Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

28 komentářů

Zdravím všechny, nedávno jsem koupil fabii se třema hrnkama a výkonem 47kW v eleganci. Motor pro mě naprosto dostačující, (tímto bych se rád vyhnul příspěvkům, jestli je to málo či dost), ale zajímá mě, jak ho správně zajet, respektive dozajet. Při koupi měl najeto 5tis, teď mám 6. Za studena pěkně pianko, žádné huntování. Při běžném ježdění řadím okolo tří, max při 3,5tis otáčkách, ale občas mě to ale zláká a jdu na 2. a 3. rychlost plná čočka, líznout si červeného a zase klídek. Takže žádné závodění se nekoná. Subjektivně se mi zdá, že jde teď motor trošku líp za plynem. Co se týká spotřeby, jel jsem slovensko za 6l ve dvou lidech a plné bagáži, lyže atd. Chtěl bych se zeptat, co bych mohl čekat od spotřeby, lepších výkonů motoru atd. Jinak tankuju převážně 95Vpower. Lil jsem ho i do minulého auta a max spokojenost. Díky všem za komentáře a rady.
Proč tedy dáváš hlasovací otázku, jestli je dostačující :?: Takhle někdo dá "ne" a hned ti k tomu připíše i příspěvěk jakej je to sráč atd.

Já jsem nehlasoval, jelikož není v otázce na co je vhodný.

A k tomu zajíždění, motor je z 80% procent zajetý, takže netrápit za studena, ale to platí i pro zajetý motor a jinak jezdi prostě normálně, rozhodně nemusíš řadit ve třech tisících 😉 Na 100% bude zajetý kolem 15 - 20 tkm.
Řadím ve třech, třech a půl normálně, protože nějak nemám potřebu při normální jízdě točit to víc. Nebylo to myšleno tak, že bych to vyloženě šetřil. Samo když je potřeba předjíždět, letí to výš. I když nevím, jestli je to dané konstrukcí motoru, ale nad těch 4,5tis otáček mi to přijde takový hluchý 😒 Na to, že to je 16V..... Ale možná od toho v tomto směru čekám až příliš. Taky jsem měl dřív 1,4/74kW jako ty a tam by byl hřích řadit ve třech😄 Byl to fajn mazlík ,ale už měla hodně najeto, tak šla do světa
Tak to je škoda, že jsi šel takhle nízko. 16V to není, má sice 4 ventily na válec, ale je to 12V, holt tří hrnek 😄 Jinak teď už ten zájezd nemusíš řešit, prostě jezdi normálně 😉
spravny zabeh😒br />
najprv motor poriadne zohrejem opatrnou jazdou, bez vytacania. Nasledne hops na dialnicu a plny plyn aspon desat minut. Potom spomalit a na druhy den opakovat. Auto sa pekne nauci chodit divoko a aj spotreba bude vyborna. Vela stastia pri HTP
Meky: tak tobě bych nepučil ani koloběžku...

Líný motor se rozhodně neudělá záběhem, když se jezdí na optimální otáčky. Líný motor vznikne až po dlouhodobém ježdění jako dědek, bez občasného protáhnutí. A navíc si představ, že nazajíždíš jenom motor, ale i převodovku, brzdy, gumy (nemají až takovou přilnavost do prvních 500 km). Nejlepší je auto zajíždět delšími trasami (aby nebyly často studené starty) po okreskách + občas město = člověk musí často řadit a mění se otáčky motoru.
one-z: samozrejme, motor treba najprv poriadne zohriať a preháňať až potom. mám skúsenosti z viacerých firemných áut, že tie, ktoré dostávali poriadne otáčky v zábehu - diesle i benzíny - tie potom boli oveľa živšie a úspornejšie ako tie, ktoré zabehávali opatrnejší kolegovia - dokonca rozdiely v spotrebe boli až jeden liter!!! takže ešte raz - šetriť auto v zábehu rozhodne nie! Keď je zohriate a netočíme až na červené pole, tak je to pre motor len dobre! 😉
Tommy100
Dostačující motor 😄

Já mám jeho slabšího kolegu 40kw a taky jezdím :-!

To musí ale být docela šok přesednout z 1.4/74kw do HTP,ne? >😁
Mno šok to rozhodně nebyl, protože jsem po velice nevydařené koupi vzal naftu hyundai accent. Málem jsem si ruce urazil. Vydržel mi doma čtyři měsíce a šel z domu. Sice jsem na tom tratil kalhoty, ale teď jsem maximálně spokojený. Rok stará fabka v kombíku, najeto zmiňovaných 5tis, elegancka a dal jsem za ni 270tis. Byly tam nějaké problémy, takže první majitel mi pod pohrůžkou soudu zaplatil následnou desetitisícovou opravu a ještě mi dal patnáct slevu. Takže suma sumárum za 255. Jsem moc spokojenej a doufám, že když se k tomu budu chovat tak dobře, jak ke všem svým autům, nebude problém z něj dostat 200tis km.
A zamiloval jsem se do ni. Mám ji občas radši, než přítelkyni. Samo jen když zlobí😄
Já mám taky HTP celkem v oblibě,naši ho mají v Roomsteru

Ale přeci jen by mohl mít pár koníků na víc :roll:
Mě se taky docela líbí, hlavně jeho charakteristika, která je velmi vhodná do města, ale hodně mi vadí ten zvuk...
S tím zvukem moc souhlasit nemůžu. Tím, že to máme v kombíku, tak to má menší součinitel odporu, takže aerodynamický hluk jde slyšet trošku později, než v té krátké a navíc mi připadá, že ten tříhrnek je relativně dobře odhlučněný. Rozhodně líp, než bývalá 74ka. I když tam asi řvaly ty koně. Ještě teď, když si vzpomenu jak to jelo, tak mi ukápne slza😄
Tak to mám trochu jiné zkušenosti, nedávno jsem v tom seděl a opravdu upřímně jsem byl rád když jsem přesedl do 16V. Ještě než jsme měli 16V, jsem si myslel jak není dobře odhlučněný. Taky možný je, že není hlučnější, jen ten zvuk je více pronikavý, ale prostě jsem si toho ihned všiml a byl to šok, protože jsem si myslel že je na tom podobně jako 16V.

A to s tou verzí combi myslíš vážně :?: >😁
Se podívej na součinitel odporu vzduchu, krátká má tuším 0,34 a kombík 0,30 a to už poznat jde😄 No faaakt😄 Ale je to subjektivní a možná mám zaslepený zrak láskou k autu.
Mě zvuk HTP přijde docela pěkný a sportovní,ale zkoušel jsem točit i Superba 2.8 V6 a to byla jiná káva,najednou mi přišlo HTP jako kvílející čuník >😁
shpoony:

hatch 0.33 combi 0.30 sedan 0.32

tyto údaje platí od 40kw až po 59kw (junior má 0.32)

hatch 0.34 combi 0.32 sedan 0.33

tyto údaje platí od 74kw až po 85kw

Jsou to benziny, diesely mají zase jiné hodnoty!!!

A musim se přiznat, že jsem nikdy žádné rozdíly nepozoroval, třeba ty je vnímáš...
Tommy100
Mě to taky nikdy nenapadlo 8-s

To by mě zajímalo proč má junior horší hodnoty?? :shock:

A nevíš jaké hodnoty má nová fábia?
Tommy: má právě lepší, normál 0.33 vs. junior 0.32 a je to určitě způsobené užšími pneumatikami 😉

Nová má myslim o něco lepší hodnoty (aspoň to tedy psali v SM)
Kolega má 1.2 47kw v kombiku, já 1.4 16V 55kw. Oba máme najeto 175tis. Já jsem s motorem celkem spokojenej, ale začíná už trochu zlobit a to jsem na něj hodnej. Kolega tomu dává "kouř", co to jen snese a auto absolutně OK. Jezdíme meziměsto, delší trasy, 4-5tis km/měsíčně. Spotřebu máme podobnou, závislou na jízdním stylu okolo 7litrů průměr. Protože jsem i jeho fabku měl "v ruce", stejně tak i půjčenou 1.2 ze servisu, můžu trochu srovnat. Ať si říká, kdo chce, co chce, je ta 1.2 celkem povedenej motor, ve městě dynamika v pohodě dostačuje, je to "na krátko" zpřevodovaný, takže OK. Bez problémů srovnatelný s tou 1.4. Dech tomu dochází při vyšších rychlostech na dálnici a samozřejmě při zatížení. Na dálnici při 140 točí 1.4 kolem 4tis, 1.2 asi o 500víc. Byť jsem zvyklej před tímhle spíš na větší objemy 1.9 a měl hlavně k tý 1.2 počáteční odpor, musim říct, že bych se toho motoru vůbec nebál a jak řikám máme přes 170tis, takže i leccos vydrží.

Zajíždění?: kolega ho zajížděl na můj vkus trochu drsně a nešetřil ho ale spíš bych řek, že to tomu motoru prospělo a jede dobře.

Hawk
Tommy100
Aha,já si to špatně přečetl,právě jsem si říkal,že na těch 13'' to musí být lepší >😁

pak by mě zajímala třeba taková fabia RS,jakou ta má aerodynamiku :?
Tommy100
nickey:my v práci zajíždíme nové "haťapky" úplně stejně,a musím potvrdit co jsi napsal,tomu motoru to prospívá

Ta nejstarší je z roku 2002,má nejeto 142000km a od začátku se s ní jezdní dost brutálně,ale motor je naprosto super a při 120000km mu naměřili 46,5kw 😊
Tommy: všechno se zjistí >😁 Měla by mít 0.33 (RS-ka)
Tommy100
S tím souhlasím,ale trocha dravosti od začátku určitě neuškodí 😁
Tommy100
shpoony:Jak jsi teda spokojený s tou HTP??Kdybys měl na výběr znovu,šel bys do htp??

Potřeboval bych poradit,chci nejspíše fábii combi,ale přemýšlím jaký motor,dostal jsem nějaké nabídky od firemního prodejce,takže pokud máš trochu času,tak se mrkni na fórum "nový přírůstek do rodiny" a napiš svůj názor,ty moje nabídky jsou na začátku......Dík 😁
Zdravím T.E.Co se týče tohoto motoru,mám ho v Ibize(mam ji 5 měsíců)o výkonu 51kw,už dopředu sem věděl co čeho jdu(jezdil sem s firemní Fabii Combi-HTP),moc mě tento motor překvapil,Fabie v práci dostavá nehorázně zabrat,(stale podlaha a otáčky v červeném poli)v současné době má najeto něco přes 100tis.km a bez sebemenšího problému!!!Proto jsem se rozhodl si koupit již zmiňovanou Ibizu 1.2 12V 51kw.S ní jezdím pochopitelně uplně jinak,ale zatím naprostá spokojenost!

Zajížďel jsem ho dle pokynů výrobce:Za studena za žádnou cenu nepodtáčet(ne pod 2000ot/min.),ale ani nepřetáčet(červené pole).Jak se motor zahřeje,je nejlepší často řadit,měnit otáčky,jednou jet na spotřebu,jednou prohnat na dálnici,ale v záběhu nedržet moc dlouho(třeba celou trasu Brno-Praha) vysoké rychlosti-150km/h a více,jednou po okreskách,nebát se auto trochu potrápit v otáčkách.

Zatím vše klape parádně,auto jede na svůj výkon opravdu velmi dobře,jede i "tachometrových" 190km/h,což bude v reálu nějak kolem 170km/h.

Jsem naprosto spokojený s tímto motorem,hání ho jen ti,kteří s ním nikdy nejeli,nebo kteří přesednou z BMW...myslím,že to není dobré.

S pozdravem Ondřej 😁
Na fórum určitě kouknu a něco ti tam připíšu. Jinak jsem s ní spokojený moc. Kdyby byla ta možnost, šel bych do ní znovu. Výbava ele mi stoprocentně vyhovuje a co se týče motoru, je to o prioritách každého z nás. Mně 47kW stačí. Ve dvou lidech s tím jde jezdit relativně svižně s rozumnou spotřebou. Pokud to půjde, nechám si přehrát ve škodovce ŘJ a zvednout si výkon na 51kW, co budou mít dvojkové fabie. Prý se tam jenom upraví hodnoty, tak uvidíme. Dalo by se to označit za takový malý legální chiptuning😄
tak 5000 km bych jezdil opatrně, pak čoud. samozřejemě ne pořád. pořád lepší motor občas potrápit než ho podtáčet, to je na nic. věř mi 😁