Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Audi e-tron 55 quattro – Když to musí být, ať je to nějak takto

95 komentářů

přezdívka (nick)
Všade samé obrazovky, t.j. šetrenie... kde sa to prejavilo na cene? Aha, nikde, automobilky si za to pýtajú príplatky.. >😒] :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jak dokud něco nedělá konceVWn je to špatný a ve chvíli kdy jo.. :-! :😉 >😁

Jedno jestli hybrid nebo EV nebo HDM vs DSG = tak ať se VW konečně doplácá k vodíku 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je hrozné, když se tu objeví pochvala Audi, objevíš se tu ty s kritikou 😉

Ale tady máš do jisté míry pravwdu...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Audi mě fascinuje odvždycky http😐/www.autoforum.cz/…ade-pod-kapotou/https😐/www.autoforum.cz/…skoncil-fiaskem/

Kup si poslední Svět motorů je tam slušný porovnání Corolly kombi hybridů 1.8 vs 2.0 včetně měření

Přestalo mě to s touhle machi(avelli)ho diskuzní nepřehlednou platformou bavit + trochu náhoda 😄
webpaja
Oproti tomu co tu obvykle pod Audi plodíš je tohle téměř pochvala. 😉

Je to marné, Audi umí 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je to jako většinou = fakt 😄

Jj je to marné, Audi od té doby co umim číst = furt slibuje že jednou dožene a předežene.. Mám dojem že poslední roky ca od vyhazování šéfů vývoje naopak spíš ztrácí a dodržování norem pro ně byl větší problém než pro ostatní
DonVito
Jj najednou kdyz maji dodrzovat normy, je treba jejich dieslovej trilitr s odstupem to nejhorsi (minimalne v D3). A hlavne nova generace vyrazne horsi (uzivatelsky) nez ta predchozi..

Naskok diky technice byl vzdy k smichu. A to plati i pro e-tron. Nejak nevidim u Audi tu lepsi techniku 😁 V podstate ve vsech meritelnych parametrech je Tesla lepsi.

Takze jestli ma Audi v necem naskok, je to tak maximalne zpracovani interieru..
V technice ani nahodou.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je zajímavý že Audi je odvždy jen ten 3. vzadu = a to nejen prodejně ale hlavně technicky = a pro spoustu lidí...

Z testu 2milionový A6 = s motorem R4 2.0 nafta = nedej za to 2 mega

"Několikrát nás vyplašilo nečekané zpomalení při poklidné jízdě. Auto si totiž usmyslelo že jsme unaveni a tímto nám to dalo vědět. Když Audi na dvouproudovém nájezdu na dálnici začalo samo tvrdě brzdit měli sme sto chutí hodit ho do příkopu. Zřejmě si spočítalo že chceme narazit do vozu který jel lehce před námi, ale ve vedlejším pruhu!"
Avatar - poterienko
poterienko
Bohužel další test, ve kterým se o ní sice píše, ale to je tak nějak vše. Stále čekám, až nějaký recenzent najde nějaký kopec, který sjede a vypozoruje, co to udělalo s baterií. Jinak řečeno, zda je reálné rekuperací opravdu prodloužit dojezd ve smyslu výroby energie a nebo je to prakticky jen brzdění motorem.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nie je to síce test v pravom slova zmysle, ale nájdeš tam aj odpoveď na svoju otázku : http😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - poterienko
poterienko
Děkuji za odkaz, odpověď jsem nalezl, ale moje výtka stále platí. Při testu e-auta mi to přijde jako docela důležitá věc na otestování. Kor, když s ním autor jezdil denně do práce.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Asi mohl jezdit jen po rovine >😒] A ted vazne, ucinnost rekuperace je cca 80%. To znamena kdyz sjedete kopec, tak do 80% toho kopce vyjedete zpet zadarmika. Hlavni uspora je ze neopotrebujete brzdy a pri jizde kopcovitym terenem se ty kopce jakoby nepocotaji. To mam osobne vyzkouseno. Vykon toho brzdeni rekuperaci je vetsinou okolo 80 koní.
ybalgin
"80% toho kopce vyjedete zadarmika" - ty žiješ ve světě bez jízdních odporů >😁
Avatar - elektrikar
elektrikar
Ano, máte pravdu. Samozrejme vyjedete do 80% po zapocteni energie nutne pro jizdu na totoznou vzdalenost po rovine. Jak jsem napsal, tak platí, že se kopce "nepočítají" a chová se to, jako kdyby auto jelo po rovině.

Já jsem to samozrejme zjednodusil, ale uvedomte si jednu vec kterou vam vysvetlim na pripadu z praxe😒br />
Pokud mi jizda do kopce spotrebuje 0,8kWh (4%baterie) a tato jízda trvá řekněme 1 minutu a vím, že při jízdě po rovině rychlostí 80km/h potřebuju k překonání jízdního odporu výkon 10kW, tak to znamená, že z této trasy😒br />
1/60 * 10 = 0,16kWh připadá na jízdní odpor
0,8 - 0,16 = 0,64kWh připadá na gravitační potenciál (toto množství energie u konvenčního auta umoříte do tepla v brzdách)

Pokud budete chtít, tak jsem ochotný vám to spočítat naprosto přesně dle vzorce pro gravitační potenciál, případně to přímo změřit pomocí BMW i3 a palubního počítače, kdy zapíšu hodnotu baterie na kopci, sjedu kopec a odečtu hodnoty, přičtu 80% rozdílu a poté pojedu do kopce dokud se nedostanu na hodnotu baterie pod kopcem.
Avatar - Zetti
Zetti
Elektrikar smekam. Kdybys mi to vykladal v hospode tak se ti vysmeju, ale protoze sem potreboval zajet na farmu pro mliko, tam a zpatky to mam 12+12 km se slusnym prevysenim, tak sem si rek ze to zmerim. Vzdycky sem si rikal ze to ma po ceste zpatky mensi spotrebu, ale ze to bude takovy rozdil mi fakt nenapadlo. Cesta tam 25,6 kWh/100km, cesta zpet 5,1 kWh/100km. Plus minus 80% Mam obrazky s casama kdyby se chtel nekdo hadat.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Toto je zaujimave. Vdaka obom.
Avatar - Zetti
Zetti
tobe taky
dzozifko
Elektromobily sa vlastne ani nezačali poriadne predávať. To len niektorí novinári sú netrpezliví. Volkswagen už niekedy v roku 2014 povedal, že on začne čisté elektromobily predávať až v roku, resp. na konci roku 2019. S ostatnými automobilkami je to podobné.
Na to, koľko elektromobilov po cestách u nás jazdí, je tých nabíjačiek až-až. Nemožno čakať, že niekto (otázne je kto?) najskôr vybuduje hustú sieť nabíjačiek a až potom sa elektromobily začnú vo veľkom predávať. Ono je to ako pri KAŽDEJ novej technológii - postupuje sa krok za krokom.
Aj s mobilmi sa v začiatkoch dalo volať len vo veľkých mestách. Až neskôr, ako sa zvyšoval počet účastníkov mobilných sietí, tak sa zahusťovala a skvalitňovala aj sieť vysielačov. Iná cesta skrátka nie je.
Uvediem ešte jeden príkla😜 keď sa v 60.rokoch rozbiehalo farebné TV vysielanie, tak na stole bol rovnaký problém: majú štúdia začať vysielať farebne, aj keď ľudia ešte nemajú kúpené farebné televízory? A naopak: majú si ľudia kupovať drahé farebné televízory, keď televízne stanice ešte nevysielajú farebne? Ak by zákazníci a štúdiá čakali navzájom na seba, tak dodnes používame čiernobiele televízory...
Orm
Je to obráceně - nahrazovat normální auta elektroauty je jako nahrazovat barevné televizory černobílými a ještě za to chtít několikanásobně více peněz - z pohledu užitných vlastností.
DonVito
Uzitnymi vlastnostmi myslis asi dojezd 😉

Elektromobil je tiche, komfortni, bezemisni (lokalne) vozidlo. U drazsich modelu ma navic okamzitou odezvu na "plyn" a brutalni zrychleni.

Provoz v podstate nevyzaduje servis a provozni naklady jsou minimalni.

Promin, tohle mi nepripada jako vymena barevne televize za cernobilou 😄

Spis mi prijde klasicke auto, se svou slozitou prevodovkou, mnozstvim pohyblivych a opotrebovavanych dilu s nutnosti mazani a tisici vybuchy v motoru za minutu jako archaismus 😁
mrazik
Divat se jen na dojezd je kratkozrake, ale obe auta musi splnovat, ze automobil ma slouzit cloveku a nikdy naopak. Autum na elektriku se musi clovek prizpusobit zejmena vetsim planovanim nejen na delsi cesty. Kdyz se ted rozhodnu, ze si zajedu na vikend k mori - par takovych blaznu znam - se spalovakem staci zadat do navigace cil cesty a rano muzu vyrazit. To s lektrikou proste neudelas. Nenadale situace, kdyz najednou potrebujes auto pro reseni nahle situace a ejhle,baterie v aute hlasi 20% atd.
Co mam zkusenosti z okoli, elektricke auto je zatim hracka pro bohatsi vrstvu a plni roli tretiho az ctrvteho auta v rodine.
Orm
Elektroauto v zásadě můžu používat pro denní dojezd do práce po městě a i při tom musím v extrémech přemýšlet, jestli můžu topit nebo chladit, a ještě k tomu musím mít vlastní dům s parkováním (kvůli dobíjení). Ve všech ostatních případech je auto se spalovacím motorem lepší.
Černobílá televize je OK pro sledování černobílých filmů. Ve všech ostatních případech je barevná televize lepší.
Jen je ještě třeba dodat, že to elektroauto je násobně dražší, než to se spalovacím motorem.
Avatar - Zetti
Zetti
Mladej v praci vyfasoval leafa a je uplne nadseny z jezdeni zadarmo. Uplne zadarmo. Prestoze ma garaz se zasuvkou, doma nenabiji, vyuziva nabijecky zadarmo, v Praze jich je nekolik. Na jednu sem mu dal tip tak napsal


Ahoj,

díky za tip, je to daleko blíž než jezdit do Lidlu do Průhonic. I když mně se vyplatí zajet i tam. V městském provozu najedu na plnou baterii nějakých 270km. Vyšší rychlostí na dálnici se zapnutou klimatizací samozřejmě méně. Dnes jsem chtěl nabít u Penny Lehovec, ale dobíjecí stanice nefungovala 😒. Plánoval jsem teda na večer ty Průhonice, ale než jsem tam vyrazil, tak jsem si stačil přečíst Tvůj email. Do Uhříněvse jsem dorazil s deseti procenty baterky, na což se dá ujet s vypnutým topením a maximálním ECO režimem ještě až 30km, takže do Průhonic bych sice ještě dojel, ale i tak se mi to hodilo že tohle je kousek blíž. Nabíjecí stanice funguje dobře, je od PRE a je zdarma. Nabíjí celkem svižně. Za 27 minut než jsem nakoupil a dal si cigaretu mi dodala 20kWh, což je asi tak polovina mojí baterky, takže jsem odjížděl s baterií nabitou na cca 60 procent a na 60 procent ujedu po městě okolo 150 km i když budu občas topit atd. Během nákupu jsem tak získal 120 km zdarma 😄

Jinak zatím využívám nabíjení všude zdarma. Dá se po Praze celkem dobře pohybovat bez placeného dobíjení. Už jsem přestal s nabíjením doma. I když to ve městě nedobiju na 100 procent (nechci dlouho čekat na posledních deset procent třeba půl hodiny), tak mi ten dojezd bohatě stačí.

Můj osobní seznam nabíjení zdarma (Všechny tyhle nabíjecí stanice jsem navštívil osobně několikrát)😒br />
Sever Prahy - Globus Čakovice, rychlé nabíjení až 50kW.
Jih Prahy, nebo řekněme takový jihovýchod - Lidl Průhonice, teď i Uhříněves, oboje rychlé nabíjení až 50kW
Východ Prahy - Penny Lehovec, nebo případně přes den, když je otevřeno, tak mě nechají nabíjet zdarma v Nissanu na Kolbenově. Pro elektromobily jiné značky než Nissan je nabíjení placené. Oboje taky rychlé nabíjení až 50kW.
Orm
Leaf je auto ?
Mig_35
A ještě pošli ten mail, jak jsi mu radil, ve kterých supermarketech jsou ochutnávky jídla zadarmo a kde se nejlíp nadlábne 😄
Každý člověk má nějakou hodinovou sazbu. Nějakou hodnotu. Pokud můžeš svůj čas utrácet čekáním na nabíjecí stanici a jsi v plusu, tak je to smutné 😉
Avatar - Zetti
Zetti
Posilam prepis emailu😒br /> Mam dojem ze jsem zahlid nabijecku u penny v uhrinevsi jak jsem jel okolo. Je to naproti krutimu raji

Pro tve info zahlid, nenabijim na verejnych nabijeckach, pro me to neni efektivni, baterka to nema rada a ani nejezdim do penny.
flipmode
Miluju reci o tok jak je to zadarmo-nikdo zadarmo nic nedela, mozna jedinec to ma (docasne) zadarmo, ale plati vsichni, ona se ta el sama nevyrobi a pochybuji o dobrocinnosti a dotovani firem jako treba e.on. 😉

A kdyz uz jsme u toho zdarma jezdeni-v Holandsku (jsem tam 10x rocne), kde jsou z tech e-aut taky prasteni, uz zadne nabijeni zdarma neexistuje (s vyjimkou dotovanych lokalnich mistecek) a nabijeni na superchargeru vyjde draz po prepoctu na km nez benzin >> ne nafta, ale benzin za 1,75 eur.

Takze jakmile tady bude vice nez 0,1% eaut, nic zdarma nebude, tak si uzijte
Mig_35
což jsem se snažil naznačit tou paralelou s ochutnávkou čtverečků klobásy a sýra v supermarketech, když jdu třeba nakupovat, auto bych tam odstavil, protože je tam obvykle volno, ale abych objížděl chargery s vidinou provozu zadarmo, to bych asi nechtěl...
Avatar - Zetti
Zetti
To jsou hrozne duchaplny kecy vychazejici z proste lidske zavisti. Osobne si myslim, ze naklady na provoz nabijecky u lidlu, kauflandu apod jsou mizive oproti porizovacim nakladum tehoz pristroje. A plati to soukromy subjekt a urcite vi proc to dela. Mozna to bude tim, ze nema domovskou adresu v tehle zaprdene kotline plne jedincu s jasnym a bystrym usudkem
Avatar - dylm
dylm
Tak a teď zpátky k faktům. Supercharger v NL stojí 0,25 eur/kwh. Při spotřebě Tesly S/X 20 kwh/100km tedy 1,30 CZK/km jízdy. Což mi nepřipadá víc než cca 4,50 CZK/km jízdy při spotřebě 10l a ceně 1,75 EUR/l.

https😐/www.tesla.com/…rt/supercharging?…
flipmode
Jako to vam prijde fakt cool? V dnesni dobe by lide meli resit jine veci... na vsechny se vali tuny technologickych nesmyslu, nepotrebnych serepeticek a lide jeste jasaji nad tim, ze maji misto auta pocitac, ktery je nuti fungovat podle dojezdu a dalsich parametru.

Tesla je jednim z nasich zakazniku, byl jsem na jednaniv Hollandu, kde maji evropskou montovnu. Je to jako kult-bez ohledu na fin vysledky vam bude kazdy v Tesle vykladat jak meni svet, jak jsou jejich auta dokonala, jak maji nej technologie (ktere mam na svym 2016 5er davno), vykladaji jak je model X stejne tezky jak Q5, asi tech 2500kg.....
Proste snuska nesmyslu a jejich manazerka na zaver rekla jak je cool, ze uz to neni auto, ale pocitac........bylo mi hodne smutno, ja chci AUTOOOO
DonVito
Tvuj 5er ma autopilot, umi menit jizdni pruhy, umi updaty na dalku (over air)?
Umi auto predehrat nebo vychladit interier pomoci aplikace?
Umi vyparkovat pomoci aplikace?

A myslis, ze X-drive je lepsi, nez samostatne regulovany motor u kazde napravy?

A co vysledky crash testu?

A jak bude tvuj 5er vypadat po 300tis km? A kolik das za palivo a opravy?

Tesla resi emise co2 a udrzitelnou dopravu, potazmo klima.
Jake veci by se mely resit??
Ze ty chces AUTOOOO. Aha 😄

PS Ano, Tesla meni svet, bez ohledu na financni vyskedky 😉 Kdyby nebyla Tesla, tak tenhle e-tron by vyjel s velkou pompou jako nejvic nejlepsi auto sveta, tak v roce 2035 😁 A ano Audi svet nemeni a jestli bylo Audi necim prulomovy tak hlavne dieselgate. Uz proto si nikdy zadny Audi nekoupim.
Btw. Kdyz prijedes do Ingolstadtu k Audi, tak tam vzdy vladla obdobna nalada, jako popisujes v Tesle 😉

PPS Nejak nepobiram moralni pravidla tvy a vetsiny diskuteru naprosto odsuzujici Teslu, protoze je v cervenych cisel (coz ale neni nic nelegalniho a aktualne se dostalo do cervenych cisel BMW 😉 ).Naopak dieselgate, zlocin kvuli kterymu je CEO ve vazbe nikomu nevadi.
https😐/www.autobild.de/…tes-6077591.html
A kazdy by si radeji koupil E-tron nez Model-X. Proste v tvy hlave je Musk zlocinec, prestoze se niceho nelegalniho nedopousti. Ale Stadler je jen obeti zle EU a vubec za nic nemuze, stejne jako Winterkorn. I v tomto kontextu Tesla vs VW -
proste nechapu.
Mig_35
To auto může mít co chce, ale pokud nesplňuje dobře základní funkci, tj. možnost jezdit kam chci, jak chci a bez omezení, potom to prostě není pro mě.

Jediná funkce, kterou opravdu uznávám, je autopilot, ale ten v tom autě prostě není.
DonVito
Jak to myslis, ze tam neni?
Orm
Cena nehorázná - ať se pan redaktor zamyslí, jestli si může takové auto jako soukromá osoba pořídit z řádně zdaněného normálního redaktorského platu a pak ať dá své vyjádření k ceně.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak samozrejme nemoze to byt auto do kazdej rodiny v tejto cenovke... ako nahrada fabie to proste asi fungovat u otcov rodin ci mamiciek nebude.. ale hold bude to opat dalsi tazkotonazny parnik pre par vyvolenych.. ale hlavne ze planeta bude vdaka nemu zachranena .. tie 2,5 tony materialu na jednom aute ju iste zachrania skor ako nejake 900kg baleno to jooo .. pokrok nezastavime.. a setrit na (ne)spravnom mieste je tiez zda sa nova moda poslednych rokov... hold ked uz do pekla ( lebo planeta to uz asi fakt dlho nevydrzi ) tak na riadnom koci ze jo.. predsa tam nepojdeme na multicare 😉 .. 2,5 tonova audina za 3 melony je na to vhodnejsia to uznavam 😁
99matthew99
Niekto kto si toto auto kupi urcite uvazoval nad kupou balena a nie nejakej Q7, X5. Takze ak chce nieco take tak radsej nech je to elektro ako vyssie spomenute.
_Teddy_
A teraz si predstavme, ze by ste do testu dostali taketo iste auto, ale so spalovacim motorom😒br />
V teste zistite, ze ma nadrz na 30 litrov, dojazd asi 300km, a hrdlo nadrze ma priemer ako brcko do koktejlu, takze kazde tankovanie trva hodinu a pol. To vsetko s vahou 2 a pol tony mozete mat za skoro 3 miliony. A teraz ruku na srdce: Aj vtedy by ste tomu dali 4 a pol hviezdy?
Orm
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: Tak to je přesný ... jiný úhel pohledu na elektroauta.
Avatar - iudex
iudex
Všetko je otázka perspektívy. Takže v kontexte doterajších EV je Audi určite parádne, vyzerá výborne (počujú to v Toyote?), je luxusné, vybavené, nemá praktické a priestorové obmedzenia (kufor, miesto vzadu), dobre jazdí a hlavne v porovnaní s doterajšími priekopníkmi elektro má konečne použiteľný dojazd, žiadnych virtuálnych 150km, ale proste aj dlhšie jazdy v pohode.
ALE. Ak na to pozrieš z pohľadu klasického auta, potom je to presne ako píšeš: malý dojazd, nekonečne dlhé "tankovanie", na "pumpu" musíš cestovať desiatky km, váži to ako tank a stojí to ako luxusná limuzína.
Takže nie, stále sa na to auto nedá pozerať (ako redaktor píše) z pohľadu bežného užívateľa. Proste ešte dlho bude elektroauto musieť byť hodnotené v štýle "na elektro dobré, ale..."
_Teddy_
No, nevime ci ten dojazd je pouzitelny, ale konkretne za to by som dal bod dole. S 95kWh bateriou len okolo 300km? Beriem, ze je to tazke ako krava, ale aj tak to nie je ktovieaka hodnota...
bez_prislusnosti
300 km i v dálničním módu je Praha-Ostrava, nebo z Brna v podstatě kamkoliv v rámci ČR. Je pravde že etron vypadá trochu nenažraně - tesla X má průměr 23kwh/100 a S 20kwh. Jde o to, jestli to bylo stylem jízdy nebo profilem tratě... Na sprintmonitoru etron ještě nemá výsledky. Pro mě by to bohatě stačilo.. a pokud někdo dojíždí jako redaktor 2x80+ km denně, tak se takové elektro vyplatí i ekonomicky. Jen musí mít odpovídající zásuvku v garáži... Q7/Q8 stojí v podstatě stejně a dieselová žere v průměru 11+L/100 km. Etron při 4 kč/kwhx30= 1,20/km, diesel bude na 3,30-3,50 Kč.
webpaja
Aby Q7 žrala 11, pojede stále výrazně přes limity. Pokud pojede á la Tesla, bude tam za 7l.
kesumb
Touareg 2018 3,0TDI lehce přes limit (160km/h dálnice, svižnější okresky) jel za 11. Tesla X 90D za cca 31kWh. Jízda velmi podobná. Teda až na to, že Touareg (podvozek professional) jezdí o několik tříd líp, než TMX. Superb 200kw jezdí tohle kolem 10,5 plus mínus.
Co jez vláštní, že TMX spotřebovávala kolem 30kWh i na okreskách druhých a třetích tříd bez výrznější dynamiky. Vůbec mi přišlo, že to žere pořád stejně (dálnice kolem 160km/h vs okresky v kopcích).
Obě jízdy byly kolem řekněmě 5 stupňů nad nulou s vnitřním komfortem na tričko.

Do Touaregu jsem po víkendu dolejval 0,7l oleje, TMX se mi zase na dálnici přehřívalo (oranžovej trojúhelníček na palubce, poloviční dostupný výkon). A mimochodem, Touareg určitě potřebuje benzín. I přes to, že V6 TDI jede vcelku slušně, pořád se to klepe. Dieselovej motor bohužel kazí dojem i tak dobře odladěnýho auta, jako je Touareg.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Dnes som cital autobild a tam sa ten "wannabe redaktor" pohorsoval, ze 7-7.5l pre hybridnu CR-V pri 130km/h je vraj vela....
Vsetko je to o ocakavaniach a ten konkretny clovek by napriklad nemal recenzovat benzinove auta, lebo to je brutalny dechtofil. Uz to ukazal mnohokrat.
DonVito
Ahoj iudexi,
Nevim proc ta narazka na Toyotu. Protoze nove modely Toyoty vypadaji podle me dost dobre.

A treba trochu srovnatelny RAV4 si myslim, ze je hezci nez toto Audi. 😉

Nebo to mela byt narazka na pristup Toyoty k EV?

PS Na pumpu majitel EV zpravidla necestuje, ale nabiji pomalu (v tomto pripade 11kw - zadna rychlonabijecka neni treba) doma.
webpaja
RAV4 hezčí? Jejda 😉
DonVito
Tobe se libi Audi? Pro me je snad jediny koukatelny A6.

Vrcholem nudy mne prijde Q7. Oproti tomu je RAV4 umelecke dilo.

No nic, muj nazor. Kdyztak napis, ktery Audi se ti libi 😉

PS Nechapu, k cemu ma elektromobil e-tron tak velky "gril" 😄
To se ti asi taky libi. Mne se to nelibi uz z principu, protoze je to jen samoucelny cinkrlatko. To uz jenom chybi, aby tam dali ctyri fakeovy sportovni vyfuky 😁
DonVito
Ahoj Teddy,

a ted si predstav, ze tebou zmineny auto sice tankujes pomalu jak pises, ale...

Benzinku mas doma v garazi, takze kdyz nikam necestujes, tak na zadnou opravdovou benzinku vubec jezdit nemusis.

Kazdy rano mas plnou (nebo z 80% plnou, abys setril baterky, kdyz necestujes).

A hlavne litr benzinu stoji, dejme tomu, 5 Kc 😁

Chapes ten rozdil? 😉

Edit: Drobny edity - mozny i pres palce. To driv nebylo mozny..
Orm
Takže si koupím auto - vilmi drahé - a raději s ním nebudu nikam jezdit, ale budu mít stále nabito.
DonVito
Kdyz si koupis tenhle e-tron. Tak muzes ujet 250km denne. A tankovat jen doma.

Kdybys takto jezdil kazdy den, tak ujedes za rok pres 80.000km.

Tomu ja nerikam "nebudu nikam jezdit" 😁

Ja ujedu rocne jen asi 20 tisic..
Mig_35
Nějak logicky předpokládám, že když už dá někdo tři mega za auto, kupuje ho proto, aby v něm jezdil. Ne poskakoval po městě. Viděl bych to na nějakého movitého podnikatele, který má třeba jednání na třech místech republiky z den. A zjistí, že mu to tenhle automobil prostě neumožní.
Jestli ujedeš ročně "jen asi" 20 tisíc kilometrů, potom na to mít auto za 3M - mně osobně - nedává moc smysl...
DonVito
Ahoj Migu.

Promin, ale to co tu pises, nema s logikou nic spolecneho.

Stejne jako hledani smyslu u auta za 3 mega 😁

PS Tezko si dokazu predstavit 250km denne po meste, kdyz zrovna nejsi taxikar.
Mig_35
No právě proto😊 Tohle auto prostě nemá zůstat ve městě. Logika. Malá krabice typu i3, kterou máš do kanceláře a zpátky a na nějaké nákupy, tam jí ten mizerný dojezd promineš. Ale tohle je velké SUV, ve kterém si představuju rodinu se psem na výlet k babičce, na lyže, na dovolenou. Prostě nic, co je limitováno dojezdem 300 km.
Za tři mega bych si koupil géčko a za deset let bych si pochvaloval, že má hodnotu pořád 40% z PC...
DonVito
No ja budu ten posledni kdo tu bude obhajovat Audi 😉

Ano cena je vysoka, stejne jako spotreba.
Kdyz auto (elektromobil zvlaste) na cestovani tak ne SUV..

Kazdopadne s obdobnymi elektromobily se cestovat da a do budoucna se to bude rychle zlepsovat! Protoze rychlonabijecky pribivaji.

PS Cestovat 1000km na zatah neni zrovna zdravi prospesny. Takze kdyz pojedu na dovolenou, rad si cestu naplanuju podle auta. Kdyz budu obchodak, tak si poridim zatim neco jinyho, casem nejlip vodikovyho.
Mig_35
Až udělají elektrickou A8 (která podle mého tvému vkusu na cestování vyhovuje lépe), bude mít stejný dojezd a stejnou cenu.
není zdraví prospěšný? naštěstí se tak neděje častěji, než dvakrát do roka... a zdraví prospěšný není minimálně polovina z věcí, co každý den děláme, včetně dýchání... každopádně, já autem na dovolenou jezdit miluju a dejme tomu do 1500 km je to zábava😊
DonVito
Ano dvakrat do roka to neni problem.

Stejne tak jako tu trasu rozplanovat, dejme tomu, se ctyrmi pulhodinovymi zastavkami u rychlonabijecky ;-D

PS Vetsinou ten, kdo si koupi elektromobil, uz nicim jinym jezdit nechce 😄 Mozna bys to mel taky vyzkouset..
Mig_35
Elektromobil je u mě asi jako diesel. Dají se na tom najít pozitiva, dá se to snést jako pracovní auto. Nesnáším diesel, ale v dodávce ho prostě přetrpím. Nic jiného nezbývá.
Do Chorvatska jsem dojel i za šest hodin. No, nebylo to moc zdraví prospěšné😊 Většinou jedeš s někým a zastávky skoro nepotřebuješ, jeden spí, druhý řídí...
Jedna věc: když to všechno je takhle ve zlatě, proč potkávám Tesly vždycky jen v pravém pruhu s kamióny? k čemu je mi auto, co je na stovce za tři sekundy, když většinu času jezdím stovkou?

btw, 3 mega? není za to třeba lehce jetá GT3 RS, Lambo, Ferrari California? možná mám už krizi středního věku, ale tyhle auta by mi přinesly daleko víc radosti...
flipmode
Tak se 4 pulhodinovymi zastavkami ujedes tak 500 namisto 300 km, 1500 km v elektroaute se neda zvladnout ani za 24 hod...znamy jel zhrba 20 hod. v Tesle do Italie na lyze, ca 800 km.
Mig_35
ono se totiž nejspíš předpokládá, že bude u nabíječky volno...
DonVito
Vazne? 4 pulhodinove zastavky 500km?

Kdyz vyuzijes nabijecky 150kw, tak tim za ty dve hodiny nabijes 300kwh. Coz je energie na 1000km a to nepocitam, ze vyjizdis s plnou 😉

Samozrejme s 50kw nabijeckami to bude jiny, ale v zahranici uz 150kw nabijecky jsou. A kazdym rokem budou rychle pribyvat.

Jinak do Livorna to vyslo podle planeru pod 10 hodin.
https😐/abetterrouteplanner.com/?…
Ten znamy jel, kdyz byla dopravni kalamita, nebo co za tim bylo?
Ubytovani pres noc v hotelu ve Svycarsku?
Ja bych tam tedy jednu zastavku pridal, ale i tak to vychazi na 11 hodin a ne na 20 😉
Muzes mi to nejak vysvetlit, nebo sis tu historku se znamym vymyslel?
mrazik
Neumim si predstavit s detma cestou k mori delat ctyri pulhodinove zastavky, to bych tam nedojel.
Avatar - dylm
dylm
je to prostě jiný svět. se spalovacím autem prostě musíte pro palivo občas zajet. pokud ale máte možnost domácího nabíjení, tak zasunutí kabelu do auta v garáži/před domem je otázka pár vteřin a ráno odjíždíte vždy s plnou ... v zemích s významným podílem jádra na el. mixu (jako např. v ČR) navíc využijete elektřinu, které je v noci nadbytek. úhel pohledu .-)
MrBeranek
To je ale nosorožec! :no:
Avatar - iudex
iudex
Ale ťažisko prekliato nízko! >😁 >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vazi to asi ako dve mazdy 6 .. teda ziadne orezavatko co si budeme klamat .... ale svojich zakaznikov si to auto isto najde.... za mna je to urcite krajsie ako medved EQC a aj zmysluplnejsie ( neposobi na mna tak umelo a az hrackarsky ako elektro od medveda .. ale je to dalsia normalna audina ) ... hoc ani ja by som takyto tazkotonazny a umelo pricupeny parnik nechcel aj kebyze mam 3 melony na ucte... to radsej stingera 4x4 alebo hybridneho outlandera pripadne velar ( zalezi ci to chce clovek aj pre rodinu.. sport.. ci chce nahanat casy v zelenom pekle a pod ) .. moznosti je fakt spusta uz v nejakej tej cenovej hladine okolo 1,5 - 2 melony :yes:
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ty vole, ked na mna z necitatelnej kopy textu zasvieti slovo Outlander/Eclipse alebo Kia, ani nemusim pozerat, kto to pise... 8-s
Avatar - Doupik
Doupik
4,5 hvězdy za tohle? S konceptem slibovali dojezd 400-500 km, realita je poloviční.
Tesla X dojede s přehledem z Prahy do Ostravy, a Audi se muzí zastavit v Brně.
Tesla má plno chyb, ale to, jak umí využít baterii a mají softwarově sladěný motor, to je prostě paráda a je velká ostuda Audi, že vypustili toto zklamání.
Vaše vysoké hodnocení je nepochopitelné.
Naprosto nechápu, kdo si to za 3 míče koupí a bojím se, jestli takto špatně nedopadne i Taycan.
Šimpanz
e😜ect the Tesla to return around 180 miles of real-world range, with the Audi a little behind on 174 miles.
https😐/www.autoe😜ress.co.uk/audi/e-tron/106574/audi-e-tron-vs-tesla-model-x-suvs-face-off-in-electric-car-showdown
DonVito
Toto jsou samozrejme uplne nesmyslna cisla, jestli chces podrobnejsi rozbor doporucuji video s porovnanim dojezdu od AMS 😉

https😐/m.youtube.com/watch?…
Podle tohoto dojezd na 80% (viz video 17:26)
Audi: 258km
Tesla: 314km

To uz je rozdil 😉

PS Rozdil mezi hodnotami autoe😜ressu (nebo autobildu) a AMS je, ze ty prvni jsou spatne vypocteny, ale ty druhy (AMS) jsou pokud mozno co nepresneji a srovnatelne zmereny.
Šimpanz
Žádné měření v tom videu nevidím.

Tesla Model X 100D
Our range: 1.99mpkWh, 189 miles
Audi e-tron 55 quattro
Our range: 2.04mpkWh, 184 miles
Jaguar I-Pace EV400 SE
Our range: 2.15mpkWh, 183 miles
https😐/www.topgear.com/…vs-jaguar-i-pace
DonVito
To bude asi tim, ze tomu nerozumis (nemecky), sorry 😁

https😐/translate.googleusercontent.com/translate_c?…
Orm
Porovnávání elektroaut jenom mezi sebou je blbost. Je potřeba porovnávat automobily jako takové mezi sebou, jako mix aut se spalovacími motory a elektroaut. Klidně včetně zatížení životního prostředí. Pak se ukáže skutečná realita.
Avatar - Ham.
Ham.
Zatížení životního prostředí ti žádný test neodhalí, ten ti odhalí jenom zatížení životního prostředí jízdou daného typu auta a v takovém souboji vždy vyhraje auto na baterie, protože až na prachové částice z pneumatik a brzd neprodukuje nic. Zatížení životního prostředí ti může částečně poodhalit výrobce, který ti řekne kolik CO2 emituje při výrobě auta s ICE, kolik při výrobě PHEV nebo EV, k tomu se přidá CO2 emitované výrobou elektřiny, benzínu, nafty nebo CNG a k tomu se finálně přičte CO2 produkované vlastní jízdou. Pak teprve máš reálný obrázek. To žádná redakce nějakým porovnáváním není schopná posoudit.
VW nedávno uveřejnil celkové emise Golfu na ujetý km (vztaženo na 200tkm nájezd každého typu auta)😒br /> Golf TSI 172 g/km výroba auta 26, výroba zdroje energie 27, jízda 119
Golf TDI 140 g/km výroba auta 29, výroba zdroje energie 11, jízda 100
Golf CNG 150 g/km výroba auta 29, výroba zdroje energie 27, jízda 94
Golf GTE 139 g/km výroba auta 43, výroba zdroje energie 55, jízda 41
e-Golf 119 g/km výroba auta 57, výroba zdroje energie 62, jízda 0

A ani to nebudou přesná čísla, protože VW určitě zná kolik produkuje jeho výroba, ví kolik propálí benzínu, cng, nafty nebo el. energie na ujetý km, ale třeba výrobu benzínu nebo baterií musí brát jenom jako nějaký vstupní údaj od třetích stran, protože velkou rafinerii si asi sám neprovozuje. A navíc může některá čísla přibarvovat (třeba elektro), když investuje do EV. A to jsme probrali jenom CO2, výroba železa, plastů, hliníku, rafinace ropy nebo plynu, výroba baterek vedle CO2 produkuje řadu jiných škodlivin a to celé zanalyzovat znamená obrovské úsilí, vědecký přístup a obrovské kapacity. Takže dobrat se pravdy není vůbec jednoduché. Tohle by měla být typický úkol pro státem řízené vědecké instituce, které by se tomu věnovaly opravdu podrobně a nezávisle a výsledky by transparentně zveřejňovaly (metodiku výpočtu, co odkud a z jaké zdroje čerpaly etc.), vše ostatní jsou jenom manipulace s veřejností.
Orm
Jistě, to zatížení životního prostředí by byl jen jeden z řady srovnávacích a vyhodnocovacích parametrů. Napadají mne další: jizdá ve měste, jízda 1 000 km na ráz, odvoz rodiny na dovolenou, ježdění single do kanceláře atd., aby se daly skutečně porovnat vlastnosti aut a jejich pohonů, ne jen některé vybrané a zavádějící parametry.
Myslím si, že pokud by se redaktoři pustili do takovéto skutečně komplexní srovnávačky, tak by to bylo sice hodně práce ale možná velmi zajímavé výsledky a závěry. A vůbec nepředjímám, co jaké auto by bylo lepší.
Zkrátka - takový netradiční pohled. Vyjadřovat se k dynamice, tvrdosti podvozku nebo tloušce věnce volantu je dost primitivní a jednoduché.
DonVito
Uvedom si uz, ze zakazniky tyhle tvy kriteria vubec nezajimaji.

Nechteji jezdit 1000km v kuse, protoze radsi leti.

To samy plati o dovoleny.

Proste tyhle argumenty typu Plzen-Ostrava a zpatky - ano na to elektromobily uplne nejsou. Ale takhle ani nejezdi vetsina normalnich lidi.
A kdyz bych takhle musel jezdit, tak bych si koupil hybrid, treba Camry.
Orm
Rozumím, ale já odmítám přistoupit na to, že standard je vysolit za auto 1M +, dojedu s ním akorát po Praze do práce (v extrémním mrazu nebo horku stěží), nic dalšího v něm neodvezu, a na delší a rychlejší přesuny si musím pořídit další auto se spalovacím motorem.
Vždyť je to naprostá zhovadilost.
Avatar - Ham.
Ham.
Nic proti, ale myslím, že většina toho co píšeš je také předem jasné a není na tom celkem nic moc k testování. Pokud chci univerzální auto v kategorii SUV za 3 mega co stojí testované auto, tak beru jednoznačně SQ7 nebo nějakého konkurenta typu X50d, které jsou větší, neřeším jestli pojedu 10, 100 nebo 1000km, neřeším kudy pojedu, kdy pojedu nebo kde jsou pumpy. Prostě sednu do auta a jedu a když mám v nádrži 10 litrů tak natankuji a zase jedu klidně do aleluja. Když budu komínový jezdec, co ročně namotá jenom pár desítek tisíc km na krátkých trasách po městě, z práce do práce, po nákupech, svážením dětí a mám vlastní dům s garáží a dtto v office, tak není důvod bránit se elektře, prostě ji píchnu do zásuvky doma i v práci a těch 200-300 km mi stačí. Ale musím být v příjmové skupině, která si může dovolit minimálně dvě třímilionová auta v rodině, protože nějakou delší cestu potřebuje byť jen občas absolvovat každá rodina, takže ta elektra bude zatím většinou druhé auto v rodině, roli univerzála může hrát jenom u pár nadšenců, kterým nevadí když musí vyrazit za businessem na otočku třeba do Mnichova, že se zdrží dobíjením, že budou po cestě zkoumat jestli je lepší dobíjet tam či onde nebo zkoumat jestli je v cílové destinaci garáž se zásuvkou.
DonVito
No heled, tvy moudra o dvou trimilionovych autech..
To je skoda komentovat.

Takze snad jen dodam, ze krome SQ7 existujou uz i plug-in hybridy, treba X5 45e. Coz muze byt prinos hlavne pro ty, co jezdi casto ve meste. A dalky jezdi jen obcas. Typicky bohatsi maminky vozici deti do skoly. 😉
Orm
To je přesně to o čem píšu - skutečně chci univerzální auto v kategorii SUV ? Nebo to chci jen proto, že je to in ? Já pořád vidím paralelu v MTB - MTB je in, ale skutečně je MTB vhodné pro ježdění po cykloztezkách v Praze ? A proto píšu, že porovnání aut má být zejména vzhledem k jejich užitku nebo emocím. Samozdřejmě že vůně spáleného benzínu a ruční řazení bez posilovače a ABS můž být také argument pro pořízení auta .
Mr.Murphy
dobrý příspěvek.... :yes: jen mě překvapuje proč je CNG/benzín o tolik náročnější na výrobu než benzín.... (viz TSI/CNG vs TDI)
Avatar - Ham.
Ham.
29 vs 26 to je nějaký 10-12% navíc a to mi celkem sedí, CNG má všechno to co TSI plus navíc tlakové nádrže, rozvod plynu, jednotku obsahující elektronicky řízený regulátor tlaku plynu s vysokotlakým ventilem a snímačem tlaku v nádrži, kvalitnější řadu součástek motoru. Z popisu 1.5 TGI odvozeného z 1.5 TSI
- lepší ventily, ventilová sedla,
- písty s upravenými dny a speciální povrchovou úpravou,
- posílené chlazení hlavy válců, protože CNG má vyšší účinnost ale také vyšší teploty spalování,
- rozšíření okruhu chlazení o regulátor tlaku plynu, který musí být ohříván chladící vodou aby nedošlo k tvorbě námrazy při nízkém tlaku plynu)
- musí se upravovat vstřikovače aby při uzavření, kdy již nejsou ochlazovány protékajícím palivem při provozu motoru na CNG nedocházelo k jejich zapečení Z toho důvodu je tam speciální hliníkový tepelný štít kuželového tvaru s dvojici speciálních teflonových kroužků s vysokou tepelnou vodivostí.
Prostě tři prdky úprav, které to posouvají složitostí/náročností výroby právě někam k tomu dieselu.
Avatar - elektrikar
elektrikar
"Mám štěstí, že jen kousek od naší redakce se nachází rychlonabíječka s výkonem 50 kWh."

Pane autore, můžete mi prosím říct od kdy se podle vás výkon uvádí v kWh?
DonVito
No autor se za tyden nesrovnal s rozdilem mezi jednotkami vykonu a energie.

Je tam jen "h" navic.

V predchozim clanku zase zdejsi autor napsal "asynchronni motor s permanentimi magnety".

Tam bylo navic "a".

Nechapu. Myslim, ze je to obdobne, jako splest treba ohc a ohv.
Tak proc se to sakra nedokazou naucit a nechybovat v tom. Kdyz o tom chteji psat.
Myslim, ze se jedna zakladni veci, co se tyce elektromobility.

PS Vykon motoru by autor urcite v litrech benzinu neuvedl 😁
Avatar - elektrikar
elektrikar
Minimálně by pak nevypadal jako blbec.

Znáte tu poučku, ne? Kdo něco umí, dělá to. Kdo to neumí, učí o tom. A kdo neumí vůbec nic, ten o tom píše >😒] >😒] >😒]
DonVito
No ale abychom nebyli tak kriticti jen k autorovi, tak bych dodal, ze kdo neumi vubec nic a mysli si, ze vi vse nejlip, tak pise do diskuzi. To samozrejme neber osobne 😁 - vtip no.
Avatar - elektrikar
elektrikar
„Jestliže se člověk hádá s blbcem víc, jak půl minuty, hádají se už dva blbci.“
Jan Werich

Každopádně mile rád ocením, pokud někde najdeš, že jsem si myslel, že vím vše nejlíp a doložíš mi pomoci faktických argumentů, že jsem neměl pravdu. Hrozně rád se poučím, níkdo nejsme neomylný.

Možná kdybych psal články do novin, tak si seženu průměrně technicky zdatného člověka, aby to alespoň proletěl očima a vychytal takové zjevné mystifikace.
DonVito
No mne vubec nejde o tebe 😄

Spis o prumerneho diskutera.. A jak jsem psal - vtip.

Sorry, asi nebyl vtipnej..
martin_MPS
Kdyby jen jednotky .... Problem s recenzemi elektromobilu je zde mnohem vetsi. Je to tak odlisna technika, ze vyzaduje asi dovzdelat, jinak ty recenze budou uplne zavadejici ... a samozrejme neodborne. Namatkou bych vybral nekolik podstatnych malickosti😒br /> Audi uvadi kapacitu baterie 95kWh, coz je celkova kapacita, nikoli vyuzitelna. Vyuzitelna je jen cca 83kWh (aby krivka nabijeni byla co nejhezci). Seriozni je uvadet vyuzitelnou kapacitu.
Nabijet elektromobil do 100% a jeste na rychlonabijecce je blbost nicici baterie. Vyuzitelny opakovany dojezd je z 80 do 10% (tedy 70% vyuzitelny kapacity baterie). Elektromobil v soucasnosti je jen pro nekoho, kdo ma moznost dobijet doma. Mozna jeste pro nektery specialni pripady.
Je toho jeste hodne, ale jde jen o diskusi. To by bylo na samostatny clanek.
Avatar - elektrikar
elektrikar
To máte naprostou pravdu, hlavní příčinu bych viděl v tom, že novinařina jako taková je povolání na okraji společnosti na které není v ČR potřeba absolutně žádná odbornost. Majitel média tedy vybírá lidi bez kvalifikace ze kterých udělá novináře s minimálním nákladem, jejichž příjem nedosahuje ani příjmu střední třídy. Drtivá většina novinářů pak, co jsem vypozoroval, bydlí na sídlišti a pravděpodobně vůbec netuší, že snad každý dům v ČR disponuje zásuvkou 400V, ze které lze, u drtivé většiny odběrných míst, nabíjet 11kW. I tuto velkou baterii tedy lze dobít téměř v každém RD v řádu jednotek hodin. Kdo nemá možnost dobíjet přes noc, proto toho je ještě minimálně 5 let elektromobil nepraktický.

"Hele Stando, dostaneš sice něco jako pražskou minimální mzdu, ale: Budeš se vozit pořád novýma kárama, kluci od Audi pořádaj často novinářský rauty - tam je ti jídla a pití, no a párkrát za rok si někde zajedeš na dovču jakože na testování, nebo autosalon. A jestli se ti ta minimální mzda nelíbí, tak tady máme na chodbě 10 takovejch kluků jako jsi ty, co to hned berou. A pamatuj, voni ti kluci z toho rautu ty články taky čtou!"
kesumb
Mimochodem TMX 90 jsem nabíjel z normální 230V zásuvky jištěný 12A a s tím, že jsem dojel s autem co mělo cca 22% v pátek večer, v sobotu najel asi 150km, v neděli menší vejlet a v pondělí jsem ráno odjížděl z chalupy s baterkou na 99%. Takže ono stačí vytáhnout rychlovarnou konvici ze zdi a na běžný provoz je to ok.
Pokud ovšem bydlíš na sídlišti, je to v pytli.
ertacek
Pokud bydlis na sidlisti da se s velkou pravdepodobnosti ocekavat, ze nebudes mit auto za 3 mega...
Mig_35
Ano. Tohle je auto pro bohatý a ještě víc bohatý. Bohatý si koupí za 3M použitelné SUV, ale bohatý bohatý si koupí jedno za pět a druhé za tři do města...
Mr.Murphy
není lepší z té Přelouče do Prahy prostě jezdit vlakem? 😉 jako chápu že jezdíte autem jakožto součást testování, ale jinak vlak tu trasu dá za 54minut a za tu dobu napíšete půlku článku.... 😉