Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
pradeda777
Mazda používala V6 motory v letech 1986 - 2002
Jo můj táta měl Xedos 6 se zajímavým 6 válcem s objemem 2 litry. Moc pěkné a kultivované autko. Tohle jsou určitě dobré zprávy,snad to vyjde a dojde i k nám...
Bola aj Mazda 323F so 6 valcom... Vraj super, ale vraj veľmi nákladné auto na údržbu - hlavne v dnešnej dobe, keď je už stará.
Ano, potvrzuji, 323 F byla super, měl jsem možnost se s ní párkrát svézt.
Model 323F - ten, ktorý prišiel po type s vyklápacími svetlami bol priam dokonalý 😊. Mal ho kolega ešte nedávno, ale už nebol ochotný to servisovať.
Jednu má kolegynin otec a občas na nej príde ona do práce, Raz som jej povedal, že má auto, ktoré bolo mojím snom v čase, kedy prišlo na trh 😊. A ona, že vraj sa môžem povoziť. Ešte som nevyužil príležitosť, ale celkom sa teším.
Trochu ma bolí srdce, keď vidím tieto 323F ako vraky, na ktorých jazdia naší spoluobčania. Je to len auto, ale kedysi to bolo veľmi pekné auto.
Po tejto 323F prišla ešte jedna a tá už bola dosť obyčajným hatchbackom. Potom nič... Pre mňa je ale nová 3-ka od generácie BM (predošlý model) akoby nástupcom 323F - nádherná, športová... 😊.
Jednu má kolegynin otec a občas na nej príde ona do práce, Raz som jej povedal, že má auto, ktoré bolo mojím snom v čase, kedy prišlo na trh 😊. A ona, že vraj sa môžem povoziť. Ešte som nevyužil príležitosť, ale celkom sa teším.
Trochu ma bolí srdce, keď vidím tieto 323F ako vraky, na ktorých jazdia naší spoluobčania. Je to len auto, ale kedysi to bolo veľmi pekné auto.
Po tejto 323F prišla ešte jedna a tá už bola dosť obyčajným hatchbackom. Potom nič... Pre mňa je ale nová 3-ka od generácie BM (predošlý model) akoby nástupcom 323F - nádherná, športová... 😊.
WinDiesel
Jako kdyby ostatní chtěli být slepí a jen v Mazdě jsou vidoucí. Diesely jsou prostě žádané.
RENESANCE PRODEJÍ DIESELŮ V NĚMECKU
VW Golf, který zvýšil svůj podíl nafty z 24,2 na 33,5 %
největším skokanem (ze 64 na 85 😖 se stal VW Passat,
značný nárůst ale zaznamenaly i vozy Škoda Superb (ze 65 na 85 😖,
VW Tiguan (ze 49 na 67 😖 a
VW Touran (ze 44 na 58 😖
Audi úspěšně nahradilo diesely novými midlhybridními TDI.
Volvo v Německu = 61% v dieselu
Fiat v Německu = 61% v dieselu
RENESANCE PRODEJÍ DIESELŮ V NĚMECKU
VW Golf, který zvýšil svůj podíl nafty z 24,2 na 33,5 %
největším skokanem (ze 64 na 85 😖 se stal VW Passat,
značný nárůst ale zaznamenaly i vozy Škoda Superb (ze 65 na 85 😖,
VW Tiguan (ze 49 na 67 😖 a
VW Touran (ze 44 na 58 😖
Audi úspěšně nahradilo diesely novými midlhybridními TDI.
Volvo v Německu = 61% v dieselu
Fiat v Německu = 61% v dieselu
Furt tam je to 2-násobný (!) zvýhodnění nafty = daní i hmotností. Že se ve velkoobchodu správně počítá v kilech a až pro koncovýho zákazníka nafta zvýhodňuje = zrovna ty určitě víš
Jakmile nastolíš rovný podmínky = nafta bude mít krom taxíků a obecně meganájezdů případně velkejch těžkejch SUV = těžký problémy
Takže jo = když je DOTOVANÁ je o ní zájem = PROTOŽE je dotovaná
Jakmile nastolíš rovný podmínky = nafta bude mít krom taxíků a obecně meganájezdů případně velkejch těžkejch SUV = těžký problémy
Takže jo = když je DOTOVANÁ je o ní zájem = PROTOŽE je dotovaná
Zapomínáte, že svět není jen Evropa, naštěstí. A myslíte, že by lidé kupovali naftu bez zvýhodnění.
Dzakobo
Mám rád víceválce, ale v pozici Mazdy mají smysl max. 4-5 válce, těžko může přijít s něčím jako 5er popř. ještě vyšší zacílení, na to nemá reputaci. Smysluplnější by byly velkoobjemové R4. Mají 2.2 biturbo diesel, kdyby ho víc nafoukli, tak se dostanou k 270 koním + elektromotor a mají soustavu s kombinovaným výkonem třeba 400 koní. Z benzínové 2,5T se dá vymáčknout pěkný stádo (400 - 500 k).
Kdyby chtěli vyrábět V6 (pro umístění napříč) používající Skyactiv-X, který má nízký litrový výkon, to by smysl dávalo. Ale tohle nechápu...
Kdyby chtěli vyrábět V6 (pro umístění napříč) používající Skyactiv-X, který má nízký litrový výkon, to by smysl dávalo. Ale tohle nechápu...
Myslíš? V Európe snáď, ale za oceánom, na blízkom východe či v Austrálii je 6 valec celkom bežná motorizácia. A tých už spomenutých Xedosov 9 behalo v USA docela dosť. Ja to až také čierne nevidím.
Zatím největší vůz - cx9 používá 2,5t napříč, takže... A když už by chtěli stavět větší sedan než 6, pořád jim stačí R4. Kdyby u 2,5 použili skyactiv-x, mají výkon cca 250 + elektrika a těch 400k stačí i pro USA, tam už se na počet válců také tak nehledí, krom trucku
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
borist
Asi pred dvema roky jsem cetl, ze Mazda ma vyvinout sestivalec pro sedan stredni tridy a pouzit podvozek Toyoty s pohonem zadnich kol. Tenkrat mi to prislo divne, ale evidentne na necem podobnem Mazda pracuje. Ovsem nova generace sestky tuto koncepci mit nebude, takze tezko rict, co vlastne planuji
del42sa
Mazda alespoň správně chápe, že pokud má prorazit v prémii, tak potřebuje prémiový motor. Narozdíl od PSA/Renaultu, kteří už roky lžou sami sobě do kapsy a věří tomu, že prémie může existovat i s 1,6l motorem :-!
Mazda to nebude mít lehké, ale kudos za odvahu a takové rozhodnutí. S technologií Skyactiv-X by to mohl být zajímavý počin. :yes:
Mazda to nebude mít lehké, ale kudos za odvahu a takové rozhodnutí. S technologií Skyactiv-X by to mohl být zajímavý počin. :yes:
Viz úvodní 2 příspěvky diskuze = teoreticky to je moc hezký = otázka je kam s těma motorama
To že 6válců dramaticky ubylo i u klasický prémie BMW počínaje Jagem konče = to neni náhoda
To že 6válců dramaticky ubylo i u klasický prémie BMW počínaje Jagem konče = to neni náhoda
Bravo za řadový šestiválec
Bravo za diesel
Bravo za benzín
Bravo za zdravý konzervatizmus !!!
Prakticky Mazda asi nemá moc na výběr = musí se s někým spojit nebo zvýšit marže = stát se prémií
Za cestu kterou asi zvolili bravo = ale nevim nevim jestli je průchozí
V tejto suvislosti si treba uvedomit, ze "dost" zakaznikov, to u Mazdy ani nemusi byt velke cislo. Je to pomerne mala automobilka, nepotrebuje predavat desiatky milionov aut. Na to nemaju ani vyrobne kapacity. A po skusenostiach s Fordom by som povedal, ze radsej nech sa s nikym nespajaju, a idu svojou cestou.
Síce si auto s podobným 6 valsom zrejme nekúpim, ale držím Mazde palce.
Neformálně je stejně součástí keirinu Toyoty.
To znamená že nějakým způsobem spolupracuje s Toyotou a největším japonským výrobcem autodílů Densem.
Denso pro Mazdu vyvinulo klíčové komponenty benzínových a dieselových motorů.
Mazda možná není prémiovka ale motorové díly má prémiové. Například piezovstřikování i-ART s tlakem 2500 bar nemá nikdo na světě, jen Mazda..
Denso samozřejmě umí elektrické kompresory, elektromotory, mildhybridy ….
Takže je Mazda dost spojená s Toyotou a Densem, na úrovni byznysu, a s nikým dalším se spojovat nemusí.
Suzuki se spojovalo s VW a jak to dopadlo.
Nissan se spojil s Renaultem a jak to dopadlo.
Škodovka s VW a jak to dopadlo
Volvo s Geely a jak to dopadlo 😄
Mazda je malá a nevim na základě čeho píšeš co píšeš = a si pocitů = ale nemá trvale šanci. To je ekonomika
Uvidíme jaký ty R6 budou = zřejmě to bude podobná filozofie jako v nižších objemech = který bohužel fakt dynamikou poráží krabice od mlíka s turbem = jak někdo i tady bohužel správně občas argumentuje
Jestli chtěj znova zkusit nějakej Xedos 9 nebo tak = určitě fajn. Další R6 = superfajn, ale asi to nebudou žádný výkonový draci
Je tam asi mezírka na trhu = ale na to že to natrvalo půjde bez spojení = na to zapomeň
K porovnaniu turbo motorov a atmosfér... Minule som kdesi čítal recenziu modernizovaného Subaru BRZ. Autor tam spomenul aj dnešné výkonné turbo hoth-hatche... Vraj sa s BRZ nedjú ani porovnať a hoci atmosféra v ňom nie je nejako výkonný, celé auto je vynikajúce, len nie je celkom po chuti dnešným odchovancom silných turbomotorov. Zábava nie je len o rýchlosti a zrýchlení. GT86 / BRZ alebo MX5-ka sú úplne ináč zábavné autá.
A vodičov, ktorí po takých autách túžia je zrejme stále menej.
Co bude do budoucna samozřejmě těžko říct a možná máme za dveřma další krizi = tu minulou sme neřešili jen zakryli tisknutim bilionů = ale že převzetí Opelu PSA bylo spíš úspěšný = to nejspíš zas tak předčasný neni
PSA předtím to samý = předchozí management jel ve vyjetejch kolejích a v jednu chvíli prodělávali miliardu eur za pololetí. Že to dělaj trochu líp ukazuje posledních 5 let = dneska maj po zdá se úspěšný akvizici Opelu zálusk i na Jag a LR
Tam bych se ptal jestli je PSA schopno to uřídit = tam to případně bude daleko těžší náročnější složitější