Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi: 25 let slavného Sport quattro

14 komentářů

skoro tak hezke jako Renault 11 (ta podoba tam proste je), jen o neco rychlejsi >😁
super odkaz!!!Děkuji za hezký okamžiky 😉 .Dave-lamino.cz
BMW opravdu melo z 1,5 turbo ve formuli neco pod 1500koni, rikali to v jednom dokumentu, co jsem videl. O tom Audi jsem nikde neslysel, na druhou stranu Walter R. rikal, ze pro rok 1987 meli pripraveny motor s vykonem skoro 1000hp, ze se to uz nedalo ridit... Delta S4 pro rok 87 mela mit 750hp... meli ten motor na test. stolici
to neni pravda, lenone nemnel permanentni allrad ale priraditelny.
Uplne prvni nabizel porsche v r. 1900, pozdeji vyrabel allrad daimler pro nemeckou kolonii v africe. Prvni seriovy permanentni nahon nabidl audi
Subaru používá sériově stálý pohon všech kol od 1. generace modelu Lenone - rok 1972, takže ne rok po Audi, nýbrž 11 let před ním...
odkaz en.wikipedia.org/…iki/Subaru_Leone
odkaz subaru.cz/…etrical_awd.html
BaracudaJ
Sice to není nemožná hodnota, ale nikdy jsem o takovém čísle v souvislosti s S1 neslyšel.
Vím, přeplňované čtyřválcové motory BMW v éře 80.let dávaly v F1 běžně 900-1000koní. Docela lahůdka.
Citroenjehistorie
Stare,krasne a v te dobe velmi rychle auto....AUDI COUPE QUATTRO :yes:
vzal jsem to z netu. kolik koni muze mit motor, ktery ujede jen cca 30 kilometru a u cile diky vysoke nadmorske vysce nekolik desitek koni ztrati? nektere motory v F1 davali v kvalifikaci z objemu 1,5 l i 1500 koni
BaracudaJ
A to si vzal kde? Verze S1 Evo2 dávala 630koní 😉
v roce 1988 melo audi na Pikes Peak 880 koni
BaracudaJ
Jj, z článku se můžeme dozvědět, že problémy s koncepcí Audi Quattra ingolstadtským inženýrům nedal spát. Byl tedy v plánu vůz s motorem uprostřed. Bohužel už to do sk.B nestihly. Byla zrušena v roce 86. Přesto byla v plánu další skupina S a pro tu mělo Audi vůz připravený [odkaz]
stejně jako Lancia s ECVII [odkaz]
Avatar - T613
T613
Kdo by si nepamatoval na druhou polovinu osmdesátých let, kdy Quattra byly také závodním vozem slušovického Agroteamu. [odkaz]
no v každom prípade, škoda tých čias. Dnes sú to samé zákazy, ale čo pretekári nevedeli, do čoho idú? Každý na vlastné riziko, aj diváci.Tak keď nechcem, aby ma zrazilo auto, nepostavím sa na výjazd zo zákruty. Aj pri tých najprísnejších bezpečnostných opatreniach sa stane zlé. Škoda zrušenia tak nádherných a nebezpečných pretekov, ako bolo rally sk. B a česť všetkým, ktorí na to doplatili zdravím i životom. Ale čo FIA odvtedy vyvádza, to je neuveriteľné. Samé obmedzenia a obmedzovače. Skutočné preteky skutočných súťažných vozidiel sa dajú pozrieť len zo starých záznamov
BaracudaJ
Ze začátku to vypadalo jako dobrý krok udělat Coupé rallyový vůz. Jenže, potvrdil to i Walter Röhrl, byl to neustálý souboj s vozem samotným. Do té doby používaly vozy výhradně pohon zadních kol. Ale Quattro bylo jako tank, příliš velké, těžké a málo obratné. Jeho slabiny se ukázaly při příchodů 205T16, S4 nebo později Ford RS200 (asi nejlepší vůz skupiny B vůbec, bohužel přišel příliš pozdě). Problém Audi byl motor vpředu, po celou dobu se snažili tuto koncepci udržet. Poté přišlo na řadu zkrácení rozvoru, lepší rozložení hmotnosti vozu, přesto na nejlepší té doby to nestačilo.
Audi vneslo do rally pohon čtyř kol, ale nakonec bylo poraženo vlastní zbraní. Přesto je silniční Audi Sport quattro neuvěřitelný vůz se skvělými parametry, tzv. "Porsche-killer".