Když jsem četl životopis Porscheho, část věnovaná historii brouka byla poměrně rozsáhlá, čekal jsem nějakou zmínku o 97ce, a ono nic. Ani po těch letech jim hrdost nedovolila, přestože jiným, výrazně méně podstatným okolnostem, pro Porscheho nelichotivým, se kniha nevyhýbá...
A přesně, nedojít k válce, věřím, že by nějaká 98 sc pro závody vznikla a vypadala by hodně podobně. 😉
Jj, aspoň, že např. na německé wiki se o tom píše docela otevřeně😒br />
"Podobnosti s vozem KdF / VW Beetle
Moderní design a technické parametry, jako například vzduchem chlazeným 4-válec boxer motoru v zadní části vozidla, dal T97 nápadnou podobnost s KdF-Wagen , později známý jako Brouk. Předpokládá se, že Porsche použil návrhy Tatra, protože musel zavést koncept pod obrovským tlakem. Podle knihy "Car Wars" Adolf Hitler řekl , že Tatra je jeho "vysněným vozem pro německé dálnice ". Později se Ferdinand Porsche přiznal k tomu, že zkopíroval vývoj vozu KdF u Hanse Ledwinky .
Ještě před druhou světovou válkou podala společnost Tatra Porsche žalobu na náhradu škody, Hitler žalobu zastavil a slíbil urovnání sporu. Po takzvaném rozbití zbytku Československa Hitlerovým Německem byla okamžitě zastavena výroba vozu Tatra. Až v roce 1961 byla udělena pokuta společnosti Volkswagen AG za porušení patentů (motor a konstrukce) ve výši 1 000 000 DM." (překladač)
A přesně, nedojít k válce, věřím, že by nějaká 98 sc pro závody vznikla a vypadala by hodně podobně. 😉
Moderní design a technické parametry, jako například vzduchem chlazeným 4-válec boxer motoru v zadní části vozidla, dal T97 nápadnou podobnost s KdF-Wagen , později známý jako Brouk. Předpokládá se, že Porsche použil návrhy Tatra, protože musel zavést koncept pod obrovským tlakem. Podle knihy "Car Wars" Adolf Hitler řekl , že Tatra je jeho "vysněným vozem pro německé dálnice ". Později se Ferdinand Porsche přiznal k tomu, že zkopíroval vývoj vozu KdF u Hanse Ledwinky .
Ještě před druhou světovou válkou podala společnost Tatra Porsche žalobu na náhradu škody, Hitler žalobu zastavil a slíbil urovnání sporu. Po takzvaném rozbití zbytku Československa Hitlerovým Německem byla okamžitě zastavena výroba vozu Tatra. Až v roce 1961 byla udělena pokuta společnosti Volkswagen AG za porušení patentů (motor a konstrukce) ve výši 1 000 000 DM." (překladač)