Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Jízdní dojmy se Škodou Scala: Malá technika vstupuje do světa velkých
56 komentářů
silversurfer
dle tech trojuhelnikovych svetel....nevi, co je to v ramci koncernu VW za modu...
Dzakobo
Stačí 1 karoserie a v podstatě 3 motory - nízké náklady na výrobu, homologace, atd.. A navíc si vybere každý, protože Scala disponuje velikým kufrem a kdo potřebuje 500l, tak už musí pro dražší Octavii. I 1.0TSI by mohlo fungovat dobře, pokud nebude jednička tolik dlouhá, ale spojky by už odcházet neměly, snad.
Na Rapidu se mi extrémně nelíbila malá kola vzhledem ke karoserii, tady je už vše v pořádku, samozřejmě bych šel pro 1.5TSI s manuálem. A nebo pro jetou A3 Sportback 1.4TSI, která je ve všem lepší >😁
Na Rapidu se mi extrémně nelíbila malá kola vzhledem ke karoserii, tady je už vše v pořádku, samozřejmě bych šel pro 1.5TSI s manuálem. A nebo pro jetou A3 Sportback 1.4TSI, která je ve všem lepší >😁
Tá 1.4tsi bude asi fakt lepšia. Keď mi už známy ktorý vníma auto iba ako dopravný prostriedok pri presadnutí z Yetiho 1.4 do 1.5 povedal že to nejede tak niečo na tom bude. Oba "jeťáky" vlastnil po sebe a kúpené ako nové.
Do Yetiho se nikdy žádná 1.5 nedávala, ani v benzínu, ani v naftě.
Asi má známej 1.5TSI v Karoqu...
Tak,tak sorry moja chyba. Predtým mal Yeti 1.4 a teraz má Karoq 1.5 ale nič to nemení na tom že údajne je tá 1.5 "celkom líná".
Já mám přímé porovnání 1.4 a 1.5 TSI ze sedmičkové generace Golfu a ve všem je 1.5 o něco málo lepší, v akceleraci i ve spotřebě. Jediné v čem se zásadně liší je zvuk, 1.4 je poměrně dost slyšet při vytáčení, 1.5 v podstatě není slyšet a teprve až někde u omezovače se cosi velmi vzdáleně ozývá. Já to považuji za plus (přímovstřikové čtyřválce nejsou nic co bych musel na dlouhých cestách poslouchat), někteří kolegové díky tomu tvrdí, jak je 1.4 živá. Ale je to jenom placebo efekt, prostě 1.4 řve ale objektivně když ta auta postavíš vedle sebe a roztáhneš je na 200, tak 1.5 ujede, do stovky o něco málo, řekněme o dvě délky auta, do dvoustovky už se vzdálí citelněji (obě auta s dsg).
Ja som nejazdil ani jeden motor,tak neviem.
Iba ma to napadlo pretože mi to spomínal nedávno a to som si myslel o ňom že ani nevie čo za druh motora tam má 😄 .Má iba manuálne prevodovky.
Iba ma to napadlo pretože mi to spomínal nedávno a to som si myslel o ňom že ani nevie čo za druh motora tam má 😄 .Má iba manuálne prevodovky.
Je to fakt, 1.5 sice má výkon, ale chybí větší razance. Právě takové hatchbacky mě teď zajímají - asi časem půjdu pro onu A3, jen si musím dát pozor, aby 1.4 ještě neměla ten divný projev způsobený dvouválcovým režimem. Ihned bych onen režim nechal trvale deaktivovat a snad by to bylo v pohodě.
Stealth si A3 hodně pochvaloval a A3 CNG v Autobild testu 100tkm dopadla suverénně nejlíp co se týká spolehlivosti
Stealth si A3 hodně pochvaloval a A3 CNG v Autobild testu 100tkm dopadla suverénně nejlíp co se týká spolehlivosti
Já v tom Karoqu s 1.5 TSI 110KW jel a motor byl sice dostatečný, ale točivost Ecoboostu o tomto objemu a výkonu, ochotu do otáček , to teda nemá... Jinak to auto nebylo vyloženě špatné.
Ty tu jednapětku od Fordu znáš dobře, tak se nech svézt, jsem zvědav na tvůj dojem 😊
Ty tu jednapětku od Fordu znáš dobře, tak se nech svézt, jsem zvědav na tvůj dojem 😊
twistedTSD
Změnilo se těžké zpřevodování 1.0 TSI, jak bylo slíbeno? Šestý stupeň evidentně odpovídá Rapidu. Je aspoň jednička a zpátečka kratší?
PowerHouse
Tak doufám, že to příští rok srovnají i s Golfem, který asi bude od 450 000.
Tak to ještě přitlač. Bude zázrak, jestli se vejde pod půl mega, zvlášť když chce VW rozpustit náklady na elektrifikaci do cen spalováků.
3_diamanty
skoda taketo "trhaky" umi a scala je opat dokonale posadena... nevidim ani proporcne ani priestorovo jediny zadrhel.... podorys zmaknuty na jednicku s troma hviezdickami.... neskutocne jak to skoda robi v poslednej dobe sikovne umne ale aj rozvazne a uplne s prehladom akoby nic ... a dam ruku do ohna ze scala bude dalsi skodovacky bestseller na europskom trhu :yes: skoda len chybajuceho hybridu ale snad casom scala ( dufam ze uz v dalsej generacii ) dospeje aj k tomuto stadiu :yes:
Scarab
No je to pěkné a praktické auto, ale cena je vzhledem motorizaci ve srovnání s konkurencí (např. KIA Ceed, případně i30 nebo Opel Astra) naprosto nesmyslná.
Chtěl jsem vám odporovat, že cena Scaly bude mnohem níž, ale když se teď dívám na skladovky, (Scala má přece jenom konfi ceník, skladovky budou mnohem levnější, ale stejně..) tak máte pravdu. Seat Leon FR 1,5 TSI za 430 tisíc? Tady není o čem.. 😁 a předpokládám, že výbava Ambition u Scaly bude mít švihadla..
Ale zase je třeba myslet na to, že je Scala úplná novinka.
Ale zase je třeba myslet na to, že je Scala úplná novinka.
Skladovky nemůžeš porovnávat, to přeci nejde. 1.5 TSI 110KW je jen v kombinaci s DSG, takže musíš porovnávat s podobnými auty, navíc je to výbava Style.
Takový Leon je😒br /> Leon 1.5 TSI DSG 110KW 579 900 Kč
Takový Leon je😒br /> Leon 1.5 TSI DSG 110KW 579 900 Kč
No a to je největší problém Škodovky, k silnějším motorům jen zbytečně drahé DSG, pak cena leze do výšin, kterou zákazníci neradí platí a jdou jinam 😉
Jako 550tis za Scalu 1.5TSI s DSG si můžou naložit...
Jako 550tis za Scalu 1.5TSI s DSG si můžou naložit...
Pardon, 530tis - pořád to nejde upravovat. Ten nový layout diskusí je příšerny 😒
Zajímavý je že na to od minulý tejdne kdy Machala slíbil aspoň opravy toho nejhoršího = ani nesáhli
Od spuštění nesáhli vůbec na NIC
Třeba dřívější Nejdiskutovanější články nahradil Nejčtenějšíma = ale i ty sou jak tam dali při spuštění = dodnes nic nefunguje a hlavně NIC neopravili = na takhle velkym webu fakt divný
Od spuštění nesáhli vůbec na NIC
Třeba dřívější Nejdiskutovanější články nahradil Nejčtenějšíma = ale i ty sou jak tam dali při spuštění = dodnes nic nefunguje a hlavně NIC neopravili = na takhle velkym webu fakt divný
Jak můžou pustit ven tenhle nedodělek? Ten kdo tenhle redesign udělal a hlavně schválil, je naprostý amatér :no:
Skladovky nemá smysl porovnávat bez informace o tom, co je v ceně započítáno. I cenu Scaly jsi schopný okamžitě srazit o 50+ tisíc, když zvolíš vhodné financování.
Kulaty
Opět tenhle článek je koncernová onanie. Kdyby VW uvedlo na trh trabanta budou se u nás novináři nad ním rozplývat!!!
trapid
Osobně se mi Chcala moc líbí. Asi tak, jak se mi před léty Trapid nelíbil. Teda zvenčí líbil, ale tím ošizeným vnitřkem se mi hnusil. Když jsem po otevření dveří viděl kovové pojezdy sedaček - to bylo jak stará stodváca.
Chcala už se z tohoto faux pas poučila a snaží se vypadat slušně.
Design sám je hodně povedený.
Moje kombinace by byla 1,6 TDI a oproti zde diskutujícím bych vzadu bral bubny, které u nafty bohužel nebudou. Proč proboha bubny? Protože na rozdíl od kotoučů vydrží (dle mých 20 letých zkušeností s celkem 7 auty) a dnes už umí brzdit stejně dobře jako kotouče. A když jsou natřené na šedo, tak to ani nijak rušivě nepůsobí.
Chcala už se z tohoto faux pas poučila a snaží se vypadat slušně.
Design sám je hodně povedený.
Moje kombinace by byla 1,6 TDI a oproti zde diskutujícím bych vzadu bral bubny, které u nafty bohužel nebudou. Proč proboha bubny? Protože na rozdíl od kotoučů vydrží (dle mých 20 letých zkušeností s celkem 7 auty) a dnes už umí brzdit stejně dobře jako kotouče. A když jsou natřené na šedo, tak to ani nijak rušivě nepůsobí.
Tím že dostala Scala k 1,6 TDi manuální šestikvalt, mohlo by to tomuto motoru pomoci. Ale jen za předpokladu že nenatáhnou kvalty přespříliš. Jel jsem s tím v Karoqu a ta šestka při 130 točila někde kolem 2300 ot a duněla a nejela. To co běžně s grácií pobere 2,0TDi to prostě 1,6 nedá. Pokud něco podobného udělají i tady tak Scalu s tímto motorem zabijou.
Bandy JOB
Mala technika ostane mala no a ze kabina má styl je fakt usmevne.
Predpokladam, ze ich bude jazdit ako rapidov, Minule som videl jedneho 😉
Predpokladam, ze ich bude jazdit ako rapidov, Minule som videl jedneho 😉
Orm
Designově je to určitě před "core" VW, ale srovantelné se Seat.
Ztrácím se v tom - co je Škoda Auto ?
Dovolím si upozornit na ex-šéfdesignera Kabaňose, co byl teď odstaven v BMW.
Ztrácím se v tom - co je Škoda Auto ?
Dovolím si upozornit na ex-šéfdesignera Kabaňose, co byl teď odstaven v BMW.
Technokrat
Pro koho je Scala určena? Závěsné zařízení nelze namontovat, takže žádný přívěs s kobylou ani jachtu nelze připojit. A cena je pro pracujícího občana vysoká. Tak se holt budou kupovat ty francouzsky sroty, na který lze závěsné zařízení namontovat na každy model.
Technokrat
Pro koho je Scala určena? Závěsné zařízení nelze namontovat, takže žádný přívěs s kobylou ani jachtu nelze připojit. A cena je pro pracujícího občana vysoká. Tak se holt budou kupovat ty francouzsky sroty, na který lze závěsné zařízení namontovat na každy model.
Proč by tažné nešlo? V ceníku za 17,5 tis. Podle tech. údajů je hmotnost brzděného přívěsu 1250 kg.
http😐/az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/e2e1d2d7-e8c1-4d80-8d8b-187b7746b5ea/scala-cenik.ead96632bd6d3ab22d9698f1871e4b48.pdf
http😐/az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/e2e1d2d7-e8c1-4d80-8d8b-187b7746b5ea/scala-cenik.ead96632bd6d3ab22d9698f1871e4b48.pdf
Nejspíš myslel dodatečně, pokud si ho neobjednáš rovnou při koupi. A je fakt, že s tím zkrátka Škoda (nebo spíš celý VW) má problém.
Ale ono to tam ide dat, akurat treba zvolit aj ten prvok pripravu pre tazne - to sa rozoberalo vtedy v tom clanku, co je aj tak nezmyselne drahe. Original z vyroby si presne kvoli tej sume nedava nik. A takuto vychcanost ma asi len skoda.
Thorntree
Srovnávání s Rapidem vyznívá hodně úsměvně .Auto které je při srovnatelné výbavě o 100k jinde 😁
Fakt škodamasírka, je jasné že ten kdo si kupoval Rapid pujde maximalně po nové Fabii která naroste jako Polo .Přímé srovnání s Leonem asi škodofka riskovat nebude protože by bylo vidět to silné předražení...
Fakt škodamasírka, je jasné že ten kdo si kupoval Rapid pujde maximalně po nové Fabii která naroste jako Polo .Přímé srovnání s Leonem asi škodofka riskovat nebude protože by bylo vidět to silné předražení...
Kde jste prisel na ten rozdil 100k? 😲
Kde? uplně jednoduše konfigurátor výbava style ,silnější litr, hle jedno auto se stejnou výbavou se vejde do 430 a druhé jde přes 550 . Rapid byl tlačený do lowcost ,u Scaly věří že pujde za cenu nišší střední ,proto to novinářské srovnávání větší než Rapid lepší než Rapid postrádá zcela smysl
no dobře, jenže Scala Style má namátkou 17" (5,6t), BiLED světla (12t), tempomat (12t), zatmavená zadní okna (5,2t), SmartLink (3,5t), nějaké asistenty... prostě se ty výbavy posunuly a Rapid Style odpovídá výbavou spíše Scale Ambition.
holden2
viset ten fejslift rapida? nikoho to nezajima a imbecilni rozvazeci letacku na susenky a damske vlozky to vyfasujou ve vydejne
Bobanus
Tak tu mámě další blamáž, Scala má podvozek užší než Kia Rio ale je prý to kompakt. Hmm tak se podívejme dál cena 395000kč je takové holátko, že dokonce nový Ford Focus Trend nebo Peugeo 308 1.2 Puretech vedle Scaly vypadají jak full výbava 😄
Nevím no, jako běžný čech si to asi koupí, ale já bych už šel do dospělejších aut, nemluvě o tom , že kolem 400tis.kč už seženu skladovku Golfu a to je o třádu vyšíí liga, nemluvě o šířce vozu 😁
Nevím no, jako běžný čech si to asi koupí, ale já bych už šel do dospělejších aut, nemluvě o tom , že kolem 400tis.kč už seženu skladovku Golfu a to je o třádu vyšíí liga, nemluvě o šířce vozu 😁
Gagarin235
To jsem zvědavý, co 1.0 G-Tec bude mít za převody v tom šestikvaltu když i 1.0 TSI 70 kW radši párují s manuálním pětikvaltem a to i v menším autě (krátká fábie). Koukám Ibiza i Polo se stejným motorem mají pětikvalt.
Gagarin235
Teda jestli mají všechny Scaly stejný Lane Assist systém, je to špatný.Já jel s hůř vybavenou Scalou, ale ten Line Assist byl úplně k ničemu, nesrovnatelně horší oproti tomu v Octavii nebo Kodiaqu.
Doporučuji článek na Autorevue , tam se už více kritizovalo, např. hluk od zadní nápravy. https😐/www.autorevue.cz/…mery-motory-test
Můžeme pak hodnotit ve dvou rovinách, že Scala třeba bude umět vypadat dobře a nabídne dobré materiály, ale kolik pak taková Scala bude stát a co za tu cenu nabídne konkurence.
Otázkou pak je, jestli třeba ta jednoduchá Scala nebude o dost bytelnější a lepší a vydrží více, než ta konkurence... ale asi bych se toho zas tolik nebál, 90tá léta jsou pryč 😁