Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

85 komentářů

Dobrý den, málo se orientuji a tak hledám rady zkušenějších. Vyplatí se ještě investice do tohoto vozu? Vychází tak o 70 000 Kč méně než verze Octavia II. Jsme mladá rodina a počítáme každou kačku. Díky za rady.
Pokud bych teď zvažoval nákup O1, asi bych se hodně zamyslel na Hyundai Elantra, která v 1.6 motoru slevnila na 329 tis, přičemž vnitřním prostorem (zejména zadní sedadla) je na tom mnohem lépe než O1.

Navíc výbava😒br />
O1: 2xabg, ABS, (klima?) -> 389 tis

Elantra: 4xabg, ABS, klima, el.zrcátka+okna, centrál, PP, stěrač zad.okna -> 329 tis

Obecně škodovky líp drží cenu, ale O1 je už konstrukčně dost staré auto a může to mít vliv. Takže pro mě by to bylo buď O2 nebo Elantra.
O1 teď prodávám, r.v. 2000 model 2001 AMBIENTE, 1.6 74 kW. Najeto 100.000 km. S autem absolutní spokojenost, za celou dobu pouze pravidelné prohlídky a po 90.000 výměna kostí stabilizátorů a promazání čepů stěračů. Oboje běžná věc u koncernu VW. Úplně stejně je na tom kolega, který má 1.9 TDI 66kW r.v 2001. Proto vřele doporučuji a určitě neuděláš chybu.
Sám jsem uvažoval mezi Fabií Elegance (1,2 HTP) a OI. Nakonec z různých důvodů vyhrála OI 1,9TDI. Pokud mohu hodnotit zatímní zkušenosti, tak bez problémů.

Výlet do Chorvatska - výjezd při 4 500 Km najeto 2 500 km, spotřeba dle palubního počítáku 5,3, dle nádrže 5,4 nafty na 100 km...

Je to relativně velké a prostorné auto. (pravda, nekamenujte mne za slovo velké, pro mne to byl "šok" - přesedlal jsem z krátkého Favoritu, s bombou na LPG vzadu😁 ).

Myslím, že se OI ještě nějakou dobu bude prodávat - důvodem dle mého názoru je konkurence .....

Ceny - pokud si dám v konfigurátoru OI a OII, tak OII mi při mé výbavě vycházela o 100 000 Kč výše ( sedadla, klima,el. okna).
jestlize pocitate kazdou kacku tak 70000 je docela dost. v tomto pripade bych neresil nic.
RRAAFF1
Rozdíly ve prospěch pro O2 jsou, ale jako rodina jistě oceníte i O1. Nebo se kouknout u konkurence-třeba Astra classic (oproti O1 ale asi menší spektrum motorů-jinak v jízdních vlastnostech vyhrála). Ale hlavně co myslím je korejská konkurence.

Ale O1 chybu neuděláš určitě. Počítej se zhoršeným prostorem vzadu.
jedna vec je cena druha kvalita. s novou elantrou jsem mel tu cest a muzu rict ze kdo se jenom malinko vyzna tak pozna ze elantra je proti O1 o takvojch pet let pozadu snad vsim krome designu. designove spatna az zas tak neni.
RV: Dovolil bych si nesouhlasit. Můžete prosím konkretizovat?
V prvni rade rizeni to mi malem vyrazilo dech. Jedu po rovine 80km/h a jsem z ostatnich aut zviklej ze kdyz se pootoci s volantem o cca 3 cm tak auto zmeni smer. u elantry tomu tak nebylo. pouzite materialy v interier=15let stara toyta. Sedadla absolutne nevyhovujici na muj vkus.

Na druhou stranu motor 1,6 me mile prekvapil.

Auto ktere jsem ridil melo najeto 6tis km a patri mym skoro pribuznym. kteri s nim zachazeji velmi dobre( to jen pro upresneni co se toho rizeni tyce aby nekdo nenamital ze je to napr po spatne opravene nehode atd)
Malá citlivost řízení - souhlas, ale dá se na to rychle zvyknout. Tohle je jedna věc na kterou se Hyundai hodně soustředí u nové Elantry. V kombinaci s měkkým naladěním podvozku (což mi přijde fajn na naše "silnice") je zřejmé, že to není auto na závodění, ale spíše family car.

Materiály - u verze po faceliftu (po 2003) mi přijdou docela standard. Zpracování palubky kvalitní.

Sedadla - tady bych oponoval, standardně u řidiče výškově nastavitelné + polohovatelná bederní opěra. Proti O1 myslím mnohem lepší.

Ale abych nezabíhal moc mimo téma - rozhodně bych ji proti O1 preferoval kvůli (i) prostoru, (ii) poměru cena/výbava. O2 už je kvalitnější auto (ale cenově někde jinde).
Co takhle "třistasedmičku"? Ty současné akční nabídky vypadají zajímavě a mouchy ze začátku výroby budou dávno vychytané. V 307 taky bude vzadu víc místa než v O1 a motor 1.6 benzín není špatný - žádný sprinter, ale na to auto celkem stačí a je tichý a kultivovaný.

Další zajímavá možnost: Fiat Stilo.

A v obou případech jsou za rozumnou cenu i kombíky, pokud někomu nestačí kufr (který je u obou o dost menší než v O1).
nevyvracim vas nazor. na me elantra udelala tento dojem. v mych ocich je O1 proste o tridu vys i kdyz nejsem jejim priznivcem ani trochu a tim to pro me hasne.
Ja by som si kupil OII jednoznacne - ten desing mi ucaril hlavne RS,

ale to uz je ina kategoria, keby som si mal vybrat medzi Octavia Tour

a elantra tak radsej Octaviu aj ked😒br />
Elantra

rozvor (mm): 2610

podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1080

podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 900

šířka vpředu (mm): 1430

šířka vzadu (mm): 1430

Octavia

rozvor (mm): 2512

podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090

podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 850

šířka vpředu (mm): 1450

šířka vzadu (mm): 1440

ale proste priestor nieje vsetko..
Jazdim teraz na OI, ktora je sluzobna a na vlastnom Megane II. Ked si mozem vybrat, radsej idem vlastnym autom aj za cenu, ze si benzin platim sam. Netreba pocuvat vsetkych tych skoda pozitivnych a nebat sa vyskusat aj ine auta. Na trhu su lepsie auta pre rodinu a casto aj s nizsou cenou ako je Oktavia I. Veky kufor nie je vsetko!

BTW skus si v autosalone dat namontovat na zadne sedadla detsku sedacku, urob si vpredu pohodlie a Oktaviu skrtnes, ak mas rad svoje decka. Tam nie je miesto ani len pre drobca. Navyse detska sedacka v tych sedadlach nejako vobec nesedi a nijakym sposobom sa neda uchytit tak, aby nemala volu (aktualne mam 3 a plati to pre vsetky). O kluckach na okna, ktore sa nedeaktivuju destkou poistkou, sa dozvies, ked ti na dialnici decko okno otvori. O tom, ze vzadu nie je ziadne svetlo vtedy, ked si potme zmysli, ze potrebuje cikat a ty budes smatrat, kde sa odopina jeho pas atd.
Tommy100
no jo,taky octavia je konstrukčně 10let stará,ale pokud nemusíš moc in,tak ti bude stačit určitě 😉

a parádu taky pořád udělá,stačí pěkný kola,metalízu a je to kus 😜
Taky záleží jakou tam chceš výbavu. Když si do OI dáš srovntalenou výbavu jako do OII tak vyjde skoro nastejno.Aspoň nám to tak nějak vycházelo. (min.el.okna,klima)Jinak, pokud jde o Renault Megane tak bych se mrknul na jeho fórum tady na auto.cz. Asi je to bída.Asi jako všechny francouzský auta - soudím pouze z doslechu a z diskuzí na netu, tak mě nekamenujte.A taky bych vzal v úvahu Forda Focuse.Elantra taky nebude špatný auto,ale tahle generace je už taky něco pamatuje. Je to znát hlavně na palubce.I když novější než OI, tak stejně působí laciněji.Ale motory dobrý.1,6 pěkně jede.Ale, už bych si radši počkal na novou. A když najdeš nějakou předváděčku OII nebo Focuse tak to taky není k zahození.
No nevim, ale pokud "rodina setri kazdou korunu", tak je koupe noveho auta docela zoufala investice. Navic za par let bude jako ojetina skoro neprodejna respektive za minimalni cenu, protoze je to proste hodne stary model bez ohledu na rok vyroby.
Mno já viděl O1 s klímou, abs, metalízou,DO atd za 369 000 na netu tuším 5 ruzných v nabídce.Osobně bych se toho nebál.Jsou ale i jiné nabídky za tyhle prachy...kolem 330 se dá sehnat třeba Fábka Combi nejvyšší výbavě...no je toho hodně.
Jo jo. To máš vlastně pravdu, když jsem si to skládal v konfigurátoru tak jsem neuvažoval o slevách od prodejců.Na O1 jsou možná o trochu větší.A k tý Fabce. Je sice pravda že se dá koupit kolem 330tis. v plný výbavě, ale taky je to menší auto.než O1. A konkurentů Fabie ve stejný velikosti je taky pár. A taky možná i levnějších.
mám starou Ol 81kw a stále jsem s ní spokojen.Nenáročné auto s malou spotřebou.Za klimatizaci se už nepřiplácí ! Uvažoval bych o dieslu 74kW.Přijemné svezení.
Davido07
Já bych do Octavie I šel, cenová úspora je tam dost značná, i když jízdní vlastnosti už nejsou úplně aktuální, na druhou stranou kvalita zpracování a design jsou pořád na výši.

Co se týče motorů, volil bych určitě 1.8T.

A navíc zavazadelník je pro české chalupáře a neustále něco někam stěhující motoristy alfou a omegou života >😁
Na OI vzpominam moc rad. Hlavne mi to prislo jako drzak auto, spolehliva, bez problemu. Mel jsem 1,8 92kW. Kazdej ten motor proklina, ale mne sedel.
Na OI si nemuzu stezovat a vrele doporucuju pokud ji da clovek dobry servis a stara se o ni tak vydrzi dluho. co se tyka vybehoveho modelu u nas se bude dobre prodavat i ten a cenovy rozdil bude podobny jako u koupe takze to bych asi neresil. jsem zvedavy jestli zvitezi penezenka nebo libivost OII 😁
Tommy100
pokud budeš mít octavii tour s tdi,je to skvělá volba,ale i 1.6 je dobrá 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
co zkusit lehce jetou zánovní dvojku?pár tisíc km nemá takovou váhu a pokud by byla cena jako za novou jedničku asi bych jí dal přednost.(dvojce)
jestli jako rodina pocitate kazdou korunu, novy auto bych nekupoval, poohlidl bych se po nejaky predvadecce,skladovce,nebo zabavenym leasingu, za tyhle penize jich bude celkem hodne! ale co jsou moje zkusensti s O1 tak misto na zadnich sedadlech NENI! a at si rika kdo chce co chce proste NENI, NENI,NENEI a NEBUDE! proklinal jsem tech 20km co jsem tam sedel! s detskou sedackou to bude jeste horsi!!! preju stastny vyber!
Avatar - Daff
Daff
Teda NENI NENI a NENI - jako malé dítě. Ono totižhrooozně moc záleží, za kým sedíš a jak velký jsi. Já měřím 176cm a v naší OI je za mnou místa naprosto s přehledem DOSTATEK !!!!!!
Jo jo. Já taky nechápu kde lidi berou to, že Fábie je krátká, protože pro naši rodinu (já s mými necelými 180 jsem s přehledem největší) je v ní místa habakuk. Nevím sice jak je na tom OI v porovnání s Fábií, ale pochybuju že bude uvnitř výrazně kratší.

Takže nějaké NE NE NENI NENI A NEBUDE si nechej pro sebe.
Dle mych osobnich zkusenosti v Octavii misto vzadu neni. Fabie to same. Az si sednete do prostorneho auta pochopite...
No a já ti tvrdím že jak pro koho. Nevím co bych měl chápat po sednutí do prostorného auta když už ve fábii, což je hodně krátké auto, mám vzadu před kolenami místo že by si mi mohl někdo mohl sednout na klín a osoba předemnou ještě říká že by klidně mohla jít více dopředu.

Záleží na vzrůstu pasažérů.

Jinak v OI jsem neseděl, jenom v OII a tam místa je dost.
TomKQT: V octavii mi stacilo 120km vzadu a mel jsem dost. Nebylo kam dat nohy. A to prede mnou sedel ridic tak 175cm.. Sam mam 180.. Fakt silenost. No kdyz tvrdis, ze do fabie se Ti vejde na klin jeste nekdo, tak to si nedokazu predstavit, kdo pred Tebou sedi.... Mam prostorne auto, ale tohle bych netvrdil... Dalsi problem je se sirkou auta.. Tri lidi jsou docela natesno a to Sonata je dost siroke auto
Vzhledem k cenám ano.Spoustě lidí je jedno,jestli je auto novinka nebo ne,řada lidí zásadně kupuje na konci výr.cyklu.Místo vzadu už bylo v malém česku probráno milionkrát,takže: pokud někdo jezdí sám,nebo ve dvou,nebo malé děti vzadu,tak nevím,co kdo má s místem za problém.Nám tam holky v pohodě vlezly. Dnes už ne,tak ji už nemáme.Přece tohle je tak triviální,vyměnit auto.Pokud stačí,tak stačí.

Sedl jsem do 5D Mégane2, za mně 15.letá dcera a v O1 měla místo tak akorát,do toho Mégane se nevlezla vůbec, seč je rozvor v Még. větší.Do sedanu vlezla.Tak se vzala stř.třída a má tam placu...

Jinak ani nevím, proč se někdo ptá.Buď koupí,nebo nekoupí a koupí jiné, je tolik aut... 😁

Pokud je to pro někoho zastaralé,tak jo. Po přeskočení národu ze Š105-120 a žigulů, je jasné,že obyvatelé jsou zmlsáni a hned tak do něčeho nesednou.Ale takoví Němci,stále tam vidím mraky Golfů4,ale asi nejsou tak nároční na auto,ale zase jsou víc důslední a pracovitější. Všude je něco.. 😉
Tak mně při reklamě napadlo:když se kupuje auto,asi se předpokládá alespoň minimální míra inteligence kupujícího.Pokud mají v autě jezdit lidé o výšce např.180cm,je logické,že se koupí asi větší auto než O1 či 2 atd..... Třeba C6.Pokud nekoupí,tak když se "rozdávalo,nešli do řady"...

Nevím,ale 3 lidé vzadu jsou spíš výjimkou a ona i docela velká auta mají zadní sedadla tvarována pro 2 lidi.

Pokud se má vozit víc vysokých lidí,jde s do nějakého MPV,nebo většího SUV.Pokud ne a přesto se chtějí vozit v malém autě,pochybuji o duševním zdraví.

To je jako bych potřeboval odvéz 1,5t materiálu,objem 4 m3 a koupil si Avensis kombi,např.Také trochu mimo mísu....

Občas mi to připomíná hledat chybu za každou cenu....kdo hledá,najde....jdu na film. 😉
Tommy100
No já se svými 190cm ve fabii i octavii mám dost prostoru,sice se kolenama dotýkám sedadla řidiče ale na kratší vzdálenosti se to dá vydržet :roll:
nehcapu lidi, co obhajujou skodovky, protoze je maji doma, jestli jste nikdy nejeli v zadnym velkym aute,tak pak je pro vas fabia, O1 absolutni etalon! jeste v TDI a mate nejlepsi auto na svete,co? ja mam 190cm, prede mnou sedel ridic se 178cm, vim co rikam, misto tam nebylo,az si ti rypalove co rikaji, ze ve fabii by si v zadu posadili na klin (😁😁😁) jeste nekoho sednou do poradnyho,velkyho auta (treba passat B3 stare,ale velice dobre auto!) tak pochopite!
Moreli, sorry, ale meleš blbosti.

To je jasné, že existují větší auta než škodovky. Taky existují limuzíny co mají osm metrů. A taky existují autobusy. No a? Přečti si znovu příspěvek IT (ten o inteligenci kupujících), možná konečně pochopíš o čem to je. Ne, není to o tom že by někdo tvrdil že OI je nejlepší auto na světě a auto s nejvíce místa uvnitř na světě. Je to o tom, že když je někdo menší, tak mu může OI naprosto NAPROSTO stačit a to s rezervou. Naší rodině třeba s REZERVOU stačí Fábia, která je o třídu níže než Oktávky. No a? Co bych měl jako poznat až si sednu do většího auta? Si myslíš že jsem ještě v žádném neseděl? Co z toho mám že budu mít před koleny půl metru místa? To tam mám tančit? Bože. :roll:
spis o inteligenci tak o narocich majitelu ne? o nejakych autobusech nebo limuzinach jsem tu nemluvil, ty si dej za sklo a zasnene se na ne divej... pul metru pred kolenama? kolik meris? ja jen rikal co si o oktavce ymslim, to misto vzadu proste neni! az si koupis to auto, kde budes mit pul metru pred kolenama, delej si tam co chces! treba i tanci :!:
"kolik meris?"

"...já s mými necelými 180..."

-------

az si koupis to auto, kde budes mit pul metru pred kolenama, delej si tam co chces! treba i tanci

To právě je ono. Proč bych si kupoval auto, kde budu mít půl metru před kolenami? To jen ty asi máš potřebu kupovat si co největší auta bez ohledu na to co opravdu potřebuješ.

-----

ja jen rikal co si o oktavce ymslim

Tys neříkal co si myslíš o Oktávce. Tys říkal co si myslíš o lidech, kteří se tu opovážili napsat, že mají v oktávce (či dokonce Fábii) místa až nad hlavu. Jestli se ti nelíbí, nestačí ti, nekupuj si ji. Vyřešeno. Tečka. Ale necpi své názory a potřeby i ostatním. Tady nikdo neříkal nic o nejlepším autě na světě, o etalonu. To až ty jsi přišel a začal rýpat a dělat si z nás srandu ve smyslu že jsme ještě nikdy neseděli v pořádném (= cokoliv mimo škodovky) autě a tudíž nevíme co to je.

Seděli. A seděli jsme i v autobuse (že se k němu zase vrátím). Ale i kdybych na autobus měl, tak bych si ho nekoupil. Metafora. [odkaz]

-------

spis o inteligenci tak o narocich majitelu ne?

O inteligenci v tom smyslu, jestli si kupuje auto opravdu podle nároků, nebo podle falešné prestiže či frajerství či naopak naprosto hloupě nedostatečné auto (a pak si stěžuje že je to šmejd protože se tam nevejde nebo to nejede 220 nebo ...).
Mno, vela ludi ma problem na zadnych sedadlach lebo zle sedi. Min. ako vodic. Mne vyhovuje spravne sedenie (aspon podla odporucania odbornikov) na sedadle za volantom. Sam ale vidim, ze som vynimka - vacsina ludi ma tendenciu sa "rozvalovat" za volantom. Vidim to napr. na sebe a frajeke. Ja mam 180 a za mnou vo frajerkinej fabii a mojej cordobe si sadnem aj ja relativne pohodlne. Ale za moju frajerku, s vyskou 170 cm si nesadnem ani omylom, sedi rozvalena .... A vacsina ludi tak za volantom sedava.

Takze miesto treba posudzuvat aj z takehoto hladiska...
Tommy100
sakra,to že octavia nebo fabia nemají místa na rozdávání to ještě neznamená že se v nich nesedí pohodlně a že tam není místo.... >😒]

Jezdím superbem,tam je místa na rozdávání,klidně si dám nohu přes nohu,ale stačí mi i prostor v mojí fábii.... :roll:
ti, co si stěžují na místa vzadu, ať si koupí třeba Transita a sednou si dozadu. Snad jim to místo bude stačit... :x
TommyEngelo: pohodlne se sedet muze, ale az na delsi trase zjistis co je to mit trosku mista. Obcas se potrebujes pohnout a kdyz to nejde, pohodli je pryc. Ale to se Superbem znas sam, teda pokud jen nesedis za volantem 😄
Tommy100
Vyjímečně sedím i v zadu,nádhera >😁

chtěl jsem jen říct,že ta kritika je trošku přehnaná,že se v oktávii dá sedět i na delší trasy a menší lidi si nemají vůbec na co stěžovat :roll:
Místo ve škodovkách v zadu? se svými 189 cm se na zadní sedadla ve fabii vejdu jen s velkou dávkou fantazie, v octavi I je to nepatrně lepší (rozhodně ale ne dobré), v superbu je to perfektní, v octavii II je sice dost místa na nohy, horší je, že nemám kam dát hlavu, v roomsteru je to dobré
Tommy100
Já se 190cm hlavu v octavii II složím >😒]
já se tam taky složím, ale není to pohodlný, buď mám ohnutou hlavu, což mě nebaví, nebo mám opřenou hlavu o strop, což vede k jeho špinění, a to mě taky nebaví.
Výraz "složím" nezní moc optimisticky >😁

Představuji si jak se někdo skládá na sedadlo aby se tam vešel >😁 >😁
Premyslet nad koupi auta OCTAVIA I. v roce 2006 co se od roku 1996 nezmenilo!! to ze vymenily svetla za cire , hodily jine narazniky a novou palubku ktera stejne vypada nemoderne! Clovek co by si v autosalonu sedl do Octavie II., a potom chtel kupovat Octavii I je "wůl" >😁 To auto je tak zastarale jak po strance technicke tak design. Nemluvim z cety Octavii I sem mel Passata B5mam (ten je co se tyce vnitrku a konstrukce i kdyz je jen rocnik 98 uplne nekde jinde nez Octavie I., a v Octavii II jezdim v praci ktera mi prijde zase uplne jinde (v pokroku v pred) nez Passat i Octavie I., Koupe ze usetrim 70 000tisic (nez dojedete domu s autem tak uz je to ojetina a stary vybehovy typ (a tech 70 000 uz stejne okamzite klesne a je smazano!!!!!!!!!§ tak nebudte woly a myslete
Asi jsem wůl ... 😜 Ale já mám auto na to, abych se bezpečně a spolehlivě dopravil z bodu A do bodu B. A to mi OI splňuje. To, že není interiérem nebo exteriérem pro někoho už "in" je mi úplně fuk, pokud splňuje to, co já osobně od auta čekám. Konkrétně solidní motor, airbagy, klimu, posilovač, tempomat a ABS. Nic víc, nic míň. To že tam je něco technicky zastaralého je asi fakt, ale v porovnání s tím, co se u nás obecně prohání po cestách bude je OI pořád v té lepší polovině.

Druhá otázka je, co z toho, co je technicky moderního výrazně zlepšuje můj užitek? Marketingové kydy, snažící se prodat každý technický výkřik (často spíš nesmysl), které všichni známe u elektroniky, fungují i u aut, kde to je ovšem o jiných penězích >😁

A k místu vzadu: Je to sice 100x propraná věc, ale - ten kdo funguje jako "taxikář" a vozí v autě často víc než 2 dospělé, tak si samozřjmě asi koupí něco většího. ale kolik takových je?
Tommy100
Já myslím že je na každém,co si koupí za auto 8-s

Octavia I je pořád velmi dobré auto,rozhodně je lepší než třeba fabia

a taky si myslím že lepší koupí bude😲ctavia I 1.9TDI 4x4 combi,rok 2005,najeto 4000km,za 440000kč než octavia II classic 1.4MPI :shock:
Má pravdu ten chlapec. >😁
Tommy: o tom jestli je rozhodně lepší OI než fabie bych pochyboval, o něco lepší možná je, ale ne o takový kus. To je větší rozdíl mezi OI a OII.
Jak si tak čtu diskuzi o velikosti prostoru v autě(Octavia,fabia),tak mi připadá

že tady píší lidé .... Na 80% řídím já,zbylých 15% jezdím jako spolujezdec a těch 5% sedím vzadu v taxíku,když jsem na mol.Takže na 95% si sedím v autě pohodlně.Jaký má smysl kupovat si auto s největším rozvorem??Kvůli komu??Děti na vás budou od 15 let kašlat,mají svoje koníčky než cestovat s rodinkou.Na dovolenou,autem?Při dnešních možnostech a cenách je auto nejhorší volbou.A pokud má někdo problém že ve vaší Fábii není místo tak mu zastavte u nejbližší zastávky a ať jede busem nebo vlakem. 😊
Tommy100
jo dobrá,já jen chtěl říct,že octavia I nepatří do starého železa,prodává se dobře a proto se už dva roky se vyrábý s octavii II :shock: a ještě nějakou dobu bude

Jinak můj názor je,že si radši koupím za těch 440000kč tu rok starou octavii combi I 4x4 TDI než základní octavii II s 1.4 >😁 (424900kč)
A to já si raději koupím (už ho mám objednaný) nový Roomster 1.6 za 460.000,-. Někdo mi říkal, že jsem blázen, že bych za to měl Octávku. Chtěl jsem nové auto, ale OI ne (fakt málo místa vzadu pro děti) a OII už zase byla moc drahá. Navíc se mi Roomster moooc líbí.
Tommy: svý zákazníky si určitě najde to jo a je i dobře cenově umístěná, mezi fabkou a OII.
Jirka: za 460 si mohl mít i tu OII. Jsem už několikrát viděl 1.6 MPI Ambiente + třeba metla, construct a byla za těch 460 tisíc (nová). Já mít tyhle prachy tak do ní jdu určitě, nebo bych chvíli počkal až budou dávat větší slevy na Roomstera.
Souhlas, o OI 4x4 TDI je slušnej zájem, radši takhle vybavený auto, než v podstatě v základu OII s tak čajovým motorem, ono s jídlem roste chuť, pořídil jsem si OII 1.9 PDI 77 kW a hned po roce jsem ji nechal přečipovat u jednoho závodníka poblíž Boleslavi, vřele doporučuji, výkon šel rapidně nahoru a spotřeba je naprosto stejná, stále 5 litrů /100 km. Tuším, že mám 114 kW.
Tommy100
no jo roomster je novinka,jak se na něm projeví nějaká vada,tak je potom první ročník prakticky prodatelný jenom pod cenou 8-s mám tak zkušenosti s fábii ročníku 1999.

Jenže to říká ten pravý,který už roomster koupil >😁 >😁 >😁
Můžu-li přidat rovněž něco do mlýna, chtěl bych se přiklonit k názoru, že za ty peníze bych koupil fakt radši OII i kdyby to měl být referensky vůz z kvasinský fabriky. To se totiž s Roomstrem nedá vůbec porovnat, byl jsem se na něj včera podívat prvně u nás v salonu a jsem tak troch zklamán. Třeba přijde změna, ale mě se to auto prostě nelíbí. 😞
Tommy100
no mnoho lidí právě změnilo názor když viděli roomstera na živo 😉 a nyní se jim líbí
Ale jo, fakt je ten, že jsem v tom ještě nejel, byl tam asi ten nejslabší s motorem 1.2, největší slabinou škodovek je to, že na auto čekáš 3 měsíce, co já nakoupil trvdého alkoholu než jsem dostal auto o pár týdnů dříve.
Tommy100
114kw??Není to blbost? :shock:

to je navíc 37kw!!!to snad nejde ani ze zákona,tam je povoleno asi 20% ne? :?
V podstatě jsem takovou reakci čekal věříš? Snad to nebude žádná reklama pro tu firmu, ale klikni na cimbu.cz a uvidíš sám. Byl jsem u něho, mohu říct, že to stálo 18 tis. a spokojenej jsem moc, dal mi tam jinou řídící jednotku, když jsem viděl, jak mi rozebírá auto byl jsem z toho na prášky, ale pak to přišlo. Byl jsem na dovolený u moře a můžu ti říct, že nepoznáš, že jsem naloženej, má to sílu. U 77 KW stačili dva lidi a pořád jsem řadil tady ne, akcelerace, síla atd. Nelituju.
TommyEngelo: Ono 1.9TDI 77kW má v reálu většinou o 10kW víc, takže je to z 87 na 113kW, což zní už o něco lépe... >😁 Jinak je o tomhle čipu test zde na serveru :-! .

Bárt: Co kouřivost a "kultivovanost" motoru (jestli to tak u PD můžu nazvat) ? Jsou nějaký změny?
Nevím o žádných změnách typu větší kouřivost apod. Jak jsem uvedl spokojenost veliká, když si uvědomím, že příplatek za dvoulitr u škodovky je 40 tis. a chiptuning stál polovinu určitě se to vyplatí. Na základě recenze na zdejším serveru jsem je kontaktoval a objednal se. Za 10 minut jedeš domů. A užíváš si, teď už moc ne jsou body, ale na jaře ještě nebyly. 😁
lucas.
Ono niekde sa ten zvyseny vykon samozrejme musi prejavit, povedzme si pravdu, ten motor nejde na vodu a vzduch...

Prikladam par fotiek z netu (nefotil som to ja)

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
Souhlasím, že zvýšený výkon je na úkor spotřeby, jak říkám spotřeba je ale prakticky stejná, kouřivost nezvýšená a pak ta Fabie z fotek je asi benzinová ne?
Ta fabie benzinová určitě není, nebo ty jsi někdy viděl, aby benzin takhle kouřil (když je v pořádku). Jinak je pravda, že TDI můžou mít i o 10 kw víc, ale ti úpravci s tím určitě počítají, potom mají většinou i nějakou toleranci (třeba i 5😖, takže to může být nárust třeba jen o 25 kw 😉
Mohu s tebou souhlasit, ale všiml jsi si, že vzadu na zadních dveřích vpravo u té žluté Fábie je označení RS? Domnívám se, že je to benzinové auto, dieslovou Fábii a RS jsem ještě neviděl.
[odkaz]

Pokud vim, tak všechny eRSa jsou dieselová. Mají TDI PD 96 kw 😉

Jestli jsi viděl někdy benzin, tak možná v Řecku, protože tam mají Fabii RS s motorem 1.4 16V 85 kw. Ale u nás jsou jenom dieseláky.
Máš pravdu, je to diesel, ale to je teda hrůza. 😞
Taky mam OI (1,9 TDI PD 4x4 asi 108 kw ) a v klidu najezdil jsem 100 000 km po chip tuningu a zadne zmeny (teda krom vykonu )..... 😁
v zadnem pripade se ti to nevyplati chip, Sice das 18000kč za chip (ale prijdes o zaruku, a nebudu se tady bavit o chipu! ale ste fakt noumove! to ze tam prijedete s autem a dava chip na vsechny motory univerzalni jen podle seriove cisla jednotky najde chip Kazdy motor je individulani Pravy chip vypada nasledovne mereni charakterisstika motoru pri provozu a nasledne zmeny v PC a ty se pak az je vse vyladen! a ne ze prijedes vynda ridici jednotku supne tam novou zvedne tlaky turba a vstriku nic vic !!! ) potom dale nemas 6°kvalt a porad 2.0TDI jede líp (i dle testovani a srovnani ne z me hlavy.

Takze usetris 22000kč přijdes o zaruku (chci videt kdyz ti udejde tesneni ci valce kdyz tam je vetsi zatizeni ze ti tuner ochotne da dohromady!!! >😁 6°kvalt ti bude chybet o tom neni rec. A pocit kdyz sedis ve vyladenem originalnim motoru seriovem nikdy nedosahnes!

Nechci se tady bavit vse je o nahode klidne ti to muze vydrzet i bez poruchy o tom se nechci prit Ale je tam to ALE!!!!!!

A pak je tu nasledne vzdy penizky vydelas a zase usetris a pak v budoucnu kdyz uz si takovy chiptuner muzes Chipovat 2.0TDI a mas 132kw a zase si nekde uplne jinde. Sam vis ze jak se ti zvedl vykon je to jako nove autko. Takze si usetril 22000 prisel o 6kvalt a jedeti to jako skoro seriova 2.0TDI a vic nedosahnes. Kdezto 2.0TDI uz to ma v serii, pocka a treba za 3roky to sand kazdy nasetri si to chipne a zase sme nekde jinde.

A tak bych mohl pokracovat ZADNE USETRENI TEDY NEVIDIM !!! tak nebulikujme lidi
To je v pořádku jestli se ti chiptuning nelíbí nebo máš strach, že poškodíš motor tak do toho nejdi, já do toho přece nikoho nenutím a rovněž tak nebulíkuju lidi . Koupil jsem si produkt , se kterým jsem spokojenej a je podle mého gusta. Tvůj názor- mám dobrý pocit z vyladěného originálního motoru, proč myslí, že jsem si nechal zvýšit výkon, protože když jsem auto naložil, cítíš jak ztrácí sílu, akceleraci apod. Tohle všechno vymizelo, ani nevím, že jedem plně naložený. Ano " dvoulitr " to má v serii, souhlasím, ale finanční rozdíl je propastný. Promiň, ale 60 tis. je pro mne velká částka. Já už větší výkon nepotřebuji, mně to stačí a hlavně, stále za 5 litrů nafty/100 km. Když najedeš 70 tis. ročně, je ti každej litr úspory dobrej. Věř mi, že jsem na chiptuningu ušetřil a ne málo. Je potřeba si uvědomit, která firmě auto svěříš, to je velmi důležitá věc. Přečti si test na chiptuning na těchto webovejch stránkách, najdi si firmy, které úpravy na motorech provádějí. Já jsem si našel firmu, která v testech dopadla na výbornou, nevím čeho bych se měl bát.
Passat - tvůj příspěvek asi nepochybně je smysluplný a logický, ale bohužel ho silně degraduje styl jakým je napsán. Neuvěřitelně špatně se to čte, především díky naprosté ignoraci teček za konci vět :shock: v kombinaci s množstvím chyb (či překlepů, abych ti nekřivdil). Člověk to musí číst několikrát aby vůbec pochopil jak ta která věta je myšlena.
Jen pro upřesnění, cenový rozdíl mezi 1.9 TDI 77kW a 2.0 TDI 103 kW není 40kKc ale 60kKc, takže úspora je o něco větší..... 😉
Tommy100
no jo,a rozdíl mezi chipnutým 1.9TDI a normálním 2.0TDI už není nijak markantní :roll:
Tommy100
Naprosto s tebou souhlasím,když ten chiptuning provede odborník tak je to paráda.Potom to od toho dvoulitru nejde poznat >😁

a úspora peňez je dost velká 😉
Vidíte, a já mám na ten chip tuning (respektive i další tuning-mám na mysli po tehcnické stránce) jiný názor. Mám dojem, že výrobce auta, respektive motoru se v tom vyzná. To je ten odborník. Tvrdím, že to mají vyzkoušené a vědí, co si mohou dovolit prodávat tak, aby to bylo dostatečně výkonné a přitom kvalitní s dobrou výdrží bez negativního ovlivňování dalších součástí vozidla. Kdyby mohli prodávat motor, který má výkon o velikosti X+Y kW místo původních X kW tak, aby to splňovalo požadavky, které uvádím výše, nevidm důvod proč by to nedělali, škodili by potom sami sobě. Speciálně v případě, že by stačilo jen změnit data v řídící jednotce. Ne ne, myslím že čipovat motory, dávat tvrdý tlumiče, zvětšovat šířku a průměr kol a já nevím co ještě není rozumné. Byť se můžou vlastnosti nejprve zlepšit a jevit se jako ušetření ???, tak se dříve či později musí projevit vedlejší účinky - u čipu to nejspíš nadměrně zatíží nějakou část motoru a dojde k jeho poškození (i na webu cimbu jsou vidět fotky zničených motorů), nebo se bude vlivem většího výkonu více namáhat spojka a převodovka (copak se s tím asi stane? ), tvrdý tlumiče přenesou rány ve větší míře do karosérie,....atd. Těžko mě někdo přesvědčí o opaku.
Tommy100
jako ty čipnutý TDI najeli bez problémů 300000km a jezdí dál.

Ono výrobci ani nechcou dál zvyšovat výkon motoru,na co by potom byl v nabídce ten dvoulitr??? :shock: :shock: :shock:

Jako já se v motorech moc nevyznám,ale nějaké základy znám,a proto vím,že třeba u favoritu jde výkon zvednout,jdou tam úpravy pro lepší starty.....je toho prostě spousta čím lze motor zlepšit,co lze udělat jinak,lépe a efektivněji 😄 .Jenže proč by to výrobce dělal???Proč by zvýšil výkon motoru,když má v nabídce další za vyšší cenu a tím vyšší zisk.Ale to je jedno,podle mě pokud to udělá odborník tak s tím nejsou problémy 😉

Několik let se tím zabývá cimbu.cz,podívej se tam,několik let dělají tyto úpravy,a nikdo si neztěžuje,slyším jen samé doporučení :?
136L tak napríklad ja mám forman 136Lx a ten má priamo od výrobcu tuning na 50 kW proti tvojim 46 >😁 . Tak to nemusí byť až také zlé. Výrobca musí nechať motoru nejakú rezervu, pretože musí počítať so všetkými možnými podmienkami (nekvalitné palivo, výrobné tolerancie...). Napr. väčšina tun. benzínov musia jazdiť na 98 okt. A to si výrobca nemôže dovoliť. (teda VW môže a jak tie FSI všetci chvália >😒] )
gino192 : No jo a já mám 136 a ten má 46kW proti 43kW u modelu 135...Ty tomu říkáš tuning, já tomu říkám vývoj. Máš prostě jinou vačku a vstřikování. To bysme mohli pak považovat za tuning i přehod mezi jednotlivými modely škoda počínaje modelem 1000 a fábií konče. Prostě se to vyvíjelo, jiné vačky, hlavy, vrtání, karburátory, zdvih a vstřikování, to se měnilo na motoru s postupem času. A ruku v ruce s tím šly i změny převodovek, spojek, brzd, ...

TommyEngelo: Vždyť ten dvoulitr jde taky čipovat, mohli by mít v nabídce i silnější dvoulitr. K tomu favoritu: tam se dá upravit všecko, mnoho lidí umí udělat z tý třináctistovky docela slušnej stroj. Jenže to nic nevydrží. A věř tomu, že kdyby to šlo bez problémů, tak by se to výrobci vyplatilo prodávat, do favorita nic silnějšího nikdy nemontovali. Prodával se pouze s jedním motorem v několika výkonových modifikacích s hodnotami od 40 do 50kW. Silnější varinata se nidky neprodávala, i když soutěžní specifikace dosahovali mnohem větších výkonů, ovšem za cenu krátké životnosti a spousty problémů. Jenže právě z toho se konstruktéři (jak tvrdím, ti jediní praví odborníci) v továrně poučili a udělali to tak, aby to vydrželo-prostě kompromis. Jako prototyp pak ještě byla 1,6 s devadesáti koňskými silami, to ale na trhu nikdy nebylo. Až s příchodem felicie se začali dodávat i výkonnější německé motory 1,6 a 1,9D, no a ve fabii pak samozřejmě taky, tam už ta paleta motorizací je podstatně lepší.
Motor 135 byl konstruován na bezolovnatý benzín - kvůli vývozu a montáži katu.

136 byla 130 s jiným karburátorem pro Favorita.

Oboje jsou stejně staré motory