Ekonomika
ondreii
11
Mám obavy, že právě kvůli technice BMW těch solventních klientů Supry moc nebude.
Přejít do diskuze
Enthusiastic.driver
ondreii patrně, stejně jako mnoho jiných JDM příznivců, trpí dojmem, že prodeje nové Supry budou závislé zejména na fanoušcích z JDM fór a skupin, kteří vyznávají 2JZ a striktně japonskou techniku, čímžto je pro ně nová Supra neměcký bastl...
(můj soukromý názor je, že 95% kritiků žádnou Supru nikdy neřídilo a 99% z nich na žádné nové auto v této cenové hladině nemá)
(můj soukromý názor je, že 95% kritiků žádnou Supru nikdy neřídilo a 99% z nich na žádné nové auto v této cenové hladině nemá)
woody-alien
Ano, technika BMW v mainstreamovém autě. Trochu divně pak těch 1.8M působí,když Z4 M40i stojí 1.67M. Jistě, u BMW se připlácí...za kola, za světla, za head-up atd. Ale stejně mám obavu, aby to se Suprou nedopadlo jako s Březinou. Tedy s Otokarem, aby nedošlo k mýlce. 😉 "Každý ho chválil, nikdo nečetl."
wakantanka
GT86 s "polovičnou" cenou predajú v našich končinách pár kusov, koľko predajú pri tejto cene Supry? Ja viem že technika BMW, ale má Toyota dostatok solventných klientov ako má práve BMW ?
euro89
A neni to jedno? Jeste nikdy nemela zadna sportovni Toyota hlavni odbytiste v zemich stredni a vychodni Evropy a ne jinak tomu bude i u nove Supry. Dulezity je, ze tu je ta moznost ji koupit, coz mi u mnoha japonskych aut na evropskem trhu chybi.
woody-alien
Takhle se můžeš ptát u jakýhokoliv 2-dv. kupátka nebo roadsteru. Tak prostě nejsi pro takový auto cílovka.
Anonym
1) Fanoušci na ní nemají
2) Krůty dneska chtějí SÚVy
3) Tento segment je poněkud v krizi (končí třeba SLK - i když je to něco trochu jinýho)
4) Cena je vyskoká - koukni na ´tang V8....a nepleťte mi, že je to něco jinýho, to vím taky
5) Dražší Japonci se BYkupují hubou. Prodávaj se se ale D3, který lidi platěj penězma.
2) Krůty dneska chtějí SÚVy
3) Tento segment je poněkud v krizi (končí třeba SLK - i když je to něco trochu jinýho)
4) Cena je vyskoká - koukni na ´tang V8....a nepleťte mi, že je to něco jinýho, to vím taky
5) Dražší Japonci se BYkupují hubou. Prodávaj se se ale D3, který lidi platěj penězma.
speedfred
v “plnke” a na to že to necestuje cez pol sveta tak tá cena je celkom sebavedomá. Keď bude nejaký entuziaziata chcieť holú-bosú Supru ? Pôjde to? Má to špéru v základe ?
Za mňa je to cenové sklamanie.
Za mňa je to cenové sklamanie.
VŘSDR
A kam dám děcka? Kdo mi to doma schválí? Ani ten pes ne.. Další vlhkej dělám.
Dinar
Nějaká diskuse bez mustanga? Nemyslitelné. >😁
Supra zadní sedačky nemá, je to ryzí malý sporťák, ne “pětimetrové” GT.
Supra zadní sedačky nemá, je to ryzí malý sporťák, ne “pětimetrové” GT.
Anonym
U nás se jich prodá málo
U nás se jich prodá málo
U nás se jich prodá málo
A ty si ji určitě nekoupíš. Body 1) a 5)
Ale budeš se za ní bít...trapnými komenty >😒] :-!
U nás se jich prodá málo
U nás se jich prodá málo
A ty si ji určitě nekoupíš. Body 1) a 5)
Ale budeš se za ní bít...trapnými komenty >😒] :-!
CHerokee
To bylo trefné. A ti, co ho čtou, mu často nerozumí.
Mi se to auto líbí, ale tato cenovka je příliš sebevědomá. S kým se chtějí srovnávat a komu konkurovat? Prémii asi ne. Porsche Cayman? Těch se u nás prodá jak prstů na jedné ruce. Z kupátek jiných značek toho moc úspěšného na trhu není .... napadá mě Mustang, ale i Bullitt v plné palbě vyjde do 1,5 mio, ačkoliv už bude vyprodaný.
Spíše se obávám, že to bude velmi podobné jako u GT86. 8-s
Mi se to auto líbí, ale tato cenovka je příliš sebevědomá. S kým se chtějí srovnávat a komu konkurovat? Prémii asi ne. Porsche Cayman? Těch se u nás prodá jak prstů na jedné ruce. Z kupátek jiných značek toho moc úspěšného na trhu není .... napadá mě Mustang, ale i Bullitt v plné palbě vyjde do 1,5 mio, ačkoliv už bude vyprodaný.
Spíše se obávám, že to bude velmi podobné jako u GT86. 8-s
ProchyTom
Cayman je cenově podobný. Otázka je zda se vůbec dá mezi toyotou a porsche srovnávat. Jízdně nevím, v supře jsem nejel. Caymanu sice chybí na papíře 6ti vál, ale jízda pecka. Mustang je gt na dálnici a dlouhé táhlé zatáčky i přesto že se dost snaží. Ta cena 1,8 je moc a to se ani nemusí srovnávat s bmw.
webpaja
Nech si už ty vyčpělé kecy, dehonestuješ jimi akorát sám sebe. Kdo chce sporťák bere v potaz Supru a ne Velar.
Jsi jak škráblá deska.
Jsi jak škráblá deska.
Beefcake
No lebo tu paranoju tu predvadzas dlhodobo a vsade pchas nejaku politiku.
Japonci odjakziva maju vybavy postavene takto s minimalnymi moznostami zmeny a zrazu je aj v tom politika 8-s
Mna by skor zaujimalo, kedy sa prejavi zrusenie 10% dovozneho cla na cene aut dovazanych z Japonska.
Japonci odjakziva maju vybavy postavene takto s minimalnymi moznostami zmeny a zrazu je aj v tom politika 8-s
Mna by skor zaujimalo, kedy sa prejavi zrusenie 10% dovozneho cla na cene aut dovazanych z Japonska.
CHerokee
Tak mě mustang prošel, děcka dozadu vejdou a kufr to má. Ale moje žena před svatbou věděla, že kombi TDI nebude nikdy moje volba. Na druhé straně není to dailly car, ženě bych ho navíc nesvěřil (manuál), takže musí být menší druhé auto 5 dvéřové.
woody-alien
U nás (nevím, jestli zatím nebo natrvalo) si moc vymýšlet nemůžeš. [odkaz]
Love it or Leave it. 😄
Love it or Leave it. 😄
white label
Ještě, že každý nemá ty Lotusy tak důkladně projeté, jako ty... :😉 >😒]
speedfred
No ništ proti ale porovnávať Lotus s nejakým GT-čom ktoré sa dá používať ako daily nie je zrovna ideál. Môj rodiný sedan ide cez 300 takze aj ten Lotus má čo doháňať >😒]
Beefcake
Ano , Supra je fakt typicky predstavitel mainstreamu.... Ved ho tak aj vyvijali, ze ano.
Tu cenu som cakal tak o 200-300k nizsiu.
Tu cenu som cakal tak o 200-300k nizsiu.
speedfred
Hej našiel som ho tam,to je asi najlepšia položka v tej nutnej výbave.
praděda7
Sametový 3.5 l V6 od Toyoty znám intimně (Aurion v Austrálii). Škoda, že se nevešel do plánů Toyoty, když se rozhodli "oživit" Supru.... :-! (Ano, myslím, že RWD verze tohoto motoru nebyla, i když TRD supercharged verze tohoto motoru dávala v roce 2006 241kW a 400Nm, což je blízko tomu, co dnes v Supře dává B5😄.
Tueurix.
Pokud vezmu minuloug generaci Supry v provedení 2JZ-GTE měla 243 kW a 442 Nm, o dvě dekády později máme o pár kW víc s motem, ze kterého nikdo nikdy nevytáhne tak lehce víc výkonu a šílenosti s 1000+ HP s toho taky nevzniknou, za mě je tato generace celkem zklamání, čekal jsem pecku a místo toho dorazil těžký průměr, který minul generaci pokud vezmu v potaz výkon a ovladatelnost o moc neposunul.
white label
Snad by nebyl takový problém, nabízet aspoň dvě verze výbavy, jednu full a jednu naopak s důrazem na nižší cenu a hmotnost, a ta by pak mohla stát minimálně o nějakých 250 tis. méně.
praděda7
Cayman pouze s 4 válcem.....ale v nabídce je i opravdová převodovka.... 😉
MariAchi
...no prosim, a pak ze jsou priplatky na japonciky drahe, takhle levnou metalizu nema ani Sandero >😁
STiRA3
Přesně, tohle není žádná Supra, ale převlečené BMW. Co na tom má být pro JDM fandy zajímavého? Musela by mít japonské DNA, aby zaujala.
webpaja
Jo tak, ty už víš jaká je ovladatelnost? No hurá...sem s vlastními pocity a zkušenostmi.
A pak prosím ještě tu o plném světě 1000-ci koňových Super 😉
A pak prosím ještě tu o plném světě 1000-ci koňových Super 😉
woody-alien
Jj, být to na mně, tak bych jim v té výbavě udělal pořádnej vítr. 😄 Ale s tímhle nas.íraj i u daleko dostupnějších aut typu Miaty.
praděda7
Cena o 200-300k nižší by byla pod cenou Z4. To by bylo politicky neúnosné.
webpaja
Ono se to pindá...holinky jako hodinky, obojí se natahuje. Jeho bezdůvodná nenávist vůči vrtuli se prolíná každou diskuzí, tady to odnesla i Supra. 😉
Hammunasakra
Nic proti Lotusu ale Elise má rozvor 2300 mm
Ten rozdíl je danej většim zadnim převisem Cupry = což je u zadokolky spíš dobře 😉
Ten rozdíl je danej většim zadnim převisem Cupry = což je u zadokolky spíš dobře 😉
wakantanka
Ja si tie autá ktoré si vymenoval, veľmi dobre pamätám. Na niektorých som mal možnosť sa aj previezť, ale tie autá bodovali hlavne výhodným pomerom cena-výkon-image. Preto mám obavy o predajnosť tejto Supry, keďže stojí + - rovnako ako brat bez strechy od BMW a hlavne v kontexte predajnosti/nepredajnosti skoršieho počinu GT86/BRZ.
dulak
Odpoveď je m140i. Je to kompromis, 5dveří, 6 valců, 250kw. Design sice srovnat nejde ale cenou je taky jinde.
Šimpanz
Vzhledem k tomu, že chtějí prodat jenom zanedbatelných 900ks v celé Evropě, což jsou mizivé prodeje pod úrovní supersportů s trojnásobnou nebo čtyřnásobnou cenovkou, tak je cena celkem nízká. 900ks prodají v podstatě za jakoukoliv cenu. Ano, kdyby chtěli prodávat 5000ks ročně, tak je ta cena úplně mimo mísu, ale takto myslím o cenu vůbec nejde, prostě taková trofejní záležitost pro pár fandů značky a ti zaplatí cokoliv.
3_diamanty
suhlas... toto bude o par kusoch.. investicie stali cely majland... a vyvoj trval roky a ono to preda par aut ... divny to svet
PS: ak by si nahodou bol u nas na nakupoch tak v optime maju vystaveny pro ceed aj stingera .. vcera som sa pokochal :yes😒br />
PS: inak ten pro ceed nic ine len kombik... taky kusok stylovejsi voci klasickemu kombiku ale inak docela rovnaka obluda s batohom tu som sa aj kusok sklamal. ... uz stinger je ine maso .. krasneho modreho tam maju ( takato modra [odkaz] ) .. a je famozny ... :yes:
PS: ak by si nahodou bol u nas na nakupoch tak v optime maju vystaveny pro ceed aj stingera .. vcera som sa pokochal :yes😒br />
PS: inak ten pro ceed nic ine len kombik... taky kusok stylovejsi voci klasickemu kombiku ale inak docela rovnaka obluda s batohom tu som sa aj kusok sklamal. ... uz stinger je ine maso .. krasneho modreho tam maju ( takato modra [odkaz] ) .. a je famozny ... :yes:
praděda7
Jo, kamaráde, kdyby Boltovi přivázali na nohu 50kg kouli, tak by tu stovku pod 10sec také nezaběhl..... :-!
Beefcake
Kto by chcel auto bez strechy za 1.8M ? 😄
Problem pre Supru fakt nevidim, teda okrem toho, ze susedia a babenky pojdu skor po tej Z4. A samozrejme kadernici 😄
Problem pre Supru fakt nevidim, teda okrem toho, ze susedia a babenky pojdu skor po tej Z4. A samozrejme kadernici 😄
Vantage
Ve stejné výbavě vychází Z4 na 1 895 608 Kč, takže cenový rozdíl je tam asi 70 tisíc (pokud si připlatím u Supry za metalízu). V porovnání s řadou 718 od Porsche jsou to pořád slušné ceny.
praděda7
Hmmmmm?......ok. Je politika a politika. Uskutečnění tohoto projektu trvalo 7 roků a jelikož jsem projekt pozorně sledoval, tak tě můžu ujistit, že tam hrála politika velkou roli. Jednalo se hlavně o politiku vnitropodnikovou a mezipodnikovou, ale i politika EU tu hrála svou roli.
The reality of the Supra’s development is that it was done in isolation from the BMW Z4. Once the dimensions of the platform were finalized, the test mules were created and the Germans and Japanese went their separate ways. They weren’t even allowed to talk to each other courtesy of European Union anti-trust laws, which meant that these cars were tuned in a way unique to each company’s philosophy.
The reality of the Supra’s development is that it was done in isolation from the BMW Z4. Once the dimensions of the platform were finalized, the test mules were created and the Germans and Japanese went their separate ways. They weren’t even allowed to talk to each other courtesy of European Union anti-trust laws, which meant that these cars were tuned in a way unique to each company’s philosophy.
Machýrek
Me cena prijde super, tech 123k beru jako priplatek za pevnou strechu a za tu cenu nedostanes holotu jako u BMW. Kdyz zkousnu trochu kosmicky design, tak se jevi jako dobra koupe. Otazka je, za kolik se da Toyota realne koupit, protoze u BMW se da nejaka sleva vzdycky domluvit.
3_diamanty
evora... evora.. uz som sa opravil... evora je vacsia a pride mi presne nieco podobne ako supra.. lenze hmotnost evory je uplne inde.... asi ako aj cele auto... zlaty lotus 😉
Hammunasakra
Levný Supry s 4válcem se tu prodávat nebudou = teď určitě ne a moc to nečekám ani do budoucna
Hammunasakra
Je vyprodáno
Je vyprodáno
Je vyprodáno
Jo a je dobře že někdo zkouší i dneska auta jako Toybaru nebo tohle = jo a taky si ani jedno z nich nejspíš nekoupim 😉
Je vyprodáno
Je vyprodáno
Jo a je dobře že někdo zkouší i dneska auta jako Toybaru nebo tohle = jo a taky si ani jedno z nich nejspíš nekoupim 😉
Dinar
Ano, mohli využít toho, že supru budou bouchat v Evropě a nechat zákazníky výbavu volit, ale předvedli japonskou klasiku, ber jak je nebo nech být, bohužel to znamená příliš vysokou cenu, v Japonsku to z nostalgie někdo koupí, podobně v USA, v Evropě to ale bude naprostá okrajovka.
wakantanka
Myslíš že inde vo svete ľudia neriešia pri podobných autách a cenách aj image a určitú spoločenskú prestíž? Veď sám dobre vieš kto a čo k vám vozí do servisu.
koblih
Já si teď nakonfiguroval Z4 M40i v podstatě s veškerou výbavou kromě elektrických sedaček, head-up displeje a asistenčních systémů. Výsledná cena 1 818 000,-. Řekl bych že má Supra velký problém. Jedině že by k nákupu jako dárek přihodili nějakýho Yarise >😁
praděda7
Z4 nelze s pevnou střechou....to bude fundamentální požadavek pro kupce, který "nemusí" kabrio.
wakantanka
Mno to sú veľmi konzervatívne ciele. Predsa len je to Toyota, ktorá proste svojim portfóliom neoslovuje kupcov prémie a toto je v cenovej hladine prémie. Ak by to malo znak Lexusu, ešte by som cenovej politike ako tak rozumel.
euro89
Nez japoncum zezelenal mozek a chteli svymi hybridy a elektro auty zachranit planetu (dodnes pamatuji na to komicke sbarveni monopostu Hondy ve F1), tak nabizela temer kazda japoncka znacka nejaky sportovni model. Staci vzpomenout - Celica, MR2, Supra, Eclipse, 3000GT, 240SX, Skyline, RX-7, SVX, NSX... vsechno prakticky legendarni modely, ktere se zejmena v severni americe velmi dobre prodavaly. Celica diky rallye-image i v Evrope. I kdyz se trh pro sportovni auta mainstreamovych znacek od 90. let dost zmensil, tak si porad myslim, ze minimalne v severni Americe by mohla Supra zabodovat.
A zrovna Toyota opravdu nema spatnou image, byt u nejmladsi generace si mozna prechodem od sportaku k hybridum udelala image auta pro duchodce a eko-aktivisty, ale to by mely prave modely jako GT86 nebo aktualne Supra zmenit.
Pro me jako pro kluka, ktery mel v detsvi plakat zlute MR-2 Turbo, ktery si pamatuje zabery Celicy GT-4 v Castrol barvach z rallye a ktery vyrostl na serii Fast and Furious s ikonickou Suprou Mk IV v prvnim dilu, mela Toyota vzdy image sportovni znacky bez ohledu na jeji portfolio v poslednich letech.
Samozrejme, zakaznici Benze jsou jina krevni skupina, ale to neznamena, ze by na trhu nebylo pro sportovni Toyotu misto.
A zrovna Toyota opravdu nema spatnou image, byt u nejmladsi generace si mozna prechodem od sportaku k hybridum udelala image auta pro duchodce a eko-aktivisty, ale to by mely prave modely jako GT86 nebo aktualne Supra zmenit.
Pro me jako pro kluka, ktery mel v detsvi plakat zlute MR-2 Turbo, ktery si pamatuje zabery Celicy GT-4 v Castrol barvach z rallye a ktery vyrostl na serii Fast and Furious s ikonickou Suprou Mk IV v prvnim dilu, mela Toyota vzdy image sportovni znacky bez ohledu na jeji portfolio v poslednich letech.
Samozrejme, zakaznici Benze jsou jina krevni skupina, ale to neznamena, ze by na trhu nebylo pro sportovni Toyotu misto.
3_diamanty
evora 400 ... zrychlenie 4,2s.... 😉 .. maximalka 300... supra este ma co dohanat
mne to pride ako nejake bmw ta supra... proste tazka krava s obmedzovacom ...
mne to pride ako nejake bmw ta supra... proste tazka krava s obmedzovacom ...
3_diamanty
je to auto pre fajnsmekrov a labuznikov.... takze tu ozaj nemozeme cakat predaje na urovni nejakeho golfu gti to je jasne
tento segment uz coskoro bude len o par autach... nie je to ziadna chvilkova kriza ale tvrdy ustup z pozicii.... casy sa proste menia.... aj priority.... inak za mna za 1,8 melona urcite radsej corvette ako tohto aligatora :yes:
tento segment uz coskoro bude len o par autach... nie je to ziadna chvilkova kriza ale tvrdy ustup z pozicii.... casy sa proste menia.... aj priority.... inak za mna za 1,8 melona urcite radsej corvette ako tohto aligatora :yes:
Hammunasakra
Zelenej mozek maj vojáci = prostě zkažený maso >😁
Svět se prostě mění = a při 100 000 000 aut co vychrlíme na planetu ročně = prostě nejde kašlat na důsledky = jako se to snaží prosazovat pár diskutujících na ACZ 😉
Je super že tu je zase Supra a jinak trochu dnešní reality = no věřil bys před pár lety že Golf nebude nejprodávanější Volskwagen [odkaz] >😒]
Svět se prostě mění = a při 100 000 000 aut co vychrlíme na planetu ročně = prostě nejde kašlat na důsledky = jako se to snaží prosazovat pár diskutujících na ACZ 😉
Je super že tu je zase Supra a jinak trochu dnešní reality = no věřil bys před pár lety že Golf nebude nejprodávanější Volskwagen [odkaz] >😒]
3_diamanty
aj vizaz je podobna bmw ... a hoc sa mi to paci viac ako tie kdejake 30 rokov zvejkane napuchle zuvacky so stuttgartu s motormi vzadu ci v strede stejne by som od toyoty som cakal "viac osobitosti" a kusok aj vlastneho ducha....
ono dnes si clovek skor za dane prachy uz kupi SUV velar ako nejaku supru... je to tak... a mat tie prachy a moznosti sam by som rozmyslal rovnako :yes:
ono dnes si clovek skor za dane prachy uz kupi SUV velar ako nejaku supru... je to tak... a mat tie prachy a moznosti sam by som rozmyslal rovnako :yes:
3_diamanty
to auto ma razvor fabie .. a dlzku fabie combi... ta je ale voci toumto udajne sportovemu autu o vyse 400kg lahsia... neskutocne... zlaty lotus evora .. to je dnes snad jediny ozajstny sportiak ako ma byt ... a nie nejake premotorovane tazke monstrum :yes:
praděda7
....asi potřebovali celý vůz vyvážit. Začínáš s těžkým motorem vpředu a to musíš potom někde dál kompenzovat. I taková malá 1er s B58 šestiválcem má přes 1500kg....
3_diamanty
ale co ta hmotnost? kompaktne 4,3m auticko o cistej hmotnosti 1,5 tony? ved tolko nevazi hadam ani 4 kolkove 500X posadene velkostne na podobnom podoryse .... a teraz si predstavme kde by supra bola keby vazila este aspon o 200kg menej a skutocne mala aj hmotnost sportoveho vozu danych rozmerov .... ach jo... :😉 .. tak krasne auto a ono je to defakto tazka krava na urovni tigiho sportagu a pod... to ma olovene kolesa alebo kde je ta finta....
3_diamanty
Z4 uz stejne nemame tak ake pod cenou Z4?... ale stejne ta cena je vysoka suhlasim....
webpaja
Kolik RWD aut jsi řídil? Myslíš, že by jsi dokázal poznat auto s motorem uprostřed a vepředu? Mícháš zase hlouposti a bohužel nevíš.
Hammunasakra
A viz já 12😁2 malý 1er ve verzi hatchback trochu hrabalo = i s menšim motorem
Hammunasakra
Můj soukromý názor je, že se s těma procentama = držíš příliš při zemi 😄
Hammunasakra
Tak vono to nejsou kecy = ten V6 3,5 Toyoty v Lotusu má výkon jak V12 od Astonu 😄
A je vtipný že v opravdový Toyotě trochu podobný tý Evoře = je motor z BMW >😁
Nicméně ekonomicky to chápu = náklady na vývoj nemalý = prodejnost těžko říct zas tak tragická jak tu někdo věští jen podle našich reálií nebude ale nějakej zázrak taky ne. Takže společnej vývoj včetně společnýho motoru = bohužel dávaj smysl a maj logiku
A to se týká i malýho IS doteď používajícího techniku GS = logicky tam hledaj spoječnej vývoj = snížení nákladů
A je vtipný že v opravdový Toyotě trochu podobný tý Evoře = je motor z BMW >😁
Nicméně ekonomicky to chápu = náklady na vývoj nemalý = prodejnost těžko říct zas tak tragická jak tu někdo věští jen podle našich reálií nebude ale nějakej zázrak taky ne. Takže společnej vývoj včetně společnýho motoru = bohužel dávaj smysl a maj logiku
A to se týká i malýho IS doteď používajícího techniku GS = logicky tam hledaj spoječnej vývoj = snížení nákladů