Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeToyota vyprodává Auris za slušnou cenu. Pořád je k dispozici i stará Corolla sedan
14 komentářů
vladas75
Vždyť tu prašivou naftu nikdo nechce ty troubo
V menších autech možná....
LIDI MAJÍ ZÁJEM HLAVNĚ o SUV a tady je diesel jasná volba.
Toyota s Rav v EU má malou šanci.. :no: podobně jako nyní Honda s CR-V.
LIDI MAJÍ ZÁJEM HLAVNĚ o SUV a tady je diesel jasná volba.
Toyota s Rav v EU má malou šanci.. :no: podobně jako nyní Honda s CR-V.
Nejprodávanější hybridní vozy v EU za rok 2018😒br />
Toyota Yaris - 129.105 vozů
Toyota C-HR - 117.631
Toyota Auris - 87.148
Toyota RAV4 - 59.378
Kia Niro - 34.116
Takže téměř 60tis hybridních RAV4 v loňském roce kdy už se vědělo o nástupci je podle mě docela slušné číslo.
Toyota Yaris - 129.105 vozů
Toyota C-HR - 117.631
Toyota Auris - 87.148
Toyota RAV4 - 59.378
Kia Niro - 34.116
Takže téměř 60tis hybridních RAV4 v loňském roce kdy už se vědělo o nástupci je podle mě docela slušné číslo.
V sobotu jsem měl možnost řídit novou corollu combi 2.0L hybrid v nejvyšší výbavě.Blbé je to.že jsem přesednul z GS 450F sport. Rozdíl byl hluk od kol,zdálo se mě,že je dost výrazný oproti tichu ve voze co se týká hluku hybridního sistému.Spalovák je tišší než u priuse IV.gen.180ps je rozhodně znát,je to cca o 3s.lepší než priusu co jsem měl.Vysavačový projev stále (funguje) ,ale je mémě hlučný a ten kdo jezdí s hybridem,tak ví co jej čeká.Mě to osobně nevadí,dlouhodobá spotřeba 4,8 a pouze výměna oleje v motoru a převodovce a nic víc.Combi není můj šálek kávy,ale v heči měli jenom 1,8 a já chtěl projet 2,0.Karoserie a vnitřek corolly hodnotit nebudu,každému se líbí něco jiného,za mě moc se mě líbil heč v cěrvené.
>😁 Takto to skonci ked ludia ako ty chcu vnutit svoj mylny nazor ostatnym ako vseobecne znamy fakt. Vacsina RAV4 predanych v EU v 2018 boli hybridy tak isto ako vacsina dnes predavanych Toyot v Europe s narastom podielu 18% v 2018. Tak isto ludia v EU nemaju zajem hlavne o SUV ale prave o mensie auta kedze najpredavanejsie modely v EU su Golf, Clio, Polo, Fiesta, takze skus si nabuduce nastudovat fakty pred tym ako sem plesnes nejaky capslock bullshit 😉
Možno by bolo rozumnejšie rozlišovať vhodnosť pohonu podľa využitia autá. Naozaj nechápem, prečo by do SUV ktoré poriadne neopustí mesto alebo na ňom človek dochádza denne 15km do práce mala byť jasná voľba nafta. A ak niekto zas jazdí hlavne diaľnice, nedava moc zmysel SUV ak mu ide o náklady.
Jestli dává SUV lepší smysl do města než na dálnici si nejsem úplně jistý...
Mne tedy ano, na dálnici v SUV to není zrovna ráj, ve městě je výhoda výhledu a prostupnosti terénem >😒]
Tak prostupnost přes obrudníky jednoznačně. Když vezmu, kolikrát auris drhnul čumákem o obrudník, protože někdo je vymyslel o centimetr vyšší... Všichni parkují v pohodě čumákem nad obrubníkem a já musím jak *** vyčuhovat z řady, protože obrubník.
No tak v meste napríklad pri parkovaní pri obrubníkoch nemusíš riešiť tak spojler, takisto niektoré podzemné garáže vedia potrápiť nájazdovým/prejazdovým uhlom. SUV býva spravidla stavané viac do výšky, teda pri obdobnom priestore býva kratšie ako kombík, teda máš lepšie parkovanie. Pri malých rýchlostiach nehraje tak veľkú rolu odpor vzduchu a aerodynamika. Pri jazdení krátkych trás častejšie nastupuješ a vystupuješ, čo tiež považujem za výhodu SUV.
Na diaľnici máš horšie jazdné vlastnosti ako pri obdobnej technike v nižšom aute, žere to výrazne viac vďaka odporu tehly, zvýšený podvozok tam nijako nevyužiješ, nastúpiš a za 400km vystúpiš. Možno ak chceš ťahať karavan, je SUV lepšie...
V oboch prípadoch je plus lepší výhľad z SUV.
Tak neviem možno ma niečo nenapadlo ale mne to príde, že na diaľnicu je ten kombík lepší, tak by ma zaujímalo, prečo si myslíš opak?
Na diaľnici máš horšie jazdné vlastnosti ako pri obdobnej technike v nižšom aute, žere to výrazne viac vďaka odporu tehly, zvýšený podvozok tam nijako nevyužiješ, nastúpiš a za 400km vystúpiš. Možno ak chceš ťahať karavan, je SUV lepšie...
V oboch prípadoch je plus lepší výhľad z SUV.
Tak neviem možno ma niečo nenapadlo ale mne to príde, že na diaľnicu je ten kombík lepší, tak by ma zaujímalo, prečo si myslíš opak?
Na začátek - mám dvě auta, jedno do města a jedno na dálnici... a ani jedno není SUV a ani nebude.
Pro mě je u SUV argument prostor. Vzít ho s rodinou někam na výlet, zaplnit po střechu, lyže do rakve, třeba i víc než pět lidí na palubě. Jsou tam věci jako citlivost na boční vítr, brzdná dráha, spotřeba... ale myslím, že reálně to není nijak omezující, tu běžnou jízdu po dálnici dá jakékoli SUV v pohodě.
Pro městské využití... pokud by někdo postavil podzemní garáž, do které se s běžným autem nevjede, tak by měl asi docela problém. Chápu že to může trápit třeba majitele Bugatti, ale běžná Fabia ten problém mít nemůže. A co se prostoru týče... no, ten prostor já právě ve městě nepotřebuju. Fajn, pokud někdo rozváží stádo dětí na kroužek, tak třeba jo...
Pro mě je u SUV argument prostor. Vzít ho s rodinou někam na výlet, zaplnit po střechu, lyže do rakve, třeba i víc než pět lidí na palubě. Jsou tam věci jako citlivost na boční vítr, brzdná dráha, spotřeba... ale myslím, že reálně to není nijak omezující, tu běžnou jízdu po dálnici dá jakékoli SUV v pohodě.
Pro městské využití... pokud by někdo postavil podzemní garáž, do které se s běžným autem nevjede, tak by měl asi docela problém. Chápu že to může trápit třeba majitele Bugatti, ale běžná Fabia ten problém mít nemůže. A co se prostoru týče... no, ten prostor já právě ve městě nepotřebuju. Fajn, pokud někdo rozváží stádo dětí na kroužek, tak třeba jo...
moan78
Na Sk sa predava ze 14.890 eur. To je za take autko velmi v uvedenej vybave velmi priaznica cena.
Bako
Výkonově to ale žádný zázrak není, jedou hlavně na spotřebu.
Jazdim 3 roky na 136k (kombinovanych) hybride a este ani raz nestalo ze by ten vykon nestacil na maximalne vyuzitie rychlostneho limitu kdekolvek v EU okrem neobmedzenych dialnic. 180k hybrid nam ukaze ci ludia potrebuju/chcu vyssi vykon. Mna to laka, uz len preto aby som mohol zborit mytus o pomalych hybridoch 😄
Pokud je to ta 1.8 s elektromotorem, tak to mimo město prostě žádná sláva není. Navíc je motor docela hlučný. Kombinovaných 100kw bych mu netipoval.
Neviem co ty povazujes za dosiahnutie slavy. Ak chces porusovat predpisy tak ti nemusi stacit ani 300k.. ak chces jazdit podla predpisov a jemne nad tak 100kW staci. Hluk motora dosahuje rovnaku uroven dB ako ako ine vytocene atmosfery rovnakeho objemu, asi to zo zvyku pozobi na niekoho hlucnejsie. Mne po presadnuti z hybridu do auta so stupnovou prevodoukou pripadaju ich motory hlucnejsie kvoli tomu stupnovaniu vysky tonu. Sila zvyku.
Ked niekoho veziem a pri predbiehani dam PWR Mode tak vzdy dostanem pozitivny ohlas na necakanu akceleraciu kvoli povesti hybridov.. ak nalozim 4roch ludi a plny kufor tak s tym proste pocitam a nejdem do riskantnych predbiehani, tak isto ako do nich nejdem s 140k TDI ktore tiez neposkytne dostatok vykonu.
Ked niekoho veziem a pri predbiehani dam PWR Mode tak vzdy dostanem pozitivny ohlas na necakanu akceleraciu kvoli povesti hybridov.. ak nalozim 4roch ludi a plny kufor tak s tym proste pocitam a nejdem do riskantnych predbiehani, tak isto ako do nich nejdem s 140k TDI ktore tiez neposkytne dostatok vykonu.
Tak viac výkonu občas treba aby človek mohol bezpečne obehnúť hybriďákov. >😒]
Na to stačí průměrně výkonu, pokud to není do 50 km/h >😒]
Ty si se svym autem troufas nekoho predjizdet? 😉
Tak to ti prajem vela stastia pri predbiehani P1, La Ferrari, 918 atd.. >😁
A že jich tady jezdí ! >😒]
😄 :yes😒br />
Proti hybridom inak nič nemám.
Tak kto ma nieco proti konceptu hybridu je proste hlupy, nevzdelany clovek ktory nema rad automobilovu technologiu, kedze je to kombinacia toho najlepsieho v automobilovom svete. No kto by nemal rad 918 a jej vykony pri zachovani krasneho zvuku atmosfery 😄
Nemat rad THS alebo ine konkretne hybridne riesenia je uz jednoduchsie 😄 Niekomu chyba vykon, niekomu vadi zvuk najefektivnejsieho vyuzitia ICE, niekomu dizajn Priusu.. ale to nie je problem hybridu, ale konkretneho modelu. Ked v 1997 uviedli prvy hybrid a v 200x sa potvrdila nizka realna spotreba a bezkonkurencna spolahlivost a zivotnost, clovek by si myslel ze v 2019 nehybridne ICE uz ani nebudu existovat.. no nakoniec EV nebojuju s hybridmi ale so starymi ICE doplnenymi komplikovanymi a nespolahlivymi mechanickymi doplnkami a automobilky su v pomykove ci dobiehat zameskany hybridny vlak lebo riesili ako oklamat normy, alebo ci uz zacat tlacit miliardy do EV vlaku. V hybridoch mohli pomerne jednoducho dohnat a dorovnat najlepsich, vid Honda a pokusy Kia/Hyundai, ale v EV budu dlhe roky len pozerat na chrbat najlepsim. Vysledok pozname 😒 a preto ked sa dnes povie hybrid, tak si ludia predstavia Prius a aj ked ho vlasnim a mam ho vlemi rad >😁 tak to nie je ten spravny ambasador pre tuto uzasnu technologiu :-!
Nemat rad THS alebo ine konkretne hybridne riesenia je uz jednoduchsie 😄 Niekomu chyba vykon, niekomu vadi zvuk najefektivnejsieho vyuzitia ICE, niekomu dizajn Priusu.. ale to nie je problem hybridu, ale konkretneho modelu. Ked v 1997 uviedli prvy hybrid a v 200x sa potvrdila nizka realna spotreba a bezkonkurencna spolahlivost a zivotnost, clovek by si myslel ze v 2019 nehybridne ICE uz ani nebudu existovat.. no nakoniec EV nebojuju s hybridmi ale so starymi ICE doplnenymi komplikovanymi a nespolahlivymi mechanickymi doplnkami a automobilky su v pomykove ci dobiehat zameskany hybridny vlak lebo riesili ako oklamat normy, alebo ci uz zacat tlacit miliardy do EV vlaku. V hybridoch mohli pomerne jednoducho dohnat a dorovnat najlepsich, vid Honda a pokusy Kia/Hyundai, ale v EV budu dlhe roky len pozerat na chrbat najlepsim. Vysledok pozname 😒 a preto ked sa dnes povie hybrid, tak si ludia predstavia Prius a aj ked ho vlasnim a mam ho vlemi rad >😁 tak to nie je ten spravny ambasador pre tuto uzasnu technologiu :-!
Klid, je to jen nadsázka.
Někdo potřebuje stovky koní, aby mohl předjíždět ( s míň to asi neumí >😁 ) a někomu stačí průměrných 130. Nikdo ( až na pár vyjímek ) nepochybuje, že hybridy plní svůj účel, výborné ve městě ( lepší než výkonější klasické motory, zároveň jim nikterak neškodí poposkakování nebo prudší rozjezdy, hlavně s manuálem - don vito, Woody a speedfred, zdravím 😄 ) a nižších rychlostech, dostačující ve vyších rychlostech. Rozhodně nebudu tvrdit, že je hybrid super na dálnici ( mluvím teď o toyota HSD ), dá se to s ním úplně v pohodě, ale pohodlnou jízdu ( hlavně akusticky ) si představím trochu jinak. Naopak, pokud chce někdo lítat po dálnici v Německu, tohle vůbec nebrat.
Někdo potřebuje stovky koní, aby mohl předjíždět ( s míň to asi neumí >😁 ) a někomu stačí průměrných 130. Nikdo ( až na pár vyjímek ) nepochybuje, že hybridy plní svůj účel, výborné ve městě ( lepší než výkonější klasické motory, zároveň jim nikterak neškodí poposkakování nebo prudší rozjezdy, hlavně s manuálem - don vito, Woody a speedfred, zdravím 😄 ) a nižších rychlostech, dostačující ve vyších rychlostech. Rozhodně nebudu tvrdit, že je hybrid super na dálnici ( mluvím teď o toyota HSD ), dá se to s ním úplně v pohodě, ale pohodlnou jízdu ( hlavně akusticky ) si představím trochu jinak. Naopak, pokud chce někdo lítat po dálnici v Německu, tohle vůbec nebrat.
Dodnes si ich predbehol presne tolko, kolko aut mna ked som isiel pod povoleny speed limit :-! Ja jazdim 56/99/130 GPS 😄
Že to auto na 100kw je docela líné ve vyšších rychlostech, stejně výkonná 1.8 v Civicu je lepší.
Ty řeči o tom, co stačí jsou irelevantní, stačí i 50kw, když víš, jak s tím jezdit, ale do auta, které by mělo jezdit nejen po městě bych si za cenu, za kterou se hybridní Auris prodával, radši koupil to TDI. Chápu, že takový pohon někomu stačí, ale nad 50 km/h silně zaostává, minulou sobotu jsme pořádali měření a i v pružném zrychlení to taková palba není a ujede mu třeba ten Civic s obyčejnou atmosférou a o dieslech a turbobeníznech nemluvě. Spíš ty se projeď v něčem rychlejším 😉
Ty řeči o tom, co stačí jsou irelevantní, stačí i 50kw, když víš, jak s tím jezdit, ale do auta, které by mělo jezdit nejen po městě bych si za cenu, za kterou se hybridní Auris prodával, radši koupil to TDI. Chápu, že takový pohon někomu stačí, ale nad 50 km/h silně zaostává, minulou sobotu jsme pořádali měření a i v pružném zrychlení to taková palba není a ujede mu třeba ten Civic s obyčejnou atmosférou a o dieslech a turbobeníznech nemluvě. Spíš ty se projeď v něčem rychlejším 😉
Ak sa bavime o max povolenej rychlosti, kazde akokolvek vykonne auto bude mat rovnaku priemernu rychlost = rovnaka doba prejdenia danej trasy = kazde bude rovnako rychle 😉 Ak tu istu trasu idem na vykonnejsom diesel BMW s vysou spotrebou a z dlhodobeho hladiska mi to kvoli castejsiemu tankovaniu a dolievaniu adblue trva dlhsie, tak mile rad ostanem pri oooooovela spolahlivejsom hybride bez traktoroveho zvuku 😄 Ak budem zit v Nemecku a budem mat potrebu lietat po dialnici 150 a viac tak volim sestvalcovy diesel 😉
No s cenou bych byl dost opatrný. Za cenu mého aurise bych těžko dostal schopnější TDI ve stejné velikosti a aspoň podobné výbavě.
Navíc jak jsi mohl změřit, ten jezevčík ( se 125kw? ) při rozjezdech dost zaostává. Ať žije manuál >😒]
Jinak jak sis mohl vyzkoušet, ve vyšší rychlosti je znát každé kilo navíc.
Navíc jak jsi mohl změřit, ten jezevčík ( se 125kw? ) při rozjezdech dost zaostává. Ať žije manuál >😒]
Jinak jak sis mohl vyzkoušet, ve vyšší rychlosti je znát každé kilo navíc.
Tak klasická cena byla asi 550-600 tisíc v době největší slávy, za to si nejeden turbodiesel koupil 😉
Superb je sice na 50 díky převodovce pomalejší, ale při pružném zrychlení už je rozdíl znatelný ve prospěch TDI 😉 To je o prioritě, kde jezdíš, nicméně i on si dokáže říct o 5 na sto, pokud nerveš od semaforu k semaforu plnej >😁 Ale to je i tím dieselgate motorem >😁
Superb je sice na 50 díky převodovce pomalejší, ale při pružném zrychlení už je rozdíl znatelný ve prospěch TDI 😉 To je o prioritě, kde jezdíš, nicméně i on si dokáže říct o 5 na sto, pokud nerveš od semaforu k semaforu plnej >😁 Ale to je i tím dieselgate motorem >😁
I kdyby to bylo těch 550 ( i když to bylo míň ), tak v té době, aby se mi tam vešel kočárek, musela by to být Octavia, v dieselu by za tu cenu byla 1,6TDi s 5kvaltem ( a jsme hned v dynamice ještě "lépe" než hybrid ) ve stupni výbavy "volant za příplatek". A to se vyplatí, ze větší obnos připlácet za každou samozřejmost, mít "výkvět" techniky v podobě 5° převodovky a ještě k tomu "super" kvalitu ( z vlastní zkušenosti ) zvanou VW. Beru toto jen jako referenční vzorek, víc jsem to samozřejmě nezkoumal.
Souhlasím, že ten 2.0 je pružnější, taky má o 25% více výkonu než HSD v Aurisu. Bylo by to smutné, kdyby neměl. A to ještě k tomu úplně kašlali na emise.
Souhlasím, že ten 2.0 je pružnější, taky má o 25% více výkonu než HSD v Aurisu. Bylo by to smutné, kdyby neměl. A to ještě k tomu úplně kašlali na emise.
Nemáš úplne pravdu. Problém nastáva pri jazde po diaľnici, kde ťa niekto zabrzdí a ty sa musíš svižne rozbiehať, aby ťa nevyblikali všetky naftové Octavie, Passaty a Rapidy. Vtedy si hybridná 1.8 zahučí (dynamika je podľa mňa dostatočná, ale oproti kontrastu s tichom, ktoré bežne v aute je, rozbeh s vytočeným motorom zvykne posádka hodnotiť negatívne). Proste 90 a 100kW HSD je podľa mňa dynamicky dostatočné pre normálnu svižnú jazdu, ale prejavom je na diaľnici lepší diesel alebo turbobenzín podobného výkonu.
No jo, problém lidí s trochou hluku.. to ale neznamená, že ten motor nestačí. A že by zrovna v té Octavii bylo ticho? Natož v Rapidu?
Já ti nevím, asi to nebude tak docela pravda.
Já ti nevím, asi to nebude tak docela pravda.
Je taktiez potrebne povedat ze japonske auta maju celkovo menej izolacie ci uz v podbehoch alebo okolo firewallu + Prius jej ma este menej a zaroven tvrdsie (menej izolujue) recyklovane plasty kedze je cely eko a zaroven ma paraadnu celkovu hmotnost na to ze so sebou vozi kg techniky navyse. Trochu hluku navyse je paradny trade off za ekologickost a nizsie naklady na prevadzku 😄 Aj ked paradoxne hladam nove auto (samozrejme hybrid) kvoli maksiemu a komfortnejsiemu interieru a maksiemu pruzeniu 😄
Tak veď presne píšem, že výkonovo na to ten pohon stačí. Ale mal som naftu 80kw a pocitovo sa s tým po diaľnici proste chodilo lepšie, lebo na diaľnici som zaradil 5-ku a viac som sa nemusel starať - pocit bol, že to celkom ťahá. Teraz mám Corollu 1.6 s CVT a ide to lepšie, ale zrovna tie rozbehy na diaľniciach pri normálnej jazde sú oproti turbu mínus pocitovo (hsd je dosť podobné 1.6CVT aj výkonovo aj prejavom). Možno ten nový 2.0hybrid má už toľko výkonu, že aj na diaľnici pri bežnej jazde to bude úplna pohodička aj akusticky.
Jako víceméně souhlas, akorát ta běžná Octavia a Rapid aby byli rychlejší, tak podřadí do plných otáček, takže ten hluk vyjde nastejno a to zase tolik lidí nedělá. Jinak aby v těch obyč. autech bylo ticho, tak musí být nízké otáčky a pak tě bude ten hybrid vyblikávat abys uhnul >😒] V hybridu s eCVT to vytočení tak nějak nastává automaticky (na dálnici), takže to automaticky i hučí, to je fakt. Na dálnici je to takové střídání módů vypnut👋udrží rychlost/hodně zapnut👋maximálně zapnuto a nic mezi jakoby. No na dálnici to prostě není ono, ale bída to taky není, je to důstojná motorizace bych řekl. Nic víc, nic míň. Viz moje recenze tady.
jop, 136 hp je auris hybrid.
Jinak dle mých informací z testovacích dnů nové corolly, mnohem víc lidí preferuje 1.8 než 2.0, především kvůli rozdílu v ceně. Ono taky prý dost lidí kouká na nejnižší až střední výbavy, tam je pak rozdíl obrovský. 1.8 od 560k, 2.0 od 660k ceníkových pro HB, pro TS 25k navíc.
Uvidíme, jak se příští týden budeš tvářit, snad nebude pršet. 😉
Jinak dle mých informací z testovacích dnů nové corolly, mnohem víc lidí preferuje 1.8 než 2.0, především kvůli rozdílu v ceně. Ono taky prý dost lidí kouká na nejnižší až střední výbavy, tam je pak rozdíl obrovský. 1.8 od 560k, 2.0 od 660k ceníkových pro HB, pro TS 25k navíc.
Uvidíme, jak se příští týden budeš tvářit, snad nebude pršet. 😉
Škoda omezení max rychlosti na 180 i u 2,0L.Je to blbost,ale jak jsem dal na priuse kola s vyšší bočnicí 215/50r17,tak max.dle GPS jel 195.Šlo o alternativí rozměr,který jsem nechal zapsat do TP.
Na 215/45 R17 si dal kolko GPS?
Nejsem schopen odpovědi,protože jsem 215/45 r17 nejezdil.Měl jsem zimáky z celilky(celica) 205/50 r16 a ma ně jel max cca 178.Priuse jsem kupoval v zimě a zimáky jsem montoval pří koupi. Or.kola 17 jsem renovoval, podařilo se mě koupit zánovní letní micheliny v 215/50 r17 ,tak proto to vím jaký je tam rychlostní rozdíl.
Ještě se mi nestalo, že by ten výkon stačil 😄 . Teda jednou jo... ale to bylo letadlo na kolech 😄 .
Mám pocit, že se Auris prodával celkem dobře... u nás loni 1800ks... Mazda 3 má 660, Civic 489... Megane 1900... a Toyota má vedle ještě 1600ks Corolly, takže myslím, že si u nás nemůže stěžovat.
BTW, potkal jsem dneska novou Corollu v kombíku a sluší jí to.
Nabídka vč. kol se zimáky je ale velmi dobrá , a výkon na menší auto doclea dostatečný.
:yes:
Výkon vypadá dobře, skoro 100kW... v reálu už ten motor taková sláva není, což dokumentuje i 0-100 za 11 u kombíku... ale prostě za ty prachy není co řešit. Vlastně i ten motor a zimáky jsou zacílené na ty, co chtějí hlavně auto s nízkými provozními náklady... ještě k tomu mohli dát olejový filtr, až si bude nový majitel poprvé měnit olej 😄
P.S. A to mám na záruku po 76.000km nový motor, který jede super, ale jak dlouho ještě??? 8-s