Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Vyšší střední třída v Evropě: Prodej za rok 2007

227 komentářů

marianek
Dinare, ostatne jako vzdy, jsi vedle. Udaje z ruskeho trhu se (pokud jsou dostupne) vzdy uvadeji spolecne s evropskymi daty. Rusko je, at chces nebo ne, evropskou zemi.
Nevim, kde te napadl ten nesmysl o me podpore japonskych automobilek. Tvuj krok spise podtrhuje tve zatizeni proti vsemu japonskemu a hledis s konskymi klapkami zas na vse nemecke.
Nahore jsem napsal, ze zde jde o cisla, nikoli o postaveni v tabulce. Rozepsani mezi zeme by dostatecne vyjadrilo skutecne postaveni automobilek a jejich prodeju.
Osobne se zajimam o prodeje vsech automobilek. Nezajima me tva paranoidni panicke obhajovani vseho nemeckeho a slepe odsuzovani technickeho japonskeho vyrobku. Takoveto reakce poukazuji na tvuj nicotny rozhled zamereny na tvuj oblibeny Auto Bild.
Avatar - Dinar
Dinar
Pokud vyloučím neslovanské národnosti, u kterých je prakticky nemožné, aby se v češtině svým projevem dostaly na úroveň rodilého mluvčího, byť mírně zaostalého, tak i v případě, že jsi Rus, Ukrajinec, Slovák nebo třeba Bulhar, beru vše zpět a před tvou češtinou smekám. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Rusko, mariánku, není pokládáno za evropskou zemi, a to, že jí z větší části není geograficky, to v tom hraje roli jen částečně. Je prostě faktem, že při hodnocení politických, ekonomických, demografických nebo jakýchkoliv jiných dat, jsou, pokud má jít o čísla evropská, údaje vždy uváděny ve formátu Evropa + Rusko. S automobilovým průmyslem, a jeho daty, je to stejné, ruský trh je velký a míra jeho specifičnosti (v tomto případě míněno, rozdílnosti od evropského) je srovnatelná např. s trhem americkým, tady výše zmíněné platí dvojnásob.
Takže, mariánku, nikdo tu NEZPOCHYBŇUJE, význam prodejních čísel velkého a rozvíjejícího se ruského trhu, tedy už v tomto smyslu přestaň plácat, v této debatě jde jen o to, proč se, z důvodů, které jsem se ti snažil vysvětlit, jeho výsledky neudávají ve společných evropských statistikách. Celkem rozumím pohnutkám tvého pokřiku nad touto statistikou, v Rusku jsou japonské automobilky v prodejích silné, a ty bys nám rád odhalil, jak prostřednictvím čísel z Ruska, by se poměry v tabulce změnili více ve prospěch Japonců, proto ta spousta plků o ničem. Jenže to není žádné skandální odhalení ani pro tvé oblíbené čtenáře Autotipu, ani pro nikoho, kdo o Rusku něco ví, to je prostě známá věc, můžeš se tedy uklidnit a jít po škole krmit soby.

A navíc, pokud bychom zůstali u vyšší střední, která se tu teď rozebírá, zrovna v ní by čísla
ruského trhu německou trojku pouze podpořila, v tabulce by se objevily navíc Maxima a Camry, o pár tisíc by se zvýšila čísla Lexusu a po velmi slušném začátku Infiniti, by se už za loňský rok objevilo i pár tisíc prodaných eMek. V horních patrech tabulky by se nezměnilo nic, takže celé tvoje mudrlantské vystoupení v této debatě je mimo, ostatně jako vždy. 😉
Nelze jednoznačně říct,tohle je dobrý a tohle je horší,špatný,neprodává se,protože....záleží na lidech,na jejich kupní síle a na oblíbenosti,takže nezatracuji nic a nikoho,výběr našich okolokoukajících je prostě dán a nemůžu k tomu říct ani popel,ale jo,popel je dobrej a zvlášť ekologickej,nevěřili byste,jak málo popela z ekologickejch briket může být,kam se na to hrabou tydle prdlafky >😒]
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
>😁 jasne je tam tolko chyb, ze sa z toho asi poseriem ty slovencinar, sa pozri na svoju prvu vetu ty trubka a potom tu komentuj..spisovna je teda az "moc" >😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
mne opet velice potesily
moc mu nenadavaj, lebo to ze si schopny v jednom riadku urobit tolko pravopisnych chyb, ktore si vsimne aj clovek, ktory ma iny materinsky jazyk, moc o tvojej inteligencii nesvedci...
Avatar - gld
gld
výraz bangloviny som nepoužil v až tak pejoratívnom význame ako si myslíš. Bangloviny sú proste modely z času pôsobnosti Chrisa ako šéfdizajnéra baworov, niektoré lepšie iné menej, neber si to tak zle
Avatar - T613
T613
Jestli jeho design je nadčasový, chce počkat minimálně dvě generace. Až si oko zvykne na jiný styl. Pak se podíváš zpět a řekneš si " hmm, majstrštyk"
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
Jestli budou bangleoviny nadčasové ukáže čas. A ten ještě nenadešel.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
Na nadčasovosti je krásné to, že ji prověří čas nikoliv žádný komentátor.
Proto Citroen DS, XM, Golf II, BMW 3/5 ze začátku let 90. vypadají stále svěže.A jiné stárnou hned po uvedení do prodeje.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
Musíš se smířit s tím, že ne každý jde s Bangleova designu do kolen, a dokonce jsou i tací, kteří kvůli němu ani nepohnou brvou.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
tudydudy
MY víme--Kia Opirus..........
Avatar - gld
gld
Zapchaj si uši a hmkaj si "päťstosedma", na to proste nemáš argument tak sa so mňou nebavíš hm? Ale nevadí, dole ti to veľmi pekne vysvetlil T613 takže tak mojko
Avatar - gld
gld
Ale čisto technicky JE TO HATCHBACK. Takže pozor pozor čo vypúšťame z klávesnice pánové
Avatar - gld
gld
A zase to tvoje "postižení" mainstreamom...veľké limuzíny od citroenu (čiže nepleť sem C4 a C5) sa medzi tými ktorí vedeli oceniť ich výnimočnosť vždy stali legendami. Xm bolo také nadčasové že sa vyrábalo snáď 15 rokov..tomu ja hovorím nadčasový dizajn, nie tie súčasné bangloviny od BMW ktoré ty nazývaš vyzreté
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
CrazyJester
chytas za slovo. sedadla byly spatny priklad. Vim ze Vel satis ma prej velice pohodla kresla.
MadCFO
A jeste opravdu hodně Toyot Camry a Nissanu Teana.
Uz jsem jednou to psal, ale skoda ze kazdy mluvi jen o TOP3 😒 A co Volvo ? Dyt prodejem je relativne v zavesu (a to je jen verze kombi). Proc neberou lidi i Volvo do TOP ? 😒 , vzdyt si to zaslouzi, nebo nezaslouzi ??
Vzdyt se jedte projet V70, nejlepsi sedacky, spickovej interier a materialy, prostor, elegance, jizda akorat mezi pohodlim a zebrinakem, moznost 4x4 .... co ma co konkurence nema?
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
Simca byl svého času pojem.

To je hodin a žádný mrtvý. Tož mějte se tu.
Simca Horizon zustala ve Francii. Na vyvoz (i u nas) byla pod jmenem Talbot Horizon.
Horizon, mám dojem že ano. Hergot, škoda Simky, to mělo takový zvuk 😢
GTI
😄 😄
GTI
Jo, díky za pomoc.
achjo-achjo, Švýcarsko :yes: 😄
GTI
Ano.
GTI
R14 si vybavuji. Pěkné. Ta Simca se myslím jmenovala - Horizon.

Ty odvozeniny z hatchbacků, to je dílo všude.
Jaguaru sice palce docela držím (ze setrvačnosti), ale moc optimistickej nejsem. V US se XK meziročne za (tuším) březen propadlo o 51pct.
Možná v tom hraje roli nějaké vyčkávání zákazníků související s odkoupením Jaguaru, ale ani bych se moc nedivil, kdyby ten nový designový směr prostě nefungoval.
Na fotkách vypadá XK divně, v reálu to je dobrý. Jenže to se takhle asi brát nedá, protože v reálu vypadá parádně každý GT.

A tyhle obavy si dovolím extrapolovat na XF... Pro mě byly velkym zklamáním XK i XF.
Uvidíme jak dlouho to počáteční nadšení z XF vydrží.
Jestli myslíš Solaru, tak to byla prachobyčejná střední, žádný pokus o luxus, pokud se nepletu. U Fordu máš na mysli pravděpodobně Scorpio.
Tak Jetta hnus byla vždy a to ve všech svých jmenných reinkarnacích, tam se není čemu divit.

Zapomínáš na R14, u nás ho, pravda moc nepamatuji, ale na západě to byl celkem hit. A jen o dva jahry mladší než Golf.
Avatar - T613
T613
:yes:
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
asi jako celé NDR...
Avatar - T613
T613
Škoda, ten stařík hořekoval, že Honecker prodal tajně prototyp VW, a že z toho pak byl Golf, ale podle fotky mi spíše připomínal Polo. Zkus si to vyhledat. Celý ten dokument byl dobře udělaný. Pašování prototypů přímo k tajemníkovi strany, tak aby o něm nevěděl ani generální ředitel automobilky. Totálně šílené >😁 :no:
GTI
Shodou okolností jsem byl dnes v prodejně VW a koukal jsem tam na produkci... no, nad Jettou tedy nejásám.

Bylo by vůbec zajímavé znát jak to bylo přesně při tvorbě Golfu 1... sám lovím v paměti tehdejší stav - Fiat 127, Někde tam mám i první generaci R5, nějakou Simcu (ta myslím byla ale později a byl to velký hit). Každopádně G1 by velký zlom.
Ano 😄
Skutečně se mi to nechce hledat, ale byl nějaký čas nejprodávanějším vozem v Evropě. Dvojkový Scénic, také to teď někde psali, vyroben jeden nebo dva miliony.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
Neviděl.
Tak když už ho VW odhadl dokonale... >😁 Nevyjet šestnáctka, vypadá Golf jako Jetta (což jistě uznáš, je hrůza auto).
Avatar - T613
T613
Nastavil designový směr Renaultu. Byl v něm nekompromisní, a dokonce se i ujal. A tím vytvořil prostor pro kompromisy a jemnější řešení. Tomu se říká revoluce následovaná evolucí.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
Teď si rýpnu a neber to jako flame, oki? 😉
Viděl jsi dokument o východoněmeckém bakelitovém zázraku? Jak tam ten konstruktér ukazoval fotku posledního prototypu auta z Zwickau? 😄
Správnou cestou je, stejně jako současný Scénic. Splnil to, co měl.
Avatar - T613
T613
A co mu chybí?
GTI
Jo? 😉
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
No jo... R16, víme víme. Jenže ta 16ka to byla vlastně střední třída. A VW právě odhadl dokonale potenciál kompaktní třídy ve vztahu k hatchbacku. Tak proto to píši.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ale dokáže toho říct hodně o automobilce 😉
Avatar - T613
T613
Tuctový není jejich design, ale jejich nositelé..
Píšeš nesmysly.
Avatar - T613
T613
tak pětka to nebyla určitě.. byla t myslím R16
T613 píše o VelSatisu, ten se stále vyrábí. nevyrábí se Avantime. Je to jen pár let a je po něm sakra poptávka.
Avatar - T613
T613
už aby to bylo 😉
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
Je pár aut, které byly za "života" propadákem, a pak se staly sběratelským trhákem 😉 A klidně se tady s tebou sejdu za 60let, a prolistujeme automobilovou encyklopedii 😉
Avatar - T613
T613
Uáá chlape.. Byly auta bez ploutví. A jednoho dne jedna automobilka udělala model s ploutvemi. A lidem se to líbilo. Protože jejich auto bylo jiné oproti tuctovým autům navržených dle módy konce let 40. A tak to začali dělat všechny automobilky. A aby zaujaly byly ploutve větší a větší, až byly největší na celém světe.. a pak na svět přišel jiný designer, kterého už nebavily tuctové ploutve, a udělal karoserii bez ploutví. A lidem se to líbilo, protože jejich auto bylo jiné, krásné.. a začali to dělat všichni.. a pak přišel designer, který udělal "tlamu", a lidem se to líbilo, protože to bylo jiné... a tak to začaly dělat všechny automobilky, a tlamy byly větší a větší až byly největší na celém světě... a pak přišel designer, kterého už nebavilo navrhovat "tlamy" a udělal masku s vodotryskem.. a lidem se to líbilo...
Golf možná vytvořil třídu, ovšem nevytvořil karoserii hatchback, takže s unáhlenými soudy opatrně. :-!
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
Vůbec nechápeš o čem se bavím. Tuctový NEROVNÁ se špatný!
GTI
Někde v jeskyni 😄 Klid... ani pes neštěkne. Pochop, je to propadák, výroba předčasně ukončena pro nezájem... to z tebe ikonu neudělá.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
Ale ploutve byly móda, pochop 😄
A protože byly na každém autě, tak byly tuctové. Kdyby nebyly tuctovými nikdo by si neřekl. "Ne ploutve tam nedáme!" A lidi by si nezačali kupovat auta bez ploutví.
GTI
Souhlas.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
Golf nebyl první hatch.
Vel Satis vynikl v tom, že když řekneš mezi autofans jeho jméno, každý si vybaví jeho tvary. Díky tomu se zapsal do historie. A díky tomu ho budou sběratelé jednou skupovat. Ano, byl to výkřik do tmy. Ale ta ozvěna se ponese ještě dlouho.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
BaracudaJ
do roka a do dne 😉
GTI
Citroen je posledních 20 let jen nafouklá bublina. Všechna sláva skončila s Fantomasem... Citroen dnes je než francouzská klasická mainstreamová značka - žádné výboje, žádné posunování světa aut. jen si to vezmi - C3 C4, C5 - to jsou "jen" běžné masové výrobky svých tříd. Bonbónky dělají jiní - Volvo C30, BMW1, Mercedes CLS...
BaracudaJ
Ano naftu mají zvládnutou velice dobře, přesto je vhodné zákazníky neustále masírovat a nabídnou nějakou odpovídající motorizaci, tedy kvalitní vrchol. Dnes vidím standard u benzinové V6 okolo 250 koní. Co na tom, že se jich prodá jen pár kusů. Hlavně, že jsou.
Pak to dopadá jako v případě nové C5, kdy benzinová V6 se vedle HDI, alespoň papírově tak nějak krčí v koutě. Navíc jsou standardně vybaveny automatickou převodovkou což s vyšší hmotností přináší jen průměrnou dynamiku (0-100 přes 9s) ve světě třílitrů. A pak má za tohle člověk vysolit přes milion? HDI je dobrou volbou, ale zákazník je k ní zdá se mi dotlačen. Vrchol musí lákat, tady je benzin jen dopočtu.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
Přečti si mě ještě jednou. A nevkládej mi do klávesnice něco co jsem nenapsal.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
Ploutve byly svého času (50.léta)módním prvkem, stejně jako minisukně v šedesátých. A zatímco se ploutve zvětšovaly, minisukně se zmenšovaly. A obojí bylo krásným trendem :-! >😒]
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
I ta 911 může být v některých oblastech tuctovkou a někde zase zjevením božím. To není o četnosti výroby, ale o hojnosti výskytu.
Detail: vím, že budu nyní chytat za slovo, ale nedá mi to. Ta sedadla, než o nich budeš argumentovat, je potřeba nejdříve také vyzkoušet. Zrovna Vel Satis má sedadla jedinečná, skutečně svým pohodlím nemají ve třídě obdobu. Atakují svým pohodlím vozy ze tříd nejluxusnějších. :-!
GTI
Necpi prosím Havla do Vel satisu 😄 Kde skončil Velsatis? v propadlišti dějin. Nemá nástupce, nemá pokračovní, slepá cesta, žádná vize, propadák.

Golf vytvořil třídu, vytvořil karoserii hatchback, to ti moc nevyšlo. AUDI dokázalo vytvořit karoserii, která doplnila styl BMW a Mercedesu, tedy AUDI dokázal něco nemožného... vytvořil třetí cestu v prémii. A jak vidíš, lidé tohle oceňují.

Pokud bys chtěl chválit Renault, pak nikoliv za Velsatise ale za R16 a R5 například. To byly vize. Úspěšné vize.

Ano, okno Megana je originál. Neboť naštěští ho nikdo jiný nedělá 😉
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
Jsou dva druhý vývoje čehokoliv. Evoluce a revoluce. A jen čas ukáže, která cesta je správná.
Avatar - gld
gld
Zo súčasnou generáciou éčka súhlasím-to je sedan ako víno, ale nikdy som nevravel že nie je. C6 je však o inom, píšeš že to nie je citroen aký by si chcel mať, mal si niekedy citroen? C6 bude pre vodičov ktorí to vedia oceniť, pre štamgastov citroenistov presne tým čo od veľkého vzduchom odpruženého korábu očakávajú. Rovnako to bolo pri XM-ku, CX-ku a trebárs aj DS-ku
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
Dotažený design má BMW 5 (to je dnešní zenit možností estetiky auta) a samozřejmě Mercedes E-klasse. To éčko, (píši tu to neustále) to je absolutní sedan. Je to nejharmoničtější karoserie pod sluncem. A BMW 5... co kus plechu to umělecké ztvárnění. Teď jsem koukal na test C6... podívej se na snímky a úplně se lekneš, jak je to nudné, nijaké auto. Rozhodně to není Citroen, jak bychom ho chtěli mít... originální, jedinečný, neopakovatelný.
A co si automobilový svět vzal z Audi 100?
A co si automobilový svět vzal z Golfa?
A co si automobilový svět vzal z Corolly?
Jen prodejní čísla. Citované tuctovky si svět nikdy nespojí s něčím vyjímečným.
Narozdíl od vámi odsuzovaných aut jako zejména
Vel Satis, Avantime nebo např. Thesis.
Jednak svým pojetím jdou na hranu a pak, jsou obrovskou výzvou.
Už nyní mají zaručenou nesmrtelnost. No o kterých autech můžeme takto hovořit?
I to podělaný zadní okno Megana je spotřební, ale
originál.
Hledání, vývoj, poznání, kreativita, risk...
Žádné čekání s rukama v klíně, přetavené v preciznost. K čemu?
A dokonalost? Protože není dokonalého člověka, nemůže být ani žádný produkt člověka dokonalý. Dokonalý je pouze svět tak, jak byl stvořen.
Jestliže V.Havel před více jak 20 lety něco říkal a dnes se vesměs vše naplnilo, je pro mne vizionářem.
Jestliže před více jak 20 lety Renault světu dal auto Espace, poté M. Scénic atd, je Renault vizionářem v tomto odvětví.
Pro mne není důležité, kolik se jakých plechů prodá, podotýkám napříč celým spektrem.
Já pojímám svět aut jako jistou filosifii. Auta se nějak tváří, nějak vypadají, cosi zjevem o nich vypovídá.
Těch s emocemi, s individualitou je čím dál méně.
Avatar - T613
T613
Říká ti něco pojem móda? 😄
BaracudaJ
Nechci rýpat, ale technika použitá v C6 rozhodně není průměrná 😉
Avatar - T613
T613
S GTIm nemusím vždy souhlasit. Ani já ani GTI tady nejsme proto aby jsme spolu měli děti. 😉
Pokud nechápeš, že tuctové auto neznamená nic hanlivého, je to smutné.
BaracudaJ
Stilo? To je ftip ne. Z něho je cítit německá ztrohost a inspirace Golfem, zvlášť v 5D. Bohužel jim sázka na hrany příliš nevyšla.
Avatar - gld
gld
Vysvetli mi pojem "dotiahnuť to niekam v dizajne"? Ak nádherný a originálny dizajn určuješ predajnými číslami tak sa mýliš
Avatar - pallas
pallas
ak si sa niekedy viezol vzadu v BMW 5 a v Citroene C6, tak potom urcite uznas, ze existuju aj ine kriteria na posudzovanie auta.
Ja som po 200 km na zadnom sedadle v novej 535😁 pochvalil majitelovi auto - celkom dobre jazdi tato nova trojka.. skoro ma zozral.. ale naozaj som dovtedy netusil, ze BMW 5 je vzadu tak stiesnene, a nastupoval som za dazda - kamos zastal priamo pred mojimi dverami, takze auto som nemal kedy zvonku obzriet.
Avatar - T613
T613
Jistěže jde v první řadě o prachy, o ty jde vždy. Ale představit si průměrného kupce, který přijde do autosalonu a vybírá si mezi malými vozy (nebo nižší střední). A má první dojem. V jednom autosalónu stojí vedle jeho "oběti" velký koráb. V druhém autosalónu je největším modelem auto o velikosti Passatu (Golfu). Která značka by v tobě nechala lepší prvotní dojem?
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - gld
gld
V šesťdesiatych rokoch v amerike naozaj neboli výnimočné ak chceš počuť toto 😉
GTI
Já tu nic neobhajuji. C6... to bylo velké očekávání. Zklamal především vnitřek á la osmdesáté roky. A jak vidíš na prodejích, nikam to C6 nedotáhla, a to ani designem... v tom je ten její problém. Mimochodem, co je na tom designu tak výjimečného? Ty zadní blinkry?
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
Tatro, všechno to vzniklo z jediné pohnutky - rejžovat prachy. Jak u BMW tak u Renaultu. A v případě Renaultu nešlo o žádnou ikonu. Chtěli se utrhnout. Nikam se ovšem neutrhli, stáhli výrobu. V moderní době věc nevídaná. Naposledy, pokud se nemýlím se to týkalo nějakého talbotu... srágora nebo zagora nebo tak nějak a u Fordu, teď mi vypadlo jméno, s těmi podivnými světly.
Avatar - gld
gld
Nie kvôli tomu, ja s tebou NESÚHLASÍM GTI a preto som podľa teba pubertálny hošík. Mať vlastný názor o dizajne áut je totiž hrozne detské že
Avatar - T613
T613
No a? Když ji miluješ není co řešit ne? >😁
GTI
Tos musel bejt za komančů dost nešťastnej... jeden papaláš za druhým v šestsetřináctce. Zejména v Praze... tuctovka 😉
Avatar - gld
gld
A čo C6, tam už teóriu o neúspešnom francúzskom prepadáku len tak neobhájiš ;-\
Avatar - T613
T613
Pro mě osobně je design Vel Satis zajímavý. To že bych si ho nikdy nekoupil je věc druhá. Prostě to není můj šálek kávy.
Mé srdce bije na severu, a jeho část v Albionu. A očkem koukám po C6. Sakra je těžké nebýt dědicem hotelového impéria 😉 >😁
GTI
To je spíš věc neznalosti. Považovat německé prémie za tuctovky, to může leda tak pubertální hošík, který o autech a o životě zatím neví nic.
Avatar - T613
T613
Tuctovou věcí se stane každá věc, které je dostatek, nadbytek. Osobně si nevšimnu jestli kolem mě projede "E", "5", A6. Vidím je totiž často. Ale okamžitě zbystřím, když zahlédnu koutkem oka Vel Satis (na které mám poslední dobou štěstí), S-type, C6. Tuctové neznamená, že je špatné. Netuctové neznamená, že je dobré.
GTI
😄 Bohužel tohle je u aut vlastnost jaksi... nechtěná 😄
GTI
😄 Kdybys napsal Citroen C 11...
Avatar - T613
T613
Je mi jedno jestli jsou nebo nejsou černou můrou. Mluvím proč vznikly. A některá díla jsou úspěšná až po smrti. >😁
Avatar - gld
gld
Vec názoru
Avatar - T613
T613
Zvol takové auto, které chceš. Já netvrdím, že C6 je lepší než "5". Tvrdím, že C6 a Vel Satis vznikl z jiných pohnutek než "5". Vznikl jako ikona, završení designového směru. Ikona, která osloví jejich tradiční zákazníky.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pogo26
Vel Satis je pro mě Exupery,Citadela....nevím proč, cítím to tak
GTI
Stavíš názorovou hráz, ovšem neudržíš tézi o "designové lahůdce" Záměrem automobilky bylo se utrhnout s novým, "jiným" designem a... nepovedlo se. Byl to propadák. Designová lahůdka je lamborghini Miura, třeba. Ale rozhodně jí není velsatis ani avantime. Avantime je obrovský výbuch automobilky, propadák, ztrátový obchod. Jo, byla snaha udělat auto s najakými super kompozit materiály, ok... ovšem fakticky skutek tek. A Velsatis... pokus udělat superlimuzínu pro jednadvacáté století... zachází na úbytě. propadák číslo dvě. Tak v tom nehledej třešničky a lahůdky. Oba dva produkty totiž jsou než černou můrou renaultu.
CrazyJester
Jenomze zakaznik, ci uz standadni nebo nestandardni, si vybira na zaklade vice faktoru nez jenom design. Navyse, design te jednou znudi...ale treba vysoce kvalitni sedadla, dobry motor, vyborne vyladeny podvozek, nebo treba spolehlivost, to jsou veci ktere v tobe zustanou jeste dil, protoze te neznudi. Taky, delas li auta s vyjimecnym designem, musis je s kazdou generaci vic menit nez treba ten zmineny podvozek, ktery vyborny zustane. Design je veci vkusu (samozrejme po splněni jistych kvalitativnych parametru,) a proto se jako zakaznik ptam: mam si zvolit auto ktere se mi libi (C6) nebo auto ktere se mi libi a jeste k tomu jezdi vyborne (BMW5)?
Avatar - T613
T613
Ne, je to tvá volba. V ničem horší než volba někoho kdo si koupí C6 a Vel Satis. Kapiš? To že se líbí tobě, neznamená že se bude líbit jemu, a naopak.
Avatar - gld
gld
Vezmi si koľko iných ľudí si povie to isté čo ty a hneĎ je na svete tuctovka
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
Kvalita designu? Kdo ji posoudí lépe než zákazník? Každé zboží má svého kupce. To, že na tebe působí design "E" více než Vel Satisu neznamená, že někdo jiný to necítí opačně. Jak je to přísloví? Někdo rád holky, jiný vdolky?
Avatar - T613
T613
To není o národnosti, značce apod. Někdo rád kubismus někdo baroko. A někdo má rád věci jiné. Nikdy mě nenapadlo posuzovat lidi podle jejich auta, a rovněž nikdy mě nenapadlo dělat autem na někoho dojem.
CrazyJester
C5...pripada mi to jako poklona nemecke skole. S jistou davkou francouzske finesy. V kazdem pripade velice hezky vozitko. :yes: :yes:
Avatar - T613
T613
Díváš se na ně pohledem standardního zákazníka. Toho tyto výtvory nelákají, jsou zbytečné. Musíš se na to podívat pohledem managementu Renaultu a Citroenu. Můžu jako výrobce mainstreamu uspět v této kategorii? Nikoliv, vždy budu jen okrajovým výrobcem v tomto segmentu. Mám tedy na výběr udělat šedivý průměrný vůz, na který každý zapomene nebo udělat designovou lahůdku, která sice bude co do techniky průměrná, ale v dosti lidech zanechá dlouhodobou stopu. Oba dva se rozhodli pro udělání oné třešničky na dortu. A ten dort představuje designový směr, které dané automobilky použily na nižších řadách. A to se jim beze zbytku povedlo.
GTI
Pokud v tomto kontextu považuješ za konvenci třeba Mercedes E-klasse, nebyl jsi nikdy u Mercedesu blíž než na 5 metrů... Tatro, sakra, dole to výborně píše Jester... rozhoduje kvalita designu, nikoliv manýra v podobě zadního okna u Meganu.
CrazyJester
Extravagantni mozna. Ale clovek ktery nema rad konvence, ktery neni stadni typ, tak ten by se vlastne ani nemel definovat autem, ne? Ja jsem individualista, proto si koupim francouza? 😄 Spis tim ten clovek mysli, ze patri do mensiho stada nez ten coc si koupi D3...Pro mne je nekonvencni clovek treba ten, ktery jezdi oktavkou pres tyden a na motorce a psich zaprazich o vikendu, kdezto ten ktery na sve popojizdeni do prace v C6 mi prijde jako nekdo kto v nicem jinem nevynika a potrebuje se za kazdou cenu lisit. Nebo ne...v kazdem pripade posuzovat individualitu cloveka dle auta kterym jezdi...s tim moc daleko nezajdes...
GTI
:yes: :yes:
Avatar - T613
T613
Můj tip je, že nedá C6. Ale klidně se budu rád mýlit 😉
CrazyJester
Zajimavy nazor, i kdyz ze strany opozice tak trochu zbytecne prostituovany. Dovolim si tvrdit, ze ten kto aspon trochu vybocuje inteligencii, samozrejme v tom pozitivnim smyslu, je na vrcholu nanagementu nemeckych znacek a proto je dotahl tam kde jsou ted. Delat design aut neni jenom o tom ze to ma vypadat po designove strance "kvalitne" samo o sobe. Ne, design musi byt v kontextu. To, ze renault udela studii ktera zevnitr vypada jak luxusni koupelna je sice zaujimave a hezke, ale v praxi smesne. Schvalne...co si automobilovy svet vzal z aut jako je Vel Satis, C6, Avantime nebo 166? Prinejlepsim nic, pri nejhorsim pouceni ze takove auta se skratka delat nemaj.
Kdyz vyjela C6, velice se mi libil tvar silne navazujici na historii te znacky. Stejne jak se mi libil tvar masky ve stylu starych audi. To, ze audi lepe definovalo meze, v ramci kterych se odvolava na svoji historii, je jeho benefit, ne zlocin.
GTI
Také čekám na nástupce 607... souhlasím s tvým názorem, že to bude francouzská luxjednička. No, ty motory, to víš, cenově nemůže být 608 nikde moc vysoko, tak holt i ty motory budou kompromisem. V naftě mají tu dobrou 2,7, ten benzín je sice dobrý, ale ti kolem nespí, to je fakt.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
BaracudaJ
Ná C6 tento text sedí a myslím, že je i celkem respektována, jak za design tak použitou techniku. Daří se jí vyčnívat a naplňovat tvou myšlenku. I Vel Satisu se nedá originalita upřít.
Ale 166?? Na ní není nic vyjmečného, navíc po faceliftu ztratila svou tvář.
GTI
Ten začátek je obecně dobrým textem, ovšem snad se nesnažíš dále najít paralelu mezi těmi výjimečnými a francouzským mainstreamovým echt produktem od Renaultu? Koneckonců tebou prezentovaný názor působí ve společnosti A6, BMW 5 MB-E či V70 jako nepodařený vtip. Přece tu nemůžeme psát nesmysly a poměřovat produkci Renaultu s produkcí takové světové ikony jakou je například BMW. To nedělej, to tě tu staví na roveň špagetových naivků.

Oba produkty Renaultu jsou vyzuálně výjimečné, to uznáváme všichni, ovšem tvá zmíňka o 166 jakožto o tom výjimečném... no dovol, to snad...
Avatar - T613
T613
Protože ji má všude, není ničím vyjímečná. Nic co by člověk neviděl každý den. Nic nad čím by se člověk pozastavil. Je jako ten steak podávaný každý den. Vynikající, ale jeho moc.
Avatar - T613
T613
Ale to je pouze tvá iluze. Vel Satis si koupí člověk extravagantní, který nemá rád konvence. Není stádní typ. takový člověk prostě nad designem D3 ohrne nos. Ale není o nic horší než ten co si koupí D3.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
C5 byla vesměs kladně přijata (tedy její vizualita). Smršť nebude. Budou jen čísla nad 407 (možná).

Mudrlant MaRRiánek 😄 hošík, co opisuje ve Švédsku tatínkovo automagazíny, hledá sám sebe a snaží se zaujmout "objevnými" pohledy... ta replika o tom holení mě dokonale rozesmála... prostě to sedlo.
Avatar - T613
T613
když ji miluješ, není co řešit 😉 :yes:
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
Ať chceme nebo nechceme pokud něco vidím, jím, dýchám apod. často prostě se to stane tuctovým zážitkem. Když budeš jíst každý den steak, tak pak budeš rád i za obyčejný řízek. Takto na plno lidí působí i D3. Bude je brát jako top, ale už nebudou jeho volbou. Jeho oči jimi budou unaveny. A právě pro takové lidi může být Vel Satis/C6/S-type/Thesis/S80 pohlazením po duši.
Avatar - gld
gld
A zas nemôžem súhlasiť, keď proste máš rád tú extravaganciu tak odpustíš aj chybyčky techniky 😲 a tuctovky kupujú proste tí ostatní, preto sú to tuctovky
GTI
Jo jo.
Avatar - T613
T613
Ne, v téhle kategorii neexistuje špatná volba. Existuje jen a jen volba. Vše je otázkou tvého vkusu, životního postoje. Tohle už není svět kačerů, ale dospělých lidí, kteří kupují jen to co chtějí, a co vyhovuje jejich osobnosti.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pred niekolkymi tyzdnami som mal moznost skusit tu premiovu 3 spolu s Lexusom. Nakoniec som si vybral Lexus motor atd. v recenzii, ktoru pripavujem. Jeden z dovodov bolo aj to, ze je to auto, ktore nevidim len tak kazdy den a pre mna to znamena taku vynimocnost a odlisnost. Podotykam, ze zijem vo Svajciarsku a mozem povedat, ze je to krajina hlavne 4kruhov potom modrej vrtule a trojcipej hviezdy. Lexus sa tu vyskytne tiez ale asi tolko krat kolko Aston Martin alebo Bentley. Co sa tyka Porsche taktiez takmer kazdodenna rarita.
Avatar - T613
T613
:yes: pěkný text. dá se s ním souhlasit 😄
BaracudaJ
Na co jsem já hodně zvědavý, tak je nový Peugeot 608. Vývoj nástupce 607 se už docela táhne a nikdo přesně neví kdy má být uveden. Někde píší 2009, jinde dokonce 2010. Ta 607 už to dlouho nevydrží, je až škoda nechat ji takhle klesnout.
Zajímá mě jak Francouzi k novému modelu přistoupí, čekat souboje o nevyšší příčky nelze. Přesto bude nový Peugeot nejvýš z francouzských vozů. Zklamáním je pro mě poslední dobou nabídka silných benzinových motorů. Vrcholný 6-tiválec s 210 koni je v této třídě opravdu málo. Chtělo by to něco jako má Volvo, tedy T6, přeplňovaný třílitr. Nebo rovnou V8, či pohon všech kol.
Ano Volvo nám ukazuje, že to stále jde, poprat se s vrcholem a zároveň nabídnout vlastní pojetí až originalitu.
Volvo :yes:
Každý, kdo jenom trošičku vybočuje svojí inteligencí je tak nějak nepochopený, je divný že. Říkáme jim blázni, podivíni, jsou samotářští. Nikoliv vlastní vinou. Vinou majoritní společností, která je kope na okraj.
Proč by se nám pletli do života, stejně nám nerozumí. Velmi zajímavé ovšem je, že díky těmto mozkovnám se svět dere vpřed a majorita z jejich potenciálu silně profituje. Celý svět z nich těží.
Z tohoto pohledu je divný Vel Satis, C6, ale i Avantime, 166 a třeba dlaší.
A dá se bez nadsázky říci, že díky takovým exotům, hledající nový rozměr,nový styl, nové možnosti, nové trendy, těží celý svět. Svět pachů benzínu a nafty, svět rychlých kol, svět elegance a komfortu, svět designu. Prostě svět automobilového průmyslu.
Těm bychom se měli poklonit obzvláště.
Těžko smeknout před tuctovou obří chromovou maskou kryjící chladič, před kýčovitými led světly, před mastodonty tvářící se jako auta do nepohody, kam ale vlastně ani nepatří.
Chceme být klamáni. Hollywoodská iluze automobilového snu je díky některým výrobcům dokonalá.
Svět je plný paradoxů.
Svět aut jen zapadá do škatulky konzumu všehomíra. 😄
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
co si na tom nepochopil? je na tej vete pre teba nieco nezrozumitelne? ci ti to mam prelozit do tvojej hatlaniny..? nechapem takychto zakomplexovanych ***ov co nemaju nic ine na robote len provokovat, fakt klobuk dole pred tvojou inteligenciou si BOSS...prispevok absolutne od veci..usetri ma takychto dementnych komentarov nabuduce len sa strapnujes este viac :no:
Avatar - T613
T613
Výhodou aut z této tabulky je ta, že člověk nikdy neudělá špatný kup (až na korejce). Saab je pro mne velmi příjemným překvapením. Velkým překvapením je italský hřebec, který už se snad ani nedělá ne? Vcelku by mne zajímalo za kolik se prodává (přiznám se nechce se mi to hledat). C6 a Vel Satis beru jako pověstnou třešničku na dortu. Lehký moučníček obou automobilek. A krásné moučníčky 😉
Samuel
Samotne Toyote se v Cine celkem dari.
v Japonsku kde je Lexus diky danovym ulevam daleko levnejsi jako evropane ma taky slaby prodej stejne jak na celem blizkem vychode.

Evropske znacky jsou v asii a americe brane jako luxusni tovar neco jako chanell, armani, dolce&gabbana a maji daleko lepsi jmeno jak v samotne evrope kde snimi jezdi kde jaky turek.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
C6 je C6. To není tucťák (pro někoho favorit). Myslím, že C6kou Citroen ani žebříčky trhat nechtěl. To jen chtěli upoutat pozornost a zvednout prst. Počkej na příchod C5 - to bude vítr.... . Jinak, GTI, jsi mě trošku zklamal tvýma reakcema na Marianka - korektně diskutuje a ty s některýma ostatníma jste jako malí kluci (nebo spíše vesničtí parchantíci).... . Promiň, ale fakt to tak je.... .
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
Jestli ty slabé prodeje Lexu nebudou dány spíše vzájemnou nesnášenlivostí obou národů.
Samuel
tu se pise o premiove tride a vni nemci dominuji svetovy trh na 80%! Zbytek si deli ostatni evropske automobilky a trochu asiati. V samotnem japonsku v premiove tride dominuje mercedes, bmw, daleko pred lexusem! V cine prodava audi okolo 100tisic aut, bmw 50tisic, lexus 10tisic! V USA si napr. C-klasse kupuji jen bohatsi lide, casto prominenti, v Nemecku je to auto pro stredni tridu.

Toyota Camry je mainstream urceny pro americky trh, kazdy kdo v ni mel moznost v usa cestovat, vi ze jakekoliv evropske auto ma jizni vlastnosti daleko lepsi. V USA a Kanade se jezdi uplne jinac hlavne komfortne, dobre brzdy, podvozek, ESP atd.. tam nikoho nezajima.
Johnn
Marianku s některými nemá smysl diskutovat.Rusko je obrovský trh a jen hlupáci to ignorují.
marianek
To same mohu potvrdit i ja.
marianek
Byl bys prekvapen jak moc se realita rozdelena mezi zeme lisi od toho, co ukazuje tabulka. Ted mluvim o cislech ne o poradi, to by se menilo jen castecne.
Stale si vsak stojim za tim, ze i rusky trh by mel byt zarazen. Na ruskem trhu se rocne proda obrovske mnozstvi automobilu od vyssi stredni vyse.
MadCFO
Bohužel se mně nepodařilo najít žádnou oficiální statistiku, tak můžu soudit jen podle toho, co vidím kolem sebe jezdit v Moskvě. Ve srovnání s tímto segmentem v ČR tady je mnohem více Lexusů a Infinity (na jap. auta je nižší clo). Německá trojka je celkem vyrovnaná (asi nejvíc E-ček) a je tady hrozné množství Cayennů (povětšinou turbo), což už je ale jinej segment. S tou naftou je to pravda, všechno jsou to 6-ti a 8-mi válcové benzíny (litr stojí 13 Kč). V Novosibirsku jsem byl, tam je to samej žigul 😉
Avatar - marek.g
marek.g
Volvo mi delá radost. :yes: :yes: :yes:
Avatar - CountachSV
CountachSV
já bych to přál spíš SAABu a Volvu... a ti jak je vidět si to s němcema v klidu rozdávaj... Lex tady nikdy tak úspěšnej nebude, je to spíš auto pro amíky... i když super o tom žádná... ale 9-5ka v kombíku to je sen...
GTI
>😁 to víš... MaRRiánkův svět, tam je možné úplně všechno.
GTI
Jo, tohle je svět velkejch peněz. Tohle je svět, kde ti vařenej humr na stříbrném podnosu nevyvolá alergii v peněžence. Tohle je svět lodiček z ještěrky a platinových tabatěrek v náprsních kapsách vlněných dvouřadových sak. Tohle je svět vášní na míru. Tohle je svět v němž je slovo "nikdy" jen konejšivou lží z milosti... Je to ovšem i svět ostrých loktů a tvrdých slov. Je to i svět samoty, svět hořkých pravd i svět sladkých lží... v němž vše co ztrácíš nemůžeš nikdy získat zpět.

Vyšší střední... Rozměrově tak akorát - všichni v autě sedí pohodlně. A ty za volantem si připadáš opravdu jako diamntovej kovboj. Na druhé straně jsou ta auta opticky uchopitelná, obhajitelná. Také v jízdních vlastnostech se v této třídě odráží již praktické absolutno jízdního zážitku - rozvor dovolí velmi elegantní jízdu, podvozek tě přitom dokáže podržet v zatáčkách.

Tabulka je jasná. Vedle úchvatného tažení VOLVA bych velmi ocenil výborné umístění SAABU 9-5i i když ten odstup je až fatální.... Zato italský hřebec se červená na chvostu. Není to jenom pro jeho stáří (jen konfrontuj právě třeba se Saabem 9-5) je to proto, že profilovat se v tomto segmentu sedanem se sportovními ambicemi... no, to musíš mít velmi domyšlenou strategii, komu tohle auto vlastně vnutit. Pokud tedy Alfa jistým způsobem boduje o třídy níže se stále ceněným image (vnímáš to, že fandové Alfy nejsou echt diamantoví kovbojové s bezedným účtem) pak v diamantovém světě vyšší střední se znatelně alfě nedostává náležitého dechu.

Na závěr snad to (evropsky) nejsmutnější... C6, jo, to je zklamání tabulky. Desetkrát menší prodeje než má VOLVO... to je pravda pravd.

A můj favorit? No... to je vlastně jedno... 😉
Pšt,to neříkej nahlas,nebo budeš oběšen na špagetě,popřípadě utlučen žabím stehnem. 😉
rusky trh bol v r,2007 druhy co sa velkosti tyka a tento rok ma byt najvacsi.
Počkej,já hovořím o Rusku.Tamější prodeje v tomto segmentu budou plně v režii silné trojky a Volva.Nezapomeň,že sociální poměry eliminují střední vrstvu a byki by si nic jiného nepořídili.A taky to podle toho na ruských "silnicích" vypadá,minimálně v evropské čási.Třeba takový Novosibirsk už bude výrazněji ovlivněn Asií.
BaracudaJ
Rozdělit podle zemí?? Každému je jasné, že i v Itálii či Francii dávají také přednost německé trojce před vlastními zástupci vyšší střední. Nebo si myslíš, že se v Itálii prodá jen 2000 aut této třídy >😁 .
Chytá se jen Volvo a to s polovičními prodeji!
marianek
Danieli, tobe nema cenu nic povidat.
marianek
Ne, nemyslim. Myslim, ze by tabulka vypadaja jinak. Navic rozcleneni mezi zeme by prispelo k mnohem zajimavejsim cislum.
GTI
>😁 >😁 :yes:
marianek
Dinare, ty uz nejses ani k smichu. Prodeje automobilu jdou v kazde zemi po stejne sablone. Rusko nevyjimaje. Zde jde o prodeje vyssi stredni. Kupni sila obyvatel zde nehraje zadnou roli. Jde pouze o cisla. Vyssi stredni trida a jeji prodeje jsou v Rusku velice rozvinute. V Rusku se Dinare prodavaji znacky vyssi stredni, o kterych jsi jeste v tvem oblibenem Auto Bildu necetl. Rusko (prodeje), jako nejvetsi evropska zeme, by v takoveto tabulce mela byt zastoupena. Ze stejneho duvodu by tato tabulka mela byt rozclenena na zeme. Zde bychom vedeli presneji kde se co prodava. Zaver by pote byl zajimavejsi a pravdivejsi.
mura11
Milý Dinare,
mohl by ses rozepsat v čem konkrétně je 166ka tak dokonale průměrná? Rád bych se dověděl něco nového.
Díky
"nova 169 inspirovana tvarmy 159 zjavy na trhu"....
Chlapče,ty jsi sám velké zjevení,už jsi absolvoval alespoň druhou třídu?Opravdu velmi poučný a zajímavý příspěvek,ale na druhou stranu s wolffem si pravděpodobně budete rozumnět.
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
Nehovorim, ze s tvojim prispevkom nesuhlasim..mas v niecom pravdu. ale naozaj inteligentny a scitany clovek si nedokazuje nakupom takehoto vozidla velkost vies coho...takze s tymto tvojim tvrdenim nesuhlasim, pretoze aj ja osobne poznam dost bohatych ludi, inteligentnych a ako pises scitanych a nezakladaju si na tom ake auto maju, pre nich plni ulohu dopraveho prostriedku. Ale zaroven BOHATY (automaticky nemusia byt inteligentny a scitany) logicky kupuju to najlepsie co im trh ponuka...v tejto triede je to AUDI, BMW, MERCEDES, VOLVO, LEXUS. A este treba brat v uvahu ze tieto auta su casto flotilove vo vacsich firmach..inak :yes:
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
tak tomuto sa hovori zavriet hubu dementovi pomocou argumentov...mas u mna 100 bodov 😉 :yes:
Nemyslíš Mariánku,že údaje z daleké Rusi by až příliš věrně kopírovaly v tomto segmentu situaci evropskou?Snad pouze pořadí na prvních třech příčkách by se mohlo nějak zásadněji pohnout.Ze zbytku kromě seveřanů se prodá tak zanedbatelné množství,že by tato statistika asi neměla cenu.
No,wolffe,na inostrance máš bohužel typicky české myšlenkové pochody a myšlení (zdomestikovaný východoevropan?)-zášť,závist,sebestředná introverce.Pochop už konečně jedno,prémii kupují ne hlupáci a laciní zbohatlíci,nýbrž lidé sečtělí,inteligentní a hlavně movití.A tihle všichni sakra dobře vědí,proč to dělají.Za své peníze chtějí kvalitní a jedinečné auto s image.Bohužel kromě Volva a Saabu všechny ostatní auta v tomto segmentu splňují pouze jeden z těchto dvou základních požadavků.Ano i italská,vím,že je to pro tebe šok,ale vítej v realitě. 😉
Avatar - T613
T613
Nestarej se o to jaký má kdo nick. A měl by si vědět, že veterány jsou si rovny, trabant netrabant :no:
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Výborně napsané, naprostý souhlas :yes:
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
Dinar
Ohledně nesmyslnosti volání po zařazení ruských čísel do evr. statistiky si odpovídáš v podstatě sám, příkladem Turecka, které se do evropských statistik nezapočítává, protože je v tomto smyslu nezařaditelné. Stejně jako Rusko.

A pokud jde o nějaký ten přehled, neodkopávej se tolik, o Rusku nemáš ani hrubou představu, stačí si přečíst tvůj poslední odstavec. Specifika ruského trhu jsou při srovnání s EU trhem zásadní, ta ekonomická souvisejí s dovozní politikou státu (systém cel a poplatků) směřující naopak k daňovým zvýhodněním lokálně montovaných vozů, nebo s rozdílným způsobem financování nákupu aut nebo vůbec s porovnáním struktury a kupní síly obyvatelstva (tedy kdo a jaká si v Rusku kupuje auta). Pak jsou tu specifika daná infrastrukturou, která je s evropskou nesrovnatelná, hlavně co do kvality silnic nebo specifika vyplývající z klimatických podmínek (v kombinaci se zvykem), což znamená prakticky absenci dýzlových motorů, nemluvě o obecném problému velmi nekvalitních paliv. Důležité je také to, že prakticky neexistují domácí výrobci, v segmentu, o kterém je tu řeč, nemá Rusko žádného domácího zástupce. Tedy rozdíly, které jsou mezi německým nebo britským či českým trhem jsou naprosto marginální ve srovnání s tím jaké jsou rozdíly mezi Ruským a EU trhem, který je v tomto smyslu prakticky jednolitý. Oni to všichni, snad kromě tebe, mariánku, vědí, proto se to Rusko v evropských statistikách neuvádí. 😉
wolff
Jinak to, že 166 nebyla bůh ví jak zdařilé auto (na Alfu) ví každý. ALe že by ji to v porovnání s konkurencí v podobě A6 mělo srážet k zemi... to si rozhodně nemyslím. 164 to ale opravdu nebyla. 8-s
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
Volvo a Lexus to je podla mna co spolu s nemeckymi zastupcami v tejto triede (jednoducho to vedia a v tomto segmente su zavedeny) tvori spicku triedy...a aj najblizsie roky bude
wolff
To bych mohl... Evidentně by to bylo poučné. P.S. Tvůj soukmenovec rozhodně nejsem, pokud máš národnost českou. Tu já nemám ani náhodou. Jinak už chápu mezery v tvých myšlenkových pochodech. Na čecha dobré. :yes:
marianek
Zamysli se, RS, co jsi prave napsal. Ano domaci automobilka proda vzdy nejvice. Zde jde vsak o pocty. S informaci o poctech rozdelenou mezi zeme, muzes jednoduse spocitat charakter trhu. Muzes odecist vliv domaciho producenta a dopracovat se k realnym, nicim neovlivnenym cislum.
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
Nastupca 166 pokial viem bude pre alfu revolucnym, pretoze prave nastupca 166 (asi 169) bude mat uz pohon zadnych kolies a postupne na tento trend prejdu vsetky Alfy s prichodom novych modelov. Rok 2010 by mal byt ten, kedy sa nova 169 inspirovana tvarmy 159 zjavy na trhu, videl som nejake jej podoby a zatial je to fesanda ako kazda talianka...uvidim ci alfa prelomy po roku 2010 s novou konstrukciou pohonu a ci sa zdvihnu jej predaje, ja je to prajem
1. europski a americki vyrobcovia sa pise s makkym "i", nie s ypsilonom. Vysokym sa, naopak, pise s "y".

2. najviac automobilov na svete predala Toyota (predbehla GM) a ocakava sa, ze sa stane najvacsou automobilkou na svete

3. najpredavanejsie sportove auto historie je Mazda MX-5

4. najviac aut na okruhoch (pro' aj amaterskych) v USA ma Mazda

5. v prevej desiatke najpredavanejsich aut v Kanade su az tri nejaponske auta - poradie: Honda Civic, Mazda3, Corolla, Yaris, Chevrolet Cobalt, Camry, Pontiac G5, Ford Focus, Honda Accord, Nissan Versa
[odkaz]
Kanada je bohata krajina s 33 milionmi obyvatelov.

6. V roku 2006 bola najpredavanejsim autom v USA Toyota Camry, tak ako aj 3x predtym
[odkaz]
Avatar - Dinar
Dinar
Říkáš opět? Tedy opět auto pro fajnšmekry? Tím myslíš, že 166 byla autem pro fajnšmekry? >😁 To bude asi nějaký, zatím neznámý, význam slova fajnšmekr. Tohle auto bylo v každém ohledu tak dokonale podprůměrné, že se 164ka musela obracet v hrobě. O 169 nemá cenu spekulovat, stejně jako o zítřku, protože o zítřku, jak známo, předem nikdo nic neví. Hezký víken. 😉
marianek
Takovymi prispevky zduraznujes jen a pouze vlastni hloupost Vektore. V Rusku se proda velke mnozstvi automobilu vyssi stredni tridy. Informace o prodejich na ruskem trhu by bylo pro tuto tabulku zajimava.
Rozepsani mezi zeme by bylo smerodatne.
marianek
Pokud uz piseme o evropskych trzich, meli bychom do spisu zahrnout vsechny (aspon ty nejdulezitejsi) evropske trhy. Rusky trh je (at uz chces nebo ne) jednim z nejdulezitejsich.
Rozdeleni ruskeho trhu na cast evropskou a asijskou muze jen neznalek tveho kalibru. Tabulka je vlastne napsana pro tebe. Vim, v Auto Bildu ti to nepisi, ale v asijske casti ruskeho trhu se proda rocne asi tolik automobilu jako u nas v kotline ceske. Takze asijska cast je pro tuto tabulku asi stejne dulezita jako trh cesky. Ani turecky trh se nerozdeluje na evropskou cast a asijskou.
Rusky automobilovy trh ma sva specifika zrovna jako trh nemecky, anglicky, nebo kterykoliv jiny. Domaci automobilka prodava vzdy nejvice, potom automobilka sousednich zemi a automobilky s nejvetsim PR vlivem, hned nasledovane velkymi celosvetovymi hraci.
A2
To si piš, že Alfa 169 bude něco vyjímečného, její design bude na hony vzdálen konzervativní produkci dneška. I když jí to samozřejmě ve stárnoucí západní evropě automaticky nezaručuje statísíce prodaných kusů, bude to opět auto pro fajnšmekry.
Avatar - Dinar
Dinar
Pokud nemáš k věci co napsat, začínáš, jako obvykle, kolem sebe házet soukmenovce nebo Goebelse apod. Jen pro informaci, Wolffe, ty, i přes svou často pochybnou češtinu, budeš mít v rodném listě nejspíše národnost českou, stejně jako já, takže ať chceš nebo ne, jsme i my dva soukmenovci, a to v základním významu tohoto slova. To s tou 166kou je opravdu hezký výsledek, mimo jiné, je na tom vidět, jak pomalu se vyprazdňují sklady Alfy, a že to budou skvělé ceny. 😄 Měl bys napsat nějaké pojednání na téma, "proč kupovat oktávii za 750, když je za to 166ka v plné palbě". 😉
Myslím,že jsi trochu mimo hlavně co se týče Ameriky, zkus zapátrat a uvidíš. >😁
wolff
Se divím, že se ti i pod ty bláboly tvého soukmenovce chtělo něco psát. Ale klidně pište dál, rád se pobavím... Něco o odvaze a fantazii Němců si vždycky rád přečtu...
P.S. To že se prodalo 1700 166 je celkem dobrý výsledek na to, že se už asi 3 roky oficiálně nenabízí.. >😒]
Vektor
Co zkusit napsat něco k tematu, analytiku. Umíš?
Avatar - Dinar
Dinar
>😁 >😁 >😁 Dobrou odpověď na tvůj blábol dává Volvo, nový zástupce S80/V70 roste meziročně v řádu desítek procent a jen těsně zaostává za éčkem. Zázrak nebo anomálie? Ne, jen Volvo udělalo dobré auto, které je konkurenceschopné při srovnání s pětkou, éčkem nebo ášestkou. Pokud jde o ostatní Evropany, je krutou pravdou, že nemají v dané třídě co nabídnout (ano, víme, že 166ka ostatní ve třídě sice trhá na kusy, ale mimo medlánecký fiat klub to nějak nikdo nechce chápat). 😉 Konzervativnost evropských zákazníků v tomto segmentu lze vidět max. na neúspěchu japonských aut, která nejsou, komplexně, o nic horší než německá špička, z druhé strany ale nenabízejí nic navíc, aby zákazníky donutily ke změně. Tento segment je už segmentem relativně velkých peněz, a je nutno počítat jak s logickým konzervatismem zákazníků, tak s významnou rolí image. Raději bys měl posílat důrazné vzkazy na jih, aby nástupce 166ky stál opravdu za to, sám od sebe se prodejní zázrak nestane.
Vektor
Jistě! Zdůrazňovat důležitost/ >😁 / ruské statistiky může jen takový trouba jako je Marjánek. Holt dokud se nezačně holit bude nás zásobovat takovými příspěvky 😒
Avatar - Dinar
Dinar
Zase povýšenecký mariánek, na jedné straně ti ubozí, neznalí, kterým nezbývá než vzít za vděk informacemi z tabulky, a pak ti, kteří už prohlédli, a pro které nemá tabulka s čísly význam, oni sami totiž nejlépe vědí, jak to s prodeji ve skutečnosti je. Pokaždé stejná písnička. :no: A k tomu Rusku, mariánku, aby čísla ruského trhu mohla být zařazena do tabulky celoevropských prodejů, a měla nějakou vypovídací hodnotu, která ti chybí, musel bys je rozdělit na prodeje v evropské části a části asijské. Taková čísla jsou těžko dostupná, a agentura předkládající evropské tabulky také upozorňuje na to, které trhy nejsou zahrnuty, takže nic neférového se neděje. Navíc, pro tvorbu závěrů o zákonitostech fungování evropského trhu, jeho trendech apod., nemají ruská čísla význam, ruský trh je svými specifickými podmínkami natolik odlišný, že z jeho výsledků se nedá na jakékoliv ostatní evropské trhy aplikovat prakticky nic. :-!
zlysoused
Proč se máte někteří takovou potřebu o***t stylem psaní po GTI? Jeho názory sice bezezbytku nesdílím, ale je celkem originální ikdyž někdy arogantní. Ale vy co ho napodobujete jste směšní. :no: 😉
Pravda Lexus bych tam taky videl.
Bohuzel nemuzu srovnavat, jelikoz sem ve vsech autech z TOP5 nejel, ale nevim co vic by mi nabidla treba A6 oproti memu jasnemu favoritovi V70. Mozna snad vetsi nabidku naftovych motoru u Audi.
Elitu proste nevidim jen v "nemecke trojce".
Vektor
Zdá se ti nápadné, že první 3 místa s drtivým/ řádovým náskokem obsadili výrobci prémií? Ano, přesně tak to má být - jsou špičkoví, a tudíž stojí na bedně. Tvůrce automobilů si líže v koutě rány a obvazy mu utahují černovlasí podržtaškové s mandlovýma očima. No je těžké být Němcem a při pohledu na tu tabulku se nenafouknout. 😉 :yes:
RS
Opravdová elita je chtě nechtě jen německá TOP3, ale taktéž vidím elitu šírší. TOP5 Audi,BMW,MB,Volvo,Lexus, všechno ostatní už je jen pokus.
RS
No taková tabulka, že v česku se prodá nejvíce Škodovek a VW, v německu VW/Audi/MB/BMW, v Itálii nejvíce Fiatů, ve francii Citroen/Peugeot/Renault ... to by bylo opravdu k popukání 😉
Co se týče rusáků, viděl bych to obdobně jako Turecko, koho to zajímá? 8-s
Volvo ztraci na nemeckou trojku asi 33 tis. - ten odstup neni az tak velky. Az za V70 to pada prudce dolu. A to je V70 jen v kombi (resp. nepocita se do toho S80). Proste ja radim Volvo do TOP. Tedy v tabulce je pro me TOP4 elita.
marianek
Diky redakci za zajimave tabulky. Jsou vsak napsane pro toho, kdo o prodejich vi malo. Pomohly by pocty prodanych automobilu rozdeleny na kazdou zemi zvlast. Potom bychom mohli lepe diskutovat kde, jak, kolik a proc.
Druha pripominka se tyka absence vysledku ruskeho trhu. Jde o evropsky trh, velice rychle se rozvijejici, kde se prodava velke mnozstci vozu vyssi stredni tridy. Bez udaju z ruskeho trhu a rozdeleni poctu je tato tabulka skoro nic nevypovidajici. Tak trochu mlaceni prazdne slamy.
michal_b
tak mi skús svojim analytickým úsudkom vysvetliť, prečo doteraz nepreválcovali všetko Kórejci...
To jsou zase kydy. "Takový", to jsi snad jen ty. Ostatní vybírají od výrobců, kteří dokáží nabídnout více než jen "jeden model".

Jinak ty tvoje dedukce si docela odporují. Právě němci jsou konvenční až moc, rozhodně nejsou zbabělí a už vůbec ne neznalí. Prostě umí.
A odsuzovat kupce? K smíchu, nebo spíše k pláči...
je mi uplne jedno co si kupuju aziati. Mozno este v Australii (len vdaka polohe australie a vysokim nakladom na dovoz aut do tejto casti planety) prevladaju japonci. No v USA a juznej amerike ako aj v europe zatial vedu europsky pripadne americky vyrobcovia. Myslim sa vsak ze tak do 10 rokov budu japonci vytlaceny z azie cinanmi.
wolff
V této a ještě vyšší třídě jsou karty rozdány. Zde není (v prodejních číslech) a ani následujích minimálně 5 let nebude co řešit. Hotovo. Ani Jaguar, ani Lex, ani Saab, ani Volvo ani AR ani Lancie, Ani Renault.. nikdo... Jak to nazvat? Uzavřená společnost, nedostatek konvence, odvahy, zbabělost, uspokojení, neznalost. Takový, přesně takový jsou ti co tato auta kupují. Snad.
To heslo, které hlásáš je trochu mimo v celosvětovém pohledu. Možná platí v naší malé zemičce a poněkud zkostnatělé Evropě ale svět je mnohem větší a tam čísla vypadají jinak. 😉
_patrik
Díky redakci za tenhle kvalitní informační servis k evropským prodejům ve všech segmentech. Asi už tu děkovali jiní přede mnou, ale jedno poděkování navíc nemůže uškodit. Porovnávání s českomoravskými a případně slovenskými čísly je poučné, i sama Evropa tak ukazuje svoje specifika.
Vyšší střední si v Evropě zatím žije trochu vlastním životem, změny v důsledku masivní asijské e😜anze (Japonsko postrkované Korejci a všichni postrkovaní Čínou) do ní dorazí jen po hodně tuhém souboji. Ovšem příklad USA a strašlivá mela v Číně jasně ukazují, že evropská bašta bude muset rychle vymyslet a nasadit nějakou strategii přežití, jinak ji stěhování národů bez cavyků smete. Nakonec si Evropa sama tenhle problém vytvořila svými globálními investičními aktivitami - právě v té Asii, nad kterou tady někteří spící znalci xenofobně ohrnují nos. Mimochodem, Jaguar je indická značka, že. 😄
a japonci su na tom este horsie. Stale plati heslo ze ked japonec tak az na konec!
spitfire
No, jak tak koukám na čísla, zatím je Lexus moc nedrtí 😄

Jaguaru XF držím palce, vypadá moc dobře.
pingi
Žádné překvapení,jediný kdo snad může ohrozit postavení německého tria je Lexus,ale ten potřebuje ještě čas,aby rozvinul po Evropě svou síť. Nechme se překvapit co přinesou roky příští,můj černý kůň je Jaguar XF 😉