Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Jaguar F-Pace SVR – Je to sportovní SUV na každý den?

46 komentářů

Avatar - pradeda777
pradeda777
...na to,.že to má V8 motor s kompresorem a solidní výbavu, je cena přijatelná. Zatím nemá konkurenci, ale až MB a BMW vyrukují se svými 8 válci v benzinu (jestli vyrukují?), tak tady ceny vidím cca 3 mil v základu.
webpaja
I JLR mělo s emisemi s tímto motorem problém. Srovnatelná V8 u X3 samozřejmě nebude, mají špičkově odladěný R6 s o něco menším výkonem, tedy jen GLC.
Avatar - pradeda777
pradeda777
V US má BMW X5 s osmiválcem (US nemá tak přísné emise a také nemá WLTP a navíc se X5 v US vyrábí). Osmička bude určitě také v X5 M ve specifikaci pro evropský trh. Možná bude i X5 50i s osmiválcem....možná.... :-!
Avatar - spitfirecz
spitfirecz
Pletete se. USA má mnohem přísnější emisní limity než EU. Jen měří jiné látky, a U.S. měření je díky tomu například benevolentější vůči dieselům. Navíc na rozdíl od EU, pokuty z emisí neplatí automobilky ale zákazník platí emisní daň ze spotřeby.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Pleteš se hochu.....EU is the world leader in the fight for clean air.....
webpaja
X5 je o třídu výše 😉
Avatar - white label
white label
Když vezmu Stelvio QV (které jsme teď řešili), tak to je o 240 kg lehčí, o 235 tis. levnější (dle ceníků, v reálu bude rozdíl ještě větší), má nižší těžiště, lepší zrychlení (i přes handicap 40 PS) a možnost komfortnějšího podvozku. Pro tvé potřeby zřejmě lepší volba.
Pro mě dělí Crossovery a SUV hlavně výška (od silnice) sedačky řidiče, Stelvio Macan apod. jsou ještě crossovery, F-Pace, Velar..., už jsou SUV.
Mr.Murphy
No zatáčkový řidič si asi víc užije ve Stelviu - hmotnost a tím pádem agilita je na straně Stlevia, i řízení se u něj chválí, nevím jak ten Jag....

subjektivně si ještě dovolím dodat že Stelvio je hezčí zvenku i zevnitř..... 😉 těžko říct jak kvalita.... (ale obecně jsou Giulie a Stelvia na poměry Alfy velmi povedené, tak snad to v globálu bude stačit aspoň na průměr). Další věc je spotřeba, tam by to srovnání bylo taky zajímavé.... Ostatně provozní náklady, u těchto aut nemalé, bych taky zohlednil - přecejen ty pneumatiky a brzdy budou z takového auta mizet poněkud rychleji.... 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
za mna je stelvio seriozne SUV .... ovela podstatnejsie ako vyska *** je podla mna svetlost podvozka a celkove zameranie auta... a tu je stelvio jasnym SUV.... bodka
Avatar - white label
white label
To nebyla kritika, naopak. Mám radši crossovery, než SUV.
I crossover může mít světlou výšku na úrovni SUV a nemusím si nutně za jeho volantem připadat jako kočí na kozlíku.
Avatar - Machýrek
Machýrek
V nemeckym konfiguratoru uz novy GLC 63/63S jsou.
63S kostuje 95.949 EUR.
LandHodor
Za me vetsi Range Rover Velar SVA (V8/550hp) vypada lip, nechce nokoho sezrat. Vypada zurive F-Pace SVR 😁 Jinak jasny vitez SUV coupe stredni tridy je nove X4 M.
webpaja
V čem je jasný vítěz? Leda v ošklivosti, to mnohem radši X3M. Ale tady je kompresorový V8 a to má prostě své kouzlo.
Mig_35
Jak tohle auto může splnit emise??? Nebo do toho jdou rovnou s tím, že budou platit pokuty?
Avatar - pradeda777
pradeda777
Lexus má také na trhu 5.0 l V8, takže nějaká cesta určitě bude.... :-!
Mig_35
Ano. Přes pokuty 😄
webpaja
I-Pace? 😉
Avatar - fOE
fOE
Ani to nemuze stacit. Nevim jak je tomu presne ted, pro zachovani dusevniho zdravi to uz radeji nesleduju, ale pokuta prichazela od 105g CO2 nahoru a ma to jit snad dolu na 95g CO2 (kdyz tak me nekdo opravte). Kdyz vememe I-Pace, u ktereho se udava CO2 predpokladam 0 (i kdyz vsichni vime ze je to blabol a jeho sklenikova stopa si s tou z SRV nezada), tak aby se Jaguar udrzel na prumeru musel by na kazdy jeden takovy kousek pod kterym diskutujeme, a ktery udajne vypousti 272g CO2, prodat 3 kusy I-Pace aby se v prumeru dostal k tem 95g CO2.
A asi vsichni tak nejak tusime, ze tech I-Pace jaguar tolik neproda ani kdyby se rozkrajel. Takze jo, pokuticka musi byt pocitana jiz v cene vozu. Uhozena doba.

PS: Pro predstavu jsem si kdysi pocital jak je na tom treba BMW s tehda aktualni M5 generace F10, tak tam to vychazelo na cca 300tis Kc na pokutach jen za CO2 navic proti touzbam a pranim EU. Kdyz se clovek zamysli za kolik se to auto v zakladu prodava (2,7mil), kolik z toho je dan, naklady na prevoz a marze prodejce... pak to vychazi ze snad 1/4 ceny M5 jde vlastne na pokutu (resp. by sla, pokud by se to BMW nedarilo vykompenzovat ruznejma 114i atd.).
LandHodor
😁 X4 M je jasny vitez v ovladani na okreskach, nebo Macan Turbo fl.? Proste zabava kdyz jsou tak univerzalni auta do nepohody. Ted se me libi X4 M stylovevejsi s mensim kufrem, treba za 10let to bude X3M. Jasny V8 Jaguar s kompresorem je peklo, uz jen jak silene zni V6 kompresor v F-Type je neco.
webpaja
Vidím, že toho máš projetého hodně, já tedy jen v civilnějších verzích., To jsem rád za dojmy 😉
Avatar - Machýrek
Machýrek
To je subjektivni, pro me jsou X3/4 M obe skaredy, ze i kdyby jezdily nejlip na svete, tak to nerozchodim. Ty jsi uz mel moznost X4 M ridit? Kde? Taky bych si zajezdil. Nebo si zatim jezdil jen na kolotoci?
Avatar - white label
white label
Macan Turbo facelift? Zatím žádný není...
Avatar - speedfred
speedfred
A co je zábava pri týchto autách?Vrtenie zadkom?Či jazda na okreske bokom? Asi to aj ide ale v takých rýchlostiach že to je viacej strach ako zábava,samozrejme pokial nie si ako Loeb.
Avatar - fOE
fOE
Pokud jde o internetove diskuse tak Loebem je kazdy druhy. 😉
webpaja
No jasmně, i já 😉
webpaja
On i RRS se s běžným ne R V8 umí pěkně rozparádit a dá se hodit zadkem, ale chce to prostor a balls.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
A proto do něj patří výhradně diesel!
LandHodor
die co? 😁
Avatar - white label
white label
die Esel 😉
Avatar - praptak
praptak
SUV je pro lidi, kteří jsou nad věcí, proto do něj patří výhradně ušlechtilý benzín. 😄
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
sorry ale toto je lepsie ako Jag
ttps😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - pradeda777
pradeda777
...momentálně není v nabídce.....bojují s WLTP.....ale 63 s motor je v nabídce u jiných MB... :-!
webpaja
Taky přímo najeto? 😉
Avatar - speedfred
speedfred
samozrejme Merkeles nadovšetko. Mne napr. nepáčia vôbec okrem S-klase.
webpaja
Mám ještě přes měsíc do dodání auta, kolega už nafasoval díky rychlosti a ochotě BMW nový povoz, takže jezdím v jeho původním GLC Coupé a až na nikterak výkonný motor 220d jezdí perfektně. Opravdu.
Avatar - speedfred
speedfred
Áno verím tomu že jazdia výborne,motory parádne,v F1 úspech ,ale dizajn ma vôbec neoslovuje.
Avatar - Anonym
Anonym
nejlepší motor má Grandčíro SRT8 Trackhawk, kde je 6,2 V8 Hellcat se 700 HP 😄
Avatar - white label
white label
Jj, není nad pořádné šestilitrové závaží vpředu...
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo, vcelku příjmeně se v tom sedí a má to špičkovej zvuk....
Mig_35
Koukám, dieselová V8 má cca 260-270 kilo, HEMI okolo 320. Rozdíl to samozřejmě je, otázka zní, jak moc je to důležité u takové krabice...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
:yes:
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Aj toto ma vyborny motor na SUV ale ten interier je este horsi ako u Jagu
https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - Machýrek
Machýrek
Natusite nekdo, co se da dneska na F-Pace ukecat za slevu? Pred trema rokama, kdyz byl F-Pace novy, tak to tam bylo sprosty slovo.
webpaja
11-12 bez problému, otázka jak +20%. Nebo ta klasika je moje/není moje na začátku.
Avatar - fOE
fOE
Je moje / neni moje resi docela uspesne kolegyne v symbioze s mistnim dealerem subaru. To si ona sama udela konfiguraci jakou chce, vybere barvu atd., dealer to koupi, pul roku si to necha, najede na tom pod 10tis km a pak ji auto v cenikovce 25tis E proda za 16tis E. O 3 roky a 100tis km pozdeji si to zopakuji. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
jako XF-R.

To je pak ten správný sportovní sedan 😉