29 komentářů
no figl v tom bude....nekde jsem zaslechl ze dane auto bude muset splnovat nejake ty normy Euro..
v německu je spousty zajímavejch starejch amerik, halvně 60-80. léta....
v německu je spousty zajímavejch starejch amerik, halvně 60-80. léta....
A co teprve ve Svycarsku, jenze ti smejdi nejak stale nechteji vstupovat do EU. >😁
A co teprve ve Svycarsku, jenze ti smejdi nejak stale nechteji vstupovat do EU. >😁
Copak ameriky...ale i auťáky jsou tam občas k vidění!
No plastovejch krabiček s motory ze sekaček je k vidění všude spousta 😁
Ale jo, najde si pár zajímvejch veteránů z non USa, ale většinou sou Made in Britain >😁 😁
Ale jo, najde si pár zajímvejch veteránů z non USa, ale většinou sou Made in Britain >😁 😁
Docela byc uvital tipy, jaky zajimavy auta by se daly dotahnout - cili treba v D za babku a pritom nejak zajimava. Nejaky Bavoracek treba ?
Tesite sa predcasne. Na Slovensku to plati uz 2 roky. Auta splnajuce podmienky na COC sa vyrabali od 97, niektore od 95!
COC= certifikat konformity
COC= certifikat konformity
barrichello_sekačky s motorem ze 750i bych se docela bal >😁 mám tuhle plastovou hračku z CH a jsem za ní radši než za sousedův taurus :😉
Ano, na vsetky auta treba COC. Ze to ma STK (TUV) nic neznamena.
Napriklad take BMW 740i rv 93 je stale modernejsie ako 95 percent novych aut predanych v CZ a SK, ale to nikoho nezaujima.
Napriklad take BMW 740i rv 93 je stale modernejsie ako 95 percent novych aut predanych v CZ a SK, ale to nikoho nezaujima.
Tomcat: U nás ale potřeba doložení COC dokladem na dovezené auto NENÍ a nevypadá to, že by měla být. Z toho co jsem vyčetl na stránkách ministerstva dopravy to vypadá, že bude nutnost mít po 1.7.2006 originál techničáku (=> COC by nemělo být potřeba) + aby to mělo platnou technickou, to je všechno.
Drzim palce, ale silne pochybujem ...
Asi budete musiet nejako dokazat ze auto splna podmienky jednotnej europskej homologacie, a na starsie vozy to nikdo neda, treba to dokazovat na vlastne naklady, co stoji niekolko desiatok tisic, a vysledok je neisty. Aspon u nas to je tak.
Asi budete musiet nejako dokazat ze auto splna podmienky jednotnej europskej homologacie, a na starsie vozy to nikdo neda, treba to dokazovat na vlastne naklady, co stoji niekolko desiatok tisic, a vysledok je neisty. Aspon u nas to je tak.
Bože lidi, naučte se už konečně číst.
Dovozce musí u vozidla prokázat typové schválení z některého členského státu EU nebo tzv. ES typové schválení (celoevropská typová homologace platná v EU). Pokud toto schválení nelze prokázat či pokud neexistuje, platí nadále omezující podmínky (stáří a EURO2) pro dovoz takovéhoto vozidla.
takže cokoliv s techničákem...
Dovozce musí u vozidla prokázat typové schválení z některého členského státu EU nebo tzv. ES typové schválení (celoevropská typová homologace platná v EU). Pokud toto schválení nelze prokázat či pokud neexistuje, platí nadále omezující podmínky (stáří a EURO2) pro dovoz takovéhoto vozidla.
takže cokoliv s techničákem...
Bob ma pravdu. Velky technicak neznamena ze auto ma celoeuropsku typovu homologaciu platnu v EU. Euro 2 tiez nieje dostacujuca podmienka, je tam aj kopu veci okolo bezpecnosti, oznaceni atd.
Auto musi mat na stitku e v kruzku a to maju od 95-97!
Euro 2 splnaju auta od cca 1985 a take stare vam urcite nikdo nedovoli vozit ...
Auto musi mat na stitku e v kruzku a to maju od 95-97!
Euro 2 splnaju auta od cca 1985 a take stare vam urcite nikdo nedovoli vozit ...
"Euro 2 splnaju auta od cca 1985" > prosím, specifikuj, které konkrétní auto vyrobené v roce 1985 splňuje Euro2, tedy normu platnou od roku 1998...
Napriklad BMW-cka s raidiacou jednotkou Motronic. Preco by to nemohli niektore auta splnat skor? Zavedenie takychto obmedzeni sa planuje vela rokov dopredu.
tomcat1> není důležité, zda má vůz ultramoderní řídící jednotku Marelli IAW či EFi Euro6 nebo zastaralý a poruchový Bosch Motronic. Důležité je, že nelze ani dnes homologovat vůz v roce 1985 podle předpisu, který vznikne až o 13 let později. Fakta nikoho nezajímají, podstatný je papír!
U některých automobilů, které se vyráběly třeba od roku 1993 a prodávaly se ještě v roce 1998 může nastat situace, že daný typ motoru je dodatečně homologován pro Euro2 a tato homologace se poté vztahuje i na vozy vyrobené v roce 1993-1997. Typický příklad je například Lancia Delta HF (která má naprosto stejný motor jako např. Fiat Coupé 16v Turbo, ale ten už se po r. 98 neprodával a tudíž není pro Euro2 homologován).
Druhá možnost je, že vůz je sice vyroben dříve, ale byl uzpůsoben pro provoz dle zákona např. US Federal '83. Euro2 má jen nepatrně tvrdší požadavky na exhalace a tudíž je možné, že takový vůz bude plnit i normu Euro2. Jenomže v takovém případě je nutné tuto skutečnost prokázat a to může udělat jen certifikovaný výzkumák. Taková legrace stojí něco přes 17.000 Kč a vůz musí být ve stavu, odpovídajícím novému (pokud je auto z roku 1990 a najezdilo např. 200.000 km, není pravděpodobné, že kondice katu/ů, lambd/y a ostatních regulačních prvků bude odpovídat novému vozu, protože jejich konstrukční životnost je výrazně nižší; nemluvě o spalování oleje, nutnosti zcela nového orig. výfukového potrubí a dalších věcech, které u starého auta mohou nastat). Krom rizika, že to nevyjde dochází při těchto zkouškách k nechutnýmu huntování motoru na plný výkon, což může mít na starší a unavenější motor negativní vliv.
U některých automobilů, které se vyráběly třeba od roku 1993 a prodávaly se ještě v roce 1998 může nastat situace, že daný typ motoru je dodatečně homologován pro Euro2 a tato homologace se poté vztahuje i na vozy vyrobené v roce 1993-1997. Typický příklad je například Lancia Delta HF (která má naprosto stejný motor jako např. Fiat Coupé 16v Turbo, ale ten už se po r. 98 neprodával a tudíž není pro Euro2 homologován).
Druhá možnost je, že vůz je sice vyroben dříve, ale byl uzpůsoben pro provoz dle zákona např. US Federal '83. Euro2 má jen nepatrně tvrdší požadavky na exhalace a tudíž je možné, že takový vůz bude plnit i normu Euro2. Jenomže v takovém případě je nutné tuto skutečnost prokázat a to může udělat jen certifikovaný výzkumák. Taková legrace stojí něco přes 17.000 Kč a vůz musí být ve stavu, odpovídajícím novému (pokud je auto z roku 1990 a najezdilo např. 200.000 km, není pravděpodobné, že kondice katu/ů, lambd/y a ostatních regulačních prvků bude odpovídat novému vozu, protože jejich konstrukční životnost je výrazně nižší; nemluvě o spalování oleje, nutnosti zcela nového orig. výfukového potrubí a dalších věcech, které u starého auta mohou nastat). Krom rizika, že to nevyjde dochází při těchto zkouškách k nechutnýmu huntování motoru na plný výkon, což může mít na starší a unavenější motor negativní vliv.
All: Porad nechapu, proc resite odkdy plati Euro 2, kdyz o tom v zakone neni ani zminka! Proc by si Cech nemohl koupit auto z Nemecka ktere ma "pouze" US83 a nebo treba karbec, ktere je tam schvalene k provozu a ma platnou technickou, kdyz kterejkoliv Nemec si ho muze koupit a jezdit s nim treba jeste 10 let? Copak jsme neco lepsiho nez ty Nemci, ze nas nutej jezdit v novych autech a zakazuji nam dovezt si starsi?
U nas je zazitej trend koupit novy auto, jezdit 2-3 roky jako prase, prodat a huntovat zase novy. Ty co maj min penez, koupej si 3 lety auto, ktere ztratilo 30% svy ceny a jezdej zase o 106. Proc by ho radne servisovali, kdyz v nem budou jezdit pouze 2 roky, pak koupej dalsi 3-lety auto?
U nas neni zazity se o ty auta poradne starat. Vidim to vsude kolem sebe. (Samozrejme znam i spoustu lidi kteri se staraji 😄.) To auto ma behem 10 let treba 4 majitele a u stredni tridy to je pote na nasich silnicich nezridka srot. Vsichni pak nadavaj na stary auta, zastitujou se ekoligii a tim, ze jsme srotakem Evropy. Neni ale zrovna ten spotrebni cyklus automobilu neekologicky? Je ekologicke provozovat automobil vyrobeny za nemalych energetickych naroku "pouze" 40% jeho zivotnosti, chrlit stovky tisic novych aut a zahazovat ty stare cim dal tim drive? Ja jsem z principu pro neomezene stari, ale prisne technicke kontroly.
Neni prece problem jezdit v 15 let starym aute pri vcasne vymene povetsinou bezneho spotrebniho materialu. Ale neni to v dnesni dobe asi dostatecne spolecensky prestizni...
Kua to jsem se zpotil. Neberte to osobne, je prece super mit pekny novy auto :-! .
U nas je zazitej trend koupit novy auto, jezdit 2-3 roky jako prase, prodat a huntovat zase novy. Ty co maj min penez, koupej si 3 lety auto, ktere ztratilo 30% svy ceny a jezdej zase o 106. Proc by ho radne servisovali, kdyz v nem budou jezdit pouze 2 roky, pak koupej dalsi 3-lety auto?
U nas neni zazity se o ty auta poradne starat. Vidim to vsude kolem sebe. (Samozrejme znam i spoustu lidi kteri se staraji 😄.) To auto ma behem 10 let treba 4 majitele a u stredni tridy to je pote na nasich silnicich nezridka srot. Vsichni pak nadavaj na stary auta, zastitujou se ekoligii a tim, ze jsme srotakem Evropy. Neni ale zrovna ten spotrebni cyklus automobilu neekologicky? Je ekologicke provozovat automobil vyrobeny za nemalych energetickych naroku "pouze" 40% jeho zivotnosti, chrlit stovky tisic novych aut a zahazovat ty stare cim dal tim drive? Ja jsem z principu pro neomezene stari, ale prisne technicke kontroly.
Neni prece problem jezdit v 15 let starym aute pri vcasne vymene povetsinou bezneho spotrebniho materialu. Ale neni to v dnesni dobe asi dostatecne spolecensky prestizni...
Kua to jsem se zpotil. Neberte to osobne, je prece super mit pekny novy auto :-! .
Tomcat1: My o voze ty koze...
Proc resis COC? Vzdyt vozidla s homologaci ES sla dovezt pred novelou zakona a budou se smet vozit i po teto novele, at maj COC nebo ne. I na stari pak nezalezi (ES se objevila snad od r.93 a je spis vyjimka, jestli ji nejake takhle stare auto ma, takze ty auta vetsinou neboudou mit pres 10 let). Novela pridava pouze moznost dovezt auto starsi 8-mi let bez ES. To jak , na to ja a asi spousta dalsich netrpelive cekame...
Proc resis COC? Vzdyt vozidla s homologaci ES sla dovezt pred novelou zakona a budou se smet vozit i po teto novele, at maj COC nebo ne. I na stari pak nezalezi (ES se objevila snad od r.93 a je spis vyjimka, jestli ji nejake takhle stare auto ma, takze ty auta vetsinou neboudou mit pres 10 let). Novela pridava pouze moznost dovezt auto starsi 8-mi let bez ES. To jak , na to ja a asi spousta dalsich netrpelive cekame...
Dnes jsem byl na magistrate dovozovych aut v Praze vysocanech. Pokud auto nema homologaci ES , tak vse co je od uvedeni do provozu starsi 8 let bylo bez pardonu vyfakovano smerem ze dveri ven 😄
Takže si můžeš dovézt jakkoli staré auto z EU, jen nevím odkdy to přesně bude možné (je nutné ten zákon, resp. jeho část legislativně zrušit).