70 komentářů
Zahledl jsem nedavno v TV Auto-moto-revue nejaky test pripravku proti opotrebeni motoru. Jmenoval se nejak jako Militec. Nevite nekdo, kde se koupi? Ma s tim nekdo uz nejake zkusenosti?
Militec neni doslova aditivum. Neni urcen k tomu aby vylepsoval vlastnosti oleje, ale aby se v motoru usadil na mistech, kde je ho treba. Tam potom utvori povrchovou vrstvicku a ta chrani kov. Diky tomu prezije i vymeny oleje. Me by zajimalo, jestli je to v principu to samy jako Xeramic.
Nazdar Hope!
Nevis jestli ten Militec je ten pripravek, ktery chvalili v Auto-moto-revue. Ja to nevidel, ale kamos rikal, ze ten jejich test vyhral nejaky cesky pripravek. Jestli mas blizsi zkusenosti napis prosim. Zajimaly by mne reakce s olejem CASTROL GTX3, ktery pouzivam.
Nevis jestli ten Militec je ten pripravek, ktery chvalili v Auto-moto-revue. Ja to nevidel, ale kamos rikal, ze ten jejich test vyhral nejaky cesky pripravek. Jestli mas blizsi zkusenosti napis prosim. Zajimaly by mne reakce s olejem CASTROL GTX3, ktery pouzivam.
Ja sem nic, co by se tykalo nejakeho ceskeho vyrobku nevidel (ani sem nikde zatim nic nezaslechl). Ale je pravda, ze AMR nesleduji pravidelne. To co jsem videl byl test Militecu. Celkem to chvalili. Dokonce z jednoho Favorita uplne vypustili olej a jezdili s tim! Jinak nejaky informace jsem nasel na MILITEC PRODUCTS. Me by hlavne zajimalo srovnani tohohle s Xeramicem, na kterej sem videl nejaky reklamy. Ma to delat priblizne to samy, ale asi to je uplne jina technologie.
Neni todoplnek do oleje, ale zuslechtovac kovu, ktery byl vyroben v laboratorich NASA "METAL CONDITIONER".
Tohle jsem se docetl na [odkaz]
Je tam i seznam prodejcu, slozeni, pouziti, davkovani, jen tam neni ani priblizna cena. Asi to nebude nic levneho.
Tohle jsem se docetl na [odkaz]
Je tam i seznam prodejcu, slozeni, pouziti, davkovani, jen tam neni ani priblizna cena. Asi to nebude nic levneho.
Primesi jsou v podstate na dvou bazich a obe se zabudovavaji na/do povrchu motoru. Prvnim je teflon. Odolny proti oteru, muze vyplnovat i vetsi netesnosti - tedy levne "zalepeni" motoru pred generalkou. Puvodne vyvyjen pro armadu do tanku, aby byly schopny boje i po uniku oleje z prevodovky. Cesky ekvivalent je Ekolube. NASA prisla se "suchymi mazivy" na bazi keramiky s velmi nizkym trenim. Sem patri Xeramic. Pokud neco takoveho nalijete do noveho motoru, uz jej nezajedete.
JPR
JPR
To je dobry, to by menapadlo, to s tim zajetim 😉
"me nenapadlo" sem chtel napsat
Moje zkusenosti s timto pripravkem jsou nasledujici: kdysi jsem ho nalil spolu s olejem Castrol RS do zavodniho motoru Ford Cosworth, protoze mi zacal nechutne zrat olej. Asi po pul roce provozu (najeto od aplikace cca 10.000km) jsem byl v servisu ke zmereni tlaku, komprese atd. Koukali na me jako z jara, neverili ze mam najeto uz 130.000km, tvrdili ze ten motor je jako novy.
Jsou dve moznosti: 1) motor byl predchozim majitelem opravdu vymeneny - coz ale pochybuju, protoze by se tim urcite pochlubil, nebo 2) Slick opravdu funguje. Dodavam ze motor daval 265PS pri 10.000ot/min.Cauves.
Jsou dve moznosti: 1) motor byl predchozim majitelem opravdu vymeneny - coz ale pochybuju, protoze by se tim urcite pochlubil, nebo 2) Slick opravdu funguje. Dodavam ze motor daval 265PS pri 10.000ot/min.Cauves.
Jsem rad, ze je o mnou zalozenou rubriku zajem. Chlapi, reknete mi prosim, kde se daji militec s xeramicem koupit, kolik stoji a zpusob pouziti. Diky moc. Karel
O Militec jsem si napsal na militec@pbm.czn.cz, poslalimi jej zdarma na dobírku (250 ml stálo 695,-Kč a poštovné i balné bylo zdarma)a během týdne jsem ho měl. Alespoň pro mě je tato cesta nejpohodlnější. Toto množství stačí na jedno použití pro motor i převodovku auta, které nemá najeto více než
60 000 km (aplikuje se 30 ml na litr oleje pro motor a 50 ml/l pro převodovku), u aut které mají naběháno více je doporučeno zvýšit dávku pro motor na 50ml - 70ml/l oleje.
Čau Honza.
60 000 km (aplikuje se 30 ml na litr oleje pro motor a 50 ml/l pro převodovku), u aut které mají naběháno více je doporučeno zvýšit dávku pro motor na 50ml - 70ml/l oleje.
Čau Honza.
Chtěl jsem podpořit životnost motoru auta nějakým přípravkem do oleje, ale byl jsem důrazně varován. Kvalitní oleje (údajně podle americké normy API s označením F a výše) tyto přípravky již obsahují a tyto přípravky by spíš motoru uškodily. Mám několik otázek😒br />
1) Je to pravda?
2) Jaký je význam písmenného značení na olejích podle normy API? (Je tam vice pismen) Nikdo mi zatím nebyl schopen poradit.
Díky za odpověď. Tonda.
1) Je to pravda?
2) Jaký je význam písmenného značení na olejích podle normy API? (Je tam vice pismen) Nikdo mi zatím nebyl schopen poradit.
Díky za odpověď. Tonda.
Popis klasifikace API se dá najít na WWW.PARAMO.CZ "Vyberte si svůj olej"
- viskozitní klasifikaci oleje (uvádí se v SAE)
- výkonnostní třídu oleje (API, CCMC).
- viskozitní klasifikaci oleje (uvádí se v SAE)
- výkonnostní třídu oleje (API, CCMC).
Jenom to doplnim: API norma je americka norma, dnes saha (pokud vim) do SJ a CF-4. mnoho oleju splnuje pozadavky "benzinove i naftove" rady, takze treba SHCF. Jinak co se tyce prisa😜 zalezi jake a do ceho. Je sice pravda, ze moderni oleje obsahuji ruzna aditiva, ale lecos urcite jeste ne. A na druhou stranu - aditiva jsou take ruzna, s ruznym poslanim. Napriklad aditiva slibujici "procisteni" motoru a "odstraneni nanosu" bych osobne nedoporucil. Jsou prilis agresivni a dost casto "procisti" i to co nemaji. Navic pokud v tom motoru pouzivas kvalitni oleje tak to neni potreba. A pokud ne, tak tomu motoru uz asi nic nepomuze - leda generalka. Taky bych byl opatrny na aditiva ktera slibuji nanaseni nejakych vrstvicek. Ono totiz v motoru je sposta veci dost "na miru", takze naneseni neceho nekam muze taky zpusobit ucpani neceho. Pokud ovsem z principu veci vychazi, ze nanesena vrstvicka nebude tlustsi nez dejmetomu 10 mikronu, tak to asi nevadi. Myslim ze univerzalni a objektivni navod jestli a co dat do oleje neexistuje. Ja si myslim ze do motoru, ktery je v poradku patri dobry olej a vic nic. Aditiva bych zkousel do motoru ktery ma uz nejaky problem (kompresni tlaky atd).
Zajimali by mne skusenosti Honzy, nebo kohokoliv jineho s Militecem-1. Jestli ma pocit, ze to k necemu je ?
Diky Vasek
Diky Vasek
Staré škodovky(100,110), jak je všeobecně známo, začínají kolem sto tisíc kilometrů strašně "žrát"
olej.Zkusil jsem proto "generálku za provozu" a aplikoval Lubrifilm metal MR1 pro motor, Lubrifilm
B2 pro převodovku. Stalo se neuvěřitelné-spotřeba oleje klesla téměř na nulu. Neradoval jsem se ale příliš dlouho, po dvou až třech tisících ujetých kilometrů se spotřeba oleje začala opět zvyšovat, a na konci výměnné lhůty byla skoro stejná jako předtím.
Proto jsem zkusil aplikovat NULON E10. Okamžitě
po nalití do motoru došlo k dosti výraznému snížení hlučnosti (např. nebylo vůbec slyšet rozvodový řetěz, zvýšily se volnoběžné otáčky-nižší tření). Proto jsem svoje zkušenosti poradil svému kolegovi, který má R19(asi 60000km),
ale ten tvrdil, že po nalití nulonu nepozoroval žádnou změnu.
Proto se kloním k názoru, že přísady mají asi hlavně význam u starých a opotřebovaných motorů, kde mohou přinést jistá zlepšení.
Do nových aut je asi nejlepší "přísada" kvalitní
olej (ať už polosyntetický nebo syntetický).
olej.Zkusil jsem proto "generálku za provozu" a aplikoval Lubrifilm metal MR1 pro motor, Lubrifilm
B2 pro převodovku. Stalo se neuvěřitelné-spotřeba oleje klesla téměř na nulu. Neradoval jsem se ale příliš dlouho, po dvou až třech tisících ujetých kilometrů se spotřeba oleje začala opět zvyšovat, a na konci výměnné lhůty byla skoro stejná jako předtím.
Proto jsem zkusil aplikovat NULON E10. Okamžitě
po nalití do motoru došlo k dosti výraznému snížení hlučnosti (např. nebylo vůbec slyšet rozvodový řetěz, zvýšily se volnoběžné otáčky-nižší tření). Proto jsem svoje zkušenosti poradil svému kolegovi, který má R19(asi 60000km),
ale ten tvrdil, že po nalití nulonu nepozoroval žádnou změnu.
Proto se kloním k názoru, že přísady mají asi hlavně význam u starých a opotřebovaných motorů, kde mohou přinést jistá zlepšení.
Do nových aut je asi nejlepší "přísada" kvalitní
olej (ať už polosyntetický nebo syntetický).
Co je to ten NULON, kde se koupí, co stojí ?
Vydržel ti fungovat déle než Lubrifilm ?
Vydržel ti fungovat déle než Lubrifilm ?
NULON-mazaci latky budoucnosti.
NULON nejucinnejsi teflonove preparaty.
1Baleni = 230ml = dve vymeny olejovych naplni.
Cena - pres 400Kc.
Vyhradni dovozce:TANA - obch.spol.,Stredulinskeho 26,Ostrava 3 703 00.tel,fax - 069 35 93 41.
NULON E-10.
Standartni prostredek k ochrane vsech benzinaku a dieslaku u kterych se projevuji znamky opotrebeni.
NULON E-30.
Banzin, nafta, plyn...v dobrem stavu i bez katalysatoru.
NULON g-70
Prevodovky mechanicke,ozubene kola, loziska atd.
Toliko vycet par NULONU a jejich pouziti.
NULON nejucinnejsi teflonove preparaty.
1Baleni = 230ml = dve vymeny olejovych naplni.
Cena - pres 400Kc.
Vyhradni dovozce:TANA - obch.spol.,Stredulinskeho 26,Ostrava 3 703 00.tel,fax - 069 35 93 41.
NULON E-10.
Standartni prostredek k ochrane vsech benzinaku a dieslaku u kterych se projevuji znamky opotrebeni.
NULON E-30.
Banzin, nafta, plyn...v dobrem stavu i bez katalysatoru.
NULON g-70
Prevodovky mechanicke,ozubene kola, loziska atd.
Toliko vycet par NULONU a jejich pouziti.
Jen neco k Militecu. Mam R19 1.4i 55000 km najeto.
Najel jsem zatim asi 500 km s Militecem-1 v motorovem oleji. Moje pocity: Startuje se porad stejne, hluk je mozna nizsi pri nizsich otackach, pri vyssich to nepozoruju, zda se mi, ze do trojky se auto lepe (rychleji) vytaci, ale mozna je to jen me zbozne prani a vic na to slapu. Jestli se zmenila maximalni rychlost jsem jeste nemel moznost zkusit, jeste jsem nejel na svem "zkusebnim polygonu" a o spotrebe taky nejsem zatim schopen nic rici.
Vasek
Najel jsem zatim asi 500 km s Militecem-1 v motorovem oleji. Moje pocity: Startuje se porad stejne, hluk je mozna nizsi pri nizsich otackach, pri vyssich to nepozoruju, zda se mi, ze do trojky se auto lepe (rychleji) vytaci, ale mozna je to jen me zbozne prani a vic na to slapu. Jestli se zmenila maximalni rychlost jsem jeste nemel moznost zkusit, jeste jsem nejel na svem "zkusebnim polygonu" a o spotrebe taky nejsem zatim schopen nic rici.
Vasek
Přidal jsem MILITEC do kvalitního oleje 10W-40
a motor, který měl najeto poctivých služebních
165.000 km je teď k nepoznání. Podstatně tišší,
pružnější a má kovový zvuk. Spotřeba zůstala, protože ho zase pěkně vytáčím.
Militec vřele pro starší motory doporučuji.
a motor, který měl najeto poctivých služebních
165.000 km je teď k nepoznání. Podstatně tišší,
pružnější a má kovový zvuk. Spotřeba zůstala, protože ho zase pěkně vytáčím.
Militec vřele pro starší motory doporučuji.
Zajímám se jiľ deląí dobu (min 5 let) o nejrůznějąí druhy aditiv a jejich vlastnosti. Také jsem jich řadu vyzkouąel. Moje poznatky: v řadě případů se jedná jen o reklamu. Vyzkouąel jsem přípravky Ekolube, Bardahl no smoke, Liqui moli, Wynn, nyní Xeramic. Po jejich aplikaci se mi zdálo, ľe doąlo k určitému zlepąení (snaľąí starty, niľąí hlučnost, spotřeba). Nyní mám Xeramic v Sieře 1,8 TD a pozoruji pokles spotřeby o cca 3 %, snaľąí starty a o něco menąí hlučnost. Výsledek lze totiľ dost obtíľně změřít. Rozhodně si vąak myslím, ľe lepąí investice je kvalitní plná syntetika. Z aditiv mě jeątě nezklamali přípravky na utěsnění chladiče Bardahl, Petromark (výrobce Xeramic), Wynn. Účinek je vąak krátkodobý, protoľe jiľ po půl roce začne chladič opět prosakovat. Vzhledem k ceně chladiče je to vąak dobrá investice (hořčice, nebo lógr je vąak levnějąí).
petous
Pokud vím všechny moderní vozy mají plnoprůtokový filtr oleje, tzn že všechen olej je neustále proháněn přes filtr. Když aditiva tak dobře ulpívají i na tak inertním materiálu jako je kov, co to asi dělá s filtrem. Většina filtrů zachytává částice větší než pět mikronů. Výrobci teflonového pudru,který je základem mnoha aditiv (Slick 50) nedoporučují jeho užití v motorovém oleji (zroj Dupont). S pozdravem.
To je zajmavá otázka! Já osobně důvěřuju spíą MILITECu, který neobsahuje ľádné pevné částice a ani nenanáąí ľádné "vrstvičky". Tím pádem "neopraví" vylágrovaný motor, ale měl by ho chránit před opotřebením. Snad.
Ale vyzkoušel jsem na nové Toyotě při ujetí 70.000 km od skoro nového motoru přidávat Aditiva od Liqui Moly (Molykote) a opravdu super, na novem testeru u Toyoty v Brně mi odmítali věřit.
Takže to funguje. Ovšem jiné (Wynns,..) jsem zkoušel a nic. Tak nevím. Už jsem zkoušel na dalších dvou motorech (jetých) Liqui Moly a zase super. Mám v motoru 6 litrů oleje tak to vyjde asi 2 x 140,- Kč na 10-15 tis. km. To jde ne?
Ale do fakt dobrýho oleje bych to asi nedal.
Při závodech asi vůbec vyjma rallye snad.
Máte někdo taky tak kladné zkušenosti s Liqui Moly? Používám i jiné jejich věci a OK. Čau
Takže to funguje. Ovšem jiné (Wynns,..) jsem zkoušel a nic. Tak nevím. Už jsem zkoušel na dalších dvou motorech (jetých) Liqui Moly a zase super. Mám v motoru 6 litrů oleje tak to vyjde asi 2 x 140,- Kč na 10-15 tis. km. To jde ne?
Ale do fakt dobrýho oleje bych to asi nedal.
Při závodech asi vůbec vyjma rallye snad.
Máte někdo taky tak kladné zkušenosti s Liqui Moly? Používám i jiné jejich věci a OK. Čau
Hodne casto tato pada souslovi "dobry olej". Rad bych se zeptal co jeste povazujete za dobry olej a co uz ne. V cem jsou zasadni rozdily mezi "dobrym" a "spatnym". Diky.
Mam olej klasifikace API SJ. Potrebuju vedet klasifikaci SAE a zda jej mohu pouzit jako motorovy olej do Oltcitu. Mam podezreni, ze se jedna pouze o olej proplachovaci, kouil jsem ho ve Francii na doliti, byl podezrele levnej.
Jinak s tim Wynn´s spotreba oleje byla stejna,
pres leto jsem ujel 5000km po Francii, 1l oleje/1000km, vesmes po dalnicich (prumer 110km/h), benzin 7.5l/100km, najeto mam 50 000km, to neni spatny, nemyslite?
Zdravim
Radek
Jinak s tim Wynn´s spotreba oleje byla stejna,
pres leto jsem ujel 5000km po Francii, 1l oleje/1000km, vesmes po dalnicich (prumer 110km/h), benzin 7.5l/100km, najeto mam 50 000km, to neni spatny, nemyslite?
Zdravim
Radek
Specifikaci SAE musíš mít na flašce od oleje. API a SAE jsou dvě rozdílné specifikace a není mezi nimi přímá souvislost. SJ může být olej 0W30-40, 5W40-50, ale i polosyntentika 10W40. SAE je totiž stupnice vizkozity.
Aky olejovy filter je vhodny do felicii 1.3MPI? Rozhodujem sa medzi Fram a Champion. Poradte prosim. A co vzduchovy?
Jednoznacne CHAMPION od Framu ruce pryc hlavne ty jejich palivove filtry stoji za * a to doslova a do pismene. Jako vzduchovy filtr bych ti doporucil sportovni filtr K & N ktery ma o 40% vetsi rpopustnost nez bezny filtr a taky prida nejake ty koniky je na neho zaruka 1mil. km jeho porizovaci ¨cena je 1 512 Kč s DPH na felicii. Vic se dozvis na [odkaz]
Nezapomeň si rovnou koupit sprej na proplach K&N filtru. Jede to o něco lépe, poznáš hlavně u 1.6.
Byl jsem včera na Autosalonu v Olomouci a nějaká firma tam prodávala zázračné přísady Bishops. Zná to někdo?
Rezidents: Znam.
A co si o tom myslíš. Mě to připadá jak dost velký podfuk. Už jsem měl korespondenci s dovozcem a po mém argumentačním mailu to raději vzdal. Hledal jsem je na webu a zjistil jsem, že mají zastoupení (dovozci do ČR) i pro Ukrajinu, Rumunsko, Rusko atd., což mě rozhodně nepřesvědčilo. Takže si myslím, že zase chce nějaký chytrák ze západu vydělat na naivitě lidí z východu.
Prosím Tě, o jaký argumentační mail šlo? Nevím, o co se jednalo.Mohl bys mi uvedený mail poslat znovu? Vyjmenoval jsi řadu zemí, pro které mám oficiální zastoupení. Pokud vím, tak jsem nic takového neuvedl. Nepleteš si mě s dovozcem jiného výrobku? Náš web je: www.mybox.cz/b.original. Tam jsou oficiální údaje.
Tu korespondenci jsem vedl před dvěma roky. Nevím přesně, jestli jsi to byl Ty nebo jiný dovozce. Tehdy jsem našel jeho stránky, kde bylo uvedeno zastoupení pro ty země, co jsem uvedl. Když jsem zpochybnil některé uváděné vlastnosti, tak se již neozval. Maily bohužel již nemám. Posílal jsem to ještě v bývalém zaměstnání.
Děkuji za odpověď. Prosím Tě o zaslání mailové adresy, abych se mohl podívat do staré korespondence. Velice mě to zajímá, protože jsem jediným autorizovaným dovozcem a nikdo jiný od Bishopa tyto věci sem nedováží. Jeden z mých distributorů má své vlastní webové stránky, není však dovozcem. Já nemám ve zvyku na otázky neodpovídat, ať jsou sebenepříjemnější.
Díky
Díky
Znám do té míry, že vím, že jejich použitím nic nepokazíš - stojí ale dost peněz. Ty, co mají zlepšovat chod motoru, fungují maximálně 1 rok a pak šlus - je to dáno chemickými a fyzikálními vlastnostmi účinných látek. Wynn's je levnější a udělá prakticky stejnou službu.
Zkus zařízení Carbon clean nebo obdobné od Wynn. Není to žádný přípravek na nalití do oleje, ale jde o větší zařízení, které se napojí na palivou soustavu. Vyčištění stojí dle objemu motoru od cca 1.500 Kč.
To co píšeš je veliká hloupost. Každý výrobce doporučuje určitou specifikaci oleje a ví, proč to dělá (těsnící materiály, průměr mazacích kanálků, délka a složitos mazacího systému...). Já mám u svého sportovního auta napsáno polosyntetika 10W40 a příslušné API až syntetika 10W60 (pro náročný provoz). Když dám tvůj vychválený Mobil 0W40, olej mi nemaže jak má, proteče motorem aniž by měl dostatečný tlak a mohl správně mazat.
Kdo by se chtěl trochu pošťourat v problematice samostatných aditiv do paliva a motorového oleje ke zlepšení funkcí motoru, musí trochu rozumět chemii a fyzice. Není to sranda, protože výrobci současných olejů také používají aditiva (zejména antioxidanty a EP - vysokotlaké přísady), u paliv pak Shell navíc přidává detergenty a asi nějaké polymery do svých V-power benzínů (a začínají to dělat i jiní).
Obecně se používají aditiva na čištění usazenin v motoru (špatné spalování dělá své a karbonu a bludného balastu je pak v motoru habaděj), což je většinou na bázi různých alkoholů. Jednorázové čističe nelze používat déle než uvádí návod - zničily by motor!
Dalším použitím je zlepšení triboidních, tj. třecích vlastností pohyblivých součástí motoru. Tady je situace složitější: Existuje řada přípravků na bázi "teflonu" (PTFE) - třeba náš Ekolube nebo současný Slick 50 (původní byl něco jiného), problém je, že částečky PTFE musí být dostatečně malé, nesmí se shlukovat navzájem ani s balastem v motoru, ale měly by naopak ulpívat na kluzných površích nebo dělat plovoucí "polštář" mezi nimi. Jak to je doopravdy nikdo neví... Pak existují přípravky na bázi chlorovaných parafinů a esterů - např. norský Pro-long, americký Prolong, Militec nebo M1... Problém je jediný - není jisté, zda se z uvolněného chloru netvoří kyselina chlorovodíková v množství, které by zvýšilo korozi motoru. Nejistota plyne zejména z vlastností EP přísad a jejich možných reakcích s chorparafíny a chlorestery. Jinak dlouhořetězcové chlorparafiny jsou stabilní a výborně mažou za vysokých tlaků a teplot. Třetí skupina je dost nečitelná - patří sem Wynn's, STP, Valvoline a podobné značky, jejich aditiva obsahují různé polymery (jiné než PTFE) a polyolefiny, které by rozhodně neměly škodit. Zvláštní případ je Bishop's, obsahuje v malém množství PTFE (ne tolik jako Ekolube a Slick 50) a patentovanou chemickou sloučeninu schopnou údajně reagovat s kovovými třecími povrchy motoru (patentovaná tzv "permanentní difuze"). Toto "kouzlo" (je to jen chemie) se po roce vyčerpá a je třeba aplikovat aditivum znovu.
Odkazy např: [odkaz]
(pozor, Jiří Čech není pánbůh a nemá v článku vždy pravdu)
[odkaz]
(pozor, Ing. Lubomír Tresner je zaměstnancem Ekolube, ale není nadměrně zaujatý - jen nemá všechny informace)
A já taky nejsem pánbůh, jen se snažím z toho guláše dobrat se alespoň částečné pravdy...
Obecně se používají aditiva na čištění usazenin v motoru (špatné spalování dělá své a karbonu a bludného balastu je pak v motoru habaděj), což je většinou na bázi různých alkoholů. Jednorázové čističe nelze používat déle než uvádí návod - zničily by motor!
Dalším použitím je zlepšení triboidních, tj. třecích vlastností pohyblivých součástí motoru. Tady je situace složitější: Existuje řada přípravků na bázi "teflonu" (PTFE) - třeba náš Ekolube nebo současný Slick 50 (původní byl něco jiného), problém je, že částečky PTFE musí být dostatečně malé, nesmí se shlukovat navzájem ani s balastem v motoru, ale měly by naopak ulpívat na kluzných površích nebo dělat plovoucí "polštář" mezi nimi. Jak to je doopravdy nikdo neví... Pak existují přípravky na bázi chlorovaných parafinů a esterů - např. norský Pro-long, americký Prolong, Militec nebo M1... Problém je jediný - není jisté, zda se z uvolněného chloru netvoří kyselina chlorovodíková v množství, které by zvýšilo korozi motoru. Nejistota plyne zejména z vlastností EP přísad a jejich možných reakcích s chorparafíny a chlorestery. Jinak dlouhořetězcové chlorparafiny jsou stabilní a výborně mažou za vysokých tlaků a teplot. Třetí skupina je dost nečitelná - patří sem Wynn's, STP, Valvoline a podobné značky, jejich aditiva obsahují různé polymery (jiné než PTFE) a polyolefiny, které by rozhodně neměly škodit. Zvláštní případ je Bishop's, obsahuje v malém množství PTFE (ne tolik jako Ekolube a Slick 50) a patentovanou chemickou sloučeninu schopnou údajně reagovat s kovovými třecími povrchy motoru (patentovaná tzv "permanentní difuze"). Toto "kouzlo" (je to jen chemie) se po roce vyčerpá a je třeba aplikovat aditivum znovu.
Odkazy např: [odkaz]
(pozor, Jiří Čech není pánbůh a nemá v článku vždy pravdu)
[odkaz]
(pozor, Ing. Lubomír Tresner je zaměstnancem Ekolube, ale není nadměrně zaujatý - jen nemá všechny informace)
A já taky nejsem pánbůh, jen se snažím z toho guláše dobrat se alespoň částečné pravdy...
Po několika letech, kdy jsem se o vlastnosti nejrůznějších aditiv zajímal a např. o tom vedl diskuze s Poláčkem z B Original (Bishop). Teď jsem opět pročítal články Čecha a diskuze k nim. Vyzkoušel jsem skoro vše počínaje Ekolube na staré Š100, přes Wynn, STP, Barhdal, LiquiMoly, Xeramic, Bishop v Sieře 1,8 TD. Nemůžu říct, že by to nějak extra působilo. Vždy to z počátku ztišší chod motoru (souvisí se změnou viskozity), o pár deci klesne spotřeba (statistická chyba) a celkově takové účinky trvají kratší dobu než je lhůta výměny oleje. Osobně si po těchto zkušenostech myslím, že pro motor je lepší raději kvalitní olej a měnit ho dříve.
Když si spočítám náklady, tak se to rozhodně nevyplatí používat. Za cenu např. Bishopu (460-G KIT za 1145,-), který má životnost po dobu jedné olejové náplně mám téměř 2 výměny oleje (náplň 3 litrů, olej Mobil S 10W40 á 150 litr + filtr 200).
A jak tak sleduji diskuze, tak je to ohledně těchto aditiv dost mrtvé a poslední příspěvky jsou skoro minimálně rok staré. Frčelo to tak před 3 a více lety.
EDIT: A jak se tak dívám na stránky Českého rozhlasu, tak se tam začaly opět hojně vyskytovat příspěvky právě Čecha o aditivech [odkaz]
Když si spočítám náklady, tak se to rozhodně nevyplatí používat. Za cenu např. Bishopu (460-G KIT za 1145,-), který má životnost po dobu jedné olejové náplně mám téměř 2 výměny oleje (náplň 3 litrů, olej Mobil S 10W40 á 150 litr + filtr 200).
A jak tak sleduji diskuze, tak je to ohledně těchto aditiv dost mrtvé a poslední příspěvky jsou skoro minimálně rok staré. Frčelo to tak před 3 a více lety.
EDIT: A jak se tak dívám na stránky Českého rozhlasu, tak se tam začaly opět hojně vyskytovat příspěvky právě Čecha o aditivech [odkaz]
Čau Libor
Diky za radu
Radek
Když ti to žere olej tak ti lahvička za 180 kč
nemůže pomoci. Pokud to budeš zkoušet tak Wynns nebo Liqui Moly, ne Lubrifilm a podobný ***.
Cena není vodítko. Pokud ti mohu poradit, tak ten motor pošli .. a dej tam z Citroena. jsou fakt o
hodně lepší. Čau.
Kvuli litru oleje na 1000 km generalku? Ctu dobre?
Konkretne u Skodovek se vzdycky rikalo, ze zerou olej az tak pri dvou litrech a generalka se delala tak pri trech. Je pravda, ze si pak musel rozsvecet mlhovku. 😃)
Muzeme rici, ze cim vetsi pocet valcu, tim bude i vetsi spotreba oleje. Dale to bude zaviset na tom, v jakem rezimu ten motor budu provozovat.
Kdyz ho budu "tocit v otackach" (kulantne receno) nebo jezdit s podchlazenym motorem apod., tak opet pujde spotreba nahoru. U vzduchem chlazenych motoru, kde se az 50% tepla odvadi olejem - a tudiz zde dochazi i k jeho vetsim odparum - bude opet spotreba oleje trochu vyssi.
Mel bych-li byt konkretni, v zminenem pripade Oltcitu je litr spotreby vynikajici vysledek. Skodovky (az do 781.xxx) braly nejvice oleje pres driky ventilu. Favorit a nasledujici tam maji simeringy a je to OK (tedy, pokud jsou ty simeringy taky OK). Podobna situace je i u ostatnich motoru - nejvetsi spotreba je pres driky u ventilu.
Zatim zdravim.
1/2 litra na jedno tankovanie sa mi zda troch moc.
Teraz som vymenil 4-kvalt za 5-kvalt a zda sa mi prevodovka hlucnejsia ako bola predosla. Neviem ako s nou predosly majitel zaobchadzal. Poradi mi niekto kto ma skusenosti s niecim do prevodovky?