Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Nissan Qashqai DIG-T 160 vs. Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4x4 – Je větší a dražší auto skutečně lepší?
46 komentářů
Nonsens
5
a dôvody sú v teste. Kaškaj tak trochu klame telom, vitara hrá jednoduchú poctivú hru.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Horst Fuchs
Pokud si dobře pamatuji, Suzuki se nějakým zázrakem podařilo homologovat 1.4 turbo bez paketového filtru, což je z hlediska možných problémů velmi velké plus. Vitara je vůbec takové všestranně vydařené vozidlo. U většího S-Cross mi vysloveně vadí snad jen nepochopitelně zmršený předek.
Ja mam Scrosse a ja zrovna jej kupoval kvuli predku. To je jak s olivami. jsou jen 2 druhy lidi, nekdo je miluje a ostatni nenavidi. neni nikdo a nic mezi tim. taky ten SCross lidi to nenavidi, nebo zboznuji.
Jak říkáš... A co jinak, auto funguje podle očekávání?
Nad ocekavani. Jezdil jsem s kdecim, Pasat novka, golfy, Mercedes, firma brala na Operak. ale v tom SCrossu se mi pocitove jezdi nejlip. asi proto ze je moje. Ale jak rikam, jsou tam mouchy nejake male, ale ty jizdni vlastnosti s tim motorem .. proste parada.
Jo a rozmyslel jsem se mezi Vitarou a SCrossem. vyhral SCross prave kvuli masce a zadnich svetlometu. Taksamo i i manzelka. vitaza ta nejnovejsi ma hodne vypoukla ta zadni svetla a decentni masku. SCross je proste vzhledove pro nas peknejsi.
l833465
Preco je v teste mala Vitara (dlzka 4175 mm) proti velkemu Qashqai (4394 mm) ?
Objektivne by bolo do testu namiesto Vitary postavit SX4 S-Cross s dlzkou 4300 mm.
Objektivne by bolo do testu namiesto Vitary postavit SX4 S-Cross s dlzkou 4300 mm.
občas sa tu dávajú kros testy a je to fajn, niekedy to pomôže pri výbere, lebo nie všetci sú jednoznačne rozhodnutí o triede, o veľkosti. A niekedy zistíš, že to zvonka väčšie auto, stráca náskok vnútri a podobne. Aj z tohto testu vyplýva, že rozdiel vo využiteľnej veľkosti nie je veľký.
presne tak... lebo len samotny vacsi podorys este neumusi znamenat ze dane auto bude aj priestrannejsie alebo praktickejsie ako nejaky kusok mensi ale priestorovo lepsie zvladnuty konkurent .. ktory nakoniec moze byt este okrem ineho aj o hodne lacnejsi
a prave v SUV vodach je to velakrat tak ze podorys hodne klame ( kedze je to tam dnes uz sama neprakticka imidzovka ) ... ved ASX je tiez teda aspon co do dlzky kasne o pol cisla mensii ako kaskaj ale v kabine je to o triedu vacsie auto ktore sa priestorom v a kabine si nic nezada ani s octavkou ....
a prave v SUV vodach je to velakrat tak ze podorys hodne klame ( kedze je to tam dnes uz sama neprakticka imidzovka ) ... ved ASX je tiez teda aspon co do dlzky kasne o pol cisla mensii ako kaskaj ale v kabine je to o triedu vacsie auto ktore sa priestorom v a kabine si nic nezada ani s octavkou ....
test je takto ponaty asi schvalne ( ved uz samotny nazov testu ti hodne napovie vo co tu go ) ... s cielom poukazat na fakt ze niekedy aj o triedu vacsie a drahsie auto nemusi byt vo vysledku ani o moc "lepsie" ako nejaky na pohlad jasne mensi kusok s podobnym zameranim ( tentokrat ide o oba kusky posadene v SUV vodach ) ..... a aj mne sa z tejto dvojice vitara pozdava viacej navyse nakoniec ani velkostne moc v kabine nestraca co do priestoru pre pasazierov voci vacsiemu kaskaju navzdory celkovo podstatne mensiemu podorysu kasne
wakantanka
V popise vozidiel píšete u Nissanu o motore 1,6 DIG-T pričom v kapitole motor sa už píše o 1,33 DIG-T. Zle som pochopil, alebo je to preklep?
3_diamanty
samozrejme viac pasuje S-cross s turbom ako vitara ale inak vyborna nazorna ukazka porovnania drahsieho vacsieho auta s mensim lacnejsim kde defakto vacsi kus tu okrem kusok vacsej kabiny nema inak ziadne vyrazne plusy a to aj napriek vyrazne vyssej cene ... ale ano aj kaskaj je fajn... zreje ako vino a je pohladny... ale praktickejsia vitara v 4kolke by sa mi z tejto dvojice stejne pacila pred barakom viac :yes:
Hledal jsem 4x4 s automatem benzin do 600tis, je jen Vitara a Scross, od 700tis uz jich je vice (Mazda CX3/5, Ford Kuga, atd atd), od uz neni nic. Na to ze SCross je nejlacinejsi a v testech predci i vyrazne drazsi konkurenty. ja si nemohu stezovat.
Len čo na diaľnici, na Vitaru sa dosť sťažujú ľudia na hluk, je na tom S-cross lepšie? V článku o tom nie je ani zmienka.
Nemel bych ale reknu. Ano je to vetsi auto timpadem vetsi svist kol auta. Ale ja muzu porovnavat jen s novym golfem variant. Golf je trosinku tissi, ja zkousel na dalnici jet 160 km/h 3 proudovka z lipniku na ovu, vecer a prazdna dalnice a muzu rici je to vpohode neni to strasne. Motor slyset temer nejde. Nemuzu porovnat s vitarou. Ale zdat se mi vitara vice do terenu scross do mesta a podle me lepe odhlucnen. Jo a ta vyska neni to tak jak to vypada. Vitara ma temer vodorovnou strechu s vozovkou a scross jde docela hodne v zadni casti k zemi. Ale kolegove co maji 190cm jsou tam vpohode, takte scross je na pohled mensi.
Verny_2013
přitom je změřené zrychlení z 0 na 100 km/hod - 9,5 Vitara a 10,5 Kaškaj. Já mám teda o jízdě " jako z praku " jinou představu. Pak jsem ještě nějak nepobral vyhodnocení spotřeby - Vitara v testu 7,1 a dostala 7b, Kaškaj v testu 7,7 a dostal 8b. Ale testík jinak celkem fajn.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Presne tak. Navic se rika ze 4x4 ma vzdy vetsi sppotrebu. Ja napr mam noveho SCrosse, stejny motor navic v automatu a pokud jezdim z lehkou nohou neni prolem pod 7l. Ale s lehkou nohou jezdit nelze. ten motor a jizda je boži. A zrychleni z 0-100 taky myslim ze je mene nez 10s. Ten automat radi rychle a presne a padla pomahaji.
Tak na malé neprémiové SUV to ide slušne - ako tvoj Golf. Neviem ako merali zrýchlenie, ale všade inde na nete má Vitara medzi 8-9s - tak či mali nejaké horšie podmienky a.k.a. mokrá cesta - neviem - http😐/www.zeperfs.com/…uel5575-6153.htm teda podľa mňa na pomery malých celkom lacných SUV Vitara ide ako z praku (ale záleží na laťke).
host60
Mám Qashqai 10 měsíců, najeto cca 15000 a žádný z těch negativních projevů v jízdních vlastnostech jsem zatím nezaznamenal. To o ztuhnutí řízení za jízdy je naprostý nesmysl.
V športovom móde je na Renaultoch dosť nepríjemné tuhé riadenie, to som si všimol aj ja. Nissany asi budú niečo podobné. Inak jazdiť to zle asi nebude, inak by to ľudia nekupovali. Aj keď dnes je všetko možné.
Ano vse je mozne. Kdyby kazdy co chce suv ci tak by si koupil jen scross ci vitaru a ne forda kugu, hyunai kone, renault kadzar, mazdu cx5, mitsubishi asx... atd, protoze penezenka je jasne pro suzuki. Jizdni vlastnosti paradni. Tak proc kupovat forda ve stejne vybave o 100tis draz? Je to o priporitach. Nekdo da na vzhled. Mel jsem tu cest jet v ASX, kolega kupil na lpg kvuli spotrebe ale jen dvoukolku a pocitove? Vizas pekna ale intetier se mi libi scross, jizdni vlastnosto vyrazne scross.
To s riadením som tiež nepochopil a to som s tým autom aj rovnakým motorom jazdil asi mesiac dozadu. Ani tie jazdné vlastnosti mi neprišli také zlé, hoci je pravda, že občas Qashqai tak divne pláva. Inak som nepochopil, prečo s manuálom to auto má auto hold a s automatom nie. Inak po dlhej dobe auto pri ktorom si trúfam tvrdiť, že to až prehnali s výkonom, s tou novou dvojspojkou to ide ako blbé, až to občas nebolo príjemné.
rohYpnol
Tyto dva vozy by mě ani nenapadlo srovnávat s přiznám. Oba cílí úplně jinam.
Jinými slovy oba mají SVÉ přednosti.
Jinak řešením tohoto rozhodování může být ... Kadjar :-! Nicméně pokud někdo myslí SUV opravdu vážně, tak AWD u Vitary je jednoznačnou předností.
Jinými slovy oba mají SVÉ přednosti.
Jinak řešením tohoto rozhodování může být ... Kadjar :-! Nicméně pokud někdo myslí SUV opravdu vážně, tak AWD u Vitary je jednoznačnou předností.
Tiež by som šiel radšej do Kadjara, ale jedine do toho po facelifte. Je to facelift s veľkým F, pretože predtým to bolo jedno z najhorších áut v segmete, ale stačilo vymeniť motory, pohrať sa s prevodovkou aj nastavením pedálov a hneď je to citeľne lepšie auto. Žiaľ, desať vŕzgajúcich plastov vyhodili, dva vŕzgajúce pridali.
Které plasty vrzali? Kadjar jsem měl 2 roky a nic nevrzalo. Facelift odstranil spoustu nedostatků, ale když nepočítám motory, tak to byli spíš drobnosti - nicméně ty určitě pomohli aby to jako celek bylo daleko lepší. Já když ho kupoval tak jsem viděl i tady Vitaru. Samozřejmě ta je tak o třídu až dvě menší auto a kvalita interiéru byla dost tragická.
1.3 TCE je pro Kadjar velké plus. Co myslíš těmi pedály?
1.3 TCE je pro Kadjar velké plus. Co myslíš těmi pedály?
Napríklad výplne dverí boli pred faceliftom bieda. Stačilo potiahnť za madlo pri zatváraní a ozvali sa aspoň dva rôzne zvuky. Teraz to už vyriešili, ale za jazdy pribudlo vŕzganie tapacírovania strechy nad kufrom a tiež divný zvuk šiltu nad budíkmi pred vodičom. Je samozrejme dosť možné, že sa to týkalo konkrétneho kusu, ale s nájazdom 6000 km by sa také čosi proste nemalo diať.
Pedále sa týkali Qashqaia s manuálom pred faceliftom. Bolo to divne nastavené, s akoby oneskorenou reakciou spojky. Chcelo to zvyknúť si, na čo však nebol čas.
Pedále sa týkali Qashqaia s manuálom pred faceliftom. Bolo to divne nastavené, s akoby oneskorenou reakciou spojky. Chcelo to zvyknúť si, na čo však nebol čas.
S těmi madly byl údajně problém mezi úplně prvními kusy. To mě zpočátku odrazovalo, ale řešilo se to i na Renault fóru, že to určitě běžné není. Já po asi 40k km žádný problém neměl.
Emel
Suzuki rovněž nabízí kratší převody, takže při rychlosti 130 km/h točí na šestku 2750 otáček za minutu. Motor Nissanu točí při stejném režimu a podmínkách o 200 otáček za minutu méně.
Spíš to máte správně v tabulce, tj. 2950 u Suzuki a 2750 u Nissanu... což?
Spíš to máte správně v tabulce, tj. 2950 u Suzuki a 2750 u Nissanu... což?
No manual ma jine prevody nez automat. Me scrosd toci 2650 pri 150km/h na 6. Jinak srovnavat v clanku brzdy, kdy jedno je na zimakach je blbost. Pocitam ze pojud by se srovnavalo na stejnych pneu, vyhraje s prehledem vitara, z duvodu nizsi vahy, timpadem mensi kineticka energie a setrvacnost.
Dzakobo
Vitara rozhodně nemá důchodcovský design, naopak se tváří drsněji, což si může dovolit díky možnému pohonu AWD. Hlavně, kdo má Suzuki, neví, co je neplánovaný servis. Za mě supr auto, do města i do hor a kupodivu i na okresky díky inteligentní čtyřkolce. Absence naftového motoru trochu překvapí, ale benzín moc nebere, takže to dává smysl. Vitara :yes: Bazarové Vitary jsou hodně drahé, stejná situace jako u Dusteru - obrovská poptávka
Me to vykladej ja kupovsl pred 3 lety sx4 prvni generace 1.6 benzin za 130tis. Dnes jsem se dival na ceny a nejlacinejsi je za 125tis. Takze bych tu svou prodal opet za 130tis a to jsem jen menil olej. A cepy. Jo a o dastetu mi nemluv. Sedel jsem vzadu mam 194cm a nohy jsem musel mit bokem vitara a scross uplne vpohode. Duster bych nebral ani zadarmo ani ten dvojkovy. Nelibi.
Vitara je samozřejmě (nejen cenově) trochu jinde než Duster, ale po obou je velký shon a to mají společné. Duster 1.6i 4x4 - třeba pro lesáky fajn povoz, oproti Nivě...
Cenduro
Mám čerstvou zkušenost s Vitarou, sice předokolkou ale to je jedno. Motor 1,4 turbobenzín. Na rovinu, větší krám jsem dlouho neřídil. Na dálnici to ve větru pochodovalo od kraje ke kraji, ve 120 km/h to bylo hlučné jako prase, žralo to i trávu kolem cesty. Vrcholem je řízení, které se absolutně nevrací, v městských rychlostech ani milimetr. Podotýkám že šlo o nový vůz s 5000 km na tachometru. Nechtěl bych to ani zadarmo.
A jak píše Kankunen, design je proti předchozí Vitaře nijaký. Praktický to vůbec není Vitara, jak jsme ji znali do té doby.
A jak píše Kankunen, design je proti předchozí Vitaře nijaký. Praktický to vůbec není Vitara, jak jsme ji znali do té doby.
Musím povedať, že pre mňa bola Vitara trochu sklamanie, tiež som bol zvedavý čo je na nej také super, keď je na každom rohu. Mali sme doma Fiat Sedici, čiže Suzuki SX4 a mal som pri Vitare veľké flashbacky, v niektorých ohľadoch sa to auto vôbec nezmenilo a ako konkurenta by si zaslúžilo Daciu Duster.
Tiež som sa čudoval aké je to už pri stovke hlučné. Ale Suzuki majú v sebe takú neskutočnú hravosť (okrem Balena), že jednoducho ma tie ich autá vždy bavia. Podľa mňa aj Jimny bude svojim spôsobom bieda, ale zábavná. Dusil to dobre vystihol, že auto je až nečakane úprimné.
Môj verdikt: Z dvojice ani jedno. Namiesto Qashqaia radšej Kadjar, ten má zopár detailov lepšie riešených, napr. parkovací asistent, ten v Nissane je strašná blbosť. Ale zas má lepšie spracovaný interiér a nič v ňom nevŕzga, Renault je hádam rozheganý od výroby.
No a 1,4 BoosterJet áno, ale keď už, tak vo Swifte Sport. Štvorkolku nepotrebujem.
Tiež som sa čudoval aké je to už pri stovke hlučné. Ale Suzuki majú v sebe takú neskutočnú hravosť (okrem Balena), že jednoducho ma tie ich autá vždy bavia. Podľa mňa aj Jimny bude svojim spôsobom bieda, ale zábavná. Dusil to dobre vystihol, že auto je až nečakane úprimné.
Môj verdikt: Z dvojice ani jedno. Namiesto Qashqaia radšej Kadjar, ten má zopár detailov lepšie riešených, napr. parkovací asistent, ten v Nissane je strašná blbosť. Ale zas má lepšie spracovaný interiér a nič v ňom nevŕzga, Renault je hádam rozheganý od výroby.
No a 1,4 BoosterJet áno, ale keď už, tak vo Swifte Sport. Štvorkolku nepotrebujem.
Souhlasím s vámi oběma. Už jsem to tu kdysi psal, nechápu proč je Vitara tak vyzdvihovaná v testech. Já už více než před dvěma rokama vybíral a právě jsem tehdy koupil Kadjar. Už ho přes půl roku nemám, tak to vidím s odstupem a pořád bych vybral stejně. Suzuki obecně mělo tehdy tragický interiér a vzhledem k rozměrům to tedy ani nebylo levné. Jízdně mi to přišlo takové puristické, tzn. ten tichý, pohodlný a utlumený režim který od takového auta očekáváte Suzuki nemá. Co se změnilo po faceliftech a tak nevím, ale nečekám že by tam byl zásadní obrat. Moje žasnutí nad tím, že Vitara zase vyhrála, tedy i po letech pokračuje...
Avantime
V Suzuki to dosť pohnojili, keď kvôli emisiám vyhodili z ponuky atmo 1,6 VVT a nahradili ho litrovým trojvalcom 1,0 BoosterJet. Ten motor je vo Vitare bohužiaľ dosť bieda a vidno to na klesajúcich predajoch, veď tá 1,4 bola donedávna len pre drahú Vitaru S a teraz na nej stojí ponuka. Je to presne dôvod, prečo si jazdené Vitary 1,6 VVT držia cenu. 😊
hugino
Ostal som dosť prekvapený lebo som si mysliel že Qashqai je super auto lebo mne sa osobne velmi páči. Suzuki vyzerá hrozne / pre penzistov / takže ak v tejto kategorii kupovať tak jednoznačne za 700 000 kč mi vychadza bud Tiguan,Ateca alebo CX 5.