout, takže to zabere víc času v rámci vývoje, ale výsledek se zdá být lepší. 😉
Mig_35
S krabičkou neztratíš záruku. A než platit za nějakou mapu +20 koní padesát tisíc, jak je u BMW zvykem...
MrBeranek
Nemyslím u BMW. Dobré (a podle zpětné vazby třeba na Bimmerpostu spolehlivé) mapy má např. BR-Performance. Dosavadní F80ka má ve Stage 1 +70 koní jenom mapou. Ano, je to dohledatelnější než krabička, kterou vypojíš, ale zas se můžeš spolehnout, že to někde pořádně programoval a ne že řídící jednotka dostává "podivné" informace a snaží se na to adaptovat. Navíc, jak jsem psal, moderní řídící jednotky to už mohou poznat a žádný vyšší výkon tam neuvidíš, protože rozporuplné nebo nekonzistentní informace z krabičky povedou k tomu, že s tím řídící jednotka bude "bojovat". A ani cena není nijak divoká - 1 000 EUR.
Mig_35
U racechipu stoprocentně funguje a nic to nebojkotuje. Platil jsem 700 EUR s dvouletou - bůhví jestli tomu věřit - zárukou na motor.
MrBeranek
Až moc "důstojnou"? 374 koní pojede dobře, ale neřekl bych, že je to "až moc". 😉
Avatar - Emel
Emel
Tak výkonu není nikdy až moc, o to nejde... akorát je tam dost díra mezi obyč dvoulitrem se 190kW a třílitrem s 275kW... který už má eMkové číslo a bojím se, že si ho BMW nechá pořádně zaplatit. Ale samozřejmě... ten problém není v nabídce BMW, ale v mém zůstatku na účtu 😄
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
Za mě je tyrkysová moc do zelena, já zelenou na autě obecně moc nemusím... možná bych udělal výjimku u E-Type.

Trojka dobrý, asi klidně bez eMka... ale možná se mi končící generace líbí o chlup víc, na téhle je místy vidět, že přibrala.
Mig_35
Dva roky zpátky dávali na silné benzíny 26% dolů - akce BMW. Přimlouval bych se za zopakování.
Včera jsem viděl já nevím trojku-pětku nebo co to bylo předchozí generace. Rozžhavené železo vzadu - jen červené světlomety na černém autě - tohle se mi strašně líbí a u téhle generace to budu postrádat... jinak velmi pohledné auto.
Avatar - iudex
iudex
To bolo zrejme na 30i. Na 40i bolo viac.
Mig_35
To si asi špatně pamatuju já nebo ty, tenkrát jsem si opakovaně konfiguroval 340i a těch 26 procent tam bylo, navíc ale podmíněno tím, že sis musel objednat výbavu za cca 200... ale víc snad nikdy u BMW nedávali. I tak pěkný. Tak by to mohlo být pořád.
Avatar - fOE
fOE
Tak mezi tech 190kw a 275kw se jeste jedna dve motorizace vejdou, jen holt nebudou spalovat benzin. 😉
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
MrBeranek
Přesně. Třeba M340d bude mít 235 kW - jen je to nafta. 😊
Avatar - iudex
iudex
Ako naftu nemusím, tak v kombíku by som si 40d predstaviť vedel. Predsalen je to kombík určený na rodinné využitie a R6 nafta je kultivovanosťou a zvukom inde ako R4. A ako si pamätám z 335d, tak sily mala viac než dostatok. Keďže teraz z toho spravili M Performance model, tak sa určite aj tej nafte snažili dať trochu športovejšieho fílingu (aj keď umelého a reprákového).
Do sedanu ale jednoznačne 40i.
Avatar - fOE
fOE
A ja blazen vzdycky resil palivo podle najezdu a hele ho, kastle!, podle kastle se to dela. 😁 😉
Avatar - iudex
iudex
😁 Učíš sa celý život. 😒] Proste u mňa je stále nafta tá úžitkovejšia motorizácia a ak už, viac sa mi hodí do úžtkovejšieho kombi. Ale vieš, že ja osobne by som aj do toho kombi bral benzín.
Avatar - fOE
fOE
A to te slechti. 😉
MrBeranek
Já bych šel ještě dál. Do sedanu M3! 😄
Avatar - Emel
Emel
Nevím nevím... musím říct, že mě celkem chytl čtyřlístek, v téhle kategorii. Akorát já nerad sedany... takže snad ta 340i Touring, když se bude dařit za pár let.
MrBeranek
Čtyřlístek je krásnej, ale zadokolka, což je pro mne dealbreaker. Potřebuji něco univerzálnějšího, co zvládne i tuhé zimy bez kompromisů. 😉 Samozřejmě top kombík (pokud zůstaneme u BMW ve střední třídě) bude Alpina B3 (odhadem nějakých 450 koní).
LandHodor
Krasne kombi 3er, jsem taky vic na sedany ale tomu kombiku to slusi moc. No a nejvetsi BMW krasavec je 8er v Gran Coupe, masakr: https😐/f92.bimmerpost.com/…s/showthread.php?…
Mig_35
Já vidím Kiu Stinger při bočním pohledu. Za mě klasické kupé😊
Avatar - Tee
Tee
8er grancoupe som videl nazivo pred cca dvomi mesiacmi, ale ku kii stinger by som to rozhodne neprirovnaval.