19 komentářů
Co vam rika bezpecna vzdalenost a primerena rychlost panove? - tak by se zeptali policajti a vinik nehody je jasny -> zadna sprava komunikaci 😒((
Nějaké řešení by se možná našlo, ale okamžité zlepšení by nepřineslo - to snad ani nejde. V příštích volbách zvolit ty správné nejlépe pravicové politiky, kteří by vytvořili novou schopnou vládu, se kterou bychom se dostali co nejdříve do EU. Věřím, že při zlepšení ekonomické situace země by byly prachy i na silnice a EU by nás také podpořila.
Co podle Vás znamená tahle značka?
Zastav! a běž obhlídnout, co tím chtěl autor říct!
Ta značka znamená asi to, že na tý odbočující silnici asi po dvou kilometrech opravujou most a ten je neprůjezdný. A teď jde o to, co na to policajti (dost často tam stávaj), když tam odbočím. Zákaz odbočení tam není, zákaz vjezdu v samotné odbočce na křižovatce taky ne. Odbočka byla dokonce smazána ze tvaru křižovatky na dodatkové tabulce pod značkou 'Hlavní silnice'.
Řešení touhle kombinací značek mi přijde dost nešťastné, protože zákaz vjezdu je vidět z velké dálky, ale ta dodatková tabulka až z bezprostřední blízkosti, a kdo to tam nezná a jede tam prvně, tak před zákazem mohutně brzdí a teprve potom si všimne dodatkové tabulky. Přitom by stačilo použít značku návěští před slepou ulicí nebo ceduli s objížďkou.
Řešení touhle kombinací značek mi přijde dost nešťastné, protože zákaz vjezdu je vidět z velké dálky, ale ta dodatková tabulka až z bezprostřední blízkosti, a kdo to tam nezná a jede tam prvně, tak před zákazem mohutně brzdí a teprve potom si všimne dodatkové tabulky. Přitom by stačilo použít značku návěští před slepou ulicí nebo ceduli s objížďkou.
Projeďte se po silnici z Chlumce do Pardubic. Nádherný zatáčky tak na 130Km/h, ale povrch tak na šedesátku. Těžké auto+starší tlumiče=odlet ze silnice. Určitě skuste.
ps To samé v Praze nad Motolskou nemocnicí. Jeďte shora, v první pravotočivé zatáčce je bezva skokánek.
ps To samé v Praze nad Motolskou nemocnicí. Jeďte shora, v první pravotočivé zatáčce je bezva skokánek.
Prosím pěkně, patří do této rubriky světelná signalizace? Žádnou vhodnější rubriku jsem nenašel a nové téma se mi kvůli jednomu příspěvku nechce zakládat.
Povím vám o jedné světelně řízené křižovatce. No ona to není ani tak křižovatka, ony se tam jen sbíhají dva jednosměrné jízdní pruhy do jedné komunikace. Je to ve městě, nábřežní komunikace má dva fyzicky oddělené směry a k nim se připojují jízdní pruhy od mostu. No a v tom místě, o kterém se chci zmínit, se právě ve směru od centra sbíhá rovnoběžně jízdní pruh od centra a z mostu. A tam jsou semafory. Dva. možná by tam být nemusely, protože v opačném směru je situace podobná a nejsou tam. No ale ve směru od centra tam jsou.
Ve dne to nějak funguje. Ale párkrát jsem tudy jel v noci. A představte si, ona tam z obou směrů svítí červená! Přitom tam kromě těch dvou směrů není žádný jiný směr, se kterým by to mohlo kolidovat. Je tam nějaká automatická smyčka, která reaguje na přijíždějící auta. Jenže nějak divně. Když auto přijíždí, tak naskočí zelená. Jenže takovým stylem, že to auto musí asi tak na 1 vteřinu přibrzdit, naskočí zelená a on může zase jet. Onehdy jsem si dal tu práci, že jsem si po půlnoci sedl na nedalekou lavičku a sledoval provoz. Přijíždělo asi tak jedno auto za dvě minuty, většinou od centra města, pouze dvě auta za 45 minut přijela z mostu. A to jedno auto za dvě minuty se blížilo k červenému světlu, hodinu po půlnoci, v době, kdy už všichni slušní lidé spí a kdy na všech slušných křižovatkách bliká oranžová, v situaci, kdy široko daleko nejméně půl kilometru nejede jiné auto. A před ním svítí červená.
Za tu třičtvrtěhodinu, co jsem tam seděl, tak asi polovina aut projela bez přibrždění na červenou, teprve když byli pod semaforem, naskočila oranžová a pak zelená. Druhá polovina před semaforem přibrzdila a za 1 vteřinu na zelenou opět rozjížděla. Jak říkám, široko daleko žádné jiné auto. Nevím jak vy, ale já bych to nazval pakárna a buzerace. A kdybych mluvil spisovně, tak bezdůvodné narušování plynulosti provozu.
Jenom takový detail, který vás asi nebude moc zajímat: Ta automatika reaguje pouze na auta, ne na kola. Takže když někdo přijede na kole a zrovna nejede auto, aby "otevřelo" semafor, tak tam ten cyklista může stát do rána. Nebo projet na červenou - čímž je utvrzován v přesvědčení, že cyklista dodržující předpisy neobstojí.
Povím vám o jedné světelně řízené křižovatce. No ona to není ani tak křižovatka, ony se tam jen sbíhají dva jednosměrné jízdní pruhy do jedné komunikace. Je to ve městě, nábřežní komunikace má dva fyzicky oddělené směry a k nim se připojují jízdní pruhy od mostu. No a v tom místě, o kterém se chci zmínit, se právě ve směru od centra sbíhá rovnoběžně jízdní pruh od centra a z mostu. A tam jsou semafory. Dva. možná by tam být nemusely, protože v opačném směru je situace podobná a nejsou tam. No ale ve směru od centra tam jsou.
Ve dne to nějak funguje. Ale párkrát jsem tudy jel v noci. A představte si, ona tam z obou směrů svítí červená! Přitom tam kromě těch dvou směrů není žádný jiný směr, se kterým by to mohlo kolidovat. Je tam nějaká automatická smyčka, která reaguje na přijíždějící auta. Jenže nějak divně. Když auto přijíždí, tak naskočí zelená. Jenže takovým stylem, že to auto musí asi tak na 1 vteřinu přibrzdit, naskočí zelená a on může zase jet. Onehdy jsem si dal tu práci, že jsem si po půlnoci sedl na nedalekou lavičku a sledoval provoz. Přijíždělo asi tak jedno auto za dvě minuty, většinou od centra města, pouze dvě auta za 45 minut přijela z mostu. A to jedno auto za dvě minuty se blížilo k červenému světlu, hodinu po půlnoci, v době, kdy už všichni slušní lidé spí a kdy na všech slušných křižovatkách bliká oranžová, v situaci, kdy široko daleko nejméně půl kilometru nejede jiné auto. A před ním svítí červená.
Za tu třičtvrtěhodinu, co jsem tam seděl, tak asi polovina aut projela bez přibrždění na červenou, teprve když byli pod semaforem, naskočila oranžová a pak zelená. Druhá polovina před semaforem přibrzdila a za 1 vteřinu na zelenou opět rozjížděla. Jak říkám, široko daleko žádné jiné auto. Nevím jak vy, ale já bych to nazval pakárna a buzerace. A kdybych mluvil spisovně, tak bezdůvodné narušování plynulosti provozu.
Jenom takový detail, který vás asi nebude moc zajímat: Ta automatika reaguje pouze na auta, ne na kola. Takže když někdo přijede na kole a zrovna nejede auto, aby "otevřelo" semafor, tak tam ten cyklista může stát do rána. Nebo projet na červenou - čímž je utvrzován v přesvědčení, že cyklista dodržující předpisy neobstojí.
Kousek od místa, popsaného v minulém příspěvku, je taky křižovatka. Je to křižovatka ve tvaru T, samozřejmě světelně řízená. A když přijíždíte směrem jako od té nožičky toho T, je před vámi semafor. Ve dne tam je docela provoz, někdy i jedno auto za druhým. Před vámi svítí na semaforu kulaté zelené světlo. A teď pozor: Rozsvítí se oranžové světlo, pak červené - a za tři vteřiny se rozsvítí zelená šipka vpravo. Za ty tři vteřiny nemůže ani chodec přejít přes přechod, ani projet vozidlo přes křižovatku v jiném směru - prostě jae to jenom pakárna, kdy proud přijíždějících vozidel musí zastavit a hned zase rozjíždět.
Ale teď to nejlepší - před tou křižovatkou je zákaz odbočení vlevo! Takže vlevo se nesmí, přímý směr neexistuje (je to tvar T), takže jediný směr, kterým lze jet, je vpravo! Za těchto okolností mi připadá, že sama existence kulatého zeleného světla a zelené šipky vpravo je nesmyslná, protože fakticky obě tato světla znamenají totéž. Zřejmě taky zařízení na ověřování rychlosti reakce řidičů.
Ale teď to nejlepší - před tou křižovatkou je zákaz odbočení vlevo! Takže vlevo se nesmí, přímý směr neexistuje (je to tvar T), takže jediný směr, kterým lze jet, je vpravo! Za těchto okolností mi připadá, že sama existence kulatého zeleného světla a zelené šipky vpravo je nesmyslná, protože fakticky obě tato světla znamenají totéž. Zřejmě taky zařízení na ověřování rychlosti reakce řidičů.
Kousek vedle je přechod pro chodce. S Tlačítkem pro přechod. U toho přechodu je v obou směrech semafor pro auta. Nic proti přechodu, i chodec se někdy potřebuje dostat na druhou stranu.
Jenže tenhle je nějakej divnej. Znám přechody, kde normálně jezdí auta, a když přijde chodec a zmáčkne Tlačítko, semafory na chvíli zastaví auta a pustí chodce. Jenže tady je to jinak. V noci, při slabém provozu, svítí červená pro auta v obou směrech. Když se blížilo auto, semafor na chvíli rozsvítil zelenou pro auta. Jenže tak, že ta zelená se rozsvítila dvě vteřiny po tom, co auto přijelo až k přechodu. Takže auto, které přijelo, muselo ne přibrzdit, ale úplně zastavit a pak se vzápětí zase rozjíždět. Bez zajímavosti není skutečnost, že po celou dobu svítila červená pro chodce, on tam taky v jednu v noci nikdo ne***l, aby mačkal tlačítko pro chodce.
Nic proti světelné signalizaci. Ale v konkrétních popsaných případech mám silný dojem, že ti účastníci silničního provozu (auta, chodci i cyklisti), kteří se tam za těch 45 nočních minut vyskytli, by se tam dokázali v klidu a bez emocí vyhnout i bez světelné signalizace nebo při blikající oranžové.
Jenže tenhle je nějakej divnej. Znám přechody, kde normálně jezdí auta, a když přijde chodec a zmáčkne Tlačítko, semafory na chvíli zastaví auta a pustí chodce. Jenže tady je to jinak. V noci, při slabém provozu, svítí červená pro auta v obou směrech. Když se blížilo auto, semafor na chvíli rozsvítil zelenou pro auta. Jenže tak, že ta zelená se rozsvítila dvě vteřiny po tom, co auto přijelo až k přechodu. Takže auto, které přijelo, muselo ne přibrzdit, ale úplně zastavit a pak se vzápětí zase rozjíždět. Bez zajímavosti není skutečnost, že po celou dobu svítila červená pro chodce, on tam taky v jednu v noci nikdo ne***l, aby mačkal tlačítko pro chodce.
Nic proti světelné signalizaci. Ale v konkrétních popsaných případech mám silný dojem, že ti účastníci silničního provozu (auta, chodci i cyklisti), kteří se tam za těch 45 nočních minut vyskytli, by se tam dokázali v klidu a bez emocí vyhnout i bez světelné signalizace nebo při blikající oranžové.
Mame v Hradci na Pospisilove tride semafor u prechodu, ktery stoji tesne za krizovatkou. Coz znamena, ze kdyz nekdo vjede do krizovatky a ten pred nim zaslajfuje na oranzovou, tak zustanou oba stat uprostred krizovatky. Vznikaji tak velmi zajimave dopravni situace. Odbocit skrz ten semafor z vedlejsi silnice je skoro nemozne.
Je taky otazka, jestli to predjizdeni tam ma smysl. Kdyz se vam nekdo uhne a pusti vas pred sebe, stejne za pul kilometru narazite na kolonu, pres kterou se nedostanete...