Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Dzakobo
Jaká bude odpověď z Ingolstadtu? U turbomotorů je "všechno" možné - např. upravená EVA mačkající z 2.0 1000 koní... ovšem bez tovární záruky.
Tohle bude PAN MOTOR
Tohle bude PAN MOTOR
Dúfam, že odpoveď bude famózny 2,5 R5 ako doteraz. Ale u Audi, ktoré do S modelov začalo dávať naftu, sa bojím, že sú schopní zarezať jeden zo svojich najlepších motorov a dať tam nejaké 2,0TFSI s baterkami.
Jsem přesvědčený, že 2.5 hned tak neskončí. Mezi námi - komu v RS3 nestačí 400k? Myslím, že teď je motor úplně ideální - super výkon, ne moc velký turbolag, vstřikování mpi čistí sání, blok z hliníku uspořil skoro 30 kg oproti předchozímu litinovému. Za mě :yes:
iudex
Nie tak dávno (OK, je to už 20 rokov) bol mojím plagátovým snom Ferrari 360 Modena. Krásne nadčasové tvary a hlavne motor V8 s rovnými 400 koňmi. To bola v 90. rokoch fakticky hranica superšportov, napr. 911 996 mala 300 koní, jej okruhová varianta GT3 mala stále "len" 365 koní, až 911 Turbo hranicu 400k pokorilo.
No a teraz 400 koní prekoná dvojlitrový štvorvalec. Mám z toho zmiešané pocity. Na jednej strane mám radosť, že takýto výkon voľakedajších superšportov je (bude) dostupný už v relatívne bežnom hatchbacku nižšej strednej triedy. Na druhej strane to znamená, že dostupnosť tých zaujímavých a charakterných viacvalcov sa posúva opäť do vysokých finančných hladín. A pri všetkej úcte k Mercedesu proste ani majstri z AMG zo štvorvalca šesťvalec nespravia, stále to bude "len" plebejská motorizácia bez veľkého charakteru. Teda ani by mi nevadil fakt, že dvojliter je takto výkonovo vyšpičkovaný, verím, že AMG si kvalitu a spoľahlivosť svojich ručne skladaných motorov postráži. Skôr mi teda vadí ten chýbajúci charakter (viacvalcových motorov), ktorý proste výkonom nemožno nahradiť.
No a teraz 400 koní prekoná dvojlitrový štvorvalec. Mám z toho zmiešané pocity. Na jednej strane mám radosť, že takýto výkon voľakedajších superšportov je (bude) dostupný už v relatívne bežnom hatchbacku nižšej strednej triedy. Na druhej strane to znamená, že dostupnosť tých zaujímavých a charakterných viacvalcov sa posúva opäť do vysokých finančných hladín. A pri všetkej úcte k Mercedesu proste ani majstri z AMG zo štvorvalca šesťvalec nespravia, stále to bude "len" plebejská motorizácia bez veľkého charakteru. Teda ani by mi nevadil fakt, že dvojliter je takto výkonovo vyšpičkovaný, verím, že AMG si kvalitu a spoľahlivosť svojich ručne skladaných motorov postráži. Skôr mi teda vadí ten chýbajúci charakter (viacvalcových motorov), ktorý proste výkonom nemožno nahradiť.
Ja ti nevim. Na jednu stranu mas pravdu, pocet valcu je pocet valcu a 4 valce v rade jsou v 99% pripadu nuda (to 1% zastupuje treba S2000, ale to uz je vlastne taky 20 let zpet). Na druhou stranu me zajima nakolik se tohle jeste bude dat povazovat za seriovy motor, kolik toho vubec vydrzi atd. a jestli uz to nebude "na pul cesty" k specialum a ty nezni vubec bezcharakterne. Nakonec nebude, neb to furt musi splnovat emise (i ty hlukove), coz je ale skoda, protoze dnesni rally svet je vlastne jen o ctyrvalcich a ze bych tam mel pocit, ze to co je pod kapotou nema dusi... to bych si netroufl rict.
Naprosto přesně se s tímto ztotožňuji, akorát k tomu plakátovému snu jsem dozrál až teď na jaře 😁 Jediné, co by mi na 360 vadilo, že nemá delší šestku = na dálnici moc řve. Šestikvalt je poskládaný pro nejlepší dynamiku, ale tím trochu utrpěla větší použitelnost. Vysokootáčkový víceválec s manuálem je to nejlepší, navždy.
Jestli to vnímám správně, tak ty jsi tu 360 jel a po dálnici. Vadí ti, že je převodovka nastavená do pomala. Zajímalo by mě, kolik tedy točila na 6ku při 130km/hod.
Při 140 točí 4000, uvítal bych aspoň o 500 méně, čili Vmax by dosáhlo na 5. rs místo současné sestky
Tak moje M140i man. točí 2950 při 130 a také se mě to zdálo docela dost. Ale časem jsem si na to zvykl. Co pomáhá je fakt, že vůz není celkově hlučný. Původně jsem dokonce zvažoval i dif z automatu, který je do rychla..... :-!
Za mě obyč A...super HH.